Mapy nokii opinie

Data: 2010-03-16 18:38:28
Autor: MaćkuPićku
Mapy nokii opinie
W dniu 2010-03-16 10:10, krzysiek82 pisze:
witajcie
nie zawsze mam przy sobie navi, a od czasu do czasu muszę gdzieś
pojechać nie znając dokładnie okolicy. Era przy przedłużaniu umowy
proponuje mi tel z mapami nokii jak one się sprawdzają? Czy warto się w
to bawić?

Kilka moich uwag jako użytkownika -
mam też GPS z mapą MIO MAP 2008 z całą europą.

Nokia maps (OVI MAPS) jest super jeśli:
1. nie przywiązujesz uwagi do numeracji domów - jest makabryczna.
Mój dom jest na drugim końcu ulicy. (numeracja w odwrotną stronę)
2. nie stresuje Cię czekanie.
W opcji za darmo łapie fixa 2-5 minut. Darmowa nawi nie ma wspomagania GPS które wymaga łączenia z GPRS.
3. Bez łączności GPS nie zrobisz w telefonie trasy. Możesz w kompie na stronie ovi maps i zgrać ją do komórki ale nie możesz w domu w komórce zrobić sobie trasy i zapisać a później ją jechać.
4. Nie ruszysz z miejsca trasą jeśli jesteś poza ulicą. Trasę liczy jak jesteś na ulicy (100 m od ulicy już dupa blada)
CO innego jeśli wybierzesz opcję ide pieszo. Wtedy OK.

Plusy
Poręczność zawsze masz przy sobie
mapy 180 krajów za free. ty decydujesz co wgrasz. Może nie dokładne ale zawsze coś.
Plany miast są użyteczne.
Są bajery jak traffic info, przewodnik lonely planet, pogoda.
Pełna statystyka (średnia, odległość przejechana itp) nie mam tego w MIO.
Kilka trybów wyświetlania 3D 2D i komunikaty strzałkowe tzn lewo prawo i odległość.

Jak masz możliwość to polecam.
Ja korzystam dość często jak jestem w mieście i nie wiem gdzie jest jakaś ulica.

AHA UWAGA. algorytm wyszukiwania trasy jest jakiś z kosmosu. W czasie testów po Krakowie jeździłem wszędzie tam gdzie na żywca nie ośmieliłbym się wymyśleć trasy dojazdu. Na OKOŁO i bez sensu.
Mówię o opcji trasy Szybsza.
Opcja krótsza działa troszkę lepiej ale też z czapy wg mnie. WIęc jak znasz miasto to odczujesz. W obcym i tak się przyda.

--
Maciek "Sołtys"
Kraków

Data: 2010-03-16 18:57:46
Autor: Ghost
Mapy nokii opinie

Użytkownik "MaćkuPićku" <soltys_3@op.pl> napisał w wiadomości news:hnofml$rhf$1inews.gazeta.pl...

Nokia maps (OVI MAPS) jest super jeśli:

NokiaMaps i OviMaps to dwa rozne programy.

1. nie przywiązujesz uwagi do numeracji domów - jest makabryczna.
Mój dom jest na drugim końcu ulicy. (numeracja w odwrotną stronę)

Masz po prostu pecha.

2. nie stresuje Cię czekanie.
W opcji za darmo łapie fixa 2-5 minut. Darmowa nawi nie ma wspomagania GPS które wymaga łączenia z GPRS.

Bzdura - pewnie masz wylaczony agps.

3. Bez łączności GPS nie zrobisz w telefonie trasy. Możesz w kompie na stronie ovi maps i zgrać ją do komórki ale nie możesz w domu w komórce zrobić sobie trasy i zapisać a później ją jechać.

Rzeco?

4. Nie ruszysz z miejsca trasą jeśli jesteś poza ulicą. Trasę liczy jak jesteś na ulicy (100 m od ulicy już dupa blada)
CO innego jeśli wybierzesz opcję ide pieszo. Wtedy OK.

Nie rozumiem problemu.

Data: 2010-03-16 19:08:26
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Mapy nokii opinie

[...]

