Maseczkowo

Data: 2020-05-13 18:15:34
Autor: J.F.
Maseczkowo

niedawno aferka, ze minister kupil maseczki od kolegi, bez certyfikatow.

Dzis kontratak - Szumowski mowi, ze dostalismy od Unii 600 tys maseczek bez CE.

Unia tlumaczy, ze nie mialy, o czym informowala, bo taka byla potrzeba chwili.
Ale powinny byc dobre, bo spelniaja normy z innych krajow.

Minister twierdzi, ze nie spelniaja norm unijnych
https://radioszczecin.pl/6,405735,maseczki-bez-certyfikatu-minister-zdrowia-poinfo

I tylko jedno mnie ciekawi ... "dostała" ... dostalismy, czy kupilismy, i kto za to zaplacil ?
Bo w UE zabrania sie "wprowadzenia do obrotu" towaru bez CE ... unia wlasne prawa lamie ?

J.

Data: 2020-05-13 20:41:11
Autor: J.F.
Maseczkowo
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ebc1d28$0$17351$65785112@news.neostrada.pl...
[...]
cuda sie dzieja

https://zdrowie.wprost.pl/koronawirus/10321735/maseczki-bez-certyfikatu-byla-poslanka-sprowadzila-15-mln-sztuk.html

"Firma ICR Polska zajmująca się certyfikacją produktów oświadczyła, że nie wystawiła certyfikatu maseczkom ochronnym sprowadzonym do Włoch przez byłą przewodniczącą Izby Deputowanych Irene Pivetti. Włoska prokuratura prowadzi śledztwo w sprawie tego importu.

Dochodzenie prowadzone we Włoszech dotyczy sprowadzenia 15 milionów maseczek, które nie spełniają norm bezpieczeństwa. Część z nich skonfiskowano. Zajmująca się obecnie biznesem najmłodsza w historii była przewodnicząca niższej izby parlamentu w Rzymie
sprowadziła te środki ochronne twierdząc, że mają one certyfikat firmy ICR Polska.
To oddział koreańskiej jednostki certyfikującej ICR Co. Ltd z siedzibą w Seulu.
W wydanym komunikacie ICR Polska wyjaśniła, że wszystkie certyfikaty wystawione od 1 do 26 marca tego roku dla środków potrzebnych w obecnej epidemii zostały wycofane i zapadła decyzja o ponownym wszczęciu ich wydawania w związku z tym, że pojawiły się także podrobione dokumenty. "

No i przestalem rozumiec - to w koncu nie wystawili certyfikatu, czy wystawili ale wycofali,
czy wycofali, bo sie pojawily jakies podrobione ... i licza na to, ze nie podrobia nastepnych ?

Wcześniej Irene Pivetti, która nie przyznaje się do winy i zapewnia, że wszystko wyjaśni, oświadczyła: ,,Jeśli okazałoby się, że certyfikat wydany przez polską firmę jest nieważny lub fałszywy, oczywiste jest to, że ja i spółka będziemy stroną poszkodowaną w śledztwie".

J.

Data: 2020-05-13 22:35:15
Autor: RadoslawF
Maseczkowo
W dniu 2020-05-13 o 18:15, J.F. pisze:

[...]

I nie zrozumiałeś.
Nieważne czy dostaliśmy czy kupiliśmy, ważne że teraz już nie
wypada krytykować pis za kupno ujowych maseczek bez atestów.
Wszak zrobili tylko to co unia. Podobno. :-)

Data: 2020-05-14 13:59:42
Autor: Olin
Maseczkowo
Dnia Wed, 13 May 2020 22:35:15 +0200, RadoslawF napisał(a):

teraz już nie
wypada krytykować pis za kupno ujowych maseczek bez atestów.

