Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***

Data: 2010-09-29 13:15:47
Autor: wharton
Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
Mój 3.mandat karny za przekroczenie prędkości. Pierwszy był o 14 km/h
- dostałem 100zł/2pkt. Nie zapłaciłem przyszedł komornik. Było minęło.
Drugi był o całe 11 km/h. SM wystawiła mi na 100/2, ale to w okolicy
to się dogadałem, spuścili na 50/2. Teraz niedawno wracałem z wakacji
14.08. Mandat dostałem po ponad miesiącu od SM gdzies koło
Człuchowa :D ale nie w samej gminie i nie to jest meritum. Mandat
karny w wysokości 200/4 za przekroczenie o 21 km/h (doz. 70/91
stwier.)

Wg obowiązującego taryfikatora:
Przekroczenie dopuszczalnej prędkości:
do 10km/h - do 50 zł
o 11-20km/h - od 50 do 100 zł
o 21-30km/h - od 100 do 200 zł
o 31-40km/h - od 200 do 300 zł
o 41-50km/h - od 300 do 400 zł
powyżej 50 - od 400 do 500 zł

Za każdym razem przekroczenie w dolnej granicy tzw. "widełek". Jak tu
się nie wkur*** kiedy ciągle dostaję maksymalnie po dupie. Pisałem
odwołanie do SM mailem ale zero odzewu. Czekam. Witki mi już opadają.
Czy wy też dostajecie "zawyżone" mandaty od Straszaków?

pozdro

Data: 2010-09-29 20:25:51
Autor: Robert Rędziak
Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
On Wed, 29 Sep 2010 13:15:47 -0700 (PDT), wharton
<kubawharton@yahoo.com> wrote:

[...]

 You play, you pay. Chłopaki nie dla przyjemności stawiają te
 skrzynki, tylko dla kasy. Możesz mandatu nie przyjmować, SG
 pewnie wyciśnie z Ciebie co najmniej tyle samo.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-09-29 22:30:44
Autor: J.F.
On Wed, 29 Sep 2010 20:25:51 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:
[...]

Wiecej, bo dojda koszta.
Ale wplynie do innej kasy, wiec chlopie negocjuj. Mozecie dostac polowe albo nic i nagane :-P

J.

Data: 2010-09-30 09:14:54
Autor: MariuszM
W dniu 29-09-2010 22:30, J.F. pisze:

Wiecej, bo dojda koszta.
Ale wplynie do innej kasy, wiec chlopie negocjuj.
Mozecie dostac polowe albo nic i nagane :-P

Nie tylko koszta.
Dostanie też za krnąbrność obywatelską, najpewniej x2.
SM nie interesuje się stanem majątkowym obywatela, śle wniosek o ukaranie, a sąd w trybie nakazowym również nie interesując się tym od razu wydaje wyrok i śle do domu, gdyż iż "wina obwinionego i okoliczności czynu nie budzą wątpliwości".
SM wysyła wnioski hurtowo a sądy hurtowo to załatwiają...Jak ktoś ma jaja odwołuje się i zaczyna się zabawa w homologację zapaliczki samochodowej;)

M.

Data: 2010-09-30 11:05:31
Autor: J.F.
Użytkownik "MariuszM" <usn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i81d8e$f9i$1news.onet.pl...
[...]

No i obwiniony to przyjmuje lub ewentualnie kwestionuje wysokosc kary jesli ma podstawy, doplaca koszta, ale SM nie ma z tego nic.

Jakby wszyscy tak robili, to byl SM z torbami poszly, wiec myslcie :-P

J.

Data: 2010-09-30 12:18:39
Autor: MariuszM
W dniu 30-09-2010 11:05, J.F. pisze:

No i obwiniony to przyjmuje lub ewentualnie kwestionuje wysokosc kary
jesli ma podstawy, doplaca koszta, ale SM nie ma z tego nic.

Jakby wszyscy tak robili, to byl SM z torbami poszly, wiec myslcie :-P

Działają na wyrwę.
Aktualnie nazwijmy to pomagam w sprawie wniosku o ukaranie SM jednej z miejscowości na drodze do Koszalina.
Całe ich postępowanie to jedna wielka kpina, omijają k.p.o.w szerokim łukiem. Działają trochę jak firma windykacyjna w myśl zasady, że było zdjęcie, powstało zobowiązanie, trzeba je ściągnąć. Nękają korespondencją, przywołują jedne przepisy, a celowo pomijają inne (np. nie byli uprzejmi pouczyć właściciela pojazdu o przysługującym mu prawie do odmowy przyjęcia mandatu karnego, a mają taki obowiązek). Wmawiają, że mandat został nałożony i trzeba go zapłacić. Większość ludzi to łyka, bo nie zna prawa.
W końcu zdecydowali się wysłać wniosek o ukaranie, sąd w trybie nakazowym wymierzył karę 600 złotych (zamiast 300PLN, które proponowała SM). Kolejna kpina, bo sąd uznał, że wina sprawcy nie budzi wątpliwości - a budzi, co wykazałem w odwołaniu. Zobaczymy co będzie dalej...tak czy inaczej kasa miasta nie zobaczy z tego nawet złotówki.
Tak przy okazji SM w ogóle nie może kierować wniosku o ukaranie właściciela auta, a jedynie kierowcy (brak podstaw prawnych) - w czerwcu było orzeczenie Sądu Najwyższego w tej sprawie.

M.

Data: 2010-09-30 12:36:29
Autor: notveryoldman
Mandaty z fotorapida. JuĹź mnie to wkur***
W dniu 2010-09-30 12:18, MariuszM pisze:

Aktualnie nazwijmy to pomagam w sprawie wniosku o ukaranie SM jednej z
miejscowości na drodze do Koszalina.

z ciekawości: jakiej?

Całe ich postępowanie to jedna wielka kpina, omijają k.p.o.w szerokim
łukiem.

co zrobić, jeśli SM przyśle mandat, wystawiony po 30 dniach od dnia "wykroczenia"?

--
notveryoldman

Data: 2010-09-30 18:20:54
Autor: MariuszM
Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
W dniu 30-09-2010 12:36, notveryoldman pisze:

z ciekawości: jakiej?
Biały Bór.

co zrobić, jeśli SM przyśle mandat, wystawiony po 30 dniach od dnia
"wykroczenia"?

K..p.o.w. mówi o 30 dniach, ale nawet prawnicy nie są do końca zgodni jak to liczyć. SM w Człuchowie opiera się na stanowisku, że 30 dni liczone jest od dnia ujawnienia wykroczenia a nie jego popełnienia - jeżeli przekroczyłeś prędkość np. 1 stycznia, a ujawnili (obrobili zdjęcie w kompie, ustalili dane właściciela pojazdu itp.) 15 stycznia, to 30 dni będą liczyli od 15 stycznia, a nie od 1 stycznia. Kto ma rację....to w gruncie rzeczy nie ma chyba znaczenia, bo podstawową przesłanką zastosowania postępowania mandatowego nie jest chciejstwo SM, a Twoja zgoda na zastosowanie takiego trybu poprzez przyjęcie mandatu (tj.postępowania szczególnego)
Możesz zatem:
- powiedzieć, że mandat wystawiono za późno i go odesłać,
- powiedzieć, że nie przyjmujesz "bo nie".
- nie robić nic.
Skutek dla Ciebie będzie ten sam - sąd. Dla nich skutkiem będzie zero złotych do budżetu gminy.

Większość osób nie wie czym w gruncie rzeczy czym jest mandat. To nie jest oblig, lecz pewna droga na skróty zaproponowana przez ustawodawcę dla wykroczeń błachych, takich, które nie muszą być rozstrzygane przez sąd, a przez uprawnionego funkcjonariusze który ujawni wykroczenie i zaproponuje mandat (w przypadku, gdy np. ktoś sika w miejscu publicznym, da się złapać i czuje się winny - mandat załatwia sprawę. Wobec sprzeciwu - sąd).

M.

Data: 2010-09-29 23:56:33
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 29 Sep 2010 20:25:51 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):

 You play, you pay. Chłopaki nie dla przyjemności stawiają te
 skrzynki, tylko dla kasy. Możesz mandatu nie przyjmować, SG
 pewnie wyciśnie z Ciebie co najmniej tyle samo.

Po pierwsze, to SM musi ustalic kto prowadził. --
     ___________ (R)

Data: 2010-09-29 22:21:11
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2010-09-29 22:15, wharton pisze:
Mój 3.mandat karny za przekroczenie prędkości.

Może czas jeździć rozsądniej?

Pierwszy był o 14 km/h
- dostałem 100zł/2pkt. Nie zapłaciłem przyszedł komornik. Było minęło.
Drugi był o całe 11 km/h. SM wystawiła mi na 100/2, ale to w okolicy
to się dogadałem, spuścili na 50/2.

Aha, dogadałeś się...

[...]

Jakie zawyżone? Z widełek.

Data: 2010-09-29 23:17:59
Autor: Filip KK
W dniu 2010-09-29 22:21, Artur Maśląg pisze:

Może czas jeździć rozsądniej?

A Ty jeździsz zawsze rozsądnie i przepisowo?

Aha, dogadałeś się...

W czym widzisz problem?

Jakie zawyżone? Z widełek.

NIE! Z widełek zawyżone. Jeżeli są widełki od 100 do 200 za przekroczenie X do Y, to dlaczego 200 zł jest za X a nie 100 zł? Bo tak się komuś podobało? Czy ktoś nie miał w tym dniu humoru?

Data: 2010-09-30 08:42:27
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
W dniu 2010-09-29 23:17, Filip KK pisze:
W dniu 2010-09-29 22:21, Artur Maśląg pisze:

Może czas jeździć rozsądniej?

A Ty jeździsz zawsze rozsądnie i przepisowo?

Zazwyczaj - dzięki temu nie narzekam i nie płaczę, a mam święty spokój

Aha, dogadałeś się...

W czym widzisz problem?

Problem jest zasadniczy - byle uciec od odpowiedzialności i zapłacić
jak najmniej. Jeśli mandat niezasłużony to nie przyjmować, a nie
bawić się w dość rozpowszechnioną patologię.

[...]

Od kiedy widełki zależą od samej prędkości? Zdecydowanie bardziej
od sytuacji i miejsca - np. przekroczenie na autostradzie o 21km/h
jest dużo mniej niebezpieczne niż to samo w mieście.

Data: 2010-09-30 07:29:44
Autor: Massai
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

> [...]

od sytuacji i miejsca - np. przekroczenie na autostradzie o 21km/h
jest dużo mniej niebezpieczne niż to samo w mieście.

