[mBank] MasterCard Debit Naklejka (bezpłatna)

Data: 2012-10-29 21:56:07
Autor: Grzexs
[mBank] MasterCard Debit Naklejka (bezpłatna)
Wiem, ĹĽe generalnie na grupie jest tendencja do anty-PayPass, ale czasem
są fajne zniżki przy płatności kartą mB np. w Smyku, stąd moje nią
zainteresowanie. Debetówki bym do tego nie trzymał (konieczność wydania
100 pln / miesiąc, żeby uniknąć opłaty), ale bezpłatną PayPass - wg mnie
czemu nie.

Co o tym myślicie i czy terminale bezstykowe są już na tyle popularne,
że rzeczywiście warto się pokusić o taką kartę?

Może i warto, ale znów trzeba będzie śledzić, kiedy wprowadzą opłaty za nią, a jak wprowadzą, to znów trzeba będzie pamiętać, żeby zastrzec. Niepotrzebny kłopot. A większość – tak myślę – osób, które jako podstawowe konto miało niegdyś konto w mBanku, przeniosło się już czy to „Synka”, czy to do jakiegoś klona pana Cz., czy nawet do DB albo Meritum, albo jeszcze gdzie indziej, gdzie dają za darmo lub prawie darmo w pełni funkcjonalne karty, a nie jakieś tam naklejki, i ma głęboko w poważaniu pomysły BRE.

--
Grzexs

Data: 2012-10-29 23:55:50
Autor: Mateusz Papiernik
On 2012-10-29 21:56, Grzexs wrote:
Może i warto, ale znów trzeba będzie śledzić, kiedy wprowadzą opłaty za
nią, a jak wprowadzą, to znów trzeba będzie pamiętać, żeby zastrzec.

....i znowu narzekanie na oplaty, ktorych nie ma, jesli sie uzywa kart. A
jak sie ich nie uzywa, to po cholere w ogole je miec? Dla ozdoby w
portfelu? Narzekanie dla narzekania. Sa powody, zeby nie byc w mB - ale
akurat do tych kart sie ludzie przyczepili nie wiedziec czemu, jakby to
w ogole mialo jakiekolwiek znaczenie praktyczne.

Niepotrzebny kłopot. A większość – tak myślę – osób, które jako
podstawowe konto miało niegdyś konto w mBanku, przeniosło się już czy to
„Synka”, czy to do jakiegoś klona pana Cz., czy nawet do DB albo
Meritum, albo jeszcze gdzie indziej, gdzie dajÄ… za darmo lub prawie
darmo w pełni funkcjonalne karty,

No - Ci, ktorym sie chce chrzanic z migracjami z bankow ktore dzialaja
do innych, ktore prawie dzialaja (patrz Twoj wlasny post o Synku wyzej),
to na pewno juz przemigrowali. ;-) Popatrzmy prawdzie w oczy - dwie
godziny (lub wiecej) bawienia sie z papierkologia zeby otworzyc nowy
rachunek i zmienic swoje przyzwyczajenia jest warte w przeliczeniu na
zlotowki przynajmniej tyle co 10 lat oplat za karte.

Wracajac do meritum - naklejki nie mam i miec nie bede, bo nie mam jej
gdzie przykleic. Ale sam Paypass jest obecny w coraz wiekszej ilosci
miejsc i przynajmniej 3-4 razy w tygodniu place zblizeniowkami. Wzgledem
ostatniego pol roku tendencja bardzo zwyzkowa. Jezeli juz teraz sie OP
zdarza tak placic, to raczej bedzie okazji przybywac niz ubywac.

Inna rzecz, ze wyjecie plastikowego MC z portfela jest rownie szybkie co
wyjecie czegos z naklejka - chyba, ze chce sie z tylu telefonu nosic.

--
Mateusz Papiernik
mati@maticomp.net, http://www.maticomp.net

Data: 2012-10-29 23:35:24
Autor: krzysztofsf
On 29 PaĽ, 23:55, Mateusz Papiernik <m...@maticomp.net> wrote:

...i znowu narzekanie na oplaty, ktorych nie ma, jesli sie uzywa kart. A
jak sie ich nie uzywa, to po cholere w ogole je miec? Dla ozdoby w
portfelu? Narzekanie dla narzekania.

Zeby wyplacac gotowke z bankomatu?

