Manometr do sprawdzenia wakupompy

Data: 2019-06-29 21:51:29
Autor: X-Man
Manometr do sprawdzenia wakupompy
"Uzytkownik" <adres@serwer.pl> wrote in message news:5d178007$0$519$65785112news.neostrada.pl...
Witam.
Nareszcie chyba natrafiłem na dobrego mechanika samochodowego, który stwierdził, że prawdopodobnie w aucie mam uszkodzoną vakuum pompę i musi ją sprawdzić. Podłączył do układu manometr o zakresie od -1 do +5 czy +6 barów, a wskazówka w nim "poszła" do oporu na minus. Stwierdził, że ten manometr jest "za słaby" :) i musi być taki, żeby miał zakres przynajmniej od -3 barów do +3 lub +6 barów, bo podciśnienie może schodzić nawet do -3 barów i więcej.

podciśnienie to siła przeciwdziałająca ciśnieniu otoczenia w przypadku ziemskiej atmosfery jest to około -1bar max większe podciśnienie możliwe jest np do wytworzenia pod wodą lub w układach zamkniętych o podwyższonym ciśnieniu. W opisanym przypadku vacuum pompa nie wytworzy większego podciśnienia niż ok -1bar i tyle. Jeśli to jest dobry mechanik to ja nie chcę wiedzieć jakich ty wcześniej odwiedzałeś...

Pzdr
Piotrek

Manometr do sprawdzenia wakupompy