Marzn膮 mi r臋ce

Data: 2012-01-22 23:36:23
Autor: F毛anor Aican谩ro
Marzn膮 mi r臋ce
Hej!

Po raz pierwszy w 偶yciu - dzi臋ki 艂agodnej zimie - nie odstawi艂em roweru, tylko dalej zasuwam do pracy na dw贸ch k贸艂kach. Najtaniej i najszybciej. Nie mam daleko, jakie艣 9km w jedn膮 stron臋.

Ubi贸r mam wygodny i ciep艂y, natomiast mimo zak艂adania dw贸ch par r臋kawic na raz, palce marzn膮 mi w po艂owie drogi ju偶 przy 1-2 stopniach powy偶ej zera.

R臋kawice pierwsze to takie z C&A za jakie艣 chyba 60,- z艂, z tzw. windstopperem. Ca艂kiem fajne. Na to zak艂adam nieco wi臋ksze produkcji BCM Nowatex (sygnowane przez Accenta). I nadal paluszki marzn膮.

Mo偶ecie poleci膰 jakie艣 inne r臋kawice, znacznie lepsze od tych Accentowych? Nie wierz臋, 偶eby si臋 znalaz艂y takie, kt贸re same wystarcz膮.
A por贸wnanie tych obu par ze sob膮 wypada na niekorzy艣膰 Accent贸w.
A sprawdzanie w boju przed zakupem nie za bardzo jest mo偶liwe :)

FA
--
"Jest oczywiste, 偶e jak b臋dzie trzeba, to w kokpicie a偶 si臋 od genera艂贸w zaroi - 偶eby tylko ani konfident贸w w mediach, ani dyspozycyjnych autorytet贸w moralnych, ani Salonu ju偶 wi臋cej nie nara偶a膰 na takie nieoczekiwane poznawcze dysonanse, kiedy przez ca艂e kilka dni nie wiedz膮, co my艣l膮."
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2012-01-23 08:24:18
Autor: piecia aka dracorp
Marzn mi r阠e
Dnia Sun, 22 Jan 2012 23:36:23 +0100, F毛anor Aican谩ro napisa艂(a):

[...]

Witam
Po pierwsze r臋kawice z membran膮 na wierzch a pod sp贸d cienkie izoluj膮ce.
Inna sprawa to 偶e sam kiedy艣 u偶ywa艂em r臋kawic z membran膮 i d艂onie mi zawsze marz艂y. Od kupi艂em r臋kawiczki narciarskie z izolacj膮 Thinsulate tego problemu nie ma. Nawet jak jad臋 na rower na 2-3 godziny.
Koszt r臋kawiczek oko艂o 30-40z艂. Fakt 偶e nie sprawdza艂em w bardzo niskich temperaturach, tylko rz臋du 0stopni(chodzi mi o takie d艂u偶sze przeja偶d偶ki). --
piecia aka dracorp

Data: 2012-01-24 09:42:12
Autor: zly
Marzn mi r阠e
Dnia Mon, 23 Jan 2012 08:24:18 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisa(a):

Witam
Po pierwsze r阫awice z membran na wierzch a pod sp骴 cienkie izoluj眂e.

A jak jest naprawd zimno to ja wk砤dam pomi阣zy foliowe r阫awiczki z
dzia硊 z pieczywem :) Nie do舵, 縠 cieplej to jeszcze znacznie u砤twiaj
zak砤danie drugich r阫awiczek.

--
marcin

Data: 2012-01-24 08:52:53
Autor: piecia aka dracorp
Marzn mi r阠e
Dnia Tue, 24 Jan 2012 09:42:12 +0100, zly napisa艂(a):

A jak jest naprawd臋 zimno to ja wk艂adam pomi臋dzy foliowe r臋kawiczki z
dzia艂u z pieczywem :) Nie do艣膰, 偶e cieplej to jeszcze znacznie u艂atwiaj膮
zak艂adanie drugich r臋kawiczek.
Ciekawy pomys艂. Przy najbli偶szych mrozach przetestuj臋. Po za tym przypomnia艂o mi si臋, kiedy艣 kto艣 dawa艂 linka na grup臋, o alternatywnej metodzie spania w 艣piworze w zimie. --
piecia aka dracorp

Data: 2012-01-24 11:08:14
Autor: Tomasz Minkiewicz
Marzn膮 mi r臋ce

Przegapi艂em. Przybli偶.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-01-24 10:37:49
Autor: piecia aka dracorp
Marzn mi r阠e
Dnia Tue, 24 Jan 2012 11:08:14 +0100, Tomasz Minkiewicz napisa艂(a):

Przegapi艂em. Przybli偶.

