Masakra na mazowieckiej drodze i co z tego wynika

Data: 2010-10-13 18:46:00
Autor: u2
Masakra na mazowieckiej drodze i co z tego wynika
... czyli co zdecydowa艂o, 偶e busem jecha艂o a偶 18 os贸b :

http://kuzmiuk.blog.onet.pl/Masakra-na-mazowieckiej-drodze,2,ID415736623,n

"1. Po wczorajszym tragicznym w skutkach zderzeniu transportowego
Volkswagena z ci臋偶arowym Volvo w wyniku kt贸rej zgin臋艂o a偶 18 os贸b, w
mediach rozgorza艂a dyskusja o ra偶膮cym nieprzestrzeganiu przepis贸w ruchu
drogowego,z艂ym stanie polskich dr贸g, brawurze i nieodpowiedzialno艣ci
kierowc贸w.

Dyskutuj膮cy nie s膮 w stanie wr臋cz zrozumie膰 jak w niedu偶ym samochodzie
transportowym, w kt贸rym by艂o tylko 6 fabrycznych miejsc siedz膮cych,
mog艂o podr贸偶owa膰 a偶 18 os贸b. Rzeczywi艣cie brawura, nieodpowiedzialno艣膰
kierowc贸w i innych uczestnik贸w ruchu drogowego, nieprzestrzeganie
przepis贸w ruchu drogowego, z艂y stan polskich dr贸g to wszystko prawda i
to wszystko trzeba napi臋tnowa膰, by膰 mo偶e zmieni膰 przepisy dotycz膮ce
zarobkowego przewozu os贸b ale ta katastrofa ka偶e si臋 zastanowi膰 nad tym
co spowodowa艂o ,偶e a偶 18 os贸b z w艂asnej nie przymuszonej woli
zdecydowa艂o si臋 podr贸偶owa膰 w takich warunkach?

2. Je偶eli przyjrzymy si臋 tej katastrofie bli偶ej to okazuje si臋,偶e te 18
os贸b jecha艂o z niedu偶ej wsi w gminie Drzewica w wojew贸dztwie 艂贸dzkim do
pracy przy zbiorze jab艂ek w sadach na terenie powiatu gr贸jeckiego
polskiego zag艂臋bia sadowniczego.

Gmina Drzewica to gmina miejsko- wiejska z jednym kiedy艣 znanym w ca艂ej
Polsce, a i na 艣wiecie zak艂adem Gerlach Drzewica najwi臋kszym producentem
nakry膰 sto艂owych. Jeszcze 20 lat temu przedsi臋biorstwo to zatrudnia艂o 5
tysi臋cy os贸b i organizowa艂o 偶ycie nie tylko w gminie Drzewica ale tak偶e
w kilkunastu innych . Ta firma mia艂a i 偶艂obek i przedszkole, w艂asn膮
szko艂臋 zawodow膮, w艂asn膮 s艂u偶b臋 zdrowia i w艂asny klub sportowy, kt贸ry
powinien by膰 szerzej znany z sukces贸w kajakarzy g贸rskich ,kt贸rzy jeszcze
w latach 90-tych zdobywali mistrzostwo 艣wiata.

To wszystko si臋 za艂ama艂o mimo 偶e nakrycia sto艂owe Gerlacha uchodz膮 za
jedne z najlepszych na 艣wiecie. W tej chwili w dogorywaj膮cej ju偶
prywatnej sp贸艂ce pracuje oko艂o 300 os贸b ale i one pewnie nied艂ugo zasil膮
艣rodowisko bezrobotnych.

Bezrobocie w tym rejonie si臋ga 20% i ludzie s膮 latami bezrobotnymi, a
cz臋艣膰 z nich nawet nie jest si臋 w stanie zarejestrowa膰 bo ma 2-3
hektarowe gospodarstwa rolne. Ci ludzie s膮 gotowi si臋 podj膮膰 ka偶dej
pracy, kt贸ra pozwoli zarobi膰 przynajmniej kilkadziesi膮t z艂otych
dziennie. Je偶eli do tej pracy mo偶na dojecha膰 p艂ac膮c kilka z艂otych w
jedn膮 i drug膮 stron臋 tonie patrzy si臋 na warunki na tej podr贸偶y.

