Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu

Data: 2015-03-01 07:45:25
Autor: MarkWoydak
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
pajac "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości
http://wpolityce.pl/media/235567-knebel-w-najwiekszych-mediach-5-tysiecy-a-nie-500-osob-manifestowalo-przeciw-bankowemu-bezprawiu

Knebel w największych mediach: 5 tysięcy, a nie 500 osób manifestowało
przeciw bankowemu bezprawiu

Kupa cwaniaków która smiała się z maluczkich, że wzięli kredyt w PLN, a oni
geniusze z dostępem do koryta załatwili sobie w CHF. Jakiego grzyba teraz
jęczą? Niby dlaczego społeczeństwo ma spłacać długi tych chytrych lisków?
Zmuszał ich ktoś, długopis w rękę wciskał kiedy podpisywali kredyt? Płakac i płacić gnoje!

MW

Data: 2015-03-01 09:11:21
Autor: Patriota
W dniu 2015-03-01 o 07:45, MarkWoydak pisze:

[...]

Zgadza się, tu akurat policja nie powinna żałować pał. Palanty chcą aby to inni zapłacili za ich życie ponad stan.

Data: 2015-03-01 09:39:31
Autor: Budzik
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
U¿ytkownik Patriota czu@kre.ru ...

Kupa cwaniaków która smia³a siê z maluczkich, ¿e wziêli kredyt w PLN,
a oni
geniusze z dostêpem do koryta za³atwili sobie w CHF. Jakiego grzyba
teraz jêcz±? Niby dlaczego spo³eczeñstwo ma sp³acaæ d³ugi tych
chytrych lisków? Zmusza³ ich kto¶, d³ugopis w rêkê wciska³ kiedy
podpisywali kredyt? P³akac i p³aciæ gnoje!

Zgadza siê, tu akurat policja nie powinna ¿a³owaæ pa³. Palanty chc±
aby to inni zap³acili za ich ¿ycie ponad stan.

A te pa³y po co?
Przeciez ani nikomu nie zrobili krzywdy, ani nie naba³agalnili jak górnicy, nie palili opon, nie zablokowali ludziom drogi do pracy jak rolinicy. Rozumiem, ze jak ktos grzeczny i manifestuje w sposób kulturalny to trzeba go lac?
Ciekawe, jak to sie punkt widzenia zmienia...

Data: 2015-03-01 18:46:21
Autor: Patriota
W dniu 2015-03-01 o 10:39, Budzik pisze:

[...]

Za propagacje kurewstwa, za próby wy³udzania, a tak¿e za paso¿ytnictwo spo³eczne.

Data: 2015-03-01 19:50:13
Autor: the_foe
W dniu 2015-03-01 o 18:46, Patriota pisze:
[...]

a kto ma decydowaæ o tym kto jest paso¿ytem. Kiedys bolszewia twierdzi³a, ze kto nie pracuje rekoma to jest paso¿yt. Prócz aktorów, malarzy, rzezbiarzy, dziennikarzy, pisarzy, muzyków itd., pod warunkiem, ze wspieraj± zawodowo bolszewie.

--
@foe_pl

Data: 2015-03-02 14:22:46
Autor: Patriota
W dniu 2015-03-01 o 19:50, the_foe pisze:
[...]

Tu nie ma nic do decydowania. Definicja tego okre¶lenia jest ju¿ znana od lat.

Kolejna bzdura która wymy¶li³e¶ sobie na poczekaniu.

Data: 2015-03-01 20:59:42
Autor: Budzik
[...]

Za propagacje kurewstwa

To z Wiesiaczkiem pogadaj...

, za próby wy³udzania

To bankowców chyba chcesz lac...

, a tak¿e za paso¿ytnictwo
spo³eczne.

ROTFL.
Ludzie spowodowali bum mieszkaniony, kupili kilkaset tysiecy mieszkañ daj±c prace setkom tysiecy ludzi w sektorze budownictwa a teraz domagaj± siê niczego innego jak swoich praw, nikogo nie bija, nie wyow¿a na taczkach, nic nie zniszczyli i w Twoich oczach s± paso¿ytami... ciekawe.

Data: 2015-03-02 14:23:54
Autor: Patriota
W dniu 2015-03-01 o 21:59, Budzik pisze:
[...]

To nie Wiesiaczek wychodzi na ulicê i ¿±da aby kto¶ p³aci³ za jego rozpasanie.

, za próby wy³udzania

To bankowców chyba chcesz lac...

To nie bankowcy chc± co¶ wymusiæ na ulicy.

[...]

Pomogli tobie, a wiêc za czapkê i pod ko¶ció³, po datki dobrych ludzi na biednych frankowców. Ale ode mnie i moich zasobów im wara.

Data: 2015-03-01 09:39:31
Autor: Budzik
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
U¿ytkownik MarkWoydak mark.woydak@forest.gmx.de ...

http://wpolityce.pl/media/235567-knebel-w-najwiekszych-mediach-5-tysie
cy-a-nie-500-osob-manifestowalo-przeciw-bankowemu-bezprawiu Knebel w najwiêkszych mediach: 5 tysiêcy, a nie 500 osób
manifestowa³o przeciw bankowemu bezprawiu

Kupa cwaniaków która smia³a siê z maluczkich, ¿e wziêli kredyt w PLN,
a oni geniusze z dostêpem do koryta za³atwili sobie w CHF.

Skad te uwagi o smianiu siê?

Jakiego
grzyba teraz jêcz±?

Zorientowali sie ze zsotali oszukani przez banki.

Niby dlaczego spo³eczeñstwo ma sp³acaæ d³ugi tych
chytrych lisków?

Trudno ci bedzie dyskutowaæ jezeli zamiast poznaæ oczekiwania protestuj±cych, bedziesz dyskutowa³ z tym co ci sie wydaje.
Nikt nei oczekuje, ze to budzet bedzie cokolwiek dop³aca³...

Zmusza³ ich kto¶, d³ugopis w rêkê wciska³ kiedy
podpisywali kredyt?

Jak rozumiesz s³owo oszustwo?

P³akac i p³aciæ gnoje!

My¶le, ze ten ton (z domu wynios³es?) jest i niegrzeczny i niepotrzebny.

Data: 2015-03-01 12:38:07
Autor: MarkWoydak
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:XnsA45066479A1FBbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Osobi¶cie zna³em takich, którzy za³atwili po znajomo¶ci taki kredyt i nabijali siê z "durni wierz±cych w z³otówkê".

Jakiego
grzyba teraz jêcz±?

Zorientowali sie ze zsotali oszukani przez banki.

Oszukani? Przez lata cisza, a nagle oszukani? Czy byli az takimi g³upcami wierz±cymi w CHF?

[...]

Wiêc niech nie jêcz±,ze dzieje sie im krzywda.

Zmusza³ ich kto¶, d³ugopis w rêkê wciska³ kiedy
podpisywali kredyt?

Jak rozumiesz s³owo oszustwo?

Tak samo jak ty tylko bez emocji.

P³akac i p³aciæ gnoje!

My¶le, ze ten ton (z domu wynios³es?) jest i niegrzeczny i niepotrzebny.

Wci±z pamietam znajomego, który naigrywa³ siê z s±siadów, ¿e wzieli kredyt w z³otówkach, a on za³atwi³ sobie we frankach.

MW

Data: 2015-03-01 04:59:15
Autor: kogutek444
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
W dniu niedziela, 1 marca 2015 12:47:41 UTC+1 u¿ytkownik MarkWoydak napisa³:
> [...]

Wci±z pamietam znajomego, który naigrywa³ siê z s±siadów, ¿e wzieli kredyt w z³otówkach, a on za³atwi³ sobie we frankach.

¦wiête s³owa. Nabijali siê i stroszyli piórka jacy s± cwani a inni co w z³otówkach to g³upki. G³upota kredytobiorców mieszkaniowych polega³a na tym ¿e mogli korzystaæ z mieszkañ bez ich kupowania.. Frankowicze s± podwójnie winni bo uznali ¿e s± darmowe obiady. A wszyscy wiedz± ¿e za ka¿dy obiad kto¶ musi zap³aciæ. I jak dostali rachunek po kilku latach to niezadowoleni.

Data: 2015-03-01 12:59:43
Autor: Budzik
[...]

A po co po znajomosci, skoro kredyt frankowy by³o ³atwiej dostaæ niz z³otówkowy?
I dlaczego takie (zapewne jednostkowe przypadki) rozci±gasz na ca³± grupe frankowiczów? Uwazasz, ze wiekszosc dost±³a po znajomosci?

[...]

Byc moze byli g³upcami wierz±cymi bankom. Ale czy  to ma znaczenie w kontekscie bycia oszukanym ze ma sie mniejsza wiedze, niz taka instytucja jak bank?

[...]

Ze co? Podajesz argument, pokazuje ci ze to jest argument w innej rozmowie A Ty na to "niech nie jecza"? Przeciezn ic nie udowodni³es poza tym, ¿e nie wiesz o czym mowisz....

Zmusza³ ich kto¶, d³ugopis w rêkê wciska³ kiedy
podpisywali kredyt?

Jak rozumiesz s³owo oszustwo?

Tak samo jak ty tylko bez emocji.

Czyli? Oczekiwa³bym troche bardziej konkretnej rozmowy...

[...]

Super.
To zapomnijmy o nim i porozmawiajmy o 699.999 pozosta³ych przypadkach, ok?
Bo byc moze Twój znajomy jest oszustem, ale to nic nie mówi o problemie ogólnie...

Data: 2015-03-01 17:58:09
Autor: Wiesiaczek
W dniu 01.03.2015 o 13:59, Budzik pisze:
Użytkownik MarkWoydak mark.woydak@forest.gmx.de ...

http://wpolityce.pl/media/235567-knebel-w-najwiekszych-mediach-5-tys
ie cy-a-nie-500-osob-manifestowalo-przeciw-bankowemu-bezprawiu

Knebel w największych mediach: 5 tysięcy, a nie 500 osób
manifestowało przeciw bankowemu bezprawiu

Kupa cwaniaków która smiała się z maluczkich, że wzięli kredyt w
PLN, a oni geniusze z dostępem do koryta załatwili sobie w CHF.

Skad te uwagi o smianiu siÄ™?

Osobiście znałem takich, którzy załatwili po znajomości taki kredyt i
nabijali się z "durni wierzących w złotówkę".

A po co po znajomosci, skoro kredyt frankowy było łatwiej dostać niz
złotówkowy?
I dlaczego takie (zapewne jednostkowe przypadki) rozciągasz na całą grupe
frankowiczów? Uwazasz, ze wiekszosc dostąła po znajomosci?

Jakiego
grzyba teraz jęczą?

Zorientowali sie ze zsotali oszukani przez banki.

Oszukani? Przez lata cisza, a nagle oszukani? Czy byli az takimi
głupcami wierzącymi w CHF?

Byc moze byli gÅ‚upcami wierzÄ…cymi bankom. Ale czy  to ma znaczenie w
kontekscie bycia oszukanym ze ma sie mniejsza wiedze, niz taka instytucja
jak bank?

Niby dlaczego społeczeństwo ma spłacać długi tych
chytrych lisków?

Trudno ci bedzie dyskutować jezeli zamiast poznać oczekiwania
protestujących, bedziesz dyskutował z tym co ci sie wydaje.
Nikt nei oczekuje, ze to budzet bedzie cokolwiek dopłacał...

Więc niech nie jęczą,ze dzieje sie im krzywda.

Ze co?
Podajesz argument, pokazuje ci ze to jest argument w innej rozmowie A Ty na
to "niech nie jecza"? Przeciezn ic nie udowodniłes poza tym, że nie wiesz o
czym mowisz....y

Zmuszał ich ktoś, długopis w rękę wciskał kiedy
podpisywali kredyt?

