Marcowy numer Motocykla

Data: 2009-03-26 02:50:10
Autor: moon48
Marcowy numer Motocykla
Witam,

Czy ktoś z Was ma i ew. mógłby wystawić gdzieś  skan artykułu z
marcowego numeru Motocykla, w którym jest porównanie KTM 620 Enduro z
690 Enduro?

Z góry dziękuję i pozdrawiam,
Jacek

Data: 2009-03-26 11:49:04
Autor: de Fresz
Marcowy numer Motocykla
On 2009-03-26 10:50:10 +0100, moon48 <moon48@gmail.com> said:

Czy ktoś z Was ma i ew. mógłby wystawić gdzieś  skan artykułu z
marcowego numeru Motocykla, w którym jest porównanie KTM 620 Enduro z
690 Enduro?

Nie warto. Taki artykuł (czy raczej "artykuł") z którego nic senswnego nie wynika. Nawet jako lektura na kiblu.
Rozwaliło mnie określenie 690 "hard enduro".

Sebastian
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-03-26 13:35:54
Autor: Ireneusz Dyła
Marcowy numer Motocykla

Użytkownik "de Fresz" napisał w wiadomości
On 2009-03-26 10:50:10 +0100, moon48 <moon48@gmail.com> said:

[...]

Mam do czynienia z obydwoma silnikami i nie uważam tego
artykułu za bezsensowny, wręcz przeciwnie - potwierdził
moje obserwacje na tyle, że nie myślę już o tym, że mam
popsuty motor. Stary 640 jest płynny ale słaby, nowy 690
jest mocny ale taki trochę zerojedynkowy dzikus. Trzeba sobie
powiedzieć co bardziej pasuje.

Pozdrawiam
Irek i ktm-y

Data: 2009-03-26 13:48:50
Autor: de Fresz
Marcowy numer Motocykla
On 2009-03-26 13:35:54 +0100, "Ireneusz Dyła" <idyla@opole.gddkia.gov.pl> said:

Mam do czynienia z obydwoma silnikami i nie uważam tego
artykułu za bezsensowny,

Ja, mając kontakt z kilkoma starszymi LC4, z tego artykułu nie wyciągnąłem nic ciekawego. Niby oba fajne, choć o dziwo nowszy fajniejszy (zaskakujące, nie?), dużo pitolenia o tym, jaki to panowie dziennikarze sobie hardkor urządzili.

wręcz przeciwnie - potwierdził
moje obserwacje na tyle, że nie myślę już o tym, że mam
popsuty motor. Stary 640 jest płynny ale słaby,

Ekhm, czy Ty aby nie miałeś/masz 640 Adv? Bo w artykule porównują 620 SuperCompetition, a to jakby ciut inna bajka.
Zresztą zestawienie motocykli też tak se dobrane, bo raczej mało kto będzie prowadził rozważania pomiędzy sprzętem nowym, a ~8 letnim. IMHO sensowniejsze byłoby porównanie z 625SXC.

Data: 2009-03-26 08:12:17
Autor: moon48
Marcowy numer Motocykla
Ekhm, dzięki Panowie, ale czy macie może pod ręką kawałek scannera, co
by rzucić tekst źródłowy?
Może więcej osób mogłoby podyskutować ;)

Pozdrawiam,
Jacek

Data: 2009-03-26 17:55:42
Autor: szmergiel
Marcowy numer Motocykla

Użytkownik "moon48" <moon48@gmail.com> napisał w wiadomości news:6bd7882a-8a82-42a2-b401-6888f0044c94p11g2000yqe.googlegroups.com...
Ekhm, dzięki Panowie, ale czy macie może pod ręką kawałek scannera, co
by rzucić tekst źródłowy?
Może więcej osób mogłoby podyskutować ;)

Dołączam sie do petycji:)

--
pozdro
KTM 640 Enduro

Data: 2009-03-26 18:02:50
Autor: Mystik
Marcowy numer Motocykla
Cześć

Użytkownik "szmergiel" <saad@o2.pl> napisał w wiadomości news:gqgc2c$nur$1inews.gazeta.pl...

