Data: 2010-04-23 12:22:01 | |
Autor: Zibi-Gliwice | |
Mapa podejścia do lotniska Siewiernyj w Smoleńsku | |
Na forum "Smoleńskim" znalazłem skan z mapy podejścia do lotniska "Siewiernyj"
Tutaj ten skan: http://img72.imageshack.us/img72/7752/35643800.jpg Jak widać jest to publikacja z 2005 roku. Dyskusja z forum: http://www.forum.smolensk.ws/viewtopic.php?f=2&t=48375&start=6780 Widać zaznaczone radiolatarnie NDB bliższa 1,1km i dalsza 6,1km Jest też schemat świateł na podejściu do pasa. Mam pytanie, dlaczego światła na podejsciu od wschodu i od zachodu różnią się rozmieszczeniem? Czy tak się standardowo robi? Drugie pytanie, radiolatarnie są tylko po stronie podejścia od wschodu. A co by było, gdyby lądowanie trzeba było wykonać z drugiej strony (np z powodu wiatru)? Czy w takiej sytuacji jest dopuszczalen lądowanie tylko z widocznością? |
|
Data: 2010-04-23 12:45:01 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Mapa podej?cia do lotniska Siewiernyj w Smole?sku | |
Zibi-Gliwice wrote:
Drugie pytanie, radiolatarnie są tylko po stronie podejścia od wschodu. Jeśli nie ma opublikowanej procedury podejścia to lądowanie z widocznością jest jedyną możliwością. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby opublikować podejście od drugiej strony w oparciu o NDB. Ja mam za to pytanie dla umiejących czytać te krzaczki - czy jest tam jakiś odpowiednik OCA, czy innej wysokości decyzyjnej? Jest tam jakiś nabor (200), domyślam się, że chodzi o odejście na drugi krąg, ale czy to 200 metrów jest ostatnią wysokością decyzyjną? Na górze mapy są też jakieś wartości dla Nkr., Nazr., Npor, ale nie wiem o co chodzi. |
|
Data: 2010-04-23 12:55:51 | |
Autor: | |
Mapa podej?cia do lotniska Siewiernyj w Smole?sku | |
Ja mam za to pytanie dla umiejących czytać te krzaczki - czy jest tam jakiś odpowiednik OCA, czy innej wysokości decyzyjnej? Jest tam jakiś nabor (200), domyślam się, że chodzi o odejście na drugi krąg, ale czy to 200 metrów jest ostatnią wysokością decyzyjną? Nabor (200) oznacza wznoszenie do 200m, PRAWYJ razwarot s naborom, zakręt w prawo na wszoszeniu Nabor (500) wznoszenie do 500m daljeje po schemie - dalej wg. schematu,(po kręgu) -- |
|
Data: 2010-04-23 12:59:39 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
Mapa podej?cia do lotniska Siewiernyj w Smole?sku | |
A to są na mapie wysokości n.p.m. czy n.p. lotniska?
|
|
Data: 2010-04-23 13:22:21 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Mapa podej?cia do lotniska Siewiernyj w Smole?sku | |
Piotr [trzykoty] wrote:
A to są na mapie wysokości n.p.m. czy n.p. lotniska? No właśnie to jest problem, bo każda organizacja ma swój styl oznaczeń. Ale ogólnie przyjęło się, że liczby w nawiasie to są wysokości względne, a bez nawiasu bezwzględne. Ale kto wie, czy tutaj nie jest np. na odwrót? :) |
|
Data: 2010-04-23 12:50:33 | |
Autor: | |
Mapa podej?cia do lotniska Siewiernyj w Smole?sku | |
Delfino Delphis <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał(a):
Piotr [trzykoty] wrote:W Rosji lata się na QFE, wszystkie wysokości w nawiasach są QFE, więc n.p.pasa. Co do wysokości decyzyjnej, to na schemacie odejście ja drugi krąg jest zaznaczone z nad bliższej, więc z 70 m. Tylko, że oni byli nad bliższą na -8 m (poniżej pasa) ... -- |
|
Data: 2010-04-23 17:13:43 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Mapa podej?cia do lotniska Siewiernyj w Smole?sku | |
wrote:
Co do wysokości decyzyjnej, to na schemacie odejście ja drugi krąg jestHm, ale 70 metrów to się mało wydaje jak na wysokość decyzyjną dla podejścia NDB. Tyle to jest na ILS. |
|
Data: 2010-04-23 17:25:44 | |
Autor: saturn5 | |
Mapa podej?cia do lotniska Siewiernyj w Smole?sku | |
Hm, ale 70 metrów to się mało wydaje jak na wysokość decyzyjną dla podejścia NDB. Tyle to jest na ILS. Zaiste wydaje sie to byc bardzo nisko jak na NDB ale trzeba na to patrzec ze to jest ich wlasne (wojskowo-rosyjskie) podejscie i pewnie z normami swiatowymi ma to malo wspolnego. Ciekawe ze ta karte ktos wogole znalazl i wstawil. Jeppesen to to nie jest.... -- |
|
Data: 2010-04-23 18:13:59 | |
Autor: saturn5 | |
Mapa podejścia do lotniska Siewiernyj w Smoleńsku | |
Mam pytanie, dlaczego światła na podejsciu od wschodu i od zachodu różnią się rozmieszczeniem? Czesto wiecej swiatel ustawia sie od strony z ktorej spodziewsz sie wiekszej ilosci ladowan zwyczajnie dla oszczednosci. Swiatla podejscia potrafia byc bardzo drogie. Oczywiscie mozna miec duzo watpliwosci w tym konkretnym przypadku - jak widzimy te swiatla (nawet te ktore tam byly lub teoretycznie "mialy byc") to jedna wielka prowizorka. -- |