Marczuk-Pazura a przyjmowanie płatności got ówką

Data: 2009-10-20 10:25:21
Autor: wombi
Marczuk-Pazura a przyjmowanie płatności got ówką
Wczoraj w "Teraz my" Weronika Marczuk-Pazura płakała, że wręczone jej gotówka (100.000 zł) była częścią należnego jej wynagrodzenia (100.000 euro)za obsługę nabycia WNiT i że było to zgodne z prawem, bo miała 7 dni na wystawienie faktury. Zakładając, że Tomasz Małecki był przedsiębiorcą to:
Art. 22
1. Dokonywanie lub przyjmowanie płatności związanych z wykonywaną działalnością gospodarczą następuje za pośrednictwem rachunku bankowego przedsiębiorcy w każdym przypadku, gdy:
1) stroną transakcji, z której wynika płatność, jest inny przedsiębiorca oraz
2) jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z niej płatności, przekracza równowartość 15.000 euro przeliczonych na złote według średniego kursu walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym dokonano transakcji.

Pytanie: łgała (cały czas zakładając, że agent CBA był przedsiębiorcą) czy też są jakieś przepisy np. w ustawie o VAT, które wyłączają obowiązek dokonywania rozliczeń za pośrednictwem rachunku bankowego?

Data: 2009-10-20 01:33:29
Autor: przypadek
On 20 Paź, 10:25, wombi <wo...@usun.to.onet.eu> wrote:

Pytanie: łgała (cały czas zakładając, że agent CBA był przedsiębiorcą)
czy też są jakieś przepisy np. w ustawie o VAT, które wyłączają
obowiązek dokonywania rozliczeń za pośrednictwem rachunku bankowego?

Małe ma to znaczenie. Naruszenie obowiązku przekazania pieniędzy
przelewem to dużo mniejsza rzecz niż zarzuty łapówkarskie. Ciekawe
jest raczej, jakimi dowodami dysponuje CBA poza tym przekazaniem
pieniędzy.

Data: 2009-10-20 10:41:25
Autor: wombi
przypadek pisze:
[...]

Nie interesują mnie w tym momencie zarzuty łapówkarskie tylko ten konkretny wycinek sprawy o którym napisałem.

Data: 2009-10-25 19:09:05
Autor: Gen 101
On 20 Paź, 09:41, wombi <wo...@usun.to.onet.eu> wrote:
przypadek pisze:

> [...]

Nie interesują mnie w tym momencie zarzuty łapówkarskie tylko ten
konkretny wycinek sprawy o którym napisałem.

swego czasu była ustawa szczególna, ale zniknęła i pewnie sankcje
zmalały za obrót gotówkowy kwotami wysokiej wartości

Data: 2009-10-20 11:49:25
Autor: zly
Dnia Tue, 20 Oct 2009 01:33:29 -0700 (PDT), przypadek napisał(a):

Małe ma to znaczenie. Naruszenie obowiązku przekazania pieniędzy
przelewem to dużo mniejsza rzecz niż zarzuty łapówkarskie.

Firma w której pracuję w większości przypadków przyjmuje gotówkę od swoich
kontrahentów. Jesteśmy przestępcami, czy ja czegoś tu nie rozumiem?

--
marcin

Data: 2009-10-20 12:59:56
Autor: Tomasz Chmielewski
zly wrote:
[...]

I jednorazowa wartosc transakcji gotowka jest w tych przypadkach powyzej 15k euro? "Haracze i wymuszenia S.A."? :)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-10-20 13:18:34
Autor: zly
Dnia Tue, 20 Oct 2009 12:59:56 +0200, Tomasz Chmielewski napisał(a):

I jednorazowa wartosc transakcji gotowka jest w tych przypadkach powyzej 15k euro? "Haracze i wymuszenia S.A."? :)

Ups, umknęło mi 'oraz' :>
--
marcin

Data: 2009-10-20 18:25:35
Autor: Arek
zly pisze:
Firma w której pracuję w większości przypadków przyjmuje gotówkę od swoich
kontrahentów. Jesteśmy przestępcami, czy ja czegoś tu nie rozumiem?

Zorganizowaną Grupą Przestępczą piorącą forsę ;)

pozdrawiam
Arek

Data: 2009-10-20 08:43:54
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail wombi@usun.to.onet.eu napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Pytanie: łgała (cały czas zakładając, że agent CBA był przedsiębiorcą) czy też są jakieś przepisy np. w ustawie o VAT, które wyłączają obowiązek dokonywania rozliczeń za pośrednictwem rachunku bankowego?

a zadaj inne pytanie - lepiej popełnic wykroczenie z artykułów ktore przytoczyłes czy przyjac lapówke?

"Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."
Bird Johnson

Data: 2009-10-20 12:45:53
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "wombi" <wombi@usun.to.onet.eu> napisał w wiadomości news:hbjs5p$3s3$1news.onet.pl...

Pytanie: łgała (cały czas zakładając, że agent CBA był przedsiębiorcą) czy też są jakieś przepisy np. w ustawie o VAT, które wyłączają obowiązek dokonywania rozliczeń za pośrednictwem rachunku bankowego?

    W sumie z kodeksu cywilnego wynika obowiązek przyjęcia kwoty stanowiącej zaspokojenie roszczenia i nie ma w nim mowy, że musi być przelewem. Co prawda obowiązek przyjęcia jest tylko w siedzibie wierzyciela, ale żaden zapis nie mówi o tym, że wierzyciel nie może przyjąć tego poza siedzibą. Dodatkowo jeśli w przypadku spółek siedzibę interpretuje się jako miejscowość, to nie widzę powodu aby w przypadku innych podmiotów było inaczej.

    Więc wg mnie bardzo łatwo dowieść, że wierzyciel miał obowiązek przyjęcia kwoty stanowiącej zaspokojenie roszczenia, a prawo złamała druga strona umowy, gdyż jako przedsiębiorca zobowiązana była do uregulowania tego w formie bezgotówkowej.

Data: 2009-10-20 12:54:27
Autor: kuba
Marcin Wasilewski pisze:

    W sumie z kodeksu cywilnego wynika obowiązek przyjęcia kwoty stanowiącej zaspokojenie roszczenia i nie ma w nim mowy, że musi być przelewem.

A ja bym się z tym poglądem nie zgodził. Sposób wykonania zobowiązania jest wyznaczony przez jego treść (art. 355 KC), a w skład tej treści wchodzą normy wyrażone nie tylko w czynności prawnej, ale także w ustawie (art. 56 KC).

