Maps.me vs Here vs ? - mapy offline

Data: 2015-05-28 10:05:09
Autor: Ergie
Maps.me vs Here vs ? - mapy offline
Użytkownik "szerszen"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20150528073156.56cbbd9c24dff8621fc27a30@tlen.pl...

Obie mapy wyglądają przyzwoicie, jednak nie wiem jak z ich dokładnością, czy możliwościami nawigacyjnymi. Może ktoś używa stale i może się podzielić wiedzą, ewentualnie może jest jeszcze coś > ciekawszego, lepszego, na co warto zwrócić uwagę?

Z map Nokii (Here) korzysta większość producentów nawigacji oraz Microsoft. Jeśli chodzi o ogólnoświatowe systemy to masz jeszcze do wyboru mapy Apple (kiepskie) oraz Google (bardzo dokładne, ale niewygodne bez internetu).

IMO na Europę bez netu nie ma obecnie lepszego rozwiązania, a rozmiar to nie problem - kup większa kartę pamięci. Poza tym te mapy można ładować fragmentami - np. tylko północ Francji .

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2015-05-28 13:07:07
Autor: szerszen
Maps.me vs Here vs ? - mapy offline
On Thu, 28 May 2015 10:05:09 +0200
"Ergie" <ergie@spam.pl> wrote:

IMO na Europę bez netu nie ma obecnie lepszego rozwiązania, a rozmiar to nie problem - kup większa kartę pamięci. Poza tym te mapy można ładować fragmentami - np. tylko północ Francji .

Wiem że możńa fragmentami i wiem, że mogę sobie większa kartę sprawić ;)
Jednak co do Here to używasz, czy nie, bo ToMasz narzeka na lagi w nich.

szerszeń

Data: 2015-05-28 13:33:36
Autor: Marek
Maps.me vs Here vs ? - mapy offline
Ja uzywam i jest ok.
Jedne zastrzezenie, ze nie da sie wstawic punktow trasy miedzy poczatkiem i koncem.
W wersji webowej daje sie.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2015-05-28 14:28:00
Autor: Ergie
Użytkownik "szerszen"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20150528130707.f5a73cdb4d8e33d692e11b2f@tlen.pl...

[...]

Używam na co dzień zarówno na WP jak i na Androidzie.

Żadnych lagów nie ma. Można jechać nie patrząc na ekran - komunikat jest wtedy gdy powinien.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2015-05-28 14:47:40
Autor: szerszen
Maps.me vs Here vs ? - mapy offline
On Thu, 28 May 2015 14:28:00 +0200
"Ergie" <ergie@spam.pl> wrote:

Żadnych lagów nie ma. Można jechać nie patrząc na ekran - komunikat jest wtedy gdy powinien.

Ok dzięki.

szerszeń

Data: 2015-05-28 22:41:54
Autor: ToMasz
Maps.me vs Here vs ? - mapy offline

Żadnych lagów nie ma.
jaki telefon?
ToMasz

Data: 2015-05-29 10:13:23
Autor: Ergie
Maps.me vs Here vs ? - mapy offline
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mk7uga$bqt$1@dont-email.me...

jaki telefon?

Xperia mini

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2015-05-29 17:07:30
Autor: Axel
Maps.me vs Here vs ? - mapy offline

"ToMasz"  wrote in message news:mk7uga$bqt$1dont-email.me...

Żadnych lagów nie ma.
jaki telefon?

U mnie Lumia 725. Też nie ma opóźnienia. Here ma niestety schrzanioną kategoryzację dróg, więc warto też patrzeć na znaki, bo potrawi przewieźć bocznymi drogami, bo jest 5m krócej niż główną...
I, jak się ostatno przekonałem, support jest do d... - mam problem z kolekcjami punktów (na telefonie mam co innego niż na stronie www) i próbują mnie olać....

--
Axel

Data: 2015-05-29 20:04:32
Autor: Cavallino

Użytkownik "Axel" <axel.usunto@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mk9vbj$se0$1@node2.news.atman.pl...

[...]

Ale to niekoniecznie musi być wina mapy, o ile te boczne są utwardzone.
Raczej algorytmu który je wyszukuje - w I-go jest takich rodzajów wyszukiwania minimum 4.
Jeśli wybierze się trasę najkrótszą, to jasne, że pojedzie nawet o 5 m krócej - dlatego tej trasy się nie używa.

