Mandaty

Data: 2014-03-17 23:36:40
Autor: J.F.
Mandaty

Czyli drogowka w liczbach
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/polska-drogowki-wypisala-24-mln-mandatow,2001343,324

1. Przekroczenie prędkości - 1 488 467 mandatów
2. Niezapięte pasy - 377 444 mandaty
3. Nieprawidłowe wyprzedzanie - 79 063 mandaty
4. Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu - 77 528 mandatów
5. Wymuszenie pierwszeństwa - 51 837 mandatów
6. Ignorowanie sygnalizacji świetlnej - 45 524 mandaty
7. Zagrożenie dla pieszych - 31 696 mandatów

Czyli nadal glownie suszymy zza krzaka. Ale rzad ostatnio obiecal ze w drogowce podwoi sie ilosc
funkcjonariuszy.

J.

Data: 2014-03-18 07:49:21
Autor: ToMasz
Mandaty
1. Przekroczenie prędkości - 1 488 467 mandatów

Czyli nadal glownie suszymy zza krzaka.
Ale rzad ostatnio obiecal ze w drogowce podwoi sie ilosc
funkcjonariuszy.

o ile wiem, większość, albo wszystkie obszary suszenia są oznakowane. jeśli nie, to lwia większość znajduje się w bazach automapy i janosika. mimo to w tych miejscach, my kierowcy przekraczamy prędkość. bo? Bo normalnie jeździmy _znacznie_ szybciej, więc wystarczy mała chwila dekoncentracji, rozmowa z pasażerem, fajna piosenka w radiu, telefon, żebyśmy zapomnieli o zwalnianiu co 5km i mandaty lecą.

ToMasz

Data: 2014-03-18 08:26:38
Autor: Andrzej Lawa
Mandaty
W dniu 18.03.2014 07:49, ToMasz pisze:

[...]

Jak już masz nawigację to zawsze możesz ją ustawić żeby marudziła jak przekraczasz ;)

Data: 2014-03-18 09:08:36
Autor: Czesław Wiśniak
Mandaty
Jak już masz nawigację to zawsze możesz ją ustawić żeby marudziła jak przekraczasz ;)

Jesli mapa jest aktualna :)

Data: 2014-03-18 10:18:03
Autor: Andrzej Lawa
Mandaty
W dniu 18.03.2014 09:08, Czesław Wiśniak pisze:
Jak już masz nawigację to zawsze możesz ją ustawić żeby marudziła jak
przekraczasz ;)

Jesli mapa jest aktualna :)

Ja używam darmowej mapy Nokii i jest zaskakująco aktualna.

Ale słuszna uwaga - czasem może zawieść lub marudzić bezzasadnie. Lepszy rydz niż nic ;)

Data: 2014-03-18 11:05:05
Autor: J.F
Mandaty
Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał w wiadomości
[...]

Jesli chodzi o radary ?

Bo jesli chodzi o drogi - spojrz na Poznan i S11. Skandal.

J.

Data: 2014-03-18 13:03:10
Autor: Andrzej Lawa
Mandaty
W dniu 18.03.2014 11:05, J.F pisze:

Ja używam darmowej mapy Nokii i jest zaskakująco aktualna.

Jesli chodzi o radary ?

Jeśli chodzi o ograniczenia prędkości.

Bo jesli chodzi o drogi - spojrz na Poznan i S11. Skandal.

Nie chce mi się jechać do Poznania.

Data: 2014-03-20 01:06:29
Autor: J.F
Mandaty
Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lg9clu$7bo$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Nie musisz jechac, spojrz na telefonie, spojrz na google.

J.

Data: 2014-03-18 08:52:03
Autor: anacron
Mandaty
[...]

Jak? Krzak jest pomalowany na czerwono? :D Mylisz FR z radarami
ręcznymi. Pominę na razie resztę, bo tak z rana nie chce mi się rozpisywać.

--
anacron

Data: 2014-03-18 16:57:40
Autor: Cavallino
Mandaty

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lg8tv2$krg$1@news.task.gda.pl...
[...]

Jak?

Wcale.
Jak ktoś nie rozróżnia suszarki od fotoradaru (tylko ich dotyczy oznakowanie), to już jest jego problem.
Ale po co się wypowiada na temat o którym nie ma pojęcia?

Data: 2014-03-18 09:07:52
Autor: Czesław Wiśniak
Mandaty
o ile wiem, większość, albo wszystkie obszary suszenia są oznakowane. jeśli nie, to lwia większość znajduje się w bazach automapy i janosika.

Wiekszosc tak, wszystkie nie. Dochodza nieoznakowane patrole z kamerami i najbardziej idiotyczne sciganie gosci na autostradach.

mimo to w tych miejscach, my kierowcy przekraczamy prędkość. bo?

Bo do tego dochodza bzdurne ograniczenia, ktore mialy byc podobno weryfikowane, podobno !
Zwlaszcza ostatnio pomysl zainstalowania pomiaru odcinkowego na nowo oddanej drodze klasy S.

Data: 2014-03-18 08:51:22
Autor: WOJO
Mandaty
[...]

I mogę się założyć, że w przyszłym roku poczytamy,
że ilość mandatów za przekroczenie prędkości wzrośnie dwukrotnie,
a mandaty za pozostałe wykroczenia pozostaną na swoim poziomie.
Przecież najłatwiej wyleźć z suszarką.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-03-18 11:05:41
Autor: tomas
Mandaty
W dniu 17.03.2014 23:36, J.F. pisze:

Czyli nadal glownie suszymy zza krzaka.
Ale rzad ostatnio obiecal ze w drogowce podwoi sie ilosc
funkcjonariuszy.

Czyli znowu zwiększą się podatki i ceny żywności.
Ja nie mam zamiaru utrzymywać tych darmozjadów.
Żeby po 15 latach płacić im pełną emeryturę gdzie normalny
człowiek musi harować do 76.

Data: 2014-03-18 11:19:36
Autor: J.F
Mandaty
Użytkownik "tomas"  napisał w wiadomości
[...]

Tak gwoli scislosci to wydaje mi sie ze po 15 latach owa emerytura daleka bedzie od "pelnej".

J.

Data: 2014-03-18 12:58:19
Autor: tomas
Mandaty
W dniu 18.03.2014 11:19, J.F pisze:
[...]

Owa nie pełna emerytura jest większa niż minimalne zarobki w Polsce.
Mając taką emeryture możesz spokojnie podjąć inną pracę bądź wyjechać
na zachód do pracy.Fajnie co?Też bym tak chciał ale niestety musze tyrać
do 76 roku zycia oczywiscie z małą szansą że dożyje.

Data: 2014-03-18 14:41:41
Autor: sqlwiel
Mandaty
W dniu 2014-03-18 12:58, tomas pisze:

[...]

Było zapisać się do bezpieki.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-03-18 15:18:06
Autor: tomas
Mandaty
W dniu 18.03.2014 14:41, sqlwiel pisze:
[...]

Za za moich czasów nie zapisywali , zostało tylko postkomunistyczne zomo

Data: 2014-03-22 10:30:28
Autor: J.F.
Mandaty
Dnia Tue, 18 Mar 2014 12:58:19 +0100, tomas napisał(a):
[...]

http://www.infor.pl/prawo/emerytury/emerytury-mundurowe/302105,Jaka-jest-wysokosc-emerytury-mundurowej.html

Jesli tu nie klamia, to wynosi 40% ostatniego wynagrodzenia.
Po 15 latach funkcjonariusz jest raczej srednio platny, wiec 40% to
moze i wiecej niz minimalna placa, ale raczej malo. http://www.info.policja.pl/inf/organizacja/zarobki-policjantow/47709,Zarobki-policjantow.html
Powiedzmy dzielnicowym byles, 3138, 40% od tego to 1250.
Dzielnicowy to zreszta chyba tez figura, wiec powodow do odchodzenia
nie ma, wezmy wiec zwyklego policjanta z podstawa 2429, ktoremu sie
znudzilo pilnowanie raz na tydzien osiedla w nocy, a ktory dostanie
971 zl.
Wiec pracowac praktycznie _musisz_. A kwalifikacje masz ho ho, umiesz
np suszarke trzymac i mandaty wypisywac.
Ot taki tam niezbywalny zasilek, pozwalajacy powiedziec szefowi "a
mnie to lotto", albo wegetowac przed telewizorem, poki sie nie
zepsuje.
Co innego jak sie dorobiles np komendanta wojewodzkiego, masz za soba
25 lat sluzby, wtedy przyslosc masz swietlana, tylko jeszcze choc pare
lat posiedziec na stolku. Diabel zapewne tkwi w szczegolach - z jednej strony rozne dodatki byc
moze podnoszace emeryture, z drugiej - majac znajomosci wsrod kolegow
mozesz miec znacznie lepsze propozycje pracy.

Też bym tak chciał ale niestety musze tyrać
do 76 roku zycia oczywiscie z małą szansą że dożyje.

Nie masz co narzekac, zdaje sie ze wlasnie sie zmienilo.
Skutek bedzie raczej taki ze trzeba bedzie podniesc ceny benzyny, bo
policjanci przestana odchodzic po 15 latach za psi zasilek :-)

J.

Data: 2014-03-22 10:48:37
Autor: Cavallino
Mandaty

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1p9obgoj7ywga.1okm79utb1eeq$.dlg@40tude.net...
[...]

Ale wiesz jak się liczy ostatnią pensję i jakie dodatki AKURAT do niej polucja zwyczajowo dodaje?

Data: 2014-03-22 12:00:12
Autor: Budzik
Mandaty

[...]

Nie bądz naiwny - poszukaj głębiej, jaka to UCZCIWOSC bije ze stróżów prawa  przy liczeniu tego ostatniego wynagrodzenia.
Wszelkie nagrody, okolicznościówki etc akurat wypadają w tamtym czasie.
Przynajmniej tak było kilka lat temu - czy to się zmieniło? Nie wiem.
Czy to niezgodne z prawem? Nie wiem - na pewno jest to naciąganie prawa.
Czy to etyczne - pozostawie bez komentarza...

Data: 2014-03-22 06:58:11
Autor: kogutek444
Mandaty
W dniu sobota, 22 marca 2014 13:00:12 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

> [...]

Czy to niezgodne z prawem? Nie wiem - na pewno jest to naciąganie prawa..

Czy to etyczne - pozostawie bez komentarza...

System wynagradzania mundurowych jest rodem z PRL. Wtedy milicja była bijącym sercem partii i miala z tego powodu przywileje. System wynagradzania Policjantów powinien być nie taki jak jest. O ile do pensji nic nie mam to emerytury są do poprawki. Za zasługi można by zrobić że obniża się im wiek emerytalny na przykład o dwa lata. Ale wyplata emerytury mundurowej następuję nie po wcześniejszym przejściu na nią a po osiągnięciu wieku emerytalnego. Chce ktoś pracować w Policji 20 lat. Nie ma sprawy. Nabiera prawa do emerytury dla mundurowych. Już ją ma i nikt mu nie zabierze. Ma ją waloryzowaną. Po pracy w Policji idzie do innej pracy. W niej wypracowuje sobie następną emeryturę. Dożywa do obniżonego wieku emerytalnego sumuje mu się emeryturę mundurową z tą wypracowaną jako cywil i wypłaca.

Data: 2014-03-22 16:08:43
Autor: J.F.
Mandaty
Dnia Sat, 22 Mar 2014 06:58:11 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
System wynagradzania mundurowych jest rodem z PRL. Wtedy milicja
była bijącym sercem partii i miala z tego powodu przywileje.

Tylko wiesz - system na PRL byl taki, ze sprzataczka zarabiala
powiedzmy 3 tys, a dyrektor firmy 12. Policjanci strasnie wielkich zarobkow nie mieli, predzej mogli liczyc
na sluzbowe mieszkanie i talon na Rubina ...

A "bijacego serca" nikt nie zwalnia po 15 latach, skoro moze dalej
bic. Zreszta akurat do bicia lepiej sie nadaja mlodzi z poboru ..

J.

Data: 2014-03-22 18:14:51
Autor: RadoslawF
Mandaty
Dnia 2014-03-22 16:08, Użytkownik J.F. napisał:
[...]

Zdziwił byś się.
Wiele było przypadków gdzie trzeba było podać wysokość zarobków.
Mundurowi nie podawali tylko pisali żeby naliczyć najwyższe
opłaty. Tak np. przy opłatach za przedszkole dzieciaka.
Zarobków w policji nie znałem, znałem zarobki podoficerów
w wojsku, w porównaniu do cywilnych pensji to był kosmos.
Dosłownie.
Wedle niesprawdzonej plotki milicja zarabiała jeszcze więcej
od wojska.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-24 11:47:15
Autor: J.F
Mandaty
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości
[...]

Watpie. Ewentualnie czegos nie uwzgledniles. Szczegolnie ze podoficerom ... choc sierzanci to i w US Army przyzwoicie zarabiaja.

Mialem kolege z rodziny wojskowej, nie wyroznial sie jakos kosmicznie funduszami.
Az tato pojechal na wzgorza Golan i przywiozl troche dolarow ... i dalej sie nie wyroznial, bo rozsadny Polak dolary odkladal na czarna godzine.

Wedle niesprawdzonej plotki milicja zarabiała jeszcze więcej
od wojska.

Czyli wojsko zarabialo mniej od milicji :-)

J.

Data: 2014-03-24 17:11:16
Autor: RadoslawF
Mandaty
Dnia 2014-03-24 11:47, Użytkownik J.F napisał:

[...]

Jak miał inteligentnych rodziców to zadbali aby się nie wyróżniał.
Kretynizmem jest i było rozpieszczanie smarkacza.
Patrz na wyposażenie mieszkania, posiadany samochód, altanki
nadziałce czy jakieś domki letniskowe. Jeśli nie przepił
(a spory procent wydawał na przelew) to różnice były.

Wedle niesprawdzonej plotki milicja zarabiała jeszcze więcej
od wojska.

Czyli wojsko zarabialo mniej od milicji :-)

Płatne mieli od faktu kto bardziej utrwala władze ludową.
Na szczycie było UB i podobne służby, potem milicja a na
dole wojsko.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-24 17:43:28
Autor: J.F
Mandaty
[...]

Mieszkanie mieli duze, ladne ... i sluzbowe, samochod to miewali i zwykli ludzie,
wyposazenie ... mial trzy pralki miec czy kupowac kuchenke z pewexu ?
Czy kafelki od podlogi do sufitu klasc w lazience ... sluzbowej ?

nadziałce czy jakieś domki letniskowe. Jeśli nie przepił
(a spory procent wydawał na przelew) to różnice były.

Wojsko, musial pic :-)

J.

Data: 2014-03-25 19:43:01
Autor: RadoslawF
Mandaty
Dnia 2014-03-24 17:43, Użytkownik J.F napisał:

[...]

Na samym mieszkaniu mieli sporo do przodu skoro służbowe.
Zgadza się że nie tylko oni mieli samochody ale oni miewali te lepsze
(zamiast syrenek i maluchów) dodatkowo jak przeciętniak dorobił
się samochodu to mu nie starczało na domek letniskowy i podobne.

nadziałce czy jakieś domki letniskowe. Jeśli nie przepił
(a spory procent wydawał na przelew) to różnice były.

Wojsko, musial pic :-)

Fakt, tyle że jedni potrafili przepić wszystko czy prawie
wszystko a inni nie.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-26 22:42:41
Autor: J.F
Mandaty
[...]

Nie calkiem, bo pamietaj ze wtedy nieliczni brali kredyt na domek.
Mieszkania byly spoldzielcze, kwaterunkowe, sluzbowe, lokatorskie, patronackie i cholera wie jeszcze jakie, i problemem nie byl koszt, tylko czas do przydzialu.

J.

Data: 2014-03-27 21:15:49
Autor: RadoslawF
Mandaty
Dnia 2014-03-26 22:42, Użytkownik J.F napisał:

[...]

Czas przydziału dotyczył specjalistów typu dozorca.
Dostawał służbowe na czas pracy, pozostali dostawali do
używania na zasadach spółdzielczych, czyli nie ich ale ich nikt
z niego nie ruszy, nawet jak przestaną pracować. A potem jak
się ustrój zmieniał za grosze mogli wykupić.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-22 18:25:21
Autor: Cavallino
Mandaty

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:zhya4ffv7tsh$.b4iuswo0ovow.dlg@40tude.net...
[...]

Czyli prawidłowo, oby i teraz tak było na państwowwych posadkach.
Zazwyczaj robota tej sprzątaczki i tak była proporocjonalnie więcej warta i przynajmniej wymierna.

Data: 2014-03-22 18:22:15
Autor: J.F.
Mandaty
Dnia Sat, 22 Mar 2014 12:00:12 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
[...]

Byc moze, ale o co chodzi - skoro my sie domagamy interpretacji na
swoja korzysc, to i oni maja prawo  :-)

Durny ten kto nie wpisal "sredniego z ostatnich 12 miesiecy", albo "zasadniczego, bez nagrod"
Wszelkie nagrody, okolicznościówki etc akurat wypadają w tamtym czasie.

Zaraz zaraz - i to tak znajomi kumulja wszystkie mozliwe wyplaty na
jeden miesiac, czy funkcjonariusz sam dba, zeby zwolnienie zlozyc
zaraz po wyplacie trzynastki ?

Przynajmniej tak było kilka lat temu - czy to się zmieniło? Nie wiem.
Czy to niezgodne z prawem? Nie wiem - na pewno jest to naciąganie prawa.
Czy to etyczne - pozostawie bez komentarza...

Ale sam to bys uwazal ze "co nie jest zabronione, to jest dozwolone"
:-)

J.

Data: 2014-03-22 18:28:28
Autor: Cavallino
Mandaty

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:djk8mq4gxgmn.ink0apluggl4.dlg@40tude.net...
[...]

To pierwsze.
Przełożeni zazwyczaj.

Data: 2014-03-22 23:00:11
Autor: Budzik
Mandaty

[...]

Ty naprawde nie znasz tego zjawiska ze pytasz?

Data: 2014-03-18 11:52:53
Autor: Jakub Witkowski
Mandaty
W dniu 2014-03-18 11:05, tomas pisze:

Czyli znowu zwiększą się podatki i ceny żywności.
Ja nie mam zamiaru utrzymywać tych darmozjadów.
Żeby po 15 latach płacić im pełną emeryturę gdzie normalny
człowiek musi harować do 76.

Antycypujesz podniesienie o dalsze 9 lat? ;)

A co do tych wcześniejszych emerytur mundurowych - oczywiście, to jest patologia.
Tylko, że jeśli podwyższymy policjantom wiek emerytalny do "normalnego", to nagle okaże się,
że chętnych za obecną kasę nie ma. Już teraz, pomimo przywilejów, w dużych miastach są wakaty.
Niski prestiż zawodu raczej też nie przyciąga.

To o ile więcej będzie trzeba im płacić? Dołożysz do "darmozjadów", tylko inaczej.
Ja nie mówię, że to by było źle, bo może byłoby zdrowiej (jasno by było widać koszty).
Ale nie ma co się łudzić, że taniej.

Data: 2014-03-18 12:32:38
Autor: nadir
Mandaty
Niski prestiż zawodu raczej też nie przyciąga.
No ale na ten prestiż nie zapracowali kierowcy i reszta społeczeństwa.

Data: 2014-03-18 12:33:34
Autor: WOJO
Mandaty
[...]
A przypadkiem te wakaty nie wynikają właśnie z podwyższenia lat służby z 15 do 25, po których można się starać o emeryturę?
Wiesz, z drugiej strony, ja też chętnie wezmę po 15 latach pracy 40% średniej krajowej emerytury i dalej będę pracował.
Taki 35-40 letni emeryt to trochę siły do pracy jeszcze ma.
Nie wydaje Ci się to odrobinę niesprawiedliwe?

Niski prestiż zawodu raczej też nie przyciąga.
A jest jakaś praca do której idzie się dla prestiżu?

