Mastercard i PayPal

Data: 2010-12-08 14:41:00
Autor: MarekZ
Mastercard i PayPal
Podobno Mastercard i PayPal odmówili obsługi wszelkich płatno¶ci na rzecz WikiLeaks. To niesłychane, o ile to prawda. Przecież je¶li to prawda to zapinguj±* im na ¶mierć te ich strony w internecie.

*  - upraszczam, ale wiadomo o co chodzi

Data: 2010-12-08 06:05:59
Autor: Bungiel
Mastercard i PayPal
On Dec 8, 2:41 pm, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
Podobno Mastercard i PayPal odm wili obs ugi wszelkich p atno ci na rzecz
WikiLeaks. To nies ychane, o ile to prawda. Przecie je li to prawda to
zapinguj * im na mier te ich strony w internecie.

visa tez, ddosowanie trwa

Data: 2010-12-08 22:26:54
Autor: kashmiri
Mastercard i PayPal
Bungiel <dochtorek@gmail.com> dared to write:
[...]

sprawdzam, ale oba sajty dzialaja :(

Data: 2010-12-08 19:19:41
Autor: neoniusz
Mastercard i PayPal
W dniu 10-12-08 18:26, kashmiri pisze:
[...]

Ani mastercard.com ani paypal.com nie dzialaja od przynajmniej 15.

Data: 2010-12-09 00:32:18
Autor: kashmiri
Mastercard i PayPal
neoniusz <neon@joemonster.org> dared to write:
[...]

U mnie na ten moment paypal.com dziala slicznie, mastercard.com rzeczywiscie ma czopa.

Lacze sie przez brytyjskie proxy, moze ma to cos do rzeczy.

k.

Data: 2010-12-08 11:35:40
Autor: Krzysiek
Mastercard i PayPal
On 8 Gru, 20:32, "kashmiri" <nie...@nigdzie.com> wrote:

U mnie na ten moment paypal.com dziala slicznie, mastercard.com rzeczywiscie ma czopa.

Lacze sie przez brytyjskie proxy, moze ma to cos do rzeczy.

PayPal teraz działa ale wcze¶niej było gorzej.

Data: 2010-12-09 00:41:25
Autor: kashmiri
Mastercard i PayPal
Krzysiek <kl1@o2.pl> dared to write:
[...]

To cóż, czkawk± im się odbiła ta blokada Assange'a. Ciekawe, jaki bilans księgowy tych paru godzin offline.

k.

Data: 2010-12-09 10:11:32
Autor: MarekZ
Mastercard i PayPal
Użytkownik "kashmiri" <nie.ma@nigdzie.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:idon11$qb5$1@news.onet.pl...

To cóż, czkawk± im się odbiła ta blokada Assange'a. Ciekawe, jaki bilans księgowy tych paru godzin offline.

Za krótko to niestety trwało. Większo¶ć transakcji, szczególnie przez PayPal została zapewne tylko opóĽniona. Gdyby skuteczna blokada trwała tak ze 3-4 dni, to byłby konkretny, bolesny efekt finansowy. Może by im się odechciało być na zawołanie Obrońców ¦wiata.

Data: 2010-12-09 09:32:59
Autor: xbartx
Mastercard i PayPal
Dnia Thu, 09 Dec 2010 10:11:32 +0100, MarekZ napisał(a):

Za krótko to niestety trwało. Większość transakcji, szczególnie przez
PayPal została zapewne tylko opóźniona. Gdyby skuteczna blokada trwała
tak ze 3-4 dni, to byłby konkretny, bolesny efekt finansowy. Może by im
się odechciało być na zawołanie Obrońców Świata.

No straty mogły by zaboleć ale i tak by to pewnie niewiele zmieniło. Zresztą PP potrafi blokować konta z o wiele bardziej błahych powodów, więc akurat tutaj to w ogóle nie ma się co dziwić. Najsmutniejsze jest to, że bez żadnego wyroku sądu, bez niczego, Kapitan America powiedział, że winny to winny i nie ma co dyskutować. Dobrze, że nie uznali go terrorystą, bo już by było po nim. Dokąd my (jako cywilizacja) zmierzamy?

