Maseczki w ustawie

Data: 2020-10-21 14:30:55
Autor: rowerex
Maseczki w ustawie
Nie wiem czy ktoś czytał procedowane w Sejmie projekty zmian w ustawach, ale słynne "zapisanie maseczek w ustawie", a konkretnie w ustawie o zapobieganiu i zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi: http://www.sejm.gov.pl/sejm9.nsf/druk.xsp?nr=684

nie widzieć czemu nie zawiera niczego o "miejscach ogólnodostępnych", drogach, placach, bulwarach czyli słynnym "świeżym powietrzu", ograniczając się do przestrzeni zamkniętych i środków publicznego transportu - zastanawia mnie dlaczego? A może czegoś nie doczytałem?

Przy okazji są propozycje zmian w kodeksie wykroczeń, a tam mówi się o "przepisach o zapobieganiu i zwalczaniu zakażeń", czyli mogę zakładać że tych z powyższej ustawy, więc znów bez "miejsc ogólnodostępnych".

http://www.sejm.gov.pl/sejm9.nsf/druk.xsp?nr=683

No chyba, że czekają na dodanie "miejsc ogólnodostępnych" w komisji sejmowej, a uznając to za pewnik, oszczędzono sobie kilka minut czasu przed weekendem.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-10-22 07:27:58
Autor: Henryk Hajdan
Maseczki w ustawie
W dniu 2020.10.21 o 23:30, rowerex@op.pl pisze:
[...]

nie zauwazyłem nic o częściach odzieży, czyli kominiarka, husta, tzw. komin

Data: 2020-10-22 08:06:03
Autor: A. Filip
Obowiązek maseczek w projekcie zmian ustawy
rowerex@op.pl pisze:
[...]

To co wymienili jest "konieczne" IMHO.

Nie wymienienie "miejsc ogólnodostępnych" może obrócić się w pułapkę na
opozycje.  To jest "bardziej kontrowersyjne politycznie" a opozycja ma
czas by ten brak zauważyć.  Zauważą => będzie że zamordyści z opozycji
wprowadzili,  ne zauważą => będzie że się milcząco zgodzili.
IMHO najbardziej perfidną metodą będzie zapytanie w Sejmie  wnioskodawców
dlaczego projekt zmian nie pokrywa w pełni obecnych (niby) wymogów
i ministra zdrowia czy powinien obejmować miejsca ogólnodostępne.

A prawnie: Może się boją że im jakieś TSUE się czepi? ;-)

--
A. Filip

Data: 2020-10-22 02:05:01
Autor: rowerex
W dniu czwartek, 22 października 2020 08:06:52 UTC+2 użytkownik A.. Filip napisał:
rowerex@op.pl pisze:
> [...]

i ministra zdrowia czy powinien obejmować miejsca ogólnodostępne.

A prawnie: Może się boją że im jakieś TSUE się czepi? ;-)

Jednak nie doczytałem - ten projekt jest projektem OPOZYCJI (lewica) - więc raczej nie przejdzie.

Poselski projekt rządzących to:

http://www.sejm.gov.pl/sejm9.nsf/druk.xsp?nr=683

ma on zmienić ustawę o zapobieganiu i zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi dodając do art. 46b. ("w rozporządzeniu (...), można ustanowić:) punkt 13 w brzmieniu:

"13) nakaz zakrywania ust i nosa, w określonych okolicznościach, miejscach i obiektach oraz na określonych obszarach, wraz ze sposobem realizacji tego nakazu."

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-10-22 12:43:11
Autor: J.F.
Maseczki w ustawie
Użytkownik  rowerex napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c606af01-db1e-419b-9f88-0d3439dd001do@googlegroups.com...

[...]

Ale jak to rozumiec - ze do tej pory nie bylo podstawy prawnej, a wystawione mandaty byly ... nielegalne ?

[...]

Ogolne myslenie jest takie, ze na "swiezym powietrzu" trudniej sie zarazic.
Latwiej o wiekszy odstep, wydzieliny z wirusem szybciej opadaja i wysychaja ...

[...]

PiS czeka na komisje ? Raczej sie domaga uchwalenia w 15 minut, w tym trzy czytania ...

J.

Data: 2020-10-22 17:45:30
Autor: Shrek
Maseczki w ustawie
W dniu 22.10.2020 o 12:43, J.F. pisze:

Ale jak to rozumiec - ze do tej pory nie bylo podstawy prawnej, a wystawione mandaty byly ... nielegalne ?

Tak to wygląda - jak ktoś się odwołał, to w sądzie wygrywał.

--
Shrek

Maseczki w ustawie