Okazuje się, że wydane pieniądze nie poszły w błoto, bo zakopiański
biznesmen zagospodarował je całkiem sensownie:

"Mieliśmy środek epidemii, na Podhalu nie było turystów, a u nich w tym
samym czasie rozpoczął się remont domu, zainstalowano fotowoltaikę, a na
parkingu przed domem pojawił się nowy samochód campingowy, mercedes i nowy
motocykl - mówią mieszkańcy Skibówek. - Wiadomo jak to jest w takich małych
miejscowościach. Ludzie od razu widzą, że ktoś doszedł do pieniędzy.
Zastanawialiśmy się skąd oni na to wszystko wzięli - mówią."

https://gazetakrakowska.pl/wiemy-kim-jest-lukasz-g-instruktor-narciarski-ktory-sprzedal-ministerstwu-szumowskiego-maseczki-za-5-mln-zl/ar/c1-14967536?fbclid=IwAR3ipyahPQ1bQouY_II35RWngbj1z3IlG_3pOBc4ow_ZcDW9df13bJvmpko

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
Jacek Czaputowicz

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-05-14 17:00:17
Autor: Budzik
Maseczkowo
UĹźytkownik Olin kuku@adres.w.stopce ...

teraz juĹź nie
[...]

Zenek jakis czas temu szukał nowych milionerów ;-DDDD

--
Pozdrawia... Budzik
Jest Leżajsk, jest dobrze.

Data: 2020-05-14 22:29:00
Autor: nie ma emaila
Maseczkowo
Olin <kuku@adres.w.stopce> napisał(-a):

> [...]

https://gazetakrakowska.pl/wiemy-kim-jest-lukasz-g-instruktor-narciarski-ktory-sprzedal-ministerstwu-szumowskiego-maseczki-za-5-mln-zl/ar/c1-14967536?fbclid=IwAR3ipyahPQ1bQouY_II35RWngbj1z3IlG_3pOBc4ow_ZcDW9df13bJvmpko

I niech ktoś powie, że za obecnej władzy nie żyje się rodzinom lepiej.
Rodzinom z Pisu oczywiście.

Data: 2020-05-14 22:41:06
Autor: Zbynek Ltd.
Maseczkowo
nie_ma_emaila@onet.pl napisał(a) :
> [...]

I niech ktoś powie, że za obecnej władzy nie żyje się rodzinom lepiej.

Dodałbyś "aparatczyków" - Rodzinom aparatczyków z Pisu.

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2020-05-14 10:42:03
Autor: Olin
Maseczkowo
Dnia Wed, 13 May 2020 18:15:34 +0200, J.F. napisał(a):

Szumowski mowi, ze dostalismy od Unii 600 tys maseczek bez CE.

Jak mogliśmy cokolwiek dostać, skoro Mateusz Krzywousty zapewnia, że ",,Unia
Europejska nie dała eurocenta na walkę z koronawirusem".
Unia tlumaczy, ze nie mialy, o czym informowala, bo taka byla potrzeba chwili.
Ale powinny byc dobre, bo spelniaja normy z innych krajow.

Sprawa jest rozwojowa:
"Komisja Europejska zwróciła się do Polski o udostępnienie wyników badań,
które to potwierdzają.
Kluczowe znaczenie dla KE ma zapewnienie spełnienia niezbędnych norm w
ramach zakupów dokonywanych za pośrednictwem Instrumentu Wsparcia
Kryzysowego (ESI). Właśnie dlatego udostępniliśmy wszystkim krajom dostępną
dokumentację dotyczącą specyfiki i dokumentacji tych masek oraz zbadaliśmy
wszystkie dokumenty kontroli jakości dostarczone przez firmę
- zapewnia Komisja Europejska w cytowanym przez RMF FM oświadczeniu. Resort zdrowia: Tak, znaliśmy specyfikację masek
Wcześniej KE informowała, że maseczki nie mają oznakowania CE, a ich
standard jest podobny do europejskiego. Wynikało to z faktu, że nie były
produkowane na europejski rynek, a więc firmy nie starały się o oznakowanie
CE - podaje Katarzyna Szymańska-Borginon. Korespondentka radia w Brukseli
ustaliła, że Polska wiedziała o specyfikacji maseczek."

https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,25943732,szumowski-twierdzi-ze-unijne-maseczki-nie-spelniaja-standardow.html#a=350&c=163&t=14&g=b&s=BoxNewsLink

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

pewno znowu coś ukradli."
Michaił Sałtykow Szczedrin

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-05-14 13:44:24
Autor: ąćęłńóśźż
Maseczkowo
Twój przełożony Miller Leszek to był dopiero gościu, w teczce przywiózł milion od Ruskich i się nie chwalił.

