Mapy nokii opinie

Data: 2010-03-16 10:10:42
Autor: krzysiek82
Mapy nokii opinie
witajcie
nie zawsze mam przy sobie navi, a od czasu do czasu muszę gdzieś pojechać nie znając dokładnie okolicy. Era przy przedłużaniu umowy proponuje mi tel z mapami nokii jak one się sprawdzają? Czy warto się w to bawić?

--
krzysiek82

Data: 2010-03-16 08:22:01
Autor: GrzegorzG
Mapy nokii opinie
On 16 Mar, 10:10, krzysiek82 <s...@user.pl> wrote:
[...]

ja mam to razem z telefonem. sciagnalem 1 miesiac map dla Warszawy/
Polski no i nie miałem np. Al. Krakowskiej od Janek w kierunku
Sękocina. Wg GPSa jechałem po polu :/

Uznalem, ze droga jest tak stara, ze nie mapy nie powinny wymagac
aktualizacji, aby ona tam byla.

Pozdrawiam,
Grzegorz G

Data: 2010-03-16 17:26:02
Autor: Ghost
Mapy nokii opinie

Użytkownik "GrzegorzG" <grzegorz.gorko@gmail.com> napisał w wiadomości news:79622ee7-d99f-4d20-a45f-0d14caebc89fq15g2000yqj.googlegroups.com...
On 16 Mar, 10:10, krzysiek82 <s...@user.pl> wrote:

Uznalem, ze droga jest tak stara, ze nie mapy nie powinny wymagac
aktualizacji, aby ona tam byla.

Znaczy nie zaktualizowales mapy i dziwiles sie, ze nie jest aktualna?

Data: 2010-03-16 11:02:28
Autor: keimak
Mapy nokii opinie
nie zawsze mam przy sobie navi, a od czasu do czasu muszę gdzieś pojechać nie znając dokładnie okolicy. Era przy przedłużaniu umowy proponuje mi tel z mapami nokii jak one się sprawdzają? Czy warto się w to bawić?

Używałem Nokia Maps przez okres darmowy i mi się podobało, niestety normalna cena nawigacji (238 zł) w Nokia Maps to wg mnie przesada. Nie mam natomiast doświadczenia z Ovi Maps - ale na pewno bazują na tych samych mapach.

pzdr,
keimak

Data: 2010-03-16 11:55:02
Autor: Ghost
Mapy nokii opinie

Użytkownik "keimak" <keimak@NOSPAMgazeta.pl> napisał w wiadomości news:hnnkvk$roo$1pippin.nask.net.pl...
[...]

Nie wiem czy na mapkach takich samych, ale o niebo lepszy intefejs maja - no i za free.

Data: 2010-03-16 22:51:39
Autor: Łukasz F. Tomczyk
Mapy nokii opinie
W dniu 2010-03-16 11:02, keimak pisze:

[...]

Od niedawna Ovi maps w wersji płatnej kosztuje 40,99 zł (!) I to jest całkowity koszt rocznej licencji na tą nawigację. Wg Nokii cena ta pokrywa "koszty administrowania oraz koszty serwerów".

Nie kupowałem, ale po wejściu w telefonie do sklepu z licencjami pokazuje się faktycznie taka cena.

pozdr

ŁukaszT

Data: 2010-03-17 04:05:59
Autor: Olleo
Mapy nokii opinie
[...]

Platne sa wersje nizsze. Ovi Maps 3.03 jest bezplatna, ale
udostepniona tylko na wybrane modele telefonow. Polska wersja strony
Nokii z jakiegos powodu nie kierowala do darmowej wersji, ale na
angielskiej bez problemu mozna sprawdzic, ktore modele telefonow sa
wspierane i sciagnac najnowsza.
--
Olleo

Data: 2010-03-17 08:57:23
Autor: Ghost
Mapy nokii opinie

Użytkownik ""Łukasz F. Tomczyk"" <luket@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hnouhs$qe4$1inews.gazeta.pl...
[...]

For free
http://maps.nokia.com/ovi-services-and-apps/ovi-maps

A teraz wskaz strone z Twoja cena.

Data: 2010-03-17 11:53:02
Autor: Ghost
Mapy nokii opinie

Użytkownik "J_K_K" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał w wiadomości news:hnq9bo$6er$1speranza.aioe.org...
Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:hnq225$lp8$1mx1.internetia.pl...

For free
http://maps.nokia.com/ovi-services-and-apps/ovi-maps

Nie rób zamieszania:

Compatible devices: Nokia X6 32GB, Nokia X6 16GB,
Nokia N97 mini, Nokia N97, E72, E55, E52, Nokia 6730 classic,
Nokia 6710 Navigator, Nokia 5800 Xpressmusic,
Nokia 5800 Navigation Edition, Nokia 5230.
To find Ovi Maps for other mobile devices visit Maps Support

A mowimy o... E72, 6710 tadaaa!!!

