Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***

Data: 2010-09-29 22:21:11
Autor: Artur Maśląg
Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
W dniu 2010-09-29 22:15, wharton pisze:
Mój 3.mandat karny za przekroczenie prędkości.

Może czas jeździć rozsądniej?

Pierwszy był o 14 km/h
- dostałem 100zł/2pkt. Nie zapłaciłem przyszedł komornik. Było minęło.
Drugi był o całe 11 km/h. SM wystawiła mi na 100/2, ale to w okolicy
to się dogadałem, spuścili na 50/2.

Aha, dogadałeś się...

Teraz niedawno wracałem z wakacji
14.08. Mandat dostałem po ponad miesiącu od SM gdzies koło
Człuchowa :D ale nie w samej gminie i nie to jest meritum. Mandat
karny w wysokości 200/4 za przekroczenie o 21 km/h (doz. 70/91
stwier.)

Wg obowiązującego taryfikatora:
Przekroczenie dopuszczalnej prędkości:
do 10km/h - do 50 zł
o 11-20km/h - od 50 do 100 zł
o 21-30km/h - od 100 do 200 zł
o 31-40km/h - od 200 do 300 zł
o 41-50km/h - od 300 do 400 zł
powyżej 50 - od 400 do 500 zł

Za każdym razem przekroczenie w dolnej granicy tzw. "widełek". Jak tu
się nie wkur*** kiedy ciągle dostaję maksymalnie po dupie. Pisałem
odwołanie do SM mailem ale zero odzewu. Czekam. Witki mi już opadają.
Czy wy też dostajecie "zawyżone" mandaty od Straszaków?

Jakie zawyżone? Z widełek.

Data: 2010-09-29 23:17:59
Autor: Filip KK
W dniu 2010-09-29 22:21, Artur Maśląg pisze:

Może czas jeździć rozsądniej?

A Ty jeździsz zawsze rozsądnie i przepisowo?

Aha, dogadałeś się...

W czym widzisz problem?

Jakie zawyżone? Z widełek.

NIE! Z widełek zawyżone. Jeżeli są widełki od 100 do 200 za przekroczenie X do Y, to dlaczego 200 zł jest za X a nie 100 zł? Bo tak się komuś podobało? Czy ktoś nie miał w tym dniu humoru?

Data: 2010-09-30 08:42:27
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
W dniu 2010-09-29 23:17, Filip KK pisze:
W dniu 2010-09-29 22:21, Artur Maśląg pisze:

Może czas jeździć rozsądniej?

A Ty jeździsz zawsze rozsądnie i przepisowo?

Zazwyczaj - dzięki temu nie narzekam i nie płaczę, a mam święty spokój

Aha, dogadałeś się...

W czym widzisz problem?

Problem jest zasadniczy - byle uciec od odpowiedzialności i zapłacić
jak najmniej. Jeśli mandat niezasłużony to nie przyjmować, a nie
bawić się w dość rozpowszechnioną patologię.

[...]

Od kiedy widełki zależą od samej prędkości? Zdecydowanie bardziej
od sytuacji i miejsca - np. przekroczenie na autostradzie o 21km/h
jest dużo mniej niebezpieczne niż to samo w mieście.

Data: 2010-09-30 07:29:44
Autor: Massai
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

> [...]

od sytuacji i miejsca - np. przekroczenie na autostradzie o 21km/h
jest dużo mniej niebezpieczne niż to samo w mieście.

Z drugiej strony - stwierdzone np. 91 na 70 to chyba nie kwalifikuje
się przedział 21-30, nie?
Skoro zazwyczaj błąd pomiaru fotoradaru to +-3 km/h do 100 km, powyżej
- 3 procent (nie wiem czy fotorapidy też taki błąd mają), to jak byk
nie można udowodnić że przekroczył o 21, a jedynie że przekroczył na
pewno o 18... i wpada do niższego przedziału.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-30 09:37:22
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
W dniu 2010-09-30 09:29, Massai pisze:
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

[...]

Myślisz, że nie jest to uwzględnione przy pomiarze?

Data: 2010-09-30 07:46:48
Autor: Massai
Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

> [...]

> przekroczył na pewno o 18... i wpada do niższego przedziału.

Myślisz, że nie jest to uwzględnione przy pomiarze?

Hm, wątpię.
Aparatura robi fotkę, i predkość zmierzoną i tyle...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-30 10:29:47
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
W dniu 2010-09-30 09:46, Massai pisze:
(...)
Myślisz, że nie jest to uwzględnione przy pomiarze?

Hm, wątpię.
Aparatura robi fotkę, i predkość zmierzoną i tyle...

Gdyby było tak jak sugerujesz, to każde przekroczenie
w granicach błędu należałoby podważyć - liczniki samochodów
też mają stosowną tolerancję itd.