-- -- -

Data: 2020-05-14 16:05:18
Autor: J.F.
Maseczkowo
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1rdqkoo4i3of0$.1labe6sqle1km$.dlg@40tude.net...
[...]

Maseczka to nie eurocent :-)
Zreszta czytasz, ze maseczki norm nie spelniaja, wiec mozna dalej mowic, ze nic nie dala :-)

Tylko dzis slysze o jakims laboratorium wirusowym, z unijna doplata.

Data: 2020-05-14 16:12:52
Autor: Olin
Maseczkowo
Dnia Thu, 14 May 2020 16:05:18 +0200, J.F. napisał(a):

Maseczka to nie eurocent :-)
Zreszta czytasz, ze maseczki norm nie spelniaja, wiec mozna dalej mowic, ze nic nie dala :-)

Tylko dzis slysze o jakims laboratorium wirusowym, z unijna doplata.

Ja czytam o 7,435 mld euro, a to dopiero początek:
https://www.euractiv.pl/section/polityka-regionalna/news/fejk-tygodnia-unia-europejska-nie-dala-polsce-eurocenta-na-walke-z-koronawirusem/

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Nikołaj Gogol

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-05-15 11:17:54
Autor: Zbynek Ltd.
Maseczkowo
J.F. napisał(a) :
niedawno aferka, ze minister kupil maseczki od kolegi, bez certyfikatow.

Nowe fakty:
"Łukasz G. działalność gospodarczą założył na swoją żonę, tego samego dnia wystawił fakturę, a dzień później przekazał towar."

"Na wystawionej fakturze widnieje termin płatności 1 dzień i płatność przelewem, ale numeru konta nie ma"

"Chodzi o spis czynnych płatników VAT. Firmy rejestrują się na niej za pośrednictwem urzędu skarbowego. Proces ten od złożenia wniosku poprzez weryfikację do zarejestrowania trwa średnio 14-30 dni, na pewno nie kilka godzin. - Jeśli wystawca nie jest na białej liście to płatnik nie może zapłacić za taką fakturę VAT, bo podlega odpowiedzialności karno-skarbowej"

"Szumowski stwierdził na antenie Radia ZET, że Łukasza G. "zna sprzed kilku lat", gdy jeździł z nim na nartach. Z ustaleń "Gazety Krakowskiej" wynika, że panowie spotkali się cztery miesiące temu"

Nic dodać, nic ująć.

Więcej tu:
https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/afera-maseczkowa-w-ministerstwie-zdrowia/ar-BB145JIH?li=BBr5CAq

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2020-05-15 11:31:26
Autor: Olin
Maseczkowo
Dnia Fri, 15 May 2020 11:17:54 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

Nic dodać, nic ująć.

Tym wszystkim nie należy się przejmować, bo w specustawie jest klauzula,
która uwalnia misiewiczów od odpowiedzialności za przewały.

<<Rządowa specustawa dotycząca walki z epidemią COVID-19 zaostrzyła wiele
przepisów karnych. Podniesiono drastycznie kary nie tylko za świadome
narażenie na zakażenie wirusem (np. SARS-CoV-2), ale też sankcje za
stalking czy podszywanie się pod inną osobę w sieci.

Na tym tle zupełnym zaskoczeniem jest wprowadzenie w specustawie (art. 10c)
specjalnej klauzuli zapewniającej bezkarność sprawcom dwóch kategorii
przestępstw: nadużycia władzy, czyli niedopełnienia obowiązków lub
przekroczenia uprawnień (także w celu osiągnięcia korzyści majątkowej) oraz
działania na szkodę przedsiębiorstwa.

W kodeksie karnym przestępstwa te opisano w art. 231 i 296, grozi za nie
nawet do 10 lat pozbawienia wolności. Ale według specustawy ich sprawcy nie
odpowiedzą karnie, jeśli przepisy naruszyli podczas stanu epidemii -
nabywając towary lub usługi niezbędne do zwalczania epidemii. Będzie to
możliwe, o ile działali ,,w interesie społecznym" i gdy ,,bez dopuszczenia
się tych naruszeń nabycie tych towarów lub usług nie mogłoby zostać
zrealizowane albo byłoby istotnie zagrożone".>>

https://wyborcza.pl/7,75398,25858774,przepis-specustawy-ktory-daje-przestepcom-bezkarnosc-dzis.html

Zresztą w odwodzie jest Maliniak, który wie, jak się ułaskawia.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-05-15 11:51:36
Autor: ąćęłńóśźż
Maseczkowo
Kwaśniewski ułaskawiał tylko Twoich kolegów?
To już nie wróci esbecjo bez honoru.

