Mandat za postój na dziwnym postoju taxi

Data: 2010-02-19 12:31:21
Autor: neelix
Mandat za postój na dziwnym postoju taxi

Użytkownik "=Marcos=" <marcos@wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info> napisał w wiadomości news:hlhe75$j4u$1mx1.internetia.pl...
Może ja już zapomniałem jak działają niektóre znaki drogowe, ale mam taką zagwozdkę. Koleżanka dostała mandat za postój na postoju taxi, który jest oznakowany tak, że w kierunku jazdy najpierw jest znak D-20 "koniec postoju taksówek", a potem jest znak D-19 "postój taksówek". Ostatnio przejeżdżałem tam właśnie i potwierdziło się, że to nie fantazja :) W Bytomiu tak jest. Czy to poprawne oznakowanie i czy można wlepiać za to mandat? Przy wlepianiu mandatu oznajmiono koleżance, że to jedyne znaki, gdzie najpierw może być "koniec postoju", a potem "postój taksówek".
http://www.image-bunny.com/images/s2tle1fyml8x0ci7855.jpg - tu to ładnie rozrysowałem, koleżanka zaparkowała w miejscu z zielonym iksem.

Tak właśnie są oznakowane postoje taxi. Czasem nie ma D-20 i wtedy obowiąuje odl. 20m od D-19. Jak ta koleżanka zdobyła PJ? Kupiła? Jak nie ma kodeksu w księgarni to często dają do gazet. Czyżby nasze społeczeństwo potrafiło jedynie obsługiwać esemesy a czytać coś innego już nie potrafi? Obowiązkiem każdego kierowcy jest zaglądanie do przepisów co jakiś czas, bo szybko parują z głowy. Im dłuższa przerwa tym wiedza coraz mniejsza.
neelix

Data: 2010-02-19 12:40:38
Autor: Krzysiek Niemkiewicz
neelix napisał(a):
Im dłuższa przerwa
tym wiedza coraz mniejsza. neelix

to w trosce o zdrowie - mniej wiesz, lepiej śpisz ;)

-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

Data: 2010-02-19 13:24:53
Autor: neelix

Użytkownik "Krzysiek Niemkiewicz" <mojeinicjały[at]post.pl> napisał w wiadomości news:4b7e78ba$1news.home.net.pl...
neelix napisał(a):
Im dłuższa przerwa
tym wiedza coraz mniejsza. neelix

to w trosce o zdrowie - mniej wiesz, lepiej śpisz ;)

I luźniej (swobodniej) jeździsz. Mówisz wtedy takiemu patafianowi, że on czegoś nie zrobił a musiał, a on ma gotową odpowiedź: w Polsce żyję  i nic nie muszę. :-)
neelix

Data: 2010-02-19 13:06:20
Autor: Bydlę
neelix wrote:

> Tak właśnie są oznakowane postoje taxi.

Czy wiesz może  dlaczego tak?

--
Bydlę

Data: 2010-02-19 13:28:36
Autor: neelix

Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości news:hllutd$b5a$1cougar.axelspringer.pl...
neelix wrote:
> Tak właśnie są oznakowane postoje taxi.
Czy wiesz może  dlaczego tak?
--
Bydlę

A czy to ważne dlaczego na stół mówimy stół a nie krzesło? Tak ktoś wcześniej zdecydował za nas. Nawet do wydającego się absurdalnym oznakowania jest przecież opis zachowania. Wystarczy go przeczytać i zapamiętać. Pamietamy nip, pesel, nr bankowego konta a tego nie można zapamiętać? Można choćby z tego że pewnie raz w życiu ktoś jechał taksówką i szedł na ten pierwszy znak początku postoju.
neelix

Data: 2010-02-19 16:48:04
Autor: Yans van Horn
neelix wrote:
> Tak właśnie są oznakowane postoje taxi.
Czy wiesz może  dlaczego tak?
-- -
[...]

-

Ktoś też ustalić zasady *NETYKIETY*, które skutecznie olewasz. Tak ktoś wcześniej zdecydował za nas. Nawet do wydającego się absurdalnym oznakowania jest przecież opis zachowania. Wystarczy go przeczytać i zapamiętać. Pamietamy nip, pesel, nr bankowego konta a tego nie można zapamiętać?

Dodam jeszcze, iż cechą ludzi inteligentnych jest kwestionowanie i dyskutowanie na tematy wzbudzające wątpliwości.
W przeciwnym wypadku nadal mieszkałbyś w jaskinii i z pałą chodził na zwierza.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-02-19 17:13:25
Autor: neelix

neelix wrote:
> [...]
Ktoś też ustalić zasady *NETYKIETY*, które skutecznie olewasz. Tak ktoś wcześniej zdecydował za nas. Nawet do wydającego się absurdalnym oznakowania jest przecież opis zachowania. Wystarczy go przeczytać i zapamiętać. Pamietamy nip, pesel, nr bankowego konta a tego nie można zapamiętać?

Widocznie jak zwykle piszącym zasady brakuje precyzji. Netykieta nie jest świętością a najwyżej obyczajem i nikt rozsądny nie będzie katował się jakimiś drobiazgami. Naruszanie prawa drogowego grozi mandatem, a czasem nawet śmiercią. Nie ma porównania. Ludzie, którzy nie mają nic do powiedzenia czepiają się błędów ortograficznych.

Dodam jeszcze, iż cechą ludzi inteligentnych jest kwestionowanie i dyskutowanie na tematy wzbudzające wątpliwości.
W przeciwnym wypadku nadal mieszkałbyś w jaskinii i z pałą chodził na zwierza.

Akurat w tym przypadku nie ma co kwestionować. Znaki nie są tylko dla kierujących, ale również dla innych uczestników ruchu i to głównie im mają służyć.

Data: 2010-02-20 23:33:49
Autor: Bydlę
neelix wrote:

> Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości
> neelix wrote:
>  > Tak właśnie są oznakowane postoje taxi.
> Czy wiesz może  dlaczego tak?

Tak, bo to podstawa komunikowania się.
Dlatego na stół mówimy stół, a nie krzesło (jeśli chcemy się porozumieć).

Myślałem, że wiesz skąd się wziął taki sposób oznaczania.
Stąd moje pytanie, bo ja nie wiem dlaczego tak.

--
Bydlę

Data: 2010-02-23 19:09:54
Autor: neelix

Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości news:hlpo1v$pk2$1cougar.axelspringer.pl...
neelix wrote:

> [...]
Myślałem, że wiesz skąd się wziął taki sposób oznaczania.
Stąd moje pytanie, bo ja nie wiem dlaczego tak.

A kto zrozumie jakiegoś tam ministra? Nie da się.
neelix

Mandat za postój na dziwnym postoju taxi