Z drugiej strony - stwierdzone np. 91 na 70 to chyba nie kwalifikuje
się przedział 21-30, nie?
Skoro zazwyczaj błąd pomiaru fotoradaru to +-3 km/h do 100 km, powyżej
- 3 procent (nie wiem czy fotorapidy też taki błąd mają), to jak byk
nie można udowodnić że przekroczył o 21, a jedynie że przekroczył na
pewno o 18... i wpada do niższego przedziału.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-30 09:37:22
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
W dniu 2010-09-30 09:29, Massai pisze:
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

[...]

Myślisz, że nie jest to uwzględnione przy pomiarze?

Data: 2010-09-30 07:46:48
Autor: Massai
Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

> [...]

> przekroczył na pewno o 18... i wpada do niższego przedziału.

Myślisz, że nie jest to uwzględnione przy pomiarze?

Hm, wątpię.
Aparatura robi fotkę, i predkość zmierzoną i tyle...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-30 10:29:47
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
W dniu 2010-09-30 09:46, Massai pisze:
(...)
Myślisz, że nie jest to uwzględnione przy pomiarze?

Hm, wątpię.
Aparatura robi fotkę, i predkość zmierzoną i tyle...

Gdyby było tak jak sugerujesz, to każde przekroczenie
w granicach błędu należałoby podważyć - liczniki samochodów
też mają stosowną tolerancję itd.

Data: 2010-09-30 09:50:10
Autor: Massai
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

> [...]

Gdyby było tak jak sugerujesz, to każde przekroczenie
w granicach błędu należałoby podważyć - liczniki samochodów

Niezupełnie. Licznik samochodu ma stosowną tolerancję, ale tylko w
górę, tzn. może zawyżać wskazywaną prędkość, ale nie wolno mu zaniżać.

Dlatego prawie wszystkie zawyżają ;-) i nie można się bronić - licznik
pokazywał mi 50, więc nie wiedziałem że jechałem 60...

Kiedyś widziałem jakiś test i bodajże tylko Cytryna C4 wskazywała
dokładnie co do 1 km.
Reszta zawyża i to wyraźnie, przy prędkościach powyżej 100 km/h normą
jest różnica 5-10 km/h, czasem bywa nawet 20 km/h.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-30 13:26:10
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
W dniu 2010-09-30 11:50, Massai pisze:
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

[...]

Zgadza się - skąd więc wątpliwość, że wynik FR nie zawiera stosownej
kompensaty tolerancji pomiaru?

Dlatego prawie wszystkie zawyżają ;-) i nie można się bronić - licznik
pokazywał mi 50, więc nie wiedziałem że jechałem 60...

Zapomniałeś o sytuacji, że ktoś może mieć opony niezgodne z homologacją
(a co, w Polsce wszystko wolno) i w konkretnym przypadku licznik
mu faktycznie zaniży prędkość faktyczną :)

Co do stwierdzenia "i nie można się bronić" - tkwisz w mylnym błędzie ;)
Większość twierdzi, ze to niemożliwe itd.

Data: 2010-09-30 13:14:43
Autor: Massai
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

> górę, tzn. może zawyżać wskazywaną prędkość, ale nie wolno mu
> zaniżać.

Zgadza się - skąd więc wątpliwość, że wynik FR nie zawiera stosownej
kompensaty tolerancji pomiaru?

No cóż, fotoradary sa produkowane na potrzeby wielu krajów, z różnym
ustawodawstwem.

Poza tym - były linkowane tu takie sprawy w sądach gdzie ludzie
skutecznie wykłócali się o ten błąd pomiaru.

Zresztą... policja sama często uzasadnia ustawianie fr na +10 czy +20
właśnie błędem pomiaru, tylko potem przy przyporządkowaniu do
odpowiedniego przedziału - zapomina o tym ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-30 17:25:02
Autor: Artur Maśląg
Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
W dniu 2010-09-30 15:14, Massai pisze:
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
(...)
Zgadza się - skąd więc wątpliwość, że wynik FR nie zawiera stosownej
kompensaty tolerancji pomiaru?

No cóż, fotoradary sa produkowane na potrzeby wielu krajów, z różnym
ustawodawstwem.

Owszem, ale to w żadnym miejscu nie determinuje konkretnego rozwiązania
technicznego w zakresie tolerancji pomiaru.

Poza tym - były linkowane tu takie sprawy w sądach gdzie ludzie
skutecznie wykłócali się o ten błąd pomiaru.

Wiesz, "takie sprawy" to zdecydowanie nieprecyzyjne stwierdzenie
w tej materii. Jeśli możesz, to podlinkuj, ale nie sądzę, by
tyczyło to tolerancji jako takiej. Może FR był źle ustawiony itd.

Zresztą... policja sama często uzasadnia ustawianie fr na +10 czy +20
właśnie błędem pomiaru, tylko potem przy przyporządkowaniu do
odpowiedniego przedziału - zapomina o tym ;-)

Tak, tak, wierz takim stwierdzeniom ;) - to nie ze względu na błąd
pomiaru, a ilość (możliwości techniczne urządzeń) i sens łapania przy
niewielkich przekroczeniach prędkości.

Data: 2010-09-30 14:46:40
Autor: Jakub Witkowski
Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
W dniu 2010-09-30 11:50, Massai pisze:
Niezupełnie. Licznik samochodu ma stosowną tolerancję, ale tylko w
górę, tzn. może zawyżać wskazywaną prędkość, ale nie wolno mu zaniżać.

A jesteś pewien, że radar nie ma na odwrót - może tylko zaniżać?
Ja tam nie wiem, ale takie rozwiązanie byłoby logiczne i ułatwiało (u)życie.

Data: 2010-09-30 12:47:42
Autor: masti
Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
Dnia pięknego Thu, 30 Sep 2010 14:46:40 +0200 osobnik zwany Jakub
Witkowski wystukał:

[...]

nie, ale np. w niemczech od wyniku odejmują 10% i 2-3% na błąd radaru i dopiero od tego płacisz

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-09-30 13:40:21
Autor: Massai
Jakub Witkowski wrote:

> [...]

A jesteś pewien, że radar nie ma na odwrót - może tylko zaniżać?
Ja tam nie wiem, ale takie rozwiązanie byłoby logiczne i ułatwiało

Rozporządzenie jasno mówi że może zawyżać, nie więcej niż te 3 km/3%

Natomiast nie sądzę żeby producenci fotoradarów tak kalibrowali sprzęt
żeby nie zawyżał.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-30 21:30:27
Autor: jerzu
Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
On Thu, 30 Sep 2010 13:40:21 +0000 (UTC), "Massai" <tsender@wp.pl>
wrote:

Natomiast nie sądzę żeby producenci fotoradarów tak kalibrowali sprzęt
żeby nie zawyżał.

Wg danych Zuradu, Fotorapidy do 100 km/h mają błąd pomiaru +/- 3 km/h,
powyżej 100 km/h +/- 3%.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-10-01 13:41:48
Autor: venioo
W dniu 2010-09-30 10:29, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
[...]

TAK JEST, tolerancja +-kilka km/h, w zaleznosci od kata ustawienia puszki, warunkow atmosfer. itd..
  Wiem, bo mialem identyczna sytuacje i sie strasznie wkur... - poprosilem samego producenta o te dane, w odpowiedzi otrzymalem calkiem ciekawa korespondencje od samego projektanta tego urzadzenia.
Teraz nie chce mi sie tego szukac, ale wlasnie mogl przekroczyc o 18 a nie o 21...

venioo
sprzedam Xantia X2 Break 1,9TD 90KM
GG:198909

Data: 2010-10-01 14:06:14
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
W dniu 2010-10-01 13:41, venioo pisze:
W dniu 2010-09-30 10:29, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
(...)
Gdyby było tak jak sugerujesz, to każde przekroczenie
                                      ^^^^^
w granicach błędu należałoby podważyć - liczniki samochodów
też mają stosowną tolerancję itd.

TAK JEST,

Nie, nie jest i krzyczeć nie musisz.

tolerancja +-kilka km/h, w zaleznosci od kata ustawienia
                              ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
puszki, warunkow atmosfer. itd..
   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]

Dawaj - chętnie poczytam. Zwróć uwagę na podkreślenia.

Data: 2010-10-01 14:22:53
Autor: venioo
W dniu 2010-10-01 14:06, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:

Dawaj - chętnie poczytam. Zwróć uwagę na podkreślenia.

ten polbox Ci nie dziala, daj jakies namiary

Data: 2010-09-30 10:40:28
Autor: Robert Rędziak
Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
On Thu, 30 Sep 2010 07:46:48 +0000 (UTC), Massai <tsender@wp.pl>
wrote:

Hm, wątpię.
Aparatura robi fotkę, i predkość zmierzoną i tyle...

 Do kolegi z pracy przyszła fotka, na której zmierzona prędkość
 wynosiła 0km/h (słownie zero -- a dokładnie trzy kreski w
 miejscu prędkości, ale obrabiający zdjęcie dalej wpisał zero).
 Do fotki był załączony papier, na którym napisano (i jakiś
 strażnik się pod tym podpisał) że za wykroczenie polegające na
 jeździe 0km/h na ograniczeniu do 50 należy się 50PLN.

 Liścik wisiał sobie u nas na gazetce ściennej i wzbudzał
 powszechną wesołość :)

Data: 2010-09-30 13:51:54
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
W dniu 2010-09-30 12:40, Robert Rędziak pisze:
(...)
[...]

Dobre, dobre. Kolega próbował to jakoś wyjaśniać? Jeśli tak,
to jakich argumentów użyto?

  Liścik wisiał sobie u nas na gazetce ściennej i wzbudzał
  powszechną wesołość :)

Nie wątpię :)

Data: 2010-09-30 12:36:33
Autor: Robert Rędziak
Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
On Thu, 30 Sep 2010 13:51:54 +0200, Artur 'futrzak' Maśląg
<futrzak@polbox.com> wrote:

[...]

 Zadzownił, pan się czym prędzej pokajał i poprosił o podarcie
 papieru, a on po prostu wyrzuci dokumentację po swojej stronie.
 Kolega na to, że nie idzie na taki układ: skoro oni mu grożą
 sankcjami (niewskazanie sprawcy w terminie ... grozi ... itd.),
 to on prosi o informację, jak załatwić sprawę w pełni
 oficjalnie. Po czym skontaktował się z prawnikiem i wysłał do
 tamtejszej SM pismo z prośbą o wyjaśnienie całego zamieszania i
 anulowanie niepoprawnie sporządzonego wezwania do zapłaty.