Jak rozumiesz słowo oszustwo?

Tak samo jak ty tylko bez emocji.

Czyli? Oczekiwałbym troche bardziej konkretnej rozmowy...

Budzik!
Ty i konkretna rozmowa??? :D
Pokaż tu jedno zdanie, w którym piszesz cokolwiek konkretnego?
A może Ty jesteś tylko botem, zaprogramowanym do dyskusji na grupach? :D

--
Wiesiaczek (dziÅ› z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Data: 2015-03-01 17:59:49
Autor: Budzik
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
U¿ytkownik Wiesiaczek Wiesiaczek@vp.pl ...

Jak rozumiesz s³owo oszustwo?

Tak samo jak ty tylko bez emocji.

Czyli? Oczekiwa³bym troche bardziej konkretnej rozmowy...

Budzik!
Ty i konkretna rozmowa??? :D
Poka¿ tu jedno zdanie, w którym piszesz cokolwiek konkretnego?
A mo¿e Ty jeste¶ tylko botem, zaprogramowanym do dyskusji na grupach? :D

Chetnie podyskutuje, tylko musisz mi najpierw odpowiedziec, jak rozumiesz s³owo oszustwo.
Byc moze wtedy bede móg³ siê odniesc do tego, rozumiejac dlaczego dzia³ania banków nie uwazasz za oszustwo. Bo tak to ja sobie moge pisac a Ty i tak bedziesz dyskutowa³ z jakimis tezami ktore ci sie wydaja byc tezami frankowiczów jak np. doplata z budzetu chociaz frankowicze nigdy tego nie oczekiwali.

Data: 2015-03-01 19:44:58
Autor: Wiesiaczek
W dniu 01.03.2015 o 18:59, Budzik pisze:
Użytkownik Wiesiaczek Wiesiaczek@vp.pl ...

[...]

słowo oszustwo.
Byc moze wtedy bede mógł się odniesc do tego, rozumiejac dlaczego działania
banków nie uwazasz za oszustwo. Bo tak to ja sobie moge pisac a Ty i tak
bedziesz dyskutował z jakimis tezami ktore ci sie wydaja byc tezami
frankowiczów jak np. doplata z budzetu chociaz frankowicze nigdy tego nie
oczekiwali.

Nie było żadnego oszustwa.
Była umowa (pisemna) między bankiem i klientem i każda ze stron ją przeczytała i podpisała.

Czego tu nie rozumiesz?

Data: 2015-03-02 02:45:39
Autor: the_foe
W dniu 2015-03-01 o 19:44, Wiesiaczek pisze:
[...]

W relacjach z bankiem nie ma mowy o równości stron, dlatego wyodrebniono cos takiego jak prawo bankowe. Banki są instytucjami publicznymi i sprzedając klientom cos o czym nie wiedzieli, ze kupują i płacą za to w nieoczywisty sposób jest sprzeniewierzeniem misji do której są powołane.

--
@foe_pl

Data: 2015-03-02 05:24:38
Autor: kogutek444
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
W dniu poniedzia³ek, 2 marca 2015 02:45:39 UTC+1 u¿ytkownik the_foe napisa³:

> Nie by³o ¿adnego oszustwa.
> By³a umowa (pisemna) miêdzy bankiem i klientem i ka¿da ze stron j±
> przeczyta³a i podpisa³a.
>
> Czego tu nie rozumiesz?

W relacjach z bankiem nie ma mowy o równo¶ci stron, dlatego wyodrebniono cos takiego jak prawo bankowe. Banki s± instytucjami publicznymi i sprzedaj±c klientom cos o czym nie wiedzieli, ze kupuj± i p³ac± za to w nieoczywisty sposób jest sprzeniewierzeniem misji do której s± powo³ane.

-- @foe_pl

Równo¶ci nie mat tylko w jednym przypadku. Jak co¶ jest oferowane pod przymusem. Bank pomimo tych pierdu pierdu o misjach jest wyspecjalizowanym lombardem. P³aci jak kto¶ mu przyniesie pieni±dze i sprzedaje je z zyskiem. Klient nie mo¿e siê powo³aæ na niewa¿no¶æ umowy kredytowej zarzucaj±c bankowi ze pieni±dze które mu po¿yczy³ pochodzi³y z niepewnego ¼ród³a. Zarzut ¿e banki po¿ycza³y pieni±dze których nie mia³y jest ¶mieszny bo za te podobno nie istniej±ce pieni±dze kredytobiorcy robili zakupy.

Data: 2015-03-02 16:59:39
Autor: Budzik
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
U¿ytkownik  kogutek444@gmail.com ...

Zarzut ¿e banki po¿ycza³y pieni±dze których nie mia³y jest ¶mieszny bo
za te podobno nie istniej±ce pieni±dze kredytobiorcy robili zakupy.
Udowadniasz tylko ze jeszcze duzo wody w Wisle up³ynie zanim zrozumiesz o czym dyskusja...
Nikt nie twierdzi, ze banki, nie mia³y pieniedzy...

Data: 2015-03-02 10:12:08
Autor: kogutek444
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
W dniu poniedzia³ek, 2 marca 2015 17:59:40 UTC+1 u¿ytkownik Budzik napisa³:
U¿ytkownik  kogutek444@gmail.com ...

> Zarzut ¿e banki po¿ycza³y pieni±dze których nie mia³y jest ¶mieszny bo
> za te podobno nie istniej±ce pieni±dze kredytobiorcy robili zakupy. > Udowadniasz tylko ze jeszcze duzo wody w Wisle up³ynie zanim zrozumiesz o czym dyskusja...
Nikt nie twierdzi, ze banki, nie mia³y pieniedzy...

To o co chodzi? Odpowied¼ prosta, jak nie wiadomo o co chodzi to zawsze chodzi o kasê. Ludzie wziêli kredyty na warunkach na jakie siê dobrowolnie zgodzili. I teraz uwa¿aj± ¿e zostali oszukani bo kto¶ chce ¿eby oddawali kasê na warunkach na jakie siê zgodzili. Zamiast budzikowego protestu frankowiczów powinien byæ protest banków. Bo frankowicze chc± wyruchaæ banki. W ramach protestu banki powinny rozdawaæ m³otki ¿eby cwaniacy wybili sobie z g³ów ¿e na wcze¶niej dobrowolnie przyjêtych warunkach oddawaæ nie musz±. Je¶li siê mylê to wyja¶nij o co chodzi.

Data: 2015-03-02 19:50:54
Autor: Budzik
> [...]

zrozumiesz o czym dyskusja...
Nikt nie twierdzi, ze banki, nie mia³y pieniedzy...

To o co chodzi?

Akurat w sprawie o ktorej pisa³es powyzej - chodzi³o o to, ze pozycza³y franki tak naprawde frankó nie maj±c.

Odpowied¼ prosta, jak nie wiadomo o co chodzi to
zawsze chodzi o kasê.

Brawo sherlocku....

Ludzie wziêli kredyty na warunkach na jakie siê
dobrowolnie zgodzili. I teraz uwa¿aj± ¿e zostali oszukani bo kto¶ chce
¿eby oddawali kasê na warunkach na jakie siê zgodzili.

Musi±³bys byc na spotkaniu w psrawie kredytu zebys wiedzia³ o czym mówiê.
To nie sa warunki na ktore sie zgodzili, bo wiele osób nie wiedzia³o na co sie godzi.
A konsultanci zamiast wykazac sie minimum uczciwosci i wyjasnic, dodatkowo k³amali zeby tylk owcisnac produkt. Nie, nie marketingowo nak³aniali - k³amiali.

[...]
I kwestia ewentualnego ³amania prawa przez banki nie ma dla ciebie zadnego znaczenia...?
Ciekawe...
W przeciwienstwie do górników czy roliników frankowicze niczego nie wymuszaja si³a. nie blokuja ludziom drogi do pracy, nie niszcza, nie pala opon - konkretnie punktuj± swoje zarzuty aby uzmys³owic problem.
A w kwestii winy banków wypowiedz± siê s±dy.
Czy jest mozliwe jakies bardziej praworz±dne dzia³anie?

Data: 2015-03-02 12:05:31
Autor: kogutek444
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
W dniu poniedzia³ek, 2 marca 2015 20:51:01 UTC+1 u¿ytkownik Budzik napisa³:
> [...]

> Odpowied¼ prosta, jak nie wiadomo o co chodzi to

Brawo sherlocku....

> [...]

A w kwestii winy banków wypowiedz± siê s±dy.
Czy jest mozliwe jakies bardziej praworz±dne dzia³anie?

Pieni±dze jakie dostawali ludzie by³y takie ¿e mo¿na by³o za nie co¶ kupiæ czy by³y bezwarto¶ciowe? Bo jak by by³y bezwarto¶ciowe to faktycznie bank by zrobi³ przekrêt. Czy s³ysza³e¶ o przypadku ¿e sprzedawca czego¶ za co zap³acono pieniêdzmi z takiego kredytu poszed³ na policjê ¿e dosta³ bezwarto¶ciowe banknoty?

Data: 2015-03-02 21:45:23
Autor: Budzik
[...]

Mam do¶c.
Czuje sie jakbym opowiada³ slepemu o kolorach.
Podaje ci konkretne argumenty a Ty odpowiadasz na co¶ zupe³nie innego, czego nie napisa³em
Chcesz dyskutowac z w³asnymi tezami i argumentami - dyskutuj sam ze sob±.

Data: 2015-03-02 12:17:56
Autor: kogutek444
> [...]

> Odpowied¼ prosta, jak nie wiadomo o co chodzi to

Brawo sherlocku....

> [...]

A w kwestii winy banków wypowiedz± siê s±dy.
Czy jest mozliwe jakies bardziej praworz±dne dzia³anie?

Wiedza ¿e warto¶æ z³otówki i franka zmienn± jest nale¿y do wiedzy powszechnej. Tego nie musieli t³umaczyæ doradcy. To czego nie powiedzieli ci doradcy? To ¿e dawali prawdziwe pieni±dze chyba nie podlega dyskusji?

Data: 2015-03-02 21:45:24
Autor: Budzik
[...]

T³umaczylem kilkukrotnie ale jak widac - nawet nie chcesz sie odniesc do moich argumentów.
Wiec pasujê.
A sprawe oceni± s±dy i wtedy bedziemy wiedziec kto mia³ racje.

Data: 2015-03-02 12:45:24
Autor: kogutek444
> [...]

> Odpowied¼ prosta, jak nie wiadomo o co chodzi to

Brawo sherlocku....

> [...]

A w kwestii winy banków wypowiedz± siê s±dy.
Czy jest mozliwe jakies bardziej praworz±dne dzia³anie?

Ty by³e¶ to napisz o co chodzi. Oczywi¶cie napisz pod warunkiem ¿e nie bêdziesz stronniczy. Jestem w stanie wyobraziæ sobie takie spotkanie. Kto¶ mówi ¿e banki po¿ycza³y pieni±dze których nie mia³y.. I t³uszcza co za te nieistniej±ce pieni±dze kupowa³a, i ¿aden sprzedawca nie wnosi³ i nie wnosi zastrze¿eñ co do pieniêdzy, wrzeszczy ¿e chuje dawali nam pieni±dze których nie mieli. Fina³ bêdzie taki ze kilku adwokatów za pieni±dze zarobione na sprawach nie istniej±cych Franków, za gotówkê sobie kupi samochody, mieszkania i domy.

Data: 2015-03-02 21:45:24
Autor: Budzik
[...]

Ok, spróbuje ostatni raz - moze tym razem odniesiesz sie do moich argumentów a nie do swich wyobrazen.

Nie chodzi o to ze banki pozyca³y pieniadze ktorych nie mia³y. Mia³y z³otówki.
Chodzi o to ze sugerowa³y ze pozyczaj± walute a w rzeczywistosci jej nie mia³y.
To raz.
Dwa - znaczenie s³owa kredyt opisane w naszym prawie.
Prawnicy wskazuj± do¶c jednoznacznie, ze cos takiego jak kredyt w obcej walucie nie jest w rzeczywistosci kredytem tylko instrumentem spekulacyjnym.
Wiec nazywanie tego kredytem wprowadza³o klientów w b³ad.

A teraz same spotkania.
Te na ktorych by³em (bodaj 8 ró¿nyh banków) wyglada³y wszedzie bardzo podobnie.

Wyliczenie zdolnosci ktora jakims magicznym sposobem przy tych samych przychodach w CHF by³a znacznie wyzsza niz w PLN. To tez jest manipulacja i wprowadzanie klienta w b³±d. Skoro bowiem mamy z jednej strony do¶c pewny i sta³y kredyt w PLN a z drugiej strony ryzykowny produkt spekulacyjny w postaci "kredytu" CHF to trudno wmawiac klientowi ze przy tych samych dochodach ten drugi sposób jest dla niego bezpieczniejszy i pozwala mu sie bardziej zad³u¿yæ.

Po drugie kwestia omówienia ryzyka - zamiast rzetelnie przestrzec ze frank moze bardzo zmienic swoja wartosc (i tutaj powinny pojawic sie konsekwencje - nie tylko wyzsza rata ale tez praktyczna niesprzedawalnosc mieszkania) pojawia³y siê nastepuj±ce zapewnienia: nie ma siê czym przejmowac, przeciez nawet jak frank podskoczy to najwyzej zap³aci Pan 200z³ wiecej raty.
Skoro bankowiec mi tak mowi to w tamtym okresie majac stosunkowo niewielka wiedze rozumia³em to tak ze róznice w kursie sa w³asnie na takim poziomie.
Skoro bankowiec mnie o tym zapewnia i bankowiec wybra³ te walute to pewnie w³asnie z tego powodu ze jest ona taka pewna.
No bo chyba nie po to, zeby po paru latach udupiæ klineta ratami w wysokosci x 2 czy wiecej.

I teraz oczywiscie mozesz twierdzic, ze klinet powinien wiedziec etc, ze powinien przewidziec, ze kazdy wie jak zmeiniaja sie ceny walut. I zapewne wielu wiedzia³o i sie nie zdecydowa³o. Ale wielu tez da³o siê oszukaæ tego typu zapewnieniom.
Powtarzam - to nie by³a jakas radosna tfórczosc pojedynczego konsultanta, tylko spiewka powtarzana praktycznie w kazdym banku.

Reasumujac - jestem ciekaw tych spraw i zycze frankowiczom powodzenia! No i podoba mi sie jakosc ich protestu - w przeciwienstwie do jakosci protestu grup ktore swoj± walkê opieraj± na uprzykrzaniu zycia innym obywatelom, jakby ci byli winni ich sytuacji.

Data: 2015-03-02 14:10:55
Autor: kogutek444
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
W dniu poniedzia³ek, 2 marca 2015 22:45:29 UTC+1 u¿ytkownik Budzik napisa³:
> [...]

Reasumujac - jestem ciekaw tych spraw i zycze frankowiczom powodzenia! No i podoba mi sie jakosc ich protestu - w przeciwienstwie do jakosci protestu grup ktore swoj± walkê opieraj± na uprzykrzaniu zycia innym obywatelom, jakby ci byli winni ich sytuacji.
Nie jestem g³uchy na to co napisa³e¶. Ale ci±gle jest to samo i ju¿ do tego siê odnios³em. Pojawiaj± siê nowe w±tki. ¯e to narzêdzie spekulacji by³o. Nie wiem czy stosowanie narzêdzi spekulacyjnych jest legalne czy tez nielegalne. Mo¿esz przybli¿yæ temat legalno¶ci w ¶wietle prawa tego co nazwa³e¶ narzêdziem spekulacyjnym.

Data: 2015-03-02 22:59:37
Autor: Budzik
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
U¿ytkownik  kogutek444@gmail.com ...

Nie jestem g³uchy na to co napisa³e¶.

:)
Wybacz, takie odnios³em wra¿enie.

Ale ci±gle jest to samo i ju¿ do
tego siê odnios³em.

Bo mam wrazenie ze pisze cos i nikt sie do tego nie odnosi.
Mo¿emy dyskutowac czy penwe dzia³ania banków nosza wystarczaj±ce znamiona oszustwa, ale nie rozumiem podejscia ze sprzedawca moze ci wcisnac cokolwiek sobie nie wymysli, bylebys z³o¿y³ podpis na umowie.
Dla mnie to co mówi sprzedawca - jest czescia umowy - byæ moze odrobinê mniej wazn± niz sama umowa ale jednak tez ma jakas wartosc.

[...]

Nie chodzi o to ze sa nielegalne.
Chodzi o to ze sprzedawano je pod nazwa "kredyt".
To po pierwsze wprowadza³o w b³±d klinetów, po drugie "kredyt" ma okreslone znaczenie w polskim prawie. W szczególnosci - nie moze byc tak, ze z kredytu na 100.000 robi sie kredyt na 200.000 poniewaz kredyt musi zostac zwrocony w okreslonej wysokosci (kapita³ + odsetki + dodatkowe koszty typu marza, okreslone w momencie jego udzielania)

Data: 2015-03-02 16:19:55
Autor: kogutek444
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
W dniu poniedzia³ek, 2 marca 2015 23:59:39 UTC+1 u¿ytkownik Budzik napisa³:
> [...]

To po pierwsze wprowadza³o w b³±d klinetów, po drugie "kredyt" ma okreslone znaczenie w polskim prawie. W szczególnosci - nie moze byc tak, ze z kredytu na 100.000 robi sie kredyt na 200.000 poniewaz kredyt musi zostac zwrocony w okreslonej wysokosci (kapita³ + odsetki + dodatkowe koszty typu marza, okreslone w momencie jego udzielania)

Z drugiej strony fakty s± takie. Kredytów we frankach by³o grubo ponad milion. Czyli co czwarte-pi±te gospodarstwo domowe wziê³o taki kredyt. Jak by brali sami niepi¶mienni parobkowie spod Kielc to mo¿na by im wcisn±æ kit. Ale takie kredyty brali sêdziowie, prokuratorzy, policjanci, urzêdnicy skarbowi, ci od nadzoru bankowego. Je¶li by³o by to najmniejsze oszustwo to tego podpisuj±cego siê krzy¿ykiem spod Kielc mo¿na by rozgrzeszyæ. Ka¿dy urzêdnik pañstwowy ma w zakresie obowi±zków ujawnienie wykroczenia albo przestêpstwa. I nie ma ¿e siê nie zna³. W sprawach spornych w pierwszej kolejno¶ci liczy siê to co podpisane. Bo to stanowi niepodwa¿alny dowód. Oczywi¶cie istniej± umowy ustne. Inaczej w sposób prosty nie kupi³ by¶ chleba. Ale je¶li jest pisana umowa to ustne ustalenia, te które nie znalaz³y siê w pisanej umowie nie maj± mocy prawnej. Poza tym nie postawi³ bym mojej kilkadziesi±t lat temu wyciêtej ¶lepej kiszki na to ¿e jaki¶ urz±d kontroluj±cy tylko banki nie musi zaakceptowaæ produktów jakie oferuj± banki ludziom. Branie kredytów we Frankach by³o popularne bo mniejsze by³y wymagania i ni¿sze dla kredytobiorcy koszty. I to siê podoba³o. Ale jak wskutek niezawinionej przez banki sytuacji zewnêtrznej Frank zdro¿a³ to siê okaza³o ¿e mnóstwo ludzi jest niezadowolonych. Ale oni s± niezadowoleni na w³asne ¿yczenie. Jak by Frank zrobi³ siê po z³otówce to by s³owa nie powiedzieli. Banki nie chcia³y nikogo oszukaæ. tak wysz³o. A co maja powiedzieæ ci co odk³adali w trzecim filarze i po kilkudziesiêciu latach maj± 1/3 tego co wp³acili?

Data: 2015-03-03 03:59:35
Autor: Budzik
[...]

Sugerujesz ze ja nie piszê o faktach?

Kredytów we frankach by³o grubo ponad
milion.

Hmm, czyta³em i licbach 500-700 tysiecy...

Czyli co czwarte-pi±te gospodarstwo domowe wziê³o taki kredyt.

Skad taka liczba?
W Polsce jest nieca³e 40 milionów ludzi.
Raczej nie kazde gospodarstwo domowe liczy srednio 6 osób.

Jak by brali sami niepi¶mienni parobkowie spod Kielc to mo¿na by im
wcisn±æ kit. Ale takie kredyty brali sêdziowie, prokuratorzy,
policjanci, urzêdnicy skarbowi, ci od nadzoru bankowego.

Sugerujesz, ze przecietny policjant czy urzednik ma jakas wieksza wiedze na temat funkcjonowania rynków walutowych oraz banków ogólnie?
Hmm...

Je¶li by³o by
to najmniejsze oszustwo to tego podpisuj±cego siê krzy¿ykiem spod
Kielc mo¿na by rozgrzeszyæ.

Rozgrzeszyc kogo? Klineta czy bank?
Bo jakos klientowi chetnie przypisujesz wine braku wiedzy a nadal nie widze, abys odnios³ siê choæ s³owem do winy banku.

Ka¿dy urzêdnik pañstwowy ma w zakresie
obowi±zków ujawnienie wykroczenia albo przestêpstwa.

Znaczy jakis dodatkowy obowi±zek niz inni obywatele?
Z czego on ma wynikac?

I nie ma ¿e siê
nie zna³.

A to juz w ogóle ciekawostka. Sk±d bierze siê taki obowi±zek?

W sprawach spornych w pierwszej kolejno¶ci liczy siê to co
podpisane. Bo to stanowi niepodwa¿alny dowód.

Czyli kwestia nie jest fakt podpisania tylko kwestia udowodnienia?
Czyli jak taki frankowiec ma np. nagrane rozmowy z bankierem to jest ok?

Oczywi¶cie istniej±
umowy ustne. Inaczej w sposób prosty nie kupi³ by¶ chleba. Ale je¶li
jest pisana umowa to ustne ustalenia, te które nie znalaz³y siê w
pisanej umowie nie maj± mocy prawnej.

Czyli Twoim zdaniem sprzedawca moze k³amac do woli, byle klient podpisa³?
No i jak wspomnia³em w poprzednim poscie - prawnicy wskazuj± ze same umowy tez maja feler prawny - i to w kwesti podstawowej.

Poza tym nie postawi³ bym mojej
kilkadziesi±t lat temu wyciêtej ¶lepej kiszki na to ¿e jaki¶ urz±d
kontroluj±cy tylko banki nie musi zaakceptowaæ produktów jakie oferuj±
banki ludziom.

Mozemy o faktach dyskutowac? Czy bedziesz sobie zgadywa³?

Branie kredytów we Frankach by³o popularne bo mniejsze
by³y wymagania i ni¿sze dla kredytobiorcy koszty. I to siê podoba³o.

Nizsze wymagania?
Jak to mozliwe?

Ale jak wskutek niezawinionej przez banki sytuacji zewnêtrznej Frank
zdro¿a³ to siê okaza³o ¿e mnóstwo ludzi jest niezadowolonych.

Zawinionej czy nie to jest dyskusyjne - skoro banki pozycza³y "we frankach" franków nie majac, to mozna stwierdzic ze by³o to nie tyle zawinione co oczekiwane.

Ale oni
s± niezadowoleni na w³asne ¿yczenie. Jak by Frank zrobi³ siê po
z³otówce to by s³owa nie powiedzieli. Banki nie chcia³y nikogo
oszukaæ. tak wysz³o.

