[mBank] - MasterCard Debit Gold

Data: 2010-03-14 08:51:31
Autor: MK
[mBank] - MasterCard Debit Gold
Poszukuje obecnie karty, ktora umozliwia bezprowizyjne wyplaty we wszystkich bankomatach na terenie Polski. Obecnie korzystam z VE Nordea Banku, ale zawsze musze pamietac aby miec odpowiednie saldo na rachunku, co jest nieco uciazliwe. Tytulowa karta spelnia moje oczekiwania poza miesieczna oplata, ktora jest dosc juza jak na tego typu karte, bo wynosi az 9,90pln, za to karta dodatkowa to juz tylko 1pln/m-c. W zwiazku z powyzszym czy probowal moze juz ktos miec karte dodatkowa bez aktywacji lub po zastrzezeniu karty dodatkowej? I czy karta dodatkowa moze byc wydana osobie, ktora nie jest wspolposiadaczem lub pelnomocnikiem do konta?
W "przydatnych linkach" na stronie gdzie jest mowa o MCDG jest odnosnik do regulaminu korzystania z kart... ale tylko VISA ;).

MK

Data: 2010-03-14 10:46:15
Autor: Darek
W dniu 2010-03-14 08:51, MK pisze:
Poszukuje obecnie karty, ktora umozliwia bezprowizyjne wyplaty we
wszystkich bankomatach na terenie Polski. Obecnie korzystam z VE Nordea

Po co tak kombinować - DBnet i po problemie :)

Darek

Data: 2010-03-14 11:00:11
Autor: MK
[mBank] - MasterCard Debit Gold
Użytkownik "Darek" <nie@podam.maila.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hnib9g$s2d$1news.onet.pl...

Po co tak kombinować - DBnet i po problemie :)

A na co mi DBnet jak mam Nordee?

MK

Data: 2010-03-14 10:44:41
Autor: lukasm
[mBank] - MasterCard Debit Gold

No wrócili¶my do punktu wyj¶cia :)
--
Wiadomo¶ć wysłana z serwisu Money.pl Zajrzyj na http://msp.money.pl

Data: 2010-03-14 05:20:50
Autor: Jacenty
- MasterCard Debit Gold
bzwbk Wydajesz&Zarabiasz
opłaty: 3 zł za kartę, 50 groszy za przelew
zyski: 1% cashback
bankomaty: w Polsce 0 zł, za granic± 2 zł

Data: 2010-03-14 13:54:23
Autor: MK
- MasterCard Debit Gold
Użytkownik "Jacenty" <jgasowski@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:df38b579-239d-4136-ab0c-37535063ccd7t41g2000yqt.googlegroups.com...
bzwbk Wydajesz&Zarabiasz
opłaty: 3 zł za kartę, 50 groszy za przelew
zyski: 1% cashback
bankomaty: w Polsce 0 zł, za granic± 2 zł

Przeciez napisalem, ze mam dodatkowe konto w Nordea Banku i wada jest to, ze musze pilnowac aby byla zapewniona na nim odpowiednia kasa. Po co mam zmieniac na inny bank, placic wiecej i miec ten sam problem? Podstawowy rachunek mam w mBanku i dlatego interesuje mnie tytulowa karta.

MK

Data: 2010-03-14 18:49:46
Autor: xbartx
Dnia Sun, 14 Mar 2010 08:51:31 +0100, MK napisał(a):

zwiazku z powyzszym czy probowal moze juz ktos miec karte dodatkowa bez
aktywacji lub po zastrzezeniu karty dodatkowej?

Możesz jaśniej ;) Jeżeli dobrze myślę o co Ci chodzi, to przy kk raczej to by nie przeszło, ale przy koncie karta jest wydawana do konta, więc kto wie trzeba by sprawdzić. Aczkolwiek znając mbank to raczej to przewidzieli.

