Mastercard vs. Mastercard Debit

Data: 2010-01-29 20:48:10
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
Czy mądrzy ludzie mogą mnie oświecić i wyjaśnić czy się różni jedno
ustrojstwo od drugiego?
Czy MC Debit to odpowiednik VE? Jeżeli tak to po jakiego grzyba trzymają
jeszcze Maestro? - dla tych co nigdy w necie nie będą płacili czy jak?
I jeszcze jedna kwestia - jeżeli w pewnym zachodnim kraju (załóżmy, że jest
to np. Francja bądź Włochy, może być nawet UK ;) - zależy kto co lubi) mamy
sklepik na którego szybce znajdują się tylko dwa znaczki - Visy i Mastercard
(beż znaczków VE, Maestro itp. jak ma to miejsce w Polsce) to czy MC Debit
zapłacimy w nim za towar/usługę?

Pozdrawiam.

Data: 2010-01-29 21:54:49
Autor: Krzysztof Halasa
"Valdi" <Valdi@valdi.pl> writes:

Czy mądrzy ludzie mogą mnie oświecić i wyjaśnić czy się różni jedno
ustrojstwo od drugiego?

Tym czym VISA od VISA debit.

Czy MC Debit to odpowiednik VE?

Lepszym odpowiednikiem VE bylaby MC electronic. MC debit moze byc
zarowna karta "classic" jak i "electronic".

[...]
(beĹź znaczkĂłw VE, Maestro itp. jak ma to miejsce w Polsce) to czy MC Debit
zapłacimy w nim za towar/usługę?

Powinno tak byc, chyba ze znaczki klamia.

Swoja droga, jesli mamy znaczki VISA i MC, to prawie zawsze powinno sie
takze udac zaplacic VE oraz MCe. No chyba ze to samolot itd, albo jesli
terminal jest tak ustawiony "bez powodu", no i sa jeszcze zelazka.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-01-29 21:40:50
Autor: Grzegorz S
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:
"Valdi" <Valdi@valdi.pl> writes:

> Czy mądrzy ludzie mogą mnie oświecić i wyjaśnić czy się różni jedno
> ustrojstwo od drugiego?

Tym czym VISA od VISA debit.

czyli czym? :-)

--
gs

Data: 2010-01-29 22:53:39
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"Grzegorz S" news:nT6l29igI8arNca3.gs20787akson.sgh.waw.pl

> Tym czym VISA od VISA debit.

czyli czym? :-)

Nazwą i tak jak podejrzewam dochodzi chyba tutaj kwestia szeroko pojętej
"wypukłości", która np. umożliwi nam płacenie plastikiem na promach,
samolotach itp. To taka hybrydka zwykłej debetówki z funkcją kredytówki - w
moim odczuciu.

Data: 2010-01-30 14:39:58
Autor: Krzysztof Halasa
"Valdi" <Valdi@valdi.pl> writes:

> [...]

"wypukłości", która np. umożliwi nam płacenie plastikiem na promach,
samolotach itp. To taka hybrydka zwykłej debetówki z funkcją kredytówki - w

Oczywiscie nie mialem na mysli zadnej konkretnej "VISA Debit". VISA
debit = karta wydana w ramach VISA (a nie np. MC albo innego AMEX itd),
bedaca karta "debit" (czyli nie charge, nie kredytowa, a wiec klient
placi wlasnymi pieniedzmi).

VISA debit moze byc plaska lub wypukla. Niezaleznie od wikipedii moze
sie nazywac electronem i goldem, moze miec jedna z (przynajmniej) 3
flag, moze miec logo lub nie, mozna nia placic w sieci itd. lub nie,
moze pozwalac na transakcje offline lub nie, moze wymagac PINu lub nie.

VISA = kazda karta wydana w ramach VISA.

Podobnie z MC debit i MC w ogole.

Maestro mialy kiedys powymierac.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-01-30 16:14:22
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"Krzysztof Halasa" news:m3636jlnip.fsfintrepid.localdomain

[...]

Pięknie. Kawka na ławkę i w końcu wiem czym się to je :)

Podobnie z MC debit i MC w ogole.

To juĹź jest dla mnie jasne

Maestro mialy kiedys powymierac.

Póki co cały czas są... można jednak przypuszczać, że w związku z
pojawieniem się MC Debit kiedyś one znikną...

Data: 2010-01-30 17:10:12
Autor: m1ch4l.j
On 30 Sty, 16:14, "Valdi" <Va...@valdi.pl> wrote:

Póki co cały czas są... można jednak przypuszczać, że w związku z
pojawieniem się MC Debit kiedyś one znikną...

No bo ja wiem? A te reklamy: "Maestro - gotówka nowej generacji"? Były
całkiem niedawno. Chyba tylko idiota inwestowałby pieniądze w
spopularyzowanie produktu, który wkrótce ma dokonać żywota?

Data: 2010-01-31 08:19:24
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"m1ch4l.j"

No bo ja wiem? A te reklamy: "Maestro - gotówka nowej generacji"? Były
całkiem niedawno. Chyba tylko idiota inwestowałby pieniądze w
spopularyzowanie produktu, który wkrótce ma dokonać żywota?

IMHO polityka Visy jak i MC jest głupia, przynajmniej ja jej nie pojmuję.
Zamiast stworzyć np. dwie marki kart w każdym systemie to mnożą je
niewiadomo po co. Po stronie Visy - VE, Visa Debit, Visa Classic itp., po
stronie MC - Maestro, MC Electronic, MC Debit... Kretynizm.

Data: 2010-01-31 11:11:06
Autor: corner

Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomości news:hk3b01$o9l$1news.interia.pl...

[...]

VISA ostatnio zunifikowała swoje marki. Nie ma już przecież Electron i Classic.

Data: 2010-01-31 11:26:02
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"corner" news:hk3l5c$md1$1mx1.internetia.pl

VISA ostatnio zunifikowała swoje marki. Nie ma już przecież Electron i
Classic.

A co jest?

Data: 2010-01-31 11:32:49
Autor: corner
Mastercard vs. Mastercard Debit

Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomości news:hk3k9k$u2q$1news.interia.pl...

A co jest?

Karta VISA po prostu. Inna sprawa, że są jeszcze m.in. PayWave'y, V-Paye i cośtam jeszcze.

Data: 2010-01-31 11:40:27
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"corner" news:hk3me3$9sp$1mx1.internetia.pl

Karta VISA po prostu. Inna sprawa, że są jeszcze m.in. PayWave'y, V-Paye i
cośtam jeszcze.

jeżeli piszesz, że Visa ujednoliciła swoje marki, to jak wyjaśnisz mi fakt,
że VE są nadal dostępne w ofertach banków i aby było fajniej nadal są
wydawane?

Data: 2010-01-31 11:42:27
Autor: corner

Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomości news:hk3l53$dnh$2news.interia.pl...

jeżeli piszesz, że Visa ujednoliciła swoje marki, to jak wyjaśnisz mi fakt,
że VE są nadal dostępne w ofertach banków i aby było fajniej nadal są
wydawane?

Ups, może coś przegapiłem. W którym banku są jeszcze wydawane?

Data: 2010-01-31 12:28:21
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"corner" news:hk3n05$jrb$1mx1.internetia.pl

> [...]
> wydawane?

Ups, może coś przegapiłem. W którym banku są jeszcze wydawane?

