Mandat drogowy, a wezwanie US do ujawnienia majatku

Data: 2011-09-22 14:14:13
Autor:
Mandat drogowy, a wezwanie US do ujawnienia majatku
Witam!

Dostalem ponad 2 lata temu mandat drogowy, opiewajacy na 100 zl, bodajze za nie zapiecie pasow. Wczoraj przyszedl list z Urzedu Skarbowego, w ktorym domagaja sie zaplaty tej sumy z jakimis niewielkimi odsetkami w ciagu 7 dni, albo w przeciwnym razie zadaja ujawnienia majatku i strasza jakimis karami, jesli tego nie zrobie. Tak mniej wiecej to wyglada w liscie - osobiscie nie widzialem - otworzyla mama, bo ja przebywam od dawna za granica. W Polsce nie pracuje, nie mam dochodow, nie rozliczam sie, nie posiadam nieruchomosci. Mam rachunek bankowy z jakimis drobnymi i jestem wspolwlascicielem 2 starych samochodow.

Moje pytanie - jesli nie zaplace, to czy musze faktycznie dokonac tego ujawnienia majatku i na czym na to polegac? W sumie ja nie dostalem do reki zadnego listu, wiec moglbym o tym nie wiedziec. Czy moge przeczekac sprawe? Za niecaly rok mialbym przedawnienie.

Zyje od 5 lat poza krajem i niewiele wiem o tutejszych mechanizmach.

Dziekuje,

--
Jan-xx

Data: 2011-09-22 15:19:10
Autor: qwerty
UĹźytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j5fcb5$qlo$1@inews.gazeta.pl...
Zyje od 5 lat poza krajem i niewiele wiem o tutejszych mechanizmach.

Jak żyjesz skoro 2 lata temu dostałeś mandat? Na prawdę żałujesz paru euro, żeby mieć święty spokój zamiast kombinować jak przysłowiowy żyd? Ciekawe, czy w UK też tak kombinujesz.

Data: 2011-09-22 15:20:07
Autor: Piotr
Mandat drogowy, a wezwanie US do ujawnienia majatku
mieć święty spokój zamiast kombinować jak przysłowiowy żyd? Ciekawe, czy w UK

każdy polak w UK to złodziej

jk

Data: 2011-09-22 15:43:57
Autor: w_wi
Mandat drogowy, a wezwanie US do ujawnienia majatku
W dniu 2011-09-22 15:20, Piotr pisze:

każdy polak w UK to złodziej

  i pijak a w Polsce to sami katolicy

Data: 2011-09-22 16:21:31
Autor: B
W dniu 22.09.2011 15:43, w_wi pisze:
W dniu 2011-09-22 15:20, Piotr pisze:

każdy polak w UK to złodziej

i pijak

bo każdy pijak to złodziej.

a w Polsce to sami katolicy

ot co!

:-D

Data: 2011-09-24 00:22:10
Autor: poreba
Dnia Thu, 22 Sep 2011 15:19:10 +0200, qwerty napisał(a):

mieć święty spokój zamiast kombinować jak przysłowiowy żyd?
A jekież to przysłowie z tym wyznawcą judaizmu? Nie znam i mnie
zaciekawiłeś.

--
pozdro
poreba

Data: 2011-09-22 15:50:30
Autor: gacek
On 2011-09-22 15:14, jan-xx@gazeta.pl wrote:
Zyje od 5 lat poza krajem i niewiele wiem o tutejszych mechanizmach.

A co? Poza Polską mandatów się nie płaci?

gacek

Data: 2011-09-22 15:52:31
Autor: szerszen
Mandat drogowy, a wezwanie US do ujawnienia majatku

Uzytkownik <jan-xx@gazeta.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:j5fcb5$qlo$1@inews.gazeta.pl...