Data: 2010-03-14 18:52:26
Autor: xbartx
[mBank] - MasterCard Debit Gold

Jeszcze takie mam przemyślenie, że karta dodatkowa istniej zawsze jako druga, czyli w momencie pozbycia się głównej, dodatkowa staje się automatycznie główną - coś jak DR i BDR w OSPF ;)

Data: 2010-03-14 20:39:02
Autor: MK
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:hnjb9a$5qu$2newsfeed.net.icm.edu.pl...

Jeszcze takie mam przemyślenie, że karta dodatkowa istniej zawsze jako
druga, czyli w momencie pozbycia się głównej, dodatkowa staje się
automatycznie główną - coś jak DR i BDR w OSPF ;)

Eeee... glowna to chyba powinna byc dla wlasciciela konta, ale dodatkowa chcialbym zrobic dla osoby, ktora nie jest ani wspolwlascicielem, ani pelnomocnikiem. Oczywiscie ja bym jej uzywal :).
Mam tez alternatywne rozwiazanie swojego bolu... VISA Platinum w Multi, wyplaty bezprowizyjne, ale oprocentowanie w pierwszym roku 9,9%, wiec jakas groszowa prowizja przy splacie nastepnego dnia :). Jest jeszcze KK OF, ale jakos nie moge sie przekonac do GB... no, i oprocentowanie wyzsze niz na KK Multi, chyba ze odsetki sa naliczane od dnia rozliczenia a nie transakcji...

MK

Data: 2010-03-14 21:58:51
Autor: xbartx
Dnia Sun, 14 Mar 2010 20:39:02 +0100, MK napisał(a):

[...]

Jeżeli Ci to konto w Nordea raczej tylko do karty potrzebne a męczy Ciebie te wyrabianie limitu, to IMO lepiej to zamienić na dbnet. Tylko, że z tego co pamiętam Nordea Spectrum trzeba mieć co najmniej przez rok, bo inaczej trzeba zapłacić według TOiP (no chyba że coś się zmieniło ostatnio).

Data: 2010-03-14 23:17:50
Autor: MK
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:hnjm6r$rbb$3newsfeed.net.icm.edu.pl...

Jeżeli Ci to konto w Nordea raczej tylko do karty potrzebne a męczy
Ciebie te wyrabianie limitu, to IMO lepiej to zamienić na dbnet. Tylko,

Meczy mnie to, ze musze przewidywac ile kasy bede jutro potrzebowal. Juz mi sie kiedys zdarzyla koniecnosc wyplacenia KK kasy gdy mi sie samochod zepsul w srodku nocy... W Nordei nie ma zadnego innego limitu poza koniecznoscia przelania 1500pln zeby za nie nie placic, wiec to nie zaden problem, a zamieniac zeby miec to samo nie chce....

że z tego co pamiętam Nordea Spectrum trzeba mieć co najmniej przez rok,
bo inaczej trzeba zapłacić według TOiP (no chyba że coś się zmieniło
ostatnio).

Tak wiem, ale lada dzien uplynie wlasnie rok :).

MK

Data: 2010-03-15 07:34:13
Autor: xbartx
Dnia Sun, 14 Mar 2010 23:17:50 +0100, MK napisał(a):

[...]

No ja też bym pewnie został, ale wtedy były jeszcze płatne przelewy i odpłynąłem do Aliora, bo akurat wchodził na rynek. Wiem, że zmieniać się nigdy nie chce, ale w tym wypadku wszystko załatwisz przez www i telefon. Nordea zamknąłem przez telefon bez żadnych problemów a DBnet otworzysz przez www. Nordea na pewno ma dobrą pocztę wewnętrzną i niezłe www, chociaż przez rok mieli dwa dłuższe przestoje o ile dobrze pamiętam. Karta po 10 m-c wypłacania zjechała się na amen, że nr raczej nie do odczytania, no i jest płatna. W DBnet wystarczy jedna wypłata z bankomatu miesięcznie w Twoim przypadku, można powiedzieć, nie masz żadnych warunków bezpłatności konta i karty. Dają VE, która działa we wszystkich bankomatach tak jak Nordea no i którą można płacić w necie - Nordeą niestety nie, ale nie wiem czy to + czy -, zależy. DBnet ma o ile dobrze pamiętam za darmo sprawdzenie salda w bankomacie - jak na aktualne warunki w pl to niezły luksus ;)

Data: 2010-03-14 22:00:09
Autor: xbartx
[...]