Mozesz napisac nawet tysiac razy "banki nie chcia³y nikogo oszuac".
Ale bardziej wartosciowe by³oby to gdybys przy okazji odnios³ sie do tego o czym pisa³em.

A co maja powiedzieæ ci co odk³adali w trzecim
filarze i po kilkudziesiêciu latach maj± 1/3 tego co wp³acili?

Nie wiem. Co maja powiedziec? Tez zostali oszukani? Mozesz to jakos uargumentowac?

Data: 2015-03-03 05:36:18
Autor: kogutek444
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
W dniu wtorek, 3 marca 2015 04:59:38 UTC+1 u¿ytkownik Budzik napisa³:
> [...]

> policjanci, urzêdnicy skarbowi, ci od nadzoru bankowego. Sugerujesz, ze przecietny policjant czy urzednik ma jakas wieksza wiedze na temat funkcjonowania rynków walutowych oraz banków ogólnie?
Hmm...

> [...]

> filarze i po kilkudziesiêciu latach maj± 1/3 tego co wp³acili? Nie wiem. Co maja powiedziec? Tez zostali oszukani? Mozesz to jakos uargumentowac?

Raczej o zdarzeniach piszesz. Wed³ug mnie nie jeste¶ obiektywny i Twoje fakty maj± ni¿sz± rangê ni¿ moje. W tv powiedzieli ¿e jest ok 700 tysiêcy frankowiczów. Dolicz do tego kredyty które zosta³y sp³acone. Znam kogo¶ kto wzi±³ kilka takich kredytów na zakup maszyn do firmy. Niedawno z nim rozmawia³em. Twierdzi³ ¿e oszczêdzi³ przez te kredyty 20% kasy jak by kupowa³ za kredyt z³otówkowy. On nie ma ¿adnych zastrze¿eñ. Kredyty sp³aci³ stosunkowo dawno. Pomimo ¿e to firma to sp³aca³ kredyty z w³asnych pieniêdzy, bo to jego firma. Ma ¿onê i dwójkê dzieci. Mo¿na przyj±æ ¿e sp³ata kredytów obci±¿a³a jego rodzinê? Zale¿y co bêdzie mia³ nagrane. Jak to ¿e ustalaj± ze w umowie co¶ bêdzie uwzglêdnione i ma jeszcze w jaki¶ sposób udokumentowane ¿e jak stawia³ parafki na stronach to by³o uwzglêdnione a po podpisaniu dosta³ z parafkami ale bez tego co uzgodnili to jest to oszustwo. Znasz taki przypadek? Ni¿sze wymagania i to ¿e podobno banki kasy nie mia³u nie ma ¿adnego wp³ywu na sprawê bo banki mog³y zaryzykowaæ zmniejszaj±c wymagania. je¶li banki nie mia³y pieniêdzy to jak wyt³umaczysz ¿e za te co dawa³y na zakupy by³y prawdziwe i mo¿na by³o za nie kupowaæ. Daj kilka przyk³adów ¿e kogo¶ aresztowano bo p³aci³ nieistniej±cymi pieniêdzmi z frankowego kredytu. Nie maj± urzêdnicy pañstwowi dodatkowego obowi±zku. Jedynie wymagania w stosunku do nich s± wiêksze bo urzêdnik z nadzoru bankowego jak wzi±³ kredyt we frankach to jako fachowiec powinien siê znaæ czy jest to kredyt czy dozwolona albo nie dozwolona spekulacja. Podobnie prokurator. Na razie nie ma ¿adnej odpowiedzi czy tre¶æ umów kredytowych musi byæ zatwierdzana przez jak±¶ instytucjê pañstwow±, ¿eby przekrêtów nie by³o. Ja nie znajdujê nic na potwierdzenie tego ¿e banki oszuka³y ludzi oferuj±c im kredyty we frankach. Szafujesz liczbami. Kto¶ wzi±³ równowarto¶c 100 tysiêcy jak frank by³ po 2 z³ote. Odda³ równowarto¶æ po³owy i frank zrobi³ siê po 4 z³ote. To ma do oddania dalej równowarto¶æ stu tysiêcy. Przy okazji okaza³o siê ¿e to na co wzi±³ kredyt nie jest warte 100 tysiêcy i poproszono albo o dodatkowe zabezpieczenie albo zwrot kasy. Zapis to reguluj±cy jest na pewno w umowie. Obydwaj nie jeste¶my obiektywni. Ty czujesz siê wydymany, chocia¿ by³o to na w³asne ¿yczenie. Ja broniê siê bo nie chcê ¿eby z moich pieniêdzy jakie wp³acam do bud¿etu kto¶ kto wybra³ tañsz± ale bardziej ryzykown± opcjê po¿yczenia pieniêdzy nic nie dosta³.

Data: 2015-03-03 14:46:54
Autor: Budzik
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
U¿ytkownik  kogutek444@gmail.com ...

je¶li banki nie mia³y pieniêdzy to jak wyt³umaczysz ¿e za te co dawa³y
na zakupy by³y prawdziwe i mo¿na by³o za nie kupowaæ.

Koncze te dyskusje bo nie chce mi sie t³umaczyc po raz kolejny, ze ja nigdy (i frankowicze raczej tez nie) nie twierdzi³em, ze banki nie mia³y pieniedzy. Co to za bzdury o aresztowaniu kogo¶ p³acacego nieistniej±cymi pieniedzmi. Naprawde nie jestes w stanie ogarn±c tematu? Rozumiem, ze mozesz sie nie zgadzac, ale nie jestes w stanie nawet zrozumiec argumentu?

Cala reszta tez brzmi jakbys dyskutowa³ z w³asnymi tezami a nie z moimi argumentami.

Ty czujesz siê wydymany, chocia¿ by³o to na w³asne ¿yczenie.

Ja? Znowu dyskutujesz z w³asna teza...

Ja broniê
siê bo nie chcê ¿eby z moich pieniêdzy jakie wp³acam do bud¿etu kto¶
kto wybra³ tañsz± ale bardziej ryzykown± opcjê po¿yczenia pieniêdzy
nic nie dosta³.
I znów z w³asna teza-  nie s³ysza³em zeby frankowicze chcieli doplat z budzetu. Ja tez tego nie popieram, gdyby takie oczekiwania zg³osili...

Reasumujac - wróc prosze do mojego postai  odnie¶ siê do moich argumentów a nie do tego co sobie wymysli³es.
O ile oczywiscie zalezy ci na rzeczowej, merytorycznej dyskusji...

Data: 2015-03-03 08:52:45
Autor: kogutek444
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
W dniu wtorek, 3 marca 2015 15:46:56 UTC+1 u¿ytkownik Budzik napisa³:
> [...]

O ile oczywiscie zalezy ci na rzeczowej, merytorycznej dyskusji...

Masz racjê ze koñczysz bo jak katarynka to samo powtarzasz. I nie s± to argumenty tylko pobo¿ne ¿yczenia. Jak frankowicze nie chc± pomocy to po co protestuj±. Nie istnieje inna forma pomocy jak daæ z bud¿etu.. Pieni±dze to nie myszy sie same nie mno¿±. Twoje katarynkowanie obraca siê wokó³ tego ¿e kto¶ w banku nawija³ makaron na uszy. Bzdura totalna bo mo¿na wcisn±æ kit kilkuset osobom. A nie liczonym w milionach. na dodatek robi³y to ró¿ne banki. Oskar¿ysz ich o zmowê? Dasz radê wy¶ledziæ ¿e w ramach tej zmowy by³y robione szkolenia dla pracowników banków jak maj± oszukiwaæ? Jak frankowicze mieli taniej to siedzieli cicho. Jak wskutek sytuacji na któr± banki nie mia³y wp³ywu a która skutkowa³a niekorzystn± zmian± kursu Franka to siê dr± I to dr± siê w sytuacji jak wiedzieli bo podpisali ze zgadzaj± siê na tak± sytuacjê i jej konsekwencje. Frankowiocze domagaj± siê pomocy czyli cudzej kasy. Niech spierdalaj±, widzia³y ga³y co bra³y.

Data: 2015-03-03 17:36:46
Autor: Budzik
[...]

Skoro nie odpowiadasz na moje argumenty?

I nie s±
to argumenty tylko pobo¿ne ¿yczenia.

Co konkretnie?

Jak frankowicze nie chc± pomocy
to po co protestuj±.

Zeby uswiadomic problem, lobbowaæ, zmienic troche uk³ad silny bank - s³aby klient etc.

Nie istnieje inna forma pomocy jak daæ z bud¿etu.

Ciekawe.
A jak sad orzeknie ze bank jednak oszuka³ i nakaze zmiane umów to zap³aci bank czy budzet?

Pieni±dze to nie myszy sie same nie mno¿±. Twoje katarynkowanie obraca
siê wokó³ tego ¿e kto¶ w banku nawija³ makaron na uszy. Bzdura totalna
bo mo¿na wcisn±æ kit kilkuset osobom.

Dlaczego?
Bardzo trudno by³o przecietnemu kowalskiemu ocenic to nawijanie.
A nie wiemy ile osób nie da³o siê nabraæ.

A nie liczonym w milionach. na
dodatek robi³y to ró¿ne banki. Oskar¿ysz ich o zmowê? Dasz radê
wy¶ledziæ ¿e w ramach tej zmowy by³y robione szkolenia dla pracowników
banków jak maj± oszukiwaæ?

Pracowa³es kiedys w marketingu?
Zauwazy³es jak podobne sa argumenty podawane w danych branzach.
Zmowa? Nie. Sprzedawcy mieli okreslone zyski (jakie to mozna poczytac) wiec sprzedawali produkty ktore im sie najbardziej op³aca³y.

[...]

A dziwisz siê, ze nie jest odwrotnie? To chyba nic dziwnego, ze jak ich sytuacja wyglada³a tak jak bankowcy obiecywali to nikt nie dr±zyl tematu.
A jak nagle okaza³o sie, ze banki opowiada³y jedno a jest drugie to zaczeto dochodzic dok³adniej co jest co.

Frankowiocze domagaj± siê pomocy czyli cudzej kasy.
Niech spierdalaj±, widzia³y ga³y co bra³y.
Na szczescie sady sa troche bardziej obiektywne od Ciebie.

Data: 2015-03-03 09:51:18
Autor: kogutek444
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
W dniu wtorek, 3 marca 2015 18:36:48 UTC+1 u¿ytkownik Budzik napisa³:
> [...]

> Niech spierdalaj±, widzia³y ga³y co bra³y. > Na szczescie sady sa troche bardziej obiektywne od Ciebie.

Mia³e¶ dwa " argumenty". Jeden to ze banki dawa³y nieistniej±ce pieni±dze a drugi ¿e pracownicy banku oszukiwali. Kilka razy wykaza³em ze to nieprawda. Czego wiêcej oczekujesz? Dostali ludzie wa¿ne pieni±dze? Dostali. Zanim dostali mieli obowi±zek poznania i zrozumienia umów jakie podpisuj±. Jak tego nie zrobili to ich wina. Czy banki wykonuj± jakie¶ ruchy niezgodne z umowami? Pytam bo nie wiem. Jak banki bêd± musia³y zmieniaæ umowy to tylko na niekorzystne dla nich. Po dupie dostan± akcjonariusze i ci co maj± w bankach swoje pieni±dze. Jak my¶lisz kto zap³aci jak bank zbankrutuje? A jak pañstwo nie bêdzie chcia³o doprowadziæ do bankructw banków to bêdzie siê to wi±za³o z pomoc± dla banków. Kto za to zap³aci? I dlaczego ci co maj± za to zap³aciæ maj± to zrobiæ bo ludzie podpisali umowy bez czytania?

Data: 2015-03-03 18:44:21
Autor: Budzik
[...]