Data: 2010-03-18 21:57:16
Autor: Łukasz F. Tomczyk
Mapy nokii opinie
W dniu 2010-03-17 11:53, Ghost pisze:

[...]

Ja tylko chciałem stwierdzić, że wersja która kiedyś kosztowała ~230 zł teraz kosztuje 40,99.  Jakby nie było taka cena to jest postęp, a wyświetla się to w sklepie z licencjami na telefonie. Przykład tu:
http://www.allaboutsymbian.com/images/news/maps10euros.jpg

Poza w/w 10 szczęśliwymi modelami, na każdym innym jest płatna, a wątkotwórca nie precyzuje modelu tel. ;)

pozdr

Data: 2010-03-19 08:41:42
Autor: Ghost
Mapy nokii opinie

Użytkownik ""Łukasz F. Tomczyk"" <luket@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hnu43u$e0j$1inews.gazeta.pl...
[...]

Precyzuje, ino dalej, ale na liniii czasu wczesniej. Ja mysle, ze kazdy kolejny model tez bedzie free. Idea jest taka by zachecac ludzi do kupna telefonu, czyms co per sztuka wychdzi tanio. Dlatego blokuja na stare, juz pewnie wypchniete z magazynow.

Data: 2010-03-20 08:32:19
Autor: gogi
Mapy nokii opinie
W dniu 2010-03-19 08:41, Ghost pisze:
[...]

Na E51 kosztuje ok. 40 zl na rok.

--
gogi

Data: 2010-03-16 11:56:02
Autor: Ghost
Mapy nokii opinie

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:hnni3t$kf0$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Upewnij sie, ze chodzi o telefon przyjmujacy OviMaps.

Data: 2010-03-16 12:05:17
Autor: krzysiek82
Mapy nokii opinie
Ghost pisze:
Upewnij sie, ze chodzi o telefon przyjmujacy OviMaps.

Mam do wyboru nokię E72, 6710 Biorę pod uwagę tylko telefony do 149zł brutto :)

--
krzysiek82

Data: 2010-03-16 07:40:33
Autor: Olleo
Mapy nokii opinie
Mam do wyboru nokię E72, 6710 Biorę pod uwagę tylko telefony do 149zł
brutto :)

E72 ma darmowe Ovi Maps. Zreszta to calkiem przyjemny smartfon. Chyba
jeden z najbardziej udanych Nokii i najbardziej udany z serii E
(niektorzy stwierdza, ze E71 byl lepszy).
--
Olleo

Data: 2010-03-16 12:28:55
Autor: Ghost
Mapy nokii opinie

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:hnnpbi$t16$1nemesis.news.neostrada.pl...
Ghost pisze:
Upewnij sie, ze chodzi o telefon przyjmujacy OviMaps.

Mam do wyboru nokię E72, 6710 Biorę pod uwagę tylko telefony do 149zł brutto :)

Sprawdz na stronie Nokii (NokiaMaps jakies takie kulawe jest).

Data: 2010-03-16 18:38:28
Autor: MaćkuPićku
Mapy nokii opinie
W dniu 2010-03-16 10:10, krzysiek82 pisze:
[...]

Kilka moich uwag jako użytkownika -
mam też GPS z mapą MIO MAP 2008 z całą europą.

Nokia maps (OVI MAPS) jest super jeśli:
1. nie przywiązujesz uwagi do numeracji domów - jest makabryczna.
Mój dom jest na drugim końcu ulicy. (numeracja w odwrotną stronę)
2. nie stresuje Cię czekanie.
W opcji za darmo łapie fixa 2-5 minut. Darmowa nawi nie ma wspomagania GPS które wymaga łączenia z GPRS.
3. Bez łączności GPS nie zrobisz w telefonie trasy. Możesz w kompie na stronie ovi maps i zgrać ją do komórki ale nie możesz w domu w komórce zrobić sobie trasy i zapisać a później ją jechać.
4. Nie ruszysz z miejsca trasą jeśli jesteś poza ulicą. Trasę liczy jak jesteś na ulicy (100 m od ulicy już dupa blada)
CO innego jeśli wybierzesz opcję ide pieszo. Wtedy OK.

Plusy
Poręczność zawsze masz przy sobie
mapy 180 krajów za free. ty decydujesz co wgrasz. Może nie dokładne ale zawsze coś.
Plany miast są użyteczne.
Są bajery jak traffic info, przewodnik lonely planet, pogoda.
Pełna statystyka (średnia, odległość przejechana itp) nie mam tego w MIO.
Kilka trybów wyświetlania 3D 2D i komunikaty strzałkowe tzn lewo prawo i odległość.