--
xbartx

Data: 2010-12-09 11:07:38
Autor: MarekZ
Mastercard i PayPal
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:idq7ob$12k$3@inews.gazeta.pl...

[...]

Dziwi mnie niepomiernie ta dyspozycyjność i żarliwość organizacji płatniczych w wypełnianiu zaleceń i lizaniu dupy Obrońcy Narodów. Cóż w końcu USA może zrobić Visie czy MC? Albo co Visa czy MC może zyskać po tym jakie działania podjęli? Jeśli pierwszy uległ, drugi też musiał, to jest jasne, bo nie chciał ryzykować asymetrii w traktowaniu, ale dziwi mnie ta gorliwość. W końcu raczej można by oczekiwać, że mogłoby to marketingowo zostać wykorzystane do pokazania (mniej lub bardziej pozornej) "niezależności" organizacji od widzimisię przeróżnych rządów. A tu masz babo placek!

A już szczególnie zabawne jest, że American Express się chyba nie przyłączyło. JCB to wiadomo, że ma to wszystko zapewne gdzieś. DC chyba już kompletnie utraciło samodzielność.

Ja tam czekam aż Chiny zauważą tę działkę i pojawi się na rynku jakiś chiński operator o zasięgu globalnym. Z tą kasą co mają w amerykańskich obligacjach spokojnie mogą podjąć walkę z Visą i MC, o ile tylko jakiemuś chińskiemu politykowi pomysł się spodoba. 10 latek i podział rynku może być kompletnie inny niż dziś.

Data: 2010-12-09 11:26:37
Autor: Kamil Jońca
Mastercard i PayPal
"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> writes:

[...]
ile tylko jakiemu¶ chińskiemu politykowi pomysł się spodoba. 10 latek
i podział rynku może być kompletnie inny niż dzi¶.

Jakie 10 :)

KJ

Uwolnić słonia !!!

Data: 2010-12-09 12:02:13
Autor: yoss
Mastercard i PayPal

Użytkownik "Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:8739q7xmw2.fsfalfa.kjonca...
[...]

a musicie mnie straszyć tak przed ¶więtami? ;P

yossarian

Data: 2010-12-09 12:06:22
Autor: xbartx
Mastercard i PayPal
Dnia Thu, 09 Dec 2010 11:07:38 +0100, MarekZ napisał(a):

[...]

MoĹĽe dlatego:

"Jak na ironie, opublikowane dzisiaj przez Wikileaks tajne depesze dotyczą lobbingu MasterCard, Visy i pomocy od rządu U.S.A ze względu na nowe prawo płatnicze w Rosji."

<http://niebezpiecznik.pl/post/zalozyciel-wikileaks-aresztowany-konta-
zablokowane-ddostrwa/#more-3319>

Jeżeli to prawdą to nie masz się już co dziwować Marku. Wychodzi na to, że teraz każdy z każdym ma powiązania i to wszystko to jedna wielka sitwa, niestety. Nam zostają tylko pozory i raczej nadzieja, że jest inaczej.

--
xbartx

Data: 2010-12-10 10:36:42
Autor: xbartx
Mastercard i PayPal

I jeszcze:

<http://www.heise-online.pl/newsticker/news/item/Nobel-dla-Assange-
a-1150407.html>

-- -- -- -- -- -
W informacjach umieszczanych na Twitterze oprócz doniesień o blokadach kont działacze wskazują także, że WikiLeaks opublikowała kolejne tajne depesze amerykańskiej dyplomacji. Z jednego z dokumentów wynika, że na początku ubiegłego roku ambasada Stanów Zjednoczonych w Moskwie zaangażowała się w sprawy wspomnianych operatorów kart płatniczych, kiedy w wyniku nowelizacji prawa w Rosji amerykańskim firmom groziła ekonomiczna dyskryminacja. W piśmie gabinet Baracka Obamy został wezwany do wywarcia wpływu na rosyjskich partnerów, aby "zmienili treść projektu ustawy w celu zagwarantowania, że amerykańskie firmy finansowe nie poniosą strat".
-- -- -- -- -- -