W omawianym przypadku, nie ma mowy o tym, żeby wierzyciel miał obowiązek przyjąć świadczenie do ręki.

kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-10-20 12:50:48
Autor: kuba
wombi pisze:

[...]

A propos: jaka jest sankcja za niedochowanie tego obowiązku?

kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-10-20 12:28:15
Autor: Przemek Lipski

Użytkownik "kuba" <pan_dziendobry@o2.pl> napisał w wiadomości news:hbk4m5$or8$1inews.gazeta.pl...

A propos: jaka jest sankcja za niedochowanie tego obowiązku?

Chyba niewielka, bo szkodliwość społeczna jest zerowa. Ale też jestem ciekaw...

Pozdrawia mPrzemek

Data: 2009-10-20 13:30:28
Autor: Nixe
Marczuk-Pazura a przyjmowanie płatności gotówką

Użytkownik "Przemek Lipski" <WYTdocent_paNIJ@wytnij.epf.pl> napisał

Chyba niewielka, bo szkodliwość społeczna jest zerowa.

No właśnie, więc skąd wynika ten przepis? Co kogo obchodzi w jaki sposób firmy dokonują transakcji między sobą?
Może ktoś nie ma zaufania do banków (zwłaszcza dzisiaj) i woli dostać gotówkę do łapy :)

Pozdrawiam
Nixe

Data: 2009-10-20 13:33:05
Autor: Liwiusz
Nixe pisze:

[...]

   Gotówka się naszym ( i nie tylko naszym) okupantom kojarzy z terrorystami, a walka z konkurencją jest najważniejszym działaniem każdego państwa okupującego dany obszar.

   Do tego dochodzą rzekome względy bezpieczeństwa obrotu, ale to tylko pretekst do powyższego.

--
Liwiusz

Data: 2009-10-20 14:35:42
Autor: kuba
Nixe pisze:

[...]

Obowiązek taki wynika z Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, natomiast nie wiem, gdzie jest zawarta konkretna sankcja za niedopełnienie tego obowiązku.
W Kodeksie wykroczeń nic nie ma.
Domyślam się, że w przypadku działalności regulowanej można by to podciągnąć pod naruszenie zasad wykonywania działalności, co miałoby jakieś skutki w zakresie zezwoleń/koncesji.
Domyślam się też, że być może właściwym tropem są przepisy podatkowe, ale nie znam się na tym.

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-10-20 15:10:57
Autor: Tomek
Dnia 20-10-2009 o 14:35:42 kuba <pan_dziendobry@o2.pl> napisał(a):

Nixe pisze:
[...]

W KKS znalazłem tylko:

Rozdział 8
Przestępstwa skarbowe i wykroczenia skarbowe przeciwko obrotowi dewizowemu
Art. 106j. § 1. Kto wbrew obowiązkowi dokonuje przekazu pieniężnego za  granicę lub rozliczenia w kraju, związanego z obrotem dewizowym, bez  pośrednictwa uprawnionego banku,
podlega karze grzywny do 480 stawek dziennych.
§ 2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca czynu zabronionego określonego w § 1
podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe.

- ale to nie ma związku z limitem o kórym mowa. A dałbym głowę że gdzieś  widziałem penalizację transakcji gotówkowych powyżej 15k Eur.

--
Tomek

Data: 2009-10-21 09:02:53
Autor: szerszen

Użytkownik "kuba" <pan_dziendobry@o2.pl> napisał w wiadomości news:hbkaqr$jm9$1inews.gazeta.pl...

Obowiązek taki wynika z Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej,

no w tym wypadku, to chyba raczej "ustawy o braku swobody wykonywania dzialalnosci gospodarczej" :)

Data: 2009-10-21 07:50:38
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail szerszen@tlen.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Obowiązek taki wynika z Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej,

no w tym wypadku, to chyba raczej "ustawy o braku swobody wykonywania dzialalnosci gospodarczej" :)
skoro o tym przepisie rozmawiamy tylko w kontekscie sytuacji korupcyjnej - to znaczy ze sam przepis nie jest akurat zły i co nieczeste, spełnia swoje zadanie.

Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

Data: 2009-10-21 14:44:03
Autor: szerszen

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:21102009.516DBEE7budzik61.poznan.pl...

skoro o tym przepisie rozmawiamy tylko w kontekscie sytuacji korupcyjnej -
to znaczy ze sam przepis nie jest akurat zły i co nieczeste, spełnia swoje
zadanie.

nad tym czy spelnia czy nie i czy ma sens czy nie, to mozna by dyskutowac, ale nie ma nic wspolnego ze swoboda wykonywania dzialanosci

Data: 2009-10-21 16:43:50
Autor: Budzik
[...]

znaczy swoboda polega na tym ze kazdy robi kiedy i co chce?
Naprawde potrafisz znaleźć sytuacje w ktorej ten przepis jakos bardzo mocno przeszkadza?
Ja rozumiem, jak kiedys były limity po pare tysiecy ale obecnie?

"Demokracja prowadzi do dyktatury"
Platon

Data: 2009-10-21 20:29:27
Autor: Arek
Marczuk-Pazura a przyjmowanie płatności gotówką
Budzik pisze:
[..]
Naprawde potrafisz znaleźć sytuacje w ktorej ten przepis jakos bardzo mocno przeszkadza?

Ja Ci wskażę.
Zanim wprowadzono ten przepis firmy rozliczały się gotówką i było OK.
Po jego wprowadzeniu zaczęły się opóźnienia w płatnościach, zatory itp. patologie.
Druga sprawa - przepis ten zmusza firmy do trzymania pieniędzy w najniebezpieczniejszym miejscu jakie istnieje - na rachunku jakiegoś banku.
Kto zwróci firmie kasę gdy bank splajtuje? Nikt.

pozdrawiam
Arek

Data: 2009-10-21 20:43:54
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail arek@eteria.net napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

piekne.
ja nawet kiedys słyszałem takie tłumaczenie jednego klienta...
I cóz to za branza, gdzie sie takie platnosci z kasy wyciaga?

Druga sprawa - przepis ten zmusza firmy do trzymania pieniędzy w najniebezpieczniejszym miejscu jakie istnieje - na rachunku jakiegoś banku.
Kto zwróci firmie kasę gdy bank splajtuje? Nikt.

jakies przykłady?
zreszta - nie. Wystarczy - ja nie bede dyskutowałz opinia ze trzymanie pieniedzy w banku jest mniej bezpieczne niz w kasie w firmie. Sorry...

Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?
Udawaj drukarke.

Data: 2009-10-21 23:05:37
Autor: Krzysztof
Marczuk-Pazura a przyjmowanie płatności gotówką
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał

I cóz to za branza, gdzie sie takie platnosci z kasy wyciaga?