Nie zrozumia³es... nic nie mowi³em o nieistniej±cych pieni±dzach!
Mowi³em, ze de facto udziela³y kredyty z³otówkowe nazywaj±c je walutowymi!

a drugi ¿e pracownicy banku oszukiwali.

Oszukiwali. Zgadza sie.

Kilka razy wykaza³em
ze to nieprawda.

Ze co?
Mozesz wskazac dok³adnie:
- gdzie wskaza³es ze banki dysponowa³y walutami?
- gdzie wskaza³es ze sprzedawcy nie oszukiwali (pisanie, ze "kazdy g³upi wiedzia³" to nie jest dowód na to, ze sprzedawca nie k³ama³)

 Czego wiêcej oczekujesz? Dostali ludzie wa¿ne
pieni±dze? Dostali.

Zaczynam podejrzewac u ciebie jakas chorobê. Dyskutujesz z g³osami ktore s³yszysz w g³owie? Ktos sugerowa³, ze ludzie dostali "niewazne" pieni±dze?

Zanim dostali mieli obowi±zek poznania i
zrozumienia umów jakie podpisuj±.

Zrozumienie umowy a zrozumienie rynku, ruchów walut etc to dwie zupe³nie rózne sprawy.

Jak tego nie zrobili to ich wina.
Czy banki wykonuj± jakie¶ ruchy niezgodne z umowami?

tutaj tez podawa³em argument (nie swój, prawników) ze te umowy moga byæ wadliwe prawnie bo pomimo nazwy kredyt, mówia o czym innym. I ten produkt, *zgodnie z polskim prawem* trudno nazwaæ kredytem...
Ja sie na tym nie znam - tak twierdz± prawnicy.

[...]

Banki nie zbankrutuja - w zesz³ym roku przynios³y rekordowe zyski...

Data: 2015-03-03 10:57:38
Autor: kogutek444
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
W dniu wtorek, 3 marca 2015 19:44:22 UTC+1 u¿ytkownik Budzik napisa³:
> [...]

> za to zap³aciæ maj± to zrobiæ bo ludzie podpisali umowy bez czytania? Banki nie zbankrutuja - w zesz³ym roku przynios³y rekordowe zyski...

Jak kredyty oszukane i przez kilka lat nikt siê tego nie dopatrzy³ to z urzêdu przewalutowanie wszystkie na z³otówki. Oczywi¶cie na zasadach dotycz±cych z³otówkowych. Pracowników banków, tych co oszukiwali, do pierdli i sprawa za³atwiona. Tego chc± frankowicze?

Data: 2015-03-03 22:47:15
Autor: Budzik
[...]

W duzej mierze tak.
Ale chyba nie ma w tym nic dziwnego, ze nad winnych nalezy ukarac a nie pochylac sie nad ich ciezkim losem...

Data: 2015-03-03 15:21:38
Autor: kogutek444
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
W dniu wtorek, 3 marca 2015 23:47:27 UTC+1 u¿ytkownik Budzik napisa³:
> [...]

Ale chyba nie ma w tym nic dziwnego, ze nad winnych nalezy ukarac a nie pochylac sie nad ich ciezkim losem...

Je¶li by³ przekrêt to trzeba winnym to udowodniæ. Znale¼æ tych co przekrêtem kierowali itp. £atwe to nie bêdzie bo wed³ug mnie przekrêtu nie by³o. To ¿e kto¶ uwierzy³ w bajanie nie poparte umow± dowodem wed³ug mnie byæ nie mo¿e. Zdajesz sobie sprawê z tego ¿e jak by dosz³o do urzêdowego przewalutowania to by siê zwrócono do kredytobiorców o jednorazowe wyrównanie od pierwszego dnia w którym wziêli kredyt. Pewno banki posz³y by na jakie¶ ugody, ale nie darmo. Przy frankach by³o mniejsze zabezpieczenie potrzebne. To te¿ by jako¶ trzeba by³o wyrównaæ. Od zawsze wiadomo ze jak kto¶ ma trochê kasy to zamiast kupiæ akcje lepiej i¶æ do kasyna. Docelowo efekt ten sam ale w kasynie na koniec szampanem poczêstuj±. Teraz siê okaza³o ze atrakcyjne kredyty we frankach tez mog± byæ kiepskim interesem.

Data: 2015-03-03 23:32:18
Autor: Budzik
> [...]

przekrêtem kierowali itp. £atwe to nie bêdzie bo wed³ug mnie przekrêtu
nie by³o. To ¿e kto¶ uwierzy³ w bajanie nie poparte umow± dowodem

Czyli Twoim zdaniem sprzedawca moze k³amac do woli a liczy sie tylko umowa?

[...]
Dop³acic? Dzis wielu frankowiczów zap³aci³o juz ³±cznie duzo wiecej niz by zap³acili przy kredycie PLN. Wiec trudno mówiæ o dop³acie.

Zabezpieczenia wieksze? To znaczy jakie? Bo ogólnie to zabezpieczeniem kredytu hipotecznego jest hipoteka + jakies ubezpieczenia na zycie, niskiego wk³adu itp.
Jakie¿ to wieksze zabezpieczenia by³y potrzebne przy kredycie PLN? Albo z jakich zabezpieczen bank zrezygnowa³ przy kredytach CHF?

Data: 2015-03-03 15:54:12
Autor: kogutek444
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
W dniu ¶roda, 4 marca 2015 00:32:20 UTC+1 u¿ytkownik Budzik napisa³:
> [...]

Jakie¿ to wieksze zabezpieczenia by³y potrzebne przy kredycie PLN? Albo z jakich zabezpieczen bank zrezygnowa³ przy kredytach CHF?

Nie bra³em takiego kredytu i nie wiem na czym to k³amstwo polega³o. Niedawno kupowa³em kartofle. Niedu¿o 2 kilogramy. Pani pakuje do worka, inna przy kasie mówi ¿e smaczne. Zagl±dam do torebki a w niej po³owa pyrów do wyrzucenia. Nie kupi³em. Ona k³ama³a ze dobre czy nie k³ama³a? Mo¿e ta druga po³owa by³a by smaczna po ugotowaniu.  To ¿e mnie w chuja chcia³y zrobiæ nie podlega dyskusji. I gdybym nie by³ czujny to by mnie zrobi³y. Jak k³amali w bankach?

Data: 2015-03-04 07:19:30
Autor: Budzik
> [...]

Albo z jakich zabezpieczen bank zrezygnowa³ przy kredytach CHF?

Nie bra³em takiego kredytu i nie wiem na czym to k³amstwo polega³o.

No to moze troche wiecej pokory i najpierw warto by³oby siê odrobine dowiedziec w temacie zanim zacznie siê przedstawiac jednoznaczne tezy.
Bo teraz wygladasz troche tak, jakbys wszedl do NASA na wizytê turystyczn±, po czym zaczalbys mówiæ, ze ¼le buduj± rakietê bo w INIEMAMOCNI by³o inaczej...

[...]
Minimalizowali skutki ewentualnego negatywnego scenariusza.
Pojawia³y siê zdania typu: kredyt w PLN sie panu nie oplaca, w CHF bedzie pan p³aci³ duzo mniej a nawet jak kurs wzrosnie to zap³aci pan 200z³ raty wiecej.
Dzis ludzie p³aca po np. 1000z³ wiecej bo im kurs franka wzrós³ nie "troche" a dwukrotnie.
Uprawiali inzynierie finansow± przy obliczaniu zdolnosci kredytowej.
To bzdura, ze ktos zarabia powiedzmy 4.000 i ma w PLN zdolnosc kredytowa 150 tysiecy a w CHF 250 tysiecy. W CHF ta zdolnosc powinna byæ wrecz ni¿sza   bo w³asnie dochodzi ryzyko zmiany kursu.

Data: 2015-03-04 04:20:08
Autor: kogutek444
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
W dniu ¶roda, 4 marca 2015 08:19:31 UTC+1 u¿ytkownik Budzik napisa³:
> [...]

To bzdura, ze ktos zarabia powiedzmy 4.000 i ma w PLN zdolnosc kredytowa 150 tysiecy a w CHF 250 tysiecy. W CHF ta zdolnosc powinna byæ wrecz ni¿sza   bo w³asnie dochodzi ryzyko zmiany kursu.

W którym momencie k³amali? Z tego co napisa³e¶ wynika ¿e uczciwie ostrzegali. Mówili ¿e jak kurs uro¶nie to bêdzie dro¿ej. To chyba logiczne ¿e jak frank zdro¿eje dwukrotnie to rata te¿ uro¶nie trochê wiêcej ni¿ dwukrotnie. We¼ Budzik przestañ makaron na uszy nawijaæ ¿e k³amali. Jak by wmawiali i przysiêgali na zdrowie swoich dzieci i chorej matki ¿e jak frank zdro¿eje dwa razy to rata wzro¶nie o kilka procent to by k³amali. Ta w sklepie mog³a nie k³amaæ bo kartofle mog³y byæ smaczne. Jej oszustwo polega³o na tym ¿e chcia³a mi sprzedaæ kartofle po zawy¿onym kursie. Nie powiedzia³a ¿e po³owê wyrzucê. Czyli za kilogram smacznych zap³acê nie 90 groszy a 1,80. Jak ja przy kwocie w granicach 2 z³ote moglem oceniæ sytuacjê w przeci±gu piêciu sekund i odst±piæ od umowy kupna sprzeda¿y to co mam s±dziæ o inteligencji pó³ miliona ludzi którzy brali kredyty o tysi±ce razy wiêkszej warto¶ci. Z tego co do tej pory napisa³e¶ i co mówi± w tv to wy³ania siê jasny obraz oszustwa. To nie banki chcia³y oszukaæ a ludzie którzy brali kredyty. Chcieli oszukaæ system bo za to samo chcieli zap³aciæ mniej ni¿ inni. Banki jako instytucje maj±ce zarabiaæ pieni±dze to wykorzysta³y. Ponios³y ryzyko ¿e przy tanim franku bêd± zarabia³y trochê mniej, ni¿sze zabezpieczenie tez nie by³o dla nich korzystne. Ale w przypadku wzrostu ceny franka liczy³y ¿e odbij± to sobie. Równie dobrze frank móg³ stanieæ.. Ciekawe jak w takiej sytuacji zachowali by siê ludzie. Frank stania³, op³aty zwi±zane z obs³ug± kredytu  s± ni¿sze ni¿ koszt w³asny banku. I bank chce siê dogadaæ ¿eby podnie¶æ op³aty do op³acalnych dla banku. Ciekawe czy kredytobiorcy by siê na takie co¶ zgodzili?

Data: 2015-03-04 13:40:08
Autor: Lord Donald
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
Banki nie ponoszą ryzyka, oni pożyczają pieniądze z lokat, to ci co założyli lokaty ponosili ryzyko że frank stanieje, a ci co brali kredyty że frank zdrożeje, bank brał prowizje i bierze różnice między oprocentowaniem lokat i kredytów, co by się nie działo z frankiem to ktoś traci a ktoś inny zyska, zyskali ci co założyli lokaty we frankach, to z nimi powinni się sądzić kredytobiorcy. Teraz trzeba innym zabrać żeby drugim dać. Ale czy właściciele lokat zgodzą się pokryć straty kredytobiorców?

