Maseczki - jak to wygląda w prawie innych krajów?

Data: 2020-04-09 16:04:20
Autor: Olin
Maseczki - jak to wygląda w prawie innych krajów?
Dnia Thu, 9 Apr 2020 06:51:29 -0700 (PDT), rowerex@op.pl napisał(a):

Jak wygląda sprawa maseczek innych krajach, tam gdzie są nakazane? Jak to zapisano w tamtejszych przepisach?

Tyle wiem, co przeczytam. W Republice Czeskiej są obowiązkowe.

Bez definicji, to mógłbym wziąć wyciąć maseczkę z firanki o oczkach 1x1mm. No i ciekawe byłoby porównanie z naszymi zapisami, jeśli takowe się pojawią.

Prawem u nas jest to, co mówią na konferencjach prasowych; na pisanie nikt
nie ma czasu.
Od czwartku ma być zakryta twarz; wystarczy szalik albo chusta.

https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,25857904,co-z-maseczkami-lukasz-szumowski-wprowadzamy-obowiazek-zakrywania.html#s=BoxMMt1
"Na pytanie, skąd obywatele mają wziąć maseczki, minister zdrowia wyjaśnił,
że nie chodzi o noszenie maseczek, ale o to, aby zasłaniać usta i nos.
Można w tym celu użyć np. chustki czy szalika."

Mam w domu tzw. bandamki i zakładam, że zupełnie dobrze się sprawdzą w
nowej roli.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-04-09 10:06:18
Autor: Kris
Maseczki - jak to wygląda w prawie innych krajów?
Od czwartku ma być zakryta >twarz; wystarczy szalik albo >chusta.

A firanka spełnia definicje "zakryta twarz"?

Data: 2020-04-09 16:14:19
Autor: Robert Tomasik
Maseczki - jak to wygląda w prawie innych kraj Ăłw?
W dniu 09.04.2020 o 16:04, Olin pisze:

Jak wygląda sprawa maseczek innych krajach, tam gdzie są nakazane? Jak to zapisano w tamtejszych przepisach?
Tyle wiem, co przeczytam. W Republice Czeskiej są obowiązkowe.

Od ponad tygodnia są obowiązkowe na Słowacji.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-04-09 07:26:57
Autor: rowerex
W dniu czwartek, 9 kwietnia 2020 16:14:22 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

Od ponad tygodnia są obowiązkowe na Słowacji.

Ale jak? Co, jak i gdzie zapisali? Też są to rozporządzenia? Bogatsze w treść niż nasze?

Wszyscy jadą po naszych rozporządzeniach - ale czy w innych krajach jest dużo lepiej? Chciałbym wiedzieć. Może nasi się wzorują na zapisach w innych krajach, a może przeciwnie, odkrywają Amerykę robiąc to pokracznie i żałośnie, zamiast dopasować coś sprawdzonego.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-04-09 16:35:45
Autor: Robert Tomasik
W dniu 09.04.2020 o 16:26, rowerex@op.pl pisze:

[...]

Oni od początku mają "stan wyjątkowy". Jeśli to kogoś interesuje, to
mogę zapytać czym to wprowadzili, ale żeby ocenić, to trzeba by było
analizować cały ich system prawa. Rozporządzenie na Słowacji
niekoniecznie musi być tym samym, co u nas.

[...]

Ludzie marudzący często zapominają, że wprowadzane zakazy należy
rozważać na dwóch płaszczyznach. Merytorycznej i prawnej. U nas wszyscy
czepili się tej płaszczyzny prawnej. A to tylko ta mniej istotna część
zakazu.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-04-09 08:48:08
Autor: rowerex
W dniu czwartek, 9 kwietnia 2020 16:36:02 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]

analizować cały ich system prawa. Rozporządzenie na Słowacji
niekoniecznie musi być tym samym, co u nas.

Interesujące byłyby same zapisy, jak bardzo są szczegółowe - słowo "maseczka" można rozumieć na wiele sposobów, ktoś zrobi samoróbkę i się udusi, a inny zrobi coś "maseczkopodobnego", co w ogóle niczego nie daje, a do tego nakaz użycia "maseczki", a nie czegoś "maseczkopodobnego" trzeba chyba potrafić wyegzekwować...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-04-09 21:59:31
Autor: Budzik
Maseczki - jak to wygląda w prawie innych krajów?
Użytkownik  rowerex@op.pl ...

> [...]

nie daje, a do tego nakaz użycia "maseczki", a nie czegoś
"maseczkopodobnego" trzeba chyba potrafić wyegzekwować...

Chciałbys jakas norme na paroprzepuszczalnosc?
Serio trzeba najprostrze sprawy komplikowac?

A moze po prostu przyjac ze zakrywanie mordki ma sens i robic to na tyle madrze na ile jest sie w stanie ogarnac własnym intelektem?

--
Pozdrawia... Budzik
"Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

Data: 2020-04-10 01:23:52
Autor: rowerex
W dniu czwartek, 9 kwietnia 2020 23:59:33 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik  rowerex@op.pl ...

> [...]

Chciałbys jakas norme na paroprzepuszczalnosc?
Serio trzeba najprostrze sprawy komplikowac?

Czytasz bardzo wybiórczo więc jeszcze raz: chciałbym zobaczyć konkretne zapisy w prawach innych krajów: - jak oni zapisali te nakazy? - czy zdefiniowali jakoś pojęcie "maseczki"?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-04-11 23:47:38
Autor: Arek
Maseczki - jak to wygląda w prawie innych krajów?
Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości: <5e8f32c2$0$507$65785112@news.neostrada.pl>...
W dniu 09.04.2020 o 16:26, rowerex@op.pl pisze:
[...]
[...]

W płaszczyźnie merytorycznej

https://www.medonet.pl/koronawirus/to-musisz-wiedziec,dlaczego-wszyscy-powinni-nosic-maski--
naukowcy-tlumacza,artykul,39277775.html
obrazek "ochrona siebie / ochrona innych"

Czyli tłumaczenie, że maseczki do ochrony innych a nie siebie jest
jakby... nieprecyzyjne.
Zwłaszcza, że większość będzie miała samoróbki i to niezbyt szczelne
bo skąd inne? I za ile?

Sadzę, że i tak najwięcej zarazi się przez cyrkulację powietrza w
ograniczonej przestrzeni:
- w szpitalu/przychodni (o ile czynne),
- na klatkach schodowych i w windach
- w sklepach (nie, nie przez dotyk bez rękawiczki...),
-.w komunikacji publicznej (ogrzewanie z dmuchawą lub wentylacja)
- w pracy.
A nie na samotnym spacerze, zwłaszcza w lesie.

  W płaszczyźnie prawnej to większość nowych przepisów jest nielegalna
lub mało precyzyjna. Powinien być formalnie stan wyjątkowy.
Tylko od uznania policjanta zależy czy ukarzą za "niekonieczne" wyjście
do banku czy gdziekolwiek. Nawet nie zakazano odwiedzać rodzinę na
święta tylko "nie zalecają". A policja zrobi co zechce.

Arek

Data: 2020-04-10 13:23:32
Autor: gaska.alojzy
użytkownik row...@op.pl napisał:

Wszyscy jadą po naszych rozporządzeniach - ale czy w innych krajach jest dużo lepiej? Chciałbym wiedzieć.

https://twitter.com/AMPFEST_USA/status/1248649735826812928

https://twitter.com/Reuters/status/1247204923059642370

Maseczki - jak to wygląda w prawie innych krajów?