Marsz wyzowlicieli

Data: 2009-10-12 12:31:22
Autor: Roman Rumian
Marsz wyzowlicieli
Szanowni Państwo,

nie wiem, czy ktos już zapodawał ten nowy film Grzegorza Brauna, ale jesli nie, to warto go obejrzeć:
http://www.tvp.pl/historia/rocznice-i-wydarzenia/ii-wojna-swiatowa/wideo/fakty/marsz-wyzwolicieli-film-dok

Ukłony

Roman Rumian

Data: 2009-10-12 12:52:17
Autor: Slawomir Stoff
Marsz wyzowlicieli

"Roman Rumian" <rumian.wytnij.@agh.edu.pl> schrieb im Newsbeitrag news:hav0ke$mne$1news.agh.edu.pl...
Szanowni Państwo,

nie wiem, czy ktos już zapodawał ten nowy film Grzegorza Brauna, ale jesli nie, to warto go obejrzeć:
> [...]

                  opłatę techniczn±<

   Uklony,
   AR

Data: 2009-10-12 14:09:22
Autor: WW
Marsz wyzowlicieli
Roman Rumian pisze:
[...]

Jako¶ nie mam zaufania do historii pisanej od nowa przez posłusznych aktualnej władzy "historyków".

Pozdrawiam
  WW
"Ein Reich, ein Volk, ein EURuro"
"Kiedy Niemcy uznaj± się za ofiary II Wojny ¦wiatowej, ich s±siedzi powinni zacz±ć się bać. "

Data: 2009-10-12 16:31:37
Autor: Roman Rumian
Marsz wyzowlicieli
Panie WW,

WW pisze:
(...)
Jako¶ nie mam zaufania do historii pisanej od nowa przez posłusznych aktualnej władzy "historyków".

dlaczego posłusznych ?
Pan Braun akurat w najmniejszym stopniu nalezy do tych 'posłusznych', czego zreszt± poniósł konsekwencje.
Fakty pozostaja faktami, a i logicznie teza filmu trzyma się tzw. 'kupy'.
Oczywi¶cie, do wiary nikt Pana nie zmusza i nie zmusi.

Pozdrawiam

Roman Rumian

Data: 2009-10-13 08:15:38
Autor: WW
Marsz wyzowlicieli
Roman Rumian pisze:

Fakty pozostaja faktami,

Doprawdy ?

Rozmawiali kiedyś wielki generał- król połowy świata - i skromny, scholiasta, który wybrał się z armia jako kronikarz zwycięstw. Władca dowodził, że jego zwycięstwa są czymś niezwykle ważnym, zaś rola historyka jest mało znacząca. To król decyduje o kształcie świata. Drwił z uczonego, że wybrał drogę nauki, miast chwycić bagnet i dołączyć do zwycięzców. Kronikarz odłożył na moment pióro, uśmiechnął się wyrozumiale. Ależ wasza Świetlistość - odparł spokojnie - przecież to ja napiszę, czy twoje decyzje na polu bitwy były mądrymi posunięciami czy bezsensowną brawurą. Ja określę, czy wojna zakończyła się zwycięstwem, czy też nasze straty były ogromne, cele polityczne nieosiągnięte, koszty duże a zdobycze chwilowe. Ja nazwę bitwy zwycięskimi lub nierozstrzygniętymi a twoje panowanie – despotyzmem, bądź mądrym ukróceniem rozpasanej wolności i bezprawia. Ty, cesarzu określasz kształt świata a ja pamięć o nim. Historia to dziwka, wasza Świetlistość.
Od tej pory król dbał, aby kronikarz miał zawsze zaszczytne miejsce przy stole, by podawano mu najlepsze dnia i podsuwano najładniejsze kobiety. Obsypywał go złotem i zaszczytami. Został jednym z najmądrzejszych władców w historii oraz najzdolniejszym strategiem i zwycięzcą tysiąca bitew.

Pozdrawiam
  WW
"Ein Reich, ein Volk, ein EURuro"
"Kiedy Niemcy uznają się za ofiary II Wojny Światowej, ich sąsiedzi powinni zacząć się bać. "

Data: 2009-10-13 08:21:59
Autor: Prawusek
Marsz wyzowlicieli
"WW" <wuwu0@vp.pl> wrote in message
Roman Rumian pisze:

> Fakty pozostaja faktami,

Doprawdy ?

Rozmawiali kiedy¶ wielki generał- król połowy ¶wiata - i skromny,
scholiasta, który wybrał się z armia jako kronikarz zwycięstw.
Władca dowodził, że jego zwycięstwa s± czym¶ niezwykle ważnym,
za¶ rola historyka jest mało znacz±ca. To król decyduje o
kształcie ¶wiata. Drwił z uczonego, że wybrał drogę nauki, miast
chwycić bagnet i doł±czyć do zwycięzców. Kronikarz odłożył na
moment pióro, u¶miechn±ł się wyrozumiale. Ależ wasza ¦wietlisto¶ć
- odparł spokojnie - przecież to ja napiszę, czy twoje decyzje na
polu bitwy były m±drymi posunięciami czy bezsensown± brawur±. Ja
okre¶lę, czy wojna zakończyła się zwycięstwem, czy też nasze
straty były ogromne, cele polityczne nieosi±gnięte, koszty duże a
zdobycze chwilowe. Ja nazwę bitwy zwycięskimi lub
nierozstrzygniętymi a twoje panowanie - despotyzmem, b±dĽ m±drym
ukróceniem rozpasanej wolno¶ci i bezprawia. Ty, cesarzu okre¶lasz
kształt ¶wiata a ja pamięć o nim. Historia to dziwka, wasza
¦wietlisto¶ć.
Od tej pory król dbał, aby kronikarz miał zawsze zaszczytne
miejsce przy stole, by podawano mu najlepsze dnia i podsuwano
najładniejsze kobiety. Obsypywał go złotem i zaszczytami. Został
jednym z najm±drzejszych władców w historii oraz najzdolniejszym
strategiem i zwycięzc± tysi±ca bitew.

Pozdrawiam
  WW
"Ein Reich, ein Volk, ein EURuro"
"Kiedy Niemcy uznaj± się za ofiary II Wojny ¦wiatowej, ich
s±siedzi powinni zacz±ć się bać. "

A parchy czytaj± tę księgę i przypisuj± sobie cudz± historię.

Marsz wyzowlicieli