Mandat

Data: 2014-11-13 20:59:00
Autor: arek
Mandat
Odebrałem list polecony wysłany przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego zawierający informacje, że kierujący samochodem przekroczył prędkość i mam wskazać osobę która to wykroczenie popełniła. List nie zawiera żadnego zdjęcia a samochód jest zarejestrowany na trzy osoby, czasami korzystają z niego również inne osoby. Nie potrafię bez zdjęcia z fotoradaru wskazać winnego popełnienia wykroczenia nie narażając się na zarzut fałszywego okarżenia art.234.KK.
Czy obecny stan prawny pozwala aby na podstawie powyższego wnioskować o umorzenie postępowania?

--
  arek

Data: 2014-11-13 21:11:09
Autor: Liwiusz
Mandat
W dniu 2014-11-13 20:59, arek pisze:
[...]

Nikt siÄ™ nie pyta o sprawcÄ™ wykroczenia - pytajÄ… siÄ™ tylko komu
powierzyłeś pojazd w tym czasie.

--
Liwiusz

Data: 2014-11-14 06:01:09
Autor: KRZYZAK
Mandat
Rzecz w tym, ¿e nikomu nie powierza³. Jest trzech w³a¶cicieli, trzy komplety kluczyków.

Data: 2014-11-14 20:58:06
Autor: Liwiusz
Mandat
W dniu 2014-11-14 15:01, KRZYZAK pisze:
Rzecz w tym, że nikomu nie powierzał. Jest trzech właścicieli, trzy komplety kluczyków.

Zatem niech tak odpowie. Najwyżej sąd go osądzi :)

--
Liwiusz

Data: 2014-11-15 00:52:51
Autor: KRZYZAK
Mandat
No chyba innego wyj¶cia nie ma. Tylko konieczno¶æ oceny s±dowej przy takich bzdetach pokazuje,¿e przepisy s± z³e.
Skoro nie ma punktów karnych, to kar± administracyjn± powinien byæ po prostu obci±¿ony w³a¶ciciel samochodu.

Data: 2014-11-13 21:12:44
Autor: Robert Tomasik
Mandat

Nie. Natomiast dziwny mi sie wydaje brak zdjęcia, bowiem jakiś czas temu uznano taką praktykę za niekonstytucyjną. Przykładowo tu jest artykuł na ten temat http://superauto24.se.pl/prawo/nie-dostaniesz-zdjecia-z-fotoradaru-nie-bedziesz-musial-placic-mandatu_405408.html

Data: 2014-11-14 08:26:04
Autor: Gotfryd Smolik news
Mandat
On Thu, 13 Nov 2014, Robert Tomasik wrote:

U¿ytkownik "arek" <anonim@berdyczow.pl> napisa³

Czy obecny stan prawny pozwala aby na podstawie powy¿szego wnioskowaæ o umorzenie postêpowania?

Nie.
Natomiast dziwny mi sie wydaje brak zdjêcia, bowiem jaki¶ czas temu uznano tak± praktykê za niekonstytucyjn±.
Przyk³adowo tu jest artyku³ na ten temat http://superauto24.se.pl/prawo/nie-dostaniesz-zdjecia-z-fotoradaru-nie-bedziesz-musial-placic-mandatu_405408.html

  Hmmm... "prawo do wgl±du do akt" a (obowi±zkowe) pos³anie
wyci±gu z tych akt obwinionemu to jednak ró¿nica.
"Pan siê skontaktuje i sobie przyjedzie obejrzeæ"?
  :>
  Dla jasno¶ci - nie sprawdza³em jak brzmia³ wyrok TK.
  Ale w artykule napisali co napisali.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-11-14 12:02:10
Autor: Miroo
Mandat
W dniu 2014-11-14 o 08:26, Gotfryd Smolik news pisze:
  Hmmm... "prawo do wgl±du do akt" a (obowi±zkowe) pos³anie
wyci±gu z tych akt obwinionemu to jednak ró¿nica.

Jaki¶ czas temu GITD obiecywa³a wdro¿enie podgl±du zdjêcia przez internet, t.j. w li¶cie podawaliby kod otwieraj±cy dostêp do zdjêcia.
Czy co¶ w tym temacie wiadomo? Zrezygnowali, czy nie? Je¶li nie to jakie terminy wskazali?

Pozdrawiam

Data: 2014-11-14 21:53:21
Autor: Wiwo
Mandat

U¿ytkownik "Miroo" <miroo75@REMOVEIT.o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:5465e146$0$18079$65785112news.neostrada.pl...

Jaki¶ czas temu GITD obiecywa³a wdro¿enie podgl±du zdjêcia przez internet,

Nie GITD a ówczesny minister Nowak. Jak skoñczy³, wszyscy wiemy...

t.j. w li¶cie podawaliby kod otwieraj±cy dostêp do zdjêcia.
Czy co¶ w tym temacie wiadomo? Zrezygnowali, czy nie? Je¶li nie to jakie terminy wskazali?