To o ile więcej będzie trzeba im płacić? Dołożysz do "darmozjadów", tylko inaczej.
Ja nie mówię, że to by było źle, bo może byłoby zdrowiej (jasno by było widać koszty).
Ale nie ma co się łudzić, że taniej.
Jak sam zauważyłeś, byłoby normalniej. I jak sam zauważyłeś - nie ma się co łudzić - w tym kraju nie będzie normalnie.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-03-18 13:00:22
Autor: Budzik
Mandaty
Użytkownik WOJO sorry@address.unknown.hehe ...

Niski prestiż zawodu raczej też nie przyciąga.

A jest jakaś praca do której idzie się dla prestiżu?

Teoretycznie własnie do takiej :)
Ale mysle ze kilka zawodów by sie znalazło. Lekarz?
[...]

Niby w służbie zdrowia tez płaca marnie a jednak chetnych do pracy nie brakuje. I nie mam tu na mysli stanowisk lekarzy...

Data: 2014-03-18 14:51:48
Autor: Ergie
Mandaty
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA2F48BD1E9519budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

Niby w służbie zdrowia tez płaca marnie a jednak chetnych do pracy nie
brakuje. I nie mam tu na mysli stanowisk lekarzy...

Właśnie dlatego że "niby" płaca mało. Polecam lekturę dowolnego raportu na temat realnych zarobków godzinowych w różnych branżach:
Pierwsze miejsce mają niepodzielnie od lat nauczyciele. Drugie zmienia się pomiędzy lekarzami a prawnikami, dalej są informatycy.

Nie przypominam sobie ani jednego rankingu gdzie w pierwszej 10 byliby Policjanci. A że dwóch znam i wiem, jaki maja poziom zarobków to mogę z całą stanowczością stwierdzić, że policjant który nie bierze łapówek i nie oszukuje na zwolnieniach nie zarabia więcej niż średnia krajowa, a może nawet trochę mniej.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-18 15:47:31
Autor: Tomasz Finke
Mandaty
W dniu 2014-03-18 14:51, Ergie pisze:
[...]

Ciekawe, jaka wyjdzie stawka godzinowa takiemu Kamilowi Stochowi za
5-10 skoków w miesiącu po ~15 sekund każdy.  Właściwie powinno mu
się liczyć czas pracy tylko od wyjścia z progu do lądowania, zjechać
z górki każdy potrafi.  :))

T.

Data: 2014-03-18 15:52:35
Autor: BaX
Mandaty
[...]

Wiesz, że ta "srednia krajowa" to inaczej wygląda w aglomeracji, a inaczej na zadupiu albo małej mieścinie. Podstawa jest taka sama bo płacona od grupy/stanowiska. Najwyżej dodatek za podpierdalanie albo prace społeczne na budowie u komendanta może być większy.

Każdy mundurowy który wybiera sie na emeryture po 15 latach z własnej woli dużo wcześniej zbiera kwity na zdrowie tak żeby mieć +kilkanaście % dodatkowo.

Data: 2014-03-18 16:00:43
Autor: Ergie
Mandaty
Użytkownik "BaX"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53285dd2$0$2247$65785112@news.neostrada.pl...

Wiesz, że ta "srednia krajowa" to inaczej wygląda w aglomeracji, a inaczej na zadupiu albo małej mieścinie.

Piszę o Mieście. Pewnie na wsi w Polsce B niejeden chciałby tyle zarabiać, ale w miastach jest problem - może stąd tylu "wieśniaków" w policji :-)

Każdy mundurowy który wybiera sie na emeryture po 15 latach z własnej woli dużo wcześniej zbiera kwity na zdrowie tak żeby mieć +kilkanaście % dodatkowo.

Nie _każdy_. Pewnie większość, ale na pewno nie każdy.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-18 16:19:48
Autor: BaX
Mandaty

Każdy mundurowy który wybiera sie na emeryture po 15 latach z własnej woli
dużo wcześniej zbiera kwity na zdrowie tak żeby mieć +kilkanaście % dodatkowo.

Nie _każdy_. Pewnie większość, ale na pewno nie każdy.

Takich którzy odchodzą po 15+ latach z własnej woli "bo się im znudziło" i nie mają innego pomysłu na życie jest pewnie pomijalnie mała ilość. Ci którzy świadomie odchodzą po 15+ latach można w ostatnich latach służby częsciej spotkać na L4 w domu albo u lekarza niż w służbie.

Data: 2014-03-18 16:37:53
Autor: Ergie
Mandaty
Użytkownik "BaX"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53286433$0$2142$65785112@news.neostrada.pl...

Ci którzy świadomie odchodzą po 15+ latach można w ostatnich latach służby częsciej spotkać na L4 w domu albo u lekarza niż w służbie.

Niektórych pewnie tak, może nawet większość, ale na pewno nie wszystkich.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-18 19:00:21
Autor: Budzik
Mandaty
Użytkownik BaX mail@mail.com ...

[...]

Raczej oszukuje na ostatniej wypłacie.
Kumulują jakieś nagrody, dodatki i potem wszystko wlicza się do emerytury.
Bandytyzm i tyle.

Data: 2014-03-18 19:00:22
Autor: Budzik
Mandaty
Użytkownik Ergie ergie@spam.pl ...

[...]

Pisałem, ze nie mam na mysli stanowisk lekarzy...

[...]

A ile ma zarabiac? 5 x srednia krajowa?
Przeciez niczego specjalnego nie robi. A jako bonus ma emeryture duzo szybciej niz inni. I szereg dodatkowych przywilejów.

Data: 2014-03-18 20:50:36
Autor: tomas
Mandaty
W dniu 18.03.2014 20:00, Budzik pisze:
A ile ma zarabiac? 5 x srednia krajowa?
Przeciez niczego specjalnego nie robi. A jako bonus ma emeryture duzo
szybciej niz inni. I szereg dodatkowych przywilejów.

Trzeba też doliczyć o wiele lepsza opieke zdrowotna.U nich nie ma
kolejek do lekarza...Skieruja na wszystkie badania nie tak jak w zwyklym szpitalu...To jest wlasnie sprawiedliwosc w tym kraju.

Data: 2014-03-19 08:40:20
Autor: Ergie
Mandaty
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA2F4C7BB2D571budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

[...]

W moim odczuciu powinni zarabiać więcej niż nauczyciele czy górnicy, którzy też mają sporo przywilejów i wcześniejsze emerytury.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-19 09:45:32
Autor: Ergie
Mandaty
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA2F559483EF8budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

W moim odczuciu powinni zarabiać więcej niż nauczyciele czy górnicy,
którzy też mają sporo przywilejów i wcześniejsze emerytury.

Dlaczego?

Bo w _moim_ _odczuciu_ mają mniej fajną pracę.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-19 10:00:18
Autor: Budzik
Mandaty
[...]

Twoim zdaniem policjant ma mniej fajną pracę niż górnik? hmm...

Data: 2014-03-19 11:22:48
Autor: Ergie
Mandaty
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA2F56989617D7budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

Bo w _moim_ _odczuciu_ mają mniej fajną pracę.

Twoim zdaniem policjant ma mniej fajną pracę niż górnik? hmm...

Policjant AT ma mniej fajną pracę niż górnik przodkowy.
Policjant z drogówki ma mniej fajną pracę niż górnik z góry.
Nawet policjant w biurze ma mniej fajną pracę niż górnik w biurze, bo ma dużo gorsze warunki.

Bo chyba nie porównujesz pracy stójkowego z praca górnika na przodku? Na przodku to pracuje garstka ludzi (no i oni mają zupełnie inne godziny pracy).

Przeciętny policjant ma gorsza pracę niż przeciętny górnik.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-19 11:07:19
Autor: Budzik
Mandaty
Użytkownik Ergie ergie@spam.pl ...

Bo w _moim_ _odczuciu_ mają mniej fajną pracę.

Twoim zdaniem policjant ma mniej fajną pracę niż górnik? hmm...

Policjant AT ma mniej fajną pracę niż górnik przodkowy.

Policjant At nie zarabia 1800...

Policjant z drogówki ma mniej fajną pracę niż górnik z góry.

Bo?
Ale ze by nie było - przywileje dla górników - nie górników to tez jest absurd.

Nawet policjant w biurze ma mniej fajną pracę niż górnik w biurze, bo ma dużo gorsze warunki.

to znaczy jakie?

Bo chyba nie porównujesz pracy stójkowego z praca górnika na przodku? Na przodku to pracuje garstka ludzi (no i oni mają zupełnie inne godziny pracy).

Dla mnie górnik to górnik.
Pracownik biurowy to nei górnik i on powinien zarabiac według normalnych stawek i nie posiadac przywilejów górników górników.

Przeciętny policjant ma gorsza pracę niż przeciętny górnik.

Tylko jezeli specyficznie rozumie sie słowo górnik.

Zgadzam sie, ze jest grupa policjantów, ktorych praca jest mniej przyjemna.
Ale przynajmniej czesc z nich zarabia całkiem ok.

A pozostała wiekszosc ma całkiem fajne zajęcie. O drogówce nie wspominając.

Data: 2014-03-19 12:28:57
Autor: Ergie
Mandaty
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA2F57A9F16188budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

Policjant At nie zarabia 1800...

Górnik przodkowy też nie

Policjant z drogówki ma mniej fajną pracę niż górnik z góry.

Bo?

Choćby dlatego że pracuje w zmiennych warunkach atmosferycznych na trzy zmiany, w weekendy i święta.  A wolne w sylwestra może dostać raz na x lat. Ryzyko wypadku tez większe. No i jeszcze musi się "użerać" z blondynkami.

[...]

Nie byłeś nigdy na komendzie? Stary sprzęt komputerowy zdezelowane biurka, ciągłe problemy z dostępnością papieru do drukarki, w wielu przypadkach konieczność używania starych hałaśliwych igłówek. Często praca w pokojach które ostatni raz były malowane naście lat temu. Permanentny brak kasy.

[...]

Jakby by tylko dołowi mieli wcześniejsze emerytury i inne przywileje to bym nie pisał.