A co ma do tego branża?

jakies przykłady?

Z choinki się urwałeś?
Zdajesz sobie w ogóle sprawę jak niewielkie są kwoty gwarancyjne skarbu państwa w takich sytuacjach?

zreszta - nie. Wystarczy - ja nie bede dyskutowałz opinia ze trzymanie
pieniedzy w banku jest mniej bezpieczne niz w kasie w firmie. Sorry...

To nie dyskutuj, ale taka jest prawda. Jak myślisz, dlaczego na początku roku masa firm zlikwidowała swoje depozyty w bankach? Sądzisz, że wszyscy hurtowo zaczęli wydawać tę kasę? Żaden przepis nie określa wysokości dopuszczalnej kwoty gotówki przechowywanej w kasie firmowej, o ile oczywiście spełnione sa odpowiednie warunki (kasa pancerna, alarm, ochrona, coś tam jeszcze). Więc przepisy określające limity transakcji gotówkowych są po prostu nieuzasadnione.

Pozdr
K.

Data: 2009-10-22 00:05:06
Autor: Tomek
Dnia 21-10-2009 o 23:05:37 Krzysztof <kdorjani@interia.pl> napisał(a):

Więc przepisy określające limity transakcji gotówkowych są po prostu  nieuzasadnione.

Raczej mają drugie dno - hint: GIIF i tematy pokrewne

--
Tomek

Data: 2009-10-22 08:30:09
Autor: Budzik
Marczuk-Pazura a przyjmowanie płatności gotówką
Użytkownik Krzysztof kdorjani@interia.pl ...

I cóz to za branza, gdzie sie takie platnosci z kasy wyciaga?

A co ma do tego branża?

jestem ciekaw gdzie z kasy wyciaga sie codziennie kilkaset tysiecy i gdzie wplaca sie je bezposrednio przedstawicielowi innej firmy co skutkuje brakiem problemów z plynnoscia finansowa.

jakies przykłady?

Z choinki się urwałeś?
Zdajesz sobie w ogóle sprawę jak niewielkie są kwoty gwarancyjne skarbu państwa w takich sytuacjach?

Przykłady tych upadajacych banków.

Data: 2009-10-22 10:40:35
Autor: Krzysztof
Marczuk-Pazura a przyjmowanie płatności gotówką
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał

jestem ciekaw gdzie z kasy wyciaga sie codziennie kilkaset tysiecy

Nigdzie, bo to przecież zabronione :P
Ale nawet jeśli byłoby dozwolone, to jakie to ma znaczenie "gdzie"?
W wielu różnych firmach, zadowala Cię taka odpowiedź? :)

Przykłady tych upadajacych banków.

Jednak urwałeś się z choinki.

Pozdr
K.

Data: 2009-10-22 10:28:29
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail kdorjani@interia.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

nie, poniewaz jest nieprawdziwa.
Nie wyobrazam sobie takiej sytuacji gdzie na duza skale wygodniejsze byłoby placenie gotówka niz przelewami.

Przykłady tych upadajacych banków.

Jednak urwałeś się z choinki.

to moze jakis przykładzic dla swiatecznej bombki?

"Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo
jest uświadomoć sobie, że w gruncie rzeczy patrzymy na ich genitalia"

Data: 2009-10-22 12:30:59
Autor: Arek
Budzik pisze:
to moze jakis przykładzic dla swiatecznej bombki?

Wystarczy Ci Bank Staropolski?

pozdrawiam
Arek

--

www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-10-22 11:13:26
Autor: Budzik
[...]

biorac pod uwage kiedy to sie stało...
nie specjalnie...

Moze upadl przez te limity - ludzie tracili plynnosc, bo nie mogli operowac gotówka...

Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,
4 kolana. Ubijać do rana aż powstanie piana. Odstawić na 9 miesięcy
i kupic wózek dziecięcy. ;-)

Data: 2009-10-22 11:13:08
Autor: Arek
Krzysztof pisze:
Nigdzie, bo to przecież zabronione :P

Gwoli ścisłości to nie jest zabronione.
Mogę wypłacać miliony i wpłacać miliony i wypłacać i wpłacać. :)

pozdrawiam
Arek

--

www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-10-22 00:49:31
Autor: Arek
Budzik pisze:
ja nawet kiedys słyszałem takie tłumaczenie jednego klienta...

To znaczy jakie tłumaczenie?

I cóz to za branza, gdzie sie takie platnosci z kasy wyciaga?

Kiedyś pod koniec lat 80 i na początku 90 - każda normalnie funkcjonująca firma.
Tylko państwowe "firmy" i instytucje robiły przelewy.
O ile robiły.
Dopiero potem Władze zaczęły się na potęgę zapożyczać, więc uznały, że należy zmusić firmy do trzymania kasy w bankach by te mogły za nią kupić
kawałki dziury (budżetowej).

jakies przykłady?
zreszta - nie. Wystarczy - ja nie bede dyskutowałz opinia ze trzymanie pieniedzy w banku jest mniej bezpieczne niz w kasie w firmie. Sorry...

Rozumiem.
Nie wymieniasz opinii bo tylko na tym tracisz? :)

Przykłady? Nie czytasz prasy, internetu, nie oglądasz telewizji?
Nic nie wiesz o bankructwach banków i klientach pozostałych z niczym?
Nie wiesz, że w Polsce banki też plajtowały i myślisz, że plajtować nie będą?

Pewnie, że będą i to nie wiem czy nie na niewyobrażalną skalę.
Bo akurat we wszystkich polskich bankach ponad 70% rzekomo posiadanych kapitałów to w rzeczywistości - dziura budżetowa.
Jak wiesz ile jest 70% z niczego, pustki, zera to wiesz ile mają w rzeczywistości po jednej stronie bilansu.
Po drugiej zaś 100% depozytów.
Wg Ciebie to jest bezpieczne? ;)
Myśl tak dalej - tak samo myśleli Ci co mieli auta na talonach i mieszkania na książeczkach mieszkaniowych. Na drugi dzień mieli już tylko bezwartościowe papierki :)

Zasada jest prosta - pieniądze są najbezpieczniejsze jak TY JE MASZ.
Gdy je komuś przekażesz to... już nie są bezpieczne. Bo Ty nic nie masz.

I gwoli ścisłości - nic nie mówiłem o trzymaniu pieniędzy w kasie firmy.
To już Twoje dopowiedzenie.

pozdrawiam
Arek

--

www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-10-22 08:33:15
Autor: Krzysztof
"Arek" <arek@eteria.net> napisał w wiadomości news:hbo35o$h9k$1inews.gazeta.pl...

