Manetki na dynksach

Data: 2010-07-31 20:12:04
Autor: Yogi\(n\)
Manetki na dynksach
Mam takie pytanie:
Ponieważ moja stara szosówka jest stanowcza na mnie za duża, postanowiłem pomyśleć o nowej (używanej) ramie. Chciałbym poprzekładać co się da, a cały osprzęt to shimano 105, w zasadzie w idealnym stanie, więc chyba warto. Czy warto kupić taka ramę:
http://allegro.pl/item1160858206_rama_cube_team_agree_granatowa_szosa_lekka.html

W starej mam manetki na ramie, mocowane na śrubach (nie na obejmie). Czy można je zamocować do takiej ramy:
http://img709.imageshack.us/f/dsc02072j.jpg/

Chodzi mi o miejsca w ramie w których sa przykręcone przelotki do pancerzy - istnieje patent/manetki które można tam zamontować - oczywiście bez spawania, rozwiercania itd.?
Wiem, że klamkomanetki były rozsądniejszym wyborem, ale nie chę podwajać wartości roweru ;-)
A jeżeli nie, to czy założenie manetek na obejmę np. na mostku jest dobrym pomysłem (poza tym, ze można sobie rozedrzeć o nie brzuch przy przelocie przez kierownicę) - to znaczy, czy wydłużenie pancerzy i linek w takim wypadku nie będzie negatywnie wpływać na pracę przerzutek? Jakieś inne pomysły? Zwykłe (małe) manetki od górala?

Jakich innych problemów z kompatybilnością powinienem się spodziewać? Hamulce, przerzutki, kierownica i koła, tudzież korby i blaty (biopace jesli ma to jakieś znaczenie) chyba da się przełożyć bez większych problemów jak sądzę? (support będzie nowy, dostosowany do ramy).

--
Yogi(n)

Data: 2010-08-05 11:08:38
Autor: Jan Cytawa
Manetki na dynksach
n\ napisał:

[...]

Te przelotki sa montowane to takich samych elementow jak starego typu
manetki na rame. MZ nie powinienes miec klopotow o ile dostaniesz takie
manetki. Powinny byc jeszcze dostepne moze nie w kazdym sklepie.
np. cos takiego:
http://allegro.pl/item1163036625_przerzutki_i_manetki_shimano_105.html

Jan Cytawa

Data: 2010-08-05 16:31:31
Autor: Yogi\(n\)
Manetki na dynksach
Użytkownik "Jan Cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał w wiadomości news:i3dv2k$urv$1news.lublin.pl...
n\ napisał:

[...]

Dzięki za info, rama wczoraj przyszła, odkręciłem przelotki i rzeczywiście, będzie można prawdopodobnie przełożyć bez większych zgrzytów (troche chyba będe musiał podpiłować ten element wchodzący na "dynksy" w manetkach, bo one maja wcięcie do rury bardziej okrągłej, ale to nie powinien być problem. Manetki mam właśnie takie, jak w Twoim linku (shimano 105).

Problemem natomiast jest znalezienie przelotek do hamulców, montowanych po lewej stronie górnej częsci ramy. W górnej ramie są tylko jajowate dziury o długości ok 21 mm i wysokości ok. 7 mm. A wyglądają mniej więcej tak:
http://c.wrzuta.pl/wi8531/6cfbbb58000244e14c5acacd/0/jajo
 Googlałem wczoraj po polskim internecie i nie znalazłem niczego, co mogłoby tam pasować. Jak się domyślam, można wsadzić tam przelotki, które pozwalają poprowadzić pancerze tradycyjnie, ale również takie, które umożliwią puszczenie go wewnątrz rury. Chciałbym kupić jakiekolwiek, tylko gdzie?

--
Yogi(n)

Data: 2010-08-06 09:02:45
Autor: Jan Cytawa
Manetki na dynksach
n\ napisał:

[...]

Nie bardzo rozumiem w czym problem. Wyglada na to, ze te otwory w ramie
sa wlasnie po to, by poprowadzic bowden tylnego hamulca przez srodek
gornej rury. Przynajmniej tak to rozumiem.

Jan Cytawa

Data: 2010-08-06 18:37:13
Autor: Yogi\(n\)
Manetki na dynksach
Użytkownik "Jan Cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał w wiadomości news:i3gc2g$b18$1news.lublin.pl...
Nie bardzo rozumiem w czym problem. Wyglada na to, ze te otwory w ramie
sa wlasnie po to, by poprowadzic bowden tylnego hamulca przez srodek
gornej rury. Przynajmniej tak to rozumiem.

Problem to może za dużo powiedziane. Z pancerzem w rurze spotkałem się, ba, wałśnie w poprzedniej szosie właśnie takie rozwiązanie mam. Ale tam dziurki są wielkości pancerza, tutaj zaś sporo większe. Stąd podejrzenie, że wsadza się w w nie jakiś plastikowy element, który ma w sobie przelotkę i dopiero w nią pancerz. Wyglądadają jak dziury po przelotkach. Byc może się mylę i niepotrzebnie robię szum, ale z taki rozwiązaniem własnie się jeszcz enie spotkałem. Przez większe dziury oczywiście da się przełożyć pancerz, ale nie będzie tam niczego, co mogłoby blokowac go czy hamowałoby jego przesuwy, przez te dziury przelazłyby i cztery pancerze równolegle poprowadzone. A może i pięć. Stąd pytanie, bo nie wygooglałem niczego co przypominałoby taką przelotkę.

--
Yogi(n)

Data: 2010-08-09 10:52:22
Autor: Jan Cytawa
Manetki na dynksach
n\ napisał:

[...]

Wielokrotnie sie spotkalem z takimi wiekszymi otworami i luznym w sumie
bowdenem. Nawet w dobrych rowerach. Ja rowniez nie spotkalem sie z
zadnym dinksem, ktory by blokowal przesuwy. Moze rzeczywiscie nie ma.

Jan Cytawa

Data: 2010-08-09 19:29:18
Autor: Yogi\(n\)
Manetki na dynksach
Użytkownik "Jan Cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał w wiadomości news:i3ofjr$9tp$1news.lublin.pl...
n\ napisał:
Wielokrotnie sie spotkalem z takimi wiekszymi otworami i luznym w sumie
bowdenem. Nawet w dobrych rowerach. Ja rowniez nie spotkalem sie z
zadnym dinksem, ktory by blokowal przesuwy. Moze rzeczywiscie nie ma.

OK, dziękuję, zatem odpuszczam temat ;-)

--
Yogi(n)

Manetki na dynksach