Marathon Almotion - na tył?

Data: 2014-06-08 05:53:04
Autor: rzymo
Marathon Almotion - na tył?
Hej.

Co myślicie o tym nowym Marathonie? Opona miałaby zastąpić Race Kinga 2.2". Ostatnio jeżdżę głównie asfaltami - z nielicznymi kawałkami terenowymi - i zacząłem rozważać wymianę tylnej opony. Na taką, która będzie odporniejsza na zużycie przy jeździe po płaskim (przy okazji odporniejsza na uszkodzenia), ale jednocześnie na której się nie zabiję w deszczu i taką, która zbytnio nie utrudni przedziarania się przez piachy, piaski i piaseczki. Czyli swoją szerokość musi mieć, takie realne 2" wystarczą (50mm, a chętniej nieco więcej).
Te 300g dodatkowego ciężaru jakoś przeżyję... :)

--
Krzysiek

Data: 2014-06-09 16:36:42
Autor: rmikke
Marathon Almotion - na tył?
W dniu niedziela, 8 czerwca 2014 14:53:04 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:
[...]

Powiem, że ze strony Schwalbe wychodzi, że to całkiem niegłupi pomysł,
nawet sobie pomyślałem, żeby kupić, szczególnie, że córce i tak
chciałem kupić marathony. Ale... żadne z dzieci nie chciało moich plusów,
a opona jest dwa razy droższa od zwykłego marathona i, znowu według
Schwalbe, mniej trwała. No to córka dostanie zwykłe marathony,
a ja poczekam, aż uda mi się te plusy wykończyć...

Data: 2014-06-09 23:46:02
Autor: Wojtek Paszkowski
Marathon Almotion - na tył?

"rzymo" <rzymo0@gmail.com> wrote in message
[...]

niespecjalnie widzę tę oponę przy ujarzmianiu piaskownic. Wszystkie
Marathony mają dość wysoki profil i bieżnik bardziej nastawiony na
lekkość toczenia niż grip - razem do kupy niespecjalnie dobrze sobie toto
radzi w piachu. Posiadam Marathona Mondial 28''x2'', który mimo niezgorszej
szerokości (48mm na obręczach 19mm) i głębokim nacięciom bieżnika, fatalnie
sobie radzi w piachu - jest po prostu przepaść w porównaniu z niewiele
szerszymi semislickowymi Maxxisami Aspenami. Race King jak na swoją baloniastą szerokość
też w piasku nie powala, ale mimo wszystko pewnie różnica na niekorzyść
Marathona będzie duża.

Ale dla dobra ogółu kup, potestuj i podziel się z nami wrażeniami :)
Mocna, wytrzymała opona na piachy to nieodkryty ciągle Święty Graal, jakoś
producenci ignorują istnienie naszych wschodnioeuropejskich równin
sandrowych z tysiącami kilometrów zapiaszczonych dróg.

pozdr

Data: 2014-06-10 10:23:48
Autor: 666
Marathon Almotion - na tył?
Szczęka mi opada, jak dobrze z piachem radzą sobie, zapewne tanie bo dostarczane w komplecie z damkami Gianta, Kendy (modelu nie pamiętam, coś prostego 2,1'').
Ja nie mogę przejechać (jakiś Bontrager Invert 1 3/4''), a damusie myk myk i już daleko.

-- -- -

Data: 2014-06-10 01:38:17
Autor: rmikke
Marathon Almotion - na tył?
W dniu wtorek, 10 czerwca 2014 10:23:48 UTC+2 użytkownik  666 napisał:
Szcz�ka mi opada, jak dobrze z piachem radz� sobie, zapewne tanie bo dostarczane w komplecie z damkami Gianta, Kendy (modelu nie pami�tam, co� prostego 2,1'').

Ja nie mogďż˝ przejechaďż˝ (jakiďż˝ Bontrager Invert 1 3/4''), a damusie myk myk i juďż˝ daleko.

Ale to nie jest i nie ma być opona na piach, tylko opona na asfalt,
która poradzi sobie w piachu lepiej od zwykłego marathona.

Data: 2014-06-10 11:07:35
Autor: 666
Marathon Almotion - na tył?
No właśnie o podobnych napisałem.
Przy czym "na asfalt i na piach" to się kłóci.
Może być na ścieżki i na piach.
Wiadomo, że na asfalcie pojedziesz, tyle że ciężej niż na wąskim slicku.

-- -- -

Data: 2014-06-10 11:46:21
Autor: coaster
Marathon Almotion - na tył?
W dniu 2014-06-10 10:38, rmikke pisze:
[...]

Jak 'jezdziec' sobie nie radzi, to opona sama tez sobie nie poradzi... ;-)

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2014-06-10 10:19:19
Autor: 666
Marathon Almotion - na tył?
Zawsze mam wrażenie, że to przednie koło bardziej mi się w piachu zakopuje ;-))

-- -- -