-- -- -
wie, jak się ułaskawia.

Data: 2020-05-15 14:52:50
Autor: Olin
Maseczkowo
Dnia Fri, 15 May 2020 11:17:54 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/afera-maseczkowa-w-ministerstwie-zdrowia/ar-BB145JIH?li=BBr5CAq

Puls Biznesu zbadał losy maseczek:
https://www.pb.pl/jak-resort-zdrowia-maseczki-kupowal-991167

ale nie mam prenumeraty, więc powyższy tekst znam tylko z omówienia:
https://wyborcza.pl/7,75398,25948855,kolejna-wersja-szumowskiego-o-bezwartosciowych-maseczkach-za.html

<< Tymczasem piątkowy "Puls Biznesu" ujawnił łańcuszek biznesowy, który
stał za "aferą maseczkową". Na jego początku jest małe biuro sprzedaży
nieruchomości z Bochni, które wycenia towar na 411 tys. zł.
Najprawdopodobniej jest to początkowa cena, jaką wspólnicy Łukasza G.
zapłacili za maseczki z Chin i Ukrainy.

Ten sam towar zostaje potem sprzedany trzem spółkom, należącym do tej samej
rodziny, "zyskując" na wartości kolejno 955 tys. zł. i 2,408 mln zł.
Następnie maseczki rozdzielono pomiędzy trzy spółki (wśród nich jest szkoła
narciarska) i każda z nich swoją partię odpowiednio drożej sprzedała do
Centralnej Bazy Rezerw Ministerstwa Zdrowia w Porębach. "Puls Biznesu"
podkreśla, że dokonano "prostackiego" zabiegu, a "łańcuszek firm powstał
tylko po to, by w drodze wielokrotnego obrotu zwiększyć ostateczną wartość
zamówienia.">>

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-05-15 06:20:09
Autor: Kris
Maseczkowo
Ten sam towar zostaje potem >sprzedany trzem spółkom, >należącym do tej samej rodziny, "zyskując" na wartości >kolejno 955 tys. zł. i 2,408 mln >zł.

Nie ma tego zlego...
Podatek od zysku zapłacili, budżet zyskał;)

Data: 2020-05-15 16:00:37
Autor: J.F.
Maseczkowo
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7mabrgutgim8.1eyi8jm01bg0b$.dlg@40tude.net...
[...]

Niekoniecznie. Wartosc mogli zwiekszyc, bo mieli poszukiwany towar.
A moze i przewidywali kontrole, to postarali sie, zeby zysk wygladal przyzwoicie.

Ale ... podzielic zamowienie na kilka mniejszych jest sens, bo moze nie trzeba przetargow do nich robic ..

J.

Data: 2020-05-16 08:49:35
Autor: Liwiusz
Maseczkowo
W dniu 2020-05-15 o 14:52, Olin pisze:
[...]

Ja mam takie pytanie - do czego potrzebny jest łańcuszek, przy sprzedaży czegoś z 10-razową przebitką? Przecież nie ma marż maksymalnych. A i nie jest to metoda na ich ukrycie, skoro i tak wszystko zostaje na papierze - jak widać.

--
Liwiusz

Data: 2020-05-16 17:39:49
Autor: ąćęłńóśźż
Maseczkowo
A jak byś się chciał podzielić [z rodziną czy mafią]?

-- -- -
do czego potrzebny jest łańcuszek, przy sprzedaży czegoś z 10-razową przebitką?