Data: 2015-06-01 08:22:23
Autor: szerszen
"Ergie" <ergie@spam.pl> wrote:

Żadnych lagów nie ma. Można jechać nie patrząc na ekran - komunikat jest wtedy gdy powinien.

potestowałem w weeken, też nie odczułem żadnych lagów na SGS5, mało tego, mam wrażenie że komunikatów jest aż za dużo. Za to na jednym się zawiodłem Most Łazienkowski według Here jest przejezdny. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2015-06-02 01:41:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Maps.me vs Here vs ? - mapy offline

"szerszen" 20150601082223.2ab1eab9143a4d0de7f24d2f@tlen.pl

: potestowałem w weeken, też nie odczułem żadnych lagów na SGS5,
: mało tego, mam wrażenie że komunikatów jest aż za dużo. Za to
: na jednym się zawiodłem Most Łazienkowski według Here jest przejezdny.

Ale i tak trzeba ;) chwalić! ;)
Ja wywaliłem. Maps.me -- też wywaliłem. :)

Data: 2015-05-28 20:01:26
Autor: Cavallino

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mk6i95$g22$1@node2.news.atman.pl...
[...]

I przede wszystkim dużo lepszy Tele Atlas (Tom Tom), oraz lokalni dostawcy.

Data: 2015-05-29 10:15:30
Autor: Ergie
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mk7l5a$k1g$1@node2.news.atman.pl...

I przede wszystkim dużo lepszy Tele Atlas (Tom Tom), oraz lokalni dostawcy.

A od kiedy TomTom jest darmowy?

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2015-05-29 11:23:41
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2015-05-29 o 10:15, Ergie pisze:

I przede wszystkim dużo lepszy Tele Atlas (Tom Tom), oraz lokalni
dostawcy.

A od kiedy TomTom jest darmowy?

TomTom oczywiście nie jest, ale jego mapy gdzieś widziałem (panorama firm i coś jescze) w darmowej nawigacji.

Pozdrawiam - Mirek
President Teddy on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2015-05-29 12:06:37
Autor: J.F.
Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomości
[...]

Ale takiej internetowej ?
Bo Teleatlas zyje ze sprzedazy map, nie z rozdawania za darmo.

Jesli jakis klient zechce zaplacic za mapy, aby na swojej stronie internetowej udostepnic darmowa nawigacje, to TA pewnie nie bedzie oponowal ... ale ciekawe ile zazada ...

J.

Data: 2015-05-29 12:40:44
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2015-05-29 o 12:06, J.F. pisze:

[...]

[...]

No przecie pisałem :) - Panorama Firm darmowa nawigacja na androida ma mapy TomToma (tylko Polska niestety)

Data: 2015-05-29 13:33:42
Autor: Cavallino

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:55683a31$0$8366$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No i PF mogła kupić licencję.

Data: 2015-05-29 13:33:01
Autor: Cavallino

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mk978j$l85$1@node1.news.atman.pl...
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mk7l5a$k1g$1@node2.news.atman.pl...

I przede wszystkim dużo lepszy Tele Atlas (Tom Tom), oraz lokalni dostawcy.

A od kiedy TomTom jest darmowy?

Chodzi o mapy a nie urządzenie.
Oczywiście formalnie chyba bezpłatnych nie ma, tylko w cenie nawigacji.

Data: 2015-05-29 14:09:31
Autor: Ergie
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mk9ip1$fp4$1@node2.news.atman.pl...

Chodzi o mapy a nie urządzenie.
Oczywiście formalnie chyba bezpłatnych nie ma, tylko w cenie nawigacji.

Ale pytanie było o bezpłatną nawigację na telefon z androidem. Czy TomTom ma jakąś darmową aplikację?

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2015-05-29 14:15:45
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2015-05-29 o 14:09, Ergie pisze:
Chodzi o mapy a nie urządzenie.
Oczywiście formalnie chyba bezpłatnych nie ma, tylko w cenie nawigacji.

Ale pytanie było o bezpłatną nawigację na telefon z androidem. Czy
TomTom ma jakąś darmową aplikację?

No jakby się uparł to ma :)
50 mil miesięcznie za friko obiło mi się o oczy. TomTon natywna aplikacja ze sklepu Google.

Data: 2015-05-29 15:13:01
Autor: Cavallino

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mk9kvd$i5l$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Już padła odpowiedź o PF.
A google maps ma jakąś aplikację?

Data: 2015-05-29 22:58:06
Autor: jerzu
Maps.me vs Here vs ? - mapy offline
On Fri, 29 May 2015 15:13:01 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

A google maps ma jakąś aplikację?

Ma, na telefonach z Androidem.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2015-05-30 01:59:39
Autor: Iguan_007
Maps.me vs Here vs ? - mapy offline
Offline?