Pytasz się poważnie, czy jaja sobie robisz? :)
Zakładam, że to pierwsze a więc wymienię banki, które jako pierwsze
przychodzą mi na myśl
1. mBank
2. Multibank
3. DB
4. BZ WBK
5. Nordea
6. Getin
7. Eurobank
9. ING
10. PKO BP
11. lukas
12. allianz bank
13. itp.

Skoki wydają elektronki, rzesza banków spółdzielczych itp.

No więc jak to jest z tym ujednolicaniem marek w ramach Visy? ;)

PS.
Czy tobie nie pomyliło się przypadkiem ujednolicenie głównego logo Visy z
modyfikacją (której IMHO nie było) ich marek.

Data: 2010-01-31 12:59:53
Autor: corner

Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomości news:hk3oia$b4e$1news.interia.pl...

Czy tobie nie pomyliło się przypadkiem ujednolicenie głównego logo Visy z
modyfikacją (której IMHO nie było) ich marek.

Całkiem możliwe. Ale w związku ze zmianą logo, w tej chwili mało który klient wie co ma w portfelu. Marka VISA Electron jako taka przestaje istnieć w świadomości klientów.

Data: 2010-01-31 05:28:57
Autor: fajnychlopak
[...]

Zmiana logo to zmiana logo i nic więcej. Marka Visa Electron w dalszym
ciągu istnieje. Proszę oto dowód:

http://www.visaeurope.com/personal/choosing/thevisacardrange.jsp

Oficjalna strona VISY.

Skąd w ogóle ten pomysł że VISA Electron to przeszłość?

pozdr

Data: 2010-01-31 14:55:22
Autor: corner

Użytkownik "fajnychlopak" <goodmusician@gmail.com> napisał w wiadomości news:79cb4cdb-6208-4dbf-b2e1-37740925a8bfb36g2000yqn.googlegroups.com...

Skąd w ogóle ten pomysł że VISA Electron to przeszłość?

Oj, bo kiedyś VISA Electron miała swoje własne logo, zupełnie inne od VISY Classic, w ogóle te karty były inaczej komunikowane.

Data: 2010-01-31 15:01:31
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"corner" news:hk429s$3dq$1mx1.internetia.pl

> Skąd w ogóle ten pomysł że VISA Electron to przeszłość?

Oj, bo kiedyś VISA Electron miała swoje własne logo, zupełnie inne od VISY
Classic, w ogóle te karty były inaczej komunikowane.

Loga zostały ujednolicenie. W przypadku VE wyjątkiem jest dopisek, że dany
plastik jest właśnie ów elektronem.

Przeczytaj i popatrz sobie dodatkowo na zdjęcia zamieszczone pod poniższym
linkiem:
http://www.visaeurope.com/merchant/handlingvisapayments/facetoface/recognisingvalidcards/recognisingelectroncards.jsp

Data: 2010-01-31 17:24:45
Autor: Krzysztof Halasa
"corner" <cornerTOJESTZBEDNE@interia.TOTEZpl> writes:

Oj, bo kiedyś VISA Electron miała swoje własne logo,

Zeby tylko jedno.

Ale podzial jest IMHO prosty i zrozumialy:

- VC kredytowa dla klientow, ktorym mozemy dac limit kredytowy (ich
  liczba zmniejszyla sie po "kryzysie"), i ktorzy chca tego.
- VC "debit" dla klientow, ktorym mozemy dac karte offlinowa (roznica
  wobec VE minimalna, glownie wynikajaca z lokalizacji), czesto kiedys
  dostawali KK, a teraz juz nie moga jej miec
- VE jako karta plaska, dla klientow, ktorym w ogole nie mozna nijak
  zaufac, nawet jesli ryzyko jest minimalne (juz wiemy co mysla
  o klientach niektore banki)

Dokladnie tak samo w MC, jedynie Maestro jest wyjatkiem.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-01-31 15:03:16
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"fajnychlopak"

Skąd w ogóle ten pomysł że VISA Electron to przeszłość?

sam pragnę to wiedzieć...

Data: 2010-01-31 14:59:16
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"corner" news:hk3rhb$6vq$1mx1.internetia.pl

Całkiem możliwe. Ale w związku ze zmianą logo, w tej chwili mało który
klient wie co ma w portfelu. Marka VISA Electron jako taka przestaje
istnieć
w świadomości klientów.

Mam do ciebie następujące pytania:
1. masz jakieś wyniki badań, które dobitnie pokazują że klienci nie wiedzą
jakiego rodzaju noszą karty w portfelu?
2. skąd wziąłeś tezę, że VE jako tako przestaje istnieć w świadomości
klientów?

Proszę o konkrety, a nie luźne rzucanie hasełek jak to miało miejsce w
przypadku twoich ostatnich postów.

Data: 2010-01-31 16:10:22
Autor: corner

Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomości news:hk410b$ufi$3news.interia.pl...

Mam do ciebie następujące pytania:
1. masz jakieś wyniki badań, które dobitnie pokazują że klienci nie wiedzą
jakiego rodzaju noszą karty w portfelu?

Własne obserwacje. Naprawdę wierzysz, że klienci dokładnie wiedzą jaką kartę i jakiego rodzaju posiadają w portfelu? Spytaj o to statystycznego posiadacza karty PKO Expres.

2. skąd wziąłeś tezę, że VE jako tako przestaje istnieć w świadomości
klientów?

Tak, to jest teza. Chyba nie zaprzeczysz, że teraz jest trudniej odróżnić te dwie marki niż kiedyś. Poza tym ten dopisek ELECTRON chyba nie jest obowiązkowy, bo na części kart go nie ma.

Proszę o konkrety, a nie luźne rzucanie hasełek jak to miało miejsce w
przypadku twoich ostatnich postów.

Przyznaję (co zresztą już wcześniej zrobiłem), że ze zmiany logo VISA wyciągnąłem błędny wniosek o zmianie marek. Ale uważam, że ta zmiana nie była tylko dla zmiany, tylko VISA faktycznie chciała upodobnić do siebie te dwie marki.

Data: 2010-01-31 16:24:25
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"corner" news:hk46mh$7sr$1mx1.internetia.pl

> [...]

kartę
i jakiego rodzaju posiadają w portfelu? Spytaj o to statystycznego

W moim otoczeniu tak - po za tym nie traktował bym PKO jak wykładni całego
rynku bo... bo to znacznie wypacza jego obraz.

> [...]
> klientów?

Tak, to jest teza. Chyba nie zaprzeczysz, że teraz jest trudniej odróżnić

Zaprzeczę. Zmieniło się tylko logo i nic po za tym. Karty (classic, VE)
funkcjonują tak jak funkcjonowały. Zmiana jaka zaszła w Visię mogę porównać
do tego, że wcześniej miałem kartę w czerwone kropki a teraz mam kartę w
czerwone kwadraty - nic po za tym się nie zmieniło.
Tam gdzie niemogłeś płacić VE nadal nie możesz pomimo zmiany logo.

Poza tym ten dopisek ELECTRON chyba nie jest
obowiązkowy, bo na części kart go nie ma.

Bo część kart nie jest electronami - to chyba powinno być logiczne.

[...]

Zmiana miała na celu ujednolicenie znaku firmowego Visa - nie doszukuj się w
tym tzw. drugiego dna. Tak jak napisałem wyżej, wszystkie rodzaje kart
dostępnych w portfolio Visy zachowały swoją funkcjonalność pomimo zmiany
znaku omawianej organizacji płatniczej.