Linka niestety nie mam, sam nie pr贸bowa艂em. Chodzi艂o o to, 偶e wi臋kszo艣ci wypraw zimowych, 艣pi膮c w 艣piworze, para wodna si臋 osadza w 艣piworze, a z czasem zamarzaj膮c tworzy dodatkowy balast. No ca艂y pomys艂 polega艂 na tym, aby spa膰 w warstwie foli, a na to izolacja w postaci 艣piwora. Autor podawa艂, 偶e z czasem organizm przestaje si臋 poci膰, je艣li wilgotno艣膰 na sk贸rze osi膮gnie jaki艣 poziom. Ostatnio nawet Ho艂owczyc wspomina艂 o tym, 偶e na pocz膮tku rajdu wlewa sobie za ko艂nierz wod臋, 偶eby cz臋艣ciowo ograniczy膰 pocenie organizmu. Dla mnie wydaje si臋 to dziwne i p贸ki sam nie sprawdz臋 to si臋 nie przekonam.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-01-24 14:34:22
Autor: Leszek Karlik
Marzn膮 mi r臋ce
On Tue, 24 Jan 2012 11:37:49 +0100, piecia aka dracorp  <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:

[...]
Przegapi艂em. Przybli偶.

Linka niestety nie mam, sam nie pr贸bowa艂em.

Zapewne chodzi o http://just-hike.blogspot.com/2009/03/vapour-barrier.html  :-)

(Sam te偶 nie pr贸bowa艂em, jako wyj膮tkowy zmar藕luch w zimie
sypiam w schroniskach :-)))

--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2012-01-24 16:20:46
Autor: Tomasz Minkiewicz
Marzn膮 mi r臋ce
On Tue, 24 Jan 2012 14:34:22 +0100
"Leszek Karlik" <leslie@hell.pl> wrote:

> [...]

[...]
> Linka niestety nie mam, sam nie pr贸bowa艂em.

Zapobie偶enie zawilgocaniu 艣piwora i ucieczce ciep艂a z par膮 brzmi
rozs膮dnie, ale troch臋 chyba autor buja z tym ograniczeniem pocenia
przy wi臋kszej wilgotno艣ci otoczenia. Mamy jaki艣 mechanizm, kt贸ry by to
mia艂 powodowa膰? Co艣 mi si臋 zdaje, 偶e intensywno艣膰 pocenia zale偶y tylko
od temperatury, a jak jest wilgotno, to tak samo si臋 pocimy, tyle 偶e bez
sensu. Mo偶e tylko ja tak mam, ale w gor膮cej k膮pieli wypacam ca艂e litry,
mimo 偶e szansa wypacanej przeze mnie wody na odparowanie jest wtedy
naprawd臋 znikoma.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-01-24 15:29:17
Autor: rmikke
Marzn膮 mi r臋ce
Dnia Tue, 24 Jan 2012 16:20:46 +0100, Tomasz Minkiewicz naskroba锟/a:

> [...]

sensu. Mo偶e tylko ja tak mam, ale w gor膮cej k膮pieli wypacam ca艂e litry,
mimo 偶e szansa wypacanej przeze mnie wody na odparowanie jest wtedy

A jestes pewien, ze pocisz ie pod woda, a nie tylko natychmiast po wynurzeniu?

Ja nie wiem, jak to dziala, pytam, bo ja na przyklad zauwazylem, ze w
chlodniejsze dni przyjezdzam do ro boty spocony, ale... Ale tak naprawde, to pot
mnie zalewa dopiero w garazu, jak zejde z roweru. Czyli zaleznosc niekoniecznie
jest prosta...