Data: 2010-09-30 09:50:10
Autor: Massai
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

> [...]

Gdyby było tak jak sugerujesz, to każde przekroczenie
w granicach błędu należałoby podważyć - liczniki samochodów

Niezupełnie. Licznik samochodu ma stosowną tolerancję, ale tylko w
górę, tzn. może zawyżać wskazywaną prędkość, ale nie wolno mu zaniżać.

Dlatego prawie wszystkie zawyżają ;-) i nie można się bronić - licznik
pokazywał mi 50, więc nie wiedziałem że jechałem 60...

Kiedyś widziałem jakiś test i bodajże tylko Cytryna C4 wskazywała
dokładnie co do 1 km.
Reszta zawyża i to wyraźnie, przy prędkościach powyżej 100 km/h normą
jest różnica 5-10 km/h, czasem bywa nawet 20 km/h.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-30 13:26:10
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
W dniu 2010-09-30 11:50, Massai pisze:
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

[...]

Zgadza się - skąd więc wątpliwość, że wynik FR nie zawiera stosownej
kompensaty tolerancji pomiaru?

Dlatego prawie wszystkie zawyżają ;-) i nie można się bronić - licznik
pokazywał mi 50, więc nie wiedziałem że jechałem 60...

Zapomniałeś o sytuacji, że ktoś może mieć opony niezgodne z homologacją
(a co, w Polsce wszystko wolno) i w konkretnym przypadku licznik
mu faktycznie zaniży prędkość faktyczną :)

Co do stwierdzenia "i nie można się bronić" - tkwisz w mylnym błędzie ;)
Większość twierdzi, ze to niemożliwe itd.

Data: 2010-09-30 13:14:43
Autor: Massai
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

> górę, tzn. może zawyżać wskazywaną prędkość, ale nie wolno mu
> zaniżać.

Zgadza się - skąd więc wątpliwość, że wynik FR nie zawiera stosownej
kompensaty tolerancji pomiaru?

No cóż, fotoradary sa produkowane na potrzeby wielu krajów, z różnym
ustawodawstwem.

Poza tym - były linkowane tu takie sprawy w sądach gdzie ludzie
skutecznie wykłócali się o ten błąd pomiaru.

Zresztą... policja sama często uzasadnia ustawianie fr na +10 czy +20
właśnie błędem pomiaru, tylko potem przy przyporządkowaniu do
odpowiedniego przedziału - zapomina o tym ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-30 17:25:02
Autor: Artur Maśląg
Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
W dniu 2010-09-30 15:14, Massai pisze:
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
(...)
Zgadza się - skąd więc wątpliwość, że wynik FR nie zawiera stosownej
kompensaty tolerancji pomiaru?

No cóż, fotoradary sa produkowane na potrzeby wielu krajów, z różnym
ustawodawstwem.

Owszem, ale to w żadnym miejscu nie determinuje konkretnego rozwiązania
technicznego w zakresie tolerancji pomiaru.

Poza tym - były linkowane tu takie sprawy w sądach gdzie ludzie
skutecznie wykłócali się o ten błąd pomiaru.

Wiesz, "takie sprawy" to zdecydowanie nieprecyzyjne stwierdzenie
w tej materii. Jeśli możesz, to podlinkuj, ale nie sądzę, by
tyczyło to tolerancji jako takiej. Może FR był źle ustawiony itd.

Zresztą... policja sama często uzasadnia ustawianie fr na +10 czy +20
właśnie błędem pomiaru, tylko potem przy przyporządkowaniu do
odpowiedniego przedziału - zapomina o tym ;-)

Tak, tak, wierz takim stwierdzeniom ;) - to nie ze względu na błąd
pomiaru, a ilość (możliwości techniczne urządzeń) i sens łapania przy
niewielkich przekroczeniach prędkości.

Data: 2010-09-30 14:46:40
Autor: Jakub Witkowski
Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
W dniu 2010-09-30 11:50, Massai pisze:
Niezupełnie. Licznik samochodu ma stosowną tolerancję, ale tylko w
górę, tzn. może zawyżać wskazywaną prędkość, ale nie wolno mu zaniżać.

A jesteś pewien, że radar nie ma na odwrót - może tylko zaniżać?
Ja tam nie wiem, ale takie rozwiązanie byłoby logiczne i ułatwiało (u)życie.

Data: 2010-09-30 12:47:42
Autor: masti
Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
Dnia pięknego Thu, 30 Sep 2010 14:46:40 +0200 osobnik zwany Jakub
Witkowski wystukał:

[...]

nie, ale np. w niemczech od wyniku odejmują 10% i 2-3% na błąd radaru i dopiero od tego płacisz

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-09-30 13:40:21
Autor: Massai
Jakub Witkowski wrote:

> [...]