Data: 2015-03-04 05:40:30
Autor: kogutek444
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
W dniu ¶roda, 4 marca 2015 13:40:11 UTC+1 u¿ytkownik Lord Donald napisa³:
Banki nie ponosz± ryzyka, oni po¿yczaj± pieni±dze z lokat, to ci co za³o¿yli lokaty ponosili ryzyko ¿e frank stanieje, a ci co brali kredyty ¿e frank zdro¿eje, bank bra³ prowizje i bierze ró¿nice miêdzy oprocentowaniem lokat i kredytów, co by siê nie dzia³o z frankiem to kto¶ traci a kto¶ inny zyska, zyskali ci co za³o¿yli lokaty we frankach, to z nimi powinni siê s±dziæ kredytobiorcy. Teraz trzeba innym zabraæ ¿eby drugim daæ. Ale czy w³a¶ciciele lokat zgodz± siê pokryæ straty kredytobiorców?

banki ponosz± ryzyko. Je¶li ¼le skalkuluj± ryzyko kredytu to ¿eby utrzymaæ p³ynno¶æ musz± po¿yczaæ pieni±dze z innych banków. Oczywi¶cie p³ac±c za to. W takiej sytuacji bank mniej zarabia. W skrajnym przypadku bank mo¿e upa¶æ. Trac± na tym akcjonariusze i klienci którzy trzymaj± w takim banku pieni±dze. Fundusze gwarancyjne nie wyp³acaj± w takiej sytuacji pe³nych z³o¿onych lokat a ich czê¶æ. Poza tym banki z wypracowanych zysków podnosz± kapita³ w³asny. To ju¿ nie s± pieni±dze z lokat a pieni±dze banku. Banki o dostatecznie du¿ym kapitale w³asnym mog± obyæ siê bez przyjmowania lokat. Tak dzia³a czê¶æ parabanków tylko po¿yczaj±cych pieni±dze. Ich nazwy pojawiaj± siê co kilkadziesi±t minut w telewizji.

Data: 2015-03-04 16:22:45
Autor: andal
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
On Wed, 04 Mar 2015 05:40:30 -0800, kogutek444 wrote:

W dniu środa, 4 marca 2015 13:40:11 UTC+1 użytkownik Lord Donald
napisał:
[...]

banki ponoszą ryzyko. Jeśli źle skalkulują ryzyko kredytu to żeby
utrzymać płynność muszą pożyczać pieniądze z innych banków. Oczywiście
płacąc za to. W takiej sytuacji bank mniej zarabia. W skrajnym przypadku
bank może upaść. Tracą na tym akcjonariusze i klienci którzy trzymają w
takim banku pieniądze. Fundusze gwarancyjne nie wypłacają w takiej
sytuacji pełnych złożonych lokat a ich część. Poza tym banki z
wypracowanych zysków podnoszą kapitał własny. To już nie są pieniądze z
lokat a pieniądze banku. Banki o dostatecznie dużym kapitale własnym
mogą obyć się bez przyjmowania lokat. Tak działa część parabanków tylko
pożyczających pieniądze. Ich nazwy pojawiają się co kilkadziesiąt minut
w telewizji.

nastepny abnegat

http://michaeljournal.org/wyspa.htm

Data: 2015-03-04 16:30:13
Autor: Lord Donald
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
W tym przypadku to tak, ale zazwyczaj ryzyko mają wkalkulowane w prowizję, no chyba że maja tak zwany najazd na bank kiedy ludzie zaczną wycofywać lokaty, to wtedy po prostu pakują walizeczki i pa, jako spółki akcyjne nie ponoszą odpowiedzialności cywilnej, przepadają kredyty i lokaty, po prostu nie obracają swoją kasą, może coś tam kasą akcjonariuszy, ale to nie jest główny kapitał banku który pożyczają, oni pożyczają kasę z lokat, nie pożyczają jej z innych banków bo to by się nie opłacało.

Data: 2015-03-04 07:54:40
Autor: kogutek444
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
W dniu ¶roda, 4 marca 2015 16:30:16 UTC+1 u¿ytkownik Lord Donald napisa³:
W tym przypadku to tak, ale zazwyczaj ryzyko maj± wkalkulowane w prowizjê, no chyba ¿e maja tak zwany najazd na bank kiedy ludzie zaczn± wycofywaæ lokaty, to wtedy po prostu pakuj± walizeczki i pa, jako spó³ki akcyjne nie ponosz± odpowiedzialno¶ci cywilnej, przepadaj± kredyty i lokaty, po prostu nie obracaj± swoj± kas±, mo¿e co¶ tam kas± akcjonariuszy, ale to nie jest g³ówny kapita³ banku który po¿yczaj±, oni po¿yczaj± kasê z lokat, nie po¿yczaj± jej z innych banków bo to by siê nie op³aca³o.

Kto Ci powiedzia³ ¿e kredyty przepadaj±? Nie koleguj siê z nim bo k³ama³. Bank upada ale dokumentacja zostaje. Ci co mieli lokaty dostaj± jak±¶ kasê. Im mieli wiêcej tym proporcjonalnie mniej. A kredyty ludzie musz± sp³acaæ na takich zasadach na jakich dostali.

Data: 2015-03-04 16:23:37
Autor: andal
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
On Wed, 04 Mar 2015 07:54:40 -0800, kogutek444 wrote:

W dniu środa, 4 marca 2015 16:30:16 UTC+1 użytkownik Lord Donald
napisał:
W tym przypadku to tak, ale zazwyczaj ryzyko majÄ… wkalkulowane w
[...]

Kto Ci powiedział że kredyty przepadają? Nie koleguj się z nim bo
kłamał. Bank upada ale dokumentacja zostaje. Ci co mieli lokaty dostają
jakąś kasę. Im mieli więcej tym proporcjonalnie mniej. A kredyty ludzie
muszą spłacać na takich zasadach na jakich dostali.

abnegat

Data: 2015-03-04 22:15:45
Autor: Lord Donald
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
Jakąś kasę? Jak w AmberGold? Bank pada a właściciela spieprzają aby ich nie za ciupali klienci, nawet pracownicy swojej pensji nie zobaczą, bo nawet nie ma co licytować. Ludzie chcą zwrotu lokat natychmiast a kredytobiorców nie da się od razu oskubać, nikt latami nie będzie się bawił w bank lub go nacjonalizował aby zwrócić komuś lokaty.

Data: 2015-03-04 13:43:51
Autor: kogutek444
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
W dniu ¶roda, 4 marca 2015 22:15:51 UTC+1 u¿ytkownik Lord Donald napisa³:
Jak±¶ kasê? Jak w AmberGold? Bank pada a w³a¶ciciela spieprzaj± aby ich nie za ciupali klienci, nawet pracownicy swojej pensji nie zobacz±, bo nawet nie ma co licytowaæ. Ludzie chc± zwrotu lokat natychmiast a kredytobiorców nie da siê od razu oskubaæ, nikt latami nie bêdzie siê bawi³ w bank lub go nacjonalizowa³ aby zwróciæ komu¶ lokaty.

Rozwi±zaniem w Polsce jest bankowy fundusz gwarancyjny czy jako¶ tak. jego dzia³anie uregulowane jest ustaw±.

Data: 2015-03-04 22:52:42
Autor: Lord Donald
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
Jest ale jak jeszcze rezerwy finansowe były na swoim miejscu i nie wyparowały do UE na rzekome ratowanie Grecji, itp..., podobno mógł udźwignąć maksymalnie dwa najazdy na bank, to taka rzekomo zakopana baryłka z tej bajki, dopóki UE jej nie zapieprzyła, ale jak bezpieczne teraz są lokaty gdy nie ma rezerw to nikt nie wie, czy jeden najazd dało by się załagodzić, może liczą jedynie na to, że ludzie w panice nie pobiegną do jakiegoś banku zlikwidować lokaty, bo wtedy padały by wszystkie banki.

Data: 2015-03-04 22:55:49
Autor: Lord Donald
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
Po za tym banki są cwane, za niedługo zresetują system inflacją i jak nigdy nic się ie stało.

Data: 2015-03-04 22:32:42
Autor: Budzik
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
U¿ytkownik Lord Donald ldonald@sejm.pl ...

Jak±¶ kasê? Jak w AmberGold? Bank pada

Mylisz bank z jakas parabankow± instytucja.
Warto miec troche wiedzy, zanim siê wypowie w taki sposób daj±c dowód totalnej ignorancji...

Data: 2015-03-05 00:11:32
Autor: Lord Donald
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
W dniu 04.03.2015 o 23:32, Budzik pisze:
Użytkownik Lord Donald ldonald@sejm.pl ...

JakÄ…Å› kasÄ™? Jak w AmberGold? Bank pada

Mylisz bank z jakas parabankowÄ… instytucja.
Warto miec troche wiedzy, zanim się wypowie w taki sposób dając dowód
totalnej ignorancji...

<-- -- -- -- -Wrotka, czytaj tutaj, dasz radÄ™? -- -- -- -<

To znaczy w tych super bankach masz gwarancjÄ™ rzÄ…du na lokaty? Jakiego rzÄ…du PO, PiS, itp...? To jak na lokaty mieszkaniowe na książeczkach, po kilku latach kazali iść do Gierka, albo dalej, przestaÅ„ wierzyć facet w pierdoÅ‚y, u ciebie jest ten problem, że może masz trochÄ™ wiedzy, ale trochÄ™ to za maÅ‚o aby zauważyć rzeczywistość,  po prostu POsraÅ„cy ci trochÄ™ nasrali teoriami Balcerowicza, ale tyle abyÅ› uwierzyÅ‚ w ich beÅ‚kot o ich wielkoÅ›ci, ale nie na tyle abyÅ› dostrzegÅ‚ prawdÄ™ i rzeczywistość bo byÅ› zrozumiaÅ‚ że ciÄ™ robiÄ… w waÅ‚a.

Data: 2015-03-04 15:18:20
Autor: kogutek444
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
W dniu czwartek, 5 marca 2015 00:11:35 UTC+1 u¿ytkownik Lord Donald napisa³:
> [...]
>
> Mylisz bank z jakas parabankow± instytucja.
> Warto miec troche wiedzy, zanim siê wypowie w taki sposób daj±c dowód

<-- -- -- -- -Wrotka, czytaj tutaj, dasz radê? -- -- -- -<

To znaczy w tych super bankach masz gwarancjê rz±du na lokaty? Jakiego rz±du PO, PiS, itp...? To jak na lokaty mieszkaniowe na ksi±¿eczkach, po kilku latach kazali i¶æ do Gierka, albo dalej, przestañ wierzyæ facet w pierdo³y, u ciebie jest ten problem, ¿e mo¿e masz trochê wiedzy, ale trochê to za ma³o aby zauwa¿yæ rzeczywisto¶æ,  po prostu POsrañcy ci trochê nasrali teoriami Balcerowicza, ale tyle aby¶ uwierzy³ w ich be³kot o ich wielko¶ci, ale nie na tyle aby¶ dostrzeg³ prawdê i rzeczywisto¶æ bo by¶ zrozumia³ ¿e ciê robi± w wa³a.

Na lokaty jak bank padnie to mo¿e i nie ma ¿adnych super gwarancji. Ale na sp³atê wziêtych kredytów s±.

Data: 2015-03-05 03:59:25
Autor: Budzik
[...]

Tak masz.
Jakiego rz±du PO, PiS, itp...?

Tak...

[...]

To sie oczywi¶cie zawsze mo¿e zdarzyæ ze bedzie taki krach ze nawet budzet nie bedzie w stanie wyp³acic kasy i zbankrutuje.
Czy taki scenariusz jest obecnie prawdopodoby?

P.S. Dziêkujê ci za posta zgodnego z netykiet±.