Też się dziwię chłopakowi.
Poza preferowaniem skrętu w prawo, nie dostrzegłem mankamentów.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-03-16 19:35:28
Autor: Cavallino
Mapy nokii opinie
Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:hnogr

W opcji za darmo łapie fixa 2-5 minut. Darmowa nawi nie ma wspomagania GPS które wymaga łączenia z GPRS.

Bzdura - pewnie masz wylaczony agps.

Albo niezasilony danymi.

Data: 2010-03-16 20:25:30
Autor: MaćkuPićku
Mapy nokii opinie
W dniu 2010-03-16 18:57, Ghost pisze:
Nokia maps (OVI MAPS) jest super jeśli:

NokiaMaps i OviMaps to dwa rozne programy.

W Nokia E52 jaką mam jest jeden program - Nokia Maps 3.03 ? Czy Ovi Maps ?
Chyba Ovi maps.

1. nie przywiązujesz uwagi do numeracji domów - jest makabryczna.
Mój dom jest na drugim końcu ulicy. (numeracja w odwrotną stronę)

Masz po prostu pecha.

Mam - dodam że ulica na jakiej mieszkam ma 50 lat a numeracja 40 lat - to nie jest nowe osiedle. A centrum Krakowa.

AGPS jest wyłączone o czym pisałem wcześniej. jest to usługa płatna ponieważ łączy się z serwerem przez GPR@/3G whatever a mówimy o darmowej nawigacji.

[...]

Rzeto - nie możesz jak w każdym normalnym urządzeniu GPS siedząc na przykład na klopie ustawić trasy z domu do cioci. Później zejść do auta -> Włączyć moduł GPS i podać komendę JEDŹ TĄ TRASĄ.
Nie da się.
Żeby obliczyć trasę - mapy muszą mieć dostęp satelitów.
Można to zrobić jedynie przez kompa i przez wgranie trasy do ulubionych w urządzeniu.

4. Nie ruszysz z miejsca trasą jeśli jesteś poza ulicą. Trasę liczy
jak jesteś na ulicy (100 m od ulicy już dupa blada)
CO innego jeśli wybierzesz opcję ide pieszo. Wtedy OK.

Nie rozumiem problemu.

To wyobraź sobie że jesteś na podwórku u kolegi na grillu. Chcesz jechać do domu - i włączasz GPS. A on mówi - trasy nie znaleziono.
DOpiero jak znajdziesz się w bezpośrednim pobliżu drogi która uwzględniona jest na mapie - GPS wyznaczy trasę. Upierdliwe dla mnie.

--
Maciek "Sołtys"
Kraków

Data: 2010-03-16 20:35:13
Autor: Piotr Wasil
Mapy nokii opinie
MaćkuPićku <soltys_3@op.pl> napisał(a):

Mam - dodam że ulica na jakiej mieszkam ma 50 lat a numeracja 40 lat - to nie jest nowe osiedle. A centrum Krakowa.

Napisz gdzie to dam kolegom do poprawy na nastepne wydanie.

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2010-03-16 20:44:01
Autor: Cavallino
Mapy nokii opinie
Użytkownik "Piotr Wasil" <adres@na.www> napisał w wiadomości news:janvp5tfs7rv7q5qsop03jop8erug09o174ax.com...
MaćkuPićku <soltys_3@op.pl> napisał(a):

Mam - dodam że ulica na jakiej mieszkam ma 50 lat a numeracja 40 lat - to
nie jest nowe osiedle. A centrum Krakowa.

Napisz gdzie to dam kolegom do poprawy na nastepne wydanie.

Czyli OVI maps jest autorstwa Navteqa?
No to by była odpowiedź na pytanie czy warto w to brnąć.