Jak zwykle. Bli¿ej nieokre¶lon± przysz³o¶æ.

Wiwo

Data: 2014-11-14 01:06:24
Autor: Moonski
Mandat

[...]

Nie, bo nasz "stan prawny" to coś na pograniczu świata Kaffki i regulaminów c.k. austriackiego wojska.
Ale możesz ich zrobić w balona i to nie metodą ciężką i mało efektowną jak opisują to w portalu 3Obieg,
Po prostu zgłoś osobę.
Na przykład:
Michael Moore
26 Main Str., Apt 2
Blackpool
England

I niech mu ślą...
Oczywiście, to jest na przykład.

M.

Data: 2014-11-14 13:06:38
Autor: Marek
Mandat
On Fri, 14 Nov 2014 01:06:24 +0100, "Moonski" <coitus@interruptus.nz> wrote:
Michael Moore
26 Main Str., Apt 2
Blackpool
England

Po pierwsze takie dane są weryfikowane (są umowy międzynarodowe na to). Po drugie, gdy namiar okazuje się trefny jest bardzo nieprzyjemna rozmowa o konsekwencjach składania fałszywych danych. Po co Co to?

--
Marek

Data: 2014-11-14 13:25:25
Autor: J.F.
Mandat
Użytkownik "Marek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
[...]

Dokladnie.
Jak juz klamac, to wykazac sie inteligencja.
-osobe, ktora w razie potrzeby potwierdzi, ze owszem pozyczala samochod mniej wiecej w tym okresie, ale sie nie przyznaje, poki zdjecia nie zobaczy.
-nie z Anglii, ale z Portugalii, Wegier czy Finlandii - angielski to teraz w Polsce kazdy zna.
  W Portugalii i Finlandii co prawda tez, wiec moze Estonie :-)

-lepsza Rosja czy inny nieunijny kraj ... ale uwaga, moga sprawdzic czy mial wize szengenska.
-"w celu unikniecia nieporozumien zalaczam wizytowke pana Kima" ..

J.

Data: 2014-11-14 23:41:05
Autor: Sonn
Mandat
W dniu 2014-11-14 13:25, J.F. pisze:
[...]

to). Po drugie, gdy namiar okazuje siÄ™ trefny jest bardzo nieprzyjemna
rozmowa o konsekwencjach składania fałszywych danych. Po co Co to?

Dokladnie.
Jak juz klamac, to wykazac sie inteligencja.

Od Dyndy wymagasz inteligencji. Czapki z głów...

--
Sonn

Data: 2014-11-15 00:52:30
Autor: Moonski
Mandat

Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.1866890924854616609news.neostrada.pl...
[...]

Ale co ty opowiadasz... kto to weryfikuje? Ktoś był, wyprowadził się i tyle. Wolno?
W Anglii jest obowiązek meldunkowy? Nie ma. Jak koniecznie chce, może dać adres z USA. Najlepiej z NYC, tam się wszystko miesza jak w kotle. Nikt się tym nie będzie zajmował.
A może przyjechał do ciebie kolega z wakacji i podał ci taki adres, masz obowiązek to weryfikować?

M.

Data: 2014-11-14 08:20:21
Autor: szerszen
Mandat
On Thu, 13 Nov 2014 20:59:00 +0100
arek <anonim@berdyczow.pl> wrote:

zerknij tutaj http://3obieg.pl/mandaty/ a byæ mo¿e znajdziesz odpowied¼
na swój problem

szerszen

Data: 2014-11-14 13:04:02
Autor: Moonski
Mandat

U¿ytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:20141114082021.4adb8534f6ee898ebf868418tlen.pl...
On Thu, 13 Nov 2014 20:59:00 +0100
arek <anonim@berdyczow.pl> wrote:

zerknij tutaj http://3obieg.pl/mandaty/ a byæ mo¿e znajdziesz odpowied¼
na swój problem

Oni du¿o szumi±, ale ca³y koncept polega na procesowaniu siê ze Stra¿ami, czy innymi "organami".
Jak wedlug ich wzoru wys³a³em list do SM, która skasowa³a mnie na 7 stówek, to nie zrobi³o to na nich ¿adnego wra¿enia.
I co, mam siê procesowaæ 700 km od domu?

M.

Data: 2014-11-14 23:42:36
Autor: Sonn
Mandat
W dniu 2014-11-14 13:04, Moonski pisze:

[...]

LOL. A na wymianê ¿arówek w salonie i szczepionke przeciwko grypie ponoæ ciê nie staæ. Bohater...

-
Sonn

Data: 2014-11-15 00:48:22
Autor: Moonski
Mandat

U¿ytkownik "Sonn" <paszolwon@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:54668560$0$44719$b1db1813$376fe2e5news.astraweb.com...
[...]

Skoro zap³aci³em, za wymianê ¿arówki idioto 90 z³, to widocznie mnie staæ.
A ciebie staæ, ¿eby rozdawaæ forsê za nic?
Typowo nowobogackie i wie¶niackie.

Mandat