 Oficjalnie to pewnie pomyłka. A nieoficjalnie, to wcale bym się
 nie zdziwił, jakby słali wszystko jak leci: a nuż ktoś nie
 będzie czytał, przestraszy się pisemka i dokona wpłaty.

Data: 2010-09-30 22:52:44
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 30 Sep 2010 12:36:33 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):

 Oficjalnie to pewnie pomyłka. A nieoficjalnie, to wcale bym się
 nie zdziwił, jakby słali wszystko jak leci: a nuż ktoś nie
 będzie czytał, przestraszy się pisemka i dokona wpłaty.

Robert, pismo od SM to jedna wielka pomyłka. W tym pismie oni żądają podania kto _KIEROWAŁ_ pojazdem w oznaczonym
miejscu i czasie, co jest zupełnie pozbawione podstaw prawnych. --
     ___________ (R)

Data: 2010-09-30 23:12:02
Autor: notveryoldman
Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
Dnia Thu, 30 Sep 2010 12:36:33 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):

  Oficjalnie to pewnie pomyłka. A nieoficjalnie, to wcale bym się
  nie zdziwił, jakby słali wszystko jak leci: a nuĹź ktoś nie
[...]

art. 78 ust. 4 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908)

--
notveryoldman

Data: 2010-09-30 23:35:21
Autor: jerzu
Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
On Thu, 30 Sep 2010 23:12:02 +0200, notveryoldman
<notveryoldman_no_spam@gazeta.pl> wrote:

art. 78 ust. 4 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908)

Rozumiesz różnicę między " kto kierował" a "komu powierzył pojazd do
kierowania lub używania"?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-10-01 00:30:11
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 30 Sep 2010 23:35:21 +0200, jerzu napisał(a):

art. 78 ust. 4 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908)

Rozumiesz różnicę między " kto kierował" a "komu powierzył pojazd do
kierowania lub używania"?

Zakład, że nie? Ale w sumie to tacy jak on są korzystni - płacą jak leci i
dzięki nim SM jeśli napotyka na jakikolwiek problem to umarza sprawę, bo po
co tracić czas, jak są inni, którzy szybciorem zapłacą?

--
     ___________ (R)

Data: 2010-09-30 23:40:46
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 30 Sep 2010 23:12:02 +0200, notveryoldman napisał(a):

[...]

O, kolejny ciołek, który nie rozumie tego, co podaje. "Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
uprawnionego organu, komu POWIERZYŁ POJAZD do kierowania lub używania w
oznaczonym czasie"

Widzisz gdzieś obowiązek wskazania kto KIEROWAŁ? A jesli widzisz, to
wyjaśnij, skąd wiesz kto KIEROWAŁ pojazdem, który pożyczyłeś np. mnie? Ja
mogłem dać kierować komuś innemu. Ty tego nie wiesz, bo nie widziałeś.
Będziesz zeznawał, że ja kierowałem i podstawisz łeb pod art. 233 KK?

--
     ___________ (R)

Data: 2010-10-02 18:32:21
Autor: jerzu
Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
On Thu, 30 Sep 2010 22:52:44 +0200, Adam Płaszczyca
<trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

Robert, pismo od SM to jedna wielka pomyłka. W tym pismie oni żądają podania kto _KIEROWAŁ_ pojazdem w oznaczonym
miejscu i czasie, co jest zupełnie pozbawione podstaw prawnych.

http://www.rp.pl/artykul/332008,543299-Milczacy-wlasciciel-auta-nie-dostanie-mandatu-.html
- okazuje się, że nawet SM nie może wystawić mandatu za "niewskaznie:
;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-09-30 08:58:14
Autor: MariuszM
W dniu 30-09-2010 08:42, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:

Zazwyczaj - dzięki temu nie narzekam i nie płaczę, a mam święty spokój

Futrzak, ja Cie chyba kiedyś nagram na Puławskiej;)

Data: 2010-09-30 09:02:01
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
W dniu 2010-09-30 08:58, MariuszM pisze:
W dniu 30-09-2010 08:42, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:

Zazwyczaj - dzięki temu nie narzekam i nie płaczę, a mam święty spokój

Futrzak, ja Cie chyba kiedyś nagram na Puławskiej;)

Proszę bardzo - możesz nawet ten film wysłać do WRD KSP. Przy okazji
możesz też spróbować zasięgnąć informacji kiedy i za co dostałem
ostatni mandat.

Data: 2010-09-30 09:21:33
Autor: GB
W dniu 2010-09-30 08:42, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
[...]

pewnie pracujesz sam dla siebie, do biura masz 2km i mieszkasz na wsi.

[...]

Patologia? że gość dostaje z górnej półki mandat zamist z dolnej skoro tak wskazuje prędkościomierz?

już widzę jak tak goście kalkulują.

GB

Data: 2010-09-29 23:12:02
Autor: waperr
Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
<ciach>

Ja mam lepszy pomysł dla tych co nie chcą płacić lub dawać zarobić SM, SG.

Sposób jest bardzo prosty: jeździć zgodnie z przepisami.

Tylko nie wyskakiwać z "kapeluszowaniem" mi tu, każdy ma wolną wolę i co chce niech robi

ale jeden tylko sposób jest 100% pewny.

Jak kogoś stać to może ich sponsorować, tylko jak dostanie kartkę z wycieczki niech nie narzeka ..

Pzdr

waperr

Data: 2010-09-29 22:32:10
Autor: to
Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
begin waperr
Ja mam lepszy pomysÂł dla tych co nie chcÂą pÂłaciĂŚ lub dawaĂŚ zarobiĂŚ SM,
SG.

Sposób jest bardzo prosty: jeŒdziæ zgodnie z przepisami.

Jaki Ty jesteś odkrywczy i jednocześnie zabawny. Czy mógłbym dotknąć Twojej stopy?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-29 23:21:14
Autor: Filip KK
W dniu 2010-09-29 23:12, waperr pisze:

Tylko nie wyskakiwać z "kapeluszowaniem" mi tu

Daję sobie głowę uciąć, że nie pojechałbyś 30 km/h na jednym odcinku do mojego domu. Bo każdy (nawet kobiety) tam jedzie minimum 50-60 km/h. Więc nie gadaj o przepisowym jeżdżeniu, bo to nawet nie jest śmiechu warte.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-29 23:51:00
Autor: waperr

Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:i80aof$sjk$2news.task.gda.pl...
[...]

No i nie raz na 50 jadę i 80, na 60 ok 80-90, ale to moja decyzja.

Jak mnie ustrzelą to płacę trudno podjąłem taką decyzję i jej konsekwencje muszę ponieść

a nie płakać że znowu mandat .....

Skoro za wykroczenie są widełki od-do to osoba nakładająca mandat ma wolny wybór

jaki nałożyć (nie koniecznie słuszny) jak się nie podoba to nie przyjąć i czekać na wezwanie z sądu.

Problemem jest tu chyba tylko i wyłącznie nasza mentalność.

Kiepskie drogi, fotoradary itd. itp. są tylko wymówką i nieudolnym tłumaczeniem, a tak naprawdę jeśli ktoś łamie prawo (nie zawsze logiczne i sensowne) to musi liczyć się z konsekwencjami.

waperr

Data: 2010-09-29 22:35:15
Autor: to
Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
begin waperr
Problemem jest tu chyba tylko i wy³¹cznie nasza mentalnoœÌ.

Twoja w szczególności, bo przyzwalasz na patologię i jeszcze ją usprawiedliwiasz. Jeśli ograniczenie jest durne, to odpowiednie służby powinny wnioskować o jego zmianę, a nie stawiać tam fotoradar.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-30 08:21:44
Autor: MarcinJM
Mandaty z fotorapida. JuÂż mnie to wkur***

No, a gdzie tu miejsce na kase? He?

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-09-30 09:37:45
Autor: Heraklit
Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
Był sobie taki dzień: 30 wrzesień (czwartek), gdy o godzinie 0:35 *to*
naskrobał(a):

Twoja w szczególności, bo przyzwalasz na patologię i jeszcze ją usprawiedliwiasz. Jeśli ograniczenie jest durne, to odpowiednie służby powinny wnioskować o jego zmianę, a nie stawiać tam fotoradar.

to prawda, że są miejsca, gdzie znaki postawiono z głupoty lub z
chciwości, ale jest też ogrom miejsc gdzie są postawione z sensem. I
takie miejsca miał pewnie na myśli waperr.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2010-09-30 09:34:00

Data: 2010-09-30 00:54:34
Autor: PJ
[...]

a co zrobic z pozostalymi ?
http://tnij.org/przyklad_40
aktualnie prowadzone sa roboty drogowe ale 2 pasy (wyjazdowe) sa
wolne, w Niemczech w takim przypadku masz 80 km/h u nas jest 40 km/
h :-) brakuje tylko fotoradaru bo 90 km/h to srednia predkosc tam i
mamy setki "wariatow drogowych" policja czy SM ma sukces a i gazety
maja o czym pisac

P.

Data: 2010-09-30 10:17:18
Autor: waperr
Mandaty z fotorapida. Ju? mnie to wkur***

Użytkownik "Heraklit" <wet_12@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:r1mb6ag1bd8o$.1fpsvdityvlnn$.dlg40tude.net...

to prawda, że są miejsca, gdzie znaki postawiono z głupoty lub z
chciwości, ale jest też ogrom miejsc gdzie są postawione z sensem. I
takie miejsca miał pewnie na myśli waperr.

Dokładnie i nie kwestionuje że są miejsca w których znaki są ustawione
w sposób idiotyczny. Jednak są i trzeba je respektować a jak ktoś nie chce
niech nie płacze że dostał mandat. O to mi chodzi.

-- Pozdrawiam,

pzdr
waperr

Data: 2010-09-30 10:25:43
Autor: Cavallino
Użytkownik "waperr" <waperrNICZESPAMU@interia.pl> napisał w wiadomości news:i81h3t$cr2$1node1.news.atman.pl...

[...]

W 99% przypadków tak właśnie jest.

Data: 2010-09-30 21:34:07
Autor: jerzu
Mandaty z fotorapida. Ju? mnie to wkur***
On Thu, 30 Sep 2010 10:25:43 +0200, "Cavallino"
<cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> wrote:

W 99% przypadków tak właśnie jest.