Zgadzam sie, ze jest grupa policjantów, ktorych praca jest mniej przyjemna.
Ale przynajmniej czesc z nich zarabia całkiem ok.

A górnicy wszyscy zarabiają całkiem ok :-) Zarówno ci prawdziwi (dołowi) jak i ci malowani. I to jest ta różnica której moim zdaniem nie powinno być. Jak wolisz można odwrócić logikę i zamiast pisać że policjanci zarabiają zbyt mało w stosunku do górników mogę napisać że górnicy zarabiają zbyt dużo. Na jedno wychodzi bo ci i ci są na naszym (podatników) garnuszku.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-19 12:00:27
Autor: Budzik
Mandaty
Użytkownik Ergie ergie@spam.pl ...

Policjant At nie zarabia 1800...

Górnik przodkowy też nie

Ale chciałes zeby policjant zarabiał razy x.

[...]

Ty tak na poważnie?
Praca jak praca - pewnie połowa ludzi ma w pracy podobne dolegliwości.

[...]

Byłem.
Nie widziałem tam nic z tego o czym piszesz.
Nowoczesny sprzet, elektroniczne zamki, etc.
Byłem na komendzie gdzie był syf, ale wynikał chyba z braku dbałości, bo nikt mi nie wmówi, ze farba odpadająca ze sciany to kwestia braku pieniedzy ..
O pajeczynach na scianie czy syfie po papierosach nawet nie wspominając.
Pracowały tam brudasy to i komenda wyglądała tak a nie inaczej.

Reasumujac - mają coraz lepiej.

[...]

Jak widzisz, problem nie w wysokości zarobków policji tylko w przywilejach rozlanych na ludzi ktorym sie one nie należa.

[...]

Dokładnie tak trzeba odwrócic logike.
I absolutnie nie jest to to samo.
Ale ciesze sie, ze doszlismy do identycznych wniosków.

Czy p. Hoffman nadal choruje w KGHM?

Data: 2014-03-19 13:30:28
Autor: Ergie
Mandaty
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA2F5832E09BA5budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

Ale chciałes zeby policjant zarabiał razy x.

Nie, chcę by policjant zarabiał więcej niż Górnik. Nie razy x.

[...]

Górnicy "biurowi" nie mają :-) Nie pisze w oderwaniu tylko porównuję jednych do drugich.

[...]

Podaj adres tej komendy gdzie mają nowe biurka, pomalowane ściany, dobry sprzęt komputerowy, wygodne fotele itd.

Ja Ci mogę podać cztery przykłady z mojej okolicy gdzie osobiście byłem rok temu i tak nie jest trzy w Gliwicach i jedna w Katowicach.

W gliwickiej komendzie przy ul. Agademickiej był np. taki przypadek kilka lat temu że policjanci przynieśli własne firanki bo komenda nie miała kasy. A po życzliwej kontroli musie je ściągnąć bo na komendzie nie może być nic prywatnego bo to rodzi podejrzenia o korupcję.

Reasumujac - mają coraz lepiej.

Tak mają. Jeszcze w 2002 policjant przyjmował moje zeznanie pisząc na maszynie do pisania bo nie mieli nawet komputerów gdy przeciętny licealista miał taki w domu. Kilka lat później na innej komendzie byłem jako "statysta" do okazania (stałem jako jedne z 5 a wśród nas bandyta) problem w tym że na komendzie nie było lustra weneckiego i poszkodowany był wcześniej instruowany "pamiętaj powiedz że to żaden z nich a później mi powiesz który to był". W zeszłym roku jak składałem zeznanie bo ktoś mi wybił szybę w altance to trwało to ponad godzinę. Bo każda zmiana tekstu wymagała kilku minut "myślenia" komputera - taki był szybki. No ale był!

[...]

Ale to na jedno wychodzi jak obetniesz przywileje nauczycielom i górnikom to średnia pensja spadnie więc policjanci będą statystycznie zarabiali więcej.

Czy p. Hoffman nadal choruje w KGHM?

Nie rozumiem?

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-19 13:33:53
Autor: Budzik
Mandaty
Użytkownik Ergie ergie@spam.pl ...

Ale chciałes zeby policjant zarabiał razy x.

Nie, chcę by policjant zarabiał więcej niż Górnik. Nie razy x.

A ja nie. Uwazam ze prawdziwy górnik ma pracę o wiele trudniejsza. Powiedzmy ze porównywalna z pracą w policji ale w tych trudniejszych zakresach obowiązków.
I tutaj juz płace są podobne.

[...]

Ale połowa ludzi ma. A postulujesz podwyżki tylko dla policji.
A co z pozostałymi?

[...]

Np. komenda w Poznaniu, na Szylinga.
Ale to tylko przykład, mozna by ich podawac bez liku.
I zapewne nadal wiele jest takich, gdzie jest kiepsko.
Ale to sie sukcesywnie zmienia - jak w wielu innych dziedzinach zycia.

Ja Ci mogę podać cztery przykłady z mojej okolicy gdzie osobiście
byłem rok temu i tak nie jest trzy w Gliwicach i jedna w Katowicach.

No i?

[...]

Masakra. Firanek nie mieli...

[...]

Tylko czy to jest brak pieniedzy czy złe zarządzanie?
Komputer do prac biurowych kosztuje dzis 400zł. Z monitorem.
Ale oczywiscie za 4 tez mozna kupic. Jak myslisz - jakie kupuje policja?
Znajoma opowiadała mi jak kilka lat temu składała zeznania to gośc przyjmował je w pokoju w ktorym ledwo co było widac, bo policjant palił tam fajki. To tez przez brak pieniedzy?

Nie słyszałes o pani górnik?
http://www.fakt.pl/zona-posla-PiS-2-lata-nie-pokazywala-sie-w-pracy-
,artykuly,55832,1.html

Data: 2014-03-19 15:13:49
Autor: Ergie
Mandaty
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA2F5936375468budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

Użytkownik Ergie ergie@spam.pl ...

Ale chciałes zeby policjant zarabiał razy x.

Nie, chcę by policjant zarabiał więcej niż Górnik. Nie razy x.

A ja nie. Uwazam ze prawdziwy górnik ma pracę o wiele trudniejsza.

Ty znowu o "prawdziwych  górnikach". Ja piszę o obecnych górnikach (których znaczna większość nie pracuje na przodku, a sporo nigdy nie było pod ziemią).

[...]

Ja nie pisze o innych ludziach napisałem tylko że moim zdaniem policjant (przeciętny nie tylko AT i nie tylko stójkowy) powinien zarabiać więcej niż górnik (tez przeciętny, nie tylko przodkowy i nie tylko biurowy). Nie odnoszę się do innych zawodów.

Ja Ci mogę podać cztery przykłady z mojej okolicy gdzie osobiście
byłem rok temu i tak nie jest trzy w Gliwicach i jedna w Katowicach.

No i?

Nie dziwię się że ludzie nie chcą pracować za takie pieniądze w takich warunkach. Tylko tyle i aż tyle.

[ciach]

Tylko czy to jest brak pieniedzy czy złe zarządzanie?
Komputer do prac biurowych kosztuje dzis 400zł. Z monitorem.

Nie kosztuje, bo przepisy nakazują ogłosić przetarg i tam najniższa oferta to np. 2 tysiące. Ja nie pisze jakby mogło być ja pisze jak jest.

Ale oczywiscie za 4 tez mozna kupic.

Jak myslisz - jakie kupuje policja?

Takie jakie wygrają przetarg. A przetarg organizuje np. Marszałek województwa a nie policja.

Znajoma opowiadała mi jak kilka lat temu składała zeznania to gośc
przyjmował je w pokoju w ktorym ledwo co było widac, bo policjant palił tam
fajki. To tez przez brak pieniedzy?

Mnie się pytasz? A co to ja rzecznik policji jestem.

Czy p. Hoffman nadal choruje w KGHM?

Nie rozumiem?

Nie słyszałes o pani górnik?
http://www.fakt.pl/zona-posla-PiS-2-lata-nie-pokazywala-sie-w-pracy-
,artykuly,55832,1.html

Nie, telewizora nie mam Faktu nie czytam, a w innych gazetach to w zasadzie tylko sport i gospodarkę.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-19 15:00:17
Autor: Budzik
Mandaty
[...]

Nie wiem co to przecietny policjant i przecienty górnik (jak widac po powyzszych problemach z przyjętą nomenklatura) wiec trudno odnieśc się do Twojej wypowiedzi.

[...]

W przeciwienstwie do tych wszystkich innych miejsc, gdzie pracuje sie w super warunkach?

[ciach]

[...]

Dobrze ogłoszony przetarg to i ceny mogłyby byc inne.
W przetargu mozna zreszta zawszec cene maks.

Ale oczywiscie za 4 tez mozna kupic.

Jak myslisz - jakie kupuje policja?

Takie jakie wygrają przetarg. A przetarg organizuje np. Marszałek województwa a nie policja.

Podoba mi sie taka spychologia - uwielbiam urządniczą ideologię "niedasie".

[...]

Postulujesz wzrost wynagrodzeń. Wiec wystepujesz w pewnym sensie jako rzecznik. A skoro wystepujesz o cos takiego to chyba wiesz co i dla kogo?

No to juz wiesz, jaka to pani górnik...

Data: 2014-03-19 16:58:52
Autor: Ergie
Mandaty
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA2F59EB7E5931budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

Nie wiem co to przecietny policjant i przecienty górnik (jak widac po
powyzszych problemach z przyjętą nomenklatura) wiec trudno odnieśc się do
Twojej wypowiedzi.

Górnik - osoba zatrudniona w górnictwie posiadająca górnicze przywileje.
Policjant - osoba zatrudniona w policji posiadająca policyjne przywileje.

Nie dziwię się że ludzie nie chcą pracować za takie pieniądze w takich
warunkach. Tylko tyle i aż tyle.

W przeciwienstwie do tych wszystkich innych miejsc, gdzie pracuje sie w
super warunkach?

Ja nie odnoszę się do "wszystkich innych miejsc" tylko odnoszę pracę policjantów do górników.

Dobrze ogłoszony przetarg to i ceny mogłyby byc inne.
W przetargu mozna zreszta zawszec cene maks.

Nie ma prawnej możliwości aby w przetargu który jest dofinansowywany przez UE (a obecnie to chyba wszystkie są) umożliwić zakup starego albo używanego sprzętu.

Takie jakie wygrają przetarg. A przetarg organizuje np. Marszałek
województwa a nie policja.

Podoba mi sie taka spychologia - uwielbiam urządniczą ideologię "niedasie".

Patrz wyżej. Sprzęt musi być _nowy_. Takie przepisy. Ja wiem, ze mogłyby być inne ale jak już pisałem nie pisze jak mogłoby być ale jak jest.

Postulujesz wzrost wynagrodzeń. Wiec wystepujesz w pewnym sensie jako
rzecznik. A skoro wystepujesz o cos takiego to chyba wiesz co i dla kogo?

Nie postuluję wzrostu. Postuluję zmianę proporcji. Już pisałem to samo można osiągnąć przez obniżkę górnikom i nauczycielom :-)

No to juz wiesz, jaka to pani górnik...

Na śląsku mamy takich "górników" całe rzesze i cała polska ich utrzymuje ze swoich podatków.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-19 18:17:56
Autor: Budzik
Mandaty
[...]

W takim układzie nie idzie zrobić łatwego przeliczenia kto powinien zarabiać wiecej.
Bo jak porównać prace rozpoczynającego "kraweznika" z biurową księgową?

[...]

To trzeba pieniadze unijne wydawać na rzeczy ktore trzeba kupić nowe.
Ale nowy komp tez mozna kupic za 800zł i za 4.000.

[...]

I nadal moze kosztowac x albo 5x.

[...]

Ano wlasnie...

Data: 2014-03-19 19:43:04
Autor: sqlwiel
Mandaty
W dniu 2014-03-19 19:17, Budzik pisze:
[...]

Jakie, q... "przywileje"??? Z jakiej racji jakieś przywileje?
Przywileje, to może mieć w PL np. Małysz.

W takim układzie nie idzie zrobić łatwego przeliczenia kto powinien
zarabiać wiecej.
Bo jak porównać prace rozpoczynającego "kraweznika" z biurową księgową?

Co to za gadanie "ile *powinien* zarabiać"? Te sprawy ma regulować rynek pracy. W innym przypadku mamy tysiące bezrobotnych absolwentów.
Dygresja (a może urban legend): w Australii pewien młody człowiek wybierając kierunek studiów wybrał glacjologię. Argument: po takich studiach ni ch..a roboty nie znajdzie, więc zaraz po dyplomie ląduje na zasiłku i zaczyna szczęsliwe życie na koszt podatnika.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-03-19 20:14:51
Autor: Artur Maśląg
Mandaty
W dniu 2014-03-19 19:43, sqlwiel pisze:
W dniu 2014-03-19 19:17, Budzik pisze:
(...)
[...]

No właśnie ile?

Te sprawy ma regulować rynek pracy.

Rynek pracy ma regulować zarobki policjantów czy strażaków?

W innym przypadku mamy tysiące bezrobotnych absolwentów.

W "normalnych" zawodach być może.

Data: 2014-03-19 21:17:25
Autor: sqlwiel
Mandaty
W dniu 2014-03-19 20:14, Artur Maśląg pisze:
[...]

A co jest nienormalnego w zawodzie policjanta/strażaka?
Trzeba mieć kwalifikacje, jakoś-tam potwierdzone/udokumentowane. Ponadto jakieś inne pierdółki o prowadzeniu się babci.
Po prostu jeśli się tam szuka roboty, to trzeba się do tego przygotować, zainwestować w kurs, czy-co.
Jeśli w określonych warunkach początkowych brakuje chętnych do pracy, to niestety (my, Rada Miasta, czy my-parlament przez budżet) musimy płacić więcej. Ale najwygodniej jest zamiast płacić, to naobiecywać (przywileje emerytalne), niech się późniejsze rządy martwią jak się z tych obietnic wywiązać. Dlatego kandydatów do sejmu należy hurtem oskarżać o przekroczenie uprawnień (w zamyśle).

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-03-19 23:52:07
Autor: J.F
Mandaty
Użytkownik "Artur Maśląg"  napisał w wiadomości
W dniu 2014-03-19 19:43, sqlwiel pisze:
Co to za gadanie "ile *powinien* zarabiać"?
No właśnie ile?

Te sprawy ma regulować rynek pracy.
Rynek pracy ma regulować zarobki policjantów czy strażaków?

A kto ma regulowac ?

Minister w drodze rozporzadzenia ?
Da za malo, to bedzie musial lapanke organizowac.
Da za duzo, to trzeba bedzie zasluzonych policjantow wsadzac za lapowki przy przyjeciach :-)

J.

Data: 2014-03-20 08:46:40
Autor: Artur Maśląg
Mandaty
W dniu 2014-03-19 23:52, J.F pisze:
[...]

Rozporządzenia? Zdaje się, że ustawa ma tutaj pierwszeństwo i z niej
wynika coś więcej niż 'sucha' wysokość zarobków. Wojsko czy policja
to nie są zwykłe zawody, które od tak może sobie rynek regulować.
W części tak, ale to najwyżej fragment tej układanki.

Da za malo, to bedzie musial lapanke organizowac.

Cóż, to nie wynika tylko z zarobków, przywilejów itd.

Da za duzo, to trzeba bedzie zasluzonych policjantow wsadzac za lapowki
przy przyjeciach :-)

To nie zależy jakoś silnie od zarobków.

Data: 2014-03-20 21:06:11
Autor: J.F
Mandaty
[...]

Tak czy inaczej to rynek reguluje te zarobki.
Zarobki sa male czy inne warunki kiepskie - to chetnych brakuje i trzeba polepszyc.

Da za duzo, to trzeba bedzie zasluzonych policjantow wsadzac za lapowki
przy przyjeciach :-)
To nie zależy jakoś silnie od zarobków.

To zalezy jakie te ustawowe zarobki beda :-P

J.

Data: 2014-03-20 22:17:17
Autor: Artur Maśląg
Mandaty
W dniu 2014-03-20 21:06, J.F pisze:
[...]

Rzekłbym, że średnio - reszta wyżej.

Zarobki sa male czy inne warunki kiepskie - to chetnych brakuje i trzeba
polepszyc.

To zarobki, czy inne warunki? Nie pisz może o regulacji zarobków
poprzez rynek pracy, ponieważ w omawianej materii to wygląda trochę
inaczej.

Nie.

Data: 2014-03-19 22:00:18
Autor: Budzik
Mandaty
Użytkownik sqlwiel "nick"@googlepoczta.com ...

[...]

Alez to własnie taka dyskusja.
Ile powinien zarabiać x w obecnych warunkach rynkowych.

Data: 2014-03-20 17:20:02
Autor: Cavallino
Mandaty

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA2F5E4952DA4Dbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Kilka razy mniej niż zarabia, skoro kompanie węglowe mają straty, a budżet dopłaca do jego składek emerytalnych.

Data: 2014-03-20 18:52:39
Autor: Budzik
Mandaty
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

[...]

W sumie z Ergie doszlismy do podobnych wniosków - to nie policja zarabia za mało, to górnicy za duzo (a juz zwłaszcza ci ktorzy nie kopią), stąd wychodzą błędy przy porównywaniu.

Data: 2014-03-20 12:08:28
Autor: BaX
Mandaty

Podaj adres tej komendy gdzie mają nowe biurka, pomalowane ściany, dobry sprzęt komputerowy, wygodne fotele itd.

np. Cieszyn, Skoczów http://www.policja.pl/pol/aktualnosci/92847,Nowy-komisariat-w-Skoczowie.html

Bielsko http://bielskobiala.gazeta.pl/bielskobiala/1,88025,13514734,Za_60_mln_zl_powstanie_najnowoczesniejsza_komenda.html?piano_t=1

Data: 2014-03-18 13:09:34
Autor: tomas
Mandaty
W dniu 18.03.2014 11:52, Jakub Witkowski pisze:
[...]

Zarobki są adekwatne do kraju w jakim żyjemy.Czemu policjant ma zarabiać 5000 skoro minimalna to 1860.Niech przechodzą po 25 latach
to i tak zadobrze.Zaczynasz prace w 20 lat i juz w 45 masz emeryture
gdzie normalny pracownik musi czekac do 76.W tym kraju zyje sie zle
bo zaduzo kasy idzie na budzetowke.Urzedy są przepelnione ludzmi ktorzy
robia tylko cos bo dostali prace po znajomosci.Zazwyczaj 3 osoby robia cos co mogla by zrobic jedna osoba a zarazem dokladniej i skrupulatniej.
Podobnie jest w Policji.Im mniej bedzie etatów tym lepsza bedzie jakosc
tejze policji bo bedzie sie zatrudniac bardziej kompetenetne osoby a nie po znajomosciach...

Data: 2014-03-18 13:48:34
Autor: Ergie
Mandaty
Użytkownik "tomas"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lg9d2m$l2$1@news.mm.pl...

Podobnie jest w Policji.Im mniej bedzie etatów tym lepsza bedzie jakosc
tejze policji bo bedzie sie zatrudniac bardziej kompetenetne osoby a nie po znajomosciach...

W tym sęk że ci tzw. "kompetentni" nie chcą tej pracy z taką wypłatą i takimi przywilejami więc aby tych kompetentnych zachęcić trzeba by jeszcze bardziej podnieść pensje lub przywileje :-)

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-18 14:09:11
Autor: tomas
Mandaty
W dniu 18.03.2014 13:48, Ergie pisze:
[...]

Jak nie chcą to tym lepiej dla nas.Będzie mniej bezsensownych mandatów
i bezsensownego marnowania pieniedzyz budzetu panstwa.W miejscach niebezpiecznych powinno sie stawiac fotoradary a nie placic jakims nierobom po pare tysiecy zeby stali na prostej drodze z suszarką w jakiejsc zapyzialej wiosce.