Jak masz możliwość to polecam.
Ja korzystam dość często jak jestem w mieście i nie wiem gdzie jest jakaś ulica.

AHA UWAGA. algorytm wyszukiwania trasy jest jakiś z kosmosu. W czasie testów po Krakowie jeździłem wszędzie tam gdzie na żywca nie ośmieliłbym się wymyśleć trasy dojazdu. Na OKOŁO i bez sensu.
Mówię o opcji trasy Szybsza.
Opcja krótsza działa troszkę lepiej ale też z czapy wg mnie. WIęc jak znasz miasto to odczujesz. W obcym i tak się przyda.

--
Maciek "Sołtys"
Kraków

Data: 2010-03-16 18:57:46
Autor: Ghost
Mapy nokii opinie

Użytkownik "MaćkuPićku" <soltys_3@op.pl> napisał w wiadomości news:hnofml$rhf$1inews.gazeta.pl...

Nokia maps (OVI MAPS) jest super jeśli:

NokiaMaps i OviMaps to dwa rozne programy.

1. nie przywiązujesz uwagi do numeracji domów - jest makabryczna.
Mój dom jest na drugim końcu ulicy. (numeracja w odwrotną stronę)

Masz po prostu pecha.

2. nie stresuje Cię czekanie.
W opcji za darmo łapie fixa 2-5 minut. Darmowa nawi nie ma wspomagania GPS które wymaga łączenia z GPRS.

Bzdura - pewnie masz wylaczony agps.

3. Bez łączności GPS nie zrobisz w telefonie trasy. Możesz w kompie na stronie ovi maps i zgrać ją do komórki ale nie możesz w domu w komórce zrobić sobie trasy i zapisać a później ją jechać.

Rzeco?

4. Nie ruszysz z miejsca trasą jeśli jesteś poza ulicą. Trasę liczy jak jesteś na ulicy (100 m od ulicy już dupa blada)
CO innego jeśli wybierzesz opcję ide pieszo. Wtedy OK.

Nie rozumiem problemu.

Data: 2010-03-16 19:08:26
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Mapy nokii opinie

[...]

Też się dziwię chłopakowi.
Poza preferowaniem skrętu w prawo, nie dostrzegłem mankamentów.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-03-16 19:35:28
Autor: Cavallino
Mapy nokii opinie
Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:hnogr

W opcji za darmo łapie fixa 2-5 minut. Darmowa nawi nie ma wspomagania GPS które wymaga łączenia z GPRS.

Bzdura - pewnie masz wylaczony agps.

Albo niezasilony danymi.

Data: 2010-03-16 20:25:30
Autor: MaćkuPićku
Mapy nokii opinie
W dniu 2010-03-16 18:57, Ghost pisze:
Nokia maps (OVI MAPS) jest super jeśli:

NokiaMaps i OviMaps to dwa rozne programy.

W Nokia E52 jaką mam jest jeden program - Nokia Maps 3.03 ? Czy Ovi Maps ?
Chyba Ovi maps.

1. nie przywiązujesz uwagi do numeracji domów - jest makabryczna.
Mój dom jest na drugim końcu ulicy. (numeracja w odwrotną stronę)

Masz po prostu pecha.

Mam - dodam że ulica na jakiej mieszkam ma 50 lat a numeracja 40 lat - to nie jest nowe osiedle. A centrum Krakowa.

AGPS jest wyłączone o czym pisałem wcześniej. jest to usługa płatna ponieważ łączy się z serwerem przez GPR@/3G whatever a mówimy o darmowej nawigacji.

[...]

Rzeto - nie możesz jak w każdym normalnym urządzeniu GPS siedząc na przykład na klopie ustawić trasy z domu do cioci. Później zejść do auta -> Włączyć moduł GPS i podać komendę JEDŹ TĄ TRASĄ.
Nie da się.
Żeby obliczyć trasę - mapy muszą mieć dostęp satelitów.
Można to zrobić jedynie przez kompa i przez wgranie trasy do ulubionych w urządzeniu.

4. Nie ruszysz z miejsca trasą jeśli jesteś poza ulicą. Trasę liczy
jak jesteś na ulicy (100 m od ulicy już dupa blada)
CO innego jeśli wybierzesz opcję ide pieszo. Wtedy OK.

Nie rozumiem problemu.