Acha i jeszcze jeden problem MC to taki, ĹĽe nie Ĺ‚ykajÄ… go wszystkie bankomaty niestety. VE na PolskÄ™ to optymalne rozwiÄ…zanie.

Data: 2010-03-15 10:19:04
Autor: Valdi
[mBank] - MasterCard Debit Gold
"xbartx" news:hnjm99$rbb$4newsfeed.net.icm.edu.pl

Acha i jeszcze jeden problem MC to taki, ĹĽe nie Ĺ‚ykajÄ… go wszystkie
bankomaty niestety. VE na PolskÄ™ to optymalne rozwiÄ…zanie.

W Polsce?!
O ile z Maestro do teraz sÄ… problemy w niektĂłrych bankomatach to MC
przechodzi wszędzie jak należy.

Data: 2010-03-16 22:08:49
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
[...]

U¶ci¶lij: chciałby¶ uzywać imiennej karty dodatkowej wydanej do własnego
konta z wytłoczonym nie swoim imieniem i nazwiskiem ?

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Kontakt przez grupy.3mam.net 'Kontakt'
http://foto.3mam.net/warsaw/05/slides/20090927124730.php
zakaz wjazdu do lasu kabackiego

Data: 2010-03-16 21:12:10
Autor: xbartx
[mBank] - MasterCard Debit Gold
Dnia Tue, 16 Mar 2010 22:08:49 +0100, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
napisał(a):

Uściślij: chciałbyś uzywać imiennej karty dodatkowej wydanej do własnego
konta z wytłoczonym nie swoim imieniem i nazwiskiem ?

Do wypłacania z bankomatów, co za różnica.

Data: 2010-03-17 07:19:37
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy

napisał(a):

U¶ci¶lij: chciałby¶ uzywać imiennej karty dodatkowej wydanej do własnego
konta z wytłoczonym nie swoim imieniem i nazwiskiem ?

Do wypłacania z bankomatów, co za różnica.

Praktycznie żadna, ale teoretycznie:
Art. 20.
1. Karta płatnicza może być używana wył±cznie przez osobę, której dane
identyfikacyjne zostały umieszczone na karcie płatniczej.
2. Umowa o kartę płatnicz± może przewidywać, że karta płatnicza będzie
używana przez użytkownika karty płatniczej, okre¶laj±c jednocze¶nie sposób
korzystania z niej.

[Dz.U. 2002 nr 169 poz. 1385 Ustawa z dnia 12 wrze¶nia 2002 r. o
elektronicznych instrumentach płatniczych]

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/index3.php

Data: 2010-03-17 07:45:35
Autor: MK
[mBank] - MasterCard Debit Gold
Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <adres.na@mojej.www.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hnps9v$e40$1inews.gazeta.pl...

[...]

Gdyby ustawodawcy zalezalo zeby tak bylo to by wprowadzil jakies sankcje. A chyba w ustawie nie ma mowy o nich, czy nie tak? ;)
Czy w przypadku kart Eurobanku, na ktorych nie ma danych identyfikacyjnych uzytkownika, nikt nie moze jest uzywac, czy kazdy moze uzywac? ;)

MK

Data: 2010-03-17 08:50:54
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Wed, 17 Mar 2010 07:45:35 +0100, MK napisał(a):

[...]