Na takich trasach dawno zlikwidowano komunikacj臋 PKS-owsk膮, bo nie by艂y
to kursy op艂acalne. Teraz pozostaje tylko transport w艂asnym samochodem
albo transport takimi busami. A ich kierowcy aby si臋 op艂aca艂o,musz膮
wzi膮膰 do pojazdu kilkana艣cie os贸b wtedy cena za przejazd b臋dzie na tyle
niska,偶e na jej zap艂acenie b臋dzie sta膰 bezrobotnych.

3. Takich miejsc jak Drzewica z tak膮 sytuacj膮 gospodarcz膮 i spo艂eczn膮
jest w Polsce co niemiara, tylko to co si臋 tam dzieje nie jest zbyt
atrakcyjne dla medi贸w. A czego nie ma w mediach tego nie ma w
rzeczywisto艣ci, tak si臋 przynajmniej si臋 w Polsce przyj臋艂o. Zreszt膮 po
co o takich ludziach m贸wi膰 jak w mediach, kr贸luj膮 ludzie sukcesu, a
Polska 艣mia艂o zmierza do grupy najwa偶niejszych kraj贸w europejskich.

Ale one niestety s膮 i podr贸偶y ludzi w takich warunkach odbywa si臋
codziennie w r贸偶nych cz臋艣ciach Polski setki. Podr贸偶y po to aby po
przepracowaniu na czarno 10- 12 godzin zarobi膰 70-80 z艂otych i wieczorem
po 20 wr贸ci膰 do domu, 偶eby nast臋pnego dnia wsta膰 o 4rano i na 7 dojecha膰
do pracy. I tak codziennie dop贸ki ta praca na czarno jest. Tak wygl膮da
偶ycie tych , kt贸rzy jak to zgrabnie we wszystkich dyskusjach ujmuj膮
socjologowie 鈥 nie skorzystali na przemianach鈥 , a tak偶e nie s膮 鈥瀖艂odzi,
wykszta艂ceni鈥 i nie pochodz膮 鈥 z wielkich miast鈥.

Dobrze by艂oby, 偶eby ta wr臋cz maskara na mazowieckiej drodze nie
sko艅czy艂a si臋 tylko po艂ajankami nieprzestrzegaj膮cych przepis贸w drogowych
kierowc贸w ale by艂a tak偶e refleksj膮 nad losami ludzi w Polsce B, a mo偶e
nawet Polsce kolejnych liter alfabetu. Je偶eli w艂adze publiczne dalej nie
b臋d膮 zajmowa艂y si臋 losami takich ludzi to za par臋 lat Polska b臋dzie
bardziej podobna do kraj贸w Ameryki 艁aci艅skiej ni偶 kraj贸w w 艣rodku
Europy, cz艂onk贸w Unii Europejskiej."

Data: 2010-10-13 18:53:18
Autor: u2
Masakra na mazowieckiej drodze i co z tego wynika
W dniu 2010-10-13 18:46, u2 pisze:
.. czyli co zdecydowa硂, 縠 busem jecha硂 a 18 os骲 :

http://kuzmiuk.blog.onet.pl/Masakra-na-mazowieckiej-drodze,2,ID415736623,n

Na ten sam temat :

http://januszwojciechowski.blog.onet.pl/Osiemnastu-biednych-Marcinow,2,ID415737566,n

"1. Jest taka piosenka Brassensa "Le pauvre Martin" - o biednym
Marcinie, kt髍y, 縠by mo je舵 sw骿 chleb powszedni, od wschodu s硂馽a
a po zmierzch, wci笨 ora ziemi, pieli chwasty, gdy tylko chcia kto
byle gdzie.

Nie stroj眂 min, nie narzekaj眂, 縴 bez zawi禼i w sercu swym, swym
potem zrasza cudze pola, swego nie maj眂 obcym 縴.