I gwoli ścisłości - nic nie mówiłem o trzymaniu pieniędzy w kasie firmy.

W takim razie ja zapytam - jeśli nie w kasie firmy i jeśli nie na koncie to gdzie? :)

Pozdr

Data: 2009-10-22 08:52:08
Autor: szerszen

Użytkownik "Krzysztof" <kdorjani@interia.pl> napisał w wiadomości news:hboubv$gr$1news.onet.pl...

W takim razie ja zapytam - jeśli nie w kasie firmy i jeśli nie na koncie to gdzie? :)

a to juz zalezy od inwencji posiadacza duzej ilosci gotowki, jeden ulokuje ja w zlocie, inny w diamentach, jeszcze inny dzielach sztuki, w czymkolwiek co mozna pozniej sprzedac bez straty, lub wiekszej straty i ma sie pewnosc, ze to cos nie straci na wartosci

Data: 2009-10-22 08:58:57
Autor: Krzysztof
Marczuk-Pazura a przyjmowanie płatności gotówką
"szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał

[...]

Ok, ale Ty mówisz o nadwyżkach, które można zainwestować długoterminowo, a ja miałem na myśli środki pieniężne na bieżącą działalność.

Pozdr

Data: 2009-10-22 09:10:53
Autor: szerszen

Użytkownik "Krzysztof" <kdorjani@interia.pl> napisał w wiadomości news:hbovs5$4cc$1news.onet.pl...

Ok, ale Ty mówisz o nadwyżkach, które można zainwestować długoterminowo, a ja miałem na myśli środki pieniężne na bieżącą działalność.

na bierzaca dzialalnosc mozesz trzymac chocby w skrytce np bankowej

Data: 2009-10-22 09:14:07
Autor: Krzysztof
Marczuk-Pazura a przyjmowanie płatności gotówką

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał

na bierzaca dzialalnosc mozesz trzymac chocby w skrytce np bankowej

I to uważasz za sensowniejsze niż trzymanie we własnej kasie?

Pozdr
K.

Data: 2009-10-22 15:12:17
Autor: szerszen

Użytkownik "Krzysztof" <kdorjani@interia.pl> napisał w wiadomości news:hbp0oj$702$1news.onet.pl...

I to uważasz za sensowniejsze niż trzymanie we własnej kasie?

pod pewnymi wzgledami tak, bank bedzie raczej lepiej zabezpieczony

Data: 2009-10-22 09:13:33
Autor: Budzik
[...]

i potem z tego bedzie regulował biezace naleznosci???
O czym ty mowisz?
Pamietasz jeszcze swoj argumnet o stracie plynnosci finansowej spowodowanej koniecznoscia przelewania zamiast platnosci bezposrednich?

Data: 2009-10-22 15:13:40
Autor: szerszen

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:Xns9CAC6D2F0A00Dbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

Pamietasz jeszcze swoj argumnet o stracie plynnosci finansowej spowodowanej
koniecznoscia przelewania zamiast platnosci bezposrednich?

moj?
smiem watpic abym cokolwiek wspominal o utratach plynnosci finansowej

zreszta to byl przyklad co mozna zrobic innego z gotowka niz trzymac ja w banku

Data: 2009-10-22 15:58:30
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

no tak, moze nie twoj.
Niemniej wyleciałes z jakimis sposobami inwestowania w watku ktory dotyczył kasy na biezace platnosci.

Data: 2009-10-22 11:28:49
Autor: Arek
Krzysztof pisze:
W takim razie ja zapytam - jeśli nie w kasie firmy i jeśli nie na koncie to gdzie? :)

To jest najściślej strzeżona tajemnica każdej firmy i osoby, która ma kasę.
Chyba nie myślisz, że podpowie potencjalnym złodziejom gdzie szukać kasy?

pozdrawiam
Arek

--

www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-10-22 10:43:29
Autor: Budzik
[...]

no i co? Przyjezdza ktos po kase i wtedy prezes kaze wszystkim zaknac oczy i leci gdzies po te schowane 100.000 zeby komus zaplacic?

"Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"
Francois La Rochefoucauld

Data: 2009-10-22 09:13:35
Autor: Budzik
[...]

no ze nie placi na czas bo: i tu tłumaczenia w stylu wplacanie przelwami zamiast w kasie itp.
Casami lepiej tak niz powiedziec sobie wprowst ze straciło sie plynnosc finansowa albo ze balansuje sie na jje skraju.

[...]

demagogia.
Mowimy o czasach obecnych, poniewaz jeszcze kilka lat temu limit był na poziomie kilku tysiecy i wtedy rzeczywiscie był on problemem techniczno-
logistycznym.
Ale dzis, przy obecnym limicie?

[...]

malem na mysli banki w polsce.
Zreszta - jezeli ktos sie boi trzymac kase w banku - niech trzyma sobie gdzie chce. Przeciez w banku wystarczy trzymac minimum operacyjne.

I gwoli ścisłości - nic nie mówiłem o trzymaniu pieniędzy w kasie firmy.
To już Twoje dopowiedzenie.

jestem coraz bardziej ciekawy. To gdzie?

"To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu
1 godziny inaczej nie będziesz miał w nowym roku SEXU!!!"

Data: 2009-10-22 12:00:47
Autor: Arek
Marczuk-Pazura a przyjmowanie płatności gotówką
Budzik pisze:
demagogia.

Nie. Przezorność i doświadczenie życiowe.
20 lat temu też pewnie byś mówił "demagogia. mam już uskładane auto na talonie i mieszkanie na książeczce, jutro je dostanę".
Tyle, że jutro okazało się, że masz guzik.

Dziś jest tak samo.
Czy dałbyś kasę podmiotowi, który nic nie wytwarza a tylko konsumuje, który nigdy nie miał nadwyżek a ciągle rosnący deficyt bez żadnych perspektyw na odwrócenie tego trendu?
Ja bym nie dał.
A banki dały. Ponad 70% zebranych od ludzi depozytów.

Wiem jak się to skończy i Ty chyba też wiesz.
Czy to będzie jutro, za tydzień czy za rok nie ma znaczenia - Ci co "mają" kasę w bankach będą mieli jedno wielkie NIC.

Mowimy o czasach obecnych, poniewaz jeszcze kilka lat temu limit był na poziomie kilku tysiecy i wtedy rzeczywiscie był on problemem techniczno-
logistycznym. Ale dzis, przy obecnym limicie?

Limit to limit.
To, że dotyka mniej firm nie znaczy, to fajnie. Jednak nadal dotyka.

malem na mysli banki w polsce.