To wyobraź sobie że jesteś na podwórku u kolegi na grillu. Chcesz jechać do domu - i włączasz GPS. A on mówi - trasy nie znaleziono.
DOpiero jak znajdziesz się w bezpośrednim pobliżu drogi która uwzględniona jest na mapie - GPS wyznaczy trasę. Upierdliwe dla mnie.

--
Maciek "Sołtys"
Kraków

Data: 2010-03-16 20:35:13
Autor: Piotr Wasil
Mapy nokii opinie
MaćkuPićku <soltys_3@op.pl> napisał(a):

Mam - dodam że ulica na jakiej mieszkam ma 50 lat a numeracja 40 lat - to nie jest nowe osiedle. A centrum Krakowa.

Napisz gdzie to dam kolegom do poprawy na nastepne wydanie.

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2010-03-16 20:44:01
Autor: Cavallino
Mapy nokii opinie
Użytkownik "Piotr Wasil" <adres@na.www> napisał w wiadomości news:janvp5tfs7rv7q5qsop03jop8erug09o174ax.com...
MaćkuPićku <soltys_3@op.pl> napisał(a):

Mam - dodam że ulica na jakiej mieszkam ma 50 lat a numeracja 40 lat - to
nie jest nowe osiedle. A centrum Krakowa.

Napisz gdzie to dam kolegom do poprawy na nastepne wydanie.

Czyli OVI maps jest autorstwa Navteqa?
No to by była odpowiedź na pytanie czy warto w to brnąć.

Data: 2010-03-16 20:48:33
Autor: Piotr Wasil
Mapy nokii opinie
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):

Czyli OVI maps jest autorstwa Navteqa?
No to by była odpowiedź na pytanie czy warto w to brnąć.

aa, czyli byla dobra, ale jak od Navteqa to zla? ;-)

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2010-03-16 21:21:04
Autor: Cavallino
Mapy nokii opinie
Użytkownik "Piotr Wasil" <adres@na.www> napisał w wiadomości news:33ovp51ejr9lmi1q2po9mqn0v4fi4a8jkg4ax.com...
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):

Czyli OVI maps jest autorstwa Navteqa?
No to by była odpowiedź na pytanie czy warto w to brnąć.

aa, czyli byla dobra, ale jak od Navteqa to zla? ;-)

Nie wiem czy była zła, czy dobra, bo nie używałem, ale jak od Navteqa to daje pewne wyobrażenie, a przy okazji wytłumaczenie takich kardynalnych baboli o jakich tu pisano.
Co oczywiście nie oznacza, że innym się takowe nie zdarzają.
Tyle że Navteqowi jakby częściej, widać mniej kilometrów nad mapami przejechane.

Data: 2010-03-16 21:33:48
Autor: Piotr Wasil
Mapy nokii opinie
[...]

A co to za bledy, ze adresy na jednej ulicy przekrecone?
Za wyznaczanie trasy odpowiada algorytm urzadzenia.

Sciagnij nowe mapy i potestuj, a nie oceniasz na podstawie map sprzed
lat.

Nokia kupila Navteqa 2 lata temu nie po to by wrzucac mapy innych
producentow ;)

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2010-03-16 23:53:36
Autor: Cavallino
Mapy nokii opinie
Użytkownik "Piotr Wasil" <adres@na.www> napisał w wiadomości news:umqvp5dsspg3fs0gimace48g9srl4g287l4ax.com...
[...]

A kto je przekręcił?
Soft?

Za wyznaczanie trasy odpowiada algorytm urzadzenia.

Sciagnij nowe mapy i potestuj, a nie oceniasz na podstawie map sprzed
lat.

Ja?
Przecież to nie ja pisałem.

Ja styk z Navteqiem miałem rok temu, na innym urządzeniu - wrażenia miałem podobne, błędów co niemiara.

Data: 2010-03-17 07:45:51
Autor: Piotr Wasil
Mapy nokii opinie
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):

Ja styk z Navteqiem miałem rok temu, na innym urządzeniu - wrażenia miałem podobne, błędów co niemiara.

Podaj konkretne sytuacje.

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2010-03-17 07:49:46
Autor: Cavallino
Mapy nokii opinie
Użytkownik "Piotr Wasil" <adres@na.www> napisał w wiadomości news:dku0q5hr128jbtscsu59bvc5keknifp6c64ax.com...
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):

Ja styk z Navteqiem miałem rok temu, na innym urządzeniu - wrażenia miałem
podobne, błędów co niemiara.

Podaj konkretne sytuacje.

Już dyskutowaliśmy na ten temat, więc nie widzę sensu tego powtarzać.
W każdym razie ilość błędów była większa niż w TA,AM i Navigo.

Data: 2010-03-17 08:54:46
Autor: Ghost
Mapy nokii opinie

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hnpu28$b2n$1news.onet.pl...
[...]