Czy moge przeczekac sprawe? Za niecaly rok mialbym przedawnienie.

nie mozesz przeczekac i nie bedzie juz zadnego przedawnienia

jakas dziwna ta praktyka z tym ujawnianiem majatku, ale przypuszczam ze chodzi o to ze sie u nich nie rozliczasz i nie wiedza co o tobie myslec, lepiej zaplac, te 20 funtów nie majatek, a bedziesz mial czyste konto i nikt sie nie bedzie czepial

Data: 2011-09-22 17:03:20
Autor: Ariusz
W dniu 2011-09-22 15:52, szerszen pisze:

[...]

lepiej zaplac, te 20 funtĂłw nie majatek, a bedziesz mial czyste konto i
nikt sie nie bedzie czepial

Normalnie ściągają: ze zwrotu podatku, z wynagrodzenia od pracodawcy, zajęcie konta..., ale on nic nie ma, nie widzą co i gdzie dlatego wezwą go do ujawnienia majątku - czyli źródła skąd mogą ściągnąć ten mandat.

Lepiej zapłacić bo poborca skarbowy może zrobić zajęcie w miejscu twego zameldowania lub zamieszkania, a koszty wtedy będą o wiele większe.

Ariusz

Data: 2011-09-26 13:04:06
Autor: Kamil
Dnia Thu, 22 Sep 2011 17:03:20 +0200, Ariusz napisał(a):

poborca skarbowy może zrobić zajęcie w miejscu twego zameldowania

Przecież napisał że od 5 lat nie mieszka w polsce.
Więc - nie dopełniono tylko obowiązku meldunkowego.
A to inny klimat.

lub zamieszkania,

No to niech go szuka na jakimś zmywaku w londyńskim city :)

a koszty wtedy będą o wiele większe.

Ojj...jakież to "wiele większe koszty" będą?  :)

Data: 2011-09-26 13:52:01
Autor: szerszen

Użytkownik "Kamil" <asdfg@asd.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q0h95m16xgh9$.1jxhlabrgxa2k.dlg@40tude.net...

Ojj...jakież to "wiele większe koszty" będą?  :)

zajęcia komorniczego mantadu na 100?
mogą być wielokrotnie większe, może się mylę, ale stawka minimalna czynności komorniczych to chyba kilkaset złotych, mówię o działaniach zwykłego komornika, a nie tego skarbowego, co to "potrąca ze zwrotu z podatku"

Data: 2011-09-26 14:04:08
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-09-26 13:52, szerszen pisze:

[...]

A niby czemu "zwykły komornik", a nie poborca miałby prowadzić egzekucję mandatu?

--
Liwiusz

Data: 2011-09-26 16:02:43
Autor: szerszen

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j5ppno$ea4$1@news.onet.pl...

A niby czemu "zwykły komornik", a nie poborca miałby prowadzić egzekucję mandatu?

a czemu nie?
pytam bo nie wiem

Data: 2011-09-26 16:10:02
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-09-26 16:02, szerszen pisze:

[...]

Egzekucję mandatów prowadzi poborca skarbowy. Niemal za darmo, chyba tylko odsetki są doliczane.

--
Liwiusz

Data: 2011-09-26 18:11:48
Autor: 'Tom N'
Liwiusz w <news:j5q13q$au0$1news.onet.pl>:

[...]

Jakie odsetki? Stała marża jest w wysokości 6% niezależnie czy
przeterminowany dzień czy pół roku

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-09-27 16:29:54
Autor:
[...]

Do zaplaty mam cos kolo 102 zl. Dokladnie nie wiem, ale z pewnoscia jest to mniej niz 106 zl.

--
Jan-xx

Data: 2011-09-27 08:53:24
Autor: szerszen

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j5q13q$au0$1@news.onet.pl...

Egzekucję mandatów prowadzi poborca skarbowy.

zawsze i bez wyjątku?

Data: 2011-09-27 11:35:52
Autor: Ariusz
W dniu 2011-09-27 08:53, szerszen pisze:

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:j5q13q$au0$1@news.onet.pl...

Egzekucję mandatów prowadzi poborca skarbowy.

zawsze i bez wyjątku?

A czy może on zrobić zajęcie?
Bo do mnie jakieś już ponad 10 lat temu przyszedł - właściwie nie wiem kto (poborca/komornik) - a że mnie nie było w domu, a żona nie miała gotówki przy sobie chciał zrobić zajęcie mienia. Przywiozłem kasę i mu wpłaciłem - mówił, że jakby zrobił zajęcie to były by jakieś dodatkowe koszty związane właśnie z tym zajęciem...

Ariusz

Mandat drogowy, a wezwanie US do ujawnienia majatku