--
xbartx

Data: 2010-12-09 19:28:56
Autor: Paweł
Mastercard i PayPal
MarekZ wrote:

[...]

ujawnienie panstwowej informacji poufnej, tajnej, czy scisle tajnej
jest zapewne w wiekoszosci kodeksow karnych odpowiednim wykroczeniem,
lub przestepstwem i z tego tez tytulu zapewne paypal/mc/visa zablokowaly
konta podmiotowi, ktory zlamal prawo.

jesli juz ktos *poczul* misje, to mogl to zrobic od razu przez
przez rozproszony i szyfrowany http://freenetproject.org/whatis.html

Data: 2010-12-09 19:37:58
Autor: Kamil Jońca
Mastercard i PayPal
Paweł <root@127.0.0.1> writes:

MarekZ wrote:

[...]

Dziwi mnie niepomiernie ta dyspozycyjno¶ć i żarliwo¶ć organizacji
[...]

Tzn. jakie prawo złamało Wikileaks? Bo, że Bradley Manning, to nie ulega
dyskusji. Ale Wikileaks? A je¶li jest paragraf na wikileaks, to dlaczego
nie zaprzestali rozliczeń dla gazet które rewelacje z WL publikuj±?

KJ

COBOL:
        Completely Over and Beyond reason Or Logic.

Data: 2010-12-09 20:00:54
Autor: Paweł
Mastercard i PayPal
Kamil Jońca wrote:

Paweł <root@127.0.0.1> writes:

MarekZ wrote:

[...]

[...]

nie wiem co laczy Bradley-a z WikiLeaks, ale w polskim KK jest art. 18,
paragraf 3 jest dosc szeroki i z niego (w zaleznosci od udowdnionych
powiazan) mozna by WikiLeaks oskarzyc.

Data: 2010-12-09 11:45:00
Autor: Clegan
Mastercard i PayPal
On 9 Gru, 20:00, Paweł <r...@127.0.0.1> wrote:

nie wiem co laczy Bradley-a z WikiLeaks, ale w polskim KK jest art. 18,
paragraf 3 jest dosc szeroki i z niego (w zaleznosci od udowdnionych
powiazan) mozna by WikiLeaks oskarzyc.
Art. 18 § 3 kk dotyczy pomocnictwa - działanie WL w żadnym wypadku nie
podpada pod ten przepis -  pomoc w kopiowaniu tajnych dokumentów a ich
publikacja to dwie rożne rzeczy. Inaczej każdy dziennikarz ¶ledczy
siedziałby już w więzieniu - a także redaktorzy naczelni gazet, że o
tv i portalach nie wspomnę.

Data: 2010-12-09 22:23:56
Autor: Paweł
Mastercard i PayPal
Clegan wrote:

[...]

my nie wiemy, czy WL (nie)pomagalo i ewentualnie w jakim zakresie.

"§ 3. Odpowiada za pomocnictwo, kto w zamiarze, aby inna osoba dokonała
 czynu zabronionego, swoim zachowaniem uĹ‚atwia jego popeĹ‚nienie,
 udzielajÄ…c rady lub informacji; odpowiada za pomocnictwo takĹĽe ten,
 kto wbrew prawnemu, szczegĂłlnemu obowiÄ…zkowi niedopuszczenia
 do popeĹ‚nienia czynu zabronionego swoim zaniechaniem uĹ‚atwia innej
 osobie jego popeĹ‚nienie."

dostarczyc narzedzie, srodek przewozu, rade, informacje, to dosc szerokie
pole do popisu w naszym KK, a jak wyglada amerykanskie prawo karne
w tej materii to nie mam pojecia.