tak, ale posiadasz co¶ czym zgodnie z ustaw± nie możesz się posługiwać i
zawsze jest to jaki¶ powód do rozpoczęcia procedury wyja¶niania co może
potrwać do 48 godzin;
troche analogii jest z antyradarem i szerokopasmowym odbiornikiem
nasłuchowym umozliwiaj±cym nasłuchiwanie służb

Czy w przypadku kart Eurobanku, na ktorych nie ma danych identyfikacyjnych uzytkownika, nikt nie moze jest uzywac, czy kazdy moze uzywac? ;)

czyli karta jest na okaziciela, zreszt± nie tylko w Eurobanku

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Zima 2010 Warszawa
http://foto.3mam.net/warsaw/06/index6.php

Data: 2010-03-17 09:56:11
Autor: MK
[mBank] - MasterCard Debit Gold
Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <adres.na@mojej.www.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hnq1l4$t1e$1inews.gazeta.pl...

[...]

Nadinterpretacja. Raczej konieczne byloby przyjecie, ze karta zostala skradziona, ale chyba tez nikt by sie nie odwazyl dokonac zatrzymania tylko na tej podstawie.

czyli karta jest na okaziciela, zreszt± nie tylko w Eurobanku

A co ustawa mowi nt. kart platniczych 'na okaziciela'? ;)

MK

Data: 2010-03-17 22:08:40
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Wed, 17 Mar 2010 09:56:11 +0100, MK napisał(a):

Nadinterpretacja. Raczej konieczne byloby przyjecie, ze karta zostala skradziona, ale chyba tez nikt by sie nie odwazyl dokonac zatrzymania tylko na tej podstawie.

Nie przyjęcie, a podejrzenie, że została skradziona.
W czasach, gdy kombinacje z kartami do rzadko¶ci niestety nie należ±, jest
jak najbardziej uzasadnione wzięcie takiego klienta do szybkiego
wyjasnienia, które do 48 godzin może się przedłużyć.

czyli karta jest na okaziciela, zreszt± nie tylko w Eurobanku

A co ustawa mowi nt. kart platniczych 'na okaziciela'? ;)

Nie chce mi się jeszcze raz otwierać ustawy i szukać, ale na okaziciela to
na okaziciela, każdy może się posługiwać.
Pamiętam miałem pre-paid z WBK i na poczcie chciałem końcówkę wyplacić to
pani z okienka długo się zastanawiała nad tym, ze napisane PRE-PAID ,
chciała mój dowód osobisty - bo takie maj± procedury

http://foto.3mam.net/album2/Lowicz/index7.php

Data: 2010-03-17 22:45:55
Autor: MK
[mBank] - MasterCard Debit Gold
Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <adres.na@mojej.www.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hnrgcu$ipb$1inews.gazeta.pl...

[...]

Chyba na Bialorusi... ale tam to raczej z innych powodo wola zatrzymywac do wyjasnienia...

Nie chce mi się jeszcze raz otwierać ustawy i szukać, ale na okaziciela to
na okaziciela, każdy może się posługiwać.

A szkoda... sprawdz przy nastepnej okazji :)

Pamiętam miałem pre-paid z WBK i na poczcie chciałem końcówkę wyplacić to
pani z okienka długo się zastanawiała nad tym, ze napisane PRE-PAID ,
chciała mój dowód osobisty - bo takie maj± procedury

Ale wg. ustawy to juz nieco inna kategoria instrumentu :).

MK

Data: 2010-03-18 07:42:12
Autor: xbartx
Dnia Wed, 17 Mar 2010 22:45:55 +0100, MK napisał(a):

Nie chce mi się jeszcze raz otwierać ustawy i szukać, ale na okaziciela
to na okaziciela, każdy może się posługiwać.

