Manetka blokady amortyzatora - potrzebna bardzo? ;)

Data: 2016-07-07 03:22:47
Autor: Oje Ejo
Manetka blokady amortyzatora - potrzebna bardzo? ;)
Prosze o opinie, jak oceniacie, czy manetka blokady amortyzatora bardzo przydatna - pytam bo waham sie przy zakupie widelca z amortyzatorem, model bez manetki - bardziej atrakcyjny pod kazdym innym wzgledem :/

Data: 2016-07-07 03:50:06
Autor: Oje Ejo
On 07/07/2016 03:22 AM, Oje Ejo wrote:
Prosze o opinie, jak oceniacie, czy manetka blokady amortyzatora bardzo
przydatna - pytam bo waham sie przy zakupie widelca z amortyzatorem,
model bez manetki - bardziej atrakcyjny pod kazdym innym wzgledem :/

Prosze dobrze zrozumiec, ALE manetka NA KIEROWNICY sama w sobie jest przedmiotem pytania, poniewaz owe bardziej atrakcyjne widelce sa wyposazone w BLOKADE lecz bez manetki na kierownicy, dzwigienke blokady (nota bene niebieskiego koloru) maja
ale na tzw. "goleni" czyli na gornej "zakretce" od tloka...

Data: 2016-07-07 07:42:37
Autor: bans
W dniu 2016-07-07 o 03:50, Oje Ejo pisze:

[...]

Bierz bez manetki. Rzecz ważna może u zawodnika walczącego o sekundy - ale dla mnie zbędna. Miałem manetkę lata temu w pierwszym rowerze górskim - ale od tego czasu w żadnym i nigdy mi jej nie brakowało.

--
bans

Data: 2016-07-07 08:15:56
Autor: qrt
Oje Ejo <oje_ejo@yandex.ru> Wrote in message:
Prosze o opinie, jak oceniacie, czy manetka blokady amortyzatora bardzo przydatna - pytam bo waham sie przy zakupie widelca z amortyzatorem, model bez manetki - bardziej atrakcyjny pod kazdym innym wzgledem :/

Oczywiście zależy :).
Ja samej blokady używam bardzo sporadycznie więc i manetka jest mi
 zbędna. --

Data: 2016-07-07 09:05:18
Autor: kawoN
W dniu 07.07.2016 o 03:22, Oje Ejo pisze:
Prosze o opinie, jak oceniacie, czy manetka blokady amortyzatora bardzo
przydatna - pytam bo waham sie przy zakupie widelca z amortyzatorem,
model bez manetki - bardziej atrakcyjny pod kazdym innym wzgledem :/

Zależy jak i gdzie jeździsz.
Ja używam dość często manetki ponieważ:

- góralem jeżdżę głównie nie po górach na trasach
dość mieszanych w okresach kiedy szosówka wydaje mi
się nieodpowiednia (brudne ulice, duży wiatr, temp. niska)
- trasy mam takie sobie zatem co najmniej połowa jest
po asfalcie
- jako, że więcej jeżdżę szosówką to jadąc góralem
po asfalcie włączam blokadę (ogólnie nie lubię
góralem po asfalcie)
- często zjeżdżam z asfaltu na dużej prędkości
na doły terenowe i zapominam wcześniej o zwolnieniu
blokady - manetka na kierownicy ułatwia szybkie
i bezpieczne odblokowanie

pozdr.
kawoN

Data: 2016-07-07 11:33:01
Autor: Oje Ejo
On 07/07/2016 09:05 AM, kawoN wrote:
- często zjeżdżam z asfaltu na dużej prędkości
na doły terenowe i zapominam wcześniej o zwolnieniu
blokady - manetka na kierownicy ułatwia szybkie
i bezpieczne odblokowanie

A majac na goleni przelacznik tak trudno go dosiegnac podczas jazdy?

Data: 2016-07-07 04:08:01
Autor: mmateusz
W dniu czwartek, 7 lipca 2016 11:33:01 UTC+2 użytkownik Oje Ejo napisał:
A majac na goleni przelacznik tak trudno go dosiegnac podczas jazdy?

Łatwo. wystarczy dłon przesunąć 20cm w dół.
jak blokujesz to i tak zazwyczaj wolniej jedziesz (pod górę) i po równym (bo w pozostałych sytuacjach nie blokujesz).
Kwestia tylko o zeby pamietac zeby odblokowac.

Data: 2016-07-07 13:22:23
Autor: AL
On 2016-07-07 13:08, mmateusz wrote:
[...]

to jest ten sam problem jak z regulacją wysokości sztycy rowerowej:
- możesz mieć pod siodełkiem (tańsza wersja) i wówczas tam sięgasz ręką
- możesz mieć remote-dźwigienkę przy kierownicy.

Jeśli używasz sporadycznie - wystarczy pod siodełkiem, lecz w trudnym terenie nie wyobrażam sobie trzymać kierownicy jedną ręką i grzebać pod siodełkiem (pod jajami) - jest to już nieeleganckie ;) i niebezpieczne.

