Marsz ateistów w Krakowie. Doszło do pojedynku

Data: 2011-10-15 17:54:25
Autor: Przemysław W
Marsz ateistów w Krakowie. Doszło do pojedynku
Około 300 osób, według szacunków policji, przeszło dzisiaj w Krakowie w trzecim Marszu Ateistów i Agnostyków. Jego uczestnicy domagali się zapewnienia świeckości państwa. Pod Pomnikiem Adama Mickiewicza doszło do spotkania manifestantów z kilkudziesięcioosobową grupą uczestników 11. Spotkania Młodzieży Pijarskiej. Rozpoczął się pojedynek na słowa.

Uczestnicy marszu nieśli transparenty z hasłami: "Każdy myślący człowiek jest ateistą", "Dajcie Nergalowi święty spokój!", "Bóg, honor, dulszczyzna", "Tylko owce potrzebują pasterza", "Noś swój krzyż osobiście .. nie podrzucaj". Skandowano m.in. "Wolna szkoła - religia do kościoła", "Świeckość państwa, dość poddaństwa".

- Nasze marsze mają przypominać społeczeństwu i politykom, że nie wszyscy są katolikami, że są także osoby niewierzące. Część polityków zapomina o tym i to rodzi sytuacje konfliktowe - mówił Mateusz Burzawa ze Stowarzyszenia Wolnomyśliciele.

Przewodniczący krakowskiego oddziału Polskiego Stowarzyszenia Racjonalistów Adam Jaśkow dodał, że krakowski marsz to część europejskiej akcji "For A Secular Europe" ("Dla świeckiej Europy"). "Zdajemy sobie sprawę, że jest pewna istotna różnica. To, czego bronią organizacje świeckie w Europie, czyli wolność świeckiego państwa jest czymś, czego w Polsce jeszcze osiągnąć się nie udało. Żeby tego bronić, najpierw musimy spowodować, żeby świeckie państwo faktycznie zaistniało" - mówił dziennikarzom Jaśkow.

W marszu uczestniczyła m.in. poseł do PE Joanna Senyszyn i prof. Jan Hartman - filozof i bioetyk, który dowodził, że krzyż nie powinien być obecny w przestrzeni publicznej. - Ściana w sali obrad plenarnych Sejmu ani ściany żadnych innych budynków państwowych nie są miejscem na ogłaszanie jakichkolwiek poglądów, także religijnych - mówił Hartman. - Dlaczego państwo musi zachować powściągliwość, neutralność, bezstronność w tym zakresie, dlaczego ściany i mury urzędów państwowych muszą być wolne od jakichkolwiek symboli? Bo tylko pod tym warunkiem obywatele będą mogli wierzyć, że państwo traktuje wszystkich obywateli i wszystkie grupy tak samo, że nikogo nie faworyzuje - podkreślił.

Marsz przeszedł z placu Wolnica uliczkami Kazimierza na Planty pod pomnik Tadeusza Boya - Żeleńskiego, a potem ul. Franciszkańską pod "Oknem papieskim" na Rynek Główny.

Pod Pomnikiem Adama Mickiewicza doszło do spotkania manifestantów z kilkudziesięcioosobową grupą uczestników 11. Spotkania Młodzieży Pijarskiej. Rozpoczął się pojedynek na słowa. Młodzi katolicy śpiewali pieśni religijne, a ateiści skandowali "Wolna szkoła - religia do kościoła". W odpowiedzi usłyszeli "Się Jezusa nie wstydzimy!". W pewnym momencie młodzi ludzie wyjęli różańce i zdjęli z szyi łańcuszki z krzyżami, które trzymali w wyciągniętych w górę dłoniach, by zamanifestować swoją wiarę.

Reprezentanci Marszu Ateistów i Agnostyków na drzwiach Urzędu Wojewódzkiego przykleili swoje postulaty. Domagają się oni równego traktowania osób wierzących i niewierzących, szybkiego rozliczenia przestępstw związanych z działalnością Komisji Majątkowej, usunięcia z kodeksu karnego artykułu o obrazie uczuć religijnych, wyłączenia religii z programów nauczania szkół publicznych, przestrzeni publicznej wolnej od symboliki religijnej i zaprzestania dotowania kościołów z budżetu państwa.

Jak podała policja podczas marszu nie doszło do incydentów. Marsz zorganizowały: Stowarzyszenie Wolnomyśliciele i Polskie Stowarzyszenie Racjonalistów.

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/krakow/marsz-ateistow-w-krakowie-doszlo-do-pojedynku,1,4881686,region-wiadomosc.html

Przemek

--

PO uzyskała w  wyborach parlamentarnych 39,18 proc.; PiS - 29,89 proc.; na trzecim miejscu Ruch Palikota - 10,02 proc. PSL ma 8,36 proc. głosów, a SLD - 8,24 proc.
Partia Donalda Tuska po raz siódmy z rzędu rozgromiła antypolski PiS.