pomoc w kopiowaniu tajnych dokumentĂłw a ich publikacja
to dwie roĹĽnerzeczy.

http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/315708,sn_za_ujawnianie_tajemnic_scigac_tez_dziennikarzy_nie_tylko_urzednikow.html

Data: 2010-12-09 13:40:21
Autor: Clegan
Mastercard i PayPal
On 9 Gru, 22:23, Paweł <r...@127.0.0.1> wrote:

my nie wiemy, czy WL (nie)pomagalo i ewentualnie w jakim zakresie.
Ale mowa jest o publikowaniu a nie o pomocnictwie. Nie ten przepis.

http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/315708,sn_za_ujawnianie_tajemni...
Tak - tylko dowcip polega na tym, iż prokuratura takie sprawy umarza
albo odmawia wszczęcia postępowania [i zreszt± słusznie]. To
orzeczenie idzie dokładnie w odwrotnym kierunku niż orzecznictwo s±dów
zagranicznych, bo praktycznie uniemożliwia dziennikarzom pracę.
Zreszt± wystarczy popatrzeć na same WL - prokuratura amerykańska nie
oskarżyła nikogo z WL o żadne przestępstwo, to Szwedzi ¶cigaj± jedn±
osobę [a nie całe WL] pod zarzutem gwałtu. Po prostu w cywilizowanym
¶wiecie publikowanie takich informacji nie jest karalne - zreszt±
dokumenty z WL były udostępniane na witrynach wielu gazet i jako¶
nikomu do głowy nie przyszło ¶ciganie tych dziennikarzy.

Data: 2010-12-09 13:41:33
Autor: Clegan
Mastercard i PayPal
On 9 Gru, 22:23, Paweł <r...@127.0.0.1> wrote:

> pomoc w kopiowaniu tajnych dokumentów a ich publikacja
> to dwie rożnerzeczy.

http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/315708,sn_za_ujawnianie_tajemni...
P.S. Jak możesz przeczytać w tym artykule art. 18 § 3 kk nie ma tu
zastosowania.

Data: 2010-12-09 20:48:40
Autor: Kamil Jońca
Mastercard i PayPal
Paweł <root@127.0.0.1> writes:

Kamil Jońca wrote:

Paweł <root@127.0.0.1> writes:

MarekZ wrote:

[...]

[...]

Tam jest o ułatwianiu je¶li dobrze widzę. O ile znam sposób działania
WL, to trudno mówić o ułatwianiu kopiowania płytek przez Manninga.

KJ

"#define QUESTION ((bb) || !(bb))" - Shakespeare.

Data: 2010-12-09 21:47:38
Autor: xbartx
Mastercard i PayPal
Dnia Thu, 09 Dec 2010 20:00:54 +0100, Paweł napisał(a):

nie wiem co laczy Bradley-a z WikiLeaks, ale w polskim KK jest art. 18,
paragraf 3 jest dosc szeroki i z niego (w zaleznosci od udowdnionych
powiazan) mozna by WikiLeaks oskarzyc.

Ja tam się w prawie za bardzo nie wyznaje, ale tak na zdrowy rozsądek to tak. Ujawniono poufne papiery rządu USA ale WL ich nie wykradło ani nie pomagało ono je tylko opublikowało. A tak w ogóle to ludzie z WL są zobowiązani do przestrzegania tajemnicy państwowej USA? Przecież ścigany teraz Julian Assange nawet nie jest obywatelem USA a tym bardziej pracownikiem ich administracji, więc jak może łamać prawo pod które nie podlega i do którego nie jest w żaden sposób zobowiązany? Gazety, które opublikowały i publikują są oczywiście już kompletnie niewinne a robią dokładnie to samo tylko są jakby kolejny pośrednikiem ale robią dokładnie to samo co zrobiło WL.
A tak w ogóle gdzieś mi się obiło o uszy, że do tych danych ma dostęp 3 mln osób jak nie lepiej czyli to jest coś około 1% ludności w USA, więc o czym my tutaj w ogóle mówimy o jakich wielkich tajemnicach? Już pomijam fakt, że jakiś szeregowiec Bradley (może to nasz kolega grupowicz, który ucichł już jakiś czas temu he he) z okopu w Iraku sobie te dane na pendrive skopiował.