Uwzgledniliscie liczbe uzytkownikow poszczegolnych programow, uczestniczacyh w Waszej ankiecie?

Data: 2010-03-17 09:13:56
Autor: Cavallino
Mapy nokii opinie
[...]

Jakiej ankiecie?
I jakie wy?

P.S.
Ja mówiłem o ilości błędów, które sam spotkałem próbując używać w/w map.

Data: 2010-03-17 09:42:27
Autor: Ghost
Mapy nokii opinie

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hnq302$nbj$1news.onet.pl...
[...]

Ankiecie ilosci bledow w TA,AM i Navigo.

I jakie wy?

Wy, ktorzyscie juz dyskutowali.

P.S.
Ja mówiłem o ilości błędów, które sam spotkałem próbując używać w/w map.

A, no chyba, ze tak. I procentowo jak wychodzi?

Data: 2010-03-17 09:46:50
Autor: Cavallino
Mapy nokii opinie
Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:

Ja mówiłem o ilości błędów, które sam spotkałem próbując używać w/w map.

A, no chyba, ze tak. I procentowo jak wychodzi?

AM, TA - błędy są, ale szanse na ich spotkanie małe, najczęściej brak jakiejś nowej drogi (w AM rzecz jasna rzadziej).

Navteq, Navigo - można się zdziwić, drogi istniejące od wielu lat są źle pooznaczane, albo nie ma ich w ogóle, w efekcie program każe wykonywać skoki z wiaduktu lub przez bariery energochłonne, albo przejazdy po parkowych ścieżkach, błędów jest na tyle dużo, że używanie tych map mija się z celem.

Data: 2010-03-17 09:55:36
Autor: Ghost
Mapy nokii opinie

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hnq4to$t0m$1news.onet.pl...
[...]

Nie jezdze duzo z nawigacja, ale jak juz to uzywam OviMaps albo AM. Mialem tylko dwa (a wlasciwie trzy) przypadki blednego prowadzenia - AM kazala mi wjechac na A4 wjazdem, ktorego nie ma i drugi raz (a wlasciwie dwa razy, w dwoch miejscach) rowniez na A4 prowadzila podczas wjezdzania na nia tak, ze czlowiek pojechalby w przeciwna strone, niz trzeba (niz nawigacja wyznaczyla trase).

Data: 2010-03-17 18:02:17
Autor: radekp@konto.pl
Mapy nokii opinie
Wed, 17 Mar 2010 09:55:36 +0100, w <hnq5fi$5rp$1@mx1.internetia.pl>, "Ghost"
<ghost@everywhere.pl> napisał(-a):

[...]

To pewnie potrafisz podać linki do Targeo z tymi miejscami :).

Data: 2010-03-17 18:34:52
Autor: Ghost
Mapy nokii opinie

Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:1o22q5hm8ibgcob3ibbk7to75v2n1n3t3i4ax.com...
Wed, 17 Mar 2010 09:55:36 +0100, w <hnq5fi$5rp$1@mx1.internetia.pl>, "Ghost"
<ghost@everywhere.pl> napisał(-a):

To pewnie potrafisz podać linki do Targeo z tymi miejscami :).

Slepy wjazd/wyjazd jest miedzy bramkami (balice/myslowice) - tam ze dwa istnieja, ale jeden (trzeci) od dawna jest zamkniety (jakies hale produkcyjne sa w jego okolicach).

Zle kierowane wjazdy/wyjazdy mniej pamietam - niedaleko za Gliwicami (w kierunku Wroclawia).

Data: 2010-03-17 18:31:27
Autor: Piotr Wasil
Mapy nokii opinie
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):

Już dyskutowaliśmy na ten temat, więc nie widzę sensu tego powtarzać.
W każdym razie ilość błędów była większa niż w TA,AM i Navigo.

No dyskutowalismy, 2 lata temu. A nad update map pracuje kilkadziesiat
osob kazdego dnia. Teraz pomysl jaki skok jakosciowy jest dokonywany
kazdego roku...

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2010-03-21 15:17:53
Autor: Cavallino
Mapy nokii opinie
Użytkownik "Piotr Wasil" <adres@na.www> napisał w wiadomości news:2e42q55gba8k79gq5fag587leht1q3egka4ax.com...
[...]

Rok tak na oko, dwa lata temu to się jeszcze nie znaliśmy, więc nawet nie wiedziałem gdzie pracujesz.

A nad update map pracuje kilkadziesiat
osob kazdego dnia. Teraz pomysl jaki skok jakosciowy jest dokonywany
kazdego roku...