99% to przesada. Ale na jakieś 70% się zgodzę :))

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-10-01 00:53:59
Autor: Cavallino
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:sgp9a6h7ugkc99i0s1vsjla9b38v9drqk14ax.com...
On Thu, 30 Sep 2010 10:25:43 +0200, "Cavallino"
<cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> wrote:

W 99% przypadków tak właśnie jest.

99% to przesada.

Nie, jeśli uwzględnisz limity prędkości.
Praktycznie wszędzie jest brak znaków podwyższenia. ;-)

Data: 2010-09-30 11:03:06
Autor: to
Mandaty z fotorapida. Ju? mnie to wkur***
begin waperr
Jednak sÂą i trzeba je respektowaĂŚ a jak ktoÂś nie chce
niech nie pÂłacze Âże dostaÂł mandat. O to mi chodzi.

I to jest właśnie patologia. Służby za nasze pieniądze pod pozorem dbania o bezpieczeństwo dbają głównie o własny budżet, a Ty nic złego w tym nie widzisz. W miejscach naprawdę niebezpiecznych jakoś ich nie widać, bo tam prawie każdy zwalnia i złapaliby ze 3 idiotów przez cały dzień, a to im się nie opłaca.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-30 14:33:51
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-09-30 10:17, waperr pisze:
[...]

Ale te ustawione w sposób idiotyczny wyrabiają opinie o wszystkich znakach, stąd takie podejście kierowców do tematu. W efekcie statystyki wypadków są jakie są.

Data: 2010-09-30 12:37:39
Autor: to
Mandaty z fotorapida. Ju? mnie to wkur***
begin Arek (G)
Ale te ustawione w sposób idiotyczny wyrabiają opinie o wszystkich
znakach, stąd takie podejście kierowców do tematu. W efekcie statystyki
wypadków są jakie są.

Moim zdaniem większość jest ustawiona głupio. Jest ich za dużo, każdy na innej wysokości, jeden na drzewie, inny na krzewie, a tam gdzie by się przydały (np. niebezpieczny, zacieśniający się zakręt, a za nim jeszcze skrzyżowanie) to często w ogóle ich nie ma.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-30 17:32:20
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2010-09-30 14:33, Arek (G) pisze:
[...]

Wiesz, takimi argumentami posługują się ludzie, którzy z założenia do
znaków itd. się nie stosują, bądź robią to tylko wtedy, kiedy im
wygodnie. Znaków postawionych idiotycznie jest stosunkowo niewiele
i walczyć należy właśnie z tymi idiotyzmami, a nie aproksymować
sobie (w sposób nieuzasadniony) na całokształt oznakowań.

W efekcie statystyki wypadków są jakie są.

Statystyki są takie z wielu przyczyn - jedną z nich jest dowolność,
brak rozsądku oraz potencjalna bezkarność na drodze.

Data: 2010-09-30 17:53:22
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-09-30 17:32, Artur Maśląg pisze:

[...]

Ale jakimi argumentami? Co jest nieprawdziwego w tym co napisałem? Widzisz jak jeżdżą ludzie po drogach? Twierdzisz, że wszyscy to kretyni i oszołomi?

Zrób test pojedź do wspomnianej w tym wątki Skandynawii, przejedz 2tysiące kilometrów, po czym zrób dokładnie to samo w Polsce. Potem wróć i podziel się spostrzeżeniami.

W efekcie statystyki wypadków są jakie są.

Statystyki są takie z wielu przyczyn - jedną z nich jest dowolność,
brak rozsądku oraz potencjalna bezkarność na drodze.

Oczywiście, że z wielu. A czymże jest wspomniany przez Ciebie brak rozsądku? Przecież są przepisy, które jasno mówią jak się zachować.

To tak samo jak z dziećmi, jedne się słuchają rodziców inne nie. Z czego to wynika?

A.

Data: 2010-09-30 18:18:03
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2010-09-30 17:53, Arek (G) pisze:
[...]

     ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
znakach, stąd takie podejście kierowców do tematu.
     ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

[...]

Podkreśliłem, byś nie miał wątpliwości.

Widzisz jak jeżdżą ludzie po drogach? Twierdzisz, że wszyscy to kretyni
i oszołomi?

Ja? Nie, to Twoje pomysły. Większość jeździ normalnie i rozsądnie.

Zrób test pojedź do wspomnianej w tym wątki Skandynawii, przejedz
2tysiące kilometrów, po czym zrób dokładnie to samo w Polsce. Potem wróć
i podziel się spostrzeżeniami.

Byłem - nie tylko tam. Różnica zazwyczaj jest taka, że tam ludzie
albo traktują te przepisy jako swoje i dobre dla nich, albo boją
się ich przekraczać z racji konsekwencji.

Statystyki są takie z wielu przyczyn - jedną z nich jest dowolność,
brak rozsądku oraz potencjalna bezkarność na drodze.
                       ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Oczywiście, że z wielu. A czymże jest wspomniany przez Ciebie brak
rozsądku? Przecież są przepisy, które jasno mówią jak się zachować.

Masz podkreślone, skoro nieuważnie czytasz.

To tak samo jak z dziećmi, jedne się słuchają rodziców inne nie.

Nie, to nie tak samo jak z dziećmi. Psychika dziecka jest inna niż
psychika dorosłego człowieka.

Z czego to wynika?

Co wynika, skoro teza była błędna w samym założeniu?

Data: 2010-10-01 10:47:12
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-09-30 18:18, Artur Maśląg pisze:

[...]
[...]
Ale jakimi argumentami? Co jest nieprawdziwego w tym co napisałem?

Podkreśliłem, byś nie miał wątpliwości.

Nadal nie wiem o co Ci chodzi.

Widzisz jak jeżdżą ludzie po drogach? Twierdzisz, że wszyscy to kretyni
i oszołomi?

Ja? Nie, to Twoje pomysły. Większość jeździ normalnie i rozsądnie.

Gdzie tak napisałem?

[...]

Ooo, zaczynasz łapać: "traktuję te przepisy jako swoje i dobre dla nich"! Podświadomie wiesz o co chodzi:)

[...]

           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Masz podkreślone, skoro nieuważnie czytasz.

Przecież zadałem konkretne pytanie do Twojego sformułowania. "Brak rozsądku" jest czymś tak ogólnym, że nie wiem co możesz mieć na myśli.

Co do bezkarności, to ilość policji oraz FR mamy jedne z wyższych w europie a jednak to nie pomaga. Czyli być może nie tędy droga.

To tak samo jak z dziećmi, jedne się słuchają rodziców inne nie.

Nie, to nie tak samo jak z dziećmi. Psychika dziecka jest inna niż
psychika dorosłego człowieka.

Bo tak twierdzisz? Mechanizm jest dokładnie ten sam. Nasze przepisy to jeden z tych nauczycieli, których nikt się nie słucha, z którego robi się drwiny itp. o dziwo ta sama młodzież, na innej lekcji potrafi zachować się zupełnie inaczej.

Oczywiście dalsza rozmowa nie ma sensu, zafiksowałeś się na własnych poglądach, a dalsze podkreślanie Twoich niczym nie popartych założeń niczego nie wnosi.

Z czego to wynika?

Co wynika, skoro teza była błędna w samym założeniu?

Która teza jest błędna?

Pozdrawiam,
A.

Data: 2010-09-30 10:58:15
Autor: to
Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
begin Heraklit
to prawda, że są miejsca, gdzie znaki postawiono z głupoty lub z
chciwości, ale jest też ogrom miejsc gdzie są postawione z sensem. I
takie miejsca miał pewnie na myśli waperr.

Tylko że FR straszaków są stawiane przede wszystkim w tych najgłupszych, bo tak im się opłaca. To jest właśnie patologia. Powinni wnioskować o zmianę tych ograniczeń, a nie stawiać na nich FR.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-30 15:33:30
Autor: Heraklit
Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
Był sobie taki dzień: 30 wrzesień (czwartek), gdy o godzinie 12:58 *to*
naskrobał(a):

begin Heraklit

jakoś tak musze się z Tobą zgodzić.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2010-09-30 15:32:49

Data: 2010-09-30 10:15:05
Autor: waperr
Mandaty z fotorapida. Ju? mnie to wkur***

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4ca3bf23$0$22810$65785112news.neostrada.pl...
begin waperr

Problemem jest tu chyba tylko i wy3?cznie nasza mentalno?a.

[...]

od kiedy przestrzeganie prawa jest patologia ??

Data: 2010-09-30 10:21:01
Autor: Lewis
W dniu 2010-09-30 10:15, waperr pisze:

od kiedy przestrzeganie prawa jest patologia ??

Inaczej, nasze prawo w wielu przypadkach to patologia...

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html

Data: 2010-09-30 11:52:21
Autor: Heraklit
Mandaty z fotorapida. Ju? mnie to wkur***
Był sobie taki dzień: 30 wrzesień (czwartek), gdy o godzinie 10:21
*Lewis* naskrobał(a):

W dniu 2010-09-30 10:15, waperr pisze:

od kiedy przestrzeganie prawa jest patologia ??

Inaczej, nasze prawo w wielu przypadkach to patologia...

jeżeli prawo nazywasz patologią, to jak nazwiesz bezprawie?

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2010-09-30 11:50:36

Data: 2010-09-30 11:04:10
Autor: to
Mandaty z fotorapida. Ju? mnie to wkur***
begin Heraklit
Inaczej, nasze prawo w wielu przypadkach to patologia...

jeżeli prawo nazywasz patologią, to jak nazwiesz bezprawie?

Jak uchwalą, że masz chodzić na rękach, tyłem albo zygzakiem to też będziesz to robił i się z tego cieszył?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-30 15:28:07
Autor: Heraklit
Mandaty z fotorapida. Ju? mnie to wkur***
Był sobie taki dzień: 30 wrzesień (czwartek), gdy o godzinie 13:04 *to*
naskrobał(a):

begin Heraklit

[...]

to się zdecyduj, czy mówisz o konkretnych przepisach tego prawa, czy o
prawie jako całości? --
Pozdrawiam,

Post stworzono 2010-09-30 15:26:20

Data: 2010-09-30 17:56:42
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-09-30 15:28, Heraklit pisze:

[...]

Czekamy na Twoją odpowiedź....

Data: 2010-09-30 14:04:35
Autor: Lewis
W dniu 2010-09-30 11:52, Heraklit pisze:

jeżeli prawo nazywasz patologią, to jak nazwiesz bezprawie?

W konkretnie uzasadnionych przypadkach prawa jako patologii, bezprawie będzie rozsądnym, logicznym zachowaniem.