A szkoda... sprawdz przy nastepnej okazji :)

Też mi się wydaje, że jeżeli właściciel nie zgłosi karty jako zgubionej/
skradzionej i pożyczy ją zaufanej osobie do wypłacania gotówki w bankomacie, to sprawy nie ma. Przecież swój portfel też mogę komuś dać i powiedzieć, żeby mi coś kupił w sklepie, wyciągnął pieniądze i zapłacił - ot kwestia zaufania.
Może się wypowie nasz grupowy papuga ;) czy można kogoś oskarżyć o używanie czyjejś karty w bankomacie, jeżeli właściciel nie zgłosił jest kradzieży/zaginięcia?

--
xbartx

Data: 2010-03-16 22:56:23
Autor: MK
Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <adres.na@mojej.www.pl> napisał w wiadomości news:hnos17$gkh$1inews.gazeta.pl...

Uściślij: chciałbyś uzywać imiennej karty dodatkowej wydanej do własnego
konta z wytłoczonym nie swoim imieniem i nazwiskiem ?

A w czym problem? Niestety juz wiem, ze sie nie da, bo...

<cite>
Witam,

uprzejmie informujê, i¿ posiadaczem dodatkowej karty kredytowej mo¿e zostaæ wy³¹cznie osoba, która jest u¿ytkownikiem rachunku eKonto, tj.:

- wspó³posiadaczem/pe³nomocnikiem rodzajowym do dysponowania rachunkiem
- peÂłnomocnikiem szczegĂłlnym ustanowionym do eKonta

W przypadku zastrze¿enia/ zamkniêcia karty g³ównej karta dodatkowa pozostaje w pe³ni u¿yteczn¹ kart¹.

W przypadku dalszych pytañ proszê o kontakt.
</cite>

Nie wiem skad tu sie wziela KK, ale zakladam, ze to przejezyczenie...

MK

Data: 2010-03-17 06:45:20
Autor: xbartx
Dnia Tue, 16 Mar 2010 22:56:23 +0100, MK napisał(a):

Nie wiem skad tu sie wziela KK, ale zakladam, ze to przejezyczenie...

Zobaczyli, że w pytaniu pojawia się magiczne słowo "gold" to jaka to może być karta, no jaka? ;)

Data: 2010-03-17 07:59:27
Autor: MK
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:hnptq0$c2v$2newsfeed.net.icm.edu.pl...

Zobaczyli, że w pytaniu pojawia się magiczne słowo "gold" to jaka to może
być karta, no jaka? ;)

Hehe... ja im napisalem wyraznie, ze Debit, ale moze faktycznie odpowiadajaca osoba nie doczytala i odpisala na temat KK. Z drugiej strony przy KK raczej karta dodatkowa nie powinna istniec po zamknieciu karty glownej.
Tak na marginesie moge powiedziec, ze opiekunowie klienta odpowiadaja dosc szybko, bo mail zwrotny dotarl ponizej 6h od wyslania pytania. Po mBanku nie oczekiwalem takiego krotkiego renponse time. Widac sie poprawia :).

MK

Data: 2010-03-17 08:00:28
Autor: xbartx
Dnia Wed, 17 Mar 2010 07:59:27 +0100, MK napisał(a):

[...]

No w przypadku kk to jest raczej niemożliwe, ale przy debetowej, która jest wydana dla współwłaściciela/pełnomocnika to wygląda sensownie i logicznie. Jakby przeszło to taki klasyczny bankowy hack, ciekawe kiedy się połapią ;)

--
xbartx

Data: 2010-03-17 10:06:02
Autor: MK
[mBank] - MasterCard Debit Gold
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:hnq26s$r6f$2inews.gazeta.pl...

No w przypadku kk to jest raczej niemoĹĽliwe, ale przy debetowej, ktĂłra
jest wydana dla współwłaściciela/pełnomocnika to wygląda sensownie i
logicznie. Jakby przeszło to taki klasyczny bankowy hack, ciekawe kiedy
się połapią ;)

Hm... moze jest tak, ze da sie zamowic tylko karte dodatkowa dla pelnomocnika ;). Moze ktos sprobuje przetestowac :).