Pozdrawiam.

Data: 2010-01-31 17:07:26
Autor: corner

Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomości news:hk45us$nv7$1news.interia.pl...

W moim otoczeniu tak - po za tym nie traktował bym PKO jak wykładni całego
rynku bo... bo to znacznie wypacza jego obraz.

No nie wiem. PKO BP to jednak lwia część rynku, może nie w pełni reprezentacyjna, ale na pewno bardziej niż "twoje otoczenie". Ludzie mają po prostu "kartę bankomatową", w porywach "kartę płatniczą". Na pewno część potrafi bez zająknięcia stwierdzić, że mają na pewno VISA Electron rozliczaną w dolarach, ale większość na pewno nie.

[...]

No dobrze. Ale przecież obecnie nie ma dużej różnicy w fukcjonalnościach tych kart. Wiem, wiem. Zaraz możesz wyciągnąć jakieś przypadki typu imprinter na stacji kosmicznej, ale dotyczą one stosunkowo wąskiej grupy użytkowników.

Dużą częścią VE można płacić w Internecie, duża część VC i tak jest zawsze autoryzowana.

Poza tym ten dopisek ELECTRON chyba nie jest
obowiązkowy, bo na części kart go nie ma.

Bo część kart nie jest electronami - to chyba powinno być logiczne.

Czyli jest jeszcze jakiś twór pomiędzy Electronem, a Classic?
http://prnews.pl/m/upload/VS-1.jpg
http://www.kredytbank.pl/klienci_indywidualni/karty_do_ekstrakonta/Visa_Electron/

[...]

Marka a funkcjonalność to dwie różne kwestie.

Data: 2010-01-31 19:19:48
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"corner" news:hk4a1g$a61$1mx1.internetia.pl

[...]

Nie na stacji kosmicznej ale choć by kilka kilometrów po zachodniej stronie
Odry. Niemców za stacje kosmiczną (chyba, że pod względem pozytywów na tle
Polski) uznać raczej nie można.

Dużą częścią VE można płacić w Internecie, duża część VC i tak jest zawsze
autoryzowana.

No i co w związku z tym bo nie łapię?

Czyli jest jeszcze jakiś twór pomiędzy Electronem, a Classic?
http://prnews.pl/m/upload/VS-1.jpg

http://www.kredytbank.pl/klienci_indywidualni/karty_do_ekstrakonta/Visa_Electron/

Nie to też są electrony - nie mają napisu ale działają tak jak ww. karty
(kwestia braku tzw. "wypukłości"). W żelazku nimi nie zapłacisz, transakcja
zawsze musi iść online. Jakiś czas temu np. getin takie karty wydawał. W
mBanku trafiły się również karty bez napisu electron.

Jaśniej proszę.

Data: 2010-01-31 19:30:41
Autor: corner

Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomości news:hk4g1f$6r2$1news.interia.pl...

Nie na stacji kosmicznej ale choć by kilka kilometrów po zachodniej stronie
Odry. Niemców za stacje kosmiczną (chyba, że pod względem pozytywów na tle
Polski) uznać raczej nie można.

Tam są takie popularne żelazka?

Dużą częścią VE można płacić w Internecie, duża część VC i tak jest zawsze
autoryzowana.

No i co w związku z tym bo nie łapię?

Twierdziłeś, że te karty DIAMETRALNIE różnią się funkcjonalnością. Jakoś nie bardzo. Zresztą wcale nie rozmawiamy o funkcjonalności, to ty z nią wyskoczyłeś.

Nie to też są electrony - nie mają napisu ale działają tak jak ww. karty

Och, to teraz nagle się okazało, że napis ELECTRON w logo nie jest niezbędny?

Marka a funkcjonalność to dwie różne kwestie.

Jaśniej proszę.

Myślałem, że rozmawiamy o tych samych rzeczach, ale widzę, że jednak nie.
Moje rozumienie słowa marka jest bliskie tej definicji: "Dźwięk, symbol, znak, dzięki którym firmy wyróżniają produkt na tle konkurencji. Marka tworzy popyt, pomaga w identyfikacji określonej oferty. Przyjmuje się, że podstawowym celem firmy jest dążenie do stworzenia silnego brand image marki (...)"

Data: 2010-01-31 19:49:33
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"corner" news:hk4ie3$3ni$1mx1.internetia.pl

> [...]
> stronie
> Odry. Niemców za stacje kosmiczną (chyba, że pod względem pozytywów na

Ogólnie ich rynek kartowy jest dość chermetyczny - dominuje ich lokalna
karta.
We wschodniej części Niemiec znajdziesz sporo liczbę sklepów gdzie jeżeli
już przyjmują karty "globalne", to tylko takie którymi da się zapłacić w
żelazku.
Na zachodzie kraju trochę lepiej, ale na tle Polski to bieda straszna - pod
względem kart rzecz jasna. Jeżeli nie posiadasz ich "narodowej" karty w
większości przypadków bez gotówki ani rusz.

> [...]

nie
bardzo. Zresztą wcale nie rozmawiamy o funkcjonalności, to ty z nią

Diametralnie, ale nie w Polsce - po za nią tak, szczególnie na zadupiach w
pewnych krajach gdzie żelazko cały czas jest na topie. Po prostu w wielu
miejscach płaska karta jest tylko ładną ozdobą portfela i niczym więcej.
Piszę o tym dlatego, że często zdarza mi się płacić kartami po za granicą.
Dla kogoś kto płaci kartą tylko w Polsce jej rodzaj nie ma większego
znaczenia. Nad Wisłą, VC, VE, MC, MC debit itp. zapłacisz wszędzie gdzie
przyjmują płatności kartą, na szeroko rozumianym zachodzie, nie.

> Nie to też są electrony - nie mają napisu ale działają tak jak ww. karty

Och, to teraz nagle się okazało, że napis ELECTRON w logo nie jest
niezbędny?

Nie wystarczy ci na karcie napis "electronic use only" - napisałem ci w
jednym ze swoich poprzednich postów, że jakiś czas temu kilka banków
wydawało takie elektrony. Jak mnie pamięc nie zawodzi miało to miejsce w
okresie kiedy Visa ujednolicała swoje główne logo.

> [...]

tworzy popyt, pomaga w identyfikacji określonej oferty. Przyjmuje się, że
podstawowym celem firmy jest dążenie do stworzenia silnego brand image
(...)"

A tak nie jest - napis VISA na obecnie wydawanych kartach jest taki sam. A
to co znajduje się pod nim albo obok niego na pewnym rodzaju kart to już
inna sprawa.

Data: 2010-01-31 19:25:06
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"corner" news:hk4a1g$a61$1mx1.internetia.pl

Czyli jest jeszcze jakiś twór pomiędzy Electronem, a Classic?

http://prnews.pl/m/upload/VS-1.jpg

Przyglądnij się uważnie temu obrazkowi. Jest tam napisane (na karcie):
"ELECTRONIC USE ONLY". To chyba wystarczająca informacja o funkcjonalności
ww. karty.

Data: 2010-01-31 19:34:51
Autor: corner

Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomości news:hk4gbd$c03$1news.interia.pl...

Przyglądnij się uważnie temu obrazkowi. Jest tam napisane (na karcie):
"ELECTRONIC USE ONLY". To chyba wystarczająca informacja o funkcjonalności
ww. karty.

