Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Master 2.5 dCi - falujące (delikatnie powiedziane) obroty na wolnych obrotach.

Master 2.5 dCi - falujące (delikatnie powiedziane) obroty na wolnych obrotach.

Data: 2016-05-09 20:44:50
Autor: jerzu.xyz
Master 2.5 dCi - falujące (delikatnie powiedziane) obroty na wolnych obrotach.
Od jakiegoś czasu w aucie pojawił się problem. Czasami na wolnych
obrotach pojawia się falowanie, a sam silnik wydaje odgłosy jak "stary
Star". Ale... wystarczy wrzucić bieg, przejechać metr i objaw znika.
Przynajmniej w widocznym stopniu, bo czasem czuć na karoserii lekkie
drgania, jakby wywalona była jakaś poducha. Przegazowanie silnika na
postoju nie pomaga, trzeba nim kawałek ruszyć z miejsca. Obajwy są
tylko na rozgrzanym silniku. Na zimno nie występują
Silnik odpala na zimno i na ciepło, nie dymi, nie traci mocy.

https://youtu.be/5Cejg16dY_0

Mechanik podłączył pod kompa, wyszły mu błędy dotyczące świec
żarowych. Świece wymienione, ale objaw pozostał. Teraz stawia na
wtryskiwacze. Nie uśmiecha mi się wydawanie pieniędzy na jego
"macanie".
Na jutro jestem umówiony wstępnie na diagnozę Clipem. Na co ew.
zwrócić uwagę? --
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2016-05-09 23:44:55
Autor: Cavallino
Master 2.5 dCi - falujące (delikatnie powiedziane) obroty na wolnych obrotach.
W dniu 09.05.2016 o 20:44, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
Od jakiegoś czasu w aucie pojawił się problem. Czasami na wolnych
obrotach pojawia się falowanie, a sam silnik wydaje odgłosy jak "stary
Star".

Identycznie miałem na początku w Dusterze.
Pomogła zmiana softu, ale pół roku walczyłem z Renault.

Nie mieszali Ci przypadkiem ostatnio w komputerze na jakimś przeglądzie?

Data: 2016-05-10 08:12:34
Autor: jerzu.xyz
Master 2.5 dCi - falujące (delikatnie powiedziane) obroty na wolnych obrotach.
On Mon, 9 May 2016 23:44:55 +0200, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Nie mieszali Ci przypadkiem ostatnio w komputerze na jakimś przeglądzie?

Nie. Auto nie widziało ASO od dłuższego czasu.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2016-05-10 00:16:42
Autor: Grzegorz Tomczyk
Master 2.5 dCi - falujące (delikatnie powiedziane) obroty na wolnych obrotach.
W dniu 09.05.2016 o 20:44, jerzu.xyz@irc.pl pisze:

Na jutro jestem umówiony wstępnie na diagnozę Clipem. Na co ew.
zwrócić uwagę?

Mnie na przykład pomogło czyszczenie toluenem przepustnicy.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2016-05-10 08:13:07
Autor: jerzu.xyz
Master 2.5 dCi - falujące (delikatnie powiedziane) obroty na wolnych obrotach.
On Tue, 10 May 2016 00:16:42 +0200, Grzegorz Tomczyk
<grz.tom@NOSPAM.wp.pl> wrote:

Mnie na przykład pomogło czyszczenie toluenem przepustnicy.

Przepustnica czyszczona, egr też. --
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2016-05-10 15:04:21
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Master 2.5 dCi - falujące (delikatnie powiedziane) obroty na wolnych obrotach.
W dniu 2016-05-10 o 08:13, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Tue, 10 May 2016 00:16:42 +0200, Grzegorz Tomczyk
<grz.tom@NOSPAM.wp.pl> wrote:

Mnie na przykład pomogło czyszczenie toluenem przepustnicy.

Przepustnica czyszczona, egr też.


Zaglądnąłbym do regulatora ciśnienia paliwa na pompie WC. Jeśli jest podobny do tego w 2.0HDi, to jest tam iglica i siteczko, które potrafi się przytkać. Wyjąć, wyczyścić, zamontować ponownie. Ew. wymienić uszczelnienia na nim (raczej groszowa sprawa).

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2016-05-10 18:42:39
Autor: jerzu.xyz
Master 2.5 dCi - falujące (delikatnie powiedziane) obroty na wolnych obrotach.
On Tue, 10 May 2016 15:04:21 +0200, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
<mojnick@onet.pl> wrote:

Zaglądnąłbym do regulatora ciśnienia paliwa na pompie WC. Jeśli jest podobny do tego w 2.0HDi, to jest tam iglica i siteczko, które potrafi się przytkać.

Regulator jest jednym z podejrzanych. Drugim podejrzanym jest czujnik
ciśnienia na listwie wtryskowej. Dziś nie udało się auta podpiąć pod Clipa, może jutro. Wtedy będę
wiedział coś więcej.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2016-05-10 10:26:35
Autor: sirapacz
Master 2.5 dCi - falujące (delikatnie powiedziane) obroty na wolnych obrotach.
teoretyzuje-na luzie nie dostaje takiej dawki paliwa z jednego wtryskiwacza jak podczas ruszania (kiedy to leje do cylindra jak głupi). Może końcówka wtryskiwacza przytkana albo zużyta?
ale idąc tym tokiem rozumowania podczas ruszania powinieneś zostawić za sobą zauważalną chmurkę dymu (wszak paliwo niespalone będzie sobie chlupać w komorze a potem spływać po gładzi cylindra do oleju.

no właśnie... olej.... widzisz w nim jakąś różnicę?

Data: 2016-05-10 18:41:18
Autor: jerzu.xyz
Master 2.5 dCi - falujące (delikatnie powiedziane) obroty na wolnych obrotach.
On Tue, 10 May 2016 10:26:35 +0200, sirapacz <newsy@sircomp.pl> wrote:

no właśnie... olej.... widzisz w nim jakąś różnicę?

Nie. Ani go nie przybywa, ani nie ubywa ponad normę. Auto nie dymi, co jak na diesla z przebiegiem blisko 500 tys. km jest
i tak dziwne.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2016-05-11 09:51:20
Autor: sirapacz
Master 2.5 dCi - falujące (delikatnie powiedziane) obroty na wolnych obrotach.

no właśnie... olej.... widzisz w nim jakąś różnicę?

Nie. Ani go nie przybywa, ani nie ubywa ponad normę.
Auto nie dymi, co jak na diesla z przebiegiem blisko 500 tys. km jest
i tak dziwne.

i jak podpiecie pod kompa poszlo? coś ciekawego pokazał poza wcześniej świecami?
diesel 500kkm nie musi kopcić aczkolwiek mój, a szacuje jego przebieg na >500kk, jak dam mu w palnik to w nocy w światłach samochodu za mną widzę chmurkę dymu - w dzień nie widać, tylko jak dam w palnik po spokojnej jeździe.

Master 2.5 dCi - falujące (delikatnie powiedziane) obroty na wolnych obrotach.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona