Mariusz Kamiński, czyli kto?

Data: 2010-04-22 08:26:33
Autor: karwanjestkretynem
Mariusz Kamiński, czyli kto?
Były szef CBA Mariusz Kamiński nie był funkcjonariuszem Biura - uznał wczoraj Wojewódzki Sad Administracyjny (WSA) w Warszawie.
Czy to oznacza, że nie miał prawa do służbowej broni, legitymacji itp.? A przez ostatnie pół roku "nielegalnie" był w zawieszeniu, a potem w dyspozycji nowego szefa CBA? - Sytuacja jest nowa i niespodziewana, analizujemy problem - mówi nam rzecznik Biura Jacek Dobrzyński. Eksperci od prawa pracy też są oceną WSA zaskoczeni.

Kamiński został odwołany z funkcji szefa CBA decyzją premiera z 13 października 2009 r. Donald Tusk zdymisjonował go kilka dni po tym, gdy prokuratura postawiła Kamińskiemu zarzuty za zaakceptowanie nielegalnej operacji Biura w aferze gruntowej. Szef CBA zaatakował wówczas prokuraturę i rząd, sugerując, że to zemsta za wykrycie tzw. afery hazardowej, która uderzyła w polityków PO. Sugerował też, przeciek (o sprawie hazardowej) z kancelarii premiera. "Jego działania nie dają gwarancji etycznego i zgodnego z prawem pełnienia funkcji szefa CBA. Musimy zabezpieczyć Polskę przed działaniami, które mają charakter politycznych pułapek" - mówił premier, uzasadniając dymisję. Formalnie podstawą odwołania był przepis, że szef CBA musi być osobą o "nieskazitelnej postawie moralnej, obywatelskiej i patriotycznej".

Kamiński zaskarżył dymisję do sądu administracyjnego. Argumentował, że łamie ona gwarancję niezależności szefa CBA (np. kadencyjność), że podjęta została bez pisemnej opinii prezydenta. Pisał, że premier "nie wykazał [w akcie dymisji] ani jednego zachowania braku należnej moralnej czy obywatelskiej postawy". WSA odrzucił skargę Kamińskiego. Uznał, że nie może jej rozpatrywać, bo sądy administracyjne "nie są właściwe w sprawach wynikających z nadrzędności i podległości w stosunkach między organami administracji publicznej". Dlatego do WSA nie odwołują się np. dymisjonowani ministrowie.

Od 14 października 2009 r. decyzją nowego szefa CBA Pawła Wojtunika Kamiński - jako funkcjonariusz Biura - zawieszony został na trzy miesiące w pełnionych obowiązkach. Od 15 stycznia Kamiński - traktowany wciąż jak każdy inny funkcjonariusz CBA - oddany został "do dyspozycji" nowego szefa Biura. Przez pierwsze trzy miesiące wypłacano mu połowę uposażenia, przez kolejne trzy - 100 proc. Ale Kamiński przelewane na konto pieniądze odsyłał do Biura. Nie godząc się z decyzjami nowego szefa, Kamiński zażądał wydania tzw. świadectwa służby. Wojtunik odmówił. Kamiński poszedł do WSA ze skargą na bezczynność szefa CBA. Musiał przegrać, bo sama odmowa świadczy o tym, że o bezczynności nie może być mowy.

Jednocześnie we wczorajszym wyroku WSA określił status byłego szefa CBA. - Mariusz Kamiński nie był nigdy funkcjonariuszem CBA - mówił sędzia Adam Lipiński. Uzasadniał, że z ustawy o CBA wynika, że szefa powołuje premier, a dopiero potem szef mianuje funkcjonariuszy. To, że Kamiński zapoznał się np. z kodeksem etyki funkcjonariusza CBA - zdaniem sądu - jest bez znaczenia, "bo jako szef funkcjonariuszy musiał go znać". Sąd zwrócił też uwagę, że "imperium [władzy] szefa CBA jest tak wielkie, że nie ma sensu podpierania go statusem funkcjonariusza". W kuluarach procesu padło pytanie: co z Pawłem Wojtunikiem, czy on także nie jest funkcjonariuszem Biura? - Jest - twierdzi Dobrzyński. Bo przeszedł z innej służby - CBŚ.