Data: 2010-03-16 20:48:33
Autor: Piotr Wasil
Mapy nokii opinie
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):

Czyli OVI maps jest autorstwa Navteqa?
No to by była odpowiedź na pytanie czy warto w to brnąć.

aa, czyli byla dobra, ale jak od Navteqa to zla? ;-)

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2010-03-16 21:21:04
Autor: Cavallino
Mapy nokii opinie
Użytkownik "Piotr Wasil" <adres@na.www> napisał w wiadomości news:33ovp51ejr9lmi1q2po9mqn0v4fi4a8jkg4ax.com...
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):

Czyli OVI maps jest autorstwa Navteqa?
No to by była odpowiedź na pytanie czy warto w to brnąć.

aa, czyli byla dobra, ale jak od Navteqa to zla? ;-)

Nie wiem czy była zła, czy dobra, bo nie używałem, ale jak od Navteqa to daje pewne wyobrażenie, a przy okazji wytłumaczenie takich kardynalnych baboli o jakich tu pisano.
Co oczywiście nie oznacza, że innym się takowe nie zdarzają.
Tyle że Navteqowi jakby częściej, widać mniej kilometrów nad mapami przejechane.

Data: 2010-03-16 21:33:48
Autor: Piotr Wasil
Mapy nokii opinie
[...]

A co to za bledy, ze adresy na jednej ulicy przekrecone?
Za wyznaczanie trasy odpowiada algorytm urzadzenia.

Sciagnij nowe mapy i potestuj, a nie oceniasz na podstawie map sprzed
lat.

Nokia kupila Navteqa 2 lata temu nie po to by wrzucac mapy innych
producentow ;)

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2010-03-16 23:53:36
Autor: Cavallino
Mapy nokii opinie
Użytkownik "Piotr Wasil" <adres@na.www> napisał w wiadomości news:umqvp5dsspg3fs0gimace48g9srl4g287l4ax.com...
[...]

A kto je przekręcił?
Soft?

Za wyznaczanie trasy odpowiada algorytm urzadzenia.

Sciagnij nowe mapy i potestuj, a nie oceniasz na podstawie map sprzed
lat.

Ja?
Przecież to nie ja pisałem.

Ja styk z Navteqiem miałem rok temu, na innym urządzeniu - wrażenia miałem podobne, błędów co niemiara.

Data: 2010-03-17 07:45:51
Autor: Piotr Wasil
Mapy nokii opinie
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):

Ja styk z Navteqiem miałem rok temu, na innym urządzeniu - wrażenia miałem podobne, błędów co niemiara.

Podaj konkretne sytuacje.

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2010-03-17 07:49:46
Autor: Cavallino
Mapy nokii opinie
Użytkownik "Piotr Wasil" <adres@na.www> napisał w wiadomości news:dku0q5hr128jbtscsu59bvc5keknifp6c64ax.com...
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):

Ja styk z Navteqiem miałem rok temu, na innym urządzeniu - wrażenia miałem
podobne, błędów co niemiara.

Podaj konkretne sytuacje.

Już dyskutowaliśmy na ten temat, więc nie widzę sensu tego powtarzać.
W każdym razie ilość błędów była większa niż w TA,AM i Navigo.

Data: 2010-03-17 08:54:46
Autor: Ghost
Mapy nokii opinie

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hnpu28$b2n$1news.onet.pl...
[...]

Uwzgledniliscie liczbe uzytkownikow poszczegolnych programow, uczestniczacyh w Waszej ankiecie?

Data: 2010-03-17 09:13:56
Autor: Cavallino
Mapy nokii opinie
[...]

Jakiej ankiecie?
I jakie wy?

P.S.
Ja mówiłem o ilości błędów, które sam spotkałem próbując używać w/w map.

Data: 2010-03-17 09:42:27
Autor: Ghost
Mapy nokii opinie

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hnq302$nbj$1news.onet.pl...
[...]

Ankiecie ilosci bledow w TA,AM i Navigo.

I jakie wy?

Wy, ktorzyscie juz dyskutowali.

P.S.
Ja mówiłem o ilości błędów, które sam spotkałem próbując używać w/w map.

A, no chyba, ze tak. I procentowo jak wychodzi?

Data: 2010-03-17 09:46:50
Autor: Cavallino
Mapy nokii opinie
Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:

Ja mówiłem o ilości błędów, które sam spotkałem próbując używać w/w map.

