Manipulacja danymi wypadków - zabici w ostatnich 7 dniach

Data: 2012-05-04 13:23:02
Autor: Miroo
Manipulacja danymi wypadków - zabici w ostatnich 7 dniach
W dniu 2012-05-04 13:02, The_EaGle pisze:
"54 osoby zginęły, 867 zostało rannych w 682 wypadkach - to bilans
pierwszych siedmiu dni wydłużonego weekendu majowego na polskich
drogach. Od 27 kwietnia do 3 maja policjanci zatrzymali też aż 3701
pijanych kierowców. "

Oznacza to że w ciągu każdego dnia na polskich drogach ginęło ponad 7
osób. Gdyby taka średnia była w ciągu całego roku to zginęło by 2555
osób w ciągu roku. Tymczasem w zeszłym roku zgineło ponad 4000 osób.
Oznacza to więc że w ciągu tego okresu zgineło ponad 35% mniej osób niż
średnia!

Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę fakt że iliczba ofiar nie rozkłada się
równomiernie i w okresie letnim ginie 3 krotnie więcej osób niż zimą.
Można więc przyjąć że w bilansie ostatnich 7 dni mamy o 50% mniejszą
liczbę ofiar niż normalnie na drogach.

I nich mi ktoś powie że policja nie manipuluje faktami o wypadkach...

No to trzeba jeszcze statystycznie wziąć pod uwagę jakie puste drogi teraz są. Wczoraj na zazwyczaj mocno obciążonej trasie prawie 400 km tylko 3-4 razy byłem wyprzedzany na podwójnej ciągłej i tylko 2 razy musiałem zjechać przed wyprzedzającym na trzeciego. W dni powszednie trzeba by prawie non stop poboczem jechać.

Pozdrawiam
Miroo

Data: 2012-05-04 13:41:26
Autor: The_EaGle
W dniu 2012-05-04 13:23, Miroo pisze:
[...]

Ja wczoraj wracałem z weekendu z okolic Roztocza - przez Sandomierz, Radom do Wawy to ruch był więcej niż spory. Ekspresówka z Radomia do Grójca była wręcz pełna samochodów. Ruch był na pewno zdecydowanie większy niż w normalny dzień. Natomiast policji z radarem na całej trasie w ciągu kilku dni ponad 800km nie widziałem ANI RAZU nie licząc mijanych radiowozów. Na pewno będą stać w krzakach w niedzielę.

Z kolei zwróć uwagę na wydźwięk wiadomości w mediach. ZGINĘŁO AŻ 54 osoby! No niestety zginęło ale przydało by się dodać że normalna średnia to 11 osób na dzień a w lecie ponad 15 osób dziennie.

Rafał

Data: 2012-05-04 16:50:15
Autor: megrims
Manipulacja danymi wypadków - zabici w ostatnich 7 dniach
W dniu 2012-05-04 13:23, Miroo pisze:
W dniu 2012-05-04 13:02, The_EaGle pisze:
(ciach)

[...]

Za wolno jeździsz. Trzeba cały czas środkiem, 2x tyle, ile przepisy
pozwalają. A jak jakiś samobójca jedzie na wprost Ciebie i wyprzedza
na trzeciego środkiem, to Ty na czwartego trawnikiem z lewej :)

oczywiście jajca sobie robię.

Data: 2012-05-04 22:02:11
Autor: to
Manipulacja danymi wypadków - zabici w ostatnich 7 dniach
begin megrims
oczywiście jajca sobie robię.

Tak, tak. ;)

Data: 2012-05-04 20:42:51
Autor: radxcell
*Miroo* wrote in <news:4fa3bc18$0$1221$65785112news.neostrada.pl>:
[...]

Ale Ty tak serio? Robię około 30 tysięcy rocznie po PL i od 10 lat nie zdarzyło
mi się, żeby ktoś zrzucał mnie na pobocze...

pozdr, rdx

--
 ___         ___  __       _ _
|_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://tinyurl.com/radxcell

Data: 2012-05-06 20:42:51
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 04-05-2012 o 20:42:51 radxcell <sp____ks@o2.pl> napisał(a):

[...]