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-01-24 16:48:53
Autor: Tomasz Minkiewicz
Marzn膮 mi r臋ce
On 24 Jan 2012 07:29:17 -0800
rmikke <rmikke@mailinator.com> wrote:

Dnia Tue, 24 Jan 2012 16:20:46 +0100, Tomasz Minkiewicz naskroba茂驴陆/a:

> [...]
>rozs脛鈥nie, ale troch脛鈩 chyba autor buja z tym ograniczeniem pocenia
>przy wi脛鈩szej wilgotno脜鈥篶i otoczenia. Mamy jaki脜鈥 mechanizm, kt脙鲁ry by to
>mia脜鈥 powodowa脛鈥? Co脜鈥 mi si脛鈩 zdaje, 脜录e intensywno脜鈥好勨 pocenia zale脜录y tylko
>od temperatury, a jak jest wilgotno, to tak samo si脛鈩 pocimy, tyle 脜录e bez
>sensu. Mo脜录e tylko ja tak mam, ale w gor脛鈥ej k脛鈥ieli wypacam ca脜鈥歟 litry,
>mimo 脜录e szansa wypacanej przeze mnie wody na odparowanie jest wtedy
>naprawd脛鈩 znikoma.

A jestes pewien, ze pocisz ie pod woda, a nie tylko natychmiast po wynurzeniu?

Wiem, 偶e jak siedz臋 w gor膮cej wodzie, to z czo艂a pot leje mi si臋
strumieniami, a nie s膮dz臋, 偶eby moja sk贸ra by艂a taka sprytna, 偶eby si臋
poci膰 wy艂膮cznie na czole, a powiedzmy na plecach (kt贸rym w danej chwili
jest jeszcze cieplej) ju偶 nie.

[...]

Te偶 tak mam i dlatego jestem wkurzony, 偶e ju偶 nie mog臋 wprowadza膰
roweru do budynku. :-|
Kiedy艣 wskakiwa艂em do ciepe艂ka i natychmiast si臋 rozpina艂em, a teraz
nie mog臋, bo jeszcze musz臋 doj艣膰 z gara偶u po zimnie i na tym odcinku
najbardziej mokry si臋 robi臋.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-01-24 16:38:19
Autor: rmikke
Marzn膮 mi r臋ce
Dnia Tue, 24 Jan 2012 16:48:53 +0100, Tomasz Minkiewicz naskroba锟/a:

> [...]

strumieniami, a nie s膮dz臋, 偶eby moja sk贸ra by艂a taka sprytna, 偶eby si臋
poci膰 wy艂膮cznie na czole, a powiedzmy na plecach (kt贸rym w danej chwili

Czyli w sumie mamy autora artykulu teorie znikad, kontra Twoje "cos mi sie
zdaje" :D

Przy czym autor sam pisze, ze jak sie w tym plastikowym worku przegrzeje, to i
tak sie spoci. Co moze oznaczac, ze obaj macie w jakims zakresie racje, tzn.
Tobie dobrze sie zdaje, ale mimo slabej podbudowy teoretycznej, technika autora
dziala i on ma racje o tyle, ze samo zawiniecie sie w worek nie spowoduje
intensywnego pocenia sie do pewnej temperatury...

[...]

Ja na szczescie mam garaz w budynku i moge sie rozpinac od razu, ale i tak zanim
zsiade, zdejme rekawiczki i sie rozepne, to juz jestem spocony...

Data: 2012-01-24 20:50:26
Autor: kawoN
Marzn膮 mi r臋ce
W dniu 12-01-24 17:38, rmikke pisze:

Czyli w sumie mamy autora artykulu teorie znikad, kontra Twoje "cos mi sie
zdaje" :D

Eeee to 2 r贸偶ne sytuacje:
metoda 艣piworowa nie zak艂ada艂a, 偶e wskakujecie do niego
po intensywnym (mniej lub bardziej) wysi艂ku tylko po prostu
k艂adziecie si臋 spa膰.
By膰 mo偶e istnieje granica pocenia si臋 - osobi艣cie do艣wiadczy艂em
jej kilka razy w 偶yciu - ale raczej wynika艂a ona z odwodnienia
i d艂ugotrwa艂ego wysi艂ku i nie mia艂o to zwi膮zku z osi膮gni臋ciem
nasycenia powierzchni sk贸ry wod膮, drugi przypadek to stan upojenia
alkoholowego :) te偶 o dziwo zdecydowanie obni偶a mi si臋 potliwo艣膰 :)
Tak czy siak - jak kto艣 sprawdzi metod臋 "foliow膮" niech da zna膰.