Zapo縴czam te s硂wa ze znakomitego t硊maczenia chyba 秔. Jerzego Menela.

Posenka o Marcinie ko馽zy si smutn refleksj nad 秏ierci bohatera...A
kiedy 秏ier po niego przysz潮, by zapowiedzie siebie mu, ostatni
dni體k sw zarobi, sam sobie w砤sny kopi眂 gr骲...

2. Wczoraj pod Nowym Miastem nad Pilic zgin瓿o osiemnastu takich
biednych Marcin體, kt髍zy, aby m骳 je舵 sw骿 chleb powszedni, od wschodu
s硂馽a a po zmierzch, zbierali jab砶a w cudzych sadach.

痚 si 秔ieszyli w g阺tej mgle? No c罂, kto si sp蠹ni, na tego na tego
praca mog潮 ju nie czeka.

痚 jecha硂 ich  osiemnastu w ciasnym busie? No bo nie sta ich by硂 na
podr罂 trzema busami. Na zbieraniu jab砮k zarobi mo縩a niewiele, a
sezon kr髏ki. Gdy nadejdzie zima, w zasypanej 秐iegiem Drzewicy pracy
nie b阣zie 縜dnej, a 縴 trzeba, dziecim da je舵, buty i zeszyty im kupi.

3. Tak si 秔ieszyli do pracy i chleba, tak si 秔ieszyli, by swoim
potem zrasza cudze sady, 縠 wykopali sobie gr骲...

Po縠gnam ich nieco zmienionymi s硂wami innej piosenki Brassensa... - gdy
ju was wezwa 秝i阾y Piotr/ to id糲ie tam pro禼iutko pod/ najlepszy
adres jaki znam/- wprost do raju bram... "

Data: 2010-10-13 11:34:12
Autor: Marek
On 13 Pa, 18:53, u2 <u...@o2.pl> wrote:
> [...]

s硂馽a a po zmierzch, zbierali jab砶a w cudzych sadach.

痚 si 秔ieszyli w g阺tej mgle? No c罂, kto si sp蠹ni, na tego na tego

痚 jecha硂 ich 爋siemnastu w ciasnym busie? No bo nie sta ich by硂 na
[...]

Jednego takiego z mojej wioski, ktorego zona jezdzi na zbiory
truskawek( 7 dzieci), probowalem przekonac, ze glosowanie za
przystapieniem do unii jest samobojstwem...na prozno...

Data: 2010-10-13 21:21:30
Autor: u2
W dniu 2010-10-13 20:34, Marek pisze:
Jednego takiego z mojej wioski, ktorego zona jezdzi na zbiory
truskawek( 7 dzieci), probowalem przekonac, ze glosowanie za
przystapieniem do unii jest samobojstwem...na prozno...

Truskawki to nie jab砶a. Sezon na truskawki si sko馽zy.

Data: 2010-10-13 21:31:23
Autor: boukun
Masakra na mazowieckiej drodze i co z tego wynika

U縴tkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa w wiadomo禼i news:4cb606be$0$21004$65785112news.neostrada.pl...

Chcieli禼ie tego systemu, to macie...

boukun

Data: 2010-10-13 22:18:50
Autor: Kaczysta
[...]

A teraz trwa sezon na jab砶a - takie s cechy prac sezonowych w rolnictwie.
AZ

Data: 2010-10-13 22:29:46
Autor: u2
W dniu 2010-10-13 22:18, Kaczysta pisze:

Jednego takiego z mojej wioski, ktorego zona jezdzi na zbiory
truskawek( 7 dzieci), probowalem przekonac, ze glosowanie za
przystapieniem do unii jest samobojstwem...na prozno...

Truskawki to nie jab鲁ka. Sezon na truskawki si锚 sko帽czy鲁.
A teraz trwa sezon na jab鲁ka - takie s卤 cechy prac sezonowych w rolnictwie.
AZ

Bekon tego nie wie, on umie tylko 艣winie bi膰.