A jesteś pewien, że radar nie ma na odwrót - może tylko zaniżać?
Ja tam nie wiem, ale takie rozwiązanie byłoby logiczne i ułatwiało

Rozporządzenie jasno mówi że może zawyżać, nie więcej niż te 3 km/3%

Natomiast nie sądzę żeby producenci fotoradarów tak kalibrowali sprzęt
żeby nie zawyżał.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-30 21:30:27
Autor: jerzu
Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
On Thu, 30 Sep 2010 13:40:21 +0000 (UTC), "Massai" <tsender@wp.pl>
wrote:

Natomiast nie sądzę żeby producenci fotoradarów tak kalibrowali sprzęt
żeby nie zawyżał.

Wg danych Zuradu, Fotorapidy do 100 km/h mają błąd pomiaru +/- 3 km/h,
powyżej 100 km/h +/- 3%.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-10-01 13:41:48
Autor: venioo
W dniu 2010-09-30 10:29, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
[...]

TAK JEST, tolerancja +-kilka km/h, w zaleznosci od kata ustawienia puszki, warunkow atmosfer. itd..
  Wiem, bo mialem identyczna sytuacje i sie strasznie wkur... - poprosilem samego producenta o te dane, w odpowiedzi otrzymalem calkiem ciekawa korespondencje od samego projektanta tego urzadzenia.
Teraz nie chce mi sie tego szukac, ale wlasnie mogl przekroczyc o 18 a nie o 21...

venioo
sprzedam Xantia X2 Break 1,9TD 90KM
GG:198909

Data: 2010-10-01 14:06:14
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
W dniu 2010-10-01 13:41, venioo pisze:
W dniu 2010-09-30 10:29, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
(...)
Gdyby było tak jak sugerujesz, to każde przekroczenie
                                      ^^^^^
w granicach błędu należałoby podważyć - liczniki samochodów
też mają stosowną tolerancję itd.

TAK JEST,

Nie, nie jest i krzyczeć nie musisz.

tolerancja +-kilka km/h, w zaleznosci od kata ustawienia
                              ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
puszki, warunkow atmosfer. itd..
   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]

Dawaj - chętnie poczytam. Zwróć uwagę na podkreślenia.

Data: 2010-10-01 14:22:53
Autor: venioo
W dniu 2010-10-01 14:06, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:

Dawaj - chętnie poczytam. Zwróć uwagę na podkreślenia.

ten polbox Ci nie dziala, daj jakies namiary

Data: 2010-09-30 10:40:28
Autor: Robert Rędziak
Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
On Thu, 30 Sep 2010 07:46:48 +0000 (UTC), Massai <tsender@wp.pl>
wrote:

Hm, wątpię.
Aparatura robi fotkę, i predkość zmierzoną i tyle...

 Do kolegi z pracy przyszła fotka, na której zmierzona prędkość
 wynosiła 0km/h (słownie zero -- a dokładnie trzy kreski w
 miejscu prędkości, ale obrabiający zdjęcie dalej wpisał zero).
 Do fotki był załączony papier, na którym napisano (i jakiś
 strażnik się pod tym podpisał) że za wykroczenie polegające na
 jeździe 0km/h na ograniczeniu do 50 należy się 50PLN.

 Liścik wisiał sobie u nas na gazetce ściennej i wzbudzał
 powszechną wesołość :)

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-09-30 13:51:54
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
W dniu 2010-09-30 12:40, Robert Rędziak pisze:
(...)
[...]

Dobre, dobre. Kolega próbował to jakoś wyjaśniać? Jeśli tak,
to jakich argumentów użyto?

  Liścik wisiał sobie u nas na gazetce ściennej i wzbudzał
  powszechną wesołość :)

Nie wątpię :)

Data: 2010-09-30 12:36:33
Autor: Robert Rędziak
Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
On Thu, 30 Sep 2010 13:51:54 +0200, Artur 'futrzak' Maśląg
<futrzak@polbox.com> wrote:

[...]

 Zadzownił, pan się czym prędzej pokajał i poprosił o podarcie
 papieru, a on po prostu wyrzuci dokumentację po swojej stronie.
 Kolega na to, że nie idzie na taki układ: skoro oni mu grożą
 sankcjami (niewskazanie sprawcy w terminie ... grozi ... itd.),
 to on prosi o informację, jak załatwić sprawę w pełni
 oficjalnie. Po czym skontaktował się z prawnikiem i wysłał do
 tamtejszej SM pismo z prośbą o wyjaśnienie całego zamieszania i
 anulowanie niepoprawnie sporządzonego wezwania do zapłaty.

