Marsałek Niesiołowski pozywa organ picu, czyli "Gazetę Polską"

Data: 2011-09-20 18:26:36
Autor: Przemysław W
Marsałek Niesiołowski pozywa organ picu, czyli "Gazetę Polską"
Wicemarszałek Sejmu pozywa "organ PiS", czyli "Gazetę Polską". Polityk domaga się odszkodowania za to, że na stronie internetowej pisma podano informację, że współpracował z SB. Redakcja gazety zaprzecza zarzutom Niesiołowskiego.
Stefan Niesiołowski (PO) pozwał "Gazetę Polską" za to, że na jej stronie internetowej podano informację, że współpracował z SB. Naczelny "GP" temu zaprzecza, ale nie wyklucza, że na innych stronach związanych z "GP" "kiedyś coś opublikowano" i nadal tam jest.

Pozew o ochronę dóbr osobistych złożyłem we wtorek - poinformował PAP Niesiołowski. "Informuję, że 20 września 2011 roku skierowałem przeciwko organowi PiS-u +Gazecie Polskiej+ do Sądu Rejonowego dla m. st. Warszawy pozew o ochronę dóbr osobistych za umieszczenie na stronie internetowej +GP+ informacji, że byłem tajnym współpracownikiem SB w latach 1971-1979 (TW Leopold) wraz z dodatkowymi informacjami w tym rodzaju" - napisał Niesiołowski w przesłanym PAP oświadczeniu.

W rozmowie z PAP potwierdził, że złożył pozew i dodał, że cała sprawa jest dla niego trudna do zrozumienia, bo już raz procesował się z "GP" o to samo. "Sądziłem się już z nimi w tej sprawie w 1993 roku, kiedy lista Macierewicza była i wtedy przegrali proces. Zamieścili wtedy wyjaśnienie Gontarczyka, że to chodziło o pomyłkę, i że tym TW Leopold był ktoś inny. Teraz to samo zamieścili, czego nie mogę pojąć. Jest pozew, spotkamy się w sądzie. To jedyne miejsce, gdzie chętnie się spotkam z +Gazetą Polską+" - zaznaczył Niesiołowski.

Polityk domaga się od "GP" 20 tys. zł. "20 tys. jest dla mnie, być może przeznaczę część na cele społeczne, ale tak będzie to dla nich bardziej dokuczliwe" - wyjaśnił Niesiołowski.

Pytany o komentarz redaktor naczelny "Gazety Polskiej" Tomasz Sakiewicz powiedział PAP, że na stronie "GP" nie znalazł informacji, o której napisał Niesiołowski. "Na stronie +Gazety Polskiej+ na pewno niczego takiego nie ma. Może chodzi o jakąś inną stronę, bo mamy w różnych spółkach różne strony. Na pewno na stronach +Gazety Polskiej+ w ostatnich tygodniach nie publikowaliśmy niczego o Stefanie Niesiołowskim" - podkreślił Sakiewicz.

Zastrzegł, że nie jest w stanie zagwarantować, że informacji, o której Niesiołowski powiadomił sąd, nie ma gdzieś wśród wpisów, na którejś ze stron związanych z "GP". "Nie wykluczam, że na którejś ze stron kiedyś coś zostało opublikowane i to wisi, ale na pewno w ostatnich tygodniach niczego nie publikowaliśmy" - powiedział Sakiewicz.

 http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/357118,niesiolowski-pozywa-gazete-polska-chce-wysokiego-odszkodowania.htmlPrzemek-- Jarosław Kaczyński przeprosił na antenie TVP Info za swoją wypowiedź, jakoby posłowie PSL opowiedzieli się za legalizacją miękkich narkotyków.Adam Hofman i Tomasz Poręba politycy PiS przyznają, że mówili nieprawdętwierdząc, iżPlatforma Obywatelska ma bądź to 'zerowy udział' w niektórychinwestycjach..