Masakra jeńców wojennych w Zambrowie

Data: 2013-09-14 20:59:10
Autor: abc
Masakra jeńców wojennych w Zambrowie
W nocy z 13 na 14 września 1939 r., w koszarach wojskowych w Zambrowie na
Podlasiu, doszło do masakry ok. 200 polskich żołnierzy - jeńców z 18 Dywizji
Piechoty Wojska Polskiego. Celowo spłoszone przez Niemców konie przebiegając
przez plac tratowały setki Polaków, uciekający ginęli w ogniu karabinów
maszynowych.

13 września Niemcy spędzili ok. 4000 polskich jeńców na plac ćwiczebny
koszar wojskowych w Zambrowie. Tuż obok znajdowały się przejęte przez
Niemców konie oraz wozy taborowe.

Plac był oświetlany w nocy przez reflektory samochodowe, ustawiono karabiny
maszynowe. Pod wieczór jeńcom oznajmiono, że każdy, kto wstanie z miejsca,
zostanie zastrzelony.

W nocy z niewyjaśnionych przyczyn na plac ze śpiącymi żołnierzami wpadł
tabun koni taborowych. W wyniku powstałej paniki Niemcy otworzyli ogień do
usiłujących uniknąć stratowania Polaków. Ostrzał został przerwany dopiero po
dziesięciu minutach, gdy okazało się, że ranni zostali także niemieccy
żołnierze.

Tym, którzy przeżyli, ponownie zabroniono się ruszać, w wyniku czego ranni i
umierający nie otrzymali żadnej pomocy. Następnego dnia rano okazało się, że
zastrzelono ok. 200 jeńców, a dalszych 100 zostało rannych.

Świadkowie ocaleli z masakry twierdzili, że mord był dokonany z premedytacją
i Niemcy celowo spłoszyli konie. Oficjalny niemiecki komunikat mówił z kolei
o około 100 zabitych podczas próby ucieczki. Pozostałych przy życiu jeńców
popędzono w kierunku Łomży.

Do dziś niewyjaśniona pozostaje sprawa miejsca pochówku ofiar zbrodni.
Prawdopodobnie znajduje się ono na terenie byłych koszar lub w jego pobliżu.

Więcej
http://www.prawy.pl/historia/3816-zbrodnie-wehrmachtu-masakra-jencow-wojennych-w-zambrowie

Data: 2013-09-14 15:16:16
Autor: antypolityk.pl
Masakra jeńców wojennych w Zambrowie
Chyba pomyliłeś grupy... ten post powinien iść na pl.sci.historia

Data: 2013-09-15 00:54:14
Autor: miś z okienka
Masakra jeńców wojennych w Zambrowie

Użytkownik "antypolityk.pl" <s.zobniow@gmail.com> napisał w wiadomości
Chyba pomyliłeś grupy...

   a ty niczego nie pomyliłeś?

ten post powinien iść na pl.sci.historia
Poszedł tam, gdzie mu wygodnie. Nie pasuje jeszcze coś?

Data: 2013-09-15 02:28:33
Autor: antypolityk.pl
Masakra jeńców wojennych w Zambrowie
On Sun, 15 Sep 2013 00:54:14 +0200, miś z okienka <miszokienka@.pl>
wrote:

  a ty niczego nie pomyliłeś?

Raczej nie, po prostu stwierdziłem uprzejmie, bo może kolega niechcący
rzeczywiście pomylił grupy :)

Poszedł tam, gdzie mu wygodnie. Nie pasuje jeszcze coś?

A jak za przeproszeniem chce Ci się "lać" to szukasz toalety, czy też
wygodnie robisz to na środku skrzyżowania?  -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
antypolityk.pl
antypolityk[at]antypolityk.pl

Każda świnia kwiczy... póki nie dojdzie do koryta

Data: 2013-09-15 16:59:50
Autor: miś z okienka

Użytkownik "antypolityk.pl" <antypolityk@antypolityk.pl> napisał w wiadomości news:opu9391a1h2fu542bnqc7ctp6khd0un7da4ax.com...

| Raczej nie, po prostu stwierdziłem uprzejmie

No to przyjmij uprzejmie do wiadomosci, że historia jest korzeniem polityki.

, bo może kolega niechcący
| rzeczywiście pomylił grupy :)

| A jak za przeproszeniem chce Ci się "lać" to szukasz toalety, czy też
| wygodnie robisz to na środku skrzyżowania?

Nalał ktoś na ciebie zamieszczając tutaj historyczny post? Jeśli tak, to współczuję wrażliwości.

Data: 2013-09-16 22:07:53
Autor: antypolityk.pl
Masakra jeńców wojennych w Zambrowie
On Sun, 15 Sep 2013 16:59:50 +0200, miś z okienka <miszokienka@.pl>
wrote:

No to przyjmij uprzejmie do wiadomosci, że historia jest korzeniem polityki.