Data: 2010-09-30 15:31:35
Autor: Heraklit
Mandaty z fotorapida. Ju? mnie to wkur***
Był sobie taki dzień: 30 wrzesień (czwartek), gdy o godzinie 14:04
*Lewis* naskrobał(a):

W dniu 2010-09-30 11:52, Heraklit pisze:

jeżeli prawo nazywasz patologią, to jak nazwiesz bezprawie?

W konkretnie uzasadnionych przypadkach prawa jako patologii, bezprawie będzie rozsądnym, logicznym zachowaniem.

a Twoje "widzimisie" będzie to uzasadniać?

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2010-09-30 15:29:09

Data: 2010-09-30 15:42:04
Autor: Lewis
W dniu 2010-09-30 15:31, Heraklit pisze:
[...]

Moje i setek tysięcy/milionów innych obywateli, którzy podobnie będą do typowo debilnych przepisów podchodzić. Ale rozumiem że dla Ciebie wszystko co uchwalą nasi pOsłowie jest święte i nie wolno z tym dyskutować...

Data: 2010-09-30 17:40:30
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2010-09-30 15:42, Lewis pisze:
[...]

Obawiam się, że mowa była o uzasadnieniu Twojego "widzimisie", a nie
grupie wsparcia, która niekoniecznie ma zdanie zgodne z Twoim, niemniej
się nią podpierasz.

> Ale rozumiem że dla Ciebie wszystko co uchwalą nasi pOsłowie jest
> święte i nie wolno z tym dyskutować...

Widzę, że dalsza dyskusja sensu nie ma - Heraklin niczego takiego
nie napisał....

Data: 2010-09-30 17:58:51
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-09-30 17:40, Artur Maśląg pisze:

[...]

Gdyby nasze prawo pozwalało ukamienować niewierną kobietę (nie jest to taki absurd bowiem są takie kraje) to uważałbyś, że jest to dobre i nie należy tego zmieniać?

A.

Data: 2010-09-30 18:11:46
Autor: Jotte
Mandaty z fotorapida. Ju? mnie to wkur*** [OT]
W wiadomości news:i82c3r$6be$2inews.gazeta.pl Arek (G) <aaa@bbb.pl>
pisze:

Gdyby nasze prawo pozwalało ukamienować niewierną kobietę (nie jest to taki absurd bowiem są takie kraje) to uważałbyś, że jest to dobre i nie należy tego zmieniać?
Istnienie takich krajów nie jest żadnym usprawiedliwieniem.
To jest bestialstwo, fanatyzm i dzicz.
Niewierna powinna być oczywiście ukarana z całą surowością, ale z pewnością nie śmiercią.
Wieloletnie więzienie, pozbawienie praw publicznych, karne ciężkie roboty to i owszem - kara musi być wszak adekwatna do winy.

--
Jotte

Data: 2010-09-30 18:29:05
Autor: Artur Maśląg
[...]

Ja wiem, że najlepiej sprowadzić sprawę do absurdu - dobrze Ci idzie.
Najpierw piszesz:
<cite>
Ale te ustawione w sposób idiotyczny wyrabiają opinie o wszystkich
znakach, stąd takie podejście kierowców do tematu.
</cite>
teraz próbujesz jako argumętu (nie poprawiać, pisowania zamierzona)
używać umocowane prawnie w jakichś tam krajach o innej kulturze,
tradycji itd. ukamieniowanie kobiety niewiernej.

Nie wiem czy wiesz, ale w Londynie ( miejscowości nie pomnę, ale
nie pamiętam, czy tyczyło tylko miasta, czy całego UK) do dziś
istnieje przepis, że nie należy bić żony po 22, ponieważ można
sąsiadom zakłócić ciszę nocną. Masz rację, należy go znieść i dać
możliwość bicia całą dobę - dlaczego tłuc tylko do 22?

Data: 2010-10-01 10:51:17
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-09-30 18:29, Artur Maśląg pisze:

[...]

Problem w tym, że sam nie wiesz o co Tobie chodzi. W zasadzie nie podałeś w całej dyskusji nawet jednego argumentu, a każdy argument Twojego dyskutanta to "argumęt" tylko dlatego, że jest dla Ciebie niewygodny. Po cholerę zabierasz głos jak nie masz nic do powiedzenia?

A.

Data: 2010-10-01 11:37:12
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
W dniu 2010-10-01 10:51, Arek (G) pisze:
[...]

Robisz w internecie specjalizację z psychoanalityki? Specjalnie
oryginalny nie jesteś, a efekty mizerne.

W zasadzie nie
podałeś w całej dyskusji nawet jednego argumentu,

Skoro masz problem ze zrozumieniem tego co napisałem to nic dziwnego,
że takie wnioski.

a każdy argument
Twojego dyskutanta to "argumęt" tylko dlatego, że jest dla Ciebie
niewygodny.

Znów masz problem - nie potrafisz obronić swojego absurdalnego
argumentu, więc automatycznie stał on się niewygodny dla interlokutora?
Może jednak jest on faktycznie absurdalny i głupi w zakresie omawianego
zagadnienia?

Po cholerę zabierasz głos jak nie masz nic do powiedzenia?

Fajna retoryka. Teraz to samo pytanie skieruj pod własnym adresem,
a ja się trochę z tego pośmieję :)

Data: 2010-10-01 12:39:24
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-10-01 11:37, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:

Robisz w internecie specjalizację z psychoanalityki? Specjalnie
oryginalny nie jesteś, a efekty mizerne.

Jestem tylko marną podróba Ciebie:)

W zasadzie nie
podałeś w całej dyskusji nawet jednego argumentu,

Skoro masz problem ze zrozumieniem tego co napisałem to nic dziwnego,
że takie wnioski.

Możliwe, że to jest przyczyna.

[...]

Może tak być. Co nie zmienia faktu, że nie próbujesz odpowiadać na stawiane pytania, tylko na siłę wykazujesz, że są marne, absurdalne i głupie.

Po cholerę zabierasz głos jak nie masz nic do powiedzenia?

Fajna retoryka. Teraz to samo pytanie skieruj pod własnym adresem,
a ja się trochę z tego pośmieję :)

Jedyne co piszesz, to "wykazujesz" absurdalność tego co piszą inni.

A.

Data: 2010-10-01 13:00:56
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Mandaty z fotorapida. Ju? mnie to wkur***
W dniu 2010-10-01 12:39, Arek (G) pisze:
(...)
Jestem tylko marną podróba Ciebie:)

Różnica jest podobna do różnicy między krzesłem, a krzesłem
elektrycznym - znaczy wiele Ci się wydaje.

Data: 2010-10-01 15:09:04
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-10-01 13:00, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
W dniu 2010-10-01 12:39, Arek (G) pisze:
(...)
Jestem tylko marną podróba Ciebie:)

Różnica jest podobna do różnicy między krzesłem, a krzesłem
elektrycznym - znaczy wiele Ci się wydaje.

Hmm, ile masz lat?

A.

Data: 2010-09-30 18:25:15
Autor: Lewis
[...]

Może w takim razie przeprowadźmy ankietę dotyczącą jakiegoś jednego z totalnie kretyńskich zapisów w ustawie i sprawdźmy co powie na to nasze społeczeństwo...
Czy będzie to: zostawmy to bez żadnego przedyskutowania bo jakieś mądre głowy nad tym pracowały i wszystko jest na pewno OK, czy może jednak porozmawiajmy o tym co w tej ustawie/przepisie/prawie jest głupie i postarajmy się to zmienić...

 > Ale rozumiem że dla Ciebie wszystko co uchwalą nasi pOsłowie jest
 > święte i nie wolno z tym dyskutować...

Widzę, że dalsza dyskusja sensu nie ma - Heraklin niczego takiego
nie napisał....

Owszem słowo w słowo czegoś takiego nie napisał, w ogóle jego wypowiedzi to jednozdaniowe stwierdzenia bądź pytania do których trzeba się w jakiś sposób ustosunkować, domyślając się reszty...

Data: 2010-09-30 18:36:24
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2010-09-30 18:25, Lewis pisze:
[...]

Napieraj - póki co, to ja czytam generalnie o złym prawie i jego
olewaniu z założenia.

[...]

Droga otwarta, nikt Ciebie nie wstrzymuje. Jednak póki prawo takie
zapisy istnieją, to należy się do nich dostosować. Definicja
tego 'kretynizmu' może być bardzo subiektywna. Czekam na przykłady.

Owszem słowo w słowo czegoś takiego nie napisał,

W ogóle czegoś takiego nie napisał, a wręcz przeciwnie.

w ogóle jego wypowiedzi
to jednozdaniowe stwierdzenia bądź pytania do których trzeba się w jakiś
sposób ustosunkować, domyślając się reszty...

Ja tam nie mam problemów z interpretację tego co napisał.

Data: 2010-10-01 10:53:14
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-09-30 18:36, Artur Maśląg pisze:
[...]

Olewanie z założenia to Twoja interpretacja. A tak nawiasem sam napisałeś, że Skandynawowie przestrzegają prawa bo je traktuję te przepisy jako swoje i dobre dla nich. Więc dlaczego my Polacy mamy być gorsi? Przemyśl to i lepiej już nie odpowiadaj.

A.

Data: 2010-10-01 11:11:09
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
W dniu 2010-10-01 10:53, Arek (G) pisze:
[...]

Nie, to Ty napisałeś - choćby w przypadku podejścia do znaków drogowych.

A tak nawiasem sam
napisałeś, że Skandynawowie przestrzegają prawa bo je traktuję te
przepisy jako swoje i dobre dla nich.

No, napisałem byś odkrył różnicę.

Więc dlaczego my Polacy mamy być gorsi?

Nie wiem - to nie ja olewam znaki, ponieważ kilka było idiotycznie
postawionych.

Przemyśl to i lepiej już nie odpowiadaj.

Póki co, to widzę, że masz jakiś problem i chciałbyś by inni milczeli.

Data: 2010-10-01 12:42:53
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-10-01 11:11, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
[...]

Nie napisałem tak. Przeczytaj jeszcze raz.

A tak nawiasem sam
napisałeś, że Skandynawowie przestrzegają prawa bo je traktuję te
przepisy jako swoje i dobre dla nich.

No, napisałem byś odkrył różnicę.

To napisz na czym według Ciebie polega ta różnica. Zakładanie, że polscy kierowcy to idioci podaruj sobie.

Więc dlaczego my Polacy mamy być gorsi?

Nie wiem - to nie ja olewam znaki, ponieważ kilka było idiotycznie
postawionych.

Gdzie napisałem, że tak robisz?