Data: 2012-10-31 00:36:41
Autor: Mateusz Papiernik
On 2012-10-30 07:35, krzysztofsf wrote:
Zeby wyplacac gotowke z bankomatu?

Napisalbym, ze jezeli gotowka z bankomatu nie stanowi marginalnego
obrotu kartowego, to skarpeta sie sprawdzi lepiej niz mBank... ale
rozwinalem temat w poscie obok, bo znalazlem istotna dziure w swoich
zalozeniach.

Data: 2012-10-30 06:48:48
Autor: Michal Tyrala
On Mon, 29 Oct 2012 23:55:50 +0100, Mateusz Papiernik wrote:
[...]

Przy zmianie banku ,,podstawowego'' bardzo ,,miło'' wspominam
przenoszenie chyba 4 PZ. Zalozenie/zamkniecie konta przy tym to piku¶.

 Inna rzecz, ze wyjecie plastikowego MC z portfela jest rownie szybkie co
 wyjecie czegos z naklejka - chyba, ze chce sie z tylu telefonu nosic.

No glownie na telefonie to ma sens. Z zycia wziete -- Woodstock, kolejka
po zetony na piwo za gotowke na godzine, paypass -- 5 ludkow. A moja karta
w namiocie, jakis kilometr stad. A telefon jednak w kieszeni...

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2012-10-31 00:30:59
Autor: Mateusz Papiernik
On 2012-10-30 07:48, Michal Tyrala wrote:
No glownie na telefonie to ma sens. Z zycia wziete -- Woodstock, kolejka
po zetony na piwo za gotowke na godzine, paypass -- 5 ludkow. A moja karta
w namiocie, jakis kilometr stad. A telefon jednak w kieszeni...

Ano, patent fajny - pod jednym warunkiem tak naprawde: ze ma sie w
telefonie klapke od baterii, zeby to nakleic od srodka :> Bo na zewnatrz
to jakos tak... nie podchodzi mi.

Data: 2012-10-31 16:27:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[mBank] MasterCard Debit Naklejka (bezpłatna)

"Mateusz Papiernik" 50906333$0$26697$65785112@news.neostrada.pl

Ano, patent fajny - pod jednym warunkiem tak naprawde: ze ma sie w
telefonie klapke od baterii, zeby to nakleic od srodka :> Bo na zewnatrz
to jakos tak... nie podchodzi mi.

Naklejka na komórkę? A nie łatwiej płacić komórk±? :)
Nie tylko płacić komórk± można, ale nawet dogadać się
ze ¶cian± można za pomoc± komórki. :)

Data: 2012-10-31 19:13:18
Autor: Mateusz Papiernik
On 2012-10-31 16:27, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Naklejka na komórkę? A nie łatwiej płacić komórk±? :)
Nie tylko płacić komórk± można, ale nawet dogadać się
ze ¶cian± można za pomoc± komórki. :)

Też czekam aż NFC stanie się norm± - ale to nadal nisza, niestety.

Data: 2012-10-31 23:42:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[mBank] MasterCard Debit Naklejka (bezpłatna)

"Mateusz Papiernik" 50916a3f$0$1301$65785112@news.neostrada.pl

Też czekam aż NFC stanie się norm± - ale to nadal nisza, niestety.

A naklejka nie jest niszowata?

Data: 2012-11-02 18:00:29
Autor: Mateusz Papiernik
On 2012-10-31 23:42, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"Mateusz Papiernik" 50916a3f$0$1301$65785112@news.neostrada.pl

Też czekam aż NFC stanie się norm± - ale to nadal nisza, niestety.

A naklejka nie jest niszowata?

Naklejka nie wymaga wsparcia po stronie telefonu - a terminali
zblizeniowych jest w cholere duzo juz.

Data: 2012-10-30 09:55:42
Autor: Maciek
W dniu 2012-10-29 23:55, Mateusz Papiernik pisze:
[...]
Hmmmm ... jakby Ci to ... no wiesz ... mBank, to taki bank "wirtualny".
Pieniądze możesz wypłacać z konta głównie przez bankomat, ewentualnie
przelew na inne konto. Podobnie jest z wpłatami. Bank ten oferuje
lokaty, konta oszczędnościowe itp. Bank sugerując pozbycie się karty,
jednocześnie sugeruje założenie konta u konkurencji, żeby gotówkę można
było jakoś wyłuskać. Czy to nie jest trochę głupie podejście? :->

Maciek

Data: 2012-10-30 15:30:43
Autor: Piotr Hołda
W dniu wtorek, 30 paĽdziernika 2012 09:55:46 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
> [...]

