Marża dla przedstawicielstwa

Data: 2009-09-07 22:50:29
Autor: lex
Marża dla przedstawicielstwa
Mam propozycję sprzedawania towarów pewnej firmy  na zasadzie przedstawicielstwa ale będąc na własnym rozrachunku .Mam pytanie : jakie marże / oczywiście będą one różne ale jakiś przedział chciałbym znać / zwykle dają producenci lub bezpośredi importerzy swoim przedstawicielstwom oraz jak to ogólnie jest organizowane ? Chodzi mi o np. wywiązywanie się z umowy wyłączności na danym terenie oraz inne sprawy które mogą być bardzo ważne przy tego typu działalności a o których nie mam pojęcia .
Proszę o informacje za które z góry bardzo dziękuję.

Data: 2009-09-08 10:11:10
Autor: Kane
[...]

Popros o umowe do przejrzenia - bo chyba jej jeszcze nie widziales.
Marze sa rozne w zaleznosci od branzy/produktu.
Bez umowy o prace takiego przedstawicielstwa lepiej nie tykac dla marnych produktow - najpierw sam dowiedz sie co nieco o tych produktach. Mozesz na tym po prostu nie wyjsc.

Wylacznosc na danym terenie organizuja np tak ze dany przedstawiciel na okreslone wojewodztwo region i na nim szuka klientow. Nie biora innego przedstawiciela. Klient zamawia towar w jedynym dostepnym miejscu (centrum logistyki) i jest przyporzadkowany danemu przedstawicielowi. Lub przedstawiciel SAM DOWOZI towar z centrum logistycznego. To tylko jedne z mozliwosci.

Jesli to akwizycja jakiegos dziadostwa w stylu kołdry z merynosow czy inne rainbowy to trzeba miec duzo samozaparcia, znaczna pule szczescia i pewne umiejetnosci by to ludziom wciskac. No ale to akwizycja a ty piszesz o przedstawicielstwie ;)

Slowem - malo szczegolow.

Marża dla przedstawicielstwa