Przemyśl to i lepiej już nie odpowiadaj.

Póki co, to widzę, że masz jakiś problem i chciałbyś by inni milczeli.

Staram się odpowiadać na czyjeś argumenty, nie nazywając ich "argumętami" oraz nie twierdze, że wszyscy piszą rzeczy absurdalne i głupie.

A.

Data: 2010-09-30 10:25:19
Autor: Cavallino
Użytkownik "waperr" <waperrNICZESPAMU@interia.pl> napisał w wiadomości news:i81gvn$cq0$1node1.news.atman.pl...

[...]

Od kiedy prawo jest patologią.

Data: 2010-09-30 11:06:29
Autor: J.F.
Mandaty z fotorapida. Ju? mnie to wkur***
Użytkownik "waperr" <waperrNICZESPAMU@interia.pl>
od kiedy przestrzeganie prawa jest patologia ??

Od 1933, a pewnie i od wczesniej :-P

J.

Data: 2010-09-29 23:29:14
Autor: J.F.
On Wed, 29 Sep 2010 23:12:02 +0200,  waperr wrote:
<ciach>
Ja mam lepszy pomysł dla tych co nie chcą płacić lub dawać zarobić SM, SG.
Sposób jest bardzo prosty: jeździć zgodnie z przepisami.

Prosty, ale czemu od razu nazywac go lepszym  ? :-)

J.

Data: 2010-09-29 23:42:09
Autor: waperr

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1sb7a61nhc56ab5d078if6s5nqp672kucq4ax.com...
[...]

Ok, jest ich kilka niech sobie każdy wybierze lepszy :)
wg swojej opinii.

waperr

Data: 2010-09-29 23:39:47
Autor: Cavallino
Użytkownik "waperr" <waperr@interia.pl> napisał w wiadomości news:i80a4h$64e$1node1.news.atman.pl...
<ciach>

Ja mam lepszy pomysł dla tych co nie chcą płacić lub dawać zarobić SM, SG.

Sposób jest bardzo prosty: jeździć zgodnie z przepisami.

Tylko nie wyskakiwać z "kapeluszowaniem" mi tu,

To Ty nie wyskakuj z tego typu durnymi tekstami.
KAPELUSZ PLONK WARNING

Data: 2010-09-29 23:55:05
Autor: waperr

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i80bn4$k0n$1news.onet.pl...
[...]

Dlaczego durny ??
Poproszę o uzasadnienie co jest durne w przestrzeganiu prawa (czasem niestety durnego).
Durne jest jego nie przestrzeganie wiedząc jaka kara za to grozi i ze może być ona nieunikniona w pewnych sytuacjach.

KAPELUSZ PLONK WARNING
Kapelusza nie posiadam, ale może kiedyś sobie kupię :)

Data: 2010-09-29 23:59:03
Autor: Cavallino
Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
Użytkownik "waperr" <waperr@interia.pl> napisał w wiadomości news:

To Ty nie wyskakuj z tego typu durnymi tekstami.

Dlaczego durny ??

Bo to grupa dla kierowców, a nie forum dla melepetów bez mózgu.
Którzy zamiast pomyśleć wolą się bać władzy i tego co sobie odgórnie ustanowiła, żeby budżet napychać.

Poproszę o uzasadnienie co jest durne w przestrzeganiu prawa

Nic, o ile prawo jest legalnie ustanowione.
To konkretne nie jest, bo jest niezgodne z wolą większości w imieniu której było stanowione.

KAPELUSZ PLONK WARNING
Kapelusza nie posiadam, ale może kiedyś sobie kupię :)

Rób co chcesz, tylko nie pisz w ten sposób na tej grupie.

Data: 2010-09-30 00:11:55
Autor: waperr

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i80cr7$mhm$1news.onet.pl...
Użytkownik "waperr" <waperr@interia.pl> napisał w wiadomości news:

To Ty nie wyskakuj z tego typu durnymi tekstami.

Dlaczego durny ??

Bo to grupa dla kierowców, a nie forum dla melepetów bez mózgu.
Bez komentarza chyba że o sobie piszesz ..

Którzy zamiast pomyśleć wolą się bać władzy i tego co sobie odgórnie ustanowiła, żeby budżet napychać.
Jak byś pomyślał to byś wiedział że przy większej prędkości wydłuża się droga hamowania co może mieć niebagatelne znaczenie na drodze.

Poproszę o uzasadnienie co jest durne w przestrzeganiu prawa

Nic, o ile prawo jest legalnie ustanowione.
To konkretne nie jest, bo jest niezgodne z wolą większości w imieniu której było stanowione.
Ustanowione przez wybranych tej większości więc i przez nich.

Zaskarż do sądu lub TK jeśli masz dowody wygrasz i będzie lepiej

Też mi się nie podoba w kilku miejscach ale to nie znaczy że trzeba je łamać, tym bardziej narażając życie swoje i innych.

KAPELUSZ PLONK WARNING
Kapelusza nie posiadam, ale może kiedyś sobie kupię :)

Rób co chcesz, tylko nie pisz w ten sposób na tej grupie.

A wolności słowa to już nie mamy ??
W jaki to niby sposób ?

Data: 2010-09-30 00:21:00
Autor: Cavallino
Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
Użytkownik "waperr" <waperr@interia.pl> napisał w wiadomości news:

Bo to grupa dla kierowców, a nie forum dla melepetów bez mózgu.
Bez komentarza chyba że o sobie piszesz ..

Nie - ja myślę przez cały czas gdy prowadzę samochód.
Dlatego nie jest mi potrzebne, aby ktoś w Sejmie robił to za mnie, zwłaszcza głupszy.

Którzy zamiast pomyśleć wolą się bać władzy i tego co sobie odgórnie ustanowiła, żeby budżet napychać.
Jak byś pomyślał to byś wiedział że przy większej prędkości wydłuża się droga hamowania

Co za bzdety.
A jak przyspieszysz od 0 do dozwolonego 90 to się skróci? ;-)

To konkretne nie jest, bo jest niezgodne z wolą większości w imieniu której było stanowione.
Ustanowione przez wybranych tej większości więc i przez nich.

Sami się wybrali.
Ja im nie dawałem nigdy zgody na reprezentowanie mnie, zwłaszcza jeśli mają zamiar robić odwrotnie.
Podobnie jak większość narodu.

Jakby chcieli być zgodni z prawem, to o najważniejsze sprawy mogliby zapytać w referendum.
Nie robią tego - uważają że wiedzą lepiej.
Ja uważam, że wiedzą gorzej i olewam ich pomysły.
Większość na drodze robi dokładnie tak samo, zresztą oni sami też.

Zaskarż do sądu lub TK

Nie chce mi się.
Nie mam obowiązku jakiejkolwiek współpracy z jakąkolwiek władzą.
Niech się ta mafia sama sobie szarogęsi.

Też mi się nie podoba w kilku miejscach ale to nie znaczy że trzeba je łamać,

Trzeba.
Co nie jest zgodne z prawem naturalnym tego po prostu nie ma.

Rób co chcesz, tylko nie pisz w ten sposób na tej grupie.

A wolności słowa to już nie mamy ??

Obowiązku czytania Twoich wypocin nie mamy.
Więc napisz jeszcze raz swój bełkot o świętym i objawionym nadaniu limitów prędkości i już się nie zobaczymy.

Data: 2010-09-30 08:33:48
Autor: CeSaR
Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
Obowiązku czytania Twoich wypocin nie mamy.
Więc napisz jeszcze raz swój bełkot o świętym i objawionym nadaniu limitów prędkości i już się nie zobaczymy.

TYLKO ty go nie zobaczysz. Więc nie rób z tego wielkiego halo królu astrachańskich szos.

Data: 2010-09-30 10:26:12
Autor: waperr

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i80e4d$p86$1news.onet.pl...

Co za bzdety.
A jak przyspieszysz od 0 do dozwolonego 90 to się skróci? ;-)

Naucz się czytać ze zrozumieniem i odpowiadać merytorycznie na inne posty.
Mowa była o drodze hamowania dla pojazdów, o tym że z 50km/h zatrzymamy
się na krótszym odcinku niż z 90km/h.
Widać nie wiesz o czym się do Ciebie pisze więc kończę tę "rozmowę".

Data: 2010-09-30 10:31:25
Autor: Cavallino
Użytkownik "waperr" <waperrNICZESPAMU@interia.pl> napisał w wiadomości news:i81hki$cvn$1node1.news.atman.pl...

[...]

Dobra rada, tyle że zastosuj ją do siebie.

Mowa była o drodze hamowania dla pojazdów, o tym że z 50km/h zatrzymamy
się na krótszym odcinku niż z 90km/h.

Oczywiście.
A z 40 km/h na krótszym niż z 50, z 30 km/h na krótszym niż 40 itd
Aż do 0 km/h - dopiero wtedy jest maks, krótka droga hamowania.

Czemu więc 50 km/h, a nie 0 km/h?

To jedyna rozsądna wartość dla takich jak Ty.
Dokładnie takie limity powinny was obowiązywać.

Widać nie wiesz o czym się do Ciebie pisze więc kończę tę "rozmowę".

Rozmowę?
To było ostrzeżenie, a nie żadna rozmowa.
Z kapeluszami się nie rozmawia, kapeluszy się sekuje.

Data: 2010-09-30 10:39:51
Autor: Jan Kowalski
[...]
Większość narodu robi odwrotnie? ;-)
Ja im dałem głos aby mnie reprezentowali w sejmie i senacie. Niestety nie mam narzędzia abym ich odwołał z chwilą, kiedy ich działania są ukierunkowane przeciwko mnie.

Data: 2010-09-30 10:45:36
Autor: Cavallino
Użytkownik "Jan Kowalski" <Kowalski@nomail.pl> napisał w wiadomości news:i81icn$o2e$1news.net.icm.edu.pl...
[...]

Zwłaszcza na drogach - tak.

Ja im dałem głos aby mnie reprezentowali w sejmie i senacie.

A wiesz co znaczy reprezentować?
Bo absolutnie to nie oznacza, że mają działać niezgodnie z Twoimi intencjami.

Data: 2010-09-30 09:51:11
Autor: Heraklit
Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
Był sobie taki dzień: 30 wrzesień (czwartek), gdy o godzinie 0:11
*waperr* naskrobał(a):

A wolności słowa to już nie mamy ??
W jaki to niby sposób ?

odpuść sobie "dyskurs" z kanapowym lwem. Pozostanie Ci tylko niesmak.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2010-09-30 09:47:35

Data: 2010-09-30 01:01:02
Autor: Jotte
Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
W wiadomości news:i80cl8$6j3$1node1.news.atman.pl waperr
<waperr@interia.pl> pisze:

Tylko nie wyskakiwać z "kapeluszowaniem" mi tu,
To Ty nie wyskakuj z tego typu durnymi tekstami.
Dlaczego durny ??
Nie jest durny,
Po prostu rozmawiasz ze zdeklarowanym i powszechnie znanym idiotą.