--
kawoN
-

Data: 2012-01-24 15:15:56
Autor: Tomasz Minkiewicz
Marzn膮 mi r臋ce
On Tue, 24 Jan 2012 10:37:49 +0000 (UTC)
> [...]

Linka niestety nie mam, sam nie pr贸bowa艂em. Chodzi艂o o to, 偶e wi臋kszo艣ci wypraw zimowych, 艣pi膮c w 艣piworze, para wodna si臋 osadza w 艣piworze, a z czasem zamarzaj膮c tworzy dodatkowy balast. No ca艂y pomys艂 polega艂 na tym, aby spa膰 w warstwie foli, a na to izolacja w postaci 艣piwora.

Aaa, taki patent. Nawet ciekawy, cho膰 jednak dla mnie nieprzydatny 鈥
zupe艂nie nie m贸j zakres termiczny. :)
Spa膰 zim膮 w namiocie przy zewn臋trznej temperaturze ni偶szej ni偶 kilka
stopni poni偶ej zera, to chyba nigdy mi si臋 nie zdarzy艂o i raczej
w przysz艂o艣ci te偶 nie planuj臋, a wtedy jednak wewn膮trz jest na tyle
ciep艂o, 偶e l贸d si臋 na 艣piworze nie osadza.

Ale na pewno jak przychodzi艂o spa膰 w takich warunkach, karimat臋 si臋
wykorzystywa艂o niezgodnie z przeznaczeniem 鈥 bra艂o si臋 j膮 do 艣piwora,
zamiast pod sp贸d. I by艂o naprawd臋 du偶o cieplej. Mo偶e to ma co艣
wsp贸lnego z t膮 metod膮 foliow膮?

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-01-23 09:22:48
Autor: ziemo
Marzn膮 mi r臋ce
W dniu 2012-01-22 23:36, F毛anor Aican谩ro pisze:

Ubi贸r mam wygodny i ciep艂y, natomiast mimo zak艂adania dw贸ch par r臋kawic
na raz, palce marzn膮 mi w po艂owie drogi ju偶 przy 1-2 stopniach powy偶ej
zera.

Mo偶e za ciasno i dlatego, ja zak艂adam narciarskie (w zasadzie to chyba sno艂bordowe, takie plastiki do usztywniania nadgarstka mia艂y) jakie艣 4F i raczej mam problem z przegrzaniem ju偶 przy ~5st. Wygodne to nie jest, ale jak trzeba to przyhamowa膰 czy prze艂o偶enie zmieni膰 si臋 da.

--
Ziemo

Data: 2012-01-23 09:54:21
Autor: Alfer_z_pracy
Marzn膮 mi r臋ce
F毛anor Aican谩ro napisa艂:
Mo偶ecie poleci膰 jakie艣 inne r臋kawice, znacznie lepsze od tych Accentowych? Nie wierz臋, 偶eby si臋 znalaz艂y takie, kt贸re same wystarcz膮.

Wystarcz膮, wystarcz膮.

Wariant partyzancki: r臋kawiczki narciarskie. Albo wypasione za milion z艂otych z markowego sklepu albo takie za 20 z艂 z r贸偶nych wyprzeda偶y. Mi sprawdza艂y si臋 nawet takie dziadowskie i to w temperaturach do -30. Minus: narciarskie s膮 niezbyt wygodne bo obszerne, wi臋c majtanie cynglami nie jest tak idealne jak w innych.

Wariant rowerowy: r臋kawiczki zimowe z Decathlonu. W zesz艂ym roku kupi艂em bodaj ich "najzimniejszy" model, co艣 ko艂o 100 z艂, niestety ci臋偶ko go dosta膰. S膮 wygodniejsze od narciarskich bo stricte rowerowe, naprawd臋 ciep艂e.

Wariant dodatkowy: r贸wnie偶 w Deca s膮 takie supercienkie r臋kawiczki pod sp贸d. Zawsze mo偶na dociepli膰 powy偶sze, je艣li mrozy b臋d膮 srogie.