Data: 2011-10-15 19:02:12
Autor: pluton
Marsz ateistów w Krakowie. Doszło do pojedynku
popieram Ateistów i Agnostyków

Nullification

Data: 2011-10-16 16:11:08
Autor: raff

"pluton" <zielonadupax@gazeta.pl> wrote in message news:j7ceet$5qr$1inews.gazeta.pl...
popieram Ateistów i Agnostyków

No trudno, każdy ma jakiegoś świra.

R.

Data: 2011-10-16 17:48:54
Autor: pluton
Marsz ateistów w Krakowie. Doszło do pojedynku
popieram Ateistów i Agnostyków

No trudno, każdy ma jakiegoś świra.

Ano. Niktorzy to maja kompletnego.

Nullification

Data: 2011-10-16 07:28:35
Autor: Antenka
Marsz ateistów w Krakowie. Doszło do pojedynku
On 15 Paź, 17:54, Przemysław W <bro my RP przed pi...@op.pl> wrote:
Oko o 300 os b, wed ug szacunk w policji, przesz o dzisiaj w Krakowie w
trzecim Marszu Ateist w i Agnostyk w. Jego uczestnicy domagali si
zapewnienia wiecko ci pa stwa. Pod Pomnikiem Adama Mickiewicza dosz o do
spotkania manifestant w z kilkudziesi cioosobow grup uczestnik w 11.
Spotkania M odzie y Pijarskiej. Rozpocz si pojedynek na s owa.

Uczestnicy marszu nie li transparenty z has ami: "Ka dy my l cy cz owiek
jest ateist ", "Dajcie Nergalowi wi ty spok j!", "B g, honor, dulszczyzna",
"Tylko owce potrzebuj pasterza", "No sw j krzy osobi cie .. nie
podrzucaj". Skandowano m.in. "Wolna szko a - religia do ko cio a",
" wiecko pa stwa, do podda stwa".

- Nasze marsze maj przypomina spo ecze stwu i politykom, e nie wszyscy s
katolikami, e s tak e osoby niewierz ce. Cz polityk w zapomina o tym i
to rodzi sytuacje konfliktowe - m wi Mateusz Burzawa ze Stowarzyszenia
Wolnomy liciele.

Przewodnicz cy krakowskiego oddzia u Polskiego Stowarzyszenia Racjonalist w
Adam Ja kow doda , e krakowski marsz to cz europejskiej akcji "For A
Secular Europe" ("Dla wieckiej Europy"). "Zdajemy sobie spraw , e jest
pewna istotna r nica. To, czego broni organizacje wieckie w Europie,
czyli wolno wieckiego pa stwa jest czym , czego w Polsce jeszcze osi gn
si nie uda o. eby tego broni , najpierw musimy spowodowa , eby wieckie
pa stwo faktycznie zaistnia o" - m wi dziennikarzom Ja kow.

W marszu uczestniczy a m.in. pose do PE Joanna Senyszyn i prof. Jan
Hartman - filozof i bioetyk, kt ry dowodzi , e krzy nie powinien by
obecny w przestrzeni publicznej. - ciana w sali obrad plenarnych Sejmu ani
ciany adnych innych budynk w pa stwowych nie s miejscem na og aszanie
jakichkolwiek pogl d w, tak e religijnych - m wi Hartman. - Dlaczego
pa stwo musi zachowa pow ci gliwo , neutralno , bezstronno w tym
zakresie, dlaczego ciany i mury urz d w pa stwowych musz by wolne od
jakichkolwiek symboli? Bo tylko pod tym warunkiem obywatele b d mogli
wierzy , e pa stwo traktuje wszystkich obywateli i wszystkie grupy tak
samo, e nikogo nie faworyzuje - podkre li .

Marsz przeszed z placu Wolnica uliczkami Kazimierza na Planty pod pomnik
Tadeusza Boya - ele skiego, a potem ul. Franciszka sk pod "Oknem
papieskim" na Rynek G wny.

Pod Pomnikiem Adama Mickiewicza dosz o do spotkania manifestant w z
kilkudziesi cioosobow grup uczestnik w 11. Spotkania M odzie y Pijarskiej..
Rozpocz si pojedynek na s owa. M odzi katolicy piewali pie ni religijne,
a atei ci skandowali "Wolna szko a - religia do ko cio a". W odpowiedzi
us yszeli "Si Jezusa nie wstydzimy!". W pewnym momencie m odzi ludzie
wyj li r a ce i zdj li z szyi a cuszki z krzy ami, kt re trzymali w
wyci gni tych w g r d oniach, by zamanifestowa swoj wiar .