Musiałbym wiedzieć kiedy zaczęli sprawdzać te mapy jeżdżąc po Polsce.
Jeśli 2 lata temu, to pewnie masz rację - jest szansa że poprawa jakości jest ogromna.

Data: 2010-03-16 21:05:15
Autor: Ghost
Mapy nokii opinie

Użytkownik "MaćkuPićku" <soltys_3@op.pl> napisał w wiadomości news:hnolvb$m4p$1inews.gazeta.pl...
[...]

A skad ja mam wiedziec co jest w Twojej komorce? Ja mialem NokiaMaps i wgralem Ovi - niebo a ziemia.

[...]

Boze, no blad.

[...]

Boze, gosciu to czego sie spodziewasz?

ponieważ łączy się z serwerem przez GPR@/3G whatever a mówimy o darmowej nawigacji.

Nawigacja jest darmowa, szybki fix to nie nawigacja - musisz oplacic, ale to sa grosieta.

[...]

B E Z E D U R A

Data: 2010-03-16 21:26:06
Autor: MaćkuPićku
Mapy nokii opinie
W dniu 2010-03-16 21:05, Ghost pisze:

B E Z E D U R A

B E Z E D U R A

i na tym zakończmy.
na pewno wiesz lepiej jak działa moja nawigacja w mojej komórce w mojej sieci w miejscach gdzie ja jej używam.
Oczywiście.

--
Maciek "Sołtys"
Kraków

Data: 2010-03-16 21:29:57
Autor: Cavallino
Mapy nokii opinie
Użytkownik "MaćkuPićku" <soltys_3@op.pl> napisał w wiadomości news:hnopgt$605$1inews.gazeta.pl...
[...]

Sugerujesz że ten sam program w jednej sieci i komórce ma takie babole, a w innej nie?
Nie sądzę.
Bardziej prawdopodobne jest że gadacie o dwóch różnych programach.

Data: 2010-03-16 21:44:23
Autor: Ghost
Mapy nokii opinie

[...]

Alez pelna zgoda, nie wiem jak dziala Twoja nawigacja, ja nawet nie wiem co Ty masz za nawigacje - ba, sam tego nie wiesz. Ja tylko twierdze, ze bzdura jest wypisanie przez Ciebie, ze OviMaps dziala tak, a nie inaczej.

Data: 2010-03-21 11:52:38
Autor: Waldek Godel
Mapy nokii opinie
Dnia Tue, 16 Mar 2010 20:25:30 +0100, MaćkuPićku napisał(a):

AGPS jest wyłączone o czym pisałem wcześniej. jest to usługa płatna ponieważ łączy się z serwerem przez GPR@/3G whatever a mówimy o darmowej nawigacji.

Dla mnie jest darmowa, po czym więc urządzenie rozpoznaje? <ROTFL>

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-03-16 19:34:48
Autor: Cavallino
Mapy nokii opinie
Użytkownik "MaćkuPićku" <soltys_3@op.pl> napisał w wiadomości news:

2. nie stresuje Cię czekanie.
W opcji za darmo łapie fixa 2-5 minut. Darmowa nawi nie ma wspomagania GPS

To raczej jest kwestai urządzenia, a nie programu.

Na tym samym programie (ale nie mówię tu o Nokii, niemniej zapewne zasada jest taka sama) jedno urządzenie łapie mi fixa w 10 sekund, a inne - z agps, ale bez wgranych danych tak jak piszesz - kilka minut.

Data: 2010-03-16 23:20:37
Autor: cztery
Mapy nokii opinie
1. nie przywiązujesz uwagi do numeracji domów - jest makabryczna.
Mój dom jest na drugim końcu ulicy. (numeracja w odwrotną stronę)

Jaka to ulica ?

2. nie stresuje Cię czekanie.
W opcji za darmo łapie fixa 2-5 minut. Darmowa nawi nie ma wspomagania
GPS które wymaga łączenia z GPRS.

Tutaj nie ma nic do rzeczy program ile aparat, z ktorego korzystasz.
Na tych samych mapach (jeszcze nokia maps) moj E66 lapal fixa kilka minut. E52 lapie go w niecala minute.
Podobnie wyglada to przy ovi maps.

3. Bez łączności GPS nie zrobisz w telefonie trasy.

Przeciez w ovi maps mozna zaplanowac trase bez polaczenia GPS. Znajdz miejsc - tam wklepujesz co chcesz i dodajesz do trasy. I tak mozesz kilka punktow dodac - zobaczyc trase itp.

Data: 2010-03-16 22:18:00
Autor: Bastion
Mapy nokii opinie

[...]

