Mares vs Seac Sub - co wybrać...

Data: 2009-08-03 02:32:44
Autor: krzemin
Mares vs Seac Sub - co wybrać...
Witam,

Zdecydowałem się kupić jacket. Nurkuję tylko rekreacyjnie (mam 50
nurków)  i nie planuję na razie nurków technicznych. Wyznaczyłem sobie
górną granicę 1800 zł za kompletny jacket. Zdecydowanie chcę skrzydło
lub 'pół skrzydło'. Dodatkowo chciałbym, żeby był to względnie lekki
jacket (często latam). Grzebiąc w sieci znalazłem ileś tam modeli,
testów i porównań. Wybrałem te co poniżej (kolejność przypadkowa) :

- Mares Icon (http://www.mares.com/product_detail.php?
id=280&region=ALL) około 1700 zł
- Mares Pegasus (http://www.mares.com/product_detail.php?
id=401&region=ALL) około 1400 zł
- Seac Sub Mito (http://www.seacsub.com/product.php?ID=505) również
około 1400 zł
- Seac Sub Icaro Tech (http://www.seacsub.com/product.php?ID=70) za
około 1900 zł (więcej niż maks)

.... i teraz dwa pytania... :-)

- czy w tym przedziale cenowym znajdę jeszcze coś fajnego (przypomnę:
lekkie i łatwe w transporcie, skrzydło lub pół skrzydło (chociaż w
anglojęzyczna część śwata obydwa rozwiązania nazywa wingstyle ;-) ))?

- czy wybieranie z powyższych czterech to rozsądna decyzja a jeśli
tak, to które byście wybrali kupując sobie ?

pozdrawiam,
Darek

Data: 2009-08-03 11:48:54
Autor: Zboj
Mares vs Seac Sub - co wybrać...
1. Zdecyduj się w pierwszej kolejności, czy chcesz kupić skrzydło, czy jacket. Piszesz o skrzydle, a wklejasz głównie jackety.
2. Jeśli skrzydło - widząc Twoje zainteresowanie wygodnymi jacketami, proponuję aluminiową lekką płytę z uprzężą z tej oferty:
http://www.yellowdiving.pl/pl/anhinga_uprzeze.html. Do tego dobierz worek odpowiedni dla planowanych nurkowań, jak rozumiem z jedną butlą.

Rozwiązanie z pkt. 2 łączy wygodę uprzęży typu jacketowego (przy czym jest to solidna konstrukcja z metalowymi akcesoriami, bez elementów plastikowych), z zaletami skrzydła. Konstrukcja ta pozwoli Ci też z czasem dokonać zmiany worka, gdyby zmieniły się Twoje potrzeby. Jacket takiej możliwości nie oferuje.

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Data: 2009-08-03 13:22:14
Autor: grupy
Mares vs Seac Sub - co wybrać...
- Mares Icon (http://www.mares.com/product_detail.php?
id=280&region=ALL) około 1700 zł

Mares Icon
Ponieważ ma idealne kieszenie balastowe i trymujące. Kupując jacket do jednej butli musisz mieć opcję sprawnego zrzucenia przynajmniej części balastu. W innym przypadku możesz zostać na zawsze na dole. Zrzucanie balastu poprzez odpinanie jakiś dziwnych klamerek w sytuacji awaryjnej się nie sprawdza. Czyli albo pas z balastem albo jeżeli kieszenie to takie które cię przekonają, że w sytuacji awaryjnej np. złego samopoczucie "ostatnim odruchem" (wcześniej się niestety z reguły nie myśli o zrzuceniu balastu) będziesz w stanie się wystrzelić na powierzchnie.
Icon ma też bardzo wygodnie umieszczone kieszonki trymujące.
Po dopięciu części wyściółki jest jeszcze zgrabniejszy do przelotów.
Sprzedaję takie jackety i sam w nim nurkuję. Uważaj na rozmiarówkę bo jest duża, to znaczy
rozmiar M to jest do 180 cm
L 180-190 cm
XL naprawdę duża (oczywiście dużo zależy też od wagi)

W Krakenie można pożyczyć zarówno skrzydła (takie klasyczne z płytą) jak i jackety i porównać. (Icona można pożyczyć tylko po wcześniejszym umówieniu się ze mną)

MSC
Zakrzówek Kraken

Mares vs Seac Sub - co wybrać...