A, no chyba, ze tak. I procentowo jak wychodzi?

AM, TA - błędy są, ale szanse na ich spotkanie małe, najczęściej brak jakiejś nowej drogi (w AM rzecz jasna rzadziej).

Navteq, Navigo - można się zdziwić, drogi istniejące od wielu lat są źle pooznaczane, albo nie ma ich w ogóle, w efekcie program każe wykonywać skoki z wiaduktu lub przez bariery energochłonne, albo przejazdy po parkowych ścieżkach, błędów jest na tyle dużo, że używanie tych map mija się z celem.

Data: 2010-03-17 09:55:36
Autor: Ghost
Mapy nokii opinie

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hnq4to$t0m$1news.onet.pl...
[...]

Nie jezdze duzo z nawigacja, ale jak juz to uzywam OviMaps albo AM. Mialem tylko dwa (a wlasciwie trzy) przypadki blednego prowadzenia - AM kazala mi wjechac na A4 wjazdem, ktorego nie ma i drugi raz (a wlasciwie dwa razy, w dwoch miejscach) rowniez na A4 prowadzila podczas wjezdzania na nia tak, ze czlowiek pojechalby w przeciwna strone, niz trzeba (niz nawigacja wyznaczyla trase).

Data: 2010-03-17 18:02:17
Autor: radekp@konto.pl
Mapy nokii opinie
Wed, 17 Mar 2010 09:55:36 +0100, w <hnq5fi$5rp$1@mx1.internetia.pl>, "Ghost"
<ghost@everywhere.pl> napisał(-a):

[...]

To pewnie potrafisz podać linki do Targeo z tymi miejscami :).

Data: 2010-03-17 18:34:52
Autor: Ghost
Mapy nokii opinie

Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:1o22q5hm8ibgcob3ibbk7to75v2n1n3t3i4ax.com...
Wed, 17 Mar 2010 09:55:36 +0100, w <hnq5fi$5rp$1@mx1.internetia.pl>, "Ghost"
<ghost@everywhere.pl> napisał(-a):

To pewnie potrafisz podać linki do Targeo z tymi miejscami :).

Slepy wjazd/wyjazd jest miedzy bramkami (balice/myslowice) - tam ze dwa istnieja, ale jeden (trzeci) od dawna jest zamkniety (jakies hale produkcyjne sa w jego okolicach).

Zle kierowane wjazdy/wyjazdy mniej pamietam - niedaleko za Gliwicami (w kierunku Wroclawia).

Data: 2010-03-17 18:31:27
Autor: Piotr Wasil
Mapy nokii opinie
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):

Już dyskutowaliśmy na ten temat, więc nie widzę sensu tego powtarzać.
W każdym razie ilość błędów była większa niż w TA,AM i Navigo.

No dyskutowalismy, 2 lata temu. A nad update map pracuje kilkadziesiat
osob kazdego dnia. Teraz pomysl jaki skok jakosciowy jest dokonywany
kazdego roku...

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2010-03-21 15:17:53
Autor: Cavallino
Mapy nokii opinie
Użytkownik "Piotr Wasil" <adres@na.www> napisał w wiadomości news:2e42q55gba8k79gq5fag587leht1q3egka4ax.com...
[...]

Rok tak na oko, dwa lata temu to się jeszcze nie znaliśmy, więc nawet nie wiedziałem gdzie pracujesz.

A nad update map pracuje kilkadziesiat
osob kazdego dnia. Teraz pomysl jaki skok jakosciowy jest dokonywany
kazdego roku...

Musiałbym wiedzieć kiedy zaczęli sprawdzać te mapy jeżdżąc po Polsce.
Jeśli 2 lata temu, to pewnie masz rację - jest szansa że poprawa jakości jest ogromna.

Data: 2010-03-16 21:05:15
Autor: Ghost
Mapy nokii opinie

Użytkownik "MaćkuPićku" <soltys_3@op.pl> napisał w wiadomości news:hnolvb$m4p$1inews.gazeta.pl...
[...]