Mysle, ze malo kto jedzi z legalna nawigacja Nokii.
W wiekszosci ludze ktorych znam, zainstalowala pirata Garmin XT.
Jezeli mozesz wziasc Nokie z Symbianem
i da sie na tym zainstalowac program Garmina XT (poszukaj w necie)
to polecam takie rozwiazanie.

Data: 2010-03-17 18:20:07
Autor: radekp@konto.pl
Mapy nokii opinie
Tue, 16 Mar 2010 10:10:42 +0100, w <hnni3t$kf0$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
krzysiek82 <saab@user.pl> napisał(-a):

[...]

Mapy Navteq -- czyli słabe. Na "od czasu do czasu" mogą być, ale uwaga na drogi
gruntowe (takie dla traktora) oznaczone jako asfalt itp. kwiatki. Sporo tego
równomiernie po całej Polsce, więc nie znasz dnia ani godziny.

Soft też taki sobie. Trasy do wyboru "krótsza" (dla ryzykantów i amatorów dróg
gruntowych oznaczonych jako asfaltowe) albo "szybka" (czyli jak najbardziej
naokoło, byle drogami jak najwyższej kategorii).

"Biedronkowa" navi za 200zł z Mapamap wrzucona do schowka o dwa rzędy wielkości
lepsza.

Data: 2010-03-17 18:36:36
Autor: Ghost
Mapy nokii opinie

Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:rk32q59mv781tmrfcp20h9imrmp1mhkueh4ax.com...
[...]

Interfejs Ovi o trzy rzedy lepszy od mapymap.

Data: 2010-03-18 17:00:41
Autor: radekp@konto.pl
Mapy nokii opinie
Wed, 17 Mar 2010 18:36:36 +0100, w <hnr409$oc7$1@mx1.internetia.pl>, "Ghost"
<ghost@everywhere.pl> napisał(-a):

>"Biedronkowa" navi za 200zł z Mapamap wrzucona do schowka o dwa rzędy >wielkości
>lepsza.

Interfejs Ovi o trzy rzedy lepszy od mapymap.

Być może. Ale przy Ovi wisząc podwoziem na drodze nie myśli się o tym.

Data: 2010-03-18 09:29:07
Autor: Olleo
Mapy nokii opinie
Być może. Ale przy Ovi wisząc podwoziem na drodze nie myśli się o tym.

No to Ovi Maps, to cos dla mnie ;)

Data: 2010-03-20 16:04:57
Autor: radekp@konto.pl
Mapy nokii opinie
Thu, 18 Mar 2010 09:29:07 -0700 (PDT), w
<1c6cdf4c-2818-4c72-9e02-ee98e304571c@30g2000yqi.googlegroups.com>, Olleo
<olleo@tlen.pl> napisał(-a):

> Być może. Ale przy Ovi wisząc podwoziem na drodze nie myśli się o tym.

No to Ovi Maps, to cos dla mnie ;)

Jak masz 4x4 to polecam tereny górskie, tam jest hardcore :)
Ale musisz mieć auto wąskie -- czarny szlak to nie przelewki ;).

Data: 2010-03-21 04:46:26
Autor: Olleo
Mapy nokii opinie
Jak masz 4x4 to polecam tereny górskie, tam jest hardcore :)
Ale musisz mieć auto wąskie -- czarny szlak to nie przelewki ;).

No wlasnie dlatego :)
--
Olleo

Data: 2010-03-21 10:06:16
Autor: Hants
Mapy nokii opinie

<olleo@tlen.pl> napisał(-a):

> Być może. Ale przy Ovi wisząc podwoziem na drodze nie myśli się o tym.

No to Ovi Maps, to cos dla mnie ;)

Ovi Maps to kompletne gówno w porownaniu z np TT. Zaplacilem za miesiac tej "cud miod" nawigacji i dupa:  nie ma zasiegu internetu - nie ma nawigacji.

Data: 2010-03-21 04:47:13
Autor: Olleo
Mapy nokii opinie
Ovi Maps to kompletne gówno w porownaniu z np TT. Zaplacilem za miesiac tej
"cud miod" nawigacji i dupa:  nie ma zasiegu internetu - nie ma nawigacji.

No i na takich jak ty TT i AM zarabiaja ;P Napisz jeszcze, ze masz
Skode :D
--
Olleo

Data: 2010-03-21 12:19:54
Autor: Hants
Mapy nokii opinie
"Olleo" <olleo@tlen.pl> wrote in message news:696d5d80-d64f-442e-9efd-c4a0a300c17eu9g2000yqb.googlegroups.com...
No i na takich jak ty TT i AM zarabiaja ;P Napisz jeszcze, ze masz
Skode :D

Skody nie mam, a za TT zaplacilem raz - 4 lata temu. Nokii tez raz, ale tylko dlatego, ze mi sie z TT nie chcialo lazic po górach. Z ciekawosci postanowilem wyprobowac Nokie na plaskim terenie w aucie. Kompletna porazka.

