Manetki Deore 3/9 i szosowy osprzet 2/9

Data: 2012-04-25 10:38:39
Autor: whitey
Manetki Deore 3/9 i szosowy osprzet 2/9
Witam

Chyba juz kiedys bylo, ale zapytam dla pewnosci jeszcze raz.
Mam osprzet Sora 2x9 i musze przerobic rower na prosta kiere. Czy da sie
zastosowac do tekiej konfiguracji Deore manetki 3x9?
Wdzieczny bede za odpowiedzi.
Do szosowych hamulcow juz mam klamki wiec ten temat jakby z glowy jest,
jedynie "dylemat manetkowy" pozostal
Dziekuje z gory za pomoc.

--
whitey

Data: 2012-04-25 16:20:49
Autor: Ignac
whitey <whiteyzusnetu@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Zmierzyłbym skoki linki w obu typach(muszą być takie same)najlepiej
między skarajnymi położeniami czyli np. od 1 do 9.

 Ignac --

Data: 2012-04-26 11:40:28
Autor: live_evil
On 25.04.2012 18:20,  Ignac wrote:
[...]

Tył na pewno będzie kompatybilny - nie raz stosowałem szosową przerzutkę tylk Shimano i manetkę deore/alivio itp. Będzie śmigać, a co do przodu, to się nie wypowiem, bo nie testowałem niegdy.

--
live_evil

Data: 2012-04-26 13:34:23
Autor: whitey
On 26/04/12 10:40, live_evil wrote:
[...]

Wlasnie sie dogrzebalem w miedzyczasie do tego ze z tylna nie ma
problemu. Nic nie moge o przedniej znalezc...

--
whitey

Data: 2012-04-27 14:49:54
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-04-26, whitey wrote:
[...]

Z przodem masz znacznie większe pole manewru. Nie dość, że są śrubki
regulujące wychył, to jeszcze ruch wodzika nie jest liniowy
(przynajmniej tak jest na nowych DynaSysach Shimano), więc można
wybrać, czy będzie się jeździć na manetkowym 1-2 czy 2-3.

Całkiem niedawno zestawiając napęd 2x10 z manetką 3 biegową z opcją
redukcji do 2 biegów oraz przerzutką 3-biegową (bo 2-biegowe nie są
dostosowane do zębatek 32-22:), spędziłem chyba dobre pół godziny
bluzgając, że nie działa, aż okazało się, że niestety nie będzie to
dobrze działać w ustawieniu manetki na 2 biegi, bo były to 2 wyższe
biegi. Przy zmianie podejścia na 2 niższe biegi (czyli ustawieniu
manetki na 3 biegi, ale przyblokowaniu najwyższego biegu śrubką)
wszystko zaczęło nagle banglać jak ta lala.

Data: 2012-04-30 08:58:40
Autor: whitey
On 27/04/12 15:49, Jan Srzednicki wrote:
On 2012-04-26, whitey wrote:
[...]

dzieki bardzo. Zastanawiam sie wlasnie nad 2x10 paradoksalnie wychodzi
ta sama cena co uzywane 9x2... smieszne troche, chyba jakis deficyt na
rynku, no i strasza ze bedzie problem z kupieniem czegos do 9

--
whitey

Data: 2012-04-30 09:16:10
Autor: whitey
Manetki Deore 3/9 i szosowy osprzet 2/9
On 27/04/12 15:49, Jan Srzednicki wrote:
Całkiem niedawno zestawiając napęd 2x10

Mozesz cos napisac wiecej o tym napedzie? Co to bylo w sensie jakie
manetki i reszta wazniejszych informacji? Dzieki z gory.

--
whitey

Data: 2012-04-30 13:10:22
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-04-30, whitey wrote:
On 27/04/12 15:49, Jan Srzednicki wrote:
Całkiem niedawno zestawiając napęd 2x10

Mozesz cos napisac wiecej o tym napedzie? Co to bylo w sensie jakie
manetki i reszta wazniejszych informacji? Dzieki z gory.

Manetki M980, przerzutka przĂłd teĹź M980.

Korba 3-rzędowa bez największej zębatki, z 32T i 22T. Zębatki niby
dedykowane pod 9rz, ale nie wygląda na to, żeby o miało jakiekolwiek
znaczenie. Ktoś kiedyś pisał, że miewa chainsucki w takim zestawie, ale
z racji konstrukcji ramy te u mnie nie mają szans wystąpić.

Data: 2012-04-30 15:23:35
Autor: Coaster
Manetki Deore 3/9 i szosowy osprzet 2/9
On 4/30/12 3:10 PM, Jan Srzednicki wrote:
miewa chainsucki

To w koncu gesi czy nie gesi?
Nie lepiej цепьсосатьев?