Co cię ta funkcjonalność tak opętała? Przecież rozmawiamy o marce, MARCE! O nazwie tego produktu i jego wizerunku.

Data: 2010-01-31 19:52:21
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"corner" news:hk4ilt$8cp$1mx1.internetia.pl

> [...]
> ww. karty.

Co cię ta funkcjonalność tak opętała? Przecież rozmawiamy o marce, MARCE!

VISA - marka globalna (logo). Znaczek wszędzie jest taki sam - VC czy VE.
To samo masz w przypadku mastercard'a - MC oraz MC debit.

Data: 2010-01-31 20:01:03
Autor: corner

Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomości news:hk4hue$7ft$1news.interia.pl...

VISA - marka globalna (logo). Znaczek wszędzie jest taki sam - VC czy VE.
To samo masz w przypadku mastercard'a - MC oraz MC debit.

Uff, czyli doszliśmy do tych samych wniosków:
- znaczki są takie same (chociaż wcześniej były różne) -> upodobniono do siebie dwie marki kart płatniczych,
- karty VISA Electron i Classic są rozróżnialne prawie tylko w sferze funkcjonalnej (no, jest ten napisik ELECTRON, ale ustaliliśmy, że nie zawsze),
- w przypadku MasterCarda jest inaczej bo są dwie zupełnie różne marki kart - Maestro i MasterCard.

Aczkolwiek:
- nadal istnieje rozróżnienie na kartę VISA Electron i VISA (Classic).

Data: 2010-01-31 20:06:10
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"corner" news:hk4k71$7uh$1mx1.internetia.pl

Pozdrawiam.

Data: 2010-01-31 21:02:05
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Poza tym nie ma on znaczenia, po wysokosci liter tez to widac.
Napis "electronic use only" oznacza tylko brak mozliwosci "mechanic
use", dotyczy to tylko zelazek.

Tak naprawde to nie ma znaczenia nawet na promach itd. jesli uzywany
jest terminal elektroniczny - znaczenie ma kod obslugi, ktory jest
zapisany na pasku. Karta VC moze miec teoretycznie dokladnie taki sam
kod jak VE.

- w przypadku MasterCarda jest inaczej bo są dwie zupełnie różne marki
kart - Maestro i MasterCard.

Pomijajac Maestro, jest tak samo. Maestro to specjalny przypadek ze
wzgledow historycznych.

BTW wiele osob nie mowi o dwoch roznych organizacjach, ale o jednej:
"VISA MC", i cos w tym chyba jest.

- nadal istnieje rozróżnienie na kartę VISA Electron i VISA (Classic).

Tak jak MCe i MC classic - kwestia wysokosci liter.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-01-31 17:30:00
Autor: Krzysztof Halasa
"Valdi" <Valdi@valdi.pl> writes:

[...]

No ale przeciez tak jest - jaka jest w praktyce roznica miedzy VE a VC
debit? Dla 90+% ludzie - zadna, tak samo moga wyciagac pieniadze z
bankomatow, tak samo moga placic w sklepach itd. Problemy sa jedynie w
przypadku zelazka (kiedy ostatnio placiliscie w Polsce w zelazku?) oraz
samolotu itp. (jakas czesc spoleczenstwa uzywa takich _i_ placi karta na
ich pokladzie?)

Zaprzeczę. Zmieniło się tylko logo i nic po za tym. Karty (classic, VE)
funkcjonują tak jak funkcjonowały.

Innymi slowy, dla przecietnego klienta - identycznie.

Tam gdzie niemogłeś płacić VE nadal nie możesz pomimo zmiany logo.

Czyli w praktyce nigdzie, gdzie placi Kowalski.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-01-31 19:22:12
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"Krzysztof Halasa" news:m3mxzuutiv.fsfintrepid.localdomain

[...]

Dokładnie - dla tych co płacą ww. kartami nad Wisła nie ma żadnej różnicy.
Ci co lubią zabrać "polski" plastik za granicę zwracają jednak na to uwagę
(przynajmniej niektĂłrzy).

> Zaprzeczę. Zmieniło się tylko logo i nic po za tym. Karty (classic, VE)
> funkcjonują tak jak funkcjonowały.

Innymi slowy, dla przecietnego klienta - identycznie.

Dokładnie.

> Tam gdzie niemogłeś płacić VE nadal nie możesz pomimo zmiany logo.

Czyli w praktyce nigdzie, gdzie placi Kowalski.

No chyba, że Kowalski z rodzinką wyskoczy na wczasy he he :)

Data: 2010-02-01 15:13:33
Autor: Michal_Ko
Valdi pisze:
"Krzysztof Halasa" news:m3mxzuutiv.fsfintrepid.localdomain

Czyli w praktyce nigdzie, gdzie placi Kowalski.

No chyba, że Kowalski z rodzinką wyskoczy na wczasy he he :)

A gdzieś w Europie spotkałeś się ze "skoncentrowaniem" żelazek czyli brakiem zupełnym terminali elektronicznych? Bo ja z kartami zjeździłem też sporo Europy i nigdzie nie trafiłem na żelazko. A jak pisałem wcześniej- zarówno MC Debit (płaski) jak i VE (siłą rzeczy płaska) zadziała w terminalu jako MC/Visa, chyba że terminal całkiem offline a płacisz kartą której service code uniemożliwia offline (np kredytowe mbanku tak mają :D )

--
Michał

Data: 2010-02-01 16:32:04
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"Michal_Ko" news:hk6o7h$ava$1nemesis.news.neostrada.pl

A gdzieś w Europie spotkałeś się ze "skoncentrowaniem" żelazek czyli
brakiem zupełnym terminali elektronicznych? Bo ja z kartami zjeździłem
też sporo Europy i nigdzie nie trafiłem na żelazko.

"Skoncentrowanie" to chyba za duże słowo, ale na malutkich wioseczkach w
Irlandii, Irlandii Północnej się zdarzało takie spotkać - np. w sklepie
rybnym, winiarni, piekarni... We Francji, gdzieniegdzie w Niemczech na takie
urządzenia też trafiałem.
Póki co nie zdarzyło mi się trafić na żelazko we Włoszech - chyba mam
szczęście :)

Data: 2010-02-01 18:25:51
Autor: Michal_Ko
Valdi pisze:
[...]

Pytanie ile lat temu i ile to jeszcze potrwa... Bo o ile jeszcze 3-4 lata temu nawet w PL gdzieś jeszcze można było żelazka spotkać, dziś już chyba w normalnym użyciu nie ma praktycznie nigdzie... Z pewnością to samo się dzieje tam- przełomem dla takich punktów- zapewne- było wprowadzenie terminali w oparciu o GPRS. I tendencja w parciu na elektronikę jest chyba coraz większa.
Ja nie mam żadnych obaw podróżując z kartą płaską która zapewnia wszystkie bankomaty na świecie za free- cóz, najwyżej nie zapłacę gdzieś 1/1000 razy kartą, ale na pewno nie będzie to jakieś kluczowe dla podróży miejsce :) Więc nie ma IMHO co demonizować i nastawiać ludzi, że poza Polską bez wypukłych "ani rusz".

--
Michał

Data: 2010-02-01 18:42:21
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"Michal_Ko" news:hk73g5$hgc$1nemesis.news.neostrada.pl

[...]