Data: 2015-03-05 12:07:51
Autor: Lord Donald
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
Budżet kiedyś miał rezerwy finansowe, obecnie zostały przekazane na ratowanie krajów z UE, jak Grecja, to były pieniądze na ratowanie lokat bankowych i kilka lat temu zapewniali że starczą na wypłatę zobowiązań maksymalnie dwóch banków, w sytuacji kiedy ludzie w jakiejś panice zdarzają zwrotu lokat tak zwanego najazdu na bank. Ale te rezerwy były lata temu przed kryzysem, teraz budżet może na swoje gwarancje zareagować w jeden sposób, hiper inflacją, czyli dla banków nastąpi reset, albo poświęcić bank uznając jego upadłość, to zależy od rządu raczej posłowie mając lokaty na zagranicznych kontach zapewne mieli by gdzieś lokaty drobnych ciułaczy. Takiej sytuacji jeszcze u nas nie było poza Amber Gold, gdzie w ogóle rząd umył ręce twierdząc że nie odpowiada za parabanki, zapomnieli o tym że jako rząd odpowiadają za prawo które umożliwia oszukiwać ludzi. Trudno sobie wyobrazić jak by przebiegła likwidacja banku o tak zwanych gwarancjach rządowych, raczej nikt nie kupi padłego banku o zobowiązaniach wyższych niż przychód z kredytów który będzie ciężka wyegzekwować w ciągu jednego roku, możliwe, że przez jakiś czas jakiś syndyk będzie próbował spłacić zobowiązania pracownicze i lokaty z pieniędzy kredytobiorców, ale działanie syndyka przy kredytach długo terminowych trwały by lata, koszty większe niż utrzymywanie banku, w sumie nie wiem jak by to miało prosperować jako bank syndyka, raczej to nie możliwe. Po prostu likwidacja i by jak to się działo w innych przedsiębiorstwach, pracownicy dostaną z funduszu gwarancyjnego od najniższej krajowej pensję max za ostatnie 3 miesiące i tyle, gwarancji jak państwo nie ma kasy. W obecnej sytuacji to najlepszą lokata jest wpis w księdze wieczystej, nie chodzi o mieszkanie bo to wymaga zapłaty czynszu, ale ziemia którą można wydzierżawić i zarabiać lepiej niż na oprocentowaniu w banku i wartość rośnie wraz z inflacją.

Netykieta nie nakazuje cytowania wątku jeżeli wątek trzyma się powyższego tematu, cytowanie występuje po słowie lub. Zmień czytnik wywal tan szajs z TVN, chyba że PO płacą ci od powielenia twojego wątku przez innych użytkowników aby poszerzyć ranking googlebota na swoją propagandę, ale to twój pech chcesz zarobić pisz więcej, ja mam ograniczenie linii bo używam takiego serwera nie będę replikował twojego posta bo masz kiepski czytnik.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta
Netykiety z TVN nie czytam nie używam tego szpiegowskiego szajsu.

Data: 2015-03-05 15:59:23
Autor: Budzik
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
U¿ytkownik Lord Donald ldonald@sejm.pl ...

Netykieta nie nakazuje cytowania w±tku je¿eli w±tek trzyma siê powy¿szego tematu, cytowanie wystêpuje po s³owie lub. Zmieñ czytnik wywal tan szajs z TVN, chyba ¿e PO p³ac± ci od powielenia twojego w±tku przez innych u¿ytkowników aby poszerzyæ ranking googlebota na swoj± propagandê, ale to twój pech chcesz zarobiæ pisz wiêcej, ja mam ograniczenie linii bo u¿ywam takiego serwera nie bêdê replikowa³ twojego posta bo masz kiepski czytnik.

Smutne, ze nawet odpowiedniego teksut nie potrafisz znale¼æ.
Ale nawet w tym tekscie maszn apisane:
stosowanie siê do regu³ pisania obowi±zuj±cych w danej grupie, np. sposób kodowania polskich liter, zasad cytowania, mo¿liwo¶ci wysy³ania (lub nie) wiadomo¶ci formatowanych w HTML-u, mo¿liwo¶ci do³±czania (lub nie) plików binarnych, co zwykle jest szczegó³owo opisane w FAQ danej grupy

A tutaj masz zasady dotycz±ce netykiety.
http://hamster.dnx.pl/netykieta.htm

A tak mi³o rozczarowalem siê jednym z Twoich poprzednich postów - jak widac tamta jaskó³ka wiosny nie czyni.

Data: 2015-03-04 16:21:04
Autor: andal
On Wed, 04 Mar 2015 13:40:08 +0100, Lord Donald wrote:

[...]

nie masz pojecia o bankach

bank tworzy kredyt z niczego a nie z lokat

prosze przeczytaj te "bajke"

http://michaeljournal.org/wyspa.htm

Data: 2015-03-04 22:23:21
Autor: Lord Donald
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
nie masz pojecia o bankach

bank tworzy kredyt z niczego a nie z lokat

prosze przeczytaj te "bajke"

http://michaeljournal.org/wyspa.htm

Tak tworzy z niczego. Ale w taki sposób że mnoży go na obrocie, ktoś wpłaca przypuśćmy 100000 lokaty, inny bierze 100000 kredytu i kupuje coś od kogoś za 100000, a ten ktoś wpłaca je na lokatę, a więc bank znowu pożycza te pieniądze, w kilka dni zrobiły się ze 100000 miliardy jak bank je będzie pożyczał w nieskończoność, a więc bank stał się niechcący właścicielem ogromnej fortuny którą obraca, naprodukował ogromną masę pieniędzy nawet ich nie drukując i zarabia na ich obrocie, a jak coś padnie to i tak bank nic nie traci bo nic nie włożył i ma wszystko w d....

Data: 2015-03-04 16:55:39
Autor: Budzik
[...]

ROTFL - lokaty w CHF - spad³em z krzes³a...

Data: 2015-03-04 16:55:38
Autor: Budzik
[...]

Nie, w³asnie minimalizowali ewentualne ryzyko mówi±c ze najwyzej rata wzrosnie 100 czy 200 z³ na chwile.
Natomiast nie ostrzegali o tym, ze to wcale nie koniecznie musi byc 100 czy 200 z³ a moze byc i 1000 i 2000 bo takie ruchy cen walut sie zdarzaja.
Skad ma to wiedziec laik, ktory nigdy nie zajmowa³ sie rynkiem walutowym?

We¼ Budzik przestañ makaron na uszy nawijaæ ¿e
k³amali. Jak by wmawiali i przysiêgali na zdrowie swoich dzieci i
chorej matki ¿e jak frank zdro¿eje dwa razy to rata wzro¶nie o kilka
procent to by k³amali.

Przysieganie na dzieci ma tu jakies znaczenie czy  to tylko taka forma artystyczna?

[...]

Ale w tym to akurat nie ma nic dziwnego, ze za us³uge chce sie zap³acic jak najmniej?
Jak p³ace za bu³ke 30gr zamiast 50 w innym sklepie to tez Twoim zdaniem oszukuje?

Banki jako instytucje maj±ce zarabiaæ pieni±dze to
wykorzysta³y. Ponios³y ryzyko ¿e przy tanim franku bêd± zarabia³y
trochê mniej, ni¿sze zabezpieczenie tez nie by³o dla nich korzystne.

Zapytam ponownie - jakie nizsze zabezpieczenie?

Ale w przypadku wzrostu ceny franka liczy³y ¿e odbij± to sobie. Równie
dobrze frank móg³ stanieæ.

Do ilu? Bo w³asnie wyglada na to ze w³asciwie juz nie mog³ staniec a ryzyko by³o tylko i wy³±cznie po stronie klienta.

[...]
Jak widzisz - taka sytuacja nie by³a mozliwa.
Zreszta banki to ryzyko szybko sobie zabezpieczy³y w postaci wysokiego spreadu.

Data: 2015-03-03 10:49:44
Autor: kogutek444
> [...]

> Niech spierdalaj±, widzia³y ga³y co bra³y. > Na szczescie sady sa troche bardziej obiektywne od Ciebie.

I co z tego ¿e s±dy s± bardziej "obiektywne". Czy z tego ¿e uznaj± jaki¶ zapis w umowie albo ca³± umowê za niewa¿ne to kredytobiorcy nie bêd± musieli kasy oddaæ? Mo¿e wyj¶æ ¿e kredytobiorcy bêd± musieli oddawaæ kasê na innych, niekorzystnych dla nich zasadach. Ka¿dy sporny kredyt da siê przeliczyæ tak jak by by³ z³otówkowy od samego pocz±tku. Poza tym w tv mówili ¿e ka¿dy taki kredyt mo¿na przerobiæ w dowolnym momencie na z³otówkowy. Dlaczego tego frankowicze nie zrobi±? Jak frank zdro¿a³ poszli by do banków przerobili kredyty. Raptem jedn± ratê frankow± by zap³acili wiêksz±.

Data: 2015-03-03 22:47:13
Autor: Budzik
> [...]

I co z tego ¿e s±dy s± bardziej "obiektywne". Czy z tego ¿e uznaj±
jaki¶ zapis w umowie albo ca³± umowê za niewa¿ne to kredytobiorcy nie

Znów dyskutujesz z g³osami w g³owie?
Czy ktos z frankowiczów mówi o umorzeniu kredytu.
Przeciez to grupa w której niesp³acone kredyty stanowi± jakis pomijalny procent...

[...]

Dok³adnie.

Poza tym w tv mówili ¿e ka¿dy taki kredyt mo¿na przerobiæ w dowolnym
momencie na z³otówkowy. Dlaczego tego frankowicze nie zrobi±?

Bo mozna to zrobic tylko po aktualnym kursie a to oznacza set tyasieczne straty...

Jak
frank zdro¿a³ poszli by do banków przerobili kredyty. Raptem jedn±
ratê frankow± by zap³acili wiêksz±.

Osmieszasz sie. Naprawde.
Wiekszej bzdury nikt w temacie frankowiczów dawno nie napisa³...

Data: 2015-03-03 15:02:11
Autor: kogutek444
> [...]

> ratê frankow± by zap³acili wiêksz±. Osmieszasz sie. Naprawde.
Wiekszej bzdury nikt w temacie frankowiczów dawno nie napisa³...

Nie o¶mieszam siê tylko strzeli³em babola. Nie mam ¿adnego kredytu we frankach to nie muszê siê znaæ. masz racjê ze po aktualnym kursie by posz³o. Z drugiej strony kto¶ inteligentny zwróci³ by na to uwagê inaczej ni¿ æwok co zawsze chce mieæ racjê. Potem pretensje ¿e chujami rzucam. A jak widzisz ja nie agresor. No to frankowicze s± w czarnej dupie. I nie dziwiê siê ¿e s± niezadowoleni. Ciekawe jak by zrobili jak by frank spad³ o po³owê. Czy powiedzieli by ¿e je¶li oni dziêki temu sporo zaoszczêdz± to, to co zaoszczêdz± podaruj± jakim¶ fundacjom albo pañstwu. Przyznasz ¿e to logiczne. Chc± pomocy bo frank zdro¿a³. To jak by by³o w drug± stronê to nawisem inflacyjnym te¿ powinni innym pomóc. Z w³asnych obserwacji. Taki chuj jak komin Batorego jak by komu¶ z³otówkê albo franka dali.

Data: 2015-03-03 23:32:19
Autor: Budzik
> [...]

posz³o. Z drugiej strony kto¶ inteligentny zwróci³ by na to uwagê
inaczej ni¿ æwok co zawsze chce mieæ racjê. Potem pretensje ¿e chujami

kogutku, od 20 postów dyskutujesz ze mn± jakbys by³ troche jednak zaznajomiony z tematem po czym piszesz co¶ takiego co pokazuje ze nie masz o temacie zielonego pojecia... To jak mam zareagowac? Wydaje mi siê ze zareagowa³em wrecz ³agodnie...

[...]
I tak i nie.
Jakby stania³ to jasne, ze nikt by nie protestowa³. Ale jakby zdroza³ o tyle, o ile banki opowiada³y to tez nikt nie mia³ pretensji.
Ba, powiedzia³bym, ze wyj±tkowo d³ugo by³a cisza w tym temacie bo frank dla niektorych zdroza³ juz duzo bardziej niz bankowcy opowiadali ale ludzie zaciskali zeby i p³acili.
I dopiero niestandardowa sytuacja w postaci uwolnienia kursu przela³a czare goryczy. Ale sytuacja frankowców by³a inna od tej, jak przestawia³y to banki, juz dosc dawno temu.

