Mandat za niewłaściwe odmrazanie szyb

Data: 2018-01-08 11:07:57
Autor: viktorius
Mandat za niewłaściwe odmrazanie szyb
W dniu 2018-01-08 o 09:47, Marek pisze:
http://tvn24bis.pl/moto,99/na-co-uwazac-przy-skrobaniu-zamarznietych-szyb,804443.html Czy ktoś już spotkał się z przypadkiem ukarania za włączony silnik?

Ja nie, ale to jest jest przykład wyższości ekologii nad bezpieczeństwem.
Bo chyba lepiej wyjechać choćby lekko ciepłym autem, niż świeżo odpalonym, w którym każdy oddech powoduje doparowanie szyb od środka.

Chyba, że opatentuje ktoś sposób na nie oddychanie przez pierwszych kilka minut jazdy ;)

--
viktorius

Data: 2018-01-08 11:44:56
Autor: cyklista
viktorius pisze:
[...]

Czy wyższości?
Który przepis jest ważniejszy, ten o zakazie postoju z włączonym silnikiem czy ten o zakazie jazdy z zaparowanymi szybami?
Pytanie drugie czy postój z włączonym silnikiem w celu odparowania szyb i możliwości bezpiecznej jazdy jest postojem czy zatrzymaniem wynikającym z warunków na drodze?

Data: 2018-01-08 12:29:04
Autor: z
W dniu 2018-01-08 o 11:44, cyklista pisze:
Pytanie drugie czy postój z włączonym silnikiem w celu odparowania szyb i możliwości bezpiecznej jazdy jest postojem czy zatrzymaniem wynikającym z warunków na drodze?

Dobre. Właśnie dzisiaj wyjechałem z wydawałoby się odskrobanymi szybami ale że miałem pod słońce to było niebezpiecznie :-) i musiałem się zatrzymać aż słoneczko przygrzeje i rozpuści resztę :-)

Data: 2018-01-08 13:23:22
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-01-08 o 11:07, viktorius pisze:
[...]

Wystarczy włączyć nawiew na szyby.
Tyle że jak ktoś jest inteligentny inaczej to sam na to nie wpadnie.

Pozdrawiam

Data: 2018-01-08 14:05:36
Autor: zhbick

Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p2vnrs$clp$3@node2.news.atman.pl...

Wystarczy włączyć nawiew na szyby.

Nie. Nie wystarczy. Chyba, że masz jakieś elektryczne grzałki.

Tyle że jak ktoś jest inteligentny inaczej to sam na to nie wpadnie.

Właśnie taki "Inteligentny inaczej" zakłada, że odpalając silnik przy minus kilkunastu stopniach z nawiewów mu poleci powietrze o plusowej temperaturze wcześniej, niż za kilka minut

Data: 2018-01-08 14:09:54
Autor: Uzytkownik
W dniu 2018-01-08 o 14:05, zhbick pisze:

[...]

A jak ktoś ma Webasto to też jest "inteligentny inaczej"?

Data: 2018-01-08 14:22:01
Autor: zhbick

Użytkownik "Uzytkownik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a536db2$0$663$65785112@news.neostrada.pl...

A jak ktoś ma Webasto to też jest "inteligentny inaczej"?

Jeśli posiadacz Webasto zakłada, że KAŻDY je ma i mierzy swoją miarą, to, rzecz jasna, nie. Wówczas jest po prostu zdrowo stuknięty.

Data: 2018-01-08 15:05:00
Autor: Uzytkownik
W dniu 2018-01-08 o 14:22, zhbick pisze:

[...]

Stuknięty to jest ten, kto uważa innych za stukniętych.

Co do webasto. Mam w jednym z aut i nie uważam, że każdy je ma. Webasto ma za zadanie szybko dogrzać silnik oraz układ ogrzewania kabiny. Ale jest to dość duże auto typu van.

Mam jeszcze auta osobowe, a w jednym z nich standardowe ogrzewanie działa szybciej niż webasto w tym van-ie, choć ta osobówka webasta nie ma. Jeszcze z podwórka dobrze nie wyjadę, a już czuć ciepłe powietrze z nawiewu.

Nie widzę więc problemów w doradzaniu, że wystarczy włączyć nawiew.

Zapewne dla ciebie i tak jestem "inteligentny inaczej".

Data: 2018-01-08 15:39:56
Autor: zhbick
Użytkownik "Uzytkownik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a537a8d$0$651$65785112@news.neostrada.pl...

Stuknięty to jest ten, kto uważa innych za stukniętych.

zgadzam się z Tobą,
pozwól, że przypomnę Twoją wypowiedź, w której uważasz innych za inteligentnych inaczej:

"Wystarczy włączyć nawiew na szyby.
Tyle że jak ktoś jest inteligentny inaczej to sam na to nie wpadnie."

ale powstrzymam się od komentowania

Nie widzę więc problemów w doradzaniu, że wystarczy włączyć nawiew.

Opisałem przypadek, w którym zdecydowanie nie wystarczyło

Zapewne dla ciebie i tak jestem "inteligentny inaczej".