OK. Z bankomatami nie mam problemów, nie ukrywam jednak, że w zeszłym roku
trochę mi się ciśnienie podniosło kiedy w kieszeni zabrakło kasy na pewne
cacka a sklepy miały tylko "żelazka" na stanie :) - trzeba było nadrabiać
kilka kilometrĂłw do bankomatu :)

Data: 2010-02-01 23:06:29
Autor: Michal_Ko
Valdi pisze:
[...]

No sprawa jasna i nikt nie pisze, że płaskie lepsze niż wypukłe, ale z drugiej strony naprawdę jesteś szczęściarzem, że trafiłeś akurat na takie miejsca :D I śmiem także twierdzić, że "Kowalski" o którym rozmawialiśmy bezproblemowo poradzi sobie na urlopie z kartą płaską. :)

A druga rzecz to taka, że bardzo możliwe że te sklepy już wdrożyły terminale elektroniczne po GPRS. Zresztą- gdybym był sprzedawcą to miałbym conajmniej 2 powody dla których chciałbym się pozbyć żelazka na rzecz terminala:
- Te wszystkie druczki trzeba kiedyś zanieść i rozliczyć (a i obsługa terminala elektronicznego jakby przyjemniejsza i bardziej pewna)
- Dużo mniejsza akceptacja (podejrzewam, że w Europie jednak większość posiadaczy kart ma karty płaskie).

Reasumując, żeby skontrować Twoje spostrzeżenia: z moich doświadczeń, jako dość aktywnego ale jednak typowego turysty (jak już gdzieś jadę to oglądam raczej te popularniejsze miejsca) europejskiego wynika, że karta wypukła jest absolutnie niekonieczna i wszędzie gdzie akceptowano karty, te płaskie rówineż działały.

[Co nie zmienia faktu, że do zeszłego roku płaciłem głównie kredytówką wypukłą mbanku :D :D ]

--
Michał

Data: 2010-02-03 15:47:03
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Michal_Ko pisze:

[...]

Wyjątek: wypożyczalnie samochodów. Wszystkie. :-(

--
MiCHA

Data: 2010-02-03 21:41:43
Autor: Michal_Ko
Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
Michal_Ko pisze:

[...]

Pozwolisz, że się nie zgodzę... kartą płaską da się pożyczyć samochód, ale zakładają wtedy dość sporą blokadę (no i trzeba na to mieć kasę na ROR)... Z doświadczenia kilku dobrych, nie bujających znajomych (a w dodatku mam dowody: brak u nich kart wypukłych oraz zdjęcia z pożyczonym autem) :D

Miejsce akcji: Francja, Hiszpania.

Temat pociągnąłem i obsługa wypożyczalni wyraźnie zachęcała to karty wypukłej, bo wtedy nie zakładaliby tak wysokiej blokady. Na płaską się zgodzili pod warunkiem blokady wyższej.

To samo można znaleźć w opisach wypożyczalni, szperając po google.
http://ask.metafilter.com/76346/Is-there-a-way-to-rent-a-car-without-a-credit-card

Dyskusja z 2007 roku- a od wtedy, jak wiemy, sporo się zmieniło.

http://www.e-zrentacar.com/blog/index.php/tag/debit-card/

Poza tym- co mi kto zrobi, jak rezerwację zrobie przez net (karta płaską która oczywiście w necie działa- mbank) i zapłacę resztę przy zdaniu samochodu również płaską (to od zawsze było możliwe)? :)

--
Michał

Data: 2010-02-03 21:55:02
Autor: witrak()
Michal_Ko pisze:

[...]

To, że w momencie podpisywania umowy proszą o kartę i (dla KK) robią blokadę (w moim przypadku - Hiszpania - na 5 USD albo Euro - już nie pamiętam), zresztą nie musi być to *ta sama* karta.

Zapewne niekiedy da się przekonać obsługę (do płaskiej KK ?), ale ichnie zwyczaje zmieniają się raczej powoli, więc raczej to wyjątek a reguła jest odwrotna...

witrak()

Data: 2010-02-01 20:00:10
Autor: Krzysztof Halasa
Michal_Ko <michal@nospam.org> writes:

[...]

Wypukle? Bardzo genialne.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-02-01 22:58:02
Autor: Michal_Ko
Krzysztof Halasa pisze:
[...]

Rzecz jasna.

Dość głośna sprawa na forum mbanku i generalnie wśród userów mbankowych kart. Po krótce- zablokowany jest PIN offline, transakcje ZAWSZE idą online, a kilka osób donosiło że w jakichś offline'owych terminalach (promy, samoloty) karta była odrzucana jako wymagająca autoryzacji online.

--
Michał

Data: 2010-02-02 15:53:19
Autor: Krzysztof Halasa
Mastercard vs. Mastercard Debit
Michal_Ko <michal@nospam.org> writes:

Dość głośna sprawa na forum mbanku i generalnie wśród userów
mbankowych kart. Po krĂłtce- zablokowany jest PIN offline, transakcje
ZAWSZE idą online, a kilka osób donosiło że w jakichś offline'owych
terminalach (promy, samoloty) karta była odrzucana jako wymagająca
autoryzacji online.

Widocznie bardzo ufaja swoim klientom, a dodatkowo nie chca narazac ich
na stres zwiazany z problemem z zaplata :-(
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-01-29 22:56:23
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"Grzegorz S" news:nT6l29igI8arNca3.gs20787akson.sgh.waw.pl

> Tym czym VISA od VISA debit.

czyli czym? :-)

To nam wszystkich powinno chyba trochę rozjaśnić pewne wątpliwości związane
z Visą Debit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Visa_Debit

jeżeli dobrze pojmuję to wychodzi na to, że bardziej jest to taki lokalny
wynalazek Visy dla wyspiarzy he he he :) - jeżeli się mylę bardzo proszę o
sprostowanie.

Data: 2010-02-04 22:52:04
Autor: kashmiri
Mastercard vs. Mastercard Debit
Valdi <Valdi@valdi.pl> had the courage to write:
[...]

Nie, całe USA i Kanada też funkcjonuje na Visie Debit - nie każdemu wydają kredytówkę.
W PL też swego czasu była - miałem jedną w Banku Śląskim.

k.

Data: 2010-02-09 02:37:39
Autor: bradley.st
On 4 Lut, 13:52, "kashmiri" <nie...@nigdzie.com> wrote:
Valdi <Va...@valdi.pl> had the courage to write:

> [...]

> sprostowanie.

Nie, całe USA i Kanada też funkcjonuje na Visie Debit - nie każdemu wydają

To jest troche bardziej zagmatwane. Visa Debit w UK to kontynuacja
Delta (Visa Delta debit card), lokalnego sytemu. Visa Debit w USA to
"Visa debetowa", dawniej: "Visa Check Card" podlaczona do NYCE / Plus

Roznica podstawowa, o ktorej wiem: niektore karty kredytowe w UK daja
mozliwosc splaty zadluzenia przez internet, przy uzyciu Visa Debit.
Ale to MUSI byc "Visa Delta debit card". Amerykanska Visa Debit nie
zadzialala.

Data: 2010-01-29 22:25:18
Autor: corner

Użytkownik "Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> napisał w wiadomości news:m3sk9ofx7q.fsfintrepid.localdomain...

Lepszym odpowiednikiem VE bylaby MC electronic. MC debit moze byc
zarowna karta "classic" jak i "electronic".

Jaka jest więc idea funkcjonowania Maestro?

