Mapy Rumunii

Data: 2010-02-19 11:49:54
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Mapy Rumunii
Witam!
Znajoma wybiera się do Rumunii, chciałaby trochę połazić po Górach
Rodniańskich. Możecie polecić jakieś _dostępne w Polsce_ mapy tamtych
terenów? --

Data: 2010-02-19 06:59:35
Autor: Wojciech Wierba
Mapy Rumunii
On 19 Lut, 11:49, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
Witam!
Znajoma wybiera się do Rumunii, chciałaby trochę połazić po Górach
Rodniańskich. Możecie polecić jakieś _dostępne w Polsce_ mapy tamtych
terenów?

Własnie zbieram mapy 'wszystkich' (?) pasm rumuńskich w formie
cyfrowej. Mam juz tego
jakieś 2 GB.
Brakuje mi map K.u.K (może Pablo podesle jakis link).
Rodniańskich mam jakieś 17 MB (starocie i nowe).
Podaj maila, to wyślę w kawałkach.

Co do aktualności map rumuńskich (wydawca) to bywaja bardzo
optymistyczne
jeli chodzi o drogi jezdne (dotyczy również map wektorowych pod GPS'a
np. ROAD 2008).
Kiedyś, za czasów Czauczesku kwitła sprawozdawczość (oddano tyle, to a
tyle dróg) i na tym
niestety opieraja się czasem/często współcześni wydawcy.
Co do Dimapu (Pablo krytykował juz te mapy z uwagi na niezbyt gęstą
siatkę poziomic) to drogi
uznane przez wydawców rumuńskich za krajowe nie istniały na mapie
Dimapu. I praktycznie tak
było w rzeczywistości. Niech ktos spróbuje przejechać drogą krajową
(może to i wojewódzka)
108 Albac-Huedin to sie przekona (da się, ale dla nie potwora 4x4 to
wyzwanie).

A mapa Muntii Rodnei  (Dimap) cena +29.90 w Sklepie Podróżnika chyba
będzie wystarczająca.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-02-19 23:19:19
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Mapy Rumunii
Wojciech Wierba bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Podaj maila, to wyślę w kawałkach.

m kropka karweta maupa gmail kropka kom
Dziękować!

Data: 2010-02-23 08:28:46
Autor: Wojciech Wierba
Mapy Rumunii
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
Wojciech Wierba bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Podaj maila, to wyślę w kawałkach.

m kropka karweta maupa gmail kropka kom

Poszło.
Wojtek

Data: 2010-02-23 19:54:52
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Mapy Rumunii
Wojciech Wierba bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Poszło.

Przyszło. Dzięki jeszcze raz!

Data: 2010-02-24 07:32:34
Autor: TNT
Mapy Rumunii
Czołem
A można operacje powtórzyć, może za zgodą Wojtka przesłał by Marek
Może potem ja następnemu ...

Kapitalna rzecz takie mapy a niestety na zlot nie będę mógł ..

Z góry dziękuję z pozytywne rozpatrzenie mojej prośby :)
Jak by co to nowakt zawiniec is kropka net kropka pl

zawiniec = @

pzdr Darchom

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:1uhsnbl9tis2m$.dlgpedaluje.ile.moze...
Wojciech Wierba bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):

Poszło.

Przyszło. Dzięki jeszcze raz!

-- Pozdrowienia,                            | Próżnoś repliki się spodziewał

Data: 2010-02-24 20:30:46
Autor: Wojciech Wierba
Mapy Rumunii
TNT pisze:
Czołem
A można operacje powtórzyć, może za zgodą Wojtka przesłał by Marek
Może potem ja następnemu ...

Nie roszczę sobie żadnych 'praw' do tych map, jedyne, co zrobiłem, to zebrałem je z sieci. Chcę jeszcze dołożyć skany map papierowych Rumunii, które posiadam (może w najbliższym tygodniu).

Kapitalna rzecz takie mapy a niestety na zlot nie będę mógł ..

Jeśli ktoś udostępni miejsce na jakimś serwerze (ftp?) to chętnie
przekażę zbiór 'ku chwale gór' (Rumunii sic!).

Pozdrawiam
Wojtek

PS. Jeśli chodzi tylko o Rodnianskie, to oczywiście mogę wysyłać (~3 maile), ale wolałbym zebrać trochę adresów i słać za jednym zamachem
klawiatury.
Poczekam do końca tygodnia i w tym wątku zbiorę adresy chętnych na Rodniańskie.
Nie mam teraz czasu, żeby stawia 'własny' serwer ftp - sorry.

Data: 2010-02-24 20:42:34
Autor: TNT
Mapy Rumunii
OK. Dzięki. Będę czekał.

