Mapa podejścia do lotniska Siewiernyj w Smoleńsku

Data: 2010-04-23 12:22:01
Autor: Zibi-Gliwice
Mapa podejścia do lotniska Siewiernyj w Smoleńsku
Na forum "Smoleńskim" znalazłem skan z mapy podejścia do lotniska "Siewiernyj"

Tutaj ten skan:

http://img72.imageshack.us/img72/7752/35643800.jpg

Jak widać jest to publikacja z 2005 roku.

Dyskusja z forum:
http://www.forum.smolensk.ws/viewtopic.php?f=2&t=48375&start=6780

Widać zaznaczone radiolatarnie NDB bliższa 1,1km i dalsza 6,1km

Jest też schemat świateł na podejściu do pasa.
Mam pytanie, dlaczego światła na podejsciu od wschodu i od zachodu różnią się rozmieszczeniem?
Czy tak się standardowo robi?
Drugie pytanie, radiolatarnie są tylko po stronie podejścia od wschodu.
A co by było, gdyby lądowanie trzeba było wykonać z drugiej strony (np z powodu wiatru)?
Czy w takiej sytuacji jest dopuszczalen lądowanie tylko z widocznością?

Data: 2010-04-23 12:45:01
Autor: Delfino Delphis
Mapa podej?cia do lotniska Siewiernyj w Smole?sku
Zibi-Gliwice wrote:

[...]

Jeśli nie ma opublikowanej procedury podejścia to lądowanie z widocznością jest jedyną możliwością. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby opublikować podejście od drugiej strony w oparciu o NDB.

Ja mam za to pytanie dla umiejących czytać te krzaczki - czy jest tam jakiś odpowiednik OCA, czy innej wysokości decyzyjnej? Jest tam jakiś nabor (200), domyślam się, że chodzi o odejście na drugi krąg, ale czy to 200 metrów jest ostatnią wysokością decyzyjną? Na górze mapy są też jakieś wartości dla Nkr., Nazr., Npor, ale nie wiem o co chodzi.

Data: 2010-04-23 12:55:51
Autor:
[...]

Nabor (200) oznacza wznoszenie do 200m, PRAWYJ razwarot s naborom, zakręt w prawo na wszoszeniu
Nabor (500) wznoszenie do 500m
daljeje po schemie - dalej wg. schematu,(po kręgu)

Data: 2010-04-23 12:59:39
Autor: Piotr [trzykoty]
Mapa podej?cia do lotniska Siewiernyj w Smole?sku
A to są na mapie wysokości n.p.m. czy n.p. lotniska?

Data: 2010-04-23 13:22:21
Autor: Delfino Delphis
Piotr [trzykoty] wrote:

A to są na mapie wysokości n.p.m. czy n.p. lotniska?

No właśnie to jest problem, bo każda organizacja ma swój styl oznaczeń. Ale ogólnie przyjęło się, że liczby w nawiasie to są wysokości względne, a bez nawiasu bezwzględne. Ale kto wie, czy tutaj nie jest np. na odwrót? :)

Data: 2010-04-23 12:50:33
Autor:
Delfino Delphis <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał(a):
Piotr [trzykoty] wrote:

> [...]

No właśnie to jest problem, bo każda organizacja ma swój styl oznaczeń. Ale ogólnie przyjęło się, że liczby w nawiasie to są wysokości względne, a bez nawiasu bezwzględne. Ale kto wie, czy tutaj nie jest np. na odwrót? :)

W Rosji lata się na QFE, wszystkie wysokości w nawiasach są QFE, więc n.p.pasa.

Co do wysokości decyzyjnej, to na schemacie odejście ja drugi krąg jest
zaznaczone z nad bliższej, więc z 70 m.

Tylko, że oni byli nad bliższą na -8 m (poniżej pasa) ...

Data: 2010-04-23 17:13:43
Autor: Delfino Delphis
  wrote:

Co do wysokości decyzyjnej, to na schemacie odejście ja drugi krąg jest
zaznaczone z nad bliższej, więc z 70 m.

Hm, ale 70 metrów to się mało wydaje jak na wysokość decyzyjną dla podejścia NDB. Tyle to jest na ILS.

Data: 2010-04-23 17:25:44
Autor: saturn5
Mapa podej?cia do lotniska Siewiernyj w Smole?sku

Hm, ale 70 metrów to się mało wydaje jak na wysokość decyzyjną dla podejścia NDB. Tyle to jest na ILS.

Zaiste wydaje sie to byc bardzo nisko jak na NDB ale trzeba na to patrzec ze
to jest ich wlasne (wojskowo-rosyjskie) podejscie i pewnie z normami
swiatowymi ma to malo wspolnego. Ciekawe ze ta karte ktos wogole znalazl i
wstawil. Jeppesen to to nie jest....

Data: 2010-04-23 18:13:59
Autor: saturn5
Mapa podejścia do lotniska Siewiernyj w Smoleńsku

Mam pytanie, dlaczego światła na podejsciu od wschodu i od zachodu różnią się rozmieszczeniem?

Czesto wiecej swiatel ustawia sie od strony z ktorej spodziewsz sie wiekszej
ilosci ladowan zwyczajnie dla oszczednosci. Swiatla podejscia potrafia byc
bardzo drogie. Oczywiscie mozna miec duzo watpliwosci w tym konkretnym
przypadku - jak widzimy te swiatla (nawet te ktore tam byly lub teoretycznie
"mialy byc") to jedna wielka prowizorka.

--

Mapa podejścia do lotniska Siewiernyj w Smoleńsku