Mariusza Kamińskiego w sądzie nie było. Rozprawie przysłuchiwał się jego były zastępca Maciej Wąsik. Wyrok może być zaskarżony do NSA.

http://wyborcza.pl/1,75248,7799735,Mariusz_Kaminski__czyli_kto_.html

Przemysław Warzywny

--
"Śmierć prezydenta wstrząsnęła mną jak wszystkimi Polakami, ale nie można tej śmierci używać do przeinaczania historii i zamykania ust tym, którzy ten fałsz widzą. Falsz ten unieważnia osiągnięcia innych. Nie można udzielać też prawa do przeżywania żałoby lub odbierać go, co robi z jakąś dziwną zaciekłością prof. Krasnodębski."

Data: 2010-04-22 08:47:42
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Mariusz Kamiński, czyli kto?

"karwanjestkretynem" <Brońmy RP przed pisem@..pl> schrieb im Newsbeitrag
[...]

   Ta sprawa bedzie zyla dosc dlugo, takie odnosze wrazenie.

Data: 2010-04-22 12:58:36
Autor: jadrys
Mariusz Kamiński, czyli kto?
W dniu 2010-04-22 08:26, karwanjestkretynem pisze:

Mariusza Kamińskiego w sądzie nie było. Rozprawie przysłuchiwał się jego
były zastępca Maciej Wąsik. Wyrok może być zaskarżony do NSA.

Przemysław Warzywny

Czyli porządny człowiek, który usiłował oczyścić polskie stajnie "Augiasza" .

Data: 2010-04-22 13:58:04
Autor: karwanjestkretynem
Mariusz Kamiński, czyli kto?

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał

Czyli porządny człowiek, który usiłował oczyścić polskie stajnie "Augiasza" .

Naiwniaczek z Ciebie Jadrys, naiwniaczek.

Przemysław Warzywny

Data: 2010-04-22 17:39:27
Autor: cirrus
Mariusz Kamiński, czyli kto?
Użytkownik "karwanjestkretynem" <Brońmy RP przed pisem@..pl> napisał w wiadomości news:hqpdkh$sgu$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał
Czyli porządny człowiek, który usiłował oczyścić polskie stajnie "Augiasza" .
Naiwniaczek z Ciebie Jadrys, naiwniaczek.
Przemysław Warzywny

To chyba zbyt delikatne określenie.

--
stevep

Data: 2010-04-22 17:42:12
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Mariusz Kamiński, czyli kto?

"cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
wiadomości news:hqpdkh$sgu$1inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał
> Naiwniaczek z Ciebie Jadrys, naiwniaczek.

:-)

Data: 2010-04-22 18:18:19
Autor: karwanjestkretynem
Mariusz Kamiński, czyli kto?

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisał w wiadomości news:hqpnna$im0$1news.vectranet.pl...
[...]

Dorośnie, to zmądrzeje ;-)

Przemysław Warzywny

Data: 2010-04-22 21:51:01
Autor: jadrys
Mariusz Kamiński, czyli kto?
W dniu 2010-04-22 13:58, karwanjestkretynem pisze:
[...]

Nie sadzę.  - Ta obecna nagonka na Kamińskiego świadczy o czymś zupełnie przeciwnym.

Data: 2010-04-22 14:04:52
Autor: ,[heÂŽsk]
Mariusz Kamiński, czyli kto?
On Thu, 22 Apr 2010 12:58:36 +0200, jadrys <andrzej203@op.pl> wrote:

Czyli porządny człowiek, który usiłował oczyścić polskie stajnie "Augiasza" .

 czyimi rekoma ?

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

[...]

[...]