Mandat za przejazd dla pieszych,

Data: 2015-02-08 11:58:06
Autor: Olivander
Mandat za przejazd dla pieszych,
Fajna dyskusja. Topic na piątkę. Aż żal, że nie ma tu lajków :-) (apage! to był żart!)
Naprawdę wyjątkowo mi się podoba i (jeszcze) nie zdryfował na pierduły.
Mam wrażenie, że odsetek kretynów tu ciut mniejszy niż w populacji ogólnej,
a nawet ci co się ujawniają, argumentują w miarę grzecznie. I fajnie.

2 wnioski. Skromne ale moje.

1. Pytaniowniosek: czy wszyscy już podpisali petycję https://secure.avaaz.org/pl/petition/Sejm_RP_Zadamy_depenalizacji_przechodzenia_przez_ulice_na_czerwonym_swietle/?nRjpWhbSprawa
Jak nie to na-ten-tychmiast podpisywać!!! Wiele to od razu nie da, ale samopoczucie ciut lepsze.

2. Ceterum censeo ;-) że cały, caluteńki PoRD nadaje się do pilnego wypierwdulenia do śmieci (przegródka nie-biodegradowalne), bo podobnych śmiesznostek jest w nim poukrywanych dużo. Zepsuty jest cały, naprawiać nie warto. W miejsce PoRDu zaś trza by przyjąć jakieś inne, obce prawo. Tak, tak, odcinkowo zrzec się suwerenności, skoro nasze dzielne posły nie dają rady, z braku czasu (potrzebniejszego na inne rzeczy i czynnosci), zająć się tymi zaledwie kilkoma tysiacami trupów rocznie i tą naszą egzotyczością drogową. Zapewne najlepszym zamiennikiem był by jakiś Europejski Kodeks Drogowy (którego nie ma i dłuuuugo nie będzie, także z braku inicjatywy państw Starej Unii, które to mają w dupie) a z jego braku, proponuję rzucić kostką do gry i przyjąć losowo wybrane dowolne inne cywilizowane prawo drogowe, a na pewno będzie natychmiastowa poprawa.

A że prawo jest niczym bez jego pilnowaczy, wcielaczy i egzekutorów, cały nasz drogowy system wcielactwa (drogówki, straże miejsko-wiejsko-nijakie, krokodyle i pomarańczowych, inne "sużby") trzeba by odłączyć od żłoba. Zamiast nich powinni tu przyjechać jacyś obcy policjanci. A nasi mogli by w ich rodzinnych krajach czyścić kible, by na nich (tych przyjezdnych) zarobić. Podoba się Wam ten pomysł?

Oczywiście jest celowo przejaskrawiony ad absurdum, ale przyznacie, że coś w tym jest? A pierwszy krok w tym zbożnym celu, to proszę podpisać petycję Thomsona i Stefana. Jej echa przebrzmią za tydzień - dwa, ale wtedy trzeba sklecić następną i następną... może właśnie o przejeżdzaniu rowerem przez zebry, zamiast jego przenosżenia... Zauważcie, że portal avaaz.org ma tę przewagę nad petycje.pl, że nie da się w nim inicjatyw torpedować, glosując przeciw, można tylko zrobić kontrpetycję... a to kuuupa roboty, dla kierowców może być za trudne ,-)

me/sorry, piszę z telefonu, a tu nie mam spellcheckera ,-)

Data: 2015-02-10 13:12:34
Autor: Titus Atomicus
Mandat za przejazd dla pieszych,
In article <807bbf47-b11f-48c1-8252-b414be8ee155@googlegroups.com>,
 Olivander <tchod@wp.eu> wrote:

[...]

O, to cenna inicjatywa.
Mozeby tak zalozyc osobny watek???
--
TA

Data: 2015-02-11 15:20:22
Autor: Titus Atomicus
Mandat za przejazd dla pieszych,
Witam,
To ja jeszcze raz poddaje pod dyskusje sytuacje, kiedy mamy dzialajaca sygnalizcje swietlna.
Jakie negatywne negatywne skutki jezdzenia po pasach przy zielonym swietle (czerwonym dla smochodow) wymysla zwolennicy schodzenia z roweru podczas przekraczania jezdni?
--
TA

Data: 2015-02-11 15:53:02
Autor: johnkelly
W dniu 2015-02-11 o 15:20, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Wzmożony ucisk prostaty spowodowany podskakiwaniem roweru na krawędziach pasów?

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
........ johnkelly(at)wp.pl ........ kontakt(at)maciejrozalski.eu .......
................... blog GOwOM: maciejrozalski.vot.pl ...................

Data: 2015-02-11 16:52:05
Autor: m
W dniu 11.02.2015 15:20, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Zagrożenie dla pieszych.

Ale jak pieszych nie ma, to chyba tylko ciężka obraza inżynierów du^H^Hruchu.

p. m.

Data: 2015-02-11 22:00:24
Autor: Jacek G.
pisze:
[...]

Dokładnie takie samo lub mniejsze jak na chodniku lub ciągu
pieszo-rowerowym.
--
Jacek G.

Data: 2015-02-11 23:07:00
Autor: Titus Atomicus
Mandat za przejazd dla pieszych,
In article <54dbc2ea$0$2177$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Jacek G." <"jginter[wytnij]"@wp.pl> wrote:

W dniu 2015-02-11 16:52, m napisał(a)::

> Zagrożenie dla pieszych.
Dokładnie takie samo lub mniejsze jak na chodniku lub ciągu
pieszo-rowerowym.

A jak nie ma pieszych?
--
TA

Data: 2015-02-11 23:15:14
Autor: Shrek
On 2015-02-11 15:20, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Witam,
[...]

Co prawda nie należę do zwolenników schodzenia (wręcz przeciwnie), ale pojawienie się "nadświetlnego" rowerzysty jest niebezpieczne przy skręcaniu, jak ci się z za pleców pojawia taki rowerzysta - znów kłania śię kwestia rozsądku i prędkości. Niestety taka sytuacji występuje również na przejazdach (dlatego jestem przeciwnikiem "ścieżek" wzdłuż jezdni - powinny być pasy rowerowe jak już. Naprawdę takiego rowerzystę można nie zauważyć.

Śmieszne jest to, że większośc ludzi nie ma o tym pojęcia i jak się pytałem znajomych to oni stwierdzili, że problemu nie mieli - po prostu nie patrzyli specjalnie, a rowerzyści sami dbali, żeby w ich puszkę nie wjechać...

Shrek.

Mandat za przejazd dla pieszych,