[press] Mandat 5000 zł ?

Data: 2010-03-09 20:37:38
Autor: kogutek
[press] Mandat 5000 zł ?
Co prawda nie mandat, ale grzywna:

http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Najdrozszy-mandat,wid,12045908,wiadomosc.html?ticaid=19c15

Mimo, że świdnicki Rajd Elmot odbywa się dopiero w połowie kwietnia, to pewien kierowca postanowił już teraz poczuć się jak rajdowiec. Za swoje dokonania dostał "nagrodę" w postaci 5 tys. złotych grzywny.

Takie konsekwencje poniósł 39-letni kierowca BMW, który pędził ulicami Świdnicy, nie zwracając uwagi na znaki drogowe.

Mężczyzna m.in. przekroczył podwójną linię ciągłą, wyprzedzał na przejściu dla pieszych oraz nie zwracał uwagi na sygnalizację świetlną. Ponadto kierowca BMW, na odcinku drogi gdzie jest ograniczenie do 40 km/h jechał z prędkością 130 km/h, a w pewnym momencie przekroczył nawet 200 km/h.

Kiedy policjanci podjęli próbę zatrzymania "rajdowca", ten wyjechał z miasta i udał się w kierunku Jaworzyny Śląskiej, gdzie policjanci zorganizowali blokadę drogi.

Kierowca został zatrzymany i osadzony w policyjnym areszcie. Policjanci skierują wniosek do sądu o ukaranie, w którym sprawca poddał się dobrowolnie karze. Mężczyzna został ukarany grzywną 5 tys. zł oraz zatrzymano mu prawo jazdy na 6 miesięcy.

****

Nigdy o czymś takim nie słyszałem. W sumie gratulacje na dotkliwą karę,
która może zniechęcać szybkich i bogatych do niebezpiecznej jazdy. Bo 500, czy 1000 zł mandatu, to pikuś dla niektórych.

Ale z drugiej strony, pojawiają sie pytania.
1. na jakiej podstawie został osadzony w areszcie, bo tak uznali policjanci?
2. Dlaczego PJ zabrane na 6 miesięcy? Przecież wspomniane 200 km/h to 10 pkt, przejście dla pieszych 9 pkt, sygnalizacja 6 pkt, ciągła linia chyba 6 pkt to już 31 pkt. Więc może lepiej odebranie PJ, skierowanie na egzamin z terminem odroczonym o te 6 miesięcy.

Seco
Przenieśmy tego kierowcę z jego wspaniałym samochodem do Francji. Jeśli by nie
był na przykład specjalistą od usuwania wycieków z elektrowni atomowych i nie
jechał do awarii, to po zarejestrowanym przekroczeniu prędkości samochodu by już
nie miał. Jeszcze by go nie złapali a już jechał by państwowym autem. Tam można
nie zatrzymać się do kontroli dwa razy. Pierwszy będący jednocześnie ostatnim z
którego wychodzi się w 100 procentach żywym lub zdrowym. Chyba że zatrzymał by
się 100 metrów przed blokadą i bardzo powoli by wysiadł z rękoma podniesionymi
do góry, sam położył na ziemi i wykonywał ściśle polecenia policji. Wtedy miał
by szansę na przeżycie. Prawo jazdy by mu zostawili, bo po co im polskie PJ.
Francuz w takiej sytuacji miałby szansę na ponowne ubieganie się o PJ za minimum
kilka lat. Oczywiście wysoka, niezależna od konfiskaty samochodu grzywna i
jakieś zawiasy. Samochód mógł by być jego, cioci, kolegi, firmowy. Nikogo tam to
nie obchodzi. Za rażące naruszenie przepisów i tak by przeszedł na skarb
państwa. Dlaczego tam przepisy są tak okrutne dla idiotów w samochodach??????   --

Data: 2010-03-09 20:53:41
Autor: MadMan
[press] Mandat 5000 zł ?
Dnia Tue, 09 Mar 2010 20:37:38 +0100, kogutek napisał(a):

Dlaczego tam przepisy są tak okrutne dla idiotów w samochodach??????

http://www.youtube.com/watch?v=gAethD1Io_Y

ciekawe jest to co piszesz w kontekście tego filmiku :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-09 23:46:15
Autor: Bydlę
[press] Mandat 5000 zł ?
On 2010-03-09 20:37:38 +0100, "kogutek" <kogutek44@op.pl> said:

Przenieśmy tego kierowcę z jego wspaniałym samochodem do Francji. po zarejestrowanym przekroczeniu prędkości samochodu by już
nie miał.(...)Samochód mógł by być jego, cioci, kolegi, firmowy. Nikogo tam to
nie obchodzi. Za rażące naruszenie przepisów i tak by przeszedł na skarb
państwa.

Naprawdę tak jest we Francji?

--
Bydlę

Data: 2010-03-10 18:52:54
Autor: kogutek
[press] Mandat 5000 z� ?
On 2010-03-09 20:37:38 +0100, "kogutek" <kogutek44@op.pl> said:

> [...]
> nie obchodzi. Za rażące naruszenie przepisów i tak by przeszedł na skarb

Nie, na niby sobie takie przepisy wprowadzili. --

Data: 2010-03-10 22:28:12
Autor: Bydlę
[press] Mandat 5000 z� ?

On 2010-03-09 20:37:38 +0100, "kogutek" <kogutek44@op.pl> said:

[...]

No, to raz jeszcze, w wersji reżyserskiej:

Pytam, zupełnie serio, bo nie znam francuskich kodeksów, czy tak stanowi tam prawo?
(pytania nie traktuj jak podważania wiedzy czy sensu wypowiedzi - po prostu pytam, bo nie wiem)

W celu uproszczenia sprawy przygotowałem formularz odpowiedzi. Wystarczy, byś postawił krzyżyk w odpowiedniej kratce:

TAK [ ]  NIE [ ]

--
Bydlę

[press] Mandat 5000 zł ?