Data: 2010-01-29 22:31:57
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"corner" news:hjvjtg$i4v$1mx1.internetia.pl

> Lepszym odpowiednikiem VE bylaby MC electronic. MC debit moze byc
> zarowna karta "classic" jak i "electronic".

Jaka jest więc idea funkcjonowania Maestro?

Też się nad tym zastanawiam...
Po za tym czy w Polsce jakiś bank wydaje karty MC eletronic?

Data: 2010-01-30 17:08:52
Autor: Michal_Ko
Valdi pisze:
[...]

Citi *kiedyś* takie miał, nie wiem jak teraz.

Michał

Data: 2010-02-01 11:05:52
Autor: corner

Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomości news:hjvis9$u30$3news.interia.pl...

Też się nad tym zastanawiam...
Po za tym czy w Polsce jakiś bank wydaje karty MC eletronic?

Kiedyś takie kredytówki wydawał BPH, ale jakoś teraz nie mogę teraz ich odnaleźć - ani w Pekao, ani w BPH.

Data: 2010-02-01 11:17:24
Autor: corner
Mastercard vs. Mastercard Debit

Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomości news:hjvis9$u30$3news.interia.pl...

Po za tym czy w Polsce jakiś bank wydaje karty MC eletronic?

A, i jeszcze była taka w PKO BP. I chyba nadal jest wydawana - Błękitna Karta Kredytowa.

Data: 2010-01-30 11:00:20
Autor: Hants
"corner" <cornerTOJESTZBEDNE@interia.TOTEZpl> wrote in message news:hjvjtg$i4v$1mx1.internetia.pl...

Jaka jest więc idea funkcjonowania Maestro?

Wydaje mi sie, ze wyjątkowo niska (lub zadna) prowizja dla akceptującego karty.
Kilka miesiecy temu hsbc uk przeprowadzalo gigantyczna zmiane raczej lubianych maestro na visy debit.

Roznice zauwazylem trzy: np moneybookers nie obciaza prowizją za doladowania mb kartą maestro, transakcje pojawiaja sie na wyciagu onlajn tego samego dnia (z grubsza), no i nie mam juz karty gwarancyjnej do czekow.

Data: 2010-01-29 22:31:12
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"Krzysztof Halasa" news:m3sk9ofx7q.fsfintrepid.localdomain

> Czy mądrzy ludzie mogą mnie oświecić i wyjaśnić czy się różni jedno
> ustrojstwo od drugiego?

Tym czym VISA od VISA debit.

po za nazwą, przeznaczeniem dochodzi tutaj kwestia "wypukłości"? :)

> Czy MC Debit to odpowiednik VE?

Lepszym odpowiednikiem VE bylaby MC electronic. MC debit moze byc
zarowna karta "classic" jak i "electronic".

MC electronic jeĹźeli dobrze rozumiem to swoistego rodzaju odpowiednik
Maestro. Po co więc tak dublować te marki?

> [...]
Debit
> zapłacimy w nim za towar/usługę?

Powinno tak byc, chyba ze znaczki klamia.

No nic trzeba będzie w taką kartę się zaopatrzyć i potestować  :)
A co do żelazek - dla utwierdzenia się w swoich przekonania - MC Debit w
żelazku nie da się zapłacić. Tak?

Data: 2010-01-29 22:49:11
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Valdi pisze:

Powinno tak byc, chyba ze znaczki klamia.

No nic trzeba będzie w taką kartę się zaopatrzyć i potestować  :)
A co do żelazek - dla utwierdzenia się w swoich przekonania - MC Debit w
żelazku nie da się zapłacić. Tak?

Da się. Jak karta jest wypukła, to w zasadzie nie ma różnicy, czy to
credit, czy debit...

--
MiCHA

Data: 2010-01-29 23:01:28
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"Przemyslaw Kwiatkowski" news:hjvl4n$1fv$1inews.gazeta.pl

Da się. Jak karta jest wypukła, to w zasadzie nie ma różnicy, czy to
credit, czy debit...

rozumiem, że jeżeli karta jest płaska (np. MC debit z mBanku/Multibanku) to
taka karta stacje się kopią Maestro z tą różnicą, że można nią płacić w
internecie.
Trochę to głupie...

Data: 2010-01-29 23:32:17
Autor: Przemysław Kowalik
Użytkownik Valdi napisał:
[...]

Maestrami też można płacić w necie (podobno nawet niektórymi polskimi - BZ WBK bodajże).

AFAIK kiedyś był prosty podział brandów.

Visa/Mastercard - wypukłe (debetowe/kredytowe/charge)
Visa Electron/Maestro - płaskie (ewentualnie dopuszczone do płacenia w necie, ale oczywiście zawsze nieheblowalne), najczęściej debetowe (choć zdarzały/ją się kredytowe elektrony)
Plus/Cirrus - czysto bankomatowe.
Oczywiście Maestra i Cirrusy mogły być też kartami gwarancyjnymi do euroczeków (póki te istniały)

Na naszym podwórku Polcard też miał taki trójpodział Polcard/Polcard BIS/Polcard Tempo.

A teraz to markietoidy jakąś globalną ściemę odstawiają i tyle ;-)

Przemek

Data: 2010-01-30 00:36:57
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Przemysław Kowalik pisze:

Visa Electron/Maestro - płaskie (ewentualnie dopuszczone do płacenia w
necie, ale oczywiście zawsze nieheblowalne), najczęściej debetowe (choć
zdarzały/ją się kredytowe elektrony)

Na własne oczy widziałem wypukłe Maestro, wydane przez Pekao - jakoś tak
w drugiej połowie lat 90-tych.

--
MiCHA

Data: 2010-01-30 04:43:27
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl
On 30 Sty, 00:36, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:
Przemysław Kowalik pisze:

> [...]
> zdarzały/ją się kredytowe elektrony)

Na własne oczy widziałem wypukłe Maestro, wydane przez Pekao - jakoś tak

Tak, ale wtedy karta Maestro była kartą gwarancyjną dla Euroczeków.
Maestro z Pekaesa można było wtedy co najwyżej wybrać pieniądze z
bankomatu. W sklepie płaciło się tandemem: Maestro plus Euroczek.

Data: 2010-02-01 08:41:56
Autor: Przemysław Kowalik
Użytkownik Przemyslaw Kwiatkowski napisał:
Przemysław Kowalik pisze:

[...]

Cirrusy z Citiego też podobno były wypukłe, że nie wspomnę o kartach IKM z w/w Pekao. Wypukłość karty musi być być jeszcze akceptowana przez akceptanta kart :-).

Przemek

Data: 2010-02-04 22:50:42
Autor: kashmiri
Mastercard vs. Mastercard Debit
Przemysław Kowalik <przemolog@ANTISPAMo2.pl> had the courage to write:
Użytkownik Valdi napisał:
[...]

/.../

Obecnie tylko maestro wydanym w UK, z tym że większość tamtejszych banków już się wycofuje z tej karty.

BTW, brytyjskie maestro ma 18-cyfrowy numer karty.

k.

Data: 2010-01-30 00:17:21
Autor: paul
Mastercard vs. Mastercard Debit
MC Debit Paypass z Multi jest wypukły,
w mBanku za to taka karta jest płaska ;]

paul.