Dziękuję, przyjąłem i całkowicie się z tym zgadzam :)

Nalał ktoś na ciebie zamieszczając tutaj historyczny post? Jeśli tak, to współczuję wrażliwości.

Ja zrozumiałbym powód zamieszczenia tegoż postu, jeżeli miałby on
podłoże w dyskusji lub też byłby zalążkiem takowej dyskusji.
Skopiowanie tekstu z innej strony i wrzucenie go na grupę o polityce
bez jakiegokolwiek odniesienia do obecnej sytuacji politycznej w
postaci choćby własnego zdania na ten temat to tylko i wyłącznie
generowanie kolejnego spamu :)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
antypolityk.pl
antypolityk[at]antypolityk.pl

Kłamstwo nie staje się prawdą tylko dlatego, że wierzy w nie więcej osób.

Data: 2013-09-16 23:30:56
Autor: miś z okienka

| Dziękuję, przyjąłem i całkowicie się z tym zgadzam :)

Przepraszam, ja tylko tak dla podtrzymania razgawora :)

| Ja zrozumiałbym powód zamieszczenia tegoż postu, jeżeli miałby on
| podłoże w dyskusji lub też byłby zalążkiem takowej dyskusji.

Na szczęście pojawił sie tutaj towarzysz Trybun i mamy dyskusję na temat dyskusji na pl.sci.historia...
pzdr

Data: 2013-09-15 09:00:50
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail miszokienka@.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Poszedł tam, gdzie mu wygodnie. Nie pasuje jeszcze coś?

Skoro poszedl nie tam gdzie powinien, to chyba nic dziwnego, ze jest to negatywnie oceniane...?

--
Pozdrawia... Budzik
"Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

Data: 2013-09-15 17:09:33
Autor: miś z okienka

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:15092013.145B4BB2budzik61.poznan.pl...

| Skoro poszedl nie tam gdzie powinien

 dlaczego nie powinien? Chcesz, zeby psp podzieliła los psh?

Data: 2013-09-15 18:00:47
Autor: Budzik
Masakra jeńców wojennych w Zambrowie

| Skoro poszedl nie tam gdzie powinien

 dlaczego nie powinien?

temat grupy?

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2013-09-15 21:31:32
Autor: miś z okienka

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:15092013.7EB46366budzik61.poznan.pl...
> [...]
| >|

| temat grupy?

Historia jest matką bieżącej polityki i sam tutaj często piszę na tematy historyczne.

Data: 2013-09-15 19:51:47
Autor: Trybun
W dniu 2013-09-15 17:09, miś z okienka pisze:

  dlaczego nie powinien? Chcesz, zeby psp podzieliła los psh?

Nie gadaj, szmaciarze (moderatorzy) z psh już nie mają zajęcia? Jakież oni odnosili "zwycięstwa" nade mną, polegało to na tym że posty adwersarzy pokazywały sie natychmiast, a moje, gdzieś tak średnio jeden na pięć, za klika dni. Nie muszę chyba pisać o czym były te dyskusje.

Data: 2013-09-15 21:33:12
Autor: miś z okienka

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:l14s44$cpg$2node1.news.atman.pl...

> [...]
| adwersarzy pokazywały sie natychmiast, a moje, gdzieś tak średnio jeden
| na pięć, za klika dni. Nie muszę chyba pisać o czym były te dyskusje.

      może o Żydach? (oni strasznie nie lubią tego tematu)

Data: 2013-09-16 18:56:13
Autor: Trybun
W dniu 2013-09-15 21:33, miś z okienka pisze:

> [...]
| na pięć, za klika dni. Nie muszę chyba pisać o czym były te dyskusje.

       może o Żydach? (oni strasznie nie lubią tego tematu)

Nie, nie o Żydach, o komuszyzmie i okolicach. Dla debilnego ciemnogrodu temat bardziej drażliwy jak żydożerstwo. Na taki czy inny sposób nie chcą przyjmować do wiadomości prawdy i faktów.

Data: 2013-09-16 22:06:46
Autor: miś z okienka

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:l17d7r$9ov$3node2.news.atman.pl...
|W dniu 2013-09-15 21:33, miś z okienka pisze:
| > |
> [...]
| temat bardziej drażliwy jak żydożerstwo. Na taki czy inny sposób nie
| chcą przyjmować do wiadomości prawdy i faktów.

A próbowałes coś pisać na alt.pl.historia? (tam ponoć nie moderują)

Data: 2013-09-16 22:10:43
Autor: u2
W dniu 2013-09-15 00:16, antypolityk.pl pisze:
Chyba pomyliłeś grupy... ten post powinien iść na pl.sci.historia

ty pomyliles kim jestes

--
http://www.youtube.com/watch?v=JMRqW0en3e8

Data: 2013-09-16 23:18:10