MK

Data: 2010-03-18 11:45:40
Autor: MarekZ
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hnq624$e1p$1@inews.gazeta.pl...

Hm... moze jest tak, ze da sie zamowic tylko karte dodatkowa dla pelnomocnika ;). Moze ktos sprobuje przetestowac :).

A dlaczego nie zamówić głównej i dodatkowej a następnie zastrzec główną? Ja tak funkcjonowałem przez pewien czas w Multi.

Data: 2010-03-18 11:44:48
Autor: xbartx
Dnia Thu, 18 Mar 2010 11:45:40 +0100, MarekZ napisał(a):

A dlaczego nie zamówić głównej i dodatkowej a następnie zastrzec główną?
Ja tak funkcjonowałem przez pewien czas w Multi.

No ciekawe, jakby to działało, to można mieć całkiem funkcjonalny DBnet za złotówkę z cashback ;)

--
xbartx

Data: 2010-03-19 23:26:53
Autor: xbartx
[mBank] - MasterCard Debit Gold
Dnia Thu, 18 Mar 2010 11:45:40 +0100, MarekZ napisał(a):

A dlaczego nie zamówić głównej i dodatkowej a następnie zastrzec główną?
Ja tak funkcjonowałem przez pewien czas w Multi.

A czy to jest np logiczne i do zrobienia? Posiadam zwykłego delfina i zamawiam sobie dodatkowego MC debit gold. Czy dodatkowa karta musi być dla innej osoby (współposiadacz/pełnomocnik)?

Data: 2010-03-20 08:32:18
Autor: Valdi
[mBank] - MasterCard Debit Gold
"xbartx" news:ho117t$bcd$1inews.gazeta.pl

> [...]

zamawiam sobie dodatkowego MC debit gold. Czy dodatkowa karta musi być
dla innej osoby (współposiadacz/pełnomocnik)?

Nie nie musi. Możesz posiadać dwie karty do rachunku, z tym zastrzeżeniem,
że niezależnie czy MC będzie twoją pierwszą czy drugą kartą i tak będziesz
za nią płacić jeżeli nie wykręcisz nią na bezgotówkowych 2k PLN w danym
miesiÄ…cu.

Pozdrawiam.

Data: 2010-03-20 19:28:25
Autor: xbartx
[mBank] - MasterCard Debit Gold

W sumie to trochę się dziwię bankom, że nie mają w swojej ofercie czegoś takiego jak właśnie karta debetowa z cashback x%. Przecież to są same zalety i mam wrażenie, że nawet opłata się do tego dorzucić wszystkie bankomaty darmowe a kartę dawać za darmo. Wiadomo, że ileś osób używałaby takiej karty tylko do wypłat (w sumie po ostatnich obniżkach, to nie będzie już takie kosztowne), ale myślę że ten cashback x% byłby nie lada motywacją do działania dla posiadacza. Na przykładzie takiego mbanku, to mamy same korzyści, bo tak kasa leży na koncie bez żadnego procentu, przy płatności kartą od razu jest banku i nie ma żadnego GP. W przypadku reklamacji fraudu to samo - kasa klienta a nie banku jest zablokowana. Każdy z klientów banku może być posiadaczem takiej karty bez zbędnych formalności i grzebania w BIKu.

Data: 2010-03-20 20:50:10
Autor: MarekZ
[mBank] - MasterCard Debit Gold
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ho37kp$29r$3@inews.gazeta.pl...

W sumie to trochÄ™ siÄ™ dziwiÄ™ bankom, ĹĽe nie majÄ… w swojej ofercie czegoĹ›
takiego jak właśnie karta debetowa z cashback x%. Przecież to są same

Tym bardziej, że ostatnio ze zdziwieniem gdzieś przeczytałem, że karty kredytowe posiada tylko około 16% Polaków. Obstawiałbym w ciemno raczej coś około 30-40% a tu aż o tyle mniej.