Data: 2010-01-29 23:10:44
Autor: MichalL
USD karta VISA debetowa Polbank kontra Inteligo
Transakcje 26.01.2010
Inteligo 2.9888 za USD
Polbank 2.9041 za USD

obie rozliczone 28.01, a wtedy kurs średni wynosił 2.91

MichalL

Data: 2010-01-29 23:33:03
Autor: Rafał
W dniu 10-01-29 20:48, Valdi pisze:
Czy mądrzy ludzie mogą mnie oświecić i wyjaśnić czy się różni jedno
ustrojstwo od drugiego?

Najbardziej to się różni chyba w kosztach dla banku. Maestro pewnie sukcesywnie wyleci, bo zdaje się, że jest droższa w prowizjach niż debit.

--
Raf

Data: 2010-01-30 09:33:48
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"Rafał" news:hjvnrp$5a8$1atlantis.news.neostrada.pl

Najbardziej to się różni chyba w kosztach dla banku. Maestro pewnie
sukcesywnie wyleci, bo zdaje się, że jest droższa w prowizjach niż debit.

Musi być coś na rzeczy:
http://kartyonline.pl/niusy.php?id=4655&_Czy_dojdzie_do_wojny_organizacji_platniczych

A tutaj cytacik dla tych, którym się nie chce czytać ;):

"Propozycja MasterCarda jest zatem dla nich strzałem w dziesiątkę. Master
chce bowiem zmienić pobierane opłaty. Od kwietnia, będzie ona zależała od
rodzaju karty i dla Maestro wyniesie ok. 1,6 zł, a dla MasterCard debit
jedynie 1,2 zł."

Data: 2010-01-30 17:18:12
Autor: Michal_Ko
Valdi pisze:
Czy mądrzy ludzie mogą mnie oświecić i wyjaśnić czy się różni jedno
ustrojstwo od drugiego?
Czy MC Debit to odpowiednik VE?

W pewnym sensie, ale ciężko to porównywać w ten sposób. W ogóle porzuciłbym takie porównania między produktami Visy i MC, bo te produkty- w całym swoim funkcjonalnym podobieństwie- są jednak różne :P

Jeżeli tak to po jakiego grzyba trzymają
jeszcze Maestro?

Spodziewasz się, że na pbb ktoś z MasterCarda odpowie? Jeśli nawet, to jakimś marketingowym bełkotem :D Podejrzewam, że istnienie tej karty to połączenie zaszłości historycznych i praktycznych (dużo ludzi jednak jej używa jeszcze i dużo banków wydaje)

- dla tych co nigdy w necie nie będą płacili czy jak?

W teorii Maestro może być używane w necie, ale w PL jest to chyba bardzo mało rozpowszechnione. Ot, taka podstawowa karta elektroniczna. W Polsce w "realnym świecie" funkcjonalna jak każda inna wypasiona Visa czy MC.

[...]

MC Debit to *jest* pełnoprawny MC. I jeśli już czemuś ma "odpowiadać", to bardziej Visa Classic niż VE pasują do porównania (chociaż MC Debit występuje w wersjach wypukłej i płaskiej a VC tylko wypukłej). Bo mam nieodparte wrażenie, że jeśli trafisz na upierdliwego sprzedawcę, który w takim sklepiku pokręci nosem na VE (chociaż gdyby nią przejechał przez terminal to na 99% zadziała tak jak Visa), to do MC Debit nie ma jak się doczepić- jest to po prostu MasterCard, bez żadnych dodatkowych "warunków".

Podsumowując: w środowisku czysto elektronicznym, MC Debit i Visa Electron są rozpoznawane jako MC i Visa, więc problemu i z jedną i z drugą nie powinno być.

--
Michał

Data: 2010-01-30 17:58:02
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"Michal_Ko" news:hk1m8t$e2s$1atlantis.news.neostrada.pl

[...]

Michale!
Bardzo dziękuję za wyjaśnienie/pokazanie różnic. Chyba nie pozostaje mi nic
innego jak tylko się w takiego MC zaopatrzyć bo... bo w portfelu pozostały
mi same Visy, a tym samym zrobić jego test na obczyźnie, bo w Polsce z
płatnością za jego pośrednictwem mieć nie będę.

Data: 2010-01-30 18:04:50
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"Valdi" news:hk1n0n$nhe$2news.interia.pl

[...]

Namodziłem, aż strach to czytać, ale chyba jako taki sens da się wychwycić z
powyższego bełkotu :) - tak to jest jak się jednocześnie pisze na grupę i
rozmawia przez telefon :)

Data: 2010-02-01 19:58:57
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

VC jest z definicji wypukla. MC debit odpowiada karcie VISA debit, obie
moga byc "classic" albo plaskie.

[...]
Ĺźadnych dodatkowych "warunkĂłw".

Chyba ze ma napis "debit", a sprzedawca akceptuje tylko napisy "credit".
Ew. jakies kombinacje z autoryzacja debit/credit, polskim kartom raczej
nie robi to roznicy.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-02-01 23:11:24
Autor: Michal_Ko
Krzysztof Halasa pisze:
[...]

Racja. Tyle, Ĺźe w PL pĂłki co nie ma Visy Debit...

[...]

No tak, ale to jakieś niszowe skrajne przypadki (np. Jeff's :D ), gdzie kretyn- niedouk- właściciel sobie zażyczył "wyłącznie kredytowe" (w jego mniemaniu: wypukłe, co oznacza, że płaska kredytówka nie jest goda za to wypukła debetówka jak najbardziej), bo któryś zwój mózgowy nie kontaktuje :)

Zwykle naklejka na drzwiach mówi jasno: MC, Visa. I jeśli mamy do tego elekroniczny terminal, to 99% VE i MC Debit zadziałają. Oczywiście zawsze pozostaje ten 1%... W USA trzeba jednak przy pytaniu "Credit or Debit" walić zawsze "Credit". :) A sprzedawcy zazwyczaj są wyjątkowo entuzjastycznie do płaskiej karty nastawieni, bo chcą zobaczyć, czy zadziała.

--
Michał

Data: 2010-02-02 15:56:12
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Jako marki moze nie, w sensie funkcjonalnosci prawie kazda VE i niektore
VC to wlasnie takie karty.

W Polsce nowa marka jest zbedna, bo tu nie ma zadnej zmiany. Tam, gdzie
ludzie "domyslnie" dostawali KK, i gdzie to sie mocno zmienilo, zmiany
i nowa "marka" jest byc moze potrzebna.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-02-02 21:20:44
Autor: Michal Jankowski
[...]

Abstrahując od tego, że niedoukowi błędnie wydaje się, że umie
odróznić kartę kredytową od innej, to czy ktoś rozumie, jakie jest
żródło tych pomysłów? Czy to możliwe, żeby prowizja się różniła albo
co?

  MJ

Data: 2010-02-02 21:45:45
Autor: Michal_Ko
Michal Jankowski pisze:
[...]

Na 99% się nie różni- debil po prostu usłyszał gdzieś, że "ludzie płacący KK wydają więcej", druga opcja to taka, że chce być bardzo "amerykański" a tam przecież, Panie, tylko kredytową :D

--
Michał

Data: 2010-02-03 03:34:55
Autor: bradley.st
On 2 Lut, 15:45, Michal_Ko <mic...@nospam.org> wrote:

druga opcja to taka, że chce być bardzo
"amerykański" a tam przecież, Panie, tylko kredytową :D

Ha ha ha... I oczywiscie wszyscy nosimy kowbojskie kapelusze i mamy
plastikowe flamingi przed domem. Oczywiscie na kredyt. Oczywiscie z
karty.