Ależ nie, na co masz dowód chociażby w postaci zwracania się do Ciebie z szacunkiem, wyrażanym pisaniem z wielkiej litery. Z ciekawością słucham Twoich argumentów, oddalając jednak przeświadczenie, że masz jedyną słuszną rację.

Data: 2018-01-08 15:45:33
Autor: Uzytkownik
W dniu 2018-01-08 o 15:39, zhbick pisze:
[...]

Sam jesteś stuknięty skoro uważasz, że to była moja wypowiedź :)

Data: 2018-01-08 17:13:00
Autor: zhbick
Użytkownik "Uzytkownik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a53840f$0$650$65785112@news.neostrada.pl...

Sam jesteś stuknięty skoro uważasz, że to była moja wypowiedź :)

Przyznaję się do błędu :)
to powiedział RadoslawF

Data: 2018-01-08 14:44:16
Autor: RadoslawF
Mandat za niewłaściwe odmrazanie szyb
W dniu 2018-01-08 o 14:05, zhbick pisze:

Wystarczy włączyć nawiew na szyby.

Nie. Nie wystarczy. Chyba, że masz jakieś elektryczne grzałki.

Po co ci grzałki?
Nie musisz tej szyby od razu podgrzewać, wystarczy że strumień
powietrza nie dopuści tam pary z twojego oddech.
Pisałem żeby do tego dojść nie można być inteligentnym inaczej,
okazuje się że do zrozumienia również.

Pozdrawiam

Data: 2018-01-08 15:01:47
Autor: yabba
W dniu 2018-01-08 o 14:44, RadoslawF pisze:
[...]

Nie zawsze działa. Nadmuch zimny chodzi na maksa, a para (lub w większy mróz - szron) nadal osiada od wewnątrz na szybie.

yabba

Data: 2018-01-08 07:57:46
Autor: Kris
Mandat za niewłaściwe odmrazanie szyb
W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 16:48:01 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

Na przedniej na którą jest nadmuch nie osiada.
Jedyny samochód jaki miał za słaby nadmuch którym jechałem
to UAZ z 5 osobami w środku przy minus dziesięciu.
Jak jechałem sam to nawet nadmuch w polonezie dawał radę.

W Teslach jest najlepiej.
Bo od razu gorącym winno walić;)

Data: 2018-01-08 18:38:19
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-01-08 o 16:57, Kris pisze:

[...]

Skąd je bierze?

Pozdrawiam

Data: 2018-01-08 10:23:16
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 18:38:23 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

> W Teslach jest najlepiej.
> Bo od razu gorącym winno walić;)

Skąd je bierze?

Z farelki pod maską;)

Data: 2018-01-08 19:36:28
Autor: Chris
W dniu 08.01.2018 o 19:23, Kris pisze:
[...]

Też mam farelkę w aucie i nie jest to Tesla :) dodatkowa nagrzewnica.

http://allegro.pl/ford-mondeo-mk4-grzalka-nagrzewnicy-6g91-18k463-da-i7112137623.html#imglayer

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2018-01-08 20:26:54
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-01-08 o 19:36, Chris pisze:

[...]

W normalnym aucie prądnica produkuje prąd do takiej grzałki.
W tesli zżera zasoby akumulatora.
Pytanie ile taka nagrzewnica zmniejszy zasięg Tesli?

Pozdrawiam

Data: 2018-01-09 22:45:49
Autor: jerzu.xyz
Mandat za niewłaściwe odmrazanie szyb
On Mon, 8 Jan 2018 10:23:16 -0800 (PST), Kris <kszysztofc@gmail.com>
wrote:

Z farelki pod maską;)

Farelkę to ja mam w Focusie. Z 2006 roku. Tesla jej nie wymyśliła.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2018-01-08 17:26:56
Autor: yabba
W dniu 2018-01-08 o 16:47, RadoslawF pisze:
[...]

W Uno przy -15 i 5 osobach przednia szyba zaszroniła się w kilka sekund, pomimo nadmuchu.

yabba

Data: 2018-01-08 21:31:27
Autor: ń
Mandat za niewłaściwe odmrazanie szyb
No i Maluch, pamiętam przy dwóch osobach szron od wewnątrz.

-- -- -
Jedyny samochód jaki miał za słaby nadmuch którym jechałem to UAZ z 5 osobami w środku przy minus dziesięciu.

Data: 2018-01-08 14:16:13
Autor: yabba
[...]

Można jechać z otworzonymi oknami. :)

yabba

Data: 2018-01-08 14:22:34
Autor: zhbick

Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p2vqv4$np4$1@node1.news.atman.pl...

Można jechać z otworzonymi oknami. :)

a głowę wystawić przez szyberdach

Data: 2018-01-09 00:49:43
Autor: Yeron
Mandat. przez rurkę.
Użytkownik "zhbick" <nie@podam.tu> napisał w wiadomości news:5a53709a$0$5144$65785112news.neostrada.pl...

Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p2vqv4$np4$1@node1.news.atman.pl...

Można jechać z otworzonymi oknami. :)

a głowę wystawić przez szyberdach

albo oddychać przez rurkę wystawioną na zewnątrz.

Mandat za niewłaściwe odmrazanie szyb