Marcin Warchoł: Nie jest adwokatem, kto zdradza klientĂłw

Data: 2020-06-04 08:08:51
Autor: Lord Donald
Marcin Warchoł: Nie jest adwokatem, kto zdradza klientĂłw
Marcin Warchoł: Nie jest adwokatem, kto zdradza klientów

Jeżeli adwokat zdradza swojego klienta, narusza tajemnicę adwokacką, staje się największym wrogiem klienta. W tym momencie kolejni klienci nie mają zaufania do takiego adwokata, nie powierzają mu swoich sekretów, albo powierzają mu informacje szczątkowe - powiedział w rozmowie z TVP Info wiceminister sprawiedliwości Marcin Warchoł, odnosząc się do informacji anteny dotyczących Romana Giertycha.

,,Super Express" opisał w poniedziałek kulisy zakupu przez Ministerstwo Zdrowia maseczek ochronnych za 5 mln zł. Jak informowała w maju ,,Gazeta Wyborcza", resort kupił je od znajomego ministra zdrowia Łukasza Szumowskiego, instruktora narciarskiego Łukasza G. W transakcji pośredniczył też brat ministra Marcin Szumowski. Jak się później okazało, maseczki nie spełniały wymaganych norm, a resort zażądał od Łukasza G. zwrotu 5 mln zł.

Według ,,SE", instruktor pieniędzy oddać nie chciał i zwrócił się w tej sprawie do kancelarii adwokackiej Romana Giertycha. TVP Info dotarła do korespondencji Łukasza G. z mecenasem. Wg informacji anteny biznesmen na początku maja pisał do adwokata, że ten wprowadził go w błąd, a materiały powierzone mu w ramach tajemnicy adwokackiej znalazły się w mediach.

,,SE" zasugerował też, że w rozmowach Giertycha i Łukasza G. uczestniczył dziennikarz Wojciech Czuchnowski, autor publikacji ,,GW" o maseczkach.

Roman Giertych sprawę skomentował na Facebooku: ,,Od rana PiS, jego urzędnicy rządowi i medialni organizują na mnie nagonkę w sprawie rzekomego ujawnienia przeze mnie informacji ,,Gazecie Wyborczej" w sprawie tzw. afery maskowej braci Szumowskich. W związku z powyższym oświadczam, że informacje znajdujące się w cyklu artykułów dziennikarzy Gazety Wyborczej na temat tej afery nie pochodzą pośrednio lub bezpośrednio ode mnie (...)". Prawnik zapowiedział pozwy i skierowanie sprawy do sądu.

Adwokat jak ksiądz

Jak ocenił w TVP Info wiceminister Marcin Warchoł, w tej sprawie jest bardzo wiele niepokojących informacji, które powinny być wyjaśnione w ramach postępowania wyjaśniającego.

- Służy to zarówno klientowi, jak i samemu adwokatowi, żeby się ewentualnie oczyścił, albo innym adwokatom, bo nie wiemy, kto na tym spotkaniu był - powiedział.

- Absolutnie pierwszorzędną rolą adwokata jest strzeżenie interesów swojego klienta. To jak z duchownym. Ksiądz może być słaby, niedouczony, ale jeśli narusza tajemnicę spowiedzi, to nie jest księdzem - stwierdził Warchoł.

- Tak samo jest z adwokatem. Nie jest adwokatem ten, kto zdradza swoich klientów - dodał.

https://www.tvp.info/48329439/marcin-warchol-nie-jest-adwokatem-kto-zdradza-klientow?fbclid=IwAR1LzVfgDjyDczUf_RaUtNV2NtcAxEzjWAz-uy7n6oIKHvPpWT5ElMsGBnE

Data: 2020-06-03 23:57:35
Autor: Bruno Brunowski

Następny, który chce zarobić pozew? "Miło mi @sobonartur powiadomić, że zawisł dziś między nami spór sądowy. 150000 Pana Ministra wpłaty na WOŚP zostaną może przeznaczone na respiratory, które tak Pan razem z kolegami lubi. Tylko wątpię, aby Jurek Owsiak kupował je u Pana kolegi..."
https://twitter.com/GiertychRoman/status/1268171416979079176?s=20

--
Bruno

Data: 2020-06-04 10:17:00
Autor: A. Filip
Bruno Brunowski <brunoj@interia.pl> pisze:
[...]

Zacytujesz *pozew* fizycznie złożony do sądu przez Giertycha co sam uczył
mówić "quasi mafia" zamiast "mafia" żeby nie był skarżalne/skazywalne?
"Pan Minister" (w tym co ja widziałem) IMHO nie przekroczył granicy
tego za co sąd go może skazać wiec mnie interesuje gdzie konkretnie
miał przekroczyć granice prawem wyznaczoną  zadaniem politycznego mecenasa.

Mowa trawa, papier grunt.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2020-06-05 06:58:15
Autor: Runt
W dniu 2020-06-04 o 08:08, komuch Lord Donald pisze:
Marcin Warchoł: Nie jest adwokatem, kto zdradza klientów

Jakie nazwisko taki adwokat.

--
Runt

Keep smilling. All's well that ends well!

Marcin Warchoł: Nie jest adwokatem, kto zdradza klientĂłw