"Mamo, Ukraińcy nas mordują" - fragmenty listów p owstańców...

Data: 2009-08-01 07:53:24
Autor: Tzva Adonai
"Mamo, Ukraińcy nas mordują" - fragmenty listów p owstańców...
Przede wszystkim jestem żywy i zdrów!!! Do dn 10 VIII byłem cały czas
na Kolonii Staszica. Parę pierwszych dni było zupełnie dobrze.
Ukraińcy robili rzezie niewinnych kobiet, dzieci i starców. Ja, dzięki
Bogu, wraz z Heńkiem przetrwałem szczęśliwie i w nocy z 10 na 11
przedarliśmy się do Śródmieścia, które jest prawie całkowicie
opanowane przez nas.

Całuję mocno
Stefan
Poczta Polowa 101
2-gi Batalion Szturmowy "Odwet"
st. strzelec "Pięć B"

***

Najmilsi Kochani Moi- Najdroższy Syneczku Mój!

Już drugą kartkę wysyłam w nadziei, że Wam przecież doręczą.. Taka
jestem niespokojna o Was - co się z Wami dzieje? Czy zdrowi jesteście?
My przechodziłyśmy okropne rzeczy, ale jesteśmy wszystkie zdrowe i
żyjemy - mieszkamy na Marszałkowskiej 59.

Ja pracuję w piekarni - o Jasiu nie mamy niestety żadnych wiadomości.
Czasem aż mi serce pęka, ale nie daję się! Może niedługo do Was dojdę!
Błagam o wiadomość odwrotną o Was i o Andrzejewskich. Tak tęsknię za
Wami! Wierzę, że będzie niedługo dobrze. Mocno Was całuję i polecam
opiece boskiej. Wasza

Danusia

Wa-wa 15 VIII 44 r.

http://www.dziennik.pl/wydarzenia/article424783/Przede_wszystkim_jestem_zywy_i_zdrow_.html

"Mamo, Ukraińcy nas mordują" - fragmenty listów p owstańców...