Data: 2020-05-18 11:22:13
Autor: Olin
Maseczkowo
Dnia Sat, 16 May 2020 08:49:35 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

Puls Biznesu ponoć to rozkminił tę kwestię, a ja wiem to tylko z omówienia:

"Według naszych źródeł Łukasz G., dotychczas przedstawiany jako główny
rozgrywający, początkowo był tylko pośrednikiem, dopiero później zaczął
zarabiać bezpośrednio na handlu maseczkami. Centrala nie znajdowała się w
Zakopanem, lecz w Bochni - kluczową rolę w operacji odegrała mieszkająca
tam rodzina Z.: ojciec i dwóch synów. To oni pierwsi zaczęli dostarczać
maseczki do Centralnej Bazy Rezerw Sanitarno-Przeciwepidemicznych w
Porębach, nadzorowanej przez resort zdrowia. Do pierwszej transakcji miało
dojść już 18 marca. Z zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa,
złożonego przez ministerstwo w prokuraturze, wynika, że proceder zaczął się
właśnie wtedy. Początkowo maseczki trafiały do Poręb od dwóch dostawców:
apteki z Bochni (należącej do jednego z synów Z.) oraz firmy obracającej
nieruchomościami w Zakopanem, należącej do dwóch wspólników"

https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,25949723,najnowsze-ustalenia-w-aferze-maseczkowej-siec-posrednikow.html

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-05-19 12:22:28
Autor: ąćęłńóśźż
Maseczkowo
Ja bym zaczął od tego za czyją kasę: czy biznesmeni zainwestowali w zakup własne pieniądze i następnie realizowali dostawę czekając na zwrot zainwestowanych środków (zwyczajowe 14-30 dni), czy sami kupowali na kredyt a sprzedawali na zaliczki w ogóle nie inwestując własnych środków lecz obracając państwowymi.
Bo przy tym pierwszym to wyłóż swoje np. 400 tys. zł z ryzykiem, że jakaś literka C lub E jest krzywo namalowana przez chińską rączkę.

-- -- -
wiem to tylko z omówienia

Data: 2020-05-30 02:04:49
Autor: gaska.alojzy
Maseczkowo
użytkownik Olin napisał:

Puls Biznesu ponoć to rozkminił tę kwestię, a ja wiem to tylko z omówienia:

"Według naszych źródeł Łukasz G., dotychczas przedstawiany

Kto przez 2 miesiące stręczył polakom te maseczki?
GWno dzielnie walczy z problemem który sama wykreowała.

Data: 2020-05-22 11:30:24
Autor: Olin
Maseczkowo
Są kolejne pisanki - choć o Wielkanocy nikt już nie pamięta - w związku z
ministerialnymi zakupami, tym razem chodzi o respiratory nabyte od firmy
E&K z Lublina, na której czele stoi Andrzej Izdebski.

<<Izdebski był zamieszany w nielegalny handel bronią. Według
,,Rzeczpospolitej" już w 1991 r., wykorzystując fałszywe dokumenty,
pośredniczył w sprzedaży polskich pistoletów maszynowych na Bliski Wschód.

,,Od tego momentu trudni się handlem bronią, a firmy, których był
współwłaścicielem, są podejrzewane o wielokrotne naruszanie embarga ONZ na
dostawy broni" - pisał dziennik w 2002 r., kiedy wyszło na jaw, że
właściciel spółki E&K jest akcjonariuszem spółki Port Lotniczy Lublin SA.
Kilka lat temu materiał o Izdebskim nadał TVN. Reportaż został nakręcony
przy udziale dziennikarzy z czeskiego radia publicznego.

Podali się za prorosyjskich separatystów, a szef E&K zaoferował im
dostarczenie dokumentów niezbędnych do wywiezienia broni z Unii
Europejskiej. Zagwarantował, że będą autentyczne i nie wzbudzą żadnych
podejrzeń instytucji wydających zgodę na eksport takiego sprzętu.>>

Ponadto cena respiratorów przyprawia o zawrót głowy:
<<Kwota, za jaką ministerstwo kupiło w E&K respiratory, jest ogromna.
Wychodzi średnio ponad 160 tys. zł za sztukę.

Producenci aparatury medycznej nie chcą rozmawiać o cenach, zdradzają je za
to dyrektorzy szpitali. Za średniej klasy aparat trzeba zapłacić 40-50 tys.
zł, aparat wysokiej klasy kosztuje 70-90 tys. zł brutto. Cena respiratorów
z dodatkowymi opcjami i oprzyrządowaniem to 110-120 tys. zł. O
respiratorach za 160 tys. żaden z naszych rozmówców nie słyszał.>>

https://wyborcza.pl/7,75398,25965040,respiratory-od-handlarza-bronia-z-czarnej-listy-onz-znamy-szczegoly.html#S.koronawirus-K.C-B.1-L.2.zw

Omówienie dla nieprenumeratorów tutaj:
https://natemat.pl/309409,gw-ministerstwo-kupilo-respiratory-od-handlarza-bronia-z-czarnej-listy-onz

Data: 2020-05-22 12:01:36
Autor: A. Filip
Musimy ochoczo wspierać ONZ w blokowaniu eksportu polskiej broni
Olin <kuku@adres.w.stopce> pisze:
[...]