Poproszę o uzasadnienie co jest durne w przestrzeganiu prawa (czasem niestety durnego).
Jest takie powiedzenie - kto jest głupszy? głupiec, czy ten kto za głupcen podąża?

KAPELUSZ PLONK WARNING
Kapelusza nie posiadam, ale może kiedyś sobie kupię :)
Mówiłem wyżej, że rozmawiasz z debilem.
Czytnik sobie skonfiguruje i co wówczas poczniesz? ;)

--
Jotte

Data: 2010-09-30 09:20:48
Autor: romanza
Dnia Thu, 30 Sep 2010 01:01:02 +0200, Jotte napisał(a):

[...]

Potwierdzam w całości!:)))
--
Z pozdrowieniami
RonnyPL - romanza@konto.pl

Data: 2010-09-30 10:23:34
Autor: waperr

Użytkownik "Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisał w wiadomości news:i80gg0$2f1$1news.dialog.net.pl...

Po prostu rozmawiasz ze zdeklarowanym i powszechnie znanym idiotą.

Mówiłem wyżej, że rozmawiasz z debilem.
Czytnik sobie skonfiguruje i co wówczas poczniesz? ;)

Ma człowiek inne zdanie i jak widać nie potrafi go uzasadnić
trzyma się kurczowo, tak bo tak i już.
Dla takich to tylko wyspa bezludna i kilka palm bananowych .....

-- Jotte

pzdr
waperr

Data: 2010-09-30 10:26:39
Autor: Cavallino
Użytkownik "waperr" <waperrNICZESPAMU@interia.pl> napisał w wiadomości news:i81hfl$cun$1node1.news.atman.pl...

[...]

Dla takich baranów jak Wy to na pewno.
Kapelusznicza banda debili powinna trzymać się razem.

Data: 2010-09-30 13:14:11
Autor: to
Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
begin waperr
Ma czÂłowiek inne zdanie i jak widaĂŚ nie potrafi go uzasadniĂŚ trzyma siĂŞ
kurczowo, tak bo tak i juÂż. Dla takich to tylko wyspa bezludna i kilka
palm bananowych .....

A Ty swoje jakkolwiek uzasadniłeś? Powtarzasz tylko w kółko, że sensem życia jest respektowanie najgłupszego nawet przepisu.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-30 21:09:53
Autor: waperr

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4ca48d23$0$22810$65785112news.neostrada.pl...
A Ty swoje jakkolwiek uzasadniłeś? Powtarzasz tylko w kółko, że sensem
życia jest respektowanie najgłupszego nawet przepisu.
Tak nie uważam, ale jeśli decyduje się na jego łamanie to nie płacze ponosząc konsekwencje
znając je odgórnie....

-- ignorance is bliss

Data: 2010-09-30 18:35:01
Autor: Jotte
Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
W wiadomości news:i81hfl$cun$1node1.news.atman.pl waperr
<waperrNICZESPAMU@interia.pl> pisze:

Po prostu rozmawiasz ze zdeklarowanym i powszechnie znanym idiotą.
Mówiłem wyżej, że rozmawiasz z debilem.
Czytnik sobie skonfiguruje i co wówczas poczniesz? ;)
Ma człowiek inne zdanie
Człowiek? Zdanie?
Bez przesady.

Dla takich to tylko wyspa bezludna i kilka palm bananowych .....
Pobożne życzenie.
Tymczasem istnieje możliwość, że ten psychopata porusza się po publicznych drogach. Po których jeździsz ty, twoja rodzina, znajomi i cała reszta normalnych lub prawie normalnych ludzi.

--
Jotte

Data: 2010-09-30 00:20:31
Autor: z
waperr pisze:
<ciach>

Ja mam lepszy pomysł dla tych co nie chcą płacić lub dawać zarobić SM, SG.

Sposób jest bardzo prosty: jeździć zgodnie z przepisami.

Po pierwsze nie da się - rozum, życie twierdzi że ograniczenia są o 20 km/h za nisko (zresztą "organy" też łapią za +20)
A po drugie te "organy" zastawiają specjalnie pułapki w stylu po remoncie nie zabrano znaku albo zapomniano z powrotem postawić.
Albo wyłapują lornetką delikwentów przekraczających ciągłą o 30 cm przy wyprzedzaniu tira gdy w promieniu 1 km żywej duszy.
Albo za parkowanie na zakazie na uliczce osiedlowej gdy sobie mieszkańcy jednego bloku załatwili znak bo im samochody hałasowały podczas gdy sami przejeżdżają pod nosem innym. Zima 21:30 pojechałem jak najbliżej żeby chore dziecko szybo zanieść do domu. Te sępy z białej fabi tylko na to czekały. Jak zszedłem żeby przeparkować już było po ptokach.

Za takie pierdoły płacę manaty. Jak mam szanować prawo i jego organy?

Data: 2010-09-30 07:42:09
Autor: Agent
[...]

Nie mówię że przepisy nie są czasami bez sensu ale warto się zastanowic dlaczego dane ogrniaczenie (prędkośc, zattrzymywanie) tam stoi. Dla przykładu z tym chorym dzieckiem to przypuszczalnie było to w okolicy szpitala/przychodni. Może zakaz był aby nikt tam nie parkował bo karetka musi mieć swobodny przejazd? Albo jeszcze kilka innych powodów. Łamiącym przepisy wszystko wydaje się durne ale jakby sie zastaowić to tak zawsze nie jest. Np ograniczenie do 70 przy zblizaniu sie do skrzyzowania. Ktoś powie że droga w tym miescu była prosta jak strzała. Ale z 90 nie wyhamowałby przed przeszkodą a i wjeżdżający z podporządkowanej ma z tym problem jak wszyscy zapierdal...
Ja czekam na autostrady (tanie najlepiej) to jak się przejedzie kilkaset km bez korków i obszarów zabudowanych to ten krótki odcinek bez problemu moge jechac przepisowo. Do teraz każdy jeździ szybciej (ja też) bo normalne to nie jest aby w 21 wieku w centrum Europy pół Polski jechac w 8 godzin.

Data: 2010-09-30 08:27:22
Autor: z
Agent pisze:

Nie mówię że przepisy nie są czasami bez sensu ale warto się zastanowic dlaczego dane ogrniaczenie (prędkośc, zattrzymywanie) tam stoi.

Pewnie że nie zawsze ale jak się człowieku starasz a tu ci urządzają łapanki, manipulują znakami, czepiają się szczegółów to normalnie krew zalewa.
A później czytasz teksty w stylu "trzeba było przestrzegać przepisów"...
Normalny Kowalski żeby normalnie żyć musi płacić mandaty bo tak są skonstruowane przepisy. Dlaczego? Dla bezpieczeństwa? BZDURA!!!

Data: 2010-09-30 10:45:30
Autor: Agent

Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i81akc$f1t$1inews.gazeta.pl...
Agent pisze:

[...]

No ale ile tak naprawdę jest tych znaków po remontach nie zdjętych itp. Pozostałe narzekania sa że gdziej jest ograniczenie do 70 a można spokojnie 130. Pewnie można ale nie w każdych warunkach a znaki sa ustawiane pewnie na jakąś przeciętność - pewnie cos pomiedzy ładna pogodą a ślizgawicą i oblodzeniem. Poza tym jakoś nie poczułem żeby w Polsce ograniczenia prędkości odbiegały na minus w stosunku do Europy. Powiedziałbym nawet że jest mniej bzdur niż u sąsiadów. Dlatego nie mam nic do znaków, nie mam nic do Policji (bo to ich robota). Wybór nalezy do nas kierowców. I nie ma się co użalać i psioczyć - dostajesz mandat i bierzesz to "na klate".

Data: 2010-09-30 21:42:06
Autor: z
Agent pisze:

[...]

Pewnie jakiś pechowy jestem (podobnie jak cała rzesza kierowców których nie nadążał obsługiwać radiowóz pewnego sobotniego przedpołudnia w Lublinie koło Makro.)
Muszę coś naprawdę nabroić żeby jakaś równowaga była dla takiego prześladowania mojej osoby. :-)

Data: 2010-09-30 13:53:18
Autor: wharton
Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
Myśle żeby sobie kupić fotoradar. Dostanę dotacje z Unii w projekcie
"Utrzymanie bezpieczeństwa na osiedlu" 75%, reszte uzbieram. Miałem
kupić sobie nowy samochód ale co tam, lepiej kupie fotoradar,
inwestycja szybko się zwróci. Akurat mieszkam na drodze na której jest
szkoła i ograniczenie do 40. FR ustawie za swoim płotem a obiektyw
między sztachetami. Zwolnie sie z pracy bo teraz radar będzie czepał
dla mnie kase. Proponuje wam zrobić podobnie, bo przecież każdy orze
jak może i ogólnie chodzi o to żeby nie robić a zarobić...

Data: 2010-09-30 14:52:12
Autor: Jakub Witkowski
[...]

Niekoniecznie.
SM potrafi karać również tych przestrzegających przepisów.
A to dlatego, że sama ich nie zna za dobrze.

Data: 2010-09-30 17:33:17
Autor: Artur Maśląg
Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
(...)
Niekoniecznie.
SM potrafi karać również tych przestrzegających przepisów.
A to dlatego, że sama ich nie zna za dobrze.

Policji też się to zdarza...

Data: 2010-09-29 23:56:00
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 29 Sep 2010 13:15:47 -0700 (PDT), wharton napisał(a):

[...]

Nie, Znamy przepisy i wykorzystujemy to. Płacą tylko frajerzy. P.S. fotoradar ma błąd pomiaru +- 3km/h. Czyli jeśli rejestruje 60km/h, to
Twoja prędkość mogła wynosić 57km/h. --
     ___________ (R)

Data: 2010-09-30 07:49:35
Autor: Agent

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:c1.01.3MrXmK$Itnmike.oldfield.org.pl...
[...]

