Mapy GPS

Data: 2013-02-18 18:09:30
Autor: ALEX Alpha MR
Mapy GPS
Nokia ma swoje mapy, i do Symbiana i do WP.
A jak wygl+AQU-da sytuacja z darmowymi mapami offline do:
-WP nie Nokii
-Bada/Tizen
-Droid

--
ALEX Alpha MR, Pod Cusim+AQU- Cesarska Marynarka Japo+AUQ-ska nie tylko zatopi+AUI-a
flot+ARk- rosyjsk+AQU-, zatopi+AUI-a co+AVs- o wiele wi+ARk-cej: mit o wy+AXw-szo+AVs-ci bia+AUI-ej rasy

Data: 2013-02-18 19:35:00
Autor: J.F.
Mapy GPS
Dnia Mon, 18 Feb 2013 18:09:30 +0100, ALEX Alpha MR napisał(a):
Nokia ma swoje mapy, i do Symbiana i do WP.

Ma, ale jakos kiepsko sie z nich korzysta.
Przynajmniej na starym C6-00

A jak wygląda sytuacja z darmowymi mapami offline do:
-WP nie Nokii
-Bada/Tizen
-Droid

Na Androida jest osmand, a na niego mapa Polski UMP.
A i mapy OSM mozna ciagnac.  J.

Data: 2013-02-19 09:12:53
Autor: Trybun
Mapy GPS
W dniu 2013-02-18 19:35, J.F. pisze:

A i mapy OSM mozna ciagnac.

J.

Tylko po co.. - nawet połowy dróg nie pokazuje.

Data: 2013-02-19 15:55:19
Autor: J.F
Mapy GPS
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup
W dniu 2013-02-18 19:35, J.F. pisze:
A i mapy OSM mozna ciagnac.

Tylko po co.. - nawet połowy dróg nie pokazuje.

OSM mial niedawno powazna reorganizacje ... ale mysle ze sie odbuduje. i 95% bedzie pokazywal.

A Nokia ... kto ma, ten niech sprawdzi obwodnice poznania, S11 czy jakos tak.
Bo u mnie juz jest, a tymczasem ... kawalka jeszcze nie zaczeli budowac :-)

J.

Data: 2013-02-19 19:03:49
Autor: Trybun
Mapy GPS
W dniu 2013-02-19 15:55, J.F pisze:
[...]

No, może OSM kiedyś dojdzie do tego stopnia że można będzie tej mapy używać jako nawigacji. Na dzień dzisiejszy nie jest ciekawie. Myślę że te zmiany powinny obejmować możliwość edycji mapy przez użytkowników, jak to ma miejsce w UMP.

Bardzo poważnie biorę pod uwagę zakup Nokii.. M.in. z powodu darmowej nawigacji z dożywotnia możliwością aktualizacji. A co do błędu z tą obwodnicą - no cóż - nie ma map idealnych.

Data: 2013-02-19 19:11:08
Autor: John Kołalsky
Mapy GPS

Użytkownik "Trybun" <ilih@yachuoo.com>

[...]

To przecież tak było. Mieli taki edytor łebowy chyba nawet. Zmieniło się coś ?

Data: 2013-02-20 19:03:35
Autor: Trybun
Mapy GPS
W dniu 2013-02-19 19:11, John Kołalsky pisze:

[...]

No może jestem ślepy, bo na ich stronie nie widzę żadnego odnośnika do edycji map. W UMP wszystko jest proste i łatwe.

Data: 2013-02-21 00:17:26
Autor: John Kołalsky
Mapy GPS

[...]

Znaczy gdzie jest łebowy edytor mapy ? To by było łatwe a nie jakiś program magiczny i wysyłanie osobno poprawek.

Data: 2013-02-22 14:41:36
Autor: Trybun
Mapy GPS
W dniu 2013-02-21 00:17, John Kołalsky pisze:

[...]