> w ogole mialo jakiekolwiek znaczenie praktyczne.

Hmmmm ... jakby Ci to ... no wiesz ... mBank, to taki bank "wirtualny".

Pieni±dze możesz wypłacać z konta głównie przez bankomat, ewentualnie

przelew na inne konto. Podobnie jest z wpłatami. Bank ten oferuje

lokaty, konta oszczędno¶ciowe itp. Bank sugeruj±c pozbycie się karty,

jednocze¶nie sugeruje założenie konta u konkurencji, żeby gotówkę można

było jako¶ wyłuskać. Czy to nie jest trochę głupie podej¶cie? :->

Otóż to. Inne banki to rozumiej± i jeszcze daj± jakie¶ bonusy za używanie ich debetówek. Fiskus się przypieprzył do odsetek? To dajmy 0% i bonus za używanie karty. Dzięki temu kasa przeznaczona na zakupy kart± leży na kontach w Millenium a z mBanku wypływa. W każdym razie moja tak robi :)

Data: 2012-10-31 09:30:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[mBank] MasterCard Debit Naklejka (bezpłatna)

"Piotr Hołda" a6feeebe-54bb-45c0-9c1c-a00fbfacff2c@googlegroups.com

[...]

Kasa? Chyba kasiunia... U mnie to zwykle 5 stów -- na dwa razy.
Ale bywa, że mniej. To raczej nie jest wielka kasa.

: a z mBanku wypływa. W każdym razie moja tak robi :)

Data: 2012-10-31 00:34:54
Autor: Mateusz Papiernik
On 2012-10-30 09:55, Maciek wrote:
Hmmmm ... jakby Ci to ... no wiesz ... mBank, to taki bank "wirtualny".

No, wiem... uzywam od poczatku istnienia - zauwazylem ten drobny
szczegol ;) Wychodze z zalozenia, ze bank wirtualny przyjmuje sie jako
swoj bank z dobrodziejstwem inwentarza przy zalozeniu, ze moj profil
korzystania z banku pasuje do tych zalozen.

Gotowke do mBanku wplacalem moze ze dwa razy w zyciu. Z bankomatu
wyplacam tylko jak naprawde musze.

lokaty, konta oszczędnościowe itp. Bank sugerując pozbycie się karty,
jednocześnie sugeruje założenie konta u konkurencji, żeby gotówkę można
było jakoś wyłuskać. Czy to nie jest trochę głupie podejście? :->

No dobra, to jest jakis argument. W ogole mi nie przyszlo do glowy, ze
mozna traktowac mBank jako bank jedynie do produktow
oszczedosciowych/ubezpieczeniowych/jakichkolwiek innych.

Wychodzilem z zalozenia, ze majac bank internetowy "w swoim portfelu"
podstawowym zalozeniem jest, ze transakcje kartowe stanowia istotny
odsetek wszystkich.

Inna rzecz, ze jezeli mBank nie jest podstawowym bankiem (ergo sluzy
jako SFI, eMakler, czy produkty oszczednosciowe), to tak czy owak obok
ma sie inny bank. Ergo karta malo przydatna, bo mozna po prostu zrobic
przelew...

....ale to znowu przy zalozeniu moim, czyli, ze gotowke ogladam tylko
wtedy kiedy mnie do tego zmuszaja, bo dobrowolnie tego nie robie.

Data: 2012-10-31 19:11:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[mBank] MasterCard Debit Naklejka (bezpłatna)

"Mateusz Papiernik" 5090641f$0$26696$65785112@news.neostrada.pl

...ale to znowu przy zalozeniu moim, czyli, ze gotowke ogladam tylko
wtedy kiedy mnie do tego zmuszaja, bo dobrowolnie tego nie robie.

Ja mam wypracowany odruch -- widz±c gotówkę, chcę ja natychmiast
wpłacić na swoje konto...

Data: 2012-10-30 12:35:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[mBank] MasterCard Debit Naklejka (bezpłatna)

"Mateusz Papiernik" 508f0976$0$1295$65785112@news.neostrada.pl

...i znowu narzekanie na oplaty, ktorych nie ma, jesli sie uzywa kart. A
jak sie ich nie uzywa, to po cholere w ogole je miec?