A ja jeżdże juz rok przed radarami + 10 do 15 i jeszcze żaden mi nie strzelił :)

Data: 2010-09-30 08:41:33
Autor: paranoix
W dniu 2010-09-30 07:49, Agent pisze:
A ja jeżdże juz rok przed radarami + 10 do 15 i jeszcze żaden mi nie
strzelił :)

No to uważaj na drogach Zachodniopomorskiego, jeśli tamtędy się poruszasz, bo ja z jakiejś okolicznej mieściny otrzymałem niestety mandat z fotoradaru za 61/50 km/h. Normalnie WARYJAT drogowy.

Ja nie mam czasu ani ochoty na użeranie się ze strażą wiejską, więc płace dopiero po ostatecznym ponagleniu (listy polecone za potwierdzeniem odbioru i biurokracja też kosztują).

Data: 2010-09-30 08:57:16
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
W dniu 2010-09-30 08:41, paranoix pisze:
[...]

Fakt, jest ich tam trochę i do tego czasem nieźle zamaskowane :)

Normalnie WARYJAT drogowy.

No risk, no fun.

Ja nie mam czasu ani ochoty na użeranie się ze strażą wiejską, więc
płace dopiero po ostatecznym ponagleniu (listy polecone za
potwierdzeniem odbioru i biurokracja też kosztują).

Wiesz, ktoś tutaj strasznie narzekał jak to ci źli Słowacy namierzyli
go na terenie zabudowanym z podobną prędkością, a przecież to nic
złego i absolutnie normalne zachowanie...

Data: 2010-09-30 09:24:16
Autor: Marcin N

Użytkownik "paranoix" <paranoix83@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i81bet$9gi$1@news.onet.pl...

Ja nie mam czasu ani ochoty na użeranie się ze strażą wiejską, więc płace dopiero po ostatecznym ponagleniu (listy polecone za potwierdzeniem odbioru i biurokracja też kosztują).

ONI o tym wiedzą. Dlatego wystawiają te tysiące mandatów.
Nie chcesz płacić - musisz poświęcić trochę czasu, ale wcale do tego nie namawiam. Przez to, że większość "nie ma czasu ani ochoty" SM odpuszcza tym, którzy ten czas na walkę o swoje prawa znajdują. SM wie, że gdy kierowca się postawi, to sprawa się znacznie wydłuża, strażnicy muszą poświęcić jej sporo energii i nie zobaczą już ani grosza.

Data: 2010-09-30 22:48:40
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 30 Sep 2010 09:24:16 +0200, Marcin N napisał(a):

[...]

Wiedzą, że każdy kierowca może się SKUTECZNIE postawić. I wówczas oni mają
kupę czasu straconego i zero kasy na koncie. Przy okazji - proponuję dość ciekawą forme obywatelskiego nieposłuszeństwa.
Wystarczy mandaty spłacac przelewami po 10 groszy. Wiele banków oferuje
darmowe przelewy internetowe, a księgowanie przez urząd miasta kosztuje :>

--
     ___________ (R)

Data: 2010-09-30 22:46:42
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 30 Sep 2010 08:41:33 +0200, paranoix napisał(a):

No to uważaj na drogach Zachodniopomorskiego, jeśli tamtędy się poruszasz, bo ja z jakiejś okolicznej mieściny otrzymałem niestety mandat z fotoradaru za 61/50 km/h. Normalnie WARYJAT drogowy.

No i mogłeś twierdzić, że wykroczenie to było 58/50. --
     ___________ (R)

Data: 2010-10-01 07:04:55
Autor: z
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Jak to praktycznie wygląda?
Miałem właśnie 81 na zakazie do 50
(Z drobnym zastrzeżeniem zaginięcia znaku podwyższającego do 70)
Trzeba się było od razu stawiać że nie 81 tylko 78?
Fotoradar był na statywie. Czy dla wszystkich urządzeń jest taka tolerancja? Czy policjanci mogą się uprzeć i co wtedy na to sąd?
Krótko mówiąc czy warto?

Data: 2010-10-01 19:08:58
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 01 Oct 2010 07:04:55 +0200, z napisał(a):

[...]

Przede wszystkim - jak chwilę poczytasz przepisy, to się okazuje, że nic
nie płacisz, bo nie mają sprawcy.

Fotoradar był na statywie. Czy dla wszystkich urządzeń jest taka tolerancja? Czy policjanci mogą się uprzeć i co wtedy na to sąd?
Krótko mówiąc czy warto?

Warto. Bo nie płacisz ani złotówki. --
     ___________ (R)

Data: 2010-10-02 13:19:41
Autor: z
Adam Płaszczyca pisze:

Przede wszystkim - jak chwilę poczytasz przepisy, to się okazuje, że nic
nie płacisz, bo nie mają sprawcy.

Jeśli chodzi Ci o niezidentyfikowanego kierowcę to akurat się nie dało bo 100 m za fotoradarem stał radiowóz i zatrzymywał.
w tym przypadku to chodziłoby mi o niższy taryfikator - przekroczenie nie o 31 tylko 28 :-)

Data: 2010-09-30 08:48:13
Autor: Czarek Daniluk
[...]

Chyba przed obudowami ;) z których duża większość ma jeszcze przykrywkę na wyjściu na obiektyw :D

Pozdrawiam !!

Data: 2010-09-30 10:39:47
Autor: Agent

Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w wiadomości news:i81bra$a3e$1news.onet.pl...
[...]

No przez ten okres napewno musiałem kiedyś trafic na zajętą budkę przez ptaszka :)

Data: 2010-10-01 12:19:52
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2010-09-30 10:39, Agent pisze:

No przez ten okres napewno musiałem kiedyś trafic na zajętą budkę przez
ptaszka :)

Na gierkówce naprawdę niewielka ich ilość ma obiektyw ze zdjętą osłoną ;)
Jadąc Radom/Kielce też da się to zauważyć :) a obudowy na Multanovę których przed Kielcami sporo ładnie widać że puste są w środku :D

Pozdrawiam !!

Data: 2010-09-30 22:46:07
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 30 Sep 2010 07:49:35 +0200, Agent napisał(a):

P.S. fotoradar ma błąd pomiaru +- 3km/h. Czyli jeśli rejestruje 60km/h, to
Twoja prędkość mogła wynosić 57km/h.

A ja jeżdże juz rok przed radarami + 10 do 15 i jeszcze żaden mi nie strzelił :)

A niech strzela. Wystarczy przeczytać trochę paragrafów, artykułów i
wiadomości z sieci i mogą Ci nagwizdać. --
     ___________ (R)

Data: 2010-09-29 23:59:34
Autor: Kris
Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
co ci szkodi jezdzic przepisowo?
zaoszczedzisz na nerwach :)

Data: 2010-09-30 12:47:39
Autor: ..Aldi..Romek..
Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
?> co ci szkodi jezdzic przepisowo?
zaoszczedzisz na nerwach :)

zdaje się, że stosunkowo niedużo jeździsz, prawda?
aktualnie mam pracę głównie stacjonarną i też się mogę pochwalić przepisowym jeżdżeniem, ale do niedawna pracowałęm wysoce mobilnie i wszędzie zawsze byłem spóźniony - uroki pracy z rozproszonymi klientami o różnych wymaganiach

na szczęście w ciągu dwóch lat miałęm tylko dwa mandaty, ale jednak...

punkt widzenia jak zwykle zależy od punktu siedzenia

Data: 2010-10-09 16:31:36
Autor: Kris

Użytkownik "..Aldi..Romek.." <romek1@poczta.fm> napisał w wiadomości news:i81psg$j2t$1usenet.news.interia.pl...
[...]

od 17 lat jeżdże i to róznie w życiu bywało
średnio mandat dostaje co 5 lat
i to za pierdółkę pasy, parkowanie
dwa razy dostalem za predkosc
a to gdy czlowiek byl mlody i glupi i musial sobie udowaniac
swoja glupote
przez 4 lata pracowalem jako przedstawiciel
i nie musialem zapierdalac i byc hamem z pelnym
pecherzem na drodze

nie przekraczam predkosci bo pospiech nie ma sensu
i nic nie daje na naszych zakorkowanych drogach
max +20km/h i tyle

obecnie na drogach mozna zginac za to ze jedzi sie przepisowo
i nie zjedzie sie jak jakis duran leci na 3 ciego

Data: 2010-09-30 07:28:29
Autor: Agent
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Jedyne czym można wytłumaczyc te widełki rozsądnie to to że nie zależą one od prędkości ale od miejsca. i np jak sie przekroczy o 20 km na autostradzie to inaczej sie to traktuje jak 11 km w obszarze zabudowanym. Inna sprawa że SM rzadko chodzi o zagrożenia na drodze a jedynie na kasie. Dlatego zawsze u nich jest wszystko max.

Data: 2010-09-30 09:02:55
Autor: Vlad The Ripper

Użytkownik "wharton" <kubawharton@yahoo.com> napisał w wiadomości news:278d7c5c-47a4-4e33-875c-1985cdbf7dccf25g2000yqc.googlegroups.com...
[...]

Ja zawsze dostawałem w dolnej granicy z taryfikatora, ale może stołeczna SM wie, że i tak na swoje wyjdzie, bo ludzie nie beda sie odwoływać i kombinować jak dostaną kwotę z dołu widełek. Poza tym miałem zawsze grubsze przekroczenia typu 90 z hakiem na 50.
Myslę, że za małe przekoczenia dają górne widełki, bo więcej zarobią po odliczeniu kosztu obróbki fot.
Czarnuchy z SM stosują dość prymitywną technikę fotografowania. Focą z samochodu w krzakach lub za zakrętem (nawet nie chce im się na deszcz i zimno wychodzić. :). Łatwo ich uniknąć mając CB radio, u mnie odkąd mam zero mandatów. Polecam zakup radia i antenki. Zestaw w cenie twoich mandatów posłuży przez lata i można potraktować to jako inwestycję w bezpieczeństwo własnego portfela, a w innych sytuacjach radio też się przyda.

Data: 2010-09-30 11:23:26
Autor: CUT
Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
W dniu 2010-09-29 22:15, wharton pisze:
Mój 3.mandat karny za przekroczenie prędkości. Pierwszy był o 14 km/h

Polecam to:
http://www.youtube.com/watch?v=WNFfs8g4uyk

WARTO

Data: 2010-09-30 21:23:30
Autor: jerzu
Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
On Wed, 29 Sep 2010 13:15:47 -0700 (PDT), wharton
<kubawharton@yahoo.com> wrote:

Czy wy też dostajecie "zawyżone" mandaty od Straszaków?

Dostałeś "z widełek". A że masz pecha, to dostałeś "górny wymiar".
Ja za B-1 od SM dostałem ostatnio 200. A mogli dać i 500.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***