Data: 2010-02-20 19:53:13
Autor: Maciek \"Sołtys\"
Mapy Rumunii
W dniu 2010-02-19 15:59, Wojciech Wierba pisze:

[...]

a będzie to gdzieś podwieszone w sieci ?
Faaaaajnie by było :)

Co do samej mapy - miałem DIMAPA i ani razu nie miałem wątpliwości gdzie jestem - to bardzo proste góry.

--
Maciek "Sołtys"
Kraków

Data: 2010-02-23 08:32:45
Autor: Wojciech Wierba
Mapy Rumunii
Maciek "Sołtys" pisze:
[...]

Jak z Krakowa, to Ci mogę przekazać na płytce.
A reszta 'chetnych' powinna przyjechać na zlot precla :-)

Pozdrawiam
Wojtek
PS. Z wieszaniem w sieci jest zawsze problem z prawami autorskimi.

Data: 2010-02-23 20:03:34
Autor: Krzysztof Warchuliński
Mapy Rumunii
W dniu 2010-02-23 08:32, Wojciech Wierba pisze:

A reszta 'chetnych' powinna przyjechać na zlot precla :-)

Pozdrawiam
Wojtek
Witam
A jak ja przyjadę to też dostanę. Planujemy wyjazd w Rodniańskie
Pozdrawiam Krzysztof

Data: 2010-02-25 08:28:34
Autor: Tomasz Sójka
Mapy Rumunii
Dnia Tue, 23 Feb 2010 08:32:45 +0100, Wojciech Wierba napisał(a):

Jak z Krakowa, to Ci mogę przekazać na płytce.
A reszta 'chetnych' powinna przyjechać na zlot precla :-)

Witaj!
A o którym zlocie mówisz Wojtku?... O tym odbytym (ale brzydkie słowo) czy
nie odbytym :) jesiennym?
Pozdrawiam Tomek

Data: 2010-02-25 11:00:49
Autor: Wojciech Wierba
Mapy Rumunii
Tomasz Sójka pisze:
[...]

Myślę, że jeśli ktoś chce mapy Rumunii w całości (czyli wszystko, co udało mi się zebrać,
zeskanować) to to będzie jakieś ~3 GB, czyli jedna płytka DVD. Mailem nie bardzo sie to da
wysłać, chyba, że ktoś użyczy ftp (może jakiś np. RapidShare?).
Czyli płytki na zlocie jesiennym precla (lub na wcześniejszej imprezie).

A pojedyncze grupy górskie Rumunii mogę wysłać mailem.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-02-24 15:14:20
Autor: Paweł Pontek
[OT] Re: Mapy Rumunii
Wojciech Wierba pisze:

Własnie zbieram mapy 'wszystkich' (?) pasm rumuńskich w formie
cyfrowej. Mam juz tego
jakieś 2 GB.
Brakuje mi map K.u.K (może Pablo podesle jakis link).

Czesc Wojtek!

Wbrew pozorom, nadal istnieje jeszcze swiat poza Internetem :-)
Mapy mam tylko w wersji papierowej. Nie znalazlem jeszcze skanow
w sieci.

Poza tym, odkad sa dostepne w sieci radzieckie setki calej Rumunii,
problem nawigacji (w sensie dostepu do map) w Rumunii stal sie banalny.

Pozdrawiam,
PABLO

P.S.
Maciek "Sołtys" pisze:

> Co do samej mapy - miałem DIMAPA i ani razu nie miałem wątpliwości gdzie
> jestem - to bardzo proste góry.

Góry Rodniańskie to nie tylko główny grzbiet. Ale nawet na glownym grzbiecie bywa tak, ze widocznosc nie przekracza kilku metrow. Wtedy
dopiero docenia sie dobra mape ... czego o mapach DIMAPu powiedziec
nie mozna.

Data: 2010-02-24 20:23:33
Autor: Wojciech Wierba
[OT] Re: Mapy Rumunii
Paweł Pontek pisze:

Czesc Wojtek!

Wbrew pozorom, nadal istnieje jeszcze swiat poza Internetem :-)

Ależ doceniam jego istnienie :-)

Mapy mam tylko w wersji papierowej. Nie znalazlem jeszcze skanow
w sieci.

No właśnie. Ale czy istniałaby szansa na skany (zwracam koszty ew. wypożyczenie do skanowania)?
Po prostu chciałbym porównać. No i szansa na szersze udostępnienie.

Poza tym, odkad sa dostepne w sieci radzieckie setki calej Rumunii,
problem nawigacji (w sensie dostepu do map) w Rumunii stal sie banalny.

Racja, ale skoro tak zachwalasz K.u.K. ...

Pozdrawiam
Wojek

Data: 2010-02-26 17:35:22
Autor: Paweł Pontek
[OT] Re: Mapy Rumunii
Wojciech Wierba pisze:

[...]

Szansa znikoma - sam bym to dawno zrobil jak by tak nie bylo.

