Manewry Sea Breeze 2019 niepokoją Rosję

Data: 2019-07-09 21:31:14
Autor: Jacek Bialy
Manewry Sea Breeze 2019 niepokoją Rosję
https://m.youtube.com/watch?v=yvx-_FYOjO4
https://youtube.com/watch?v=yvx-_FYOjO4

Ciekawa informacja - obecnie na Ukrainie produkowane są człony do amerykańskich rakiet kosmicznych typu 'Antares'. W czasach sowieckich przy projektowaniu i budowie silników rakietowych pracował tam ojciec mojego kolegi. W realiach zimnej wojny takie zakłady rozsiane były po całym Sojuzie, gdzie produkowano całe podzespoły, a potem je składali w Bajkonurze i wystrzeliwali na orbitę. Teraz ukraińskie fabryki i ukraińscy inżynierowie pracują pełną parą dla Amerykanów (ciekawe czy ktoś taki jak Elon Musk kupi sobie kiedys Bajkonur?)
Na koniec dwa pytania do dzisiejszych rusofilów-putinowców: Kiedy wreszcie ten ptasi móżdżek odbuduje Związek Radziecki? I na jakiej planecie ma zamiar to robić?

JB

Data: 2019-07-10 01:05:44
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 10 lipca 2019 06:31:15 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:
[...]

A co w tym dziwnego? Amerykanie od dawna współpracują z Ukraińcami (poczytaj o rakietach Zenit i projekcie Sea Lunch), a Ukraińcy zajmują się techniką rakietową od czasu, gdy zakłady samochodowe w Dniepropietrowsku otrzymały zadanie produkcji rakiet R-1 i R-2 (radzieckie rozwinięcie projektu V-2). Większość radzieckich rakiet balistycznych została wyprodukowana na Ukrainie.

--
Bruno

Data: 2019-07-10 01:07:50
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 10 lipca 2019 10:05:45 UTC+2 użytkownik Bruno Brunowski napisał:
> [...]

A co w tym dziwnego? Amerykanie od dawna współpracują z Ukraińcami (poczytaj o rakietach Zenit i projekcie Sea Lunch), a Ukraińcy zajmują się techniką rakietową od czasu, gdy zakłady samochodowe w Dniepropietrowsku otrzymały zadanie produkcji rakiet R-1 i R-2 (radzieckie rozwinięcie projektu V-2). Większość radzieckich rakiet balistycznych została wyprodukowana na Ukrainie.
Zaprojektowana zresztą też.
 --
Bruno

Data: 2019-07-10 01:34:12
Autor: Jacek Bialy
Manewry Sea Breeze 2019 niepokoją Rosję
   -- - A co w tym dziwnego? Amerykanie od dawna współpracują z Ukraińcami

I słusznie czynią - skoro tam współpracują, to ich łatwo nie odpuszczą. A jeśli Turcy odetną im Dardanele, to jedyna droga na Ukrainę przez Polskę - śpijmy zatem spoko...

[...]

A wiesz o tym Bruno, że na Zakaukaziu już nawet Armenia buntuje się przeciw Rosji?  Powiedz mi, co ten świński ryj narobił dobrego? (a jak nie wiesz, to zapytaj boukuna :)))

JB

Manewry Sea Breeze 2019 niepokoją Rosję