W ka偶dym razie klimatyzuj si臋 szybko bo na razie obecna zima jest wyj膮tkowo 艂agodna, je艣li marzniesz przy okolicy zera to co b臋dzie jak spadnie do -15? :-)

Czekam na mrozy. Wol臋 -12 ni偶 obecne +2 i deszcze. W pi膮tek wr贸ci艂em do chaty i woda la艂a si臋 ze mnie strumieniem, do艣膰 hardkorowe prze偶ycie.

Pzdr
A.

Data: 2012-02-03 20:35:15
Autor: Marcin Hy砤
Marzn mi r阠e - 砤pawice, uzywa ktos?
On 2012-01-23 09:54, Alfer_z_pracy wrote:

Czekam na mrozy. Wol -12 ni obecne +2 i deszcze. W pi眛ek wr骳i砮m do
chaty i woda la砤 si ze mnie strumieniem, do舵 hardkorowe prze縴cie.

Sie pan doczeka. Przy minus 20 testowa砮m i berghausy z primaloftem (s OK, ale sie 秎izgaj dyskwalifikuj眂o na kierownicy, taka uroda sztucznego puchu) i gore fusion gtx (daj rad). Ale ja nie o tym, ale o 砤pawicach:

http://barmitts.com/
http://www.wertykal.com/pl/p/Rekawice-Bar-Mitts-MTB/1228
- u縴wa kto tego przy minus 20? Kupowa to kto w PL?

marcin ha
--
Miasta dla rower體 http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-02-03 20:41:32
Autor: Piotr P.
Marzn mi r阠e - 砤pawice, uzywa ktos?
W dniu 2012-02-03 20:35, Marcin Hy砤 pisze:
gore fusion gtx (daj rad)

A gdzie je kupowa砮s?

Data: 2012-02-03 20:46:53
Autor: Marcin Hy砤
On 2012-02-03 20:41, Piotr P. wrote:
W dniu 2012-02-03 20:35, Marcin Hy砤 pisze:
gore fusion gtx (daj rad)

A gdzie je kupowa砮s?

W UK, http://www.evanscycles.com/ - ale widz, 縠 nie maj ju.

marcin ha
--
Miasta dla rower體 http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-02-03 23:58:15
Autor: Leszek Karlik
Marzn膮 mi r臋ce - 艂apawice, uzywa ktos?
Ja takich u偶ywam w zim臋 na motocyklu, kiedy tr贸jpalczaste
r臋kawice na skuter 艣nie偶ny wymi臋kaj膮 to w takich spokojnie
wiosenno/jesienne r臋kawiczki z membran膮 i thinsulate daj膮 rad臋.

Co prawda przy -20 to ja z domu nie wychodz臋, a co dopiero m贸wi膰
o motocyklu, ale przy -5 je藕dzi艂em i by艂o OK, problemem by艂o raczej
wych艂odzenie ca艂ego cia艂a po jakim艣 czasie.

Troch臋 przeszkadzaj膮 jak si臋 chce r臋k膮 co艣 zrobi膰 co wymaga
jej zdj臋cia z kierownicy (np. wyregulowa膰 lusterko), ale si臋
cz艂owiek szybko przyzwyczaja, no i przy pr臋dko艣ciach powy偶ej
80 km/h wiatr powoduje, 偶e naciskaj膮 na klamki hamulc贸w, ale
na rowerze to raczej nie problem. :-)

On Fri, 03 Feb 2012 20:35:15 +0100, Marcin Hy艂a  <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.pi> wrote:

[...]
Ale ja nie o tym, ale o 艂apawicach:

http://barmitts.com/
http://www.wertykal.com/pl/p/Rekawice-Bar-Mitts-MTB/1228
- u偶ywa kto艣 tego przy minus 20? Kupowa艂 to kto艣 w PL?

marcin ha

--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2012-01-23 18:25:56
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Marzn膮 mi r臋ce
[...]

Pozostaj膮 grube r臋kawice narciarskie. Ale musz膮 mie膰 naprawd臋
sporo ociepliny na na palcach.