A skad ja mam wiedziec co jest w Twojej komorce? Ja mialem NokiaMaps i wgralem Ovi - niebo a ziemia.

[...]

Boze, no blad.

[...]

Boze, gosciu to czego sie spodziewasz?

ponieważ łączy się z serwerem przez GPR@/3G whatever a mówimy o darmowej nawigacji.

Nawigacja jest darmowa, szybki fix to nie nawigacja - musisz oplacic, ale to sa grosieta.

[...]

B E Z E D U R A

Data: 2010-03-16 21:26:06
Autor: MaćkuPićku
Mapy nokii opinie
W dniu 2010-03-16 21:05, Ghost pisze:

B E Z E D U R A

B E Z E D U R A

i na tym zakończmy.
na pewno wiesz lepiej jak działa moja nawigacja w mojej komórce w mojej sieci w miejscach gdzie ja jej używam.
Oczywiście.

--
Maciek "Sołtys"
Kraków

Data: 2010-03-16 21:29:57
Autor: Cavallino
Mapy nokii opinie
Użytkownik "MaćkuPićku" <soltys_3@op.pl> napisał w wiadomości news:hnopgt$605$1inews.gazeta.pl...
[...]

Sugerujesz że ten sam program w jednej sieci i komórce ma takie babole, a w innej nie?
Nie sądzę.
Bardziej prawdopodobne jest że gadacie o dwóch różnych programach.

Data: 2010-03-16 21:44:23
Autor: Ghost
Mapy nokii opinie

[...]

Alez pelna zgoda, nie wiem jak dziala Twoja nawigacja, ja nawet nie wiem co Ty masz za nawigacje - ba, sam tego nie wiesz. Ja tylko twierdze, ze bzdura jest wypisanie przez Ciebie, ze OviMaps dziala tak, a nie inaczej.

Data: 2010-03-21 11:52:38
Autor: Waldek Godel
Mapy nokii opinie
Dnia Tue, 16 Mar 2010 20:25:30 +0100, MaćkuPićku napisał(a):

AGPS jest wyłączone o czym pisałem wcześniej. jest to usługa płatna ponieważ łączy się z serwerem przez GPR@/3G whatever a mówimy o darmowej nawigacji.

Dla mnie jest darmowa, po czym więc urządzenie rozpoznaje? <ROTFL>

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-03-16 19:34:48
Autor: Cavallino
Mapy nokii opinie
Użytkownik "MaćkuPićku" <soltys_3@op.pl> napisał w wiadomości news:

2. nie stresuje Cię czekanie.
W opcji za darmo łapie fixa 2-5 minut. Darmowa nawi nie ma wspomagania GPS

To raczej jest kwestai urządzenia, a nie programu.

Na tym samym programie (ale nie mówię tu o Nokii, niemniej zapewne zasada jest taka sama) jedno urządzenie łapie mi fixa w 10 sekund, a inne - z agps, ale bez wgranych danych tak jak piszesz - kilka minut.

Data: 2010-03-16 23:20:37
Autor: cztery
Mapy nokii opinie
1. nie przywiązujesz uwagi do numeracji domów - jest makabryczna.
Mój dom jest na drugim końcu ulicy. (numeracja w odwrotną stronę)

Jaka to ulica ?

2. nie stresuje Cię czekanie.
W opcji za darmo łapie fixa 2-5 minut. Darmowa nawi nie ma wspomagania
GPS które wymaga łączenia z GPRS.

Tutaj nie ma nic do rzeczy program ile aparat, z ktorego korzystasz.
Na tych samych mapach (jeszcze nokia maps) moj E66 lapal fixa kilka minut. E52 lapie go w niecala minute.
Podobnie wyglada to przy ovi maps.

3. Bez łączności GPS nie zrobisz w telefonie trasy.

Przeciez w ovi maps mozna zaplanowac trase bez polaczenia GPS. Znajdz miejsc - tam wklepujesz co chcesz i dodajesz do trasy. I tak mozesz kilka punktow dodac - zobaczyc trase itp.

Mapy nokii opinie