[...]

Proszę:
http://www.mystik.alfatel.pl/temp/moto/motocykl3.rar

pozdr.
Mystik

Data: 2009-03-26 20:01:43
Autor: Karambol
Marcowy numer Motocykla
 Fakt. Test zupełnie nic mi nie powiedzial.

Oba fajne i tyle - ale ten nowszy fajniejszy bo nowszy.
A tak wogole to dopiero ten nowy to hard enduro bo ten stary tylko udawal (ciekawe co by pisali o tym SC kiedy on byl nowy)

--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E

Data: 2009-03-26 20:38:42
Autor: (pj)
Marcowy numer Motocykla
Mystik pisze:

[...]

To może ja się tradycyjnie przypieprzę :-P ;-)  do naruszania praw autorskich właściciela / wydawcy periodyku...

--

pozdr
pj

Data: 2009-03-26 20:54:34
Autor: Leszek Karlik
Marcowy numer Motocykla
On Thu, 26 Mar 2009 20:38:42 +0100, (pj) <jd15c27@gmail.com> wrote:

[...]
[...]

Przekazanie kopii znajomym mieści się w ramach dozwolonego użytku
osobistego, tak samo jak pożyczanie. :-)

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2009-03-27 11:28:20
Autor: Spider A.J.
Marcowy numer Motocykla

"(pj)" <jd15c27@gmail.com> wrote
To może ja się tradycyjnie przypieprzę :-P ;-)  do naruszania praw autorskich właściciela / wydawcy periodyku...

Tu akurat nie masz racji, nie zostaly naruszone.
Ogolnie przyjeta praktyka, jak pudelkow czy kozaczkow nie stac na
kupienie zdjec orginalnych to daja skana calej strony z fakena :-P

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

Data: 2009-03-27 16:19:38
Autor: (pj)
Marcowy numer Motocykla
Spider A.J. pisze:
"(pj)" <jd15c27@gmail.com> wrote
[...]

ale co Ty do mnie rozmawiasz?!?

--

pozdr
pj

Data: 2009-03-26 22:35:41
Autor: Andrzej Luczak
Marcowy numer Motocykla
de Fresz pisze:

Zresztą zestawienie motocykli też tak se dobrane, bo raczej mało kto będzie prowadził rozważania pomiędzy sprzętem nowym, a ~8 letnim. IMHO sensowniejsze byłoby porównanie z 625SXC.
Może to jednak nie takie głupie porównać stare, dobre, sprawdzone z nowinką. Zapominając o określeniu "hardenduro" w stosunku do 690 to dobór pojazdów ma sens. W pewnych grupach zastosowań 640 przegrał z 620, w szranki wystąpił nowszy 690. Przyznanie mu palmy zwycięzcy w tych samych zastosowaniach, co poprzedni pojedynek, jest lekko kontrowersyjne

--
AL F650 & LC4

Data: 2009-03-26 22:49:31
Autor: de Fresz
Marcowy numer Motocykla
On 2009-03-26 22:35:41 +0100, Andrzej Luczak <aluczak@spam.akcent.pl> said:

[...]

Tylko pominięcie poprzednika, chyba najbardziej dojrzałej wersji LC4 - 625 SXC jest moim zdaniem mało sensowne. Ktoś mający stosowne zasoby gotówkowe, będzie raczej wybierał w tej samej kategorii pomiędzy 2-3 latkiem albo nówką. Również wśród posiadaczy starszych wersji, zmiana najczęściej jest na model/rocznik oczko-dwa nowszy. Chyba że to tylko takie porównanie ot tak, dla sportu. Podobne do tego z przed jakiegoś czasu, gdzie na torze porównywali supersporty z połowy lat 90. i współczesne.