Data: 2015-03-03 12:53:27
Autor: Wiosenny Oprysk
W dniu 2015-03-03 o 04:59, Budzik pisze:
Sugerujesz, ze przecietny policjant czy urzednik ma jakas wieksza wiedze na
temat funkcjonowania rynków walutowych oraz banków ogólnie?
Hmm...

Jak napisa³a ¿ydowska gazeta dla polaków, aby byæ na bie¿±co z unijnym prawem, trzaby dziennie czytaæ 3,5h tekstu uchwa³, rozporz±dzeñ, dyrektyw które produkuj± w UE, jest jasne jak s³oñce, ¿e komplikacja prawa s³u¿y du¿ym a nie ma³ym.

A rolnicy mog± sobie za³o¿yæ zielone miasteczko...
Taki model se gojce wybrali, nich nie stêkaj±.

Data: 2015-03-03 16:51:16
Autor: Wiesiaczek
W dniu 03.03.2015 o 12:53, Wiosenny Oprysk pisze:
[...]

Jak napisała żydowska gazeta dla polaków, aby być na bieżąco z unijnym
prawem, trzaby dziennie czytać 3,5h tekstu uchwał, rozporządzeń,
dyrektyw które produkują w UE, jest jasne jak słońce, że komplikacja
prawa służy dużym a nie małym.

Wydaje i się, że jesteś w mylnym błędzie.
To tylko w Polsce tyle siÄ™ produkuje ustaw!

Data: 2015-03-02 20:24:34
Autor: the_foe
W dniu 2015-03-02 o 14:24, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

widzê, ze nie wiesz jak dzia³± system bankowy. To on kreuje pieniadze. Dlatego jest nadzór finansowy i obowiazakowe depozyty w NBP. Inaczej kazdy bank móg³by potencjalnie w jeden dzien doprowadziæ Polskê do zapasci finansowej, bo teoretycznie moze wykreowaæ kazd± ilosc gotówki. Banki sa instytucjami zaufania publicznego w tym znaczeniu, ze pilnuja by kredyty mia³y dodatni± wartosc oczekiwan±. Jesli tego nie robi± to po pewnym czasie ujemne EV kumuluje sie do gwa³townego krachu. W ca³ej gospodarce.

--
@foe_pl

Data: 2015-03-02 12:00:15
Autor: kogutek444
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
W dniu poniedzia³ek, 2 marca 2015 20:24:34 UTC+1 u¿ytkownik the_foe napisa³:
> [...]

widzê, ze nie wiesz jak dzia³± system bankowy. To on kreuje pieniadze. Dlatego jest nadzór finansowy i obowiazakowe depozyty w NBP. Inaczej kazdy bank móg³by potencjalnie w jeden dzien doprowadziæ Polskê do zapasci finansowej, bo teoretycznie moze wykreowaæ kazd± ilosc gotówki. Banki sa instytucjami zaufania publicznego w tym znaczeniu, ze pilnuja by kredyty mia³y dodatni± wartosc oczekiwan±. Jesli tego nie robi± to po pewnym czasie ujemne EV kumuluje sie do gwa³townego krachu. W ca³ej gospodarce.

Bank jest instytucj± zaufania publicznego dlatego ze ma gwarantowaæ ¿e pieni±dze jakie przechowuje i po¿ycza nie pochodz± z przestêpstw i ¿e ich nie po¿yczy w celu dokonania przestêpstwa.

Data: 2015-03-02 19:44:07
Autor: andal
On Mon, 02 Mar 2015 20:24:34 +0100, the_foe wrote:

W dniu 2015-03-02 o 14:24, kogutek444@gmail.com pisze:
Równości nie mat tylko w jednym przypadku. Jak coś jest oferowane pod
przymusem. Bank pomimo tych pierdu pierdu o misjach jest
wyspecjalizowanym lombardem. PÅ‚aci jak ktoÅ› mu przyniesie pieniÄ…dze i
sprzedaje je z zyskiem. Klient nie może się powołać na nieważność umowy
kredytowej zarzucając bankowi ze pieniądze które mu pożyczył pochodziły
z niepewnego źródła. Zarzut że banki pożyczały pieniądze których nie
miały jest śmieszny bo za te podobno nie istniejące pieniądze
kredytobiorcy robili zakupy.

widzę, ze nie wiesz jak działą system bankowy. To on kreuje pieniadze.
Dlatego jest nadzór finansowy i obowiazakowe depozyty w NBP. Inaczej
kazdy bank mógłby potencjalnie w jeden dzien doprowadzić Polskę do
zapasci finansowej, bo teoretycznie moze wykreować kazdą ilosc gotówki.
Banki sa instytucjami zaufania publicznego w tym znaczeniu, ze pilnuja
by kredyty miały dodatnią wartosc oczekiwaną. Jesli tego nie robią to po
pewnym czasie ujemne EV kumuluje sie do gwałtownego krachu. W całej
gospodarce.

uzupelnij swa wiedze o banku

http://michaeljournal.org/wyspa.htm

Data: 2015-03-02 21:31:59
Autor: the_foe
W dniu 2015-03-02 o 20:44, andal pisze:
[...]

prymitywna alegoria.
Przeciez banki mają wpływ na alokację ograniczonych zasobów. Pieniadz tylko reprezentuje płynność i koszt alternatywny.

--
@foe_pl

Data: 2015-03-02 21:34:03
Autor: u2
W dniu 2015-03-02 o 21:31, the_firer pisze:
prymitywna alegoria.
Przeciez banki mają wpływ na alokację ograniczonych zasobów. Pieniadz
tylko reprezentuje płynność i koszt alternatywny.

te furher chcialbys byc plynny, a w sumie tys firerek:)

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywajÄ… slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-03-02 23:05:27
Autor: andal
On Mon, 02 Mar 2015 21:31:59 +0100, the_foe wrote:

[...]

pieniÄ…dze kredytobiorcy robili zakupy.

[...]
ze pilnuja by kredyty miały dodatnią wartosc oczekiwaną. Jesli tego
[...]

sprobuj wydac swoj wlasny pieniadz

wowczas bedzie reprezentowal twoje zakwaterowanie

w ciupie

Data: 2015-03-02 06:43:34
Autor: Wiesiaczek
W dniu 02.03.2015 o 02:45, the_foe pisze:
[...]

W sklepie z kiełbasą też nie ma równości stron, dlatego wyodrębniono prawo handlowe.
Kupiłem kiedyś kaszankę nadziewaną wątróbką, której ja nie lubię - oszustwo! :)

Banki sÄ… instytucjami publicznymi i
sprzedając klientom cos o czym nie wiedzieli, ze kupują i płacą za to w
nieoczywisty sposób jest sprzeniewierzeniem misji do której są powołane.

Banki nie mają żądnej misji, one są po to, żeby zarabiać.
Taki duży a nie wie:)

A klienci mieli um0owę w ręku i jeśli im nie pasowała to nie musieli jej podpisywać. Chyba to wyczerpuje temat?

Data: 2015-03-02 10:44:15
Autor: kogutek444
> [...]

W relacjach z bankiem nie ma mowy o równo¶ci stron, dlatego wyodrebniono cos takiego jak prawo bankowe. Banki s± instytucjami publicznymi i sprzedaj±c klientom cos o czym nie wiedzieli, ze kupuj± i p³ac± za to w nieoczywisty sposób jest sprzeniewierzeniem misji do której s± powo³ane.

Jedyn± misj± banków jest zarabianie pieniêdzy. Robi± to z regu³y dla akcjonariuszy. Publiczno¶æ banków polega na tym ze mo¿esz tam wej¶æ i siê spytaæ albo kupiæ ich produkt. Tak samo jak bank jest publiczny ma³y sklepik z warzywami.

Data: 2015-03-02 19:50:59
Autor: Budzik
[...]

Skoro k³amanie klientom jest dla ciebie ok, to moze banki powinny zaczac napadac na banki? To przeciez tez da im poka¼ny zysk...
A skoro ktos siê ¼le zabezpieczy³ i da³ siê napa¶c to pewnie wszystko jest ok...

Data: 2015-03-15 21:00:15
Autor: Budzik
[...]

Na razie to Ty udowadniasz ze wypowiadasz sie w temacie o ktorym nie masz zielonego pojecia.
Tezy by³y powtorzone tak wiele razy, ze bez problemu odszukasz.

Data: 2015-03-01 11:50:52
Autor: u2
W dniu 2015-03-01 o 07:45, pajdak pisze:

[...]

My płacimy na POsrańców, po za tym twoje bachory i rodzinka tu żre za darmo jak płacisz u szwabka. Mam w dupie komu liżesz rowa, a z kim sympatyzujesz używając domeny "de", dopóki się nie dokładasz to nie dziel naszych pieniędzy. Nie masz pojęcia o sytuacji w naszym kraju, to po co drzesz ryja i jeszcze nam szkodzisz. Po za tym nie wracaj na starość, nikt nie potrzebuje wyeksplorowanego rencisty lub żebrającego emeryta bez prawa do emerytury w kraju któremu wydaje się, że mu się należy socjal bo napłodził bachorów kolejnych pasożytów o jego mentalności, których musieliśmy wychować za nasze pieniądze i który podobnie jak ich stary podrzucili nam swoją rodzinkę jak kukułcze jajo, i jeszcze ubliżają nam od komuchów bo walczymy o nasz kraj, chcemy aby u nas kraju ludziom żyło się dobrze i gonimy takie męty i nierobów jak ty, którzy mają w dupie kraj i swoją rodzinę. Na co facet liczysz? Po co wrócisz? Nawet jak teraz jeszcze nie masz rodziny i w krótce założysz to i tak nie masz prawa jej mieć u nas w kraju, skoro nie pracowałeś u nas kraju i nie budowałeś szkół, szpitali, dróg, itd... to nie mają prawa twoje bachory z tego korzystać za darmo w przyszłości. My całe życie będziemy budować ten kraj, a przez takie gnidy jak ty którzy tylko przyjeżdżają tu aby się tylko nażreć bo u nas taniej i zostawiają tu swoje bachory bo nie było by ich stać tam je wychować, zapewnić im mieszkanie itp..., mamy taki syf, to właśnie wy jesteście takimi komuchami, komuną pasożytów która niestety ma ogromny wpływ na naszą politykę i z tego korzysta szkodząc nam Polakom którzy próbują ratować tan kraj może już nie dla siebie ale dla swoich dzieci wnuków itp...

Data: 2015-03-01 11:30:21
Autor: Budzik
Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu
U¿ytkownik u2 u_2@o2.pl ...

[...]

Zupe³nie nie odnosz±c siê do merytorycznej zawarto¶ci wypowiedzi (bo czytac sie tego nie da)

Ale:

POsrañców
bachory
¿re
szwabka
dupie
li¿esz rowa
drzesz ryja
bachorów

itd...
Ach ci katolicy...

Data: 2015-03-01 18:16:19
Autor: u2
W dniu 2015-03-01 o 12:30, Bucek pisze:
Zupe³nie nie odnosz±c siê do merytorycznej zawarto¶ci wypowiedzi (bo czytac
sie tego nie da)

te bucus znowu filterek sie zacial ?:)))

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj± slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-03-01 19:03:54
Autor: the_foe
W dniu 2015-03-01 o 11:50, u2 pisze:
[...]

OMG! Epokowe wydarzenie, u2 przestał kopiować SMSy! I napisał coś sam (no chyba, ze to przyszło MMSem ;)

--
@foe_pl

Marsz przeciwko bankowemu bezprawiu