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-04-30 16:16:49
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-04-30, Coaster wrote:
On 4/30/12 3:10 PM, Jan Srzednicki wrote:
miewa chainsucki

To w koncu gesi czy nie gesi?
Nie lepiej цепьсосатьев?

Pojęcia nie mam co chcesz przekazać.

Data: 2012-04-30 16:22:05
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-04-30, Jan Srzednicki wrote:
On 2012-04-30, whitey wrote:
[...]

W sumie może jeszcze dodam, że jestem całkiem pozytywnie zaskoczony
pracą nowego (ciągle jeszcze) napędu 10rz w MTB. Nie topiłem tego
jeszcze w błocie po ośki, ale trochę się już zdążyło upaprać i działa
ciągle jak trza.

Data: 2012-05-01 12:53:19
Autor: whitey
On 30/04/12 17:22, Jan Srzednicki wrote:
On 2012-04-30, Jan Srzednicki wrote:
On 2012-04-30, whitey wrote:
[...]

Dzieki, zajebiscie mi pomagasz. Wiec jeszcze pomecze. ;-)
Czy moge kupic 9 speed przerzutke tylna do napedu 10 speed?
Juz manetki kupilem deore 10sp i teraz sie zastanawiam czy po taniosci
nie obskoczyc deorem 9sp zamiast dwa razy drozszaym odpowiednikiem 10sp?
Mam jakas sore 9 sp w drugim rowerze i niby moge potestowac, ale to i
tak nie bedzie miarodajne w sumie. Teoretycznie sobie gdybam ze ten sam
zakres tylko manetka inna wiec powinno byc ok.
Co o tym myslisz?

--
whitey

Data: 2012-05-01 05:36:59
Autor: rzymo
Manetki Deore 3/9 i szosowy osprzet 2/9
W dniu wtorek, 1 maja 2012 13:53:19 UTC+2 użytkownik whitey napisał:
(...)

Z dziewiątkową przerzutką Shimano to nie zadziała, ale można zrobić mix z przerzutką SRAMa :) Czyli:
- manetki dyna-sys,
- kaseta 10,
- przerzutka SRAM (9rz - ESP).

Data: 2012-05-01 15:39:40
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-05-01, rzymo wrote:
[...]

Skąd masz te informacje? Z tego, co się swego czasu próbowałem
poorientować, wynikało, że każdy z następujących systemów ma inny uciąg
linki:

- ESP SRAMa 9rz
- ESP SRAMa 10rz (ponoć szosowe i MTB mają ten sam uciąg)
- Shimano 9rz i 10rz szosowe
- Shimano DynaSys (10rz MTB)

Odpowiadając na początkowe pytanie, wedle wszelkich wieści gminnych
DynaSys przy przerzutkach tylnych nie zadziała z niczym innym.

Data: 2012-05-01 10:01:33
Autor: rzymo
Manetki Deore 3/9 i szosowy osprzet 2/9
W dniu wtorek, 1 maja 2012 17:39:40 UTC+2 użytkownik Jan Srzednicki napisał:
(...)
Skąd masz te informacje?

Miałem okazję przejechać kawałek na rowerze z takim miksem - przerzuca szybko i sprawnie. Osoby na forach także potwierdzają poprawne działanie, np.: "dzisiaj przetestowałem działanie manetki xt780 z przerzutką sram x9 9s. działa to całkiem przyzwoicie, by nie powiedzieć bardzo dobrze.(mam wrażenie że lepiej niż manetki xtr970 i przerzutka xtr970 z kasetą i łańcuchem xt770) ".

Te dwa systemy mają praktycznie identyczny uciąg linki (pół milimetra różnicy dla całej szerokości kasety), więc dlaczego miałoby nie działać :)

Data: 2012-05-01 15:53:56
Autor: whitey
On 01/05/12 13:36, rzymo wrote:
[...]

o prosze, zawsze myslalem ze tam inny uciag linki jest

--
whitey

Data: 2012-04-26 13:36:09
Autor: whitey
On 25/04/12 17:20,  Ignac wrote:
[...]

Ok tylna mam rozpracowana. Musze kogos z przednima przerzutka zlapac i
pokombinowac

--
whitey

Data: 2012-04-26 16:18:27
Autor: Ignac
On 25/04/12 17:20,  Ignac wrote:
> whitey <whiteyzusnetu@gazeta.pl> napisał(a): > >> Witam

> między skarajnymi położeniami czyli np. od 1 do 9.

Ok tylna mam rozpracowana. Musze kogos z przednima przerzutka zlapac i
pokombinowac

Wzdłuż poprzeczki ramy biegnie Ci linka od sory(przyklej kawałek taśmy
klejącej na linkę)i zmierz uskok linki po dwóch kliknięciach po wyjściu z
pancerza.To samo zrób w sklepie z manetką Deore i już wtedy wiesz.
A na przedniej przerzutce jeżeli masz wyregulowane wychylenia skrajne klatki
to montujesz linkę i jedna z tych śrubek regulacyjnych ogranicza Ci włączenie
3 na manetce Deore(dzięki temu 3 na wskaźniku manetki nigdy się nie pojawi).
I masz manetkę dwubiegową.

 Ignac --

Data: 2012-04-27 11:01:42
Autor: whitey
On 25/04/12 17:20,  Ignac wrote:
[...]

No wlasnie cala metodologie tak wlasnie sobie dokladnie wyobrazalem. Mam
kolezke dzisiaj w robocie z Cannondalem CX wiec oblookam. Moze cos
skrobne jak cala operacja przebiegla jesli ktos jest zainteresowany.

--
whitey

Data: 2012-04-28 06:56:16
Autor: Dawid 911
Manetki Deore 3/9 i szosowy osprzet 2/9
whitey <whiteyzusnetu@gazeta.pl> napisał(a): <ciach>

Ja od siebie dodam, że tez miałem taki dylemat, miałem klamkomanetki deore i pod to chciałem zestroić najpierw zwykłą a potem szosowa przerzutkę do korby 50-34 i to jeszcze do ramy trekkingowej, zostawiłem v ki. o ile zwykła przerzutka jakoś się wychylała nie była za sprawna, kupiłem tą do prostych kierownic i dedykowanych manetek, no i wyregulować się dało ale był bardzo ograniczony zakres przełożeń. ja wiem, że przekosy łańcucha nie są zdrowe ale dedykowane manetki posiadają jeszcze półbiegi, dodatkowe podniesienie klatki o pół przełożenia i to było to czego mi brakowało, z blatu (2x9) obsługuję 7 zębatek z tyłu, z mniejszej 8 w drugą stronę.
Od siebie dodam że te cyrki były spowodowane jeszcze zachowaniem linii łańcucha (tak by blat nie wadził z tylnym trójkątem) miałem wymarzoną korbe ritcheya na octalink, wiec nie wiem jak to wyjdzie przy twojej ramie.

Pzdr
Dawid 911

Data: 2012-04-30 09:05:12
Autor: whitey
On 28/04/12 07:56, Dawid 911 wrote:
[...]

Dzieki za posta.
czasami nie miales 135mm odstepu na tylnej piascie? ja podobne rzeczy
zrobilem ale wstawilem szosowe kola tyle ze wsadzilem podkladki za
konusy 4x1mm tak ze w sumie wyszla cala dlugosc 134mm a z przodu korbe
cx 46x36T i dzialalo elegancko.
Teraz mam gola rame Giant defy 4 czyli jakby szosowka i do tego knuje
podobna konfiguracje 9x2 albo 10x2 osprzet i chce wlasnie jakies
najtansze manetki na prosta kiere np deore.
BTW, zastanawiam sie czy sa jacys kozacy ktorzy przerabiaja manetki i
ich skok tak zeby pasowalo ;-). W srodku pewnie jakies zabki sa pewnie
je mozna zeszlifowac itp...

--
whitey

Data: 2012-05-02 00:11:34
Autor: Dawid 911
Manetki Deore 3/9 i szosowy osprzet 2/9
whitey <whiteyzusnetu@gazeta.pl> napisał(a): <ciach>

co do kół tak właśnie jest, mam typowo trekkingowe obręcze na piastach 135 mm, mavic A719 i conti sportcontact 28mm, W dłuższej perspektywie rama dostanie amortyzator i będzie do lasu itd., dorosłem do szosy, budżet nie, tutaj np maja komplet manetek http://tinyurl.com/829omlg co do ceny się nie wypowiadam ale sam chyba dawałem około 200 jak pamiętam,
przerzutka FD-R440 (o dziwo mam wersje 8 speed która od 9 różni się naklejką)
Korbę mam taką http://tinyurl.com/cm7xlbt

co do grzebania w manetkach... ja słyszałem że to zegarmistrze się tym bawią, co do kliknięć nie problem ale myślę że uciąg wiąże się z dźwignią spustu i jego ukształtowanie we właściwy sposób to loteria ;)

co do roweru i hybryd jeszcze dodam że przy ramie o szerokim tylnym trójkącie zdarzają się wciągnięcia łańcucha przy trójkącie przy zmianie na niższą z przodu na wertepach (2 razy łańcuch sklinował się między rurką a blatem ale nie wiem jak tego dokonał, niemniej rama się porysowała)

Pozdrawiam,
Dawid 911

Data: 2012-05-02 08:16:15
Autor: whitey
On 02/05/12 01:11, Dawid 911 wrote:
[...]

zrob sobie albo kup "chain catcher". U mnie powoli sie staje to
standardowym wyposazeniem roweru

http://tiny.pl/hp4wj
http://www.baikbike.com/putting-back-on-a-bicycle-chain/
http://coachlevi.com/cycling/prevent-dropped-chain/