Banki w Polsce też plajtowały!
I plajtować będą!
Każda firma w końcu splajtuje - nawet M$, Google, Pepsi itd. - a już szczególnie łatwo wysadzić bank.
Wystarczy jedna_skuteczna_plotka, jeden atak prokuratury na zarząd i z dnia na dzień nie ma banku. Nawet PeKaO SA, PKO BP itd. itp.

Zreszta - jezeli ktos sie boi trzymac kase w banku - niech trzyma sobie gdzie chce. Przeciez w banku wystarczy trzymac minimum operacyjne.

A wpłaty i wypłaty są za darmo? ;)

jestem coraz bardziej ciekawy. To gdzie?

To już zależy od inwencji zarządzających :)

pozdrawiam
Arek

--

www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-10-22 10:43:27
Autor: Budzik
[...]

chyba nie zauwazyłes do czego odnosiło sie słowo demagogia.
Bo na razie to mam wrazenie ze dyskutujesz ze soba.
Demagogia w sensie odnoszenia starych przepisów i uwarunkowan do obecnego stanu rzeczy.

[...]

bzdura.
czy limit dozwolonej predkosci na poziomie 300 tyiecy uznasz za limit?
Bo przeciez sa samochodu, ktore potrafia jechac wiecej.

To, że dotyka mniej firm nie znaczy, to fajnie. Jednak nadal dotyka.

No wlasnie cały czas nie wskazałes, kogo to dotyka.

Zreszta - jezeli ktos sie boi trzymac kase w banku - niech trzyma sobie gdzie chce. Przeciez w banku wystarczy trzymac minimum operacyjne.

A wpłaty i wypłaty są za darmo? ;)

dobrze, ze sam sie z tego smiejesz.

jestem coraz bardziej ciekawy. To gdzie?

To już zależy od inwencji zarządzających :)

takie gadaie to sranie.
Mow albo powiedz ze nie masz pomysłu.

"Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."
Henry Louis Mencken

Data: 2009-10-22 17:42:11
Autor: Arek
Marczuk-Pazura a przyjmowanie płatności gotówką
Budzik pisze:
[..]
Demagogia w sensie odnoszenia starych przepisów i uwarunkowan do obecnego stanu rzeczy.

Tylko o jakich starych przepisach mówisz i uwarunkowaniach?
Chodzi Ci o to, że teraz jest limit większy czy o coś innego ?

bzdura.
czy limit dozwolonej predkosci na poziomie 300 tyiecy uznasz za limit?
Bo przeciez sa samochodu, ktore potrafia jechac wiecej.

Kto tu mówił o demagogii? :)

15 tys. euro to mniej niż kosztuje porządne auto.
Czyli auta już nie mogę kupić za gotówkę.
Naprawdę uważasz, że to limit odpowiadający 300 tys. km/h w przypadku prędkości auta?

No wlasnie cały czas nie wskazałes, kogo to dotyka.

Mnie dotyka, tamtego dotyka i innych dotyka.
Chcę kupić auto jadę do firmy co go chce sprzedać i.. co?
Nie mogę!

Oni mówią - zrób przelew to wydamy auto.
Robię przelew - wracam , a tu firma plajtuje i auta/towar zajęte przez komornika.
Kto mi zwróci kasę?
Rząd, który mnie zmusił do takiego niepotrzebnego ryzyka? Już to widzę.

dobrze, ze sam sie z tego smiejesz.

Śmieję się bo wiem, że banki biorą kasę za wpłaty i wypłaty, więc Twój argument jest do kitu.

takie gadaie to sranie.
Mow albo powiedz ze nie masz pomysłu.

Ja wiem jak przechowywać pieniądze i nie mam zamiaru publicznie pisać jak to robić.

pozdrawiam
Arek

Data: 2009-10-22 15:58:36
Autor: Budzik
[...]

tak, cały czas mowie m.in. o wielkosci limitu.
Kiedy był na poziomie kilku tysiecy -  bardzo mocno ograniczał swobode - sam miałem z tym spore problemy.

[...]

240km/h :)

[...]

dotychczas nikt nie podał konkretnego przykładu. Teraz w koncu podałes - i sam widzisz jak musiałes sie nakombinowac, zeby miało to choc znamiona sensownosci.
W twoim przypadku - fakura z kilkudniowym terminem platnosci + zaliczka.
Jezeli firma nie chciałby sie zgodzic - wiedziałbys ze cos jest nie tak.
Moze bys jeszcze jej akcje zdazył sprzedac.

dobrze, ze sam sie z tego smiejesz.

Śmieję się bo wiem, że banki biorą kasę za wpłaty i wypłaty, więc Twój
argument jest do kitu.

podziwiam ludzi ktorzy twierdza, ze wplata w banku kosztuje a z drugiej strony nic nie kosztuje ich ryzyko biegania po ulicy ze 100.000 w kieszeni.
Czy moze te 100.000 jest ubezpieczone?

takie gadaie to sranie.
Mow albo powiedz ze nie masz pomysłu.

Ja wiem jak przechowywać pieniądze i nie mam zamiaru publicznie pisać jak to robić.

Oklaski...

"Nic na to nie można poradzić. To byłby
dobry tytuł do historii mojego życia."  Irwin Shaw

Data: 2009-10-23 01:59:19
Autor: Arek
Budzik pisze:
tak, cały czas mowie m.in. o wielkosci limitu.
Kiedy był na poziomie kilku tysiecy -  bardzo mocno ograniczał swobode - sam miałem z tym spore problemy.

Teraz też ogranicza swobodę.
Mniejszej ilości, ale ogranicza.
W imię czego?

dotychczas nikt nie podał konkretnego przykładu. Teraz w koncu podałes - i sam widzisz jak musiałes sie nakombinowac, zeby miało to choc znamiona sensownosci.

Nie nakombinowałem się , dałem tylko przykład związany z autem.
Dotyczy to jednak każdego towaru - jeśli trzeba zrobić przelew to można
potem zobaczyć tylko figę z makiem pasternakiem.
Faktura i zaliczka nic tu nie zmieni.

podziwiam ludzi ktorzy twierdza, ze wplata w banku kosztuje a z drugiej strony nic nie kosztuje ich ryzyko biegania po ulicy ze 100.000 w kieszeni.
Czy moze te 100.000 jest ubezpieczone?

Kto chce to ubezpieczy.
Jakoś nie widzę żadnego problemu z chodzeniem nawet z milionami po ulicy.
Ja chodziłem nawet z workami bankowymi :)

pozdrawiam
Arek

--

www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-10-23 10:58:28
Autor: Budzik
[...]

jezeli nie wiesz w imie czego, to zdaje sie konczy ta rozmowe.
No chyba ze cofniesz sie do pierwszych postów, tudziez spojrzysz w temat i dowiesz sie w imie czego, znaczy jaka była intencja ustawodawcy.