Tak, offline. Wybierz mape ktora Cie interesuje, wpisz 'ok maps' w wyszukiwarce. Tak to przynajmniej dziala na Apple. Z tym, ze tak sciagniesz obszar miasta ale juz nie panstwa - sa ograniczenia na wielkosc mapy. Pozdrawiam,  Iguan  --
Iguan007  Sezon caly rok:  http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia

Data: 2015-05-30 12:11:48
Autor: Cavallino
Maps.me vs Here vs ? - mapy offline

Uzytkownik "Iguan_007" <iguan007@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:35f62f98-e3cf-4f5d-bf7e-041c23ab3257@googlegroups.com...
[...]

Nie mam ani androida, ani apple.
Co znaczy "mapa która mnie interesuje"?
Mapa na wczesniej wybrana trase?

Data: 2015-05-30 03:47:51
Autor: Iguan_007
On Saturday, May 30, 2015 at 8:11:38 PM UTC+10, Cavallino wrote:

Nie mam ani androida, ani apple.
Co znaczy "mapa która mnie interesuje"?
Mapa na wczesniej wybrana trase?

Tak. W google maps robisz zoom na obszar ktory chcesz miec dostepny offline, wpisujesz 'ok maps' w miejscu gdzie normalnie wpisywalbys adres i masz mape dostepna offline.

Pozdrawiam,
Iguan   --
Iguan007   https://picasaweb.google.com/iguan007

Data: 2015-05-30 12:57:47
Autor: Cavallino
Maps.me vs Here vs ? - mapy offline

Uzytkownik "Iguan_007" <iguan007@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:78f387b6-59fb-482d-ae35-d6eed6cf5a1b@googlegroups.com...
[...]

Ale mówisz, ze to raczej obszar miasta?
Z Poznania do Warszawy to juz pewnie za duzo?

Data: 2015-05-30 04:12:40
Autor: Iguan_007
On Saturday, May 30, 2015 at 8:57:37 PM UTC+10, Cavallino wrote:
Ale mówisz, ze to raczej obszar miasta?
Z Poznania do Warszawy to juz pewnie za duzo?

No niestety, nie przejdzie.

Data: 2015-05-30 13:32:08
Autor: Cavallino
Maps.me vs Here vs ? - mapy offline

Uzytkownik "Iguan_007" <iguan007@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:f01c0e95-3b8f-42bb-be6b-4e771498fa7d@googlegroups.com...
On Saturday, May 30, 2015 at 8:57:37 PM UTC+10, Cavallino wrote:
Ale mówisz, ze to raczej obszar miasta?
Z Poznania do Warszawy to juz pewnie za duzo?

No niestety, nie przejdzie.

Czyli ciezko to rozpatrywac jako offline'owa nawigacje.

Data: 2015-06-02 23:43:26
Autor: adam
W dniu 2015-05-30 o 13:32, Cavallino pisze:

Uzytkownik "Iguan_007" <iguan007@gmail.com> napisal w wiadomosci grup
On Saturday, May 30, 2015 at 8:57:37 PM UTC+10, Cavallino wrote:
Ale mĂłwisz, ze to raczej obszar miasta?
Z Poznania do Warszawy to juz pewnie za duzo?

No niestety, nie przejdzie.

Czyli ciezko to rozpatrywac jako offline'owa nawigacje.

Nie wiem jak jest w apple, w androidzie można tych mapek zapamiętać całkiem sporo, ja ściągnąłem sobie chyba ze 20 sztuk, połowę Bałkanów. Ale nawigacja nie działa offline, mogą służyć tylko do ustalenia położenia i ewentualnie nawigacji "po kresce" drogi. Mapy zachowują się w pamięci przez miesiąc, potem można "przedłużyć"

Data: 2015-05-30 15:28:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
Maps.me vs Here vs ? - mapy offline
Hello Iguan_007,

Saturday, May 30, 2015, 12:47:51 PM, you wrote:

[...]

Mapa jest dostępna off-line ale nawigacja nadal jest on-line. Ale już
niedługo ma być nawigacja Google również off-line.

Istotniejsze jest coś innego - nawigacja Google pobiera bardzo mało
danych Mi wystarczało w roamingu 4MB na dwa dni zwiedzania Pragi
(czeskiej).

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-05-30 16:12:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Maps.me vs Here vs ? - mapy offline

"Cavallino" mkbceu$80g$1@node2.news.atman.pl

Data: 2015-05-30 03:53:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Maps.me vs Here vs ? - mapy offline

"Ergie" mk6i95$g22$1@node2.news.atman.pl

(kiepskie) oraz Google (bardzo dokładne, ale niewygodne bez internetu).

Można ściągać do offlajnu.

Maps.me vs Here vs ? - mapy offline