Ale teoria prawdopodobna, kto wie co sobie wlasciciel wymyslil. Moze
tez utrwalilo mu sie ze kiedys musial dlugo czekac na autoryzacje
plaskiej karty gosci i sie zniechecil?

Co do roznic w prowizji, ponizej link do pliku ze strony MC ze
szczegolowym opisem oplat i prowizji, z podzialem na karty
amerykanskie i pozostale. Kredytowe, debetowe, MasterCard, MC World,
MC World Elite, Maestro, MasterCard Electronic...

123 strony tego dobrego. Jezeli ktos z Was przebrnie, to prosze sie
podzielic wiedza na grupie!

http://www.mastercard.com/us/merchant/pdf/MasterCard_Interchange_Rates_and_Criteria.pdf

Data: 2010-02-03 13:07:43
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"bradley.st"

[ciach]

Aaaaaaaaaaaaaaa! Ty żyjesz! Net do Guantanamo podciągnęli czy jak? ;)

Data: 2010-02-02 22:12:49
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"Michal Jankowski" news:kjzfx5js82r.fsfccfs1.fuw.edu.pl

[...]

Z tego co wiem to rodzaj karty ma znaczenie przy prowizji jednak nie ma
tutaj znaczenia, że dana karta jest wypukła czy też nie - rozgraniczenie
jest proste - kredytówka i debetówka.
Podejrzewam, że wspomniany z jednym poprzednich postów kretyn to nic innego
jak rasowy produkt wszechobecnej w mediach głupoty i nieznajomości tematu.
Stworzył swój chory pomysł w oparciu o jakiś kretyński materiał w TV, w
którym to ludzie coraz chętniej płacą kartami bankomatowymi w sklepach
(sic!) a dzięki temu, że naszej karcie kredytowej jest napisane wypukłymi
literkami nasze imię i nazwisko itp. to możemy nią płacić w necie (sic!) -
tą są autentyki z TV. Od czasu do czasu kiedy poziom stężenia papierosowego
dymu w polskich knajpkach był w miarę akceptowalny przez mój nos i oczy
podobne kwiatki dało się usłyszeć przy pewnych stolikach kiedy to jeden z
drugim mędrkiem po paru piwkach dzielił się z towarzystwem swoją kartową
wiedzą he he :)

Pozdrawiam.

Data: 2010-02-03 01:59:57
Autor: Krzysztof Halasa
Mastercard vs. Mastercard Debit
"Valdi" <Valdi@valdi.pl> writes:

Podejrzewam, Ĺźe wspomniany z jednym poprzednich postĂłw kretyn to nic innego
jak rasowy produkt wszechobecnej w mediach głupoty i nieznajomości
tematu.

A ktos w ogole spotkal sie z takim przypadkiem (ktory nie mial
zadnego uzasadnienia)? Zwlaszcza ostatnio, bo kiedys brak mozliwosci
(kazdorazowej) autoryzacji byl przeszkoda techniczna.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-02-03 09:03:56
Autor: Valdi
Mastercard vs. Mastercard Debit
"Krzysztof Halasa" news:m3wryv16cy.fsfintrepid.localdomain

> [...]

zadnego uzasadnienia)? Zwlaszcza ostatnio, bo kiedys brak mozliwosci
(kazdorazowej) autoryzacji byl przeszkoda techniczna.

Jeżeli mnie pamięć nie myli to RobertS opisywał na grupie przypadek, że w
jakiejś knajpce przyjmowali tylko wypukłe karty kredytowe (czy coś w ten
deseń).

Data: 2010-02-03 09:37:10
Autor: Michal Jankowski
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> writes:

A ktos w ogole spotkal sie z takim przypadkiem (ktory nie mial
zadnego uzasadnienia)? Zwlaszcza ostatnio, bo kiedys brak mozliwosci
(kazdorazowej) autoryzacji byl przeszkoda techniczna.

Szwejk, Kompania Piwna...

Wymagają kart "kredytowych" - czytaj wypukłych, obsługują czytnikiem
paska. "Kierownik tak kazał".

  MJ

Data: 2010-02-03 16:18:57
Autor: Krzysztof Halasa
Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> writes:

Szwejk, Kompania Piwna...

Wymagają kart "kredytowych" - czytaj wypukłych, obsługują czytnikiem
paska. "Kierownik tak kazał".

A jednak... Ciekawe co by maszyna napisala jakby jednak dac plaska karte
(z odpowiednim napiwkiem, zeby zdanie kierownika zmniejszylo swoje
znaczenie).
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-02-03 01:56:30
Autor: Krzysztof Halasa
Mastercard vs. Mastercard Debit
Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> writes:

Abstrahując od tego, że niedoukowi błędnie wydaje się, że umie
odróznić kartę kredytową od innej,

Moze umiec, w wielu krajach sa na nich wlasciwe napisy.

to czy ktoś rozumie, jakie jest
żródło tych pomysłów? Czy to możliwe, żeby prowizja się różniła albo
co?

Jasne, z tym ze kredytowki sa raczej wtedy drozsze (stawka typu X + Y%,
debit = Z, przy czym Z moze byc wieksze lub mniejsze niz X, X moze byc
takze zerowy).

Tzn. wieksza moze byc prowizja za obciazenie rachunku kredytowego karty,
bo czy ta karta naprawde bedzie kredytowa dla klienta to juz inna
sprawa.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-02-03 15:52:40
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Michal_Ko pisze:

[...]

A żeby było śmieszniej - akceptują tam mojego Dinersa, mimo że to ani
kredytowa, ani debetowa... No, ale przecież wypukła jest! :-)

--
MiCHA

Data: 2010-02-04 22:53:30
Autor: kashmiri
Mastercard vs. Mastercard Debit
Michal_Ko <michal@nospam.org> had the courage to write:
Krzysztof Halasa pisze:
[...]

Jest. Świętej pamięci PEKAO S.A. wydawało takie karty i nadal działają.

k.

Data: 2010-02-09 02:22:17
Autor: bradley.st
On 29 Sty, 14:48, "Valdi" <Va...@valdi.pl> wrote:
Czy mądrzy ludzie mogą mnie oświecić i wyjaśnić czy się różni jedno
ustrojstwo od drugiego?

Na podstawie wlasnych doswiadczen, jako ze niedawno zostalem
przymusowo uszczesliwiony Debit MC przez lokalny bank, dochodze do
wniosku ze roznica dotyczy glownie hologramu na karcie.

Poza ta podstawowa, oczywiscie, ze Debit MC jest podlaczony do konta
czekowego, a moja "tradycyjna" MC to karta kredytowa. No i placac
Debit MC czesto mam mozliwosc wyboru czy chce "debit" (z PIN) czy
"credit" (bez PIN), a placac tradycyjna MC nie mam mozliwosci "debit".
Przy czym wynika to z faktu, ze Debit MC jest podlaczona do lokalnego
systemu "debetowego" NYCE (i wtedy transakcja idzie przez NYCE, a nie
przez MC).

Zwrot oplat za wyplaty z bankomatow to specyfika banku, nie karty. Sa
kwotowe limity transakcji Debit MC ($500 z PIN, $10,000 bez PIN -
dziennie) - ale to tez chyba wymysl banku, nie MC.

Mastercard vs. Mastercard Debit