Reprezentanci Marszu Ateist w i Agnostyk w na drzwiach Urz du Wojew dzkiego
przykleili swoje postulaty. Domagaj si oni r wnego traktowania os b
wierz cych i niewierz cych, szybkiego rozliczenia przest pstw zwi zanych z
dzia alno ci Komisji Maj tkowej, usuni cia z kodeksu karnego artyku u o
obrazie uczu religijnych, wy czenia religii z program w nauczania szk
publicznych, przestrzeni publicznej wolnej od symboliki religijnej i
zaprzestania dotowania ko cio w z bud etu pa stwa.

Jak poda a policja podczas marszu nie dosz o do incydent w. Marsz
zorganizowa y: Stowarzyszenie Wolnomy liciele i Polskie Stowarzyszenie
Racjonalist w.

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/krakow/marsz-ateistow-w-krakowie...

Przemek

--

PO uzyska a w  wyborach parlamentarnych 39,18 proc.; PiS - 29,89 proc.; na
trzecim miejscu Ruch Palikota - 10,02 proc. PSL ma 8,36 proc. g os w, a

A na czele marszu z czerwonym sztandarem z sierpem i młotem kroczył
kupa_kupecki trzymający za rączkę GrzegorzaZ. Bhahahahaha :-o))

Antenka

"Żaden myślący człowiek nie jest Grzegorzem Z, czyli głupim pipkiem" -
takie hasło można było usłyszeć z ust kwiatu młodzieży polskiej
obserwującej pochód żałosnych ateistów w Krakowie. :-D

Data: 2011-10-16 18:36:29
Autor: lupa-honda
> [...]

> spotkania manifestant w z kilkudziesi cioosobow grup uczestnik w 11.

> Spotkania M odzie y Pijarskiej. Rozpocz si pojedynek na s owa.

ciach - tradycyjnie bździny o garstce zwyrodnialców

*********
[...]

**************

Ich wypuścili z Azylu dla psów na Ks.Józefa, zgłodniali (stanowisk i kasy) wyją
marksistowskie szuje a na czele Moshe Bartman i Salki Sekciszyn. Ich pogięlo na tle zastarzałych chorób wenerycznych czy co? Tak tylko pytam, bo może się znajdzie jakiś ratunek przed zejściem (w podziemia).

Data: 2011-10-16 19:00:05
Autor:
Marsz ateistów w Krakowie. Doszło do pojedynku
On Sat, 15 Oct 2011 17:54:25 +0200, Przemysław W <brońmy RP przed
pisem@op.pl> wrote:

Około 300 osób, według szacunków policji, przeszło dzisiaj w Krakowie w trzecim Marszu Ateistów i Agnostyków. Jego uczestnicy domagali się zapewnienia świeckości państwa. [...]

 niech zbiora odpowiednia ilosc podpisow, przepchna  przez sejm, senat, prezydenta i bedziemy mieli panstwo
 wg zyczenia. kupa lachmaniarzy nie moze domagac sie
 przywilejow dla siebie kosztem wiekszosci spolecznstwa.
 proste?

http://www.drogizaufania.pl/
http://dadrl.pl/

Data: 2011-10-16 20:06:11
Autor: Grzegorz Z.
Marsz ateistów w Krakowie. Doszło do pojedynku
"<HeŽSk>" napisaů:

On Sat, 15 Oct 2011 17:54:25 +0200, Przemysůaw W <brońmy RP przed
pisem@op.pl> wrote:

Okoůo 300 osób, wedůug szacunków policji, przeszůo dzisiaj w Krakowie w trzecim Marszu Ateistów i Agnostyków. Jego uczestnicy domagali sić zapewnienia úwieckoúci państwa. [...]

[...]

Twoim pedofilnym sukmaniarzom wolno domagaă sić przywilejów to dlaczego
nasi nie mogŕ?

--
Socjalizm nigdy nie zapuúciů w Ameryce korzeni bo biedni w tym kraju nie
uwaýajŕ sić za wyzyskiwany proletariat, tylko za milionerów w przejúciowych

Data: 2011-10-16 14:05:09
Autor: Antenka
Marsz ateistów w Krakowie. Doszło do pojedynku
On 16 Paź, 20:06, "Grzegorz Z."

Twoim pedofilnym sukmaniarzom wolno domagaă sić przywilejów to dlaczego nasi nie mogŕ?<

Bo takim jak wy nic się nie należy tylko kop w cztery litery!

Antenka

Data: 2011-10-16 23:16:48
Autor: Grzegorz Z.
Marsz ateistów w Krakowie. Doszło do pojedynku
Antenka napisał:

On 16 Paź, 20:06, "Grzegorz Z."

Twoim pedofilnym sukmaniarzom wolno domagaă sić przywilejów to dlaczego nasi nie mogŕ?<

Bo takim jak wy nic się nie należy tylko kop w cztery litery!

Peruka ci na czółko opadła trans!

--
Socjalizm nigdy nie zapuścił w Ameryce korzeni bo biedni w tym kraju nie
uważają się za wyzyskiwany proletariat, tylko za milionerów w przejściowych

Marsz ateistów w Krakowie. Doszło do pojedynku