 -- Dlaczego nie zwiedzasz ¶wiata?
 -- Bo nie mam pieniędzy.

 Moja matka ma biuro rachunkowe, ale nie ma klientów.

 Jadę sobie samochodem, choć nie mam paliwa...

Nieużywane karty zazwyczaj oznacza jej uważnie
sporadyczne, nie za¶ nieużywanie stuprocentowe.

Dla ozdoby w portfelu?

Nierzadko co¶ ma warto¶ć tylko dlatego, iż MOŻE być użyte,
choć nie jest używane. Maj±c kredytówkę w kieszeni, pójdę
do sklepu -- choć nic nie kupię (więc i nie użyję tej
karty) być może jednak co¶ ,,wyniosę'' z tego sklepu,
choćby ¶wiadomo¶ć braku tego, na czym mi zależy.

Takoż z telefonem. Gdy nie dzwoni, ale jest w zasięgu,
milczeniem swym mówi, że nikt do mnie nie dobija się?
Nie tylko mówi, że nikt do mnie nie dzwoni, ale także
daje ludziom możliwo¶ć zadzwonienia do mnie.

-=-

,,Posiadanie'' karty to imo żadna inwestycja. Nie chcę
kalkulować aż tak drastycznie -- biorę kartę, więc mogę
jej użyć, dzięki czemu mogę co¶ zyskać... Chcę mieć karty
dla swoistej zabawy, dla przyjemno¶ci życiowej -- a nuż
taka karta się przyda. Czy ja muszę żyć w makabrycznym
stresie? -- gdzie nieużycie karty jest karalne...

No - Ci, ktorym sie chce chrzanic z migracjami z bankow ktore dzialaja
do innych, ktore prawie dzialaja (patrz Twoj wlasny post o Synku wyzej),

Bankozmian jest konieczno¶ci±. :) Gdy przed laty ,,przyzwyczaiłem się''
do PeKaO SA do tego stopnia, iż przyniosłem czyste druki w miejsce
podstawionych mi przez bank kserokopii kserokopii (niemal zupełnie
nieczytelnych) bank odebrał mi prawo do decydowania o moich pieni±dzach
i uznał, że nie ja będę decydował, ale?... Mój ojciec, którego ów bank
okradnie... (uznać uznał, ale nie zdołał zrealizować swego łajdackiego zamiaru)

Aby było jasne -- bank odrzucił moje druki. (mogłem je dać za freeko
w formie ,,czytalnej''/zrozumiałej przez drukarnie, czy dla drukarni)
Opracowanie takowych jest kosztowne, bank nie ma :) szmalu na takowe
opracowania (więc daje Szanownym swym Klientom niemal bezużyteczne, bo
nieczytelne, zamazane ,,kserodruki'') ale mojej bezpłatnej usłużno¶ci
nie przyj±ł i :) kazał mi użyć niemal nieczytelnych ,,kserodruków'',
choć moje druki były dokładn± (z dokładno¶ci± rzędu 0.1 mm) kopi±
tego, co dostałem z banku, ale pozbawion± smug, plam itp. dodatków...

Inne banki (co najmniej z życzliwo¶ci±) przyjmowały moj± nadgorliwo¶ć.
TP SA przyjęła nie tyle z życzliwo¶ci±, co z życzliwym zdumieniem,
delikatnie zauważaj±c, iż mogłaby... kupić te druki ode mnie...
Lub choćby wzi±ć je ode mnie w rozliczeniu... :) Finansowym lub
podobnym do finansowego, na przykład życzliwie traktuj±c jak±¶
moj± potrzebę. :)

[...]

Wiesz... Jeden uczy się nowego interfejsu w czasie 5 sekund,
inny za¶ -- 5 dni... A jeszcze inny umieraj±c z nudów,
ucałuje tego, kto go zmusza do zmiany przyzwyczajeń. :)

Data: 2012-10-30 13:46:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[mBank] MasterCard Debit Naklejka (bezpłatna)

"Eneuel Leszek Ciszewski" k6oeau$t55$1@node1.news.atman.pl

Nieużywane karty zazwyczaj oznacza jej uważnie
sporadyczne, nie za¶ nieużywanie stuprocentowe.

[snem za¶lepiony...]

+ Nieużywanie karty zazwyczaj oznacza jej używanie