Nie wierz臋, 偶eby si臋 znalaz艂y takie, kt贸re same wystarcz膮.

Jestem prawie pewien, 偶e grube r臋kawice narciarskie b臋d膮 dobre.
Sam u偶ywam gdy temperatura spada poni偶ej -10. Tak do -20 s膮 OK.

S膮 mniej wygodne ni偶 rowerowe, ale na niewielkich dystansach, przy spokojniejszej zimowej je藕dzie, nie ma problemu.

Seco

Data: 2012-01-29 21:00:44
Autor: Robert Ostrowski
Marzn mi r阠e
Bartosz 'Seco' Suchecki <pisz_na@bartosz.maupa.tlen.pl> napisa(a):
Nie wierz臋, 偶eby si臋 znalaz艂y takie, kt贸re same wystarcz膮.

A jednak. Na zim mam 3 pary r阫awiczek i zak砤dam je w zale縩o禼i od
temperatury. Oczywi禼ie zak砤dam kazde z osobna bo wciskanie 2 kompletnie nie
ma sensu. Zreszt dobranie ubioru zimowego jest tak naprawd bajecznie 砤twe gdy si
zastosuje pewn zasad. A mianowicie ka縟y materia jest dedykowany na
optymalna temperatur z tolerancj plus/minus od 5 do 10 st C. I tak zwyk砤
koszulk zak砤damy jak jest okolo 22 st C. Gdy jest 16 st jest juz w niej
zimno natomiast gdy jest 30 jest w niej gor眂o. Podobnie jest z bielizna
termiczn. Jest ona dedykowana na oko硂 0 st C wi阠 przy minus 10 st C jest w
niej ch硂dno a przy plus 10 st C zdecydowanie za ciep硂.
Tak縠 i podobna zasada obowi眤uje w r阫awiczkach. R阫awiczki tylko membranowe
s dedykowane na temperatur plus 5 st C z tolerancj +/- 5 st C.
R阫awiczki polarowe membranowe s dedykowane na oko硂 minus 10 st C.
R阫awiczki narciarskie sa dedykowane na minus 20 st C. W takich r阫awiczkach
je縟zi砮m przy minus 26 st C i wowczas odczuwa砮m komfort termiczny.

Podobn zasad stosuj z innymi cz甓ciami garderoby czyli  butami, spodniami
czy czapk i ... jad dalej.

Data: 2012-01-23 20:24:53
Autor: szaman (Baker)
Marzn膮 mi r臋ce
On 01/22/2012 11:36 PM, F毛anor Aican谩ro wrote::
[...]

Mia艂em Lidlowe takie w sumie chyba nawet rowerowe - dawa艂y rad臋 do -15. Niestety po paru praniach przesta艂y.

Teraz na tanich narciarskich je偶d偶臋 do - 10,
jak ch艂odniej - zak艂adam sk贸rzane, 20-letnie narciarskie, ocieplane. Daj膮 rad臋 do - 18. Ni偶ej nie by艂o mi jeszcze dane je藕dzi膰.

Baker

Data: 2012-01-23 20:32:06
Autor: Lukasz Czarnowski
Marzn膮 mi r臋ce
On Sun, 22 Jan 2012 23:36:23 +0100
F毛anor Aican谩ro <silinde1@vp.pl> wrote:

[...]

Polecam "ALPINUS R臉KAWICZKI WE艁NIANE Thinsulate" do nabycia na A.
"Grzej膮" nawet mokre, w ko艅cu to we艂na :o) Przy czym wa偶ny opr贸cz tego
jest odpowiedni ubi贸r reszty cia艂a i w艂a艣ciwe tempo (jak to kto艣 bodaj偶e
tu pisa艂 - jak "w sobie" ciep艂o to i w r臋ce nie zmarzniesz).

Pozdrawiam!
--
艁ukasz Czarnowski

Data: 2012-01-24 08:59:36
Autor: kawoN
Marzn膮 mi r臋ce
W dniu 12-01-23 20:32, Lukasz Czarnowski pisze:
... R臉KAWICZKI WE艁NIANE Thinsulate

Troch臋 OT ale tego typu r臋kawiczki kupione jako "badziew"
w JYSK'u za kwot臋 nieco ni偶sz膮 ni偶 wspomniane wy偶ej na A.
okaza艂y si臋 hitem w kwestii zabawy z dzie膰mi w mokrym 艣niegu.
Nie wiem jak to mo偶liwe ale po ulepieniu ba艂wana mimo,
偶e z zewn膮trz mokre w 艣rodku by艂y suche...

