Masa kól 29''

Data: 2010-07-10 00:57:22
Autor: rzymo
Masa kól 29''
On 8 Lip, 14:46, " 666" <6...@gazeta.pl> wrote:
Czy koła 29'' 1150 g + 1350 g (obręcze + szpychy + kompletne ośki z samozamykaczami, ale bez tarcz +opaski) bez dętek i bez opon to
wynik:
słaby, średni, dobry?
Wiadomo, że masa to jedno, a moment bezwładności (czyli w praktyce masa samej obręczy) to drugie...

Wynik raczej średnio-słaby, z przednim kołem i nie wydając wielu
złotówek bez problemów można się zmieścić w 900g (u mnie ACE-18, Sapim
Race, alu nyple, XT centerlock), z tylnym w 1100g.

Z przodu mam 29" (tył 26"), ważę ~80kg.
Na moim przykładzie (koło przód):
- 855g koło pod centerlock
- 605g opona Schwalbe Albert 29x2.1" - nawet dosyć komfortowo przy 1.2
- 1.5 atm ;)
- 160g dętka Continental Welterweight
- 130g tarcza Alligator 180mm + śruby
- 25g zacisk na imbus