Data: 2010-03-21 09:24:06
Autor: Olleo
Mapy nokii opinie
Kompletna porazka.

Jakbys sobie tak uprzednio sciagnal wszystkie mapy z netu do fona,
wylaczyl tryb online oraz wylaczyl AGPS, to bys nie potrzebowal
zasiegu GSM do nawigacji. Ale latwiej napisac: "kompletna porazka".
--
Olleo

Data: 2010-03-21 17:31:09
Autor: Przemysław Bernat
Mapy nokii opinie
Dnia Sun, 21 Mar 2010 09:24:06 -0700 (PDT), Olleo napisał(a):

[...]

Tylko frajerzy czytają instrukcje :-) --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-03-22 09:08:59
Autor: Hants
Mapy nokii opinie
"Olleo" <olleo@tlen.pl> wrote in message news:869776e4-d03e-44ba-9137-25c9dac2eaddz4g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

O kurka - to jeszcze tylko sw Krzysztofa sobie nakleje na desce rozdzielczej i bede mógl uzywac Nokia Maps.
Ten produkt jest po prostu nie wart zadnych pieniedzy i Nokia zamiast marnowac czas na NM powinna rozwijac np Sportstrackera, ktorego uwazam za wyjatkowo udany pomysl i czesto z niego korzystam.

BTW - nie widze w telefonie opcji 'sciagnij wszystkie mapy', a na www pierdola jak potluczeni: "Navigation on your Nokia. For free. Forever." Sranie w banie, bo przed uzyciem funkcji nawigacji wymuszaja wykupienie licencji.
Zenada. Dziwie sie, ze bronisz tego bubla.

Data: 2010-03-22 03:06:44
Autor: Olleo
Mapy nokii opinie
Zenada. Dziwie sie, ze bronisz tego bubla.

Nie bronie bubla, tylko wyjasniam co robisz zle, a co moze miec wplyw
na twoja ocene. Ale widze, ze produkuje sie niepotrzebnie.
--
Olleo

Data: 2010-03-22 11:10:28
Autor: Cavallino
Mapy nokii opinie
Uzytkownik "Olleo" <olleo@tlen.pl> napisal w wiadomosci news:9e5335ac-4ce0-4e6c-86f5-32a8c99c94fbo30g2000yqb.googlegroups.com...
Zenada. Dziwie sie, ze bronisz tego bubla.

Nie bronie bubla, tylko wyjasniam co robisz zle, a co moze miec wplyw
na twoja ocene. Ale widze, ze produkuje sie niepotrzebnie.

Widzisz, ze sobie nie radzi z softem, to napisz mu po ludzku co, jak i gdzie ma zrobic, zeby swoje problemy rozwiazac, to pewnie latwiej to przyjmie do wiadomosci.

Data: 2010-03-21 11:54:26
Autor: Waldek Godel
Mapy nokii opinie
Dnia Wed, 17 Mar 2010 18:20:07 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):

[...]

o'rly?
Pomimo, że ma mapy Navteq? Wytłumaczysz jakoś ten paradoks?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-03-22 14:39:07
Autor: radekp@konto.pl
Mapy nokii opinie
Sun, 21 Mar 2010 11:54:26 +0000, w <j1mixzyi3jot.dlg@lepper.institute.com>,
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(-a):

> "Biedronkowa" navi za 200zł z Mapamap wrzucona do schowka o dwa rzędy wielkości
> lepsza.

o'rly?
Pomimo, że ma mapy Navteq? Wytłumaczysz jakoś ten paradoks?

To Mapamap ma mapy Navteq? Nie, masz rację, tego nie umiem nijak wytłumaczyć
:).

Data: 2010-03-22 18:52:19
Autor: Waldek Godel
Mapy nokii opinie
Dnia Mon, 22 Mar 2010 14:39:07 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):

To Mapamap ma mapy Navteq? Nie, masz rację, tego nie umiem nijak wytłumaczyć
:).

Ma mapy Imagisa który dostarcza je również Navteqowi

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-03-25 17:29:30
Autor: radekp@konto.pl
Mapy nokii opinie
Mon, 22 Mar 2010 18:52:19 +0000, w <1js9ol1kkw8an.dlg@lepper.institute.com>,
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(-a):

> To Mapamap ma mapy Navteq? Nie, masz rację, tego nie umiem nijak wytłumaczyć
> :).

Ma mapy Imagisa który dostarcza je również Navteqowi

Nie, Navteq ma swoje mapy na Polskę.

Mapy nokii opinie