Data: 2014-03-18 14:54:31
Autor: Ergie
Mandaty
Użytkownik "tomas"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lg9gig$1sv$1@news.mm.pl...

Jak nie chcą to tym lepiej dla nas.

Dla kogo? Jakich Was?

Dla mnie na pewno nie. Ja bym się nie zmartwił gdyby na drodze co drugi samochód to był radiowóz z kamerą i aby Policja karała za wszystko łącznie ze zbyt wolną jazdą lewym pasem. Znacznie płynniej i szybciej docierałbym wtedy do celu :-)

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-18 15:23:31
Autor: tomas
Mandaty
W dniu 18.03.2014 14:54, Ergie pisze:
[...]

Czyli jesteś za chasłem "komuno wróć". Pełna inwigilacja.
http://www.youtube.com/watch?v=v7kIOkSTpeQ
Chcę też wyprowadzić policję na ulicę bo po to oni są ...:)

Data: 2014-03-18 15:57:42
Autor: Ergie
Mandaty
Użytkownik "tomas"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lg9ktr$3av$1@news.mm.pl...

[...]

Nie, jestem za egzekwowaniem _wszystkich_ przepisów ruchu drogowego a nie tylko ograniczeń prędkości. Niestety do tego wymagane jest by radiowozy jeździły w normalnym ruchu ulicznym i na żywo wyłapywały jednostki niedostosowane do życia w społeczeństwie.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-18 17:10:37
Autor: John Kołalsky
Mandaty

[...]

Weź się puknij. Jak Ci samochód ukradną to d...y nie ruszą bo im będzie wygodniej capnąć Cię na jakimkolwiek wykroczeniu.

Data: 2014-03-18 17:40:58
Autor: tomas
Mandaty
W dniu 18.03.2014 15:57, Ergie pisze:

[...]

Czyli np jak by kurier się spieszył bo za 10minut wychodzisz z domu
i przekroczył predkość o 10km a ty byś nie dostał paczki przez wypisywanie mandatu to było by ok?Zauważ , że bardzo czeto są wypadki przez ludzi którzy właśnie stosują sie do przepisów drogowych.Te osoby
bardzo czesto czują sie niepewnie za kierownicą i trzymają sie jej kurczowo.

Data: 2014-03-19 08:43:49
Autor: Ergie
Mandaty
Użytkownik "tomas"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lg9svj$63b$1@news.mm.pl...

Czyli np jak by kurier się spieszył bo za 10minut wychodzisz z domu
i przekroczył predkość o 10km a ty byś nie dostał paczki przez wypisywanie mandatu to było by ok?

Przeczytaj jeszcze raz - wyraźnie napisałem, że chciałbym aby policjanci nie skupiali się na ograniczeniach.

A jak temu kurierowi nikt nie będzie wcześniej blokował lewego pasa to on spokojnie dojedzie przed czasem bez łamania ograniczeń prędkości.

Niestety w Polsce społeczeństwo domaga się łapania piratów drogowych bo piraci to w jego odczuciu całe zło.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-18 17:54:27
Autor: WOJO
Mandaty
"Czyli jesteś za chasłem..."
Za czym kurwa jest?!
Rozumiem tumanie, że nie odróżniasz 76 od 67, ale tu już dałeś popis.
WOJO

Data: 2014-03-18 18:25:16
Autor: tomas
Mandaty
W dniu 18.03.2014 17:54, WOJO pisze:
"Czyli jesteś za chasłem..."
Za czym kurwa jest?!
Rozumiem tumanie, że nie odróżniasz 76 od 67, ale tu już dałeś popis.
WOJO

Literówka i tyle.To ty musisz być tępy skoro koleś pisze żeby wszystkich inwigilować jak za komuny.Co drugie auto policja?
Trzeba być nieźle trzepniętym żeby czegoś takiego chcieć!

Data: 2014-03-18 19:52:08
Autor: Artur Maśląg
Mandaty
W dniu 2014-03-18 18:25, tomas pisze:
W dniu 18.03.2014 17:54, WOJO pisze:
"Czyli jesteś za chasłem..."
Za czym kurwa jest?!
Rozumiem tumanie, że nie odróżniasz 76 od 67, ale tu już dałeś popis.
WOJO

LiterĂłwka i tyle.

LiterĂłwka?
MoĹźe jednak odrobina wiedzy:
"literówka «błąd polegający na zamianie lub przestawieniu liter»"
Za:
http://sjp.pwn.pl/slownik/2478857/liter%C3%B3wka

To ty musisz być tępy skoro koleś pisze żeby wszystkich
inwigilować jak za komuny.

Twoja wiedza o "komunie" jest zapewne tak duĹźa, jak wiedza
o ortografii. Kolejne zdanie też separujemy od kropki kończącej
poprzednie za pomocą spacji.

Co drugie auto policja?

W czymś ci to przeszkadza?

Trzeba być nieźle trzepniętym żeby czegoś takiego chcieć!

Hmmm, miałbyś dużo znajomym policjantów:P

Data: 2014-03-18 19:57:47
Autor: Cavallino
Mandaty

Użytkownik "tomas" <tom@bezspamuitp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lg9vik$6sr$1@news.mm.pl...
[...]

Nie, to raczej nieuctwo.

Data: 2014-03-18 20:22:42
Autor: tomas
Mandaty
W dniu 18.03.2014 19:57, Cavallino pisze:

[...]

Nieuctwo i brak kultury to raczej pisanie "z czym kurwa jest".
Jezeli w twoim gronie to norma a pomylka 76 to wielkie przestepstwo
to gratuluje stopnia naukowego...

Data: 2014-03-18 20:53:34
Autor: WOJO
Mandaty
Nieuctwo i brak kultury to raczej pisanie "z czym kurwa jest".
Jezeli w twoim gronie to norma a pomylka 76 to wielkie przestepstwo
to gratuluje stopnia naukowego...
Opowiem Ci coś z własnego doświadczenia.
Dawno temu, jeszcze w podstawówce, a może już w pierwszej klasie liceum, napisałem na dyktandzie "tródny".
Tak mi się jakoś zapamiętało i automatycznie tak pisałem.
"Ciału pedagogicznemu" przy sprawdzaniu nie wypadało napisać "kurwa", ale czerwone podwójne podkreślenie i ze trzy wykrzykniki się tam znalazły.
Od tamtego zdarzenia nauczyłem się, że słowo "trudny" ma trochę inną pisownię od zapamiętanej.
Tobie mogę napisać "kurwa" (jako wykrzyknik), byś zapamiętał do końca życia i nie męczył więcej mojego wzroku takimi "kwiatkami".
Oczywiście wiem, że przyznanie się do błędu nie mieści Ci się w głowie, będziesz więc twierdził - "literówka".
Pozwól jednak, że będę miał swoje zdanie na temat "literówki", a po powyższej wypowiedzi także Twojej kultury.
WOJO

Data: 2014-03-19 00:33:53
Autor: tomas
Mandaty
W dniu 18.03.2014 20:53, WOJO pisze:
[...]

A ja ci powiem w "skrucie" sram na polską ortografię i bede pisal jak sobie chce.Szczerze to nie wiem po hu.. te wszystkie ż,ź,ó ale niech bedzie skoro kazali sie uczyć tego 13 lat to stosuj się dalej może do czegoś to ci sie przydało ale nie mi...

Data: 2014-03-19 01:46:23
Autor: sqlwiel
Mandaty
W dniu 2014-03-19 00:33, tomas pisze:

[...]

Cóż...
Język, w tym pisownia, są składnikiem kultury i m.in. wyznacznikiem odrębności. Ale jak widać można srać na kulturę i czuć się obywatelem UE. Po co komu "naród" (narut)?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-03-19 03:13:34
Autor: tomas
Mandaty
W dniu 19.03.2014 01:46, sqlwiel pisze:

Cóż...
Język, w tym pisownia, są składnikiem kultury i m.in. wyznacznikiem
odrębności. Ale jak widać można srać na kulturę i czuć się obywatelem
UE. Po co komu "naród" (narut)?

Chyba o to walczyliśmy?Żeby w końcu nasze dzieci uczyły sie w szkolach Angielskiego zamiast Rosyjskiego.Po drugie niech niektorzy ustawią sobie
prawidłowe kodowanie na starosłowianskie bo krzaki wyskakują jakieś.

Data: 2014-03-19 10:43:30
Autor: RoMan Mandziejewicz
Mandaty
Hello tomas,

Wednesday, March 19, 2014, 12:33:53 AM, you wrote:

[...]

[...]

*PLONK!*

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-03-19 18:40:50
Autor: Cavallino
Mandaty

Użytkownik "tomas" <tom@bezspamuitp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lga6er$99d$2@news.mm.pl...
[...]

Aaa, czyli nawet nie zauważyłeś na co odpowiadasz?
HINT: Sprawdź jak się pisze "hasło".

Data: 2014-03-18 15:34:46
Autor: tomas
Mandaty
[...]

http://www.youtube.com/watch?v=n7PHXPc6_1o
Takie etaty to norma w policji.Sam czesto z tym sie
spotykalem.Zazwyczaj dziej sie to w malych miasteczkach.
Wszystko z naszych podatkow.I po co tam wiecej etatow?

Data: 2014-03-18 14:48:46
Autor: AZ
Mandaty
On 2014-03-18, tomas <tom@bezspamuitp.pl> wrote:

http://www.youtube.com/watch?v=n7PHXPc6_1o
Takie etaty to norma w policji.Sam czesto z tym sie
spotykalem.Zazwyczaj dziej sie to w malych miasteczkach.
Wszystko z naszych podatkow.I po co tam wiecej etatow?

Standard, ostatnio jezdzilem rowerem po lesie o 7 rano i trafilem radiowoz
ze spioszkami :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-03-18 17:08:16
Autor: John Kołalsky
Mandaty

[...]

Co drugi ... to by oznaczało, że jeden samochód kupiłbyś dla siebie jeden dla obiboka, jeden bak zatankowałbyś dla siebie a drugi dla obiboka, itd

Data: 2014-03-18 15:06:51
Autor: and_24
Mandaty
W dniu 18.03.2014 14:09, tomas pisze:
<ciach>
[...]