Tylko zgłaszasz na zakładce 'formularz", i zasadniczo za 2-3 dni zmiany zostają naniesione. Czasem trwa to trochę dłużej.

http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/

Data: 2013-02-22 23:45:56
Autor: John Kołalsky
Mapy GPS

[...]

No to mówię, to nie jest edycja

Data: 2013-02-23 20:00:06
Autor: Krystek
Mapy GPS
W dniu 2013-02-22 23:45, John Kołalsky pisze:
[...]

Bo w UMP mogą edytować zaufani, w OSM ci, którzy mają konto na OpenStreetMap.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-02-25 14:10:06
Autor: Trybun
Mapy GPS
[...]

A jak to nazwiesz? A poza tym jak widzisz sprawniejszy sposób na wprowadzanie zmian na mapie?

Data: 2013-02-25 21:06:39
Autor: John Kołalsky
Mapy GPS

[...]

A jak to nazwiesz?

Zgłaszanie poprawek

A poza tym jak widzisz sprawniejszy sposób na wprowadzanie zmian na mapie?

Mówiłem, jeśli niczego nie myle, na witrynie OSM była możliwość bezpośredniej edycji.

Data: 2013-02-19 19:30:58
Autor: J.F.
Mapy GPS
Dnia Tue, 19 Feb 2013 19:03:49 +0100, Trybun napisał(a):
Bardzo poważnie biorę pod uwagę zakup Nokii.. M.in. z powodu darmowej nawigacji z dożywotnia możliwością aktualizacji.

Na dozywotnia nie licz. Nokia jako firma padnie, albo przestanie robic
telefony i wroci do kaloszy, a w ogole to sie okaze ze twoj telefon jest
juz za stary i czas kupic nowy..

A co do błędu z tą obwodnicą - no cóż - nie ma map idealnych.

Ale program do obslugi tez daleki od idealu.
Informacja o korkach imo nie dziala, i w koncu nie uzywam.

J.

Data: 2013-02-20 19:03:41
Autor: Trybun
Mapy GPS
W dniu 2013-02-19 19:30, J.F. pisze:
[...]

Nie w dosłownym sensie miałem dożywotność tych map;-)

A co do błędu z tą obwodnicą - no cóż - nie ma map idealnych.
Ale program do obslugi tez daleki od idealu.
Informacja o korkach imo nie dziala, i w koncu nie uzywam.

J.

No skoro tak piszesz... A tak w ogóle to chyba nie ma nawigacji która porządnie informuje o korkach...?

Data: 2013-02-20 19:14:17
Autor: J.F
Mapy GPS
[...]

Z tym ze mnie sie zdaje iz o polskich korkach nokia nie ma pojecia wcale ... ale jak by to sprawdzic obiektywnie ..

Informacje o utrudnieniach dluzej trwajacych jakies ma i je nawet pokazuje.

J.

Data: 2013-02-21 00:10:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mapy GPS

"J.F" 5125127b$0$1316$65785112@news.neostrada.pl

Informacje o utrudnieniach dluzej trwajacych jakies ma i je nawet pokazuje.

Dłużej niż kwadrans?
Jest cała masa programów pokazujących rozwijane aktualnie szybkości...

Data: 2013-02-21 11:33:07
Autor: J.F
Mapy GPS
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał
"J.F" 5125127b$0$1316$65785112@news.neostrada.pl
Informacje o utrudnieniach dluzej trwajacych jakies ma i je nawet pokazuje.
Dłużej niż kwadrans?

Mialem sprawdzic w drodze co pokaze ...  jakies roboty pokazuje, imo - dluzej niz tydzien musi to trwac.

Nie wiem - w kraju niby mamy TMC, ktos musi pilnowac bazy, moze Nokia sie do tego podlaczyla, ale tam chyba tez nie zglaszaja wszystkiego.

Jest cała masa programów pokazujących rozwijane aktualnie szybkości...

Ale mowimy o mapach nokii. Tam tez sa ?