[...]

sorry, przykład z bankrutujaca firma to nie jest kombinowanie?
Juz sam fakt jest zadki, a jak jeszcze dodamy do tego, ze w obrocie gospodarczym zdecydowanie czesciej stosuje sie jednak pewne terminy platnosci to juz w ogole kombinowanie na maksa.

I gdybys jeszcze wyjasnił, dlaczego faktura i zaliczka nic nie zmienia?

[...]

Znowu podajesz argument z ktorego sam sie smiejesz?
Ja w kazdym razie widze, ze chodzenie z milionem złotych w worku po ulicy jest dzo bardziej niebezpieczne niz ewentualne kupienie auta od firmy, ktora akurat bankrutuje.

H. Jackson Brown, Jr.

Data: 2009-10-23 14:11:11
Autor: Arek
Budzik pisze:
jezeli nie wiesz w imie czego, to zdaje sie konczy ta rozmowe.

Pytanie było retoryczne.
Oczywiście, że wiem w imię czego bo przecież sam pisałem dlaczego to zrobiono.

sorry, przykład z bankrutujaca firma to nie jest kombinowanie?

to był delikatny przykład.
Ale równie dobrze za bankrutującą możesz sobie podstawić oszukańczą.

I gdybys jeszcze wyjasnił, dlaczego faktura i zaliczka nic nie zmienia?

A co zmienia, ze najpierw dam im zaliczkę a potem i tak przeleję resztę?

Znowu podajesz argument z ktorego sam sie smiejesz?

Nie śmieję a uśmiecham.

Ja w kazdym razie widze, ze chodzenie z milionem złotych w worku po ulicy jest dzo bardziej niebezpieczne niz ewentualne kupienie auta od firmy, ktora akurat bankrutuje.

Jak ten milion jest w kieszeni albo reklamówce to jest bezpieczniejszy.

Nie wierzysz? To o ilu takich kradzieżach miliona słyszałeś a ile
osób przekręcono na niezapłacony towar lub niedostarczony?

pozdrawiam
Arek

Data: 2009-10-24 11:27:09
Autor: Budzik
[...]

no to nie pytaj, skoro wiesz...

sorry, przykład z bankrutujaca firma to nie jest kombinowanie?

to był delikatny przykład.
Ale równie dobrze za bankrutującą możesz sobie podstawić oszukańczą.

kolejny dziwny wymysł.
Z iloma takimi firmami sie spotykasz? Pliss, nie przsadzajmy.

I gdybys jeszcze wyjasnił, dlaczego faktura i zaliczka nic nie
zmienia?

A co zmienia, ze najpierw dam im zaliczkę a potem i tak przeleję
resztę?

No ale cały myk polega na tym, ze wplacajac zaliczke i dostajac fakture z terminem platnosci reszty otrzymujesz od razu auto!
BTW - wydaje mi sie, ze wyciałes cały najwazniejszy fragment o tym jak rynek rzeczywiscie działa, czyli ze malo kto kupuje za gotówke?

Znowu podajesz argument z ktorego sam sie smiejesz?

Nie śmieję a uśmiecham.

no widzisz, usmiechasz sie pod nosem z wloasnych argumentów ;-P

[...]

wlasnie dlatego, ze nikt z takimi reklamówkami nie chodzi.
A o kradziezy portfeli słyszałes? A komorek?
Chyba nie masz watpliwosci, ze gdyby mozna bylo ukrasc reklamowke z milionem, to ci, co normalnie kurwia sie kradnac komórki zaczeliby krasc te reklamowki?

"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,
abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho

Data: 2009-10-24 14:55:25
Autor: Arek
Budzik pisze:
kolejny dziwny wymysł.
Z iloma takimi firmami sie spotykasz? Pliss, nie przsadzajmy.

Z wystarczającą by w przeciągu tych kilkunastu lat być w plecy ponad półtora miliona złotych.
Tyle mnie kosztował ten obowiązek, jeśli nie więcej.
Inne firmy zapewne też mają w plecy jakieś pieniądze - jedne mniejsze inne większe, a jeszcze inne w ogóle splajtowały przez to.

I to powinno wystarczyć jako kwintesencja całej dyskusji.

pozdrawiam
Arek

--

www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-10-24 15:42:09
Autor: Budzik
[...]

z gory przepraszam, nie zauwazyłem ze przesąlwny Arek vel Arnold B. wypisujacy głupoty na usenecie to ty...
Sorry, koniec dyskusji.
BTW wspolczuje tego straconego poltora miliona... --
"Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami
siedzieć i przyglądać się jej."   Jerome K. Jerome

Data: 2009-10-26 01:43:16
Autor: kaźmir kazikowski
Marczuk-Pazura a przyjmowanie płatności gotów ką
On 22 Paź, 11:43, Budzik <budzi...@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
wrote:
Osobnik posiadający mail a...@eteria.net napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]

> A wpłaty i wypłaty są za darmo? ;)

dobrze, ze sam sie z tego smiejesz.

> To już zależy od inwencji zarządzających :)

Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ;www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."
Henry Louis Mencken

wszystko jest sraniem :0 to wazna czynność

Data: 2009-10-22 08:56:38
Autor: szerszen

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:21102009.3FFA83C8budzik61.poznan.pl...

znaczy swoboda polega na tym ze kazdy robi kiedy i co chce?

przy zalozeniu, ze to co robi, nie szkodzi nikomu innemu, platnosci gotowka, nikomu krzywdy nie czynia, to panstwo ogranicza swobode, w mysl zasady "ufac, ale przedewszystkim kontrolowac"

Naprawde potrafisz znaleźć sytuacje w ktorej ten przepis jakos bardzo mocno
przeszkadza?

nie musze znajdowac zadnej sytuacji, on ogranicza moja swobode i juz

bo jak bede mial fantazje wybecalowac dwie banie w salonie bentleya, ktory wlasnie w wawie otwieraja, to nie bede mogl przyjsc z workiem pieniedzy, tylko zmuszaja mnie do robienia jakis smiesznych przelewow :)

Data: 2009-10-22 09:13:39
Autor: Budzik
[...]

alezalozenie jest takie ze sytuacje ktore wymagałyby takich platnosci sa conajmniej dziwne - i w sumie, jak probuje sobie o nich pomyslec - tak rzeczywiscie jest.