Data: 2010-03-20 20:01:25
Autor: xbartx
Dnia Sat, 20 Mar 2010 20:50:10 +0100, MarekZ napisał(a):

Tym bardziej, że ostatnio ze zdziwieniem gdzieś przeczytałem, że karty
kredytowe posiada tylko około 16% Polaków. Obstawiałbym w ciemno raczej
coś około 30-40% a tu aż o tyle mniej.

No właśnie. Czy taki PKO BP nie robi sobie symulacji, co by było, jakby wprowadził CB 1% do swoich debetówek? Hmmm dziwne.

Data: 2010-03-21 09:12:25
Autor: Valdi
[mBank] - MasterCard Debit Gold
"MarekZ" news:ho38lv$3p5$1srv.cyf-kr.edu.pl

Tym bardziej, że ostatnio ze zdziwieniem gdzieś przeczytałem, że karty
kredytowe posiada tylko około 16% Polaków. Obstawiałbym w ciemno raczej
coĹ›
około 30-40% a tu aż o tyle mniej.

Nie do końca się zgodzę z waszymi danymi liczbowymi. Kwartalna informacja
NBP o rynku kart płatniczych w PL (3 kwartał 2009) pokazuje, że debetówki
mają 66,6% udziału w rynku (tendencja spadkowa) a KK stanowią 32,2% rynku
(tendencja wzrostowa).
http://nbp.pl/systemplatniczy/karty/q_03_2009.pdf

Data: 2010-03-18 03:33:24
Autor: SM
- MasterCard Debit Gold
[...]

Zamknięcie karty (plastiku) to nie to samo co zamknięcie kredytu,
je¶li Ty przestałe¶ korzystać z karty (np. zgubiłe¶ i zastrzegłe¶) to
nie znaczy, że Twoja żona nie może dalej robić zakupów, które Ty
będziesz spłacał :)

Data: 2010-03-18 18:20:38
Autor: MK
- MasterCard Debit Gold
Użytkownik "SM" <sylwia.makolska@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:e3180388-9723-4bcf-8bf7-c84c471f31acb7g2000yqd.googlegroups.com...

[...]

Hm... niekoniecznie, bo podpisuje umowe o karte kredytowa, a nie kredyt z karta. Zastrzezenie karty i oswiadczenie, ze nie chce nowej powinno byc rownoznaczne z zamknieciem rachunku kredytowego. Niestety niektore banki wymagaja dodatkowego wypowiedzenia, co IMHO nie jest fair. Rachunek taki bez karty ma zerowa funkcjonalnosc dla klienta.

MK

Data: 2010-03-21 09:22:25
Autor: Agneta
[...]

Witam polecam zaintersować się ofert± m banku maj± on dużo fajnych ofert,za duzo
rzeczy nie pobieraj± opłat co jest ważne dla klienta.Maj± również dogodne
kredyty i wiele innych ciekawych propozycji.Jak również dobre oprocentowanie.

Data: 2010-03-21 10:47:16
Autor: MarekZ
[mBank] - MasterCard Debit Gold
Użytkownik "Agneta" <agneta0WYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:3461.00000bce.4ba5d741@newsgate.onet.pl...

[...]

I do tego jeszcze ładnie wygl±daj±! :D

Data: 2010-03-21 10:49:54
Autor: Valdi
[mBank] - MasterCard Debit Gold
"Agneta" news:3461.00000bce.4ba5d741newsgate.onet.pl

[...]

post mi tr±ci marketingow± gadk± (chyba jest przewrażliwiony), ale mniejsza
o to, sam jestem ich długoletnim klientem i... wiele prawdy jest w tym co
piszesz, jednak nie wszystko złoto co się ¶wieci.
% mierny - jednodniówka jako¶ ratuje sytuację, ale nie jest to co było
kiedy¶
dogodne kredyty? - co rozumiesz pod tym pojęciem?

co do reszty oferty OK.

[mBank] - MasterCard Debit Gold