Data: 2009-03-26 23:50:57
Autor: Andrzej Luczak
Marcowy numer Motocykla
de Fresz pisze:

[...]

Myślę, że wybrano wariant bezpieczniejszy, starszy model, by tym lepiej wypadł 690, co domyślnie da mu także fory w konkurencji z 640, 625. Przynajmniej u tych wahających się używany 2-latek czy nówka salonowa. I pojawił się problem- trzeba było podkulić ogon i niejednokrotnie pochwalić staruszka :-).
Biorać pod uwagę przesłanie "testu", nie miał na celu przekazanie rzetelnej informacji. Zauważyłem niemieckie nazwiska autorów (przedruk?), nie znam źródła pierwotnego tekstu, może by mogło to coś wyjaśnić. Chyba jednak zgodny jest z linią Motocykla, gdyż brakowało
.... redakcja nie ponosi ...
--
AL F650 & LC4

Data: 2009-03-27 00:32:59
Autor: de Fresz
Marcowy numer Motocykla
On 2009-03-26 23:50:57 +0100, Andrzej Luczak <aluczak@spam.akcent.pl> said:

Zauważyłem niemieckie nazwiska autorów

I niemieckie rejestracje na którejś focie.

(przedruk?), nie znam źródła pierwotnego tekstu,

Jak 1/3 w Motocyklu. Zapewne z germańskiego Motorrad (bodaj są w tej samej grupie wydawniczej).

Data: 2009-03-27 10:40:07
Autor: Ozz
Marcowy numer Motocykla
Andrzej Luczak pisze:

Biorać pod uwagę przesłanie "testu", nie miał na celu przekazanie rzetelnej informacji.
"Jest wiele mozliwosci. Jakich? Bardzo wiele, roznych" cytat z Dziewczyn do wziecia
Jeden artykul nie wypalil, wiec moze musieli przygotowac zastepnik "na wczoraj".

> Zauważyłem niemieckie nazwiska autorów
(przedruk?), nie znam źródła pierwotnego tekstu, może by mogło to coś wyjaśnić. Chyba jednak zgodny jest z linią Motocykla, gdyż brakowało
... redakcja nie ponosi ...

Przede wszystkim nalezy zwrocic uwage na jedna SENSACYJNA wrecz kwestie jak na artykul w Motocyklu. Otoz nie wygral w tym porownaniu sprzet BMW. Zadziwiajace. Wiem, ze w porownaniu nie bralo udzialu BMW, ale w tej gazecie musi wygrac. Dziwne, bardzo dziwne.
Taka okazje stracili, wystarczylo wrzucic do porownania jakis sprzet chocby tylko z nazwy przypominajacy enduro i dojebac konkurencji za brak spelniania normy EURO 8, brak ABS w opisywanych motocyklach KTM  i zwyciestwo w kieszeni :)))))

--
Ozz
GSX600F

Data: 2009-03-27 12:29:13
Autor: Wojciech G.
Marcowy numer Motocykla
Użytkownik "Ozz" napisał :
[...]

Nie ma powodów do niepokoju. Kolejny, kwietniowy numer jest, w zasadzie, cały poświęcony różnym modelom BMW. Najpierw nowe K1300S rozkłada w bezpośrednim porównaniu Buzę i ZZRa, potem porównanie średniego GSa do dużego i do ADVa. Dla niepoznaki w dalszej części numeru jednocylindrowe G650 Xmoto przegrywa z dwucylindrowymi fałkami od Aprilii i KTM. Ale przegrywa też z europejczykami, nie tam z jakimiś skośnymi. Potem bałwochwalczy tekst o BMW LoRider. Zaraz po tym następują wyniki dorocznego plebiscytu Best Bikes 2009. BMW wygrywa w kategoriach 'Enduro i Supermoto' oraz w 'Turystyczne'. Niejako na osłodę pozostaje test nowego KTM 1190 RC8R oraz Ducati 1198 S. Ale to też, cholera ciężka, europejczyki. No żesz w mordę. Na kolejnych stronach pojawia się test Triumpha Street Triple R. Znowu Europa !