Data: 2010-12-11 15:56:51
Autor: kashmiri
Mastercard i PayPal
xbartx <bart@hashzero.net> dared to write:
/.../
Już pomijam fakt, że jakiś szeregowiec Bradley (może to nasz kolega grupowicz, który ucichł już jakiś czas temu he he) z okopu w Iraku sobie te dane na pendrive skopiował.

Hehe, jak znam ĹĽycie to na pewno on ;).

k.

Data: 2010-12-14 12:14:13
Autor: Jarek Andrzejewski
Mastercard i PayPal
On Thu, 09 Dec 2010 19:28:56 +0100, Paweł <root@127.0.0.1> wrote:

[...]

Assgne nie podlega prawu USA, a poza tym w żaden sposób nie był
zobowi±zany do zachowania tych informacji w tajemnicy.
Bradley Manning, który był zobowi±zany już siedzi
(http://pl.wikipedia.org/wiki/Bradley_Manning).

http://zabka.pinger.pl/m/512530 - wybierz sobie co¶ i sam się ukarz
zgodnie z prawem USA :-)

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-12-08 10:59:38
Autor: Krzysiek
Mastercard i PayPal
On 8 Gru, 14:41, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
Podobno Mastercard i PayPal odm wili obs ugi wszelkich p atno ci na rzecz
WikiLeaks.

Widać boj± się igrać z rz±dem USA

Data: 2010-12-08 11:41:22
Autor: Bungiel
Mastercard i PayPal
On Dec 8, 7:59 pm, Krzysiek <k...@o2.pl> wrote:
On 8 Gru, 14:41, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

> Podobno Mastercard i PayPal odm wili obs ugi wszelkich p atno ci na rzecz
> WikiLeaks.

Widać boj± się igrać z rz±dem USA

Koles z paypala juz oswiadczyl, ze dostali piekny liscik z
departamentu stanu z informacja, ze (ostatnie?) dzialania Wikileaks sa
nielegalne, na co odpowiednia komorka paypala zareagowala niezwlocznie
zawieszajac konto. Juz nie trzeba niczego udowadniac w sadach,
wystarczy oswiadczenie z gory :) Mastercard chyba tez dostal podobnie
cieply list. Visa nie wiem, ale smiem podejrzewac, ze sytuacja
analogiczna.

Data: 2010-12-09 00:44:55
Autor: kashmiri
Mastercard i PayPal
[...]

A nie mog± sobie otworzyć konta w takim banku w PL i dodatkowo skorzystać z dajmy na to dotpay-a? W Polsce chyba nie s± przestępcami, a do otwarcia konta nie trzeba być rezydentem.

Alternatywnie, brytyjski Neteller.com też ma bramkę, a z Amerykanami się nie lubi±. Brytyjski Moneybookers podobnie, do tego udostępnia bramkę KK.

k.

Data: 2010-12-08 11:53:34
Autor: Bungiel
Mastercard i PayPal
On Dec 8, 8:44 pm, "kashmiri" <nie...@nigdzie.com> wrote:

[...]

No maja konto w banku w Islandii + jakas fundacja w Niemczech, wiec
mozna slac przelewy. O ile wiem to nigdzie nie sa przestepcami, ale
wracajac do Polski - wystarczylby pewnie jeden telefon z bialego
domu :)
Monebookers zawiesil im konto duzo wczesniej - conajmniej kilka
miesiecy temu.

Data: 2010-12-09 01:27:13
Autor: kashmiri
Mastercard i PayPal
[...]

Tja, u nas dalej nie mówi± po angielsku. Do tego nad Wisł± nie boj± się rz±du tak, jak w USA.

Monebookers zawiesil im konto duzo wczesniej - conajmniej kilka
miesiecy temu.