Czy Izdebski został _skazany_?  Jakie wyroki skazujące zapadły także
przez osiem lat rządów PO (choćby i nieprawomocne)?

Sprytna papuga mogłaby lecieć po linii obrony że zastawił pułapkę na
nabywców (z TVN).

[...]

To są ceny z sprzed epidemii Covid-19 czy ceny z okresu kiedy wszyscy na
świecie naraz się rzucili hurmem kupować respiratory? Gazeta Wyborcza
mnie starannie wytresowała w domniemywać że jeśli nie piszą jasno i
wprost że są to ceny "czasu Covid-19" to ściemnia o cenach sprzed epidemii.
W tłumaczeniu na język polski uproszczony: GW manipuluje, rżnie głupa,
nie musi głupa udawać czy dziennikarzom GW "brakuje profesjonalizmu"?

--
A. Filip

Data: 2020-05-22 13:17:05
Autor: Olin
dojenia ciąg dalszy
Dnia Fri, 22 May 2020 12:01:36 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

Czy Izdebski został _skazany_?

Najważniejsze, ile Szumowski Geszeften zarobiło na tej operacji.

Z frontu dochodzą kolejne doniesienia:
<< W Narodowym Centrum Badań i Rozwoju dowiedzieliśmy się, że firma Live
Science Innovations, w której współudziałowcem jest Marcin Szumowski,
złożyła wniosek o dofinansowanie, jednak uzyskał on zbyt małą punktację. Po
przyjściu pana ministra Szumowskiego do Ministerstwa Nauki wniosek uzyskał
dodatkowe 13 punktów i został zakwalifikowany do dofinansowania - tłumaczy
w rozmowie z łódzką "Wyborczą" Dariusz Joński.

Live Science Innovations miała złożyć wniosek o dotację w wysokości 24 mln
zł w maju 2016 roku. Pięć miesięcy później jej projekt miał nie zostać
zarekomendowany do dofinansowania, na co spółka miała złożyć protest. W
październiku 2017 roku projekt miał zostać zakwalifikowany do
dofinansowania.

Jak podkreśla Dariusz Joński, Łukasz Szumowski zgodnie z zarządzeniem
ministra nauki z listopada 2016 roku został wskazany jako osoba zastępująca
wiceministra Piotra Dardzińskiego, któremu podlegało Narodowe Centrum Badań
i Rozwoju. - W związku z tym, wbrew temu, co mówi minister, miał nad nim
kontrolę - twierdzi Dariusz Joński.
- Odnosimy wrażenie, że to największa afera z udziałem polityków i ich
rodzin. To już nie 140 mln za rządów PiS, to kolejne 24 mln. Z naszych
informacji wynika, że to nie jest koniec - zaznacza Dariusz Joński. W
poniedziałek posłowie mają ujawnić kolejne firmy, których współwłaścicielem
jest Marcin Szumowski, a które również korzystały z dotacji NCBiR. >>

https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,25966288,dariusz-jonski-jest-kolejna-firma-zwiazana-z-szumowskim-z-dotacjami.html?_ga=2.224104987.1073857854.1589784360-864217066.1487590675#S.koronawirus-K.C-B.1-L.1.duze

Data: 2020-05-22 23:21:31
Autor: ąćęłńóśźż
dojenia ciąg dalszy
Gadzinówka LSD już zbankrutowała?
Żadne Oliny jej nie kupowały?
Emeryturki obcięte esbekom za cienkie?