Ja nie wiem, chyba nie warto kupować, ani słowa o nowych wycięciach w owiewce tegorocznego modelu Suzuki, Hondy czy Kawasaki. Same bzdety o ABSach, Paraleverach, elektronice w zawieszeniach i hamulcach. Słowem też nie napomknęli o nowym modelu Harleya o trafiającej do wyobraźni nazwie FLXSRTWKLHTPXSZUI. Żenada !!!
;-)
--
PZDR
Wojciech G.

Data: 2009-03-27 21:24:07
Autor: Ozz
Marcowy numer Motocykla
Wojciech G. pisze:
Użytkownik "Ozz" napisał :
[...]

Nad tym z kolei onanizuja sie Anglicy. Za kazdym razem jak wyskocze do Anglii i przy okazji kupie kilka ich gazetek, wiem, ze przynajmniej w Superbike bedzie kilka tekstow pochwalnych na czesc Triumpha 675 :)
Az sie boje, ze od ktoregos numeru zaczna dodawac wkladke 32 strony o Triumphie :)

--
Ozz
GSX600F

Data: 2009-03-27 11:30:24
Autor: Spider A.J.
Marcowy numer Motocykla

"de Fresz" <defresz@NOSPAMo2.pl> wrote

Podobne do tego z przed jakiegoś czasu, gdzie na torze porównywali supersporty z połowy lat 90. i współczesne.

Superbajki znaczy sie 3/4 litra do suzuki gsxr 750 k8

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

Data: 2009-03-26 22:26:07
Autor: Andrzej Luczak
Marcowy numer Motocykla
Ireneusz Dyła pisze:

[...]

Mógłbyś wyjaśnić jak artykuł potwierdził Twoje obserwacje? Wszak
odwołujesz się jeszcze do 640, a nie 620 jak w artykule
Zwracam uwagę na "dramatyczny" opis wtopienia 620-ki- pierwsze zdanie tekstu
>Przypadkowy ruch nadgarstka i singiel zdechł ... 690 stoi 10m dalej na twardym

Albo więc zerojedynkowy jest 620 albo jego kierowca d..a :-)
Lekceważenie 16kg wagi w enduro trudno nawet komentować, dla ułatwienia podpowiem autorowi, że LC4 też można wyposażyć w Acrapovicia.
Tendencyjność ocen płynie prawie z każdego zdania, kompomitując autora jako fachowca.
--
AL F650 & LC4

Data: 2009-03-26 22:43:22
Autor: de Fresz
Marcowy numer Motocykla
On 2009-03-26 22:26:07 +0100, Andrzej Luczak <aluczak@spam.akcent.pl> said:

Zwracam uwagę na "dramatyczny" opis wtopienia 620-ki- pierwsze zdanie tekstu
 >Przypadkowy ruch nadgarstka i singiel zdechł ... 690 stoi 10m dalej na twardym

Albo więc zerojedynkowy jest 620 albo jego kierowca d..a :-)

Niekoniecznie. Chociaż AFAIR w tych rocznikach już zdażały się Keihiny FCR, to mógł być jeszcze na Del'Orto PHM - a te lubią czasem, jak się odpuści z obrotów kichnąć i zgasnąć. Co np. właśnie w czasie pokonywania przeszkody wodnej nie jest niczym radosnym, zwłaszcza w wersjach bez psztyczka-elektryczka. Ten gaźnik jest całkiem fajny pod względem oddawania mocy, ale jego fochy i gimnastyka przy strojeniu, to materiał na powieść z gatunku thrillerów.