A ktore pokazuja takie naprawde aktualne ?
Bo o google maps to tu kiedys dyskutowalismy,  Maciek podawal ulice w Warszawie, szybko przejezdna wedlug googla, a naprawde rozkopana od paru miesiecy.

J.

Data: 2013-02-21 19:10:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mapy GPS

"J.F" 5125f7e5$0$1223$65785112@news.neostrada.pl

Ale mowimy o mapach nokii. Tam tez sa ?

Nie wiedziałem, że mowa o mapach Nokii.
Czytałem posty wcześniejsze i wiem, że jest w nich
mowa o dożywociu, ale uznałem, iż tutaj chodzi
o nawigacje w ogóle.

Data: 2013-02-22 14:45:56
Autor: Trybun
Mapy GPS
W dniu 2013-02-20 19:14, J.F pisze:
[...]

Ale tak na dobrą sprawę to nie ma (ja się nie spotkałem) nawigacji która potrafi pomóc w omijaniu korków.

Data: 2013-02-22 16:54:05
Autor: J.F
Mapy GPS
[...]

TomTom na niemieckich autostradach ?
Naviekspert w Warszawie ?

Omijanie korkow wydaje sie stosunkowo prostym zadaniem, o ile ma sie dobra informacje o nich.
A w miescie malo kto uzywa navi na codzien.

Tylko ze mam wrazenie ze Nokia o korkach w Polsce nie ma kompletnie pojecia.
Czy nie zbiera danych z tego obszaru, czy za malo ludzi - nie wiem, dosc ze nie ma co liczyc na te reklamowana ceche :-)

Gdzies tam slyszalem plotke ze google zbiera informacje ze swoich Androidow - nawet bez uruchomionego programu.

J.

Data: 2013-02-25 14:10:31
Autor: Trybun
Mapy GPS
W dniu 2013-02-22 16:54, J.F pisze:
[...]

Nie wiem, ja osobiście nie spotkałem się ze sprawenym działaniem takiej nawigacji. Może gdzieś tam W USA czy Japonii się to sprawdza, ale na terenie Polski raczej nikomu nie polecam takiej metody na próbę omijania korków.
Google wydaje się być jednym wielkim szpiegiem...;-)

Data: 2013-02-22 23:00:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mapy GPS

"Trybun" kg7spv$m79$1@node1.news.atman.pl

Ale tak na dobrą sprawę to nie ma (ja się nie spotkałem) nawigacji która potrafi pomóc w omijaniu korków.

Lotnicza omija wszelkie korki. ;)

Nawigacje ,,samochodowe'' to pomyłka. Jak na razie każda,
jaką testowałem (łącznie z AutoMapą) ma poważne błędy.
[i akurat AM jest najgorsza, bo gada męskim głosem
należącym Hołowczyca -- zapewne można to jakoś
zmienić, ale po co...]

Data: 2013-02-25 14:09:46
Autor: Trybun
Mapy GPS

[...]

Samochodowa nawigacja GPS to świetna sprawa, ale nie jest to coś doskonałego. Najgorsze co może być - to całkowite zdawanie się na nią.

Wolałbyś głos Edyty Jungowskiej?

Data: 2013-02-26 15:15:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mapy GPS

"Trybun" kgfnqp$eb0$1@node2.news.atman.pl

Samochodowa nawigacja GPS to świetna sprawa, ale nie jest to coś doskonałego. Najgorsze co może być - to całkowite zdawanie się na nią.

Wolałbyś głos Edyty Jungowskiej?

Wolę sprawny układ pokazujący pozycję (na przykład
oparty o to, co w poniższym linku) oraz dokładne mapy.

  http://www.qualcomm.com/media/documents/files/snapdragon-s4-processors-overview.pdf

A że żadna mapa nie jest pozbawiona błędów, muszę
połączyć wskazania mapy z rzeczywistością.

Co do głosu -- imo najlepiej, gdy tego głosu nie ma, ale są ludzie
opierający się tylko o głos -- na przykład motocykliści. Ja w tym
celu chcę jechać samochodem, aby jechać świadomie, zatem mapa jest
dla mnie pomocą, wskazówką, nie zaś nieodwołalną wyrocznią.

