Mandat za przejazd dla pieszych,

Data: 2015-02-05 18:43:01
Autor: Titus Atomicus
Mandat za przejazd dla pieszych,
In article <matgtu$prl$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>,
 Andrzej Ozieblo <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> wrote:

Wlasnie mnie to spotkalo. Przejezdzalem wolno (z predkoscia pieszego) na zielonym swietle. Zero pieszych czy samochodow. Dwoch mlodych policjantow stalo zaczajonych za weglem. Wyskoczyli, spisali mandat za 100 zl. Nie bylo mowy o zadnych pouczeniu. Cos im tam mowilem o wstydzie, czy go nie odczuwaja, ale mandat przyjalem. Typowy skok na kase. PRL.
Wspolczuje.
:-(
Pewnie jakbys jechal na Wigry toby ci sie upieklo, a tak - chromy twojego Cyca pokazuja, ze jezdziec to bogacz.

Pewnie zaplace. Nie zamierzam protestowac, bo formalnie dokonalem wykroczenia. Ale chetnie napisalbym tu i owdzie dla sprawy. Bo wstyd mi za policje (milicje), za ich podstepne metody dzialania, za idiotyczny przepis, ktory nigdzie w Europie nie obowiazuje, za nasz skansenowaty kraj.

Gdzie by tu napisac? Do Wojewody? Do jakiejs gazety? Dobrze byloby wywrzec nacisk na tzw. czynniki by z tych idiotyzmow sie wycofac a przynajmniej podchodzic do nich z glowa.
Dobrze by bylo, ale najgorsze jest to, ze poparcia przypuszczalnie nie znajdziesz.
Podobnie jak z przechodzeniem na czerwonym.
Po piewrsze funkcjonariusze sa szkoleni zeby reagowac jak pies Pawlowa.
Po drugie wiekszosc zapytanych tez ci odpowie ze to przeciez dla twojego bezpieczenstwa.
Kilka razy wdawalem sie w dyskusje z samochodziarzami (ktorzy i tak przeciez stali na swoich czerwonych, a probowali poczac mnie naduzywajac sygnalu dzwiekowego). Jak do slupa. Ostatecznie musialem uzyc Airzounda jako argumentu.
A znowu wiele razy w srodku nocy widzialem pieszych, stojacych na czerwonym swietle na pustej ulicy. I oni tez uwazaja ze to przeciez dla ich bezpiecznstwa.
Na pytanie, jak przechodza przez ulice kiedy w ogole nie ma sygnalizacji  (albo co gorsza przez szose w terenie niezabudowanym) reagowali zloscia.
Podsumowujac, te dziwne zmiany w psychice zachodza zarowno u strozy prawa jak i u reszty spoleczenstwa :-( Lemmings.

Chcialem jednak przypomniec, ze kiedy w ubieglym roku trafilem w podobnej jak ty systuacji na patrol, a na dodatek mialem czerwone swiatlo, a potem usilowalem (bezskutecznie, bo to rower miejski byl) uciec z miejsca przestepstwa, skonczylo sie na wymianie zartow i pouczeniu.
--
TA

Data: 2015-02-06 10:18:14
Autor: cytawa
[...]

Tak mi sie wydaje ze warunkiem koniecznym do dalszej walki jest nieprzyjecie mandatu. Wtedy sprawa idzie do sadu. Jest wielce prawdopodobne, ze nadgorliwi policjanici dostali by opieprz od kogos madrzejszego. Albo by sprawy dalej nie pchali.

Jan Cytawa

Data: 2015-02-11 04:09:11
Autor: __Maciek
Mandat za przejazd dla pieszych,
Fri, 06 Feb 2015 10:18:14 +0100 cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl>
napisał:

[...]

Jasssne. Żebyś się nie zdziwił. Myślisz że pracownicy sądu mają inną
mentalność niż ci policjanci? Poza tym mają zapewne swego rodzaju
poczucie solidarności z policjanatmi - "my i oni jesteśmy władza".
Uznają że jak policjanci coś takiego widzieli to tak było, a sprawa
jest tak prosta że nie ma nad czym dyskutować, a argumenty że "nie
stworzył żadnego zagrożenia" po prostu oleją ciepłym moczem. Na 99,99%
rezultat nie przyjęcia mandatu będzie więc taki, że sąd nakaże jego
zapłatę, a dodatkowo dojdą koszty postępowania...

Data: 2015-02-11 08:11:06
Autor: cytawa
__Maciek pisze:

[...]

No wlasnie niekoniecznie. Pisalem wczesniej, ze mi sie zdarzyl przypadek, ze sad nie nalozyl kary mandatu tylko same koszta sadowe, co zreszta na jedno wyszlo. Ponadto jesli by takich przypadkow bylo wiecej, to jest material dla prasy. Zauwaz, ze zmieniono prawo pod naporem spraw "pijanych rowerzystow" i nonsensem ich karania.
Ale podstawa jest nieprzyjecie mandatu. Jak chca niech daja sprawe do sadu.

Jan Cytawa

Data: 2015-02-11 12:05:07
Autor: coaster
W dniu 2015-02-05 o 18:43, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]dziwne zmiany w psychice zachodza zarowno u strozy
prawa jak i u reszty spoleczenstwa:-(
Lemmings.[...]

Zmiany w psychice... Pociag osobowy. Dzrzwi szkalne, ktore trzeba mocna popchnac a w ich dizajnie nie ma klamki, tylko wyciety jest fragment tafli. Dwie dziewczyny okolo 20-25 lat ida z walizami na kokach. Opps! Nie ma przejscia? Wyciagaja smartfony i wykonuja "telefon do przyjaciela". Deabtuja jeszcze z minute po czym zawracaja... A wystarczylo tylko mocna popchnac drzwi - nawet nie sprobowaly! :-O

--
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious

Data: 2015-02-11 13:00:12
Autor: m
W dniu 11.02.2015 12:05, coaster pisze:
[...]

Bo ten nowoczesny dizajn jest fajny tylko jak już wiesz co co oznacza. A normalną reakcją na to że masz szybę nie jest próba macania ramy czy przypadkiem nie da się jej otworzyć.

Z takim nowoczesnym dizajnem spotkałem się w "galerii" Poznań Citi Center - stanąłem na parkingu pod ikonką samochodu z aureolą. Co on miał oznaczać? Postój taksówek? Ten zwykło sie oznaczac inaczej. Tylko dla księży? :) Czort wie.

p. m.

Data: 2015-02-11 14:24:35
Autor: Ignac
W dniu środa, 11 lutego 2015 13:00:45 UTC+1 użytkownik m napisał:

[...]

Parking dla świętych!

Sytuacja na drodze to jest coś co na własny użytek okreslam asymetrią informacyjną. Bo oczywiście, czasem jest środek nocy, nic nie jedzie, pali się czerwone światło i wiadomo że nic nie grozi (oprócz mandatu) temu kto na czerwonym przejdzie. Ale są miejsca które wyglądają jak bezpieczne, a bezpieczne nie są, bo zza węgła mają zwyczaj wyskakiwać...

Radiowozy na sygnale

Mandat za przejazd dla pieszych,