Data: 2009-03-27 10:55:41
Autor: Ireneusz Dyła
Marcowy numer Motocykla

Użytkownik "Andrzej Luczak"  napisał w wiadomości
Mógłbyś wyjaśnić jak artykuł potwierdził Twoje obserwacje? Wszak
odwołujesz się jeszcze do 640, a nie 620 jak w artykule

Rzeczywiście, zapomniałem, że na tym forum należy byc niezwykle
precyzyjnym. Przepraszam, ale nie jestem ani zawodnikiem, ani fachowcem
w dziedzinie najnowszych technologii motocyklowych. Materiał porównawczy
mam w zasadzie żaden.
Artykuł potwierdził, że stary silnik lc4 (bez znaczenia czy 620 czy 640) lepiej
idzie na gumę i łatwiej można dozować ilość kucy na tyle, ale też można go łatwo
zdusić gwałtownie odwijając manetę. Tak mam u siebie w lc4 adv. Trochę lepiej
jest po zmianie wydechu na DAM-a.
690 SMR (tak wiem, że to nie jest enduro) ale silnik, zasilanie i rama dokładnie
taka sama Jest strasznie dużo mocy w górze, ale można ją uzyskac niemal
natychmiast szybko kończąc obroty na 1,2,3 biegu ponieważ rol gaz działa bez
żadnego oporu.

Lekceważenie 16kg wagi w enduro trudno nawet komentować, dla ułatwienia podpowiem autorowi, że LC4 też można wyposażyć w Acrapovicia.

Nieśmiało odważę się polemizować, że większe znaczenie od czystej wagi
sprzęta ma rozłożenie mas czyli zwyczajne jego wyważenie. Co z tego, że
cała koza jest stosunkow lekka jak ma wysoko środek ciężkości,
który będzie Cię poniewierał na każdym nawrocie. Mój stary lc4 zaczyna
mnie straszyć w terenie jak ma więcej niż 10 l w baku. Ostatnio o tym
zapomniałem i złamałem łapę, a w terenie raczej się łamiemy
przy konkretnych glebach, a nie przewracaniu sprzęta na postoju. Być może
walory trakcyjne lżejszego kompetyszyna o wysokim środku ciężkości nie
przewyższają na winklu cięższego ale niższego 690, ale przy przelatywaniu
przez doły i pnie już jest odwrotnie.

Tendencyjność ocen płynie prawie z każdego zdania, kompomitując autora jako fachowca.

Proponowałbym słowo: subiektywne odczucia. Bo w przeciwnym wypadku
należałoby zacząć wielką dysputę na temat charakteru prawdy obiektywnej.
Artykuł nie jest rozprawą naukową. Ktoś się karnął i napisał jak to przeżył.
Ktoś inny chciałby to przeczytać. To wszystko.

Pozdrawiam
Irek ktm-y

Data: 2009-03-27 04:03:04
Autor: moon48
Marcowy numer Motocykla
Mystik: dziękuję.

Od siebie pragnę jedynie dodać, że Motocykl to jest Motorrad i, co
normalne zresztą w branży (vide Auto Świat i Auto Bild), korzystają ze
wspólnego składu materiałów.

Do merytorycznej dyskusji nie mogę się włączyć, bo jeszcze nie
posiadam 690tki. Jeszcze ;)

Data: 2009-03-27 13:19:37
Autor: Andrzej Luczak
Marcowy numer Motocykla
Ireneusz Dyła pisze:
[...]

Pytałem nie z przekory a prawdziwego zainteresowania. Z licznych wcześniejszych dyskusji wiem, że walory 620 w wersji SC są wyżej oceniane niż 640, którą posiadam

[...]

Również mam DAMMa oraz porównanie z innym 640 z wydechem Higashi (jak nie pomyliłem nazwy). Mogę tylko potwierdzić, że ceny DAMMa bie wzięły się z powietrza :-)

podpowiem autorowi, że LC4 też można wyposażyć w Acrapovicia.

11% wzrostu masy to konkret, rozkład masy- to wrażenie, może trafne, może poprawia to trakcję. Z błota jednak łatwiej wyciągnąć 620- tu chyba nie dyskutujemy.

[...]