Data: 2013-02-21 00:08:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mapy GPS

"J.F." l87bsuf6buor.1089nrdjdy36i$.dlg@40tude.net

Na dozywotnia nie licz. Nokia jako firma padnie, albo przestanie robic
telefony i wroci do kaloszy, a w ogole to sie okaze ze twoj telefon jest
juz za stary i czas kupic nowy..

Jak znam Gatesa -- nie tyle okaże się, co już się okazało. ;)
Dla mnie mapy Nokii to porażka. :)

Data: 2013-02-19 17:04:35
Autor: ALEX Alpha MR
Mapy GPS
Dnia Mon, 18 Feb 2013 19:35:00 +-0100, J.F. napisa+AUI-(a):

Dnia Mon, 18 Feb 2013 18:09:30 +-0100, ALEX Alpha MR napisa+AUI-(a):
Nokia ma swoje mapy, i do Symbiana i do WP.

Ma, ale jakos kiepsko sie z nich korzysta.
Przynajmniej na starym C6-00

C6 to dzi+AVs- zabytek, pod ka+AXw-dym wzgl+ARk-dem.

Ci+AQU-gn+AQUBBw-?

Data: 2013-02-19 19:36:24
Autor: J.F.
Mapy GPS
Dnia Tue, 19 Feb 2013 17:04:35 +0100, ALEX Alpha MR napisał(a):
Dnia Mon, 18 Feb 2013 19:35:00 +0100, J.F. napisał(a):
Nokia ma swoje mapy, i do Symbiana i do WP.
Ma, ale jakos kiepsko sie z nich korzysta.
Przynajmniej na starym C6-00
C6 to dziś zabytek, pod każdym względem.

Byc moze, ale przynajmniej nie ma takiego parcia na kase jak aplikacje na
Androida.
A program do navi przeciez nowy - tzn jakis dziwnie stary.

Na Androida jest osmand, a na niego mapa Polski UMP.
A i mapy OSM mozna ciagnac.

Ciągnąć?

a co - pchac ? J.

Data: 2013-02-19 20:01:40
Autor: ALEX Alpha MR
Mapy GPS
Dnia Tue, 19 Feb 2013 19:36:24 +-0100, J.F. napisa+AUI-(a):

[...]

Obawiam si+ARk- jednak +AXw-e nawigacja w v5 i Belle nie jest identyczna.

Na Androida jest osmand, a na niego mapa Polski UMP.
A i mapy OSM mozna ciagnac.

Ci+AQU-gn+AQUBBw-?

a co - pchac ?
Online mnie nie interesuje. IMAO bezsens.

Data: 2013-02-19 20:26:08
Autor: Michal Tyrala
Mapy GPS
On Tue, 19 Feb 2013 20:01:40 +0100, ALEX Alpha MR wrote:
> [...]

On pisze o navi offline, do ktorych musisz sobie na starcie sciagnac
mapy...

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-02-19 21:53:16
Autor: ALEX Alpha MR
Mapy GPS
Dnia Tue, 19 Feb 2013 20:26:08 +-0000 (UTC), Michal Tyrala napisa+AUI-(a):

[...]

A s+AQU- offline, kt+APM-rych nie trzeba +AVs-ci+AQU-gn+AQUBBw-?

Data: 2013-02-21 00:05:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mapy GPS

"ALEX Alpha MR" qusvm9w0i92z$.1i0mf5gn45dx5.dlg@40tude.net

-Droid

IMO goglasta mapa pod Androida jest offlajnowa. :)
(właśnie teraz sobie wrzucam offlajna wielkości 77 MB)

IMO Android jest doskonały do nawigacji i map.

Z innych map pod Androida polecam RMaps. :)
Tu jest ogromne pole do popisu. :) Można
ciągnąć offlajny, można korzystać z masy
map, można ciągnąć ślady... IMO -- CUDO!

Mapy GPS