 Oficjalnie to pewnie pomyłka. A nieoficjalnie, to wcale bym się
 nie zdziwił, jakby słali wszystko jak leci: a nuż ktoś nie
 będzie czytał, przestraszy się pisemka i dokona wpłaty.

Data: 2010-09-30 22:52:44
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 30 Sep 2010 12:36:33 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):

 Oficjalnie to pewnie pomyłka. A nieoficjalnie, to wcale bym się
 nie zdziwił, jakby słali wszystko jak leci: a nuż ktoś nie
 będzie czytał, przestraszy się pisemka i dokona wpłaty.

Robert, pismo od SM to jedna wielka pomyłka. W tym pismie oni żądają podania kto _KIEROWAŁ_ pojazdem w oznaczonym
miejscu i czasie, co jest zupełnie pozbawione podstaw prawnych. --
     ___________ (R)

Data: 2010-09-30 23:12:02
Autor: notveryoldman
Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
Dnia Thu, 30 Sep 2010 12:36:33 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):

  Oficjalnie to pewnie pomyłka. A nieoficjalnie, to wcale bym się
  nie zdziwił, jakby słali wszystko jak leci: a nuĹź ktoś nie
[...]

art. 78 ust. 4 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908)

--
notveryoldman

Data: 2010-09-30 23:35:21
Autor: jerzu
Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
On Thu, 30 Sep 2010 23:12:02 +0200, notveryoldman
<notveryoldman_no_spam@gazeta.pl> wrote:

art. 78 ust. 4 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908)

Rozumiesz różnicę między " kto kierował" a "komu powierzył pojazd do
kierowania lub używania"?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-10-01 00:30:11
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 30 Sep 2010 23:35:21 +0200, jerzu napisał(a):

art. 78 ust. 4 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908)

Rozumiesz różnicę między " kto kierował" a "komu powierzył pojazd do
kierowania lub używania"?

Zakład, że nie? Ale w sumie to tacy jak on są korzystni - płacą jak leci i
dzięki nim SM jeśli napotyka na jakikolwiek problem to umarza sprawę, bo po
co tracić czas, jak są inni, którzy szybciorem zapłacą?

--
     ___________ (R)

Data: 2010-09-30 23:40:46
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 30 Sep 2010 23:12:02 +0200, notveryoldman napisał(a):

[...]

O, kolejny ciołek, który nie rozumie tego, co podaje. "Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
uprawnionego organu, komu POWIERZYŁ POJAZD do kierowania lub używania w
oznaczonym czasie"

Widzisz gdzieś obowiązek wskazania kto KIEROWAŁ? A jesli widzisz, to
wyjaśnij, skąd wiesz kto KIEROWAŁ pojazdem, który pożyczyłeś np. mnie? Ja
mogłem dać kierować komuś innemu. Ty tego nie wiesz, bo nie widziałeś.
Będziesz zeznawał, że ja kierowałem i podstawisz łeb pod art. 233 KK?

--
     ___________ (R)

Data: 2010-10-02 18:32:21
Autor: jerzu
Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
On Thu, 30 Sep 2010 22:52:44 +0200, Adam Płaszczyca
<trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

Robert, pismo od SM to jedna wielka pomyłka. W tym pismie oni żądają podania kto _KIEROWAŁ_ pojazdem w oznaczonym
miejscu i czasie, co jest zupełnie pozbawione podstaw prawnych.

http://www.rp.pl/artykul/332008,543299-Milczacy-wlasciciel-auta-nie-dostanie-mandatu-.html
- okazuje się, że nawet SM nie może wystawić mandatu za "niewskaznie:
;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-09-30 08:58:14
Autor: MariuszM
W dniu 30-09-2010 08:42, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:

Zazwyczaj - dzięki temu nie narzekam i nie płaczę, a mam święty spokój

Futrzak, ja Cie chyba kiedyś nagram na Puławskiej;)

Data: 2010-09-30 09:02:01
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
W dniu 2010-09-30 08:58, MariuszM pisze:
W dniu 30-09-2010 08:42, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:

Zazwyczaj - dzięki temu nie narzekam i nie płaczę, a mam święty spokój

Futrzak, ja Cie chyba kiedyś nagram na Puławskiej;)

Proszę bardzo - możesz nawet ten film wysłać do WRD KSP. Przy okazji
możesz też spróbować zasięgnąć informacji kiedy i za co dostałem
ostatni mandat.

Data: 2010-09-30 09:21:33
Autor: GB
W dniu 2010-09-30 08:42, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
[...]

pewnie pracujesz sam dla siebie, do biura masz 2km i mieszkasz na wsi.

[...]

Patologia? że gość dostaje z górnej półki mandat zamist z dolnej skoro tak wskazuje prędkościomierz?

[...]

już widzę jak tak goście kalkulują.

GB

Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***