.... trzeba by na to poswiecic full czasu no i sprzet miec na tyle
przyzwoity, zeby nie stracic przy tym nerwow. Biorac pod uwage
ogromna liczbe slajdow, ktore nie moga sie doczekac zeskanowania
(a maja - jak sie pewnie domyslasz - wyzszy priorytet), nie daje
tej koncepcji szans realizacji w dajacej sie przewidziec przyszlosci.

Poza tym, odkad sa dostepne w sieci radzieckie setki calej Rumunii,
problem nawigacji (w sensie dostepu do map) w Rumunii stal sie banalny.

Racja, ale skoro tak zachwalasz K.u.K. ...

K.u.K. sa dla koneserow, dla ktorych mapa to "cos wiecej". Jak ktos po prostu potrzebuje mape, to te radzieckie setki sa jak najbardziej OK.

Pozdrawiam,
PABLO :-)

Data: 2010-02-28 08:22:43
Autor: Wojciech Wierba
[OT] Re: Mapy Rumunii
Paweł Pontek pisze:

[...]

Pablo,
Ostatnio skanowałem 28 map papierowych Rumunii (rozmiar troszkę większy niż A1) i kosztowało to w punkcie poligraficznym około 6.50 za mapę.
Pliki w TIFF na płytce (~300 MB/mapę), rozdzielczość 300 dpi. Cała usługa trwała ~3-4 h.
Ile Ty masz tych map K.u.K.?
Jak już pisałem, zwracam koszty skanowania map (chyba, że masz ich ~100), więc trzy rzeczy są do zrobienia:
1. Zebrać 'do kupy' mapy,
2. Znaleźć punkt poligraficzny blisko Ciebie lub pracy i dogadać się w sprawie ceny (rabat?)
3. Podać mi numer konta, na które mam przelać pieniądze.

Proste?

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-02-28 09:48:22
Autor: Marcin Kysiak
[OT] Re: Mapy Rumunii
W dniu 2010-02-28 08:22, Wojciech Wierba pisze:

2. Znaleźć punkt poligraficzny blisko Ciebie lub pracy i dogadać się w
sprawie ceny (rabat?)

Zaskoczyła mnie cena podana przez Ciebie, raz jeden korzystałem z takiej usługi w .waw.pl i zapłaciłem ~30 PLN za jedną mapę. Było to kilka lat temu, więc być może usługa spowszechniała i ceny spadły, ale może też się okazać że szukanie punktu, który niedaleko Pabla zrobi to za niewielkie pieniądze nie będzie takie proste.

Pzdr,
M.

--
Marcin Kysiak
Galeria fotografii: http://www.marcinkysiak.pl

Data: 2010-02-28 18:55:50
Autor: Wojciech Wierba
[OT] Re: Mapy Rumunii
Marcin Kysiak pisze:
[...]

Marcin,
Z ręką na sercu zapłaciłem za skan 28 map papierowych
(większość większa odrobinę niż A1, część mniejsza trochę)
198 zł polskich z nagraniem na dysk, który przyniosłem.
Ale to w Krakowie, rabat 15%.
Sorry, jak się podzieli 198 zł przez 28 to wychodzi ~7 zł za mapę.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-02-28 10:08:10
Autor: Tomasz Sójka
[OT] Re: Mapy Rumunii
Dnia Sun, 28 Feb 2010 08:22:43 +0100, Wojciech Wierba napisał(a):

Paweł Pontek pisze:

[...]

Mamy w firmie parę skanerów A0.
????
Pozdrawiam Tomek

Data: 2010-02-28 19:00:20
Autor: Wojciech Wierba
[OT] Re: Mapy Rumunii
Tomasz Sójka pisze:

Mamy w firmie parę skanerów A0.
????

Te pytajniki ?????
Umiesz skanować :-)
Przesyłka nawet kurierska map to w obie strony
to ~mniej niż 100 zł (pokrywam).

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-02-28 23:55:09
Autor: Tomasz Sójka
[OT] Re: Mapy Rumunii
Dnia Sun, 28 Feb 2010 19:00:20 +0100, Wojciech Wierba napisał(a):

Tomasz Sójka pisze:

[...]

Generalnie to coś tam umiem. Ale to akurat zostawiam kolegom z działu
mierniczego :)
W każdym razie gdyby była taka potrzeba to służę pomocą.
Pozdrawiam Tomek

Data: 2010-03-01 07:43:43
Autor: Wojciech Wierba
[OT] Re: Mapy Rumunii

Tomasz Sójka pisze:

[...]

