Mapy gór Półwyspu Bałkańskiego

Data: 2012-07-12 17:37:07
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Mapy gór Półwyspu Bałkańskiego
Ahoj!
Czy poza starymi, dobrymi mapami radzieckimi, istnieją jakieś sensowne mapy
gór Półwyspu Bałkańskiego? Chodzi mi o okolice szczytów:
-Midżur (Serbia/Bułgaria)
-Maglić (Bośnia)
-Zla Kolata (Czarnogóra)
-Korab (Albania/Macedonia)
-Djeravica (Kosowo)

Wybieram się w najbliższym czasie i wolałbym jednak mieć mapę, a nie liczyć
na wyczucie i oznakowanie w terenie (choć to w takiej Chorwacji było
niezłe).
Może ktoś z okolicy Katowic byłby skłonny mapy takie pożyczyć na dwa
tygodnie między 25 lipca a +/- 10 sierpnia? Obiecuję dbać jak o własny
rower, w zamian przywiozę południowe piwo, czy inną rakiję! ;-) Proszę o
kontakt mailowy.

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-07-12 20:48:09
Autor: j
Mapy gór Półwyspu Bałkańskiego
Mogę tylko podpowiedzieć że Franz tam bywa. Pewnie wie więcej

powodzenia

Data: 2012-07-13 12:15:12
Autor: Paweł Pontek
[OT] Mapy gór Półwyspu Bałkańskiego

mapy takie pożyczyć na dwa
tygodnie między 25 lipca a +/- 10 sierpnia? Obiecuję dbać jak o własny
rower

Ja nawet własnych map nigdy nie biorę na wycieczkę - tylko ksera tychże.

PABLO

Data: 2012-07-13 12:42:32
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[OT] Mapy gór Półwyspu Bałkańskiego
Paweł Pontek, Fri, 13 Jul 2012 12:15:12 +0200, pl.rec.gory:

mapy takie pożyczyć na dwa
tygodnie między 25 lipca a +/- 10 sierpnia? Obiecuję dbać jak o własny
rower

Ja nawet własnych map nigdy nie biorę na wycieczkę - tylko ksera tychże.

Też może być, sęk w tym, że w tej chwili nie mam absolutnie nic poza
kawałkiem mapy Starej Planiny, a przyznasz, że nawigowanie w górach, poza
drogami utwardzonymi, za pomocą mapy 1:300k może być mało precyzyjne.

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-07-13 12:57:28
Autor: Paweł Pontek
[...]

Tu możesz sobie wyklikać mapy, jakie ja używałem podczas niektórych wycieczek na Bałkany:

http://www.klub-karpacki.org/kronikabalkany.html
(trzeba wybrać kronikę szczegółową i na końcu jest wykaz map)

Oczywiście na wcześniejszych wycieczkach miałem mniej map, z czasem więcej - więc warto patrzeć chronologicznie od końca. To są mapy, które jakoś udało się zdobyć.

Całkiem niezłe, jak na miejscowe warunki są przedwojenne niemieckie 200-ki. Do ściągnięcia z sieci (linków nie pamiętam, trzeba poklikać).
Rzeźba terenu oraz górskie płaje nie uległy zmianie przez stulecia!

Poza tym oczywiście sowieckie 200-ki, 100-ki, 50-ki - co tam ściągniesz.
W Macedonii (pokrywają też tereny przygraniczne - np. Korab) są ichnie mapy wojskowe - bardzo dobre - też gdzieś wiszą w sieci.

Turystyczne mapy - a wydano tego trochę, w końcu mało który rejon jak dawna Jugosławia ma aż tak rozbudowaną infrastrukturę klubów i związków turystycznych - bywają różne, ale topograficznie są raczej kiepskie.

Możesz napisać do paru klubów turystycznych np. w Serbii, Czarnogórze, itp. - myślę, że pomogą, coś polecą, może podeślą jakieś skany, itp.
Szukaj pod hasłem "planinarsko drustvo".

Aha - jeżeli będziesz jechał przez Belgrad, warto odwiedzić parę księgarni, antykwariatów, itp.

PABLO

Data: 2012-07-13 14:27:46
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[OT] Mapy gór Półwyspu Bałkańskiego
Paweł Pontek, Fri, 13 Jul 2012 12:57:28 +0200, pl.rec.gory:
Aha - jeżeli będziesz jechał przez Belgrad, warto odwiedzić parę księgarni, antykwariatów, itp.

Po cichu liczę, że znajomy z Belgradu coś znajdzie w antykwariatach...

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-07-13 14:43:30
Autor: Paweł Pontek
[...]

Przy okazji - przydają się czeskie przewodniki:
- Jugoslávské hory; Ladislav Jirásko, Ludek Leder, Josef Lorenc; Olympia, Praha 1987
- kniha Hory Balkánu - Černá hora, Makedonie, Řecko, Bulharsko
np.: http://skubi.cz/catalog/cestovani-pruvodci-vyuka-jazyku/1016-kniha-hory-balkanu-cerna-hora-makedonie-recko-bulharsko.html

.... ten drugi kupisz pewnie w Czeskim Cieszynie, albo w Ostrawie.

Ten pierwszy bywa w antykwariatach, ewentualnie możesz spróbować skserować w jakiejś turystycznej bibliotece.

Ja korzystałem z tego pierwszego (wtedy tego drugiego jeszcze nie było) i opisy tras bywały pomocne (pisałem o tym w sąsiednim wątku).

PABLO

Mapy gór Półwyspu Bałkańskiego