Nie wiedziałem. Podali, na jakiej podstawie?

Data: 2010-12-08 13:04:44
Autor: Bungiel
Mastercard i PayPal
On Dec 8, 9:27 pm, "kashmiri" <nie...@nigdzie.com> wrote:

> Monebookers zawiesil im konto duzo wczesniej - conajmniej kilka
> miesiecy temu.

Nie wiedziałem. Podali, na jakiej podstawie?

http://www.guardian.co.uk/media/2010/oct/14/wikileaks-says-funding-is-blocked

W sumie to nie az tak dawno temu jak mi sie zdawalo

Data: 2010-12-08 23:11:46
Autor: xbartx
Mastercard i PayPal
Dnia Thu, 09 Dec 2010 01:27:13 +0500, kashmiri napisał(a):

Tja, u nas dalej nie mówią po angielsku. Do tego nad Wisłą nie boją się
rzÄ…du tak, jak w USA.

Ale u nas to prawdopodobnie by nawet nie musieli dzwonić, bo my sami z siebie byśmy postąpili jedynie słusznie i jak trzeba, niestety.

Data: 2010-12-09 23:39:19
Autor: JanKo
Mastercard i PayPal
Agent kashmiri nadaje:
Tja, u nas dalej nie mówi± po angielsku. Do tego nad Wisł± nie boj±
się rz±du tak, jak w USA.

informacja rekomendowana przez Zwi±zek Banków Polskich.
"w zwi±zku z dokonywaniem międzynarodowych transferów pieniężnych za
po¶rednictwem SWIFT, dostęp do danych osobowych może mieć administracja
rz±dowa Stanów Zjednoczonych. Dokonana zmiana jest zgodna ze
stanowiskiem Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych"

Data: 2010-12-11 15:57:55
Autor: kashmiri
Mastercard i PayPal
JanKo <bez@maila.tu> dared to write:
Agent kashmiri nadaje:
[...]

A z kiedy ta informacja? Bo co¶ na pocz±tku 2010 r. PE nie wyraził zgody na kontunuowanie tej "wymiany danych".

Data: 2010-12-08 22:07:32
Autor: news.neostrada.pl
Mastercard i PayPal

Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ido0um$m4l$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Powoli zaczynaj± przechodzić na Bitcoin tak jak więszko¶ć tego typu instytucji.

Data: 2010-12-09 03:07:16
Autor: kashmiri
Mastercard i PayPal
news.neostrada.pl <melasek@wp.pl> dared to write:

[...]

Co ty wymy¶lasz. Od kiedy organizacje pozarz±dowe używaj± BitCoin?

Prędzej fundusze będ± przesyłane przez konta "organizacji współpracuj±cych" albo banków na Bermudach. Nawet wiele banków szwajcarskich wcale by się nie obraziło na tę kasę - tylko trzeba podawać prawdziwe dane przy zakładaniu konta.

k.

Data: 2010-12-08 23:24:15
Autor: Kamil Jońca
Mastercard i PayPal
"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> writes:

Podobno Mastercard i PayPal odmówili obsługi wszelkich płatno¶ci na

Paypal - rozumiem?
Ale MC - jak w zasadzie mógł odmówić (technicznie)

KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
Anyone can make an omelet with eggs.  The trick is to make one with none.

Data: 2010-12-09 10:07:57
Autor: MarekZ
Mastercard i PayPal
Użytkownik "Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:87ipz352eo.fsf@alfa.kjonca...

Paypal - rozumiem?
Ale MC - jak w zasadzie mógł odmówić (technicznie)

Przez brak przesyłania transakcji do rozliczenia wystawcom kart?

Data: 2010-12-09 10:24:27
Autor: Kamil Jońca
Mastercard i PayPal
[...]

No tak, zastanawiałem się, dlaczego aktywna była możliwo¶ć wpłaty na
http://213.251.145.96/support.html
ale teraz przekierowuje na:

http://www.datacell.com/news.php

KJ