-- -- -
w rozmowie z łódzką "Wyborczą" Dariusz Joński.
twierdzi Dariusz Joński.
zaznacza Dariusz Joński.
lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,25966288,dariusz-jonski

Data: 2020-05-28 12:50:51
Autor: Olin
dojenia ciąg dalszy
Onet opisuje kolejny przewał, na którym zarobiła firma Arenta założona
przez Tomasz Zdziebkowskiego, który udziela się m.in. w Akademickim Klubie
Obywatelskim (AKO) im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego.

https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/koronawirus-polska-rzad-przeplacal-za-testy/lqmcpcx

"Jak dowiedział się Onet, firma Argenta kupowała od tureckiego producenta
testy za ok. 34 zł za sztukę, a sprzedawała je polskiemu rządowi nawet za
209 zł za sztukę
Ministerstwo Zdrowia przyznaje, że nie wiedziało, za jaką kwotę Argenta
kupowała testy z Turcji
Argenta tłumaczy wysokie ceny testów m.in. wysokimi kosztami transportu.
Tymczasem przynajmniej jeden transport został sfinansowany przez polski
rząd
Właściciele Argenty są związani ze środowiskiem PiS Już w marcu na rynku były dostępne tańsze testy polskich producentów. Rząd
stawiał jednak na zagraniczne."

Data: 2020-05-30 02:21:30
Autor: gaska.alojzy
dojenia ciąg dalszy
użytkownik Olin napisał:

[...]

Niemieckie niusy dla polaków. Nie za 34plny tylko od 34pln i nie
209 pln tylko do 209pln.

Tu twój fumfel Arłukowicz żali się że testy za pińcet są ok, a pisy
im tną do 280pln

https://twitter.com/Arlukowicz/status/1253005032301170688?s=19

Testów miało nie być, tak wieszczyli twoi fumfle. Więc sprawdzięłm
sam.

ctrl+v z pl.pregierz
Do dnia dzisiejszego  tj. 28.05  wykonano 846,732  testów których miało nie być, bo podobno za 280pln
nie da się:)

846.732 - 297.859 = 548 tysi / 31 dni  =  17,7 tysi testów dziennie

Bruno 22 kwietnia: testy są za tanie
Bruno 28 maja    : testy są za drogie https://groups.google.com/d/topic/pl.pregierz/nfmdHWi2bS4/discussion

Data: 2020-05-22 12:51:38
Autor: ąćęłńóśźż
Maseczkowo
To Twój kolega ze służb PRL?

-- -- -
"Olin"  wrote

Data: 2020-05-27 14:03:17
Autor: nie ma emaila
Maseczkowo
ąćęłńóśźż <a@e.pl> napisał(-a):

To Twój kolega ze służb PRL?

widzę darmowi bolszewicy spod znaku piss dzielnie stoją w obronie partii :D :D
:D

Data: 2020-05-27 14:38:57
Autor: Olin
Maseczkowo
Dnia Wed, 27 May 2020 14:03:17 +0200, nie_ma_emaila@onet.pl napisał(a):

widzę darmowi bolszewicy spod znaku piss dzielnie stoją w obronie partii :D :D
:D

On niechybnie walczy o statuetkę huzara, bo uznanie Piebiaka jest najwyższą
wartością dla ludzi oddanych Sprawie. Może nawet dostanie jakąś premię, bo
wkraczamy w kolejny etap odmrażania, czyli Szumowski sprzedał wszystkie
maseczki i jest przy kasie.

Data: 2020-05-30 02:12:34
Autor: gaska.alojzy
Maseczkowo
użytkownik Olin napisał:

Ponadto cena respiratorów przyprawia o zawrót głowy:
<<Kwota, za jaką ministerstwo kupiło w E&K respiratory, jest ogromna.
Wychodzi średnio ponad 160 tys. zł za sztukę.

Kto przez 2 miesiące stręczył polakom "zabraknie respiratorów"?

kwiecień 2020 wszystko nagłówki z GWna:
- W moim szpitalu nie ma żadnego respiratora ... - Wyborcza.pl
- Szpitale masowo proszą o pieniądze na zakup respiratorów. Czy jest ich w Polsce za mało?
- Seniorów z koronawirusem nie podłączają już do respiratora?
- Za mało respiratorów. Już dziś jest "permanentny stan przeciążenia systemu"

Się okazało że 100% GWnianej pisaniny jest o kant dupy potłuc
gdyż albowiem ponieważ 90% respiratorów w PL stało na pusto.

I jak zwykle GWno walczy najdzielniej z problemami które sama stworzyła,
wystarczy tylko kojarzyć fakty i nie mieć pamięci 5 minutowej.

Maseczkowo