Wybacz, dziwisz się że LC4 640 w wersji Adventure (duuuży 28-litrowy baniak + masa owiewek) ma wysoko środek ciężkości? Chciałbyś z pełnym zbiornikiem mieć lekkość, łatwość nawrotów, itd. Sprawdź może katalogową wagę z paliwem swego Adventure, porównaj ze 136kg 620SC
Mam dostęp naprzemienny do dwóch LC4 640. Jeden z 99roku- standardowy, jedyna zmiana to wydech Higashi. Drugi 2001rok- ale DAMM, aluminiowy subframe, brak kierunków, lusterek, zegarów, ale ma większy (cięższy) bak Acerbisa 18-litrowy. Silniki te same, różnica w wadze- może kilka kilogramów. Różnicę w sposobie jazdy- odczuje nawet laik.

Tendencyjność ocen płynie prawie z każdego zdania, kompomitując autora jako fachowca.

Spotkałeś się w praktyce z 620 SC, taką jeźdźącą, z mocą 27KM, jak podaje tabelka? W tekście było wzmianka o odblokowaniu w serwisie (strasze utrudnienie, wielkie koszty,...), autorzy zapomnieli o fakcie zdejmowania tej blokaty na etapie przygotowywania sprzętu do pierwszej sprzedaży. Czekać tylko, by przy okazji kolejnego testu wypomni się EXC blokadę do chyba ?13kW?
Kanapa w 690 niższa, a jak wygląda sprawa prześwitu. Skrzynia 6-biegowa- czy zastosowano nadbieg, mocniej trzeba wachlować biegami. Mniejszy skok tylnego amortyzatora, a większa masa całości- czy występują problemy z dobijaniem, jak z żywotnością utwardzanego amora... Te tematy nie zostały poruszone

[...]

Subiektywnie można napisać: podoba mi się kratownicowa rama, mam wrażenie,
że środek ciężkości jest niżej. Ale skwitować różnicę 16kg wagi- możemy kupić
Acrapovica i zrobi się tylko 10kg- to jest właśnie brak rzetelności. Do 620 TEŻ można zastosować lekki wydech. Autor o tym nie wiedział?
O ile pamiętam w tych wersjach zastosowano 3 programy map zapłonu (ekonomiczny, uniwersalny, wariat), co sugeruje szerokie spektrum zastosowań. Zbyt sztywna rama, powodująca pogorszenie trakcji (co musieli przyznać autorzy), będzie utrudnieniem dla użytkowników dwóch pierwzych programów, a jednocześnie pozbawią się mocy i żywiołowości silnika. Brak o tych aspektach wzmianki.
Jeśli Twój 690 ma te ustawienia- napisz więcej, dla tego zadawałem pytanie o obserwacje

--
AL F650 & LC4

Data: 2009-03-28 09:41:42
Autor: Ireneusz Dyła
Marcowy numer Motocykla

Użytkownik "Andrzej Luczak" napisał w wiadomości
Również mam DAMMa oraz porównanie z innym 640 z wydechem Higashi (jak nie pomyliłem nazwy). Mogę tylko potwierdzić, że ceny DAMMa bie wzięły się z powietrza :-)

Przestań mnie przedrzeźniać ;-) też mam Higashi (a raczej miałem bo się
rozleciał) i tez swierdzam, że Higashi raczej hałasuje, a DAM jedzie

[...]

No dobrze, żeby już nie brnąć dalej pozostanę przy innych wrażeniach co
do silników, tym bardziej, że mój 690 to supermoto (co być może Ci umknęło)

[...]