No to teraz 'ruch' naley do Pablo :-)

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-03-01 07:49:10
Autor: Wojciech Wierba
[OT] Re: Mapy Rumunii
Stan bieżący jest taki:
Jeden kolega z precla udostępni(ł) serwer ftp.
Na nim położę spakowane mapy a zainteresowani mailem dostaną
user/passw aby sobie pociągnąć.
Obecnie porządkuję mapy i muszę jakoś je pogrupować.
Myślę, że najprościej będzie je podzielić na 4-6 plików w miarę równej
wielkości.
Czekam też na ew. skany od Pablo/TomkaS.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-03-02 10:21:16
Autor: Wojciech Wierba
Mapy Rumunii - serwer
Komplet zeskanowanych map papierowych gór Rumunii
leży już na serwerze naszego grupowego kolegi.
Jest tego 23 pliki .rar po około 100 MB. Każdy plik
rozpakowuje się samodzielnie i zawiera alfabetycznie
posortowane foldery z mapami pasm rumuńskich.
W danym folderze mogą powtarzać się skany tych samych
map w różnej rozdzielczości i jakości.
Nazewnictwo pasm górskich, z uwagi na niejednoznaczność
samych nazw rumuńskich może przysporzyć trochę kłopotu.
Na przykład Rodna=Rodnei, Gutai=Gutaiului, Parang=Paring,
Tibles=Tiblesului.
Niekiedy mapy w danym folderze obejmują sąsiednie pasma górskie.
Trzeba niestety czasem szukać 'po okolicy'.
Zainteresowani userid i hasłem (oraz adresem serwera ftp) proszeni są
o maila do mnie z tematem "Mapy Rumunii"

Będę odsyłał (może niekoniecznie już po 10 sekundach) dane do
pobrania map.

Nadal pozostaje otwarta sprawa skanów map K.u.K, ale to ewentualnie
w nastepnej edycji.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-03-03 11:33:44
Autor: Marcin Mierzejewski
[OT] Re: Mapy Rumunii
W dniu 2010-02-24 15:14, Paweł Pontek pisze:

[...]

Poproszę o linka do map radzieckich....

Pozdro MM

Data: 2010-02-19 12:04:04
Autor: Bbjk
Mapy Rumunii
Marek 'marcus075' Karweta pisze:

Znajoma wybiera się do Rumunii, chciałaby trochę połazić po Górach
Rodniańskich. Możecie polecić jakieś _dostępne w Polsce_ mapy tamtych
terenów?

Węgierski Dimap "Góry Rodniańskie" (Muntii Rodnei).
--
Basia
http://bajarka.fotolog.pl/

Data: 2010-02-19 14:46:09
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Mapy Rumunii
Bbjk bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
[...]

W ogóle - warto kupować taką mapę w Polsce? Rumuńskie będą może bardziej
wiarygodne?

Data: 2010-02-19 06:37:33
Autor: serak
Mapy Rumunii
W ogóle - warto kupować taką mapę w Polsce? Rumuńskie będą może bardziej
wiarygodne?
Nie przypuszczam, jeżeli chodzi o wiarygodność.
Przeszedłem "całe" Rodniańskie z DIMAP i była wystraczająca, lub jak
kto woli dobra. A w Rumunii jakoś wyboru map nie widziałem ( np w
Borsa). Ale też nie bardzo wiedziałem gdzie szukać. Dodatkowo, warto
chyba mieć mapę, by zaplanowąc trasę już w Polsce. Jest w net też parę
opisów przejść Rodnaińskich. Fajne góry. Szczególnie część
wschodnia.

Data: 2010-02-19 15:00:33
Autor: Bbjk
Mapy Rumunii
Marek 'marcus075' Karweta pisze:

Węgierski Dimap "Góry Rodniańskie" (Muntii Rodnei).

W ogóle - warto kupować taką mapę w Polsce? Rumuńskie będą może bardziej
wiarygodne?

Byłam kilka razy w Rumunii, ale nie widziałam tam dużego wyboru map, zawsze wiozłam je z Polski.
--
B.

Data: 2010-02-19 15:44:20
Autor: Olin
Mapy Rumunii
Dnia Fri, 19 Feb 2010 14:46:09 +0100, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

 warto kupować taką mapę w Polsce? Rumuńskie będą może bardziej
wiarygodne?

Ponoć nie ma to jak CK Kartografia. I żadne satelity tudzież GPS nic nie
pomogą.
Wracając do tematu, mapy "Dimap" sprzedawane w Rumunii i w Polsce wyglądają
zupełnie tak samo. Porównać jakość map rumuńskich i węgierskich można na stronie:
http://harti.mielu.ro/

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Ten, kto się śmieje ostatni, przeważnie nie ma jednego zęba na przedzie."
Baruch Spinoza

Data: 2010-02-25 15:23:40
Autor:
Mapy Rumunii
 Możecie polecić jakieś _dostępne w Polsce_ mapy tamtych
terenów?
Mapy Rumuniii i nie tylko widziałem na www.bosfor.pl Zarówno Dimap, GiziMap,
Cartographia i może jeszcze inne, nie wiem, te widziałem. --

Mapy Rumunii