Marnie to wygląda.

Data: 2018-05-11 01:05:52
Autor: stevep
Marnie to wygląda.
# Rządząca Trybunałem Konstytucyjnym Julia Przyłębska składała w Senacie sprawozdanie ze swojej działalności. Dopytywana przez senatorów przyznała, że to ona nakazała usunąć z bazy TK trzy wyroki, których nie uznaje rząd PiS.
Ciekawiej zrobiło się dopiero, gdy senatorowie dostali szansę zadawania pytań. Wykorzystali ją, by wypytać Przyłębską o rozmaite sprawy związane z funkcjonowaniem Trybunału. Do czwartku nie wiedzieliśmy na przykład, kto nakazał usunąć z bazy orzeczeń TK trzy niewygodne dla rządu PiS wyroki. Trybunał nie chciał ujawnić tej informacji.

- To pani podjęła tę decyzję? - dopytywał Przyłębską senator PO Bogdan Borusewicz.

- Tak, podjęłam decyzję o usunięciu ich z wykazu wyroków opublikowanych, bo one nie zostały opublikowane - przyznała wreszcie Przyłębska.
Dlaczego TK pod rządami Przyłębskiej zamknął serwis Obserwator Konstytucyjny, który upowszechniał wiedzę o TK?

- To nie był żaden ustawowy organ. To była pewna forma komunikacji. My mamy inną koncepcję - odpowiedziała Przyłębska.

Co z zastrzeżeniami Komisji Weneckiej, która upominała się o niezależność TK? - Ja się nie zgadzam z jej tezami. Komisja Wenecka przeprowadziła postępowanie wbrew wszystkim regułom obowiązujących w demokratycznym świecie i nie ustosunkowała się do naszych argumentów - odpowiedziała Przyłębska.

Senatorowie pytali prezes o jej kompetencje, bo według konstytucji sędziowie TK powinni wyróżniać się wiedzą prawniczą. Senator PO Piotr Florek przypominał negatywną opinię Kolegium Sądu Okręgowego w Poznaniu z 2001 r. w sprawie nominacji Przyłębskiej na sędzię sądu okręgowego. ,,Brak stabilności orzecznictwa", ,,przeterminowanie uzasadnień", ,,wysoka absencja w pracy" - to główne zarzuty pod adresem Przyłębskiej.

- Na pytanie nie będę odpowiadać, bo nie dotyczy to tematu dzisiejszego posiedzenia. Powiem hipotetycznie, nawet gdyby te informacje były prawdziwe, to całym swoim zawodowym życiem udowodniłam, że byłam uczciwym, mądrym, rzetelnym sędzią - odpowiedziała Przyłębska. - Nawet gdybyście się państwo nie wiem jak śmiali, ja nie przyszłam na to spotkanie z państwa życiorysami - dodała. #
Ze strony:
http://wyborcza.pl/7,75398,23382251,przylebska-w-senacie-o-zlej-komisji-weneckiej-i-dobrej-przylebskiej.html

--
stevep

Data: 2018-05-11 07:30:39
Autor: Pazerność i Stołki
Marnie to wygląda.
Użytkownik "stevep" <stevep011@tkdami.net> napisał w wiadomości news:pd2j95$3sv$1news.vectranet.pl...
[...]

Rzą PiS? To marionetki. Nie uznaje kot z chorym kolanem.

CL

Marnie to wygląda.