Data: 2016-05-09 20:44:50 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Master 2.5 dCi - falujące (delikatnie powiedziane) obroty na wolnych obrotach. | |
Od jakiegoś czasu w aucie pojawił się problem. Czasami na wolnych
obrotach pojawia się falowanie, a sam silnik wydaje odgłosy jak "stary Star". Ale... wystarczy wrzucić bieg, przejechać metr i objaw znika. Przynajmniej w widocznym stopniu, bo czasem czuć na karoserii lekkie drgania, jakby wywalona była jakaś poducha. Przegazowanie silnika na postoju nie pomaga, trzeba nim kawałek ruszyć z miejsca. Obajwy są tylko na rozgrzanym silniku. Na zimno nie występują Silnik odpala na zimno i na ciepło, nie dymi, nie traci mocy. https://youtu.be/5Cejg16dY_0 Mechanik podłączył pod kompa, wyszły mu błędy dotyczące świec żarowych. Świece wymienione, ale objaw pozostał. Teraz stawia na wtryskiwacze. Nie uśmiecha mi się wydawanie pieniędzy na jego "macanie". Na jutro jestem umówiony wstępnie na diagnozę Clipem. Na co ew. zwrócić uwagę? -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2016-05-09 23:44:55 | |
Autor: Cavallino | |
Master 2.5 dCi - falujące (delikatnie powiedziane) obroty na wolnych obrotach. | |
W dniu 09.05.2016 o 20:44, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
Od jakiegoś czasu w aucie pojawił się problem. Czasami na wolnych Identycznie miałem na początku w Dusterze. Pomogła zmiana softu, ale pół roku walczyłem z Renault. Nie mieszali Ci przypadkiem ostatnio w komputerze na jakimś przeglądzie? |
|
Data: 2016-05-10 08:12:34 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Master 2.5 dCi - falujące (delikatnie powiedziane) obroty na wolnych obrotach. | |
On Mon, 9 May 2016 23:44:55 +0200, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote: Nie mieszali Ci przypadkiem ostatnio w komputerze na jakimś przeglądzie? Nie. Auto nie widziało ASO od dłuższego czasu. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2016-05-10 00:16:42 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
Master 2.5 dCi - falujące (delikatnie powiedziane) obroty na wolnych obrotach. | |
W dniu 09.05.2016 o 20:44, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
Na jutro jestem umówiony wstępnie na diagnozę Clipem. Na co ew. Mnie na przykład pomogło czyszczenie toluenem przepustnicy. -- Pozdrawiam, Grzegorz Tomczyk |
|
Data: 2016-05-10 08:13:07 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Master 2.5 dCi - falujące (delikatnie powiedziane) obroty na wolnych obrotach. | |
On Tue, 10 May 2016 00:16:42 +0200, Grzegorz Tomczyk
<grz.tom@NOSPAM.wp.pl> wrote: Mnie na przykład pomogło czyszczenie toluenem przepustnicy. Przepustnica czyszczona, egr też. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2016-05-10 15:04:21 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Master 2.5 dCi - falujące (delikatnie powiedziane) obroty na wolnych obrotach. | |
W dniu 2016-05-10 o 08:13, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Tue, 10 May 2016 00:16:42 +0200, Grzegorz Tomczyk Zaglądnąłbym do regulatora ciśnienia paliwa na pompie WC. Jeśli jest podobny do tego w 2.0HDi, to jest tam iglica i siteczko, które potrafi się przytkać. Wyjąć, wyczyścić, zamontować ponownie. Ew. wymienić uszczelnienia na nim (raczej groszowa sprawa). -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2016-05-10 18:42:39 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Master 2.5 dCi - falujące (delikatnie powiedziane) obroty na wolnych obrotach. | |
On Tue, 10 May 2016 15:04:21 +0200, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
<mojnick@onet.pl> wrote: Zaglądnąłbym do regulatora ciśnienia paliwa na pompie WC. Jeśli jest podobny do tego w 2.0HDi, to jest tam iglica i siteczko, które potrafi się przytkać. Regulator jest jednym z podejrzanych. Drugim podejrzanym jest czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej. Dziś nie udało się auta podpiąć pod Clipa, może jutro. Wtedy będę wiedział coś więcej. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2016-05-10 10:26:35 | |
Autor: sirapacz | |
Master 2.5 dCi - falujące (delikatnie powiedziane) obroty na wolnych obrotach. | |
teoretyzuje-na luzie nie dostaje takiej dawki paliwa z jednego wtryskiwacza jak podczas ruszania (kiedy to leje do cylindra jak głupi). Może końcówka wtryskiwacza przytkana albo zużyta?
ale idąc tym tokiem rozumowania podczas ruszania powinieneś zostawić za sobą zauważalną chmurkę dymu (wszak paliwo niespalone będzie sobie chlupać w komorze a potem spływać po gładzi cylindra do oleju. no właśnie... olej.... widzisz w nim jakąś różnicę? |
|
Data: 2016-05-10 18:41:18 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Master 2.5 dCi - falujące (delikatnie powiedziane) obroty na wolnych obrotach. | |
On Tue, 10 May 2016 10:26:35 +0200, sirapacz <newsy@sircomp.pl> wrote:
no właśnie... olej.... widzisz w nim jakąś różnicę? Nie. Ani go nie przybywa, ani nie ubywa ponad normę. Auto nie dymi, co jak na diesla z przebiegiem blisko 500 tys. km jest i tak dziwne. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2016-05-11 09:51:20 | |
Autor: sirapacz | |
Master 2.5 dCi - falujące (delikatnie powiedziane) obroty na wolnych obrotach. | |
no właśnie... olej.... widzisz w nim jakąś różnicę? i jak podpiecie pod kompa poszlo? coś ciekawego pokazał poza wcześniej świecami? diesel 500kkm nie musi kopcić aczkolwiek mój, a szacuje jego przebieg na >500kk, jak dam mu w palnik to w nocy w światłach samochodu za mną widzę chmurkę dymu - w dzień nie widać, tylko jak dam w palnik po spokojnej jeździe. |
|