Panowie wasze powyższe rozważania są oparte na błędnej przesłance. Wakaty w policji są nie dlatego, że nie ma chętnych one są ponieważ budżet nie ma kasy na zatrudnienie tylu osób. Na każdy nabór do policji stają tłumy chętnych. Mówienie o wakatach w policji oznacz tylko tyle, że nominalny stan danej jednostki powinien być taki to a taki a jest mniejszy.
Chętnych do pracy na takich warunkach i za taką kasę nie brakuje - ich kompetencje to już inna sprawa.

pozdrawiam

And

Data: 2014-03-18 17:06:03
Autor: John Kołalsky
Mandaty

[...]

Mówimy o policjantach co po krzakach stoją. Do tego każdy cieć się nadaje.

Data: 2014-03-19 08:48:55
Autor: Ergie
Mandaty
Użytkownik "John Kołalsky"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lg9rqb$8na$1@mx1.internetia.pl...

[...]

Ale ja nie chcę by oni stali po krzakach. Niestety jak się mało płaci i chętni sa tylko "ciecie" to nic innego nie można od nich wymagać.

To tak jakby dentystom płacić o połowę mniej na ich miejsce zgłoszą się kowale i później jest lament że tylko wyrywają  a nie leczą._Najpierw_ trzeba zatrudnić kompetentnych a dopiero póxniej można od nich wymagać czegoś więcej niż stania po krzakach.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-19 09:00:28
Autor: Budzik
Mandaty
[...]

Bzdura.
Można wymagać.

Problemem jest jednak to, ze nikt tego nie robi.
Problem zaczyna się od kierownictwa.

Data: 2014-03-19 02:20:23
Autor: WS
Mandaty
W dniu środa, 19 marca 2014 10:00:28 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
Problemem jest jednak to, ze nikt tego nie robi.

Problem zaczyna się od kierownictwa.

Dokladnie, jesli jedynym sposobem oceny przez przelozonych (zwlaszcza tych na wysokiej gorze)sa statystyki, to taki efekt...
Komendant posterunku/rejonowy/okregu czy czegos tam jest porownywany z odpowiednikami na podstawie "osiagniec" czli procent spraw rozwiazanych, ilosc i suma nalozonych mandatow, ilosc wykrytych pijanych itp...

Efekt latwy do przewidzenia - namawianie do nieskladania zwiadomienia o przestepstwach typu kradzieze radia, rowerow...(bo i tak wiadomo ze do umorzenia z powodu niewykrycia sprawcy), mandaty na akord (nie wazne za co, byle duzo), lapanki "pijanych" kierowcow typa rowerzysta wracajacy sciezka po piwie...

WS

Data: 2014-03-19 11:24:19
Autor: Ergie
Mandaty
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA2F55C34190D9budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

Ale ja nie chcę by oni stali po krzakach. Niestety jak się mało płaci
i chętni sa tylko "ciecie" to nic innego nie można od nich wymagać.

Bzdura.
Można wymagać.

Czego chcesz wymagać od policjanta który nie zna przepisów? To tak jabyś zamiast dentystów zatrudniał kowali i wymagał by leczyli zamiast rwać.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-19 11:07:19
Autor: Budzik
Mandaty
[...]

Wymagać ich znajomości. Douczyć, jeżeli jest taka potrzeba i wymagać.
Co w tym dziwnego?

To tak jabyś zamiast dentystów zatrudniał kowali i wymagał by leczyli zamiast rwać.

Dlatego dentystów czy policjantów przyucza się do zawodu...

Data: 2014-03-19 12:32:43
Autor: Ergie
Mandaty
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA2F57ACEDA88Bbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

[...]

Z gówna bicza nie ukręcisz.

Za proponowane pieniądze zgłosili się kandydaci jacy się zgłosili i co teraz? Nikogo nie zatrudniać? Ja proponuję zaproponować więcej i czekać aż się zgłoszą lepsi.

Pracowałem kiedyś w firmie programistycznej gdzie właściciel proponował głodowe stawki, więc w zespole było tylko kilku informatyków a reszta to ludzie po zawodówkach. Następnie ten sam właściciel dziwił się że pisża kipeski kod i mają bardzo złą wydajność... i żadne szkolenia nie pomagały po prostu chcesz mieć fachowców to zaproponuj takie warunki by fachowcy chcieli się zatrudnić.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-19 12:00:26
Autor: Budzik
Mandaty
[...]

rwać. Dlatego dentystów czy policjantów przyucza się do zawodu...

Z gówna bicza nie ukręcisz.

Za proponowane pieniądze zgłosili się kandydaci jacy się zgłosili i co
teraz? Nikogo nie zatrudniać? Ja proponuję zaproponować więcej i
czekać aż się zgłoszą lepsi.

Przesadzasz, zreszta kandydatów jest od groma i troche.

[...]

Fantastycznie.
Tylko praca w policji na wielkszosci stanowisk nie wymaga wiedzy takiej jak programowanie.

Data: 2014-03-19 13:40:05
Autor: Ergie
Mandaty
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA2F58369CA6E8budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

[...]

Wszyscy tak samo rozgarnięci :-) Zresztą co w tym dziwnego skoro niektóre gminy strażnikom miejskim płacą więcej niż policjantom.
Kilka lat temu w Katowicach był przypadek że żaden z ponad 50 kandydatów nie przeszedł testu MS (test oceniający predyspozycje psychologiczne). Po trzech miesiącach powtórzyli nabór obniżając wymagania :-)

Kolega który wtedy zdawał (też oblał, był jednym z dwóch kandydatów z wyższym wykształceniem)

Fantastycznie.
Tylko praca w policji na wielkszosci stanowisk nie wymaga wiedzy takiej jak
programowanie.

Ale wymaga większej niż kasjerka, pracownik na linii produkcyjnej czy kopacz dołów.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-19 13:33:52
Autor: Budzik
Mandaty
[...]

Ale nadal nie jakiejs super specjalistycznej.
Nic czego człowieka nie mozna by nauczyć przez kilka miesiecy.
Zreszta - przeciez nie w tym jest problem. Policjanci nie maja problemu z wiedza, tylko z tym, za czym gonią, powodowani przez przełozonych.

Data: 2014-03-19 15:34:42
Autor: Ergie
Mandaty
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA2F591F7C86A6budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

Ale wymaga większej niż kasjerka, pracownik na linii produkcyjnej czy
kopacz dołów.

Ale nadal nie jakiejs super specjalistycznej.

Nic czego człowieka nie mozna by nauczyć przez kilka miesiecy.

Oczywiście, ale ten człowiek musi _chcieć_ się dać nauczyć. Czyli znowu trzeba rekrutować chętnych do nauki a nie najtańszych.

Zreszta - przeciez nie w tym jest problem. Policjanci nie maja problemu z
wiedza, tylko z tym, za czym gonią, powodowani przez przełozonych.

Ale to tylko do pewnego stopnia. Ja też mam pod sobą ludzi i wiem, co od kogo mogę wymagać. Jak ktoś się nadaje tylko do suszenia to się go nie wyśle do niczego innego.

Ale wróćmy do liczb 1,5 mln mandatów za prędkość. 10mln kierowców którzy średnio przejeżdżają 7 tysięcy (nie wiem czy to aktualne wartości, ale rząd wielkości pewnie się zgadza). To daje jeden mandat za prędkość na 45 tysięcy przejechanych kilometrów toż to śmiech na sali o czym tu dyskutować. Każdy średnio rozgarnięty pirat drogowy sobie wkalkuluje 500zł na 45 tysięcy i tyle. Gdyby piraci płacili 5 tysięcy co kilometr to szybko by zniknęli a policja mogłaby ścigać blokujących lewy pas - na czy mi najbardziej zależy :-)

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-19 18:17:56
Autor: Budzik
Mandaty
[...]

E tam. Wietrzenie kadr plus chęć uczenia i nie ma bata zeby nawet najgłupszy się pewnych rzeczy nie nauczył.

[...]

Moim zdaniem przesadzasz.
Policjanci to nie jest jakis odrzut spoleczny, wiekszośc ktorych spotkałem to byli inteligentni ludzie.

[...]

Nie scigają bo maja zle ułożone priorytety pracy a nie dlatego, ze nie umieją.

Data: 2014-03-20 08:51:49
Autor: Ergie
Mandaty
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA2F5C23BDE55Ebudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

Moim zdaniem przesadzasz.
Policjanci to nie jest jakis odrzut spoleczny, wiekszośc ktorych spotkałem
to byli inteligentni ludzie.

Oczywiście większość jest inteligentna i ta większość odwala dobrą robotę. Do suszenia wysyłani są ci z których nie ma lepszego pożytku. Albo oczywiście w niektórych komendach za karę  - więc może się zdarzyć że za suszarką będzie stał inteligentny doświadczony policjant tylko za to że komuś podpadł.

Nie scigają bo maja zle ułożone priorytety pracy a nie dlatego, ze nie
umieją.

A jak mieliby to robić zużywając tyle paliwa co obecnie i tymi ludźmi co obecnie?

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-20 13:27:48
Autor: BaX
Mandaty
[...]

lol, nie ma lepszego zajęcia jak posiadówa "na łapance" z radarem szczególnie w słoneczny weekend, bo co innego może robić pieczara, np. obsługiwać zdarzenia drogowe, a tu już trzeba się narobić, najpierw na zdarzeniu, potem przy papierach, a i odpowiedzialność większa bo jak spartoli robote to mu dupe wszyscy skopią włącznie z prokuratorem prowadzącym np. wypadek śmiertelny.

Data: 2014-03-20 13:38:26
Autor: Ergie
Mandaty
Użytkownik "BaX"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:532adee7$0$2223$65785112@news.neostrada.pl...

Oczywiście większość jest inteligentna i ta większość odwala dobrą robotę. Do suszenia wysyłani są ci z których nie ma lepszego pożytku.

lol, nie ma lepszego zajęcia jak posiadówa "na łapance" z radarem

Moi znajomi policjanci są innego zdania, a pojawiające się co jakiś czas w sieci skargi policjantów "zsyłanych"za karę do suszenia tez przeczą Twojej tezie.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-20 14:19:08
Autor: BaX
Mandaty

[...]