Więc wszytko zależy od punktu widzenia.
Ponieważ rower ma być jako 'wszędołaz' IMHO nie ma znaczenia czy będzie miał przedni amor remote-dzwigienkę na kierownicy do jego blokady czy nie.  (spokojnie można to zrobić ręką zwalniając nieco).
I jak pewnie się okaże > 90% czasu będzie amor odblokowany.

Data: 2016-07-07 14:21:42
Autor: borsuk
Manetka blokady amortyzatora - potrzebna bardzo? ;)
W dniu 2016-07-07 o 13:22, AL pisze:
-- -
I jak pewnie się okaże > 90% czasu będzie amor odblokowany.

Otóż to, można go w ogóle nie blokować.
Mnie wystarcza tylko świadomość, że w razie potrzeby mogę go zablokować :)

Data: 2016-07-07 04:22:23
Autor: pablo eldiablo
> [...]
> i bezpieczne odblokowanie

A majac na goleni przelacznik tak trudno go dosiegnac podczas jazdy?

Przejedź się dowolnym rowerem i schyl do korony widelca. Dla mnie banał.
Z premedytacją wybrałem wersję widelca bez manetki na kierownicę.

pablo

Data: 2016-07-14 00:58:08
Autor: Rowerex
W dniu czwartek, 7 lipca 2016 13:22:24 UTC+2 użytkownik pablo eldiablo napisał:

Przejedź się dowolnym rowerem i schyl do korony widelca. Dla mnie banał.
Z premedytacją wybrałem wersję widelca bez manetki na kierownicę.

Na pewno nie na dowolnym rowerze. Wszystko zależy od odległości kierownicy do manetki i pozycji w jakiej się jedzie. Jeśli sięgnięcie ręką do pokrętła blokady na goleni niemal wcale nie wiąże się ze zmianą pozycji na rowerze, to można z manetki na kierownicy zrezygnować.

Ale jeśli ktoś ma wyprostowaną sylwetkę i musi się schylać by dosięgnąć pokrętła, co może już skutkować gorszym panowaniem nad kierownicą, to lepiej niech korzysta z manetki na kierownicy.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2016-07-07 13:12:38
Autor: Piotr \"Charvel\" Majka
W dniu 07.07.2016 o 11:33, Oje Ejo pisze:
[...]

Dla przykładu SR Suntour zastrzega sobie w manualu - bez remote lock'a blokowanie amora wyłącznie po zejściu z roweru.

Data: 2016-07-07 13:21:48
Autor: bans
W dniu 2016-07-07 o 13:12, Piotr "Charvel" Majka pisze:

Dla przykładu SR Suntour zastrzega sobie w manualu - bez remote lock'a
blokowanie amora wyłącznie po zejściu z roweru.

Suntour to nie amortyzator, to atrapa ;) Wiem, wiem, coś tam robią lepszego, próbują sobie PR poprawić ;)

--
bans

Data: 2016-07-07 15:32:40
Autor: kawoN
[...]

Zależy czy właśnie zjechałeś z asfaltu z prędkością
30km/h w kartoflisko czy rozpoczynasz podjazd
na w miarę gładkiej nawierzchni.
Ja odniosłem się do moich doświadczeń w których
manetka sprawdza się.

pozdr.
kawoN

Data: 2016-07-08 09:16:44
Autor: Szuwarek
kawoN pisze:
[...]

Właśnie na kartoflisku, w pierwszym tygodniu po zmianie roweru na taki z amortyzatorem, zrobiłem OTB. Nie miałem doświadczenia i po ugięciu amortyzatora i wpadnięciu koła w bruzdę przeleciałem przez kierownicę.
Pozdrawiam Szuwarek

Data: 2016-07-08 11:43:25
Autor: kawoN
W dniu 08.07.2016 o 09:16, Szuwarek pisze:

[...]

Pytanie z gruntu zasadniczych: czy po nierównym
jeździć z amorem czy bez... :-)

Kwestia manetki staje się w tym przypadku drugorzędna.

pozdr.
kawoN

Data: 2016-07-08 12:00:00
Autor: mbut
W dniu 08.07.2016 o 11:43, kawoN pisze:
[...]

Ja mam amorek Bomber i on nie ma blokady i wcale za nią nie tęsknię. Doszedłem do wniosku, że blokada mi nie jest potrzebna. Jezdzę przeważnie po lasach i drogach szutrowych.

Data: 2016-07-10 18:01:15
Autor: AL
mbut <mbut@wp.pl> Wrote in message:
[...]

a ja w swoim bomberze dzisiaj korzystałem z blokady (w tylnym
 amortyzatorze również), jak 10km grałem po asfalcie. Manetki nie
 posiadam.

--
AL

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-07-12 21:17:02
Autor: ąćęłńóśźż
Manetka blokady amortyzatora - potrzebna bardzo? ;)
Ma kwadratowe koła?

-- -- -