To co Cie interesuje, nie zostało poruszone bo Panowie kierowcy to
dziennikarze a nie zawodnicy. Powiem szczerze (a zwrócił mi ktoś już
na to uwagę kilka lat temu jak marudziłem na zbyt wiotką ramę), że żeby
dojść do limtów ramy trzeba najpierw pokonać limity zawieszenia, a żeby
dojść do limitów zawieszenia to trzeba je zmusić do pracy. Żeby je zmusić
do pracy to trzeba jechać, a nie się wozić.
To co 90% kierowców określa wiotką ramą jest związane ze złymi nastawami
zawieszeń. To co 90% kierowców określa pracą zawieszenia jest tylko zwykłą
amortyzacją. Tak naprawdę tylko zawodnicy mogą się sensownie na ten
temat wypowiadać. Reszta powtarza to co wyczytała albo usłyszała, ale nie
doznała. Tak jednak jest w tym światku, że człowiek lepiej sie czuje jak walnie
tekst na temat wiotkiej ramy, albo, że zawias mu się skończył i nie idzie jechać ;-)
Wszsycy znają zasady tej gry i je akceptują. Stąd tyle dziwnych tekstów i
w prasie fachowej i popularnej. Wypowiadając się tym wątku gram w te same
klocki, zakładając, że pytający o skan artykułu jest raczej zainteresowany
beletrystyką motocyklową. To tyle. Jest +10 idę pojeździć ;-)

PS. Nigdy nie zabieram głosu w wątkach technicznych bo tu uznaję większą
wiedzę kolegów z grupy, ale na temat wyższości jednej technologii
nad drugą już mogę sobię pobujać bez konsekwencji  ;-)

Pozdrawiam
Irek i ktm-y

Data: 2009-03-27 19:03:03
Autor: de Fresz
Marcowy numer Motocykla
On 2009-03-27 10:55:41 +0100, "Ireneusz Dyła" <idyla@opole.gddkia.gov.pl> said:

Artykuł potwierdził, że stary silnik lc4 (bez znaczenia czy 620 czy 640)
lepiej idzie na gumę i łatwiej można dozować ilość kucy na tyle, ale też można go
łatwo zdusić gwałtownie odwijając manetę.

Chyba sam powinieneś doskonale wiedzieć, że w przypadku tego motocykla bardzo duże znaczenie ma założony gaźnik - diametralnie zmienia sie charakter, w zależności czy to mułowate BST, chimeryczne PHM, czy pełnokrowisty FCR (a i TM ludzie wkładają, choć zdaje się fabryka ich nigdy nie montowała).

[...]

Irku, przoszę Cie, nie porównuj wyprawówki Adv z anorektycznym (w kategoriach LC4) SuperCompetition, to nie ma najmniejszego sensu. AFAIR jest ze 40 kg różnicy pomiędzy tymi sprzętami.

[...]

IMHO jest poważna różnica między opisem lajkonickich subiektywnych wrażeń,  a dziennikarską recenzją. W stosunku do tej drugiej, poprzeczka leży znacznie wyżej.

Data: 2009-03-29 15:34:59
Autor: moon48
Marcowy numer Motocykla
podłączając się do wątku rzetelności prasy motoryzacyjnej (bo nie
tylko motocyklowej), to prasa niemiecka i amerykańska są najbardziej
stronniczymi (czytaj: sponsorowanymi) na świecie. lepiej rozeznaję się
w tej samochodowej gałęzi i w zasadzie jedyny w 95% rzetelnie oddający
realia magazyn to brytyjski car magazine. 5% należy im odjąć za
podprogowe sygnały przedstawiające w korzystniejszym świetle rodzimy
przemysł (ostatni jaguar xfr) czy design (ford focus). choć focus st
akurat regularnie dostaje w ciry od golfa gti ;>
więc cóź, czytajmy bike magazine. niestety nie zawsze dostępny w
empiku. tam przynajmniej testują na drogach podobnie gównianych do
naszych. mają lekkie spaczenie (prawie zawsze ścigacze są cacy a
harleye są be), ale któż jakiegoś nie ma?
szkoda tylko, że nie pisuje tam już bardzo barwnie opisujący swe
przygody były kurier londyński, niezły chlor i sentymentalista dan
walsh :(

Marcowy numer Motocykla