Bo to jest tak: jadę z Teściem z Wawy do Lublina, po przejechaniu "trasy"  - żona pyta jak było, ja - sennie, ruch mały, zasypiałem.
Póżniej dowiaduję się o "relacji"  teścia do teściowej - sznurek  samochodów, pełno wariatów, kilka razy 'o włos" :-)

Pzdr
TG

Data: 2012-06-01 23:25:56
Autor: radxcell
*Tomasz Gorbaczuk* wrote in <news:op.wdwgxpurg01fvfl-089.mshome.net>:
[...]

Fakt, też tego doświadczyłem, w podobnej oprawie :)

pozdr, rdx

--
 ___         ___  __       _ _
|_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://tinyurl.com/radxcell

Data: 2012-05-07 10:34:58
Autor: Miroo
W dniu 2012-05-04 20:42, radxcell pisze:
[...]

Bo ty pewnie jeździsz TIRem :)
Naprawdę nigdy na dwukierunkowej jednojezdniowej drodze nie musiałeś zjechać w prawo za linię wyznaczającą pobocze aby puścić wyprzedzającego z przeciwka na trzeciego? Przez 300 tyś km?
Nie widzę takiej opcji - nawet TIRem.

Pozdrawiam
Miroo

Data: 2012-05-07 10:47:37
Autor: Cavallino

Użytkownik "Miroo" <miroo75@REMOVEIT.o2.pl> napisał w wiadomości grup
[...]

Może dlatego, że jest kulturalnym kierowcą i nie musi, bo sam ułatwia
wyprzedzanie przez zjechanie na margines?

Data: 2012-05-07 11:03:12
Autor: anacron
W dniu 2012-05-07 10:47, Cavallino pisze:
Może dlatego, że jest kulturalnym kierowcą i nie musi, bo sam ułatwia
wyprzedzanie przez zjechanie na margines?

Nie ma takiej opcji, zawsze zdarzy się taki, który postanowi wyprzedać w
najmniej oczekiwanym momencie zmuszając nas do ucieczki.

Data: 2012-05-07 11:14:47
Autor: Cavallino

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup
[...]

Jakoś mnie się nie zdarza.

Data: 2012-05-07 11:41:55
Autor: anacron
W dniu 2012-05-07 11:14, Cavallino pisze:

[...]

Widać mało jeździsz. Kilka razy w roku muszę uciekać, bo jakiś młody
gniewny zazwyczaj w pełnoletnim BMW z rejestracja CLI udaje, że jest
nieśmiertelny.

Data: 2012-05-07 18:34:51
Autor: Shrek
On 2012-05-07 11:41, anacron wrote:

Jakoś mnie się nie zdarza.

Widać mało jeździsz. Kilka razy w roku muszę uciekać, bo jakiś młody
gniewny zazwyczaj w pełnoletnim BMW z rejestracja CLI udaje, że jest
nieśmiertelny.

Bo jemu tylko znikąd wyskakują pijani rowerzyści:P

Shrek.

Data: 2012-05-07 21:47:26
Autor: Cavallino

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jo85gm$5vt$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Ale zjeżdżasz z reguły sam, czy dopiero jak ktoś Cię zmusi?
Bo ile dobrze pamiętam dyskusje z Tobą sprzed kilku lat, to do drugie.
I właśnie dlatego masz takie przypadki, mnie nikt nie musi zmuszać, bo jak jest gdzie to sam zjeżdżam.

Data: 2012-06-01 23:27:22
Autor: radxcell
Manipulacja danymi wypadków - zabici w ostatnich 7 dniach
*Miroo* wrote in <news:4fa78938$0$1301$65785112news.neostrada.pl>:
Bo ty pewnie jeździsz TIRem :)

Nie. BMW :)

Naprawdę nigdy na dwukierunkowej jednojezdniowej drodze nie musiałeś
zjechać w prawo za linię wyznaczającą pobocze aby puścić wyprzedzającego
z przeciwka na trzeciego?

Ostatni raz w 2002 roku. Pamiętam jak dziś.

Inna sprawa, że na poszerzonych poboczach rzeczywiscie sam robię miejsce.

pozdr, rdx

--
|   / _` / _` |>  </ _/ -_) | | spamboks na o2peel
|_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://tinyurl.com/radxcell

Manipulacja danymi wypadków - zabici w ostatnich 7 dniach