Być może mają lepsze/ciekawsze i spokojniejsze zajęcia niż stanie na radarze, wszystko zależy co dla kogo jest karą, a co nie jest. Zależne też pewnie od rejonu i miejsca suszenia. A może to pochodna tego, że dziś już nie tak łatwo wziąść w łapę jak kiedyś, a że pokusa nadal wielka bezpieczniej nie być narażonym na kuszenie albo ustawke. Wylecieć ze służby można bardzo szybko, a to tylko początek problemów więc ci z lepkimi łapkami wolą trzymać się z dala.

http://wiadomosci.onet.pl/slask/10-funkcjonariuszy-dabrowskiej-drogowki-zatrzymanych-pod-zarzutem-korupcji/dpndb

Data: 2014-03-24 09:44:11
Autor: radekp@konto.pl
Mandaty
Thu, 20 Mar 2014 13:38:26 +0100, w <lgengg$hbn$1@node2.news.atman.pl>, "Ergie"
<ergie@spam.pl> napisał(-a):

> [...]

Moi znajomi policjanci są innego zdania, a pojawiające się co jakiś czas w sieci skargi policjantów "zsyłanych"za karę do suszenia tez przeczą Twojej tezie.

Tzn. - suszenie jest przykrą robotą czy miłą odmianą?

Data: 2014-03-24 11:15:51
Autor: Ergie
Mandaty
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n0svi95b9mb9v78guioopttoae9jmhk233@4ax.com...

Tzn. - suszenie jest przykrą robotą czy miłą odmianą?

Może dla kogoś jest to miła odmiana (szczególnie w czasie deszczu o 4 w nocy) ludzie lubią różne dziwactwa :-)
Dla moich znajomych jest to zsyłka, a skargi innych policjantów potwierdzają, że nie tylko dla nich.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-24 19:26:59
Autor: John Kołalsky
Mandaty

[...]

Nie dostają łapówek ? Najmniejsza rozsądna to jakieś 50zł. Codziennie ...

Data: 2014-03-24 18:44:23
Autor: masti
Mandaty

UĹźytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl>

kiedy ostatnio dałeś łapówkę?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-03-24 19:59:45
Autor: J.F
Mandaty
UĹźytkownik "masti"  napisał w wiadomości
Dnia pięknego Mon, 24 Mar 2014 19:26:59 +0100 osobnik zwany John Kołalsky
Nie dostają łapówek ? Najmniejsza rozsądna to jakieś 50zł. Codziennie
kiedy ostatnio dałeś łapówkę?

Spojrz na ilosc tych mandatow - 1.4mln.
tak jakos 1 na 14 samochodow - kierowca placi srednio co 14 lat, to jak czesto moze dac w lape ?

No dobra, niektorzy placa czesciej :-)

J.

Data: 2014-03-24 19:25:51
Autor: masti
Mandaty
Dnia pięknego Mon, 24 Mar 2014 19:59:45 +0100 osobnik zwany J.F napisał:

UĹźytkownik "masti"  napisał w wiadomości Dnia pięknego Mon, 24 Mar 2014
[...]

zakładam, że John nie wyssał tych łapówek z palca. Więc albo daje albo bierze :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-03-25 23:19:56
Autor: John Kołalsky
Mandaty

UĹźytkownik "masti" <gone@to.hell>

[...]

Albo o nie pyta. Zakładam, że masti umie czytać i może to zrozumieć.

Data: 2014-03-25 22:25:06
Autor: masti
Mandaty
Dnia pięknego Tue, 25 Mar 2014 23:19:56 +0100 osobnik zwany John Kołalsky
napisał:

Najmniejsza rozsądna to jakieś 50zł. Codziennie

to jest pytanie?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-03-25 23:33:47
Autor: John Kołalsky
Mandaty

[...]

Nie dostają łapówek ? ...

to jest pytanie?

Tak durniu, to jest pytanie

Data: 2014-03-25 22:43:26
Autor: masti
Mandaty

i znowu gĂłwniany manipulancik

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-03-26 00:08:16
Autor: John Kołalsky
Mandaty

[...]

Nie dostają łapówek ?

Data: 2014-03-24 22:26:55
Autor: John Kołalsky
Mandaty

[...]

Myślisz, że właśnie wtedy dostali ?

Data: 2014-03-24 22:09:40
Autor: masti
Mandaty

to co? dajesz,bierzesz czy zmyślasz?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-03-25 23:21:36
Autor: John Kołalsky
Mandaty

UĹźytkownik "masti" <gone@to.hell>

Nie dostają łapówek ? Najmniejsza rozsądna to jakieś 50zł. Codziennie

kiedy ostatnio dałeś łapówkę?

Myślisz, że właśnie wtedy dostali ?

to co? dajesz,bierzesz czy zmyślasz?

A przeczytać nie umiesz ?

Data: 2014-03-24 19:35:18
Autor: J.F
Mandaty
[...]

Glina na deszczu rozmieka a nie suszy :-)
Ale lepiej chyba siedziec w cieplym radiowozie, niz w deszcz piechota osiedle patrolowac.

Dla moich znajomych jest to zsyłka, a skargi innych policjantów potwierdzają, że nie tylko dla nich.

Nie dostają łapówek ? Najmniejsza rozsądna to jakieś 50zł. Codziennie ...

I codziennie ryzyko. A tu teraz kazdy ma komorke z dyktafonem, w samochodzie moze kamery - myslisz ze dlugo tak bedzie mozna zbierac zanim sie na jakiegos "kabla" nie trafi ?

J.

Data: 2014-03-24 20:00:44
Autor: Budzik
Mandaty
Użytkownik Ergie ergie@spam.pl ...

Może dla kogoś jest to miła odmiana (szczególnie w czasie deszczu o 4 w nocy) ludzie lubią różne dziwactwa :-)

Widziałes kiedys policje z suszarka o 4 rano?

Data: 2014-03-25 11:28:24
Autor: Ergie
Mandaty
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA2FACC7248A8Ebudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

Może dla kogoś jest to miła odmiana (szczególnie w czasie deszczu o 4 w
nocy) ludzie lubią różne dziwactwa :-)

Widziałes kiedys policje z suszarka o 4 rano?

Widziałem. Nawet z nudów mnie kontrolowali.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-25 23:00:47
Autor: Budzik
Mandaty
[...]

Niemniej widok jest to chyba dośc rzadki...

Data: 2014-03-26 11:38:32
Autor: Ergie
Mandaty
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA2FBEE671EE5Dbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

Widziałem. Nawet z nudów mnie kontrolowali.

Niemniej widok jest to chyba dośc rzadki...

Zgadza się pomijając sylwestra i wigilię gdy są praktycznie co roku to mnie to tylko raz spotkało. ZTCW normalnie nie mają dyżurów nocnych z suszarkami. Tylko właśnie jak pisałem "za karę".

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-19 20:05:17
Autor: John Kołalsky
Mandaty

[...]

Ty wiesz jak wygląda nabór ? To nie są ciecie. Napisałem, że do tego, czym się zajmują, wystarczą ciecie. Obojętnie czy będą stali w krzakach czy jeździli po drogach pojazdami kosmicznymi w poszukiwaniu ufo. To nie mają być sędziowie tylko tacy urzędnicy jak w każdym innym urzędzie. Wyobrażasz sobie, by ci wszyscy urzędnicy mieli takie przywijele jak policjanci ? To czemu ci mają ?!

[...]

Ale oni niczego więcej nie mają robić !!! Tu chodzi tylko o to, że irracjonalne jest szukanie wysoko wykwalifikowanych ludzi, dawanie im pracy zwykłego ciecia i jeszcze przywilejów emerytalnych.

Data: 2014-03-18 16:25:04
Autor: Uncle Pete
Mandaty
[...]

Skąd Ty masz te 76?

Piotr

Data: 2014-03-18 17:42:35
Autor: tomas
Mandaty
W dniu 18.03.2014 16:25, Uncle Pete pisze:

Skąd Ty masz te 76?

To nie slyszałęś o nowej reformie PO?

Data: 2014-03-18 20:13:14
Autor: Axel
Mandaty
"tomas"  wrote in message news:lg9t2j$63b$2news.mm.pl...

Skąd Ty masz te 76?

To nie slyszałęś o nowej reformie PO?

Pewnie słyszał. W przeciwieństwie do ciebie...

--
Axel

Data: 2014-03-18 20:20:12
Autor: tomas
Mandaty
W dniu 18.03.2014 20:13, Axel pisze:
"tomas"  wrote in message news:lg9t2j$63b$2news.mm.pl...

Skąd Ty masz te 76?

To nie slyszałęś o nowej reformie PO?

Pewnie słyszał. W przeciwieństwie do ciebie...

Toz to zart byl , ale wy ludzie tu powazni.Pewnie jakis szrot sie trafil :)

Data: 2014-03-18 21:51:16
Autor: Axel
Mandaty
"tomas"  wrote in message news:lga6a4$99d$1news.mm.pl...

[...]

Żart? Dwa razy napisałeś 76 zamiast 67. Czy to 2 razy też literówka?

--
Axel

Data: 2014-03-19 00:34:50
Autor: tomas
Mandaty
W dniu 18.03.2014 21:51, Axel pisze:
[...]

Ja pisze szybko na klawiaturze i czesto po pijaku...Zdaje sobie sprawe
ze to 67.

Data: 2014-03-18 17:04:01
Autor: John Kołalsky
Mandaty

Użytkownik "tomas" <tom@bezspamuitp.pl>

Zarobki są adekwatne do kraju w jakim żyjemy.Czemu policjant ma zarabiać 5000 skoro minimalna to 1860.Niech przechodzą po 25 latach
to i tak zadobrze.

Ale za co ? To lekka praca jest tak "stać w krzakach".

Data: 2014-03-18 17:01:28
Autor: John Kołalsky
Mandaty

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury>

[...]

A na początku chodziło o to, by ich nie zatrudniać

Mandaty