Data: 2010-10-13 21:23:55
Autor: awe
Masakra na mazowieckiej drodze i co z tego wynika

U縴tkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisa w wiadomo禼i news:fd7b01f9-93df-44bf-a5cd-e0c6dcf10caa28g2000yqm.googlegroups.com...
On 13 Pa, 18:53, u2 <u...@o2.pl> wrote:
> [...]

truskawek( 7 dzieci), probowalem przekonac, ze glosowanie za
przystapieniem do unii jest samobojstwem...na prozno...
-- -- -- -- -
obecnie na wsi jest znacznie lepiej niz kiedys. z wielu powodow. rzekomo te doplaty gowno im daja bo podniesiono ceny nawozow
awe

Data: 2010-10-14 19:33:44
Autor: PapaSmurf
Masakra na mazowieckiej drodze i co z tego wynika
Orzytkownik "Marek" napisa:
[...]

czy ty naprawd my秎isz ze jaki kraj fszed do hujni dobrowolnie i w
uczciwych wyborach?:O)
nasze wybory, jak fszystkie w naszym kraju s fa硈zowane:O)
unia zosta砤 jusz zaplanowana dawno temu, jusz dawno zrobiono uni
ameryka駍k, ekropejsk, afryka駍k i azjatyck, teraz s one si潮, pocichu,
bezprawnie i potajemnie wprowadzane i b阣zie szont 秄iatowy, zreszt
pszypominasz sobie jak by硂 w irlandii? g硂sowali dotont asz wygrali:O)

Data: 2010-10-13 21:27:20
Autor: boukun
Masakra na mazowieckiej drodze i co z tego wynika

U偶ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4cb5e24b$0$27033$65785112news.neostrada.pl...
.. czyli co zdecydowa艂o, 偶e busem jecha艂o a偶 18 os贸b :

Reformy Balcerowicza i Mazowieckiego...
Czyli zaoranie polskich fabryk...

boukun

Data: 2010-10-13 21:30:16
Autor: u2
W dniu 2010-10-13 21:27, boukun pisze:
.. czyli co zdecydowa硂, 縠 busem jecha硂 a 18 os骲 :

Reformy Balcerowicza i Mazowieckiego...
Czyli zaoranie polskich fabryk...

Bekon, zajmij si lepiej swoj lal w samochodzie. B阣zie zabawnie ;)

Data: 2010-10-13 21:32:51
Autor: boukun
Masakra na mazowieckiej drodze i co z tego wynika

U縴tkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa w wiadomo禼i news:4cb608cb$0$22801$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie spamuj debilu, nie mam czasu na g硊pie pysk體ki...

boukun

Data: 2010-10-13 22:30:42
Autor: u2
W dniu 2010-10-13 21:32, boukun pisze:

[...]

Do swojej mordy bierzesz, oble秐y staruchu spod niemieckiej granicy.

Data: 2010-10-13 22:36:26
Autor: boukun
Masakra na mazowieckiej drodze i co z tego wynika

U縴tkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa w wiadomo禼i news:4cb616f5$0$22809$65785112news.neostrada.pl...

Co za deb prymitywny...

boukun

Data: 2010-10-13 22:17:42
Autor: Kaczysta
Masakra na mazowieckiej drodze i co z tego wynika

U縴tkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa w wiadomo禼i news:4cb5e24b$0$27033$65785112news.neostrada.pl...
.. czyli co zdecydowa硂, 縠 busem jecha硂 a 18 os骲 :
Co zdecydowa硂? Zab骿cza polita nie-rz眃u PO.
Ten rz眃 ma krew na r阫ach.
AZ

Data: 2010-10-14 00:44:35
Autor: ab.666

"u2" <u_2@o2.pl> wrote in message
.. czyli co zdecydowa硂, 縠 busem jecha硂 a 18 os骲 :

My秎, 縠 zadecydoiwa o tym polski dobrobyt; wszak dobrze wiemy, 縠
"niewazne czy Polska b阣zie bogata czy biedna, wa縩e, 縠by by砤 katolicka".

ab.

Masakra na mazowieckiej drodze i co z tego wynika