Naprawde potrafisz znaleźć sytuacje w ktorej ten przepis jakos bardzo
mocno
przeszkadza?

nie musze znajdowac zadnej sytuacji, on ogranicza moja swobode i juz

brawo.
wiesz, jest tez taki przepis co kaze ci jezdzic konkretna strona drogi. Jakby na to nie patrzec - on rowniez ogranicza twoja swobode.
Mało tego - wyobraz sobie, ze nie wolno chodzic ci nago po ulicach - czujesz ten brak swobody?
Zeby była jasnosc - mnie tez wiele przejawów kontrlowania przez panstwo sie nie podoba, ale akurat w przypadku tego przepisu - nie potrafie znaleźc prostego powodu, komu miałoby to przeszkadzac.

bo jak bede mial fantazje wybecalowac dwie banie w salonie bentleya,
ktory wlasnie w wawie otwieraja, to nie bede mogl przyjsc z workiem
pieniedzy, tylko zmuszaja mnie do robienia jakis smiesznych przelewow
:)

Dobrze, ze sam uwazasz ten argument za delikatnie dowcipny :)
Ja wolałbym przyjsc z komórka i zrobic przelew logujac sie do mojego banku. Albo podpisac umowe z kilkudniowym terminem platnosci.

"Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."
Gabriel Laub

Data: 2009-10-22 15:18:48
Autor: szerszen

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:22102009.7E56C33Cbudzik61.poznan.pl...

alezalozenie jest takie ze sytuacje ktore wymagałyby takich platnosci sa
conajmniej dziwne - i w sumie, jak probuje sobie o nich pomyslec - tak
rzeczywiscie jest.

jakie dziwne, mam kase i lubie sie z nia obnosic, stac mnie na tak aekstrawagancje, i co w tym dziwnego?

wiesz, jest tez taki przepis co kaze ci jezdzic konkretna strona drogi.
Jakby na to nie patrzec - on rowniez ogranicza twoja swobode.

brawo drogi watsonie, tylko calkowicie pominales to co napisalem o szkodzeniu innym
platnosci gotowka niezaleznie od wielkosci kwoty, jesli obie strony sie na to zgadzaja nikomu nie szkodza

Zeby była jasnosc - mnie tez wiele przejawów kontrlowania przez panstwo sie
nie podoba, ale akurat w przypadku tego przepisu - nie potrafie znaleźc
prostego powodu, komu miałoby to przeszkadzac.

wszytkim tym, ktorzy chca placic gotowka bedzie to przeszkadzac

Dobrze, ze sam uwazasz ten argument za delikatnie dowcipny :)
Ja wolałbym przyjsc z komórka i zrobic przelew logujac sie do mojego banku.

tylko niestety w takim wypadku moze sie okazac, ze z twojego konta, zamiast 2 baniek zniknelo wszystko, bo ktos przejal transmisje, wiem, sytuacja ekstremalna, ale nie tak do konca niemozliwa

Albo podpisac umowe z kilkudniowym terminem platnosci.

ale zrozum ze nie kazdy musi tak chciec, a swoim chciejstwem, powtorze az do znudzenia, nikomu nic zlego nie czyni

Data: 2009-10-22 15:58:39
Autor: Budzik
[...]

no wlasnie to co napisałes.
Po co?
W jakim celu?
Ja rozumiem co piszesz, ale pomysl, jakiego procenta ludzi to dotyczy i sam sobie odpowiedz czy wazniejsze jest stworzenie takiego przepisu we wiadomonych celach, czy nie stworzenie po to aby bez problemu nosic przy sobie milion zlotych i w razie kaprysu kupic sobie Bentleya.
Smiem twierdzic, ze jestes jedyna osoba w Polsce majaca az takie kaprysy.
I to tylko teoretycznie na potrzeby tej dyskusji.

[...]

ale to wlasnie bardzo zalezy od kwoty i ona jest tutaj meritum.
O ile platnosci w nizszych kwotach znaczaco ulatwiaja prace firmom (platnosci z biezacych utargów itp) o tyle kwoty powyzej limitu i tak latwiej przelac przez bank.

[...]

cały czas słysze "wszystkim tym" ale nikt nie potrafi podac konkretu.
Bedzie konkret - bede sie zastanawiał nad swoim stanowiskiem.

[...]

az spadłem z krzesła.
A jak chodze po ulicy z milionem to takiego niebezpieczenstwa nie ma...

Albo podpisac umowe z kilkudniowym terminem platnosci.

ale zrozum ze nie kazdy musi tak chciec, a swoim chciejstwem, powtorze
az do znudzenia, nikomu nic zlego nie czyni

nie chodzi o czynienie komus złego a o cel wprowadzenia takiego przepisu.

Jaki jest szczyt odwagi???
Chodzić w turbanie na Manhatanie :-))

Data: 2009-10-23 11:55:47
Autor: szerszen

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:22102009.1124E806budzik61.poznan.pl...

az spadłem z krzesła.
A jak chodze po ulicy z milionem to takiego niebezpieczenstwa nie ma...

w takim wypadku tracisz tylko to co masz przy sobie, nic wiecej, to chyba logiczne

nie chodzi o czynienie komus złego a o cel wprowadzenia takiego przepisu.

no wlasnie, o tym od poczatku pisze, cel ten to kontrola, a zatem ograniczenie swobody
c.b.d.u.

Data: 2009-10-23 10:58:26
Autor: Budzik
[...]

no a jak kupisz auto od upadajacej firmy to tracisz wiecej?

nie chodzi o czynienie komus złego a o cel wprowadzenia takiego
przepisu.

no wlasnie, o tym od poczatku pisze, cel ten to kontrola, a zatem ograniczenie swobody

jezeli absolutnie czepiac sie slowek to oczywiscie ze tak.
Ale w ten sposób to kazdy przejaw panstwa to ograniczenie swobody, ba, samo istnieie panstwa to tez przejaw ograniczenia.
Sadziłem, ze mowiac o ograniczeniu swobody mowimy o czyms co nam w codziennym zyciu doskwiera.

Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.
Frank Herbert

Data: 2009-10-23 15:22:43
Autor: szerszen

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:23102009.324AB7E2budzik61.poznan.pl...

no a jak kupisz auto od upadajacej firmy to tracisz wiecej?

no jak kupisz, to nic nie tracisz :)
no chyba ze co najwyzej zaliczke/zadatek, jesli taki wplaciles

no nie da sie ukryc :)

Data: 2009-10-24 11:27:14
Autor: Budzik
[...]

czyli co? Konsensus? Na liscie dyskusyjnej? Nie mozliwe :)

które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka.    Frank Herbert

Data: 2009-10-22 20:25:07
Autor: Robert
Dnia 22 paź  o godzinie  15:18, na pl.soc.prawo, szerszen napisał(a):

brawo drogi watsonie, tylko calkowicie pominales to co napisalem o szkodzeniu innym
platnosci gotowka niezaleznie od wielkosci kwoty, jesli obie strony sie na to zgadzaja nikomu nie szkodza

A słyszałeś kiedyś o fikcyjnych transakcjach?
Fikcyjna faktura na 900 000 PLN za "usługi ....." wystawiona i "zapłacona"
gotówką. oczywiście pod stołem idzie tylko prowizja dla "sprzedawcy" a
różnica między podatkami zostaje u "kupującego".
Co Ty szerszeń - dzisiaj się urodziłeś?
Wiem zaraz wyskoczysz że przy przelewie i tak można potem "oddac kasę
kupującemu", ale.... ale ten kupujący będzie jednak musiał tą kasę miec by
zrobi ów przelew :)

--
Robert

Data: 2009-10-22 20:36:25
Autor: Krzysztof
Marczuk-Pazura a przyjmowanie płatności gotówką
"Robert" <"spam_usuń_to"@wp.pl> napisał

Wiem zaraz wyskoczysz że przy przelewie i tak można potem "oddac kasę
kupującemu", ale.... ale ten kupujący będzie jednak musiał tą kasę miec by
zrobi ów przelew :)

Toż identycznie, żeby zrobić KW z kasy gotówkowej na kwotę 900 tys., też musiałby mieć ją w kasie (w sensie zapisu w raportach kasowych). Nie stworzy jej sobie przecież wirtualnie, prawda?

Pozdr
K.

Data: 2009-10-22 21:16:17
Autor: Arek
Marczuk-Pazura a przyjmowanie płatności gotówką
Robert pisze:
[..]
Wiem zaraz wyskoczysz że przy przelewie i tak można potem "oddac kasę
kupującemu", ale.... ale ten kupujący będzie jednak musiał tą kasę miec by
zrobi ów przelew :)

Może zrobić przelew, wypłacić, zrobić przelew i tak n-razy.

pozdrawiam
Arek

--

www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-10-23 11:46:35
Autor: szerszen

Użytkownik "Robert" <"spam_usuń_to"@wp.pl> napisał w wiadomości news:fotekbxi5fv3$.1iba5mz9fl6en.dlg40tude.net...

Co Ty szerszeń - dzisiaj się urodziłeś?

alez o tym przeciez od poczatku pisze, ten konkretny przepis nie ma nic wspolnego ze swoboda, jest to nalozenie kolejnego kaganca przez panstwo, czyli ograniczenie swobody

Data: 2009-10-22 20:21:12
Autor: Robert
Dnia 22 paź  o godzinie  08:56, na pl.soc.prawo, szerszen napisał(a):

[...]

Skąd założenie że te przepisy o bezgotówkowej zapłacie (przelew przy ponad
15tysiącach ojro) ma dotyczyc osób fizycznych nie prowadzących DG?
Te limity dotyczą stron obrotu gospodarczego.
No chyba że bentleja kupujesz "na firmę" :)

--
Robert

Data: 2009-10-20 13:39:46
Autor: wspolna-flaszka.pl
[...]

umawiala sie na mniejsza kwote (zaliczke)

Data: 2009-10-20 13:49:35
Autor: wombi
wspolna-flaszka.pl pisze:

[...]

Przeczytałeś podany przeze mnie artykuł z ustawy? "jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z niej płatności..."

Data: 2009-10-20 14:00:06
Autor: Andrzej Adam Filip
wombi <wombi@usun.to.onet.eu> pisze:
[...]

A z naruszenia których paragrafów grozi jej większa kara? :-)
Nawet jeśli to co zrobiła "w swojej wersji" nie jest "całkiem legalne"
i narusza pewne przepisy to może jej grozić znacząco mniejszymi
konsekwencjami.

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Zając LUBI buraczki - takie jest zdanie kucharza.

Data: 2009-10-20 15:10:59
Autor: Johnson
wombi pisze:

Pytanie: łgała (cały czas zakładając, że agent CBA był przedsiębiorcą) czy też są jakieś przepisy np. w ustawie o VAT, które wyłączają obowiązek dokonywania rozliczeń za pośrednictwem rachunku bankowego?

Przecież wyraźnie mówiła, że wysokość kwoty była zaskoczeniem. Miało być mniej, tzn. poniżej 15000 euro.

--
@2009 Johnson

Data: 2009-10-20 16:05:42
Autor: wombi
Johnson pisze:
wombi pisze:

[...]

Przeczytałeś całego mojego posta? Mówiła też, że w sumie wynagrodzenie miało wynieść 100.000 euro - art.22 "...jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z niej płatności, przekracza równowartość 15.000 euro...".

Data: 2009-10-20 16:07:40
Autor: Johnson
wombi pisze:

Przeczytałeś całego mojego posta?

No nie przeczytałem ... ale na pewno pomoc prawną można tak "rozpisać" żeby nie była to "jednorazowa transakcja".

--
@2009 Johnson

Data: 2009-10-20 16:47:47
Autor: Krzysztof

Użytkownik "wombi" <wombi@usun.to.onet.eu> napisał w wiadomości news:hbkg3k$1b0$1news.onet.pl...

[...]

A kto powiedział, że miałaby to być_jednorazowa_wartość transakcji?
W sumie mogła dostać 100 tys. euro, ale każda z części niekoniecznie z tego samego tytułu.

Pozdr
K.

Data: 2009-10-26 01:36:49
Autor: kaźmir kazikowski
On 20 Paź, 09:25, wombi <wo...@usun.to.onet.eu> wrote:
[...]

nie ważne ważne że ma seksapil, i jej walory sa mocne :)

Data: 2009-10-26 02:15:31
Autor: pamietnik basi
[...]

wiecej kasy zbije teraz jako celebrytka niz dostanie grzywny :)

Data: 2009-10-26 09:38:24
Autor: Tomek
Marczuk-Pazura a przyjmowanie płatności go tówką
Data: 2009-10-26 09:41:28
Autor: Tomek
Marczuk-Pazura a przyjmowanie płatności go tówką
Dnia 26-10-2009 o 09:38:24 Tomek <tomekziel@op.pl> napisał(a):

Odnośnie limitu 15000EUR:

http://www.vat.pl/firmy_beda_musialy_rejestrowac_transakcje_gotowkowe_odsetki_i_platnosc_5505.php

Źródło nie jest płatne więc też wklejam:  http://www.gazetapodatkowa.pl/artykul,73513.html

--
Tomek

Marczuk-Pazura a przyjmowanie płatności got ówką