Data: 2012-04-28 06:56:16 | |
Autor: Dawid 911 | |
Manetki Deore 3/9 i szosowy osprzet 2/9 | |
whitey <whiteyzusnetu@gazeta.pl> napisał(a): <ciach>
Ja od siebie dodam, że tez miałem taki dylemat, miałem klamkomanetki deore i pod to chciałem zestroić najpierw zwykłą a potem szosowa przerzutkę do korby 50-34 i to jeszcze do ramy trekkingowej, zostawiłem v ki. o ile zwykła przerzutka jakoś się wychylała nie była za sprawna, kupiłem tą do prostych kierownic i dedykowanych manetek, no i wyregulować się dało ale był bardzo ograniczony zakres przełożeń. ja wiem, że przekosy łańcucha nie są zdrowe ale dedykowane manetki posiadają jeszcze półbiegi, dodatkowe podniesienie klatki o pół przełożenia i to było to czego mi brakowało, z blatu (2x9) obsługuję 7 zębatek z tyłu, z mniejszej 8 w drugą stronę. Od siebie dodam że te cyrki były spowodowane jeszcze zachowaniem linii łańcucha (tak by blat nie wadził z tylnym trójkątem) miałem wymarzoną korbe ritcheya na octalink, wiec nie wiem jak to wyjdzie przy twojej ramie. Pzdr Dawid 911 -- |
|
Data: 2012-04-30 09:05:12 | |
Autor: whitey | |
Manetki Deore 3/9 i szosowy osprzet 2/9 | |
On 28/04/12 07:56, Dawid 911 wrote:
whitey <whiteyzusnetu@gazeta.pl> napisał(a): <ciach> Dzieki za posta. czasami nie miales 135mm odstepu na tylnej piascie? ja podobne rzeczy zrobilem ale wstawilem szosowe kola tyle ze wsadzilem podkladki za konusy 4x1mm tak ze w sumie wyszla cala dlugosc 134mm a z przodu korbe cx 46x36T i dzialalo elegancko. Teraz mam gola rame Giant defy 4 czyli jakby szosowka i do tego knuje podobna konfiguracje 9x2 albo 10x2 osprzet i chce wlasnie jakies najtansze manetki na prosta kiere np deore. BTW, zastanawiam sie czy sa jacys kozacy ktorzy przerabiaja manetki i ich skok tak zeby pasowalo ;-). W srodku pewnie jakies zabki sa pewnie je mozna zeszlifowac itp... -- whitey |
|
Data: 2012-05-02 00:11:34 | |
Autor: Dawid 911 | |
Manetki Deore 3/9 i szosowy osprzet 2/9 | |
whitey <whiteyzusnetu@gazeta.pl> napisał(a): <ciach>
co do kół tak właśnie jest, mam typowo trekkingowe obręcze na piastach 135 mm, mavic A719 i conti sportcontact 28mm, W dłuższej perspektywie rama dostanie amortyzator i będzie do lasu itd., dorosłem do szosy, budżet nie, tutaj np maja komplet manetek http://tinyurl.com/829omlg co do ceny się nie wypowiadam ale sam chyba dawałem około 200 jak pamiętam, przerzutka FD-R440 (o dziwo mam wersje 8 speed która od 9 różni się naklejką) Korbę mam taką http://tinyurl.com/cm7xlbt co do grzebania w manetkach... ja słyszałem że to zegarmistrze się tym bawią, co do kliknięć nie problem ale myślę że uciąg wiąże się z dźwignią spustu i jego ukształtowanie we właściwy sposób to loteria ;) co do roweru i hybryd jeszcze dodam że przy ramie o szerokim tylnym trójkącie zdarzają się wciągnięcia łańcucha przy trójkącie przy zmianie na niższą z przodu na wertepach (2 razy łańcuch sklinował się między rurką a blatem ale nie wiem jak tego dokonał, niemniej rama się porysowała) Pozdrawiam, Dawid 911 -- |
|
Data: 2012-05-02 08:16:15 | |
Autor: whitey | |
Manetki Deore 3/9 i szosowy osprzet 2/9 | |
On 02/05/12 01:11, Dawid 911 wrote:
co do roweru i hybryd jeszcze dodam że przy ramie o szerokim tylnym trójkącie zdarzają się wciągnięcia łańcucha przy trójkącie przy zmianie na niższą z przodu na wertepach (2 razy łańcuch sklinował się między rurką a blatem ale nie wiem jak tego dokonał, niemniej rama się porysowała) zrob sobie albo kup "chain catcher". U mnie powoli sie staje to standardowym wyposazeniem roweru http://tiny.pl/hp4wj http://www.baikbike.com/putting-back-on-a-bicycle-chain/ http://coachlevi.com/cycling/prevent-dropped-chain/ http://www.socaltrailriders.org/forum/roadie-hangout/61408-new-carbon-frames-what-bottom-bracket-protection-use.html -- whitey |
|