Mamiya ZE-X - problem

Data: 2009-06-30 02:42:27
Autor: kif
Mamiya ZE-X - problem
Witam

Przechwyciłam fajnego małoobrazkowego analoga - Mamiya ZE-X. Była
ponoć sprawna, niestety przy próbach nie działa spust migawki /
przewijanie. Czy to możliwe, że coś jest źle ustawione? Czy to może
być kwestia baterii? (Chyba są sprawne, bo światłomierz działa) A
jeśli to uszkodzenie, to jaka jest szansa że to coś drobnego i
naprawialnego?

Będę wdzięczna za wszelkie sugestie

Pozdrawiam

Ula

Data: 2009-06-30 16:48:22
Autor: darek
Mamiya ZE-X - problem
[...]

Kupiłem ten model w takim samym stanie. Światłomierz wskazuje b. dobrze, ale migawka i przewijanie padnięte. Byłem w jednym z zakładów naprawczych. Zdiagnozowano uszkodzenie mechaniczne. Naprawy odmówiono ze względu na brak części zamiennych.  Dzwoniłem do kilku zakładów naprawczych. Odpowiedź podobna. A tak chciałem popstrykać na małym obrazku ...

Data: 2009-07-04 04:55:20
Autor: kif
Mamiya ZE-X - problem
Dzięki za odpowiedź. Zaryzykuje i pójdę do Bykowskiego, jak on nie
naprawi to nikt pewnie nic nie poradzi :-)

Data: 2009-07-04 22:23:46
Autor: darek
Mamiya ZE-X - problem
Dzięki za odpowiedź. Zaryzykuje i pójdę do Bykowskiego, jak on nie
naprawi to nikt pewnie nic nie poradzi :-)

Daj znać czy udało się coś zrobić.

Data: 2009-08-21 04:33:42
Autor: kif
Mamiya ZE-X - problem
On 4 Lip, 22:23, "darek" <rashomonWYTNI...@vp.pl> wrote:

Daj znać czy udało się coś zrobić.

Niestety, Bykowski powiedział, że to prawdopodobnie uszkodzona
elektronika i nie opłaca się tego naprawiać :-((

Data: 2009-09-12 00:54:44
Autor: Tomasz Holdowanski
Mamiya ZE-X - problem
Witam!

Wiem, że trochę późno, ale może jeszcze się przyda:
takie uszkodzenie jest TYPOWE dla wszystkich korpusów serii ZE.
Wygląda to na poważne uszkodzenie elektroniki, w rzeczywistości jest
to... zwarcie małych blaszek robiących za styk. Wystarczy odkręcić
dolną płytkę aparatu, zlokalizować blaszki przy naciągu filmu,
delikatnie poprawić  i aparat powinien ożyć.

Pozdrawiam,
Mordazy.

--
Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu.

                 Na poczatku Bog stworzyl
              niebo, ziemie i palnik IFK-120.

Data: 2009-09-16 18:54:48
Autor: rashomonWYTNIJTO
Mamiya ZE-X - problem
zwarcie małych blaszek robiących za styk. Wystarczy odkręcić
dolną płytkę aparatu, zlokalizować blaszki przy naciągu filmu,
delikatnie poprawić  i aparat powinien ożyć.
Witam
Zdjąłem dolną płytkę, ale nie wiem o które blaszki chodzi :( Jaki mają kształt te właściwe pełniące rolę styków ?

Data: 2009-09-18 16:02:54
Autor: Tomasz Holdowanski
Mamiya ZE-X - problem
Deep inside the Matrix, convinced that Wed, 16 Sep 2009 18:54:48 +0200
is the real date, rashomonWYTNIJTO@vp.pl has written something quite
wise. But (s)he wasn`t the one.

[...]

Blaszki o których mówię są zaraz koło podstawy wałka naciągu filmu,
pod dźwignią naciągu. Są wąskie, długie i cienkie.  Na wałku jest
zaczep, który je na przemian rozdziela i dociska - trzeba rozdzielić
blaszki i sprawić, by ta część mechanizmu znów działała zgodnie z
planem.

Pozdrawiam,
Mordazy.

Data: 2009-10-01 09:57:55
Autor: abramis
Mamiya ZE-X - problem
WItam!
Niedawno kupiłem ten aparat i wszystko sprawuje się dobrze. Martwi
mnie i dziwi fakt, że w wizjerze nie mam podglądu głębi ostrości.
Przesłona ustawia się, chyba, dopiero przy robieniu zdjęcia. Dodam, że
mam obiektyw revuenon, ale dedykowany do tego aparatu. Czy to kwestia
szkieł czy już taki urok tego modelu? W instrukcji znalazłem tylko
lapidarne informacje o tym, czym jest głębia ostrości.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-10-07 14:08:13
Autor: Tomasz Holdowanski
Mamiya ZE-X - problem
Deep inside the Matrix, convinced that Thu, 1 Oct 2009 09:57:55 -0700
(PDT) is the real date, abramis <makroanthropos@gmail.com> has written
[...]

Żaden korpus serii ZE nie ma podglądu głębi ostrości. Przysłona w
obiektywie przymyka się dopiero przy wyzwoleniu migawki i niestety nie
ma możliwości podejrzenia jaka będzie głębia ostrości na zrobionym
zdjęciu. Jedyne, co ci zostaje, to ocena "na oko" na podstawie
podziałki na obiektywie. Pozdrawiam,
Mordazy.