--
kawoN
-

Data: 2012-01-24 11:46:07
Autor: rmikke
Marzn膮 mi r臋ce
Dnia Mon, 23 Jan 2012 20:32:06 +0100, Lukasz Czarnowski naskroba锟/a:

[...]

Ciekawa uwaga. Moze rzeczywiscie spokojnie jezdze w rekawiczkach cienszych, niz
watkodawca, bo zawsze staram sie jechac tak, ze sie spoce?

Data: 2012-01-24 13:53:33
Autor: kawoN
Marzn膮 mi r臋ce
W dniu 12-01-24 12:46, rmikke pisze:

Ciekawa uwaga. Moze rzeczywiscie spokojnie jezdze w rekawiczkach cienszych, niz
watkodawca, bo zawsze staram sie jechac tak, ze sie spoce?

Tyle, 偶e to dzia艂a na kr贸tkich dystansach - miejskie w sam raz.
Na d艂ugich trasach w ko艅cu organizm zacznie si臋 wych艂adza膰,
no chyba 偶e regularnie b臋dziemy do pieca wrzuca膰 :)

--
kawoN
-

Data: 2012-01-24 13:16:36
Autor: rmikke
Marzn膮 mi r臋ce
Dnia Tue, 24 Jan 2012 13:53:33 +0100, kawoN naskroba锟/a:

[...]

Tez sie zgadza, zeszlej zimy pojechalem stoparenascie kilometrow, to jednak
zimno bylo. I kiedys w lutym, jak wymrazalem akumulatorki, tez.

A propos, Sanyo sie chwali, ze nowe Eneloopy pracuja i przy -20, juz sobie
zamowilem z Baltrade, tylko nie wiem, czy w te zime przetestuje...

Data: 2012-01-24 14:28:13
Autor: Coaster
Marzn膮 mi r臋ce
On 1/24/12 1:53 PM, kawoN wrote:
[...]

Watkotworca jezdzi wlasnie na krotkim dytansie. Pytanie, z jaka predkoscia sie porusza. Jezeli zbyt wolno - ze 'spacerowa', to moze tu jest pies pogrzebany. W normalnym ruchu miejskim bez 'setek' skrzyzowan ze 'slami' po drodze, trase 9 km powinno sie pokonywac w czasie 22-30 minut - bez sportowego zadecia. Osobiscie do -5 C uzywam zwyklych, cienkich welnianych rekawiczek - w cieplejszych jest mi za cieplo.

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-02-03 19:22:38
Autor: Piotr P.
Marzn膮 mi r臋ce
W dniu 2012-01-23 20:32, Lukasz Czarnowski pisze:
[...]

A jak z wiatro-odporno艣ci膮?

Data: 2012-02-03 19:38:02
Autor: Piotr P.
Marzn膮 mi r臋ce
W dniu 2012-02-03 19:22, Piotr P. pisze:
[...]

Znalaz艂em jeszcze taki wynalazek:
http://allegro.pl/axon-cieple-rekawice-na-rower-3-palce-thinsulate-i2094160981.html

u偶ywa艂 kto艣 produkt贸w tej firmy i mo偶e si臋 wypowiedzie膰?

Data: 2012-02-03 20:04:02
Autor: rmikke
Marzn膮 mi r臋ce
Dnia Fri, 03 Feb 2012 19:38:02 +0100, Piotr P. naskroba锟/a:

[...]

Nie uzywalem, ale nawet na stronie producenta nie jest napisane, na jakie to
temperatury przeznaczone: http://u.42.pl/2HPk . Czyli czort wie...

Data: 2012-02-03 20:17:03
Autor: Lukasz Czarnowski
Marzn膮 mi r臋ce
On Fri, 03 Feb 2012 19:22:38 +0100
"Piotr P." <p.pankowskiWYTNIJTO@gmail.comTOTEZ> wrote:

A jak z wiatro-odporno艣ci膮?

Subiektywnie - wystarczaj膮ca, nie s膮 to r臋kawiczki wiatroszczelne, ale
inne zalety przewa偶aj膮 :o)

艁ukasz Czarnowski

Data: 2012-01-24 10:23:28
Autor: Lagod
Marzn膮 mi r臋ce
W dniu 2012-01-22 23:36, F毛anor Aican谩ro pisze:
Mo偶ecie poleci膰 jakie艣 inne r臋kawice, znacznie lepsze od tych
Accentowych? Nie wierz臋, 偶eby si臋 znalaz艂y takie, kt贸re same wystarcz膮.

Cze艣膰.
Alternatywne rozwi膮zanie problemu to wk艂adki grzewcze do r臋kawic.
W decathlonie mo偶na kupi膰: im wi臋ksza paczka tym ta艅sze.
To s膮 ma艂e woreczki kt贸re po rozpakowaniu w kontakcie z powietrzem wydzielaj膮 ciep艂o przez kilka godzin. Sceptycznie do tego podszed艂em, ale okaza艂o si臋 偶e 艣wietnie dzia艂aj膮. Wystarcza nawet jedna przek艂adana co jaki艣 czas z r臋ki do r臋ki.
M贸wi臋 oczywi艣cie o super mrozach, a nie takiej wio艣nie jak tej zimy.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2012-01-24 11:39:01
Autor: rmikke
Marzn膮 mi r臋ce
Dnia Sun, 22 Jan 2012 23:36:23 +0100, =?UTF-8?B?RsOrYW5vciBBaWNhbsOhcm8=?=
naskroba锟/a:

[...]

Ja mam takie grube z Decathlona, z zoltymi strzalkami na palcach. Jeszcze tej
zimy nie odczuwalem potrzeby ich zalozenia, jezdze w lzejszych, Accenta, takich
w odblaskowe kropki.

A te Twoje rekawice nie za ciassne aby sa? Bo jak uciskaja, to moga sobie byc
niemal dowolnie cieple, a palce zmarzna, podobnie jak z butami...

Data: 2012-01-24 12:40:56
Autor: Nuel
Marzn膮 mi r臋ce
[...]

Ponizej 0 stopni nie bawie sie w kombinowanie, zak艂adam najtansze "narciarskie" jakie znalazlem, kolo 20 zeta. Do -10 daja rade, ponizej dokladam cienkie polarkowe pod "narciarskie".

Pozdr贸wka
Nuel

Data: 2012-01-25 23:55:43
Autor: jacek duma
Marzn膮 mi r臋ce
On 2012-01-22 23:36, F毛anor Aican谩ro wrote:
Hej!

Ja je偶dz臋 w we艂nianych z tzw klapk膮. Klapka powoduje 偶e palce nie s膮 oddzielone i wzajemnie si臋 ogrzewaj膮. Takie r臋kawice je艣li nie w sklepie dost臋pne s膮 za przyzwoite pieni膮dze na Allegro.
jd

Data: 2012-01-29 00:53:24
Autor: Michoo
Marzn膮 mi r臋ce
Je偶d偶臋 w r臋kawiczkach z metk膮 "Thinsulate 40gram". Naprawd臋 fajne, ale maj膮 jedn膮 zasadnicz膮 wad臋 - jak si臋 w 艣rodku skropli para wodna lec膮ca z r臋kaw贸w i nie da si臋 im czasu na doschni臋cie to sobie mo偶na palce poodmra偶a膰.

Michoo

Data: 2012-02-01 19:13:47
Autor: emil
Marzn膮 mi r臋ce
[...]

Pr贸bowa艂 kto艣 r臋kawiczek wojskowych ?
"gore-tex" BW , albo zimowe tr贸jpalczaste ?

Teraz mam narciarskie z decathlonu + polarki ale s艂abo daj膮 rade,

kiedy艣 jak podobnie przypi藕dzi艂o (-20 do -30) to mia艂em zestaw polarki + nak艂adki na palce z foli b膮belkowej i na to du偶e narciarskie.

Zastanawiam